A máme tu podzim a neosvětlené blbce na kolech
http://www.novinky.cz/krimi/316056-ridic-smetl...
Kolik jich ještě bude muset umřít, aby každý pochopil, že světlo a blikna není žádná frajeřina, ale nutnost.
A docela mě štve, že místo toho, aby byla zdůrazněna nutnost světel, tak se pan novinář svezl po přilbách.
Jestli nebude problém v tom že se právě v půl sedmé stmívá.
Blikna v 18:15 je asi žádoucí, nicméně ne- nutná (a pokud to není nějaké strobo, tak je, zejména ve městě, vcelku neviditelná). V 18:45 nezbytná.
Nacvakej si příslušnou dobu: http://kamery.humlnet.cz/cz/kamery/trutov/
Když pak napíšu že používám výkonná světla abych se takovýmhle situacím vyhnul jsem za nebezpečného živla.
Bavíš se o blikačce nebo o světle v modu blikání?
Blikačka je na prd, ale když zapnu přední světlo na blikání je dost vidět i když se jen začne stmívat. A to mám nějakou obyč Smartku.
Jo a včera dojezd. v 18:35. -)
Aktuálně Fenix PD32. A je to blikačka. Světlo musí být seřízené tak aby referenční osa světla protínala vozovku etc, blikačka může být vodorovně ;-)
A navíc světlo musí svítit nepřerušovaně :-)
Ale už se blíží čas a přestrojím na zimní blikačku- MagicShine.
taky jsem včera za šera blikal PD32UE namířenou tak metr a půl před sebe a nějaký pán v černém bez blikaček, co jel naproti, mi vynadal, že to svítí strašně moc a co jako myslím, že dělám. Tak jsem mu řekl, že furt lepší jak idiot v černém bez světel a pokračoval dál :-D
Blikačkou jsem myslel třeba tohle:
http://www.eshop-sport.cz/vyrobek/blikacka...
Tohle za šera opravdu vidět není.
A já si právě myslím, že už při tom stmívání je blikna nutná.
Myslím, že každý z nás už měl možnost poznat rozdíl mezi tím, jestli má cyklista bliknu nebo nemá v době stmívání.
Také jsem už viděla magory, kteří sice vzadu bliknu měli, ale ze předu nic. Ani světlo ani bílou bliknu. Evidentně jim vůbec nedochází, že účastníkem provozu nemusí být jen auta.
Z lidí v mým okolí má valná část troku problém s viděním v šeru. Obzvlášt, když jedeš dýl a nastává to postupně. Já taky, ale vím to o sobě, tak zpomalím a dávám větší pozor. Nicméně tě na kole bez blikačky uvidím ve tmě spíš než v šeru...
Přesně, světlé oblečení, světla, reflexní prvky.
Navíc v Ostravě slunce zapadá cca o 14-15 minut dřív než v Praze, takže v kolem půl sedmé tam mohla být prakticky tma..
Podle Googlu zapadá slunce dneska ve Vratimově v 17:57 a v Praze v 18,12 ... to už je docela rozdíl.
Otázka je jestli tam bylo pod mrakem nebo ne, ale půl hodiny po západu slunce bývá vidět už prd...
Dnes si muzete mezi sebevrahy pripsat i me. Dopustila jsem se skolacke chyby dokumentujici, jak nedostatecna infrastruktura podporuje nebezpecne chovani. Jela jsem z Podbaby pod trati k semaforu po cyklochodniku, protoze se tam vetsinou najde nejaky inteligent za volantem, ktery nenecha vpravo na piktogramech misto k prujezdu cyklisty, a rano tam byva dlouha fronta. Trocha betonu v krajnici uz je jen detail. Dojela jsem k semaforu, svitila zelena pro auta a pro chodce rovne jakbysmet, tak jsem nejak zapomnela, ze tam auta taky odbocuji a najela na prechod, abych prejela krizovatku rovne do cyklopruhu. Nacez se ozvalo troubeni, protoze tam zrovna jelo zleva auto, ktere tedy vcas zastavilo, ja mu mavla omluvu a jelo se dal. Kdyby byl na silnici normalni cyklopruh, nemela bych zadny duvod ji opoustet a nemusela pak zase resit, jak na ni najedu zpatky.
