Dnes večer (12.1.2006) zemřel ve věku třiceti let předseda občanského sdružení Oživení a koordinátor Auto*matu Jan Bouchal, mezi přáteli a spolupracovníky též znám pod přezdívkou Pup.
S Honzou jsme se poznali začátkem loňského roku. Tenkrát jsme za ním přišli s pocitem, že postavení cyklistů a pěších v Praze je neúnosné a že je potřeba s tím něco udělat. Honza nám otevřel cestu, aby se tenhle mlhavý pocit nějak projevil, aby našel cestu do života, aby se zhmotnil. S jeho pomocí a velkou podporou vznikl projekt Ve městě na kole – <a href="../vemeste">www.VeMeste.NaKole.cz</a>.
Ukazuje, že cyklisté mohou být ve městě rovnoprávnou a respektovanou skupinou, že doprava na kole je příjemná a zdravá. Bohužel, ve většině českých měst je jízda na kole zatím spíš adrenalinovým sportem. Také proto jsou tu kontakty na konkrétní zastupitele, kterým je možné snadno napsat.
Nestačili jsme Honzovi říct, jak moc pro nás udělal. Netušili jsme, že smysl jeho práce potvrdí tak rychle jeho smrt. Honza prosazoval přátelská a bezpečná města pro všechny, tedy i pro pěší, vozíčkáře, cyklisty, staré lidi, maminky s kočárky.
Nevím, jestli to uslyší, ale zkusit to musíme: Honzo, díky. Změnil jsi náš život k lepšímu.
Je to moc smutné...
Honzíku určitě nás všechny slyšíš DĚKUJEME!!!!
Jistě smutná událost.Ovšem nepíšete tu za jakých okolností došlo k havárii,což může znamenat že to nevíte a nebo nechcete vědět.
Něco o okolnostech Honzovy nehody píší jeho kolegové z redakce EkoListu na <a href="http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=1276871" target="_blank">www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=1276871</a>. Ve stručnosti: Pupa srazilo auto, které přejíždělo na červenou křižovatku na nábřeží kapitána Jaroše v Holešovicích.
Píšou, že policie zatím neoznačila viníka nehody, ale jestli ten člověk z místa ujel, není moc o čem diskutovat. Prostě jen ví, že když ujede, tak mu nikdy nic nemůžou, a je dostatečněj hajzl na to, aby toho zneužil. Už aby platila ta nová vyhláška, ta to těmhle lidem malinko ztíží.
Jen pro přesnost: Nepíšeme, že auto, co srazilo Pupa, jelo na červenou (protože o okolnostech nehody opravdu skoro nic nevíme; tím netvrdím, že na červenou nejelo). Pokud vím, tak auto z místa nehody neujelo, neboť je na místě nehody zakreslena jeho poloha po nehodě. Kdo za to může, snad ukáže vyšetřování; Honzovi to ale bohužel život nevrátí :-(((
Pardon, napsal jsem to podle příspěvku nademnou, myslel jsem, že jeho autor ví i něco jiného než bylo v tom článku. Jsem zvědavý, jestli se ještě někdy někde dočteme, jak to vlastně bylo, pokud to policie vyřeší. Život to samozřejmě nikomu nevrátí, ale pár lidí si třeba všimne, že se někdy v podobné situaci chovali tak, že z toho mohla být smrtelná nehoda a tehdy jim to vlastně nedošlo.
Je mi to moc líto...
Dokonce se o tom zmínil i jeden známý zpravodajský server. <a href="http://www.novinky.cz/krimi/74568-propagatora... target="_blank">www.novinky.cz/krimi/…</a>
Smutné - nic jiného nelze říci.
Tento týden jsem se dočetl v tisku, že cca 100 cyklistů zaplatí ročně v ČR za svůj způsob dopravy životem - a zdá se, že nikoho odpovědného, to nijak zvlášť nebere. A o médiích ani nemluvě. Asi je zajímavější informovat o \"strašlivém\" nebezpečí ptačí chřipky. Bohužel.
