Zdravím, jaké programy používáte ke zpětnému vyhodnocování a sdílení výletů s GPSky.
Já momentálně Excel A4, 80g/m3, k tomu Hardtmunt Alpha 1703/2, a pro zobrazení MapSource.
Taky excel, ale bez formátu a hlavně bez toho vákua :o)))
Tak né, já už nevidím, 80g/m2 :-))
Plánování a sdílení: http://www.cykloserver.cz/uzivatel/vylety/
Vyhodnocení/záznam ujeté trasy: http://connect.garmin.com/
Statistika/grafy/vyhodnocení: excel a vlastní program ve VB
Mě by zajímalo, jak s takovou statistikou dál pracujete.
Ta Sigma má taky soft co něco vyhodnocuje, ale jediné co z toho mohu vyčíst je trend rychlost (furt zpomaluji, asi to bude tím terénem) a trend kadence - zde nějaký to otočení přidám.
Navigace toho umí ještě trochu víc, nastoupáno nebo sjeto, a dalších spoustu čísel, která, bez toho, abych s nima uměl nějak pracovat jsou mě k prdu.
Moji neplacení osobní trenéři Snilard s Lelkem mě naordinovali zvýšení kadence, tož říkám si:"musíte se víc snažit pane sládek" a hlídám on line tu jedno číslo na ciferníku.
Jak využiji další vyhodnocení, co s tím dělat, abych na to šel chytře a ne brutální silou?
Dá se tím například zjistit, jestli ti jde průměrka hore nebo dole, ideálně i pokud tam jsou průměrné tepy, tím zjistíš, jak na tom jsi. Pochopitelně je třeba srovnávat srovnatelné, tzn. silnice vůči silnici a terén oproti terénu, i když u toho terénu do toho lezou i další faktory (například blato, sníh, atp), takže tam to "přesné" srovnání lehce kulhá. No a ve finále zjistíš, že jsi taknějak v prdeli a přestaneš to řešit a prostě už jen jezdíš. Akorát teda s tím, že 60 km po Beskydech už NENÍ švih na tři hoďky, jak bývalo (a to ještě i s rezervou, kdyby bylo potřeba stlačit čas), ale prostě taknějak celodenní akce... :-))
A taky například se tím dá chlubit, kolikrát už jsi objel zemegulku a kolik Mountývrystů jsi už pokořil... :-D
K tepáku jsem se ještě nepropracoval ....
Čas potřebný k dojezdu odhaduji velmi konzervativně (tak říkáme tomu, když se fest sichrujeme) a konzervativní odhady téměř vždy klapnou, tedy moc se vlastně nesichruju.
Naštěstí jsem teď na vzestupné trajektorii, asi jako ti Zuluové s obutostí. Dřív neměl boty nikdo, teď už každej třetí, meziroční nárůst o 30 procent, můžeme slavit!
Zůstanu tedy u své primitivní metody, když přijíždím a bimbají na kostele, jedu na čas. Když budou bimbat, jel jsem rychleji, když už dobimbali, pěkně jsem se flákal.
Neumožňuje ti ten tvůj nový budík virtuální závod sama se sebou. Mně to program na telefonu nějak umožňuje.
Když jezdíš pořád stejnou trasu, tak si ji uložíš. Pak si ji vždy navolíš a program ti ukáže na mapě, kde je tvůj virtuální protivník. Mně to, myslím ukazuje nejlepší, nejhorší a střední výkon na dané trati.
Já to tedy moc nepoužívám, protože jezdím pokaždé jinak.
Jo a když máš ten chytrej budík, tak bych ti doporučil intervalový trénink, tedy ono to jde i bez něj. Intervalový trénink spočívá v tom, že střídáš intervaly, kdy jedeš na max a kdy jedeš volně. Třeba 1 minuty na max a pak 2 volně. Tohle tak třičtvrtě hodiny, před tím nějaké rozjetí a pak vyjetí. Na internetu se to dá najít jako HIIT (high intensity interval training).
Já mám soutěž sám ze sebou, než si zavážu tkaničku. :-)
Nespěchej na mě, učím se víc šmrdlat, a zdá se mi, že to byl dobrej typ. Až to dostanu pod kontrolu (tedy spíš mimo kontrolu, abych na to nemusel myslet) budu pokračovat dle rad mladších a zkušenějších.
Dneska jsem odvez kolo ke Štěrbovi.
Řetěz prý žalostně vytahán, mění pastorky i kliky a celej střed, pak všechny ty lanka a bowdeny (no bylo to rezavé), napočítal mě to na 6 litrů, tak jsrm z toho docela šejdrem. To kolo stálo tenkrát asi 10, a on mění jen pár hejblat.
Že já nezůstal u elektra :-)
Jo ale prej mi dá ještě větší kolečko do zadu, to pak s horským tácem bude už snad 1 :1?
To budu muset šmrdlat fest aby se to vůbec hejbalo.
Že ty si rovnou nekoupíš nové kolo :) To by tedy stálo samozřejmě mnohonásobně víc, než těch 6 kolíků.
Na to co píšeš mi přijde 6 kousků tedy celkem hodně. Jestli oni ti tam nervou nějaké drahé součástky, ale to asi ne.
Předpokládám, že tam máš ještě osmičku. Kazeta, to je tak 600 korun, řetěz dejme tomu 400. Proč mění kliky, tomu moc nerozumím. Dají se vyměnit jenom převodníky. Ale i kdyby tak nějaké obyčejnější kliky i se středem tak 1500 korun. Bowdeny a lanka tak do 200 korun. Dohromady v materiálu to z mých odhadů vychází 2700 korun. Zbytek práce? To jsou panáčkové buď hodně pomalí nebo zatraceně drazí. My si účtujeme 300 korun na hodinu. Tahle výměna by se měla i s rezervou stihnout do tří hodin.