Nejhorší je, že i když 20 aut je na silnici dobře , tedy že nechají dost místa vpravo tak 21. musí stát/popojíždět tak, že zablokuje cyklistu.
A to bych si troufal tvrdit, že tak jeden z pěti takových exotů to dělá schválně..
Ty víš velmi dobře, že jsem zaškrtla, že nechci, aby přispívali lidé na mém BL a rovněž víš, že si tě na BL neustále dávám.
Když už jsi objevil ten grif, jak se z BL dostat, buď tak laskav a nelez sem, protože tu nejsi vítán.
Tím pádem tvůj příspěvek mažu.
Chybku s BL už jsem vyjasnila Václavovi, takže doufám, že vše bude v brzku opraveno a nebudu tě muset z mého tématu vyhozovat do poplenice.
Moje, tvoje téma, aby to nebylo za chvíli tak že zaladatel si bude dopisovat sám se sebou.
Jo, i to je možné.
Já ale ve svých tématech nechci číst hrubé a sprosté urážky a doufám, že nejsem jediná.
Bohužel, jinak než takto to ošetřit nejde. O tom jsme se tady za ty poslední dva roky už mnohokrát přesvědčili.
Ale no tak, pookud nepodjíždíš něco většího nebo těsně před možnou odbočkou, před čímž důrazně varuji, tak pak je podjíždění stojící nebo krokující kolony násobně bezpečnější než jízda vlevo.
Tedy zprava bezmyšlenkovitě nebrat všechno od Avie vejš, zejména ne soupravy čehokoliv ( jen když to totál stojí).
V blízkosti škol, zastávek MHD je dobrý i přemejšlet o spolujezdcích, kteří mohou otevřít dveře.
Nepodjíždět zprava natěsno, když je vpravo na obrubníku zábradlí nebo něco pevnýho a není ani kam padnout...
Ber to jako součást platné dopravní normy, zprava se předjíždí !
hele, já to dělával v autě taky. ani ne tak proto, že bych se cyklistům mstil, ale spíš jsem preventivně dělal místo sanitkám, které na té trase často jezdily.
Já to dělám dosud, obzvláště na zklidněných ulicích (umělé zúžení pruhu, aby to řidiče donutilo jet pomaleji), to si pak řidič před zastavením vozidla musí vybrat, jestli nechat prostor potenciální sanitce (a jinému houkadlu) či potenciálnímu cyklistovi ... u mě vyhrává sanitka. Už jenom proto, že neuznávám pravidlo, že použití kola člověku zaručuje volný průjezd kolonou (a taky mi nedělá problém na kole v kolonách někdy postát společně s autami).
Umělé zúžení pruhu vymyslel trotlík. Stejně jako retardéry před vesnicemi vymyslel retarda.Ani jedno neslouží bezpečnosti. To semé puční ostrůvky pro tzv. ochranu chodců vyrůstající z krajnice nejlépe s 10 až.15cm. vysokým obrubníkem do pravého úhlu.:-)
No já nevím. Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká zcela jasně: "§ 11 Směr a způsob jízdy (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak." Při pravém okraji vozovky, pokud tomu něco nebrání, nikoliv při středové čáře, jak se běžně jezdí. Takže ti "blokující" vlastně jedou podle pravidel ...
Teď jen nerozumím, kde je ta nedostatečná infrastruktura?
Zeby v posledni vete?
Je tam cyklopiktokoridor a cyklochodník?
Ze je nekde nejaka infrastruktura neznamena, ze je dobra. K cemu Ti jsou piktaky, kdyz na ne ridici kaslou, ackoli by nemuseli?
To je ale o lidech ne o infrastruktuře.
Na jedné straně motorista, který schálně přirazí pneumatiku k obrubníku, aby cyklista nemohl projet vpravo. Na druhé straně cyklista, který vjíždí na přechod, kde nemá přednost a nepodívá se vlevo, zda něco neodbočuje.