A co vlastně za smrt cyklisty hrozí? Možná rok, dva vězení - možná i podmínka? Takže vlastně pohoda - budeme dál v autech jezdit jak idioti a myslet na to, že by snad někdo jel na kole či šel pěšky je přeci zbytečné.
Nu snad se to někdy změní.
Jo, jo, slepice a krávy se hromadně vybíjejí, a na auťáky se postaví nová fabrika.
No nic ve zlém ale spousta cyklistů si svým stylem jízdy přímo říká o průšvih.
Tohle je věčný spor mezi cyklisty a automobilisty. Takže přidám i já sovu trošku do mlýna: Neříkám že cyklisti jsou nevinátka, ale ještě jsem neviděl žádného cyklistu, který by jel na červenou, nebo který by spěchla na jednání a jel po městě 100km/h. Samozřejmě, pokud je třeba zácpa tak ji objedeme, ale to není nic proti ničemu. Auta mají silné motory, cyklisti zas dokážou dobře manévrovat. Pouze jen využíváme svých výhod, narozdíl od řidičů aut-ti je většinou zneužívají. Ale to asi patří do jiné diskuze.
Jinak já jsem se o Janu Bouchalovi dozvěděl až po jeho smrti....budiž mu věčná čest a vděk všech cyklistů.
Ano, s drzostí vlastní jinak chodcům jezdí klidně i na červenou. Někteří(!). Stejně jako v protisměru či bezohledně po chodníku. Už jsem takovejch případů zažil dost. Patrně se domnívají, že to není nic proti ničemu..
Pak se jistě mohou schovávat za údajný "věčný spor ..", jsou přece utlačovaná menšina, tak si přisvojují nadstandardní práva. Zrovna tak se za to může schovávat bezohledný motorista, cyklisti se přece na silnici "pletou". Ale troufám si tento "spor" považovat za umělý, spíš ke sledování politických cílů zneužitý. Anebo k zakrývání vlastní bezohlednosti, samozřejmě.
Bohužel blbci jsou rozptýleni v celé populaci a člověk se s nimi potká ve všech skupinách. Zažil jsem několik kritických situací s auty jako cyklista a za volantem jsem už dva cyklisty málem sestřelil. Když se mi pod auto vyřítila cyklistka s dítětem na sedačce tak by se ve mne krve nedořezal... (ten druhý jel potmě bez světla).
Já se za "věčný spor" neschovávám, jen jsem tím chtěl oznámit že se to tady už řešilo, řeší a dycky řešit bude. My si nadstandartnmí práva nepřisvědčujeme, ale tak se koukněte, kolikrát cyklisté, když jeli po chodníku někoho srazili a zabili......a kolikrát to udělali motoristi? Kolikrát jejich vinou přišli lidé o život? Ať už chodci, ostantí motoristi nebo cyklisté? My se nechceme rozpínat a vytlačovat motoristy....my jen chceme přežít. Bohužel proti tunovým krabicím ze železa bohužel nemáme šanci.
Btw. já neříkám že auta jsou špatná věc, žijeme v moderním světě a nechceme se vracet do 19. stol. Jen chci aby se řidiči třeba ve městech chovali ohleduplněji.
Kdesi jsem četl diskuzi o rychlosti aut na dálnici(ale to už není cyklistický problém), která mě celkem pobavila: "Proč bych nemohl jezdit na dálnici 180. když někteří přece jezdí 200?" Ale ani nevím proč sem to sem napsal:)
Bohuzial stali sa uz aj smrtelne urazy pre zrazke korculiara s bicyklom. Stalo sa to na vyhradenom priestore Dunajskej hradze, kde sa to korculiarmi aj cyklistami len tak hemzi. Jedina ochrana bola vybudovat pre cyklistov iny chodnik. ( po hradzi jazdia korculiari dole pod hradzou cyklisti)
Na druhej strane, ta hradza je plna ludi (kazdy den, ked je aspon trochu pekne pocasie) lebo inde sa na bicykli bezpecne jazdit neda.
