Zdravím všechny. Mám na pláštích reflexní proužek po obvodu a když jej čistím, aby plnil svou funkci, tak mám vždy hadr plný černé špíny z ráfku- od brzdového špalku. Nejhorší je to po jízdě v dešti. Používal jsem různé typy špalků,nejen ty černé, ale špinily všechny. Vím, že je to možná hloupý dotaz, asi každý špalek bude i špinit- ale nemáte zkušenosti se špalky, které špiní aspoň málo?
Mám špalky, které se mění celé, i s tím šroubem
Něco pustí špalek, ale ten černý humus bude spíš odřený zoxidovaný hliník z ráfku (pamatuješ, jak jsme zamlada třeli desetníky, nebo ještě lépe pětadvacetníky a pak měli černé pazoury ? :-). No a v dešti se a špína snáz splavuje a navíc voda nabírá i prach a drobné šutýrky, které ráfek odírají a o to víc toho materiálu je. Asi bude záležet na tom ráfku, jak moc ta slitina oxiduje, ale úplně se toho nezbavíš.
Nebo kačku přes papír, tužkou to šlo líp, ale desetníkem to mělo takový ten punc znalce....
No jo, pán byl z bohatý rodiny, já viděl korunu jen na vánoce :-)
To oxidovaný hliník nebude, když to myju třeba hned druhý den za sebou, tak je to černý jako uhel- to budou ty špalky, co pouští
Můžou to být nějaké hodně moc mizerné špalky - ale nejmíň půl na půl bych to fakt tipnul na tu hlínu. Jestli je ten ráfek z nic moc matroše, tak bude při otěru pěkně černit.
Takový socialistický favorití galuskový ráfek byl proslulý svou nevyčistitelností, o leštění nemohla být řeč. Kolikrát denně jsi ho pucoval, tolikrát jsi měl černý hadr. Silichrom pomohl na chvíli k náznaku lesku, ale po chvilce cídění byl černý jak nastrouhaná tuha. A za pár dnů to byla zase matná šeď.
Však jestli máš doma nějaké cídidlo na kov (Silichrom, Sidol...), očisti na ráfu brzdnou plochu a pak to vezmi opakovaně tím fujtajblem. Uvidíš, jak bude měnit barvu. Ten prach s vodou působí podobně.
Kdyby to měly dělat ty špalky, tak by měly špinit i ruce, nebo po styku s mastnostou by měly výrazně černit. Pokud by skutečně tohle dělaly, zahoď je hodně daleko a kup nějaký normální.
jak to tak vypadá, tak máš 2 možnosti - buď častějc umývat, aby se to lesklo a reflexovalo, anebo se na to vyfláknout a nebrzdit :-)
já mám teď na silničce kotouče a jsem za to vcelku rád, protože nemusím čistit ráfky, když to vezmu bahnem :-D
Než bych to pořád myl, tak jsem dal odrazky do drátů. Už kvůli tomu, že ne vždy obuju plášť s reflexním proužkem.
byla by nějaká rada na ty špalky?
Kotoučové brzdy nechci, ani odrazky do drátů, ani nebrzdit
Kluci mají pravdu, materialem špalíků to není.
Musíš to čas od času umýt, nebo jen přejet hadrem.
Taky mám pocit, že "dřív se to nešpinilo tak jako teď" ale přesouvám ten pocit do kategorie vzpomínek "vojna byla vlastně jen sranda", tedy, na to blbé jsem zapomenul.
Odrazky do drátů jsou snad povinné, pokud nemáš ty reflexní pruhy na pláštích, a pokud je máš špinavé, tak reflexní nejsou. Ale o povinnost tolik nejde, jako aby Tě zboku někdo nesejmul zatmy.
Ty odrazky bych do kol nacvaknul, je to pár kaček.
Používám již 3 rok tyto a jsem s nimi plně spokojen
http://www.mojekolo.cz/bbb-brzdove-spalky-bbs...
Po sjetí se mění již jen gumy pomocí jedné závlačky. Mají super výdrž ještě jsem je neměnil.
Samozřejmě že i tyto špiní ale opravdu minimálně, otírám tak 3-4x za rok.
spineni (cerneni) spalku + rafku je realie s kterou nic neudelas.
Mirne mensi spineni pozoruji pri pouziti
"tribarevnych" spalku (BBB).
Rozdil v spineni je tak 10-20%.
Kdysi jsem mel na kole svetle modre spalky ktere spinili snad jeste vic nez nejlevnejsi cene cinske. Jo a taky nebrzdily...
na cisteni plastu se mi osvedcil vlhky hadr s troskou Jaru...