Před pár lety žádné cyklopruhy a koridory nebyly a cyklisté jezdili:-))
Me sdeleni nebylo o tom, ze to bez infrastruktury nejde, ale ze dobra infrastruktura, ktera vychazi vstric prirozenemu chovani, snizuje pravdepodobnost kolizi. A ze chybu muze udelat i clovek, ktery jezdi na koli v provozu nekolik let.
Tak teď jsem asi trošku mimo.
Pokud má auto i chodec zelenou a auto odbočuje, přičemž kříží přechod, tak snad musí dát chodci přednost, ne?!?
Kdyz jedu na kole, nejsem chodec. Navic jsem v tom okamziku stejne uz nebyla na prechodu, viz obrazek. Jednoznacne jsem udelala chybu ja, ackoli mi pak jeden cyklista, co jel za mnou, rikal neco o kretenovi, co me malem sejmul.
http://goo.gl/maps/qgBGY
„Piktogramový koridor pro cyklisty“ (č. V 20), která vyznačuje prostor a směr jízdy cyklistů a řidiče motorových vozidel upozorňuje, že se nachází na pozemní komunikaci se zvýšeným provozem cyklistů.
Nerozumím, jak jsi přišla na to, že řidiči na tuto informativní značku kašlou.
Cyklista prijede po chodniku vpravo a chce pokracovat dal (standardni situace). Co myslis, ze bezny cyklista udela? To co ja - pokracuje pres koleje rovne pres krizovatku - jen se snad nezapomene rozhlednout. Kdybych jela po silnici, ridic auta o mne vi a ja o nem, protoze jsme ve stejnem prostoru.
http://goo.gl/maps/qgBGY
Copak neosvětlení blbci, ale já jsem předevčírem večer potkal v protisměru kolo, které vpředu mělo červené světlo. Dost ve mě hrklo jestli fakt jedu po správné straně silnice a tak vůbec. A pak jsem ještě na chodníku potkal dítě na koloběžce, a taky mělo červenou blikačku vpředu.
Čím ti lidi myslí?
To už jsem také někde viděl. Skoro bych si myslel, že už je lepší nemít vepředu nic.
Nemyslim, ze nic je lepsi, ale taky uz jsem to potkal a opravdu je to velmi matouci (videl jsem i verzi cervena svela z obou stran.
Pokud by navic jel po spatne strane vylozene si rika o kolizi s nekym, kdo myslel, ze pojede ZA cyklistou... :)
červená světla z obou stran? a jak potom pozná pravobok od levoboku?
Pravobok je na jedné straně a levobok na druhé, přeci :o)))
no to jo ale když jsou obě světla červená tak je to zmatečné. viz
""Boční světla" znamenají zelené světlo na pravém boku a červené světlo na levém boku; každé z těchto světel je viditelné bez přerušení v obzoru o úhlu 112,5 stupně a nastavené tak, že je viditelné od přímého směru vpřed do 22,5 stupně za travers toho kterého boku lodi. Na lodi kratší než 20 m mohou být boční světla zkombinována v jedné lampě umístěné nad podélnou osou lodi." :-)
No myslel jsem samozrejme zepredu i zezadu. Pokud diskuze mezitim odbocila od kol k lodim, tak jsem to nejspis prehledl...
Nicmene na lehokole mam na pravem riditku zelenou indikacni LED, takze jsem v ramci moznosti kompatibilni... :)
Nařízení vedení školy jsou vždy platná :-)
Takže i kola mohou dodržovat mezinárodní úmluvy o plavbě lodí :-)
Jednoho takového blba, který jel navíc v protisměru, jsem chtěl na lesní cestě kdysi dojet. Vyhnul jsem se mu na poslední chvíli, naštěstí. Od té doby s tím počítám a přestože jsem pár takových i pak potkal, už jsem byl v klidu.
Tak tohle nemá chybu :o)))
http://usti.idnes.cz/straznici-v-decine...