Nemyslel jsem tebe, pokud to tak vyznělo.. Ještě k tomu "sporu". Svět je dnes složitý. Když někdo cítí, že se mu děje křivda (ať skutečná či domělá), hledá, na které straně barikády vlastně stojí. A dělení na cyklisty a motoristy (mladé/staré, chudé/bohaté, ..) se nabízí. Ale je hrubě nepřesné a snadno zneužitelné. Kdo se chová na silnici jako dobytek? Někdo často, někdo jen když není na blízku policajt, někdo když se tak chovají ostatní, někdo (skoro) nikdy. Ať je to chodec nebo motorista. A není pravidlem, že by jen motoristi byli svým spěcháním nebezpeční. Stejně nebezpeční mohou být (a jsou) i chodci či cyklisté.
Skutečný spor je pak mezi těmi, kteří si svou "svobodu" budují na úkor ostatních a těmi, kteří respektují práva ostatních. A to se těžko škatulkuje. Vedlejší důsledek toho všeho ale je, že místo řešení podstaty se "řeší" jen to primitivní vnější dělení. "Řeší" se požadavkem na separaci cyklistiky. To samozřejmě leckomu vyhovuje, třeba i podle zásady "rozděl a panuj". Ale porušování a ignorování předpisů, když už základy slušnosti nepomohou, se dál bude tolerovat.
Ona ta diskuse o tom, jak se kdo chová, je myslím trochu mimo. Taky jsem viděl zrovna před pár dny trotla na kole, kterak jel po Vršovické v Praze (!), což je nepříjemně frekventovaná silnice, za tmy, v protisměru, neosvětlený a v černém. Naštěstí přežil. Zasloužil by si pokutu a pár facek. O tom přece nemůže být sporu.
Ale jednak jsem nikdy neviděl takhle idiotsky jezdit Honzu Bouchala a jednak myslím, že to jen zamlžuje debatu o potřebě cyklostezek. Kdyby po Vršovické vedla cyklostezka (nikoli žluté cedulky tzv. cyklotrasy) - a že by se tam vešla - třeba by ani tenhle ňouma nejzedil tak, jak jezdí. A hlavně - nebezpečí by nehrozilo těm, kdo jezdíme slušně a podle předpisů. Dneska nám ale hrozí dnes a denně... :(
Smutné, co dodat... chybí mi slov.....
Uf, to se najednou všechno kolem zastaví a nic není důležité.
Poučení: maximální opatrnost na kole i za volantem, všudypřítomná ohleduplnost nejen na kole a za volantem, co nejdrychlejší naplnění vize o bezpečné dopravě každého, kdo se dopravuje, lhostejno čím. Je-li vůbec možno spojit pojmy bezpečí a doprava.
Další zprávy k nehodě Honzy:
<a href="http://www.deniksip.cz/krimi/krizovatka... target="_blank">www.deniksip.cz/krimi/krizovatka_bezpecnost060114.html</a>
<a href="http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/index... target="_blank">www.ceskenoviny.cz/domov/praha/index_view.php?id=167217</a>
A další jsou zde:
<a href="http://aktualne.centrum.cz//clanek.phtml?id... target="_blank">http://aktualne.centrum.cz//clanek.phtml?id...
<a href="http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a... target="_blank">http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a...
A ještě jeden zajímavý článeček je na Stopařově blogu:
<a href="http://stoparuv.blog.cz/0601/o-spatne... terget="_blank">http://stoparuv.blog.cz/0601/…</a>
Ovšem netýká se pouze J. Bouchala, přesto si mysím stojí za přečtení.
také mne srazil automobil a ujel. Nikdy nebyl šofér lapen. Domnívali se mastičkáři že mám smrtelný úraz, ale po trojměsíční neschopnosti jsem zase budoval. Měl jsem štěstí a děkuji za něj. Na kolo sedám často, ale bojím se. Upřímnou soustrast pozůstalým.
Lehké odpočinutí, milý Jene!
Smutek a hněv zároveň! Za 3 týdny tomu budou 3roky, kdy byl zezadu sražen a zabit na přeledné silnici na Zbraslavi známý cyklista Ota Pollner.