Mně onehdá za rovnání patky na pět minut účtovali kilo.
Taky to nesmíš vozit ke Štěrbovi. To je jako bys vezl stodvacítku do Mercedesa. Taky bys koukal za kolik ti vymění olej... :-D
Byli jediní, co byli ochotni zaručit, že ve čtvrtek to bude, to je ten důvod.
Myslel jsem, že to do zazimování nějak přežiju a pak to nechám celý odladit, ale v neděli jsem zapochyboval, jestli na ten zhruba 1000-1500 km to kolo ještě má.
Ty kliky jsou u toho mého krámu prý k převodníku přinýtované, proto to mění a střed údajně nekompatibilní, ono to kolo bylo nové, ale z roku 2000, teď z něj vážně už zůstal jen rám a blatníky, ostatní jsem postupně vyměnil.
Zajímal by mě název toho programu s virtuálním soupeřem. Je to i pro Android? Dík.
Nemám vyzkoušeno, ale možná tohle by mohlo fungovat https://play.google.com/store/apps/details?id...
Pak možná obligátní Endomondo, Runtastic a další profláknuté programy.
EDIT: Další https://play.google.com/store/apps/details?id...
Já jen se základními údaji, vzdálenost, nastoupané metry, čistý čas jízdy a průměr jízdy, čas zastavení, celkový čas a celkový průměr rychlosti. Občas jen pro zajímavost mrknu na údaje jak jsem rychlý ve stoupání a na rovině.
Pro mě je pak docela podstatný údaj o průměrné rychlosti čisté jízdy a hlavně celkový průměr v porovnání s nastoupanými metry/km, takže snadno už odhadnu jak dlouho pojedu v Orlických, Krkonoších, Jizerkách, Jeseníkách, na Vysočině nebo v naši splašené rovině kolem Labe a Orlice. Zjistil jsem, jak s přibývajícími km nad 80 výrazně klesá průměrná rychlost a nad 130 km už to je docela bída.
Třeba teď v sobotu jsme si dali letošní rozlučkovou s Ještědem. Dalo nám to nějakých 163 km s průměrným stoupáním bezmála 2 % ale se zoufale pomalým časem hluboko pod 17, který jinak v té oblasti dám na vzdálenost do 130 km.
Takže vyhodnocování, takové, jako si dělám bez grafů a excelu, prostě cestovní rychlost za 4 hodiny 50 kiláků, včetně pauziček na cokoliv.
Ta stovka je rychlejší, pak to jde dolů, takže denní průměr takhle vycházel, na 150 jsem potřeboval 12 hodin, na 180 už 15.....
Závěr: musím zrychlit a zdá se, že s tou vyšší kadencí se to podaří.
Myslel jsem si, jestli nemáte nějaký fígl, jak na to vyzrát, ale ono to tím, že si namaluješ graf asi neodšlapeš, že jo.
Asi si tedy vystačím s tou průměrkou :-)
Dost se řídím tou průměrnou rychlostí, nemusím sledovat čas ani ujeté km a neustále přepočítávat, stačí sledovat jedno číslo, celková průměrná rychlost a vidím jestli jedu pod nebo mám časovou rezervu.
Celkový průměr 12 na vzdálenost nad 150 je dobrý pokud jedeš s průměrným stoupáním nad 1,5 %, pod tohle stoupání bys měl mít průměr tak 14 a do 1 % asi tak 16 km/h. Neuštveš se a ledacos stíháš :-)
Ale máš svatou pravdu, že sebelepší vyhodnocování ti výkon a průměr fakt nezvedne, to musíš skutečně odšlapat :-)
Zjistil jsem, že ta Sigma mrcha vyhodnocuje za mě on-line. Když jedu pomaleji, než průměr co tam má, ukazuje mi šipku dolu, když jedu rychleji, šipku nahoru.
To aby mě v kopci naprdla, asi.
Jo, to umí většina měřáků, ale to bude asi jízdní průměr, ne celkový. Pokud by to umělo i celkový průměr jako to umí džípa, tak to by bylo nádherný.
To jako za tu jednu jízdu co právě jedu?
To by nebylo tak od věci.
Mám 800, a klesám k 17,85 km/h.
To ty kopečky, co jsem nahnal u Labe budu jen ředit. Asi ten krám vynuluju, jen mě mate a tím že se každou jízdou horším deptá....
Džípa to měří od vynulování, když to necháš na 5 jízd, bude to měřit průměr pěti jízd. Měřák na kole průměrnou rychlost jízdy měří od vynulování. Zpravidla pro každou jízdu údaje vynuluju, je to přehlednější a pokaždé jedu jinou oblastí s jiným profilem.
jestli ono nebude bezpečenější než při jízdě čučet na měřáky čumět na cestu :-p a vyhodnocování jízdy nechat až po jízdě :-)
Jedno číslo a šipčičku ještě zvládnu, občas i směrovou ceduli :-)
Teda když je dost velkými písmeny.
Já na tohle používám program Cyclemeter na iPhonu. V telefonu to rovnou měřím. Import z GPX tam jde také.
Dá se to sdílet na FB, dailymile.com a podobné. Zároveň si to může pak člověk zobrazit na počítači v prohlížeči.
Vypadá to pak takhle: http://cyclemeter.com/8f2cb13508c2c14b/Cycle...
Takže statistiky mám v telefonu a v té dailymile. Hloupé je, že je na to potřeba iPhone (nebo iPod touch a nebo iPad). Ten program fakt super.