Dobré řešení. Jako prevence a postrašení lidí určitě dobrý, ale docela by mě zajímalo jak se to bude vyvíjet dál a jak to skončí. Při opakovaném přestupku to možné je a bylo už někdy před 20 lety. Jenže problém je, že kola nejsou evidovaná a je těžké prokázat, že kolo je majetkem toho kdo na něm jede a hlavně, že to bylo pokaždé to kolo se kterým udělal přestupek.
Prostě se pro příště dotyčnému úředně "zakáže činnost" a bude to... Jak ho potkají na jakémkoli kole, tak už bude mít na krku "maření úředního rozhodnutí" a z toho vyplývající postih/y ;-)
Akorát tedy nevím jestli ten zákaz jde opravdu provést :-)
Zatím to jde jen na přestupky.
Je otázhka, jestli udělají jen bububu nebo mu udělí pokutu. Tu ale asi nezaplatí, takže nastane úřední kolotč.
Pak by mu asi bylo kolo ve finále zabaveno, ale za jak dlouho si opatří nové?!?
Možná už ho má...
To právě nejde. Je možné zakázat jen takovou činnost, kde to zákon výslovně uvádí a jízda na kole bez světla to určitě není. Je možné vyslovit trest propadnutí věci, ale kolo musí být jeho a přestupky by s ním musel páchat opakovaně.
To je právě ta chvíle, kdy zamáčknu slzu při vzpomínce na na všechny ty obce, co si udělaly nějakou vyhlášku o šatlavě, 3denních nucených pracích s koštětem nebo napichovátkem odpadu a podobných věcech, které v očích lidskoprávních dobroduchů nabudí jiskru a oni běží s žalobou plnou helsinských práv těm obcím vyrazit to jednoduché řešení z rukou s myšlenkou jak tak hájí lidská práva.
No a pak přijde městký žandár s řešením, že zabaví kolo a během pár dní tady budeme mít situaci, že městký žandár už nebude žandárem ale nezaměstnaným a možná i obžalovaným rasistou, možný dokonce nacistou a na jeho pracovním hrobě bude tančit ombudsman nebo alérékmérorovnostII.eu
S prvním odstavcem nic než souhlas.
Ten policajt chybu neudělal a pokud ví, že dotyčný jezdí na kole bez světla pořád, tak postupoval naprosto správně a možná to bude mít větší účinek než jakákoliv pokuta nebo jiný trest. Když to patřičně rozhlásí, tak jako prevence určitě výborný postup. Předpokládám, že policajti vědi co dělají a že kolo propadne obci jako trest. Ale i kdyby kolo pokaždé nepropadlo, tak než se to vyřídí, tak bude dva měsíce bez kola.
"...bude bez kola..."
to je právě to, co by mě zajímalo. Opravdu bude poslušně bez kola nebo už si někde šítpnul jiné?!?
Pokud jde o člověka neukázněného, který má z pokut a zákazů jen srandu, tak bych tipovala za b).
To jistě může, ale už používá kradené kolo a pokud to je takhle známá figura, tak by mu to nejspíš neprošlo. Tyhle lidi mají svoje kola většinou sestavená z toho co kde levně seženou a to přece jenom něco stojí a chvíli trvá než opatří nové.
Ale to nevadí, protože mnohem větší váhu má ta prevence, protože takový pořád a všude strašně nadává jak mu ty ... policajti sebrali kolo, protože neměl světlo.
Jo, podezření, že je kolo kradené mít můžou.
Teď ale nevím, jestli by dotyčný musel prokázat, že je majitelem kola (předpokládám, že by sebral nějakou starší plečku, takže prokázat by to šlov elmi ztěžka) nebo by mu museli policajti prokázat, že kolo ukradnul.
U starého kola ale asi bude nerálné za a) i za b).
Vůbec bych se nedivila, kdyby dotyčný náhle začal chodit s rozmlácenou hubou :o)))
Dneska večer pojede zas, na nově ukradeném ...
Jen doufám, že to nebude to moje :o(
Koukám, že jsou u vás teď policajti nějací důvtipní, myšleno vážně, nikoliv ironicky. Před pár dny jsem zaregistroval, že lapili občana, který vedl z vlaku dvě kola - štípnul je v Benešově a v DC s nimi vystoupil.