Kolik cyklistů bude ještě zahynout, než se v rozsvítí v hlavách odpovědných zastupitelů a úředníků a pohnou se k nějakým opatřením. Vydávají se miliardy, aby se ulehčilo automobilové dopravě, milardy se vydávají na léky a informace o ptačí chřipce, na kterou za dva roky na celém světě zemřelo údajně 70 lidí. Kolik se vydá na ochranu cyklistů, kterých je jen v naší malé zemi zabito přes sto za rok! Vyhlášky, které vymýšlí příznivci automobilizace, nikoho neochrání ani když budou nařizovat cyklistům mít přílby na všech částech těla a třeba i nafukovací skafandry, aby je automobilisté mohli srážet při větších rychlostech a nebyli trestáni za zabití.
Touto cestou bychom chtěli popřát rodině Jana Bouchala upřímnou soustrast. Velmi nás zpráva o úmrtí zarmoutila. Vyrovnání s touto skutečností bude velice obtížná nejen pro rodinu, ale i pro ostatní, kteří ho znali kratší dobu.
rodina Hanykýřova
Minulé 2 dva roky jsem jezdil na kole do práce v období duben - září. Trasa Modřany - Karlín a večer zpět, což je asi 3000 km/rok. Jezdím po silnicích i jako řidič auta. Je třeba sledovat vzdálenost a směr ostatních vozidel, trasu - zařazování se do pruhů pro odbočování, chodce na přechodech atd. Věřte, že cyklista mezi mnoha auty je docela malej objekt a řidič jedoucí v silnici s 2 pruhy 1 směrem s povolenou 70 má co dělat, aby si ho všiml. Jsou i tací experti, kteří jedou po takové silnici a chlemtají z výfuků, přesto že mají vedle cyklostezku. Osobně jezdím po cyklostezkách, nábřežích, parcích a chodnících(i když se to nemá, ale jedu tak, abych dokázal zastavit, kdyby mi tam vlez chodec). Možná to je zbabělý nejezdit moc po opravdovejch silnicích, ale myslím, že životnost cyklisty při takovémto stylu je vyšší. Honzy je mi líto.
Po Praze jezdím dost dlouho, zastupuji na magistrátu Oživení při jednání o cyklostezkách a nějak si nemohu vybavit jakoukoliv komunikaci na které by bylo povoleno 70 a vedle které by vedla cyklostezka. Navíc bych si dovolil konstatovat, že maximální povolená rychlost není doporučená rychlost. Takže pokud vím, že jedu po silnici kde se může (tzn. zákon mu to umožňuje) vyskytnout cyklista přizpůsobím svoji rychlost abych mohl bezpečně zastavit....
Nejezdit po silnicích zbabělé není, ale občas to jinudy nejde.
Ano.. Snad by bylo možné (i když to zde asi není důležité), popsat i dopravní situaci, ve které k události došlo, nikde se o ní příliš nezmiňují. Pro ty, kdo to tam neznají. Cyklista odbočoval vlevo z nábřeží Kpt. Jaroše směrem na Strossmayerovo náměstí. Tam jsou dva jízdní pruhy, pravý jízdní pruh je pro jízdu rovně, levý pro jízdu rovně a vlevo. Situace chulostivá i za světla a i kdyby auta dodržela povolenou rychlost. Dokonce se domnívám, že takovou pro cyklistu kriticky nevýhodnou situaci zákon nijak uspokojivě neřeší.
O jedné vim. Evropská ulice, úsek od křižovatky u nádraží Veleslavín až po křižovatku u Sorbony(FTVS) je povolenejch 70km/h a vpravo (směrem z centra
) je cyklostezka.
Jo, tu znám. Ta je výborná. Bohužel asi tak po dvou kilometrech končí do "nikam" :(
Kdybyste chtěli pomoci Pupově partnerce Petře a tříletému synu Jakubovi, máte možnost využít konta pomoci (viz. odkaz)
http://automat.ecn.cz/pup/vypis_clanku.php?id...
href="http://www.hn.ihned.cz/3-18558330-bouchal...
