reklama

Česko - Norské vzpomínky

Přepadla mě chřipka, svině jedna. Chrchlám, smrkám, kašlu na všechno. Ležím a probírám se zápisky z našich cest po Norsku. Krásné hory. Ztepilá severská Berit a houževnatý Viking Harald. Protáhli nás vším, co stojí za vidění. Vším snad ne! Ještě něco zbylo na pár dalších cest.Venku hnusně. Doma…

[ Celý text ] [ Zpět ]
Datum: 13.10.2013
Autor: Lanna
  • Re: Česko - Norské vzpomínky