Zajímavé na tom bylo to, že oni vykradli prodejnu kol a dvě kola se jim už nevešla do auta. Tak jeden ze zlodějů jel s koly vlakem.
Taky mi prijde stupidni, ze spojili dohromady svetla (zakonna povinnost, ktera pravdepodobne mohla nehode zabranit) s prilbou (nepovinny doplnek, ktery mozna mohl zmirnit dusledky).
Jinak se obavam, ze takovehle pouceni je neprenosne, svetla zacnou systematicky pouzivat pouze nekteri z tech, co srazku preziji.
Nebo snad myslis, ze kdyz umre dostatek kuraku, tak ti zbyvajici kourit prestanou?
S kuřáky bych to také nesrovnávala.
Ta přilba byla sice povinná u toho 15ti letého kluka, nicméně v tomhle článku to působí jako štěk.
A nesouhlasím s tím, že světla začnou používat jen ti, co srážku přežijí. Jezdím i autem a světla jsem začala používat po té, co jsem zjistila, že už za šera není cyklista skoro vidět.
Spíš by mě zajímal nějaký nápad, co s těmahle kreténama, co jezdí neosvětlený. Že zraní či zabijou sebe - je to smutné, ale budiž. Štve mě na tom, a ne málo, ale to, že svojí "sebevražednou" jízdou působí problémy i jiným, kteří se na silnici chovají korektně a podle předpisů.
No bylo to myslene zhruba tak, ze lide, kteri nepochopili vyhody svetel ve tme sami, je zacnou pouzivat nejcasteji potom, co je nekdo srazi.
Proste pokud se neco stane primo tobe, tak je to vyrazne intenzivnejsi zazitek nez kdyz se to stane nekomu cizimu...
Začínám nabývat dojmu, že na některé lidi ani pořádně světlo nefunguje.
Tuhle mně málem sejmul na přejezdu cyklostezky přes silnici taxikář. On odbočoval doprava na silnici, kterou jsem přejížděl. Oba jsme měli zelenou. Já se rozjel a on mi tam prostě vjel, naštěstí jsem byl dost při smyslech a zabrzdil. On si mě po chvíli všiml a docela se lekl. Ale kam před tím čuměl, to netuším.
Snadné vysvětlení, nebyl soustředěný, neuvědomoval si, že by tam mohl někdo jet a tak jsi byl pro něho v tu chvíli neviditelný.
Všimla jsem si sama na sobě v autě, že v určitých situacích hrozně moc pomáhají hlavně pohyblivé odrazové prvky.
Na neosvětlené silničce, když člověk zahlídne pohybující se odrazky na pedálech zezadu, nebo pohybující se odrazky v drátech, ví okamžitě, že se jedná o cyklistu.
U jednoho cyklisty ano, ale když jsme kdysi jeli noční objezd Prahy a každý jsme byli osvětlený jinak a v jiné výši (na helmě, na řidítkách, na rukávu,...), zjistila jsem, že takto osvětlená skupina 5-6ti cyklistů působí jako UFO.
Na auta to ale mělo pozitivní dopad - téměř zastavovala a vyčkala, až jsme se přiblížili na vzdálenost, kdy šlo rozeznat, že se jedná o skupinu cyklistů :o)))
My jsme se museli takhle jednou, při zpozdním dojezdu, seřadit podle světel , za některýma blikačkama se v grupetu prostě nedá jet, prakticky nic nevidíš než světle rudou :(
Tak ono se nedá ani jet před některýma předníma světlama, protože přes tebe ti to hází stín.
A nebo když má ten před tebou zrcátko přesně ve směru tvého světla. Obvyklý problém, když jedu s někým na tříkolce.
Predpokladam, ze jsi na kole nebyl prilis vzprimeny, ne? Premyslel jsem, jestli to lehokolo nema tak spatny zvuk v provozu kvuli tomu, ze lidi musi nejdriv soustredit pozornost na tu divnou vec, uvazovat, co ze to opravdu vidi a pak teprve to zaradi do kategorie cyklista. Nebo mozna naopak - takhle cyklista nevypada, tak ten divny tvar muzu ignorovat (myslim podvedome, ne umyslne).
Nebyl. To co píšeš dává smysl. Každopádně si myslím, že tenhle prostě koukal někam úplně do háje a ani si nevšiml mého slaboučkého světla.
Mimochodem - Tvuj vytvor sviti a funguje i s nekolika terennimi vlozkami a zaverecnym sjezdem schodu na konci Barrandaku. A spolehlive vypada i ten penovy PE se sroubky misto baterek.
Máš světla od snilarda? Pošli nějaké fotky.
Svetla ne, jen rozvody. Mam dve blikny vpredu a dve vzadu. A napajim to z jedne baterie s timhle http://www.magicshine.cz/magicshine-mj-808e...
A jeste jsem si porucil USB vystup na pripadne dobijeni telefonu. 8-)
Uvidíme, jestli se tam časem něco neuklepe.
Já se pustil o víkendu do vylepšování HW svého světla a dopadlo to spíš jako zhoršení. Ale oprava by znamenala dalších x hodin práce, takže se to pokusím nějak fixnout softwarově. Aspoň, že mám ty desky nalakované, že by jim už tolik neměla vadit voda.
Myslím, že lehokolo může působit na řidiče dvěma naprosto protichůdnými dojmy:
- Je to auto/cyklista/motorka? Pokud ne, podvědomě ignoruju.
- NO CO TO KURVA JE???
Zatím mám pocit, že na většinu řidičů to působí tím druhým dojmem. Podle toho prvního vzorce se v poslední době zachoval jenom jeden cyklista na silničce, tvrdil že mne neviděl a to jsem svítil.
Některé leháče nebo tříkolky jsou docela nízké a osobně se přiznám, že bych takového "nízkopodlažního" cyklistu v provozu potkat nechtěla, protože ten se snadno přehlédne. I když má vlaječky a svítí...
Ale blbost, kdo kouká a je soustředěný na jízdu, tak vidí, vidíš malý kámen nebo i jen kus klacku, tak proč nevidět nějakou kubíkovou tříkolku. Na druhou stranu lidi běžně "nevidí" auto, mnozí přehlédnou kamion a někteří i vlak.
Je to tak. Někdo přehlédne i strom :-)
Tak jsme se neudržela a jednoho dneska večer seřvala.
Výsledek - on koukal jak vejr a mě bolí hlasivky :o)))
Klicova otazka - Citis se lip? ;)
Adrenalin musí ven :-)
Vzhledem k tomu, že mě bolely hlasivky, tak ne.
Ale jak na tyhle dementy?!?
Když už jede bez světel, proč se proboha sere na silnici a nejede po chodníku.
to má raději přejet chodce?
A uprimne uz se ti nekdy stalo, ze by ti nekdo sproste vynadal, serval te... a ty sis na zaklade toho uvedomila, ze neco delas spatne, coz jsi do te doby netusila a sve chovani jsi proto okamzite zmenila? ;)
Myslim, ze nejen u me by to fungovalo presne naopak a pokud mi to ten clovek nedokaze sdelit slusne, tak bych ho nejspis poslal do haje i kdyby mel pravdu...
Nicmene rekl bych, ze vetsina cyklistu ma urcite povedomi, ze by meli mit v noci svetlo a vedome na to kasle.
Tudis jim pravdepodobne nic noveho nereknes, takze jiny prinos, nez ze si tim rvanim ulevis, bych necekal...
Reseni vidim jedine, staci aby policajti zacali systematicky pokutovat nebezpecne porusovani zakona misto sbirani snadnych pokut.
Jak toho ale docilit, netusim... :-/
Tak v rámci seřvání jsem se omezila na jedinou větu "Sakra, sviť!"
To hovado tady jezdí denně. Tmavé oblečení, věčně naloženej jak nákladní vagón a kličkuje, že jsou mu piktogramy úzký.