To je výsměch nebo to myslí vážně?!?
http://automat.ecn.cz/pup/vypis_clanku.php?id...
Tak jak to dneska vidíte?!?
Přiznám se, že já asi rozvážím podle povětrnostní situace kolem čtvrté odpolední...
Sviti slunicko - jedu. Podivam se i na Kampu :-)
Zatím to opravdu vypadá docela dobře. Taky bych ráda zajela na Kampu - to bych viděla tak na čtvrt na pět, když to budu stíhat...
Taky dorazim, ale chytnu peloton az nekde na ceste. Nechce se mi jezdit po ty sileny silnici a vracet se zase zpet.
Vecer ma ten vitr ustavat, takze to bude pohoda (doufaaaam) :))
Já teda nevím... http://ihned.cz//c4-10073040-20162920-000000_d...
Hele, nech toho ty bazilíšku :o)))
Je fakt, že teď jsem byla venku a vítr je o něco silnější, než vypadá z okna, ale zatím plánuji jet.
Sice pesky, ale budu tam...alespon na te krizovatce. Jel jsem tam i pred vice jak rokem, kdyz se to stalo a kdyz jsem se pak dozvedel, co se stalo....Neznal jsem ho, ale je mi z toho hodne ouzko.
http://zpravy.idnes.cz/smrt-cyklisty-po-roce...
Jinak fotky z dnesni akce jsou strasne tmavy a neni na nich nic poradne videt.
Copak fotky, ale četla si, co uvádí idnes?!?
"...Policie případ uzavřela s tím, že za nehodu mohl cyklista. Teď případ míří k nejvyšší státní zástupkyni..."
Jak je vidět, nenašel se zejmě žádný svědek, který by prokázal, že auto jelo na červenou (jak se o tom neustále spekulovalo) a skutečnost, že jelo rychlostí vyšší než 50 km/hod. je asi také pomíjející...
Takže pachatel zemřel, zapomeňte....
No coment...
A videla jsi tu diskuzi....hnus nejvetsiho kalibru. To jsou cechackove!!!! Uz abych tu nebyl, protoze kdyz takhle pisou ridici o cyklistech....bojim se uz ted a to sedim na bezpecnem kresle.
No tak chtěla jsem si to nechat na později, ale asi se do toho ani nebudu pouštět...
No...ja jen vim, ze se ted budu bat vlizt i na prechod pro chodce...
Hele, nesejčkuj nebo si to snad budu msuet přečíst. A že s emi teda do toho fuckt nechce...
Tak idnes je znam tim, ze tam prispivaji totalni vymastenci. Ctenim tamejsi diskuze opravdu nehodlam ztracet cas...
Neztrácej. Já ho ztratil a akorát jsem se nas..l
Fakt bych zaved psychotesty na řidičák. Nevím, proč by měli mít řidičák lidi s takovýmhle myšlením. Jsou svýmu okolí v autě nebezpečný.
letmo jsem projela pár příspěvků a fakt je to síla. Jenže než se člověk dostane do lesa musí hold po silnici chtě nechtě a cyklostezky taky občas nic moc. Tam si zase zvykli chodit pejskaři a na cyklistu se koukají jako na narušitele.
Tak tady jsou nejaky fotky z jizdy:
http://www.photokotek.com/pup07/
Ty si ďábel :o))) Já dorazila až ve 22:30 :o)))
Tak tady je rozcestník dostupných info
http://www.vrstevnice.com/akce/2007/01leden...
Pohled z *druhé strany barikády*:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Docetl jsem ke druhemu odstavci a rikam si - ze on je to HonzikZZR - a taky ze jo.
Tohoto cloveka fakt nema smysl resit.
Stejný závěr. Přeběhl jsem pár řádek a rychle pryč. Škoda času a dobré nálady. Ale zasmál jsem se článku o Brumbálovi. To má alespoň nadhled, humor a nekape z toho žluč.
souhlas DFEN-S jako takovy si zachovava uroven. Honza je proste Honza. Zabavna figurka, obvzlaste kdyz clovek trochu vi kdo je to ve skutecnosti.
nebo tak ;-)
HonzaZZR to je takový přepólovaný náš Medvěd.
Tak v tomto pripade se medveda musim zastat. Tohle neni respektovany protihrac, tohle je uplne jina liga. Konkretne tak o tri az ctyri kategorie niz.
Díky za to, že ses mě zastal. Já jsem si ten text přečetl a dost jsem přitom trpěl. Ani ne tak proto, že ten člověk má přesně opačné názory než já, ale jakým nehorázným způsobem je podává a jak nesmyslně argumentuje, pokud se to vůbec argumentací dá nazvat. Samozřejmě mě napadlo, že mě s autorem leckdo bude srovnávat. Jsem sice asi hodně ujetej, ale tohle je opravdu i na mě moc. :o))
Tak hned nestartuj :-)) Chtěl jsem jen naznačit že má právě opačné názory, což ostatně potvrzuješ. Chybí mu samozřejmě tvoje noblesa
Já Ti to v žádném případě nemám za zlé a s Tebou diskutuju velmi rád. :o)) Jen to srovnání s autorem toho žlzučovitého výpotku opravdu nesedí. O noblese bych v mém případě zrovna nemluvil. Už jsem se stačil přizpůsobit. :o))
Mimochodem - náš první větší vzájemný spor (12/06) byl o tom, že postupem času jsou světla aut a dalších zdrojů souvisejících s provozem stále intenzivnější, takže cyklistovi nezbývá než se tomu také přizpůsobovat, jinak bude v podstatě neviditelný. Co v této souvislosti říkáš přezbrojování pražských semaforů, z nichž teď některé svítí tak intenzivně, že mě už z dálky vyloženě oslňují? Nepotvrzuje tato akce moje slova?
:-) Ted trosku dotaz mimo.
Medvede, vis co by me zajimalo? Jak si ty statistiky vedes? To mas stul zahalen papiry a znamenas si? Me to prijde az neuveritelne, ze si dokazes vzpomenout na nejaky spor, co se stal uz strasne davno. A nedivil bych se, kdybys pridal i podrobnou statistiku:-)
Neber to jako stourani, jen me to zajima, protoze je to az neuveritelne. Mit tu skoro nejvice prispevku a navic dokonalou statistiku:-)))
Souběžně s diskusí NaKole mám otevřený soubor v Excelu, který jsem si pro tento účel vytvořil. Mám v něm seznam 176 témat, do kterých jsem v průběhu svého působení na tomto serveru přispěl, s údaji o aktuálním počtu příspěvků a počtu mých. Speciální statistiku si vedu o diskusích, které jsem sám založil nebo které se týkají výhradně mé osoby. Po každém svém příspěvku si jen zaznamenám, kam jsem přispěl a kolik tam mezitím přibylo "cizích" příspěvků.
Dále jsem si zjistil, kolik bylo na serveru diskusí předtím, než jsem se vstoupil, plus sleduju a aktualizuju pořadové číslo nejnovější diskuse. Stíhám ještě sledovat, kolik se zde v průběhu mé přítomnosti otevřelo diskusí, které byly založeny ještě před mým vstupem.
Všechny tyto údaje pak mám propojené vzorci, takže se mi průběžně zobrazují takové věci, jako je procento mé celkové přítomnosti, procento diskusí, do kterých jsem přispěl, procento příspěvků ve všech diskusích, procento příspěvků v mnou založených diskusích a podobně. U všeho mám pro názornost ještě grafy.
Kromě toho všeho si podstatné příspěvky kopíruju do souborů ve Wordu, tudíž mám přehled i o jejich (průměrné) délce či velikosti. U vybraných diskusí sleduju i procento příspěvků ostatních diskutujících.
Dále ze serveru www.navrcholu.cz monitoruju sledovanost tohoto serveru a dělám si například meziroční srovnání.