Ale s těmi policajty bych souhlasila. Ti jsou jediní oprávnění sundat dotyčného z kola.
Vcera jsem cestou domu skoro jednoho sundal vlastnimi rohy. Kousem od Barrandovskeho mostu. Ve predu jsem svitil cca 400 lumiku a i tak jsem ho zpozoroval tak na 5 metru. Skloneny nad berany, bez jedine reflexni plochy a prislo mi, ze jede dost rychle.
http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-vip...
Jinak ja byla v aute,dobre jsem videla cyklisti bez osvetleni,Ivan predjizdel,normalne. Diky kolo trošku leskle. Myslim,že je to jedno osvetlene cyklisti nebo neosvetlene cyklisti,ale ridiče auta meli slušne omezeni rychlost a vic pozorovali.
Kdyby chodec bez osvetleni omdlel na silnice,jak? Bohužel neosvetlene cyklisti a chodci jsou stejne!
Cyklisti neni hloupi,že zakaz na dalnice! Auto patri pomalu ridit na 2 a 3 tridy silnice!
Tak v autoskole nam kdysi tvrdili, ze kdyby na silnici za horizontem lezel opilec, tak ho stejne nesmime prejet!
Nicmene jezdit tak, aby clovek opravdu dokazal zastavit pred KAZDOU prekazkou v kteremkoliv miste, je ponekud problem i na kole ve dne, takze bych to necekal od uspechanych motoristu v noci...
Je pravda, ze divoka zvirata nosit svetla nezacnou i kdyby se jim to prikazalo zakonem, takze prizpusobit by se meli ridici, na druhou stranu, pokud chce clovek prezit, tak se v urcitych situacich vyplati blikacka i chodci.
No vzhledem k tomu, že se občas sráží v noci i nesvětlení cyklisté sami mezi sebou a mají pak těžká zranění, tak ta tvoje teorie kulhá na všechny nohy.
Dneska jsem jel autobusem z nádraží Klánovice zhruba v 18,30 řekněme 30 kou a můžu řici, že jsem viděl cyklistu tak 20 metrů před náma až v okamžiku, kdy ho z vedlejší ulice nasvítilo auto, do té doby se nekonaly žádné odlesky lesklého kola. V tu chvíli jsme byl v autobusu za oknem na první sedačce a pochybuju o tom, že o něm autobusák vůbec věděl. Silnice je tam totiž pod korunama stromu a je tma doslova jako v...... , která se střídá s kousky osvětlenými veřejným osvětlením. To je ta nejhorší kombinace.
Přiznám se, že bych s chutí z autobusu vylezl toho cyklistu z toho kola sundal a nakopal mu prdel....žádný smajlík!
Pokud chodec omdlí na silnici v černém oblečení tak má šanci jen místech, kde je skutečně kvalitní silnice na které nejsou fleky od záplat mezi kterýma se úplně ztratí.
neuvidíš ho...
Spolubojovník a kamarád na vojně usnul opivněn po cestě z hospody do kasáren a hospodský, který mu naléval ho po zavíračce cestou domů přejel. Vidět ho nemohl, on totiž usnul mezi zaparkovanými auty a koukala jen hlava a část trupu do silnice. Na druhou stranu to pro ěj asi bylo rychlý a bezbolestný to přejetí hlavy v kombinaci s opilostí.
Hospodskej si žel bohužel sednout. Dal si totiž asi hodinu před odjezdem jedno pivko:-(
Včera večer před 22. hudinou na silnici mezi Valticemi a Lednicí dodávka srazila a usmrtila cyklistu...
Žádné podrobnosti k tomu zatím nevím.
Sice se spekuluje jestli byl cyklista osvětlený nebo ne, ale je to jen spekulace.
„Devětadvacetiletý řidič Fordu Transit jel směrem z Valtic na Lednici a v místech, kde je mírné stoupání, srazil pravou přední částí auta dvaašedesátiletého muže. Ten ve stejném směru jízdy pravděpodobně vedl jízdní kolo. Podle prvotního ohledání zatím vše nasvědčuje tomu, že muž na kole nejel," uvedla břeclavská policejní mluvčí Kamila Haraštová.
http://breclavsky.denik.cz/nehody/srazeny-muz...
Hmmm, takže asi osvětlen nebyl.
A neměl jít jako chodec po druhé straně?!?
Kolo se vede vpravo. Nicméně, já bych ho raději vedl vlevo, abych viděl na přijídějící auta. Ano, porušuji tím zákon, ale to mi na kerchově bude prd platné...
A samozřejmě bych i tak svítil jak vánoční stromeček...
Měl jít na druhé straně a co by to změnilo? Měl by možnost uskočit do škarpy?
Jak píše heky - viděl by auto přijíždějící proti němu. Dává to dotyčnému možnost reagovat.
Pro mě osobně je rozhodně lepší, když přijíždějící auto vidím než když mi přijíždí za zády.
On by mel ridic pocitat s tim, ze bude na krajnici neosvetlena osoba. Chodci povinnost svitit nemaji. Je sice bezpecnejsi pro chodce jit vlevo a skakat pred auty do prikopy, ale ridice to nezbavuje povinnosti jet tak, aby neosvetleneho chodce nesejmul. Obzvlaste kdyz mezi mesty zadna alternativa k silnici nebyva.
Jestli tlacil, tak nejspis zabiral prostor jako dva lidi vedle sebe.
Mimochodem by mne zajimalo, jak zjistili, ze kolo nejspis tlacil. Bez ironie.
Podle způsobených zranění se to dá dobře poznat. Soudní doktor snadno pozná, jestli v době nárazu šel nebo jel na kole.
http://www.youtube.com/v/oAFQ2pAnMFA
už jsem to sem sice kdysi dával, ale je to tak polopatické vysvětlení co řidič vidí a co nevidí a navíc v tom hraje Vratislav ...
Ještě bych si dovolil upozornit, že v některých částech testu/ukázky je rychlost motorového vozidla o dost menší než malá a přesto toho mizeru neosvětleného cyklistu není vůbec vidět až do okamžiku kdy je skoro u stojícího vozidla.
Takže taková ta populární volání po tom, jak by motoristé měli v noci přizpůsobit jízdu viditelnosti jsou částečně popřena tím, že i když auto stojí a cyklista je neosvětlený tak je to k prdu....
Nicméně asi pořád platí, že by měl řidič přizpůsobit jízdu viditelnosti, co když tam bude šutr nebo neoznačená díra?
Můj kamarád se takhle jednou pěkně zrakvil, když za zatáčkou byl dva metry hluboký výkop okolo kterého jen bylo natažené "mlíko".
Takhle hupsnul do výkopu můj bývalý kolega na kole, ráno odjel z domova na velký výlet, vracel ze za šera a deště někde cca 200 metrů od baráku to hodil do čerstvé díry , kde opravovali vodovod. Dost hluboký....
Byl pak pár dní na áru a to měl ještě kliku, že se ve bezvědomí neutopil, protože většinou těla ležel ve vodě... už si to nepamatuju přesně ale mám dojem, že ho někdo našel podle blikajícího kola v díře....
No napada me, ze v urcitych situacich by pozadavek, aby ridic dokazal vzdy zastavit na vzdalenost, na kterou vidi, mohla znamenat, ze se proste vubec nerozjede... :)
Na druhou stranu jet po silnici s vedomim, ze bude-li na silnici cokoliv necekaneho, tak to uvidi ve chvili, kdy uz stejne nestihne reagovat, je krajne bezohledne (a samozrejme nezakonne)... bohuzel neni vyjimkou, ze motoristi jezdi svou trasu v noci stejnou rychlosti jako ve dne, prestoze uz ve dne to mohlo byt na hrane...
Lidi jsou magoři, na druhou stranu všichni účastníci provozu by měli zajistit svou vlastní viditelnost s kdo to nedělá je bezohledný stejně.
V každý hospodě by mohli mít i vchodu buben s feglexní papírovo nebo plastovou páskou a povinost omotat každého hosta na odchodu :)