Boze muj:-))))
to nemá s Bohem nic společného .... říká se tomu obsese a v menší či větší, méně či více společensky akceptovatelné míře se vyskytuje takřka všude a u každého ... v tomto konkrétním případě bych to nazval mrháním potenciálu, protože podobná obsese by dala kvalitně využít pro skutečnou podporu cyklistiky, jen by se musela zvládnout, dostat pod kontrolu a patřičně využít ... takto se jen setkáváme s výpotky (jinými, samozřejmě, než u autora článku výše uvedeného), které samy o sobě nic nezmůžou (resp. možná ano, ale jen zlomek toho, co by mohly dokázat jinde, patřičně upravené a použité).
Posedlost je to zcela určitě, to nepopírám. Mrhání potenciálem asi taky. Pokud se najde někdo, kdo by můj grafomanský a statisticko-analytický potenciál využil prospěšněji, nebudu se bránit. Ale vzhledem k tomu, že pro své angažmá na této diskusi využívám zbytkového času mezi vyučovacími hodinami, kterých mám tolik, že ve státním školství by na to nestačily ani dvě pracovní síly, nebude jednoduché mé aktivity dostat pod kontrolu nebo jakkoli koordinovat. :o))
;-)) v pohodě
No cement.
Petře, napadá mě jediná otázka: "Proč???"
Fakt nechápu:o))
ALe asi hraje dost velkou roli to, že jsem naprostý protipól. Nepamatuju si, co se dělo včera a je mi to jedno. Jsem bordelíř, který neustále něco hledá a nikdy nedá nic na své místo. Kdybych bydlel sám tak nepotřebuju skříně. Mě systém hromad na podlaze vyhovoval:o)
Stejně jako Matějovi mi přijde, že kdybys ten čas věnoval něčemu jinému, mohl bys sobě i ostatním prospět víc. Ale to neber jako kritiku! Já promrhám obrovská kvanta času. Už jenom tím, že jsem tady a diskutuju místo abych dělal něco smysluplnýho :o)
Uspokojuje mě práce s čísly. Je v nich taková určitá pravda, která se nedá moc okecat. Jinak taky mě k tomu donutily výpady některých zdejších diskutujících, že to tu "příšerným způsobem zahlcuju" a podobné nesmysly. Na to je jediná možná odpověď: Tvrdá (prokazatelná) čísla: Moje přítomnost na tomto serveru za poslední rok je méně než 1,25 procenta. Jak bych se pak mohl takovému nařčení bránit, kdybych to sám přesně nevěděl?
Ale není to samozřejmě jediný důvod, proč to dělám. A čas mi to nijak neubírá. Prostě jen po každém svém příspěvku kliknu na jedno políčko ve svém souboru a ono se mi to tam už samo započte :o).
Jinak statistiky jsou moje hobby - to je z mých zdejších příspěvků přece vidět. Sleduju podrobně ekonomické, demografické, ekologické a já nevím ještě jaké statistiky a dávám si čísla dohormady. Mám toho plný počítač.
Sledování a zpracovávání statistik rozhodně nepovažuju za ztrátu času. Člověk se tím učí pracovat s informacemi, hodně jsem se toho naučil o Excelu, pomáhá mi to odpovídat si na určité otázky o stavu dnešního světa a podobně.
Jinak bordelář jsem taky, ale trochu jinak. Málokdy něco vyhodím, a tak jsem obklopen věcmi, které mají už své odslouženo, takže můj byt vypadá jako něco mezi muzeem a skladištěm :o)) Ne, tak hrozné to není, ale úplně normální asi taky ne.
Ani diskusi na tomto serveru nepovažuju za ztracený nebo promrhaný čas. Hodně mi to dává. Nutí mě to nově se zamýšlet nad určitými věcmi, utřídit si myšlenky, učím se lépe argumentovat a v neposlední řadě trénuju sebeovládání - i když nevím, nakolik jsem zrovna v tomhle úspěšný :o)). Je to i perfektní kompenzace pracovního vypětí - taková moje duševní hygiena. A v neposlední řadě mi to i pomáhá zapomenout na osobní problémy, které bohužel nemohu ovlivnit, tak na ně aspoň nemusím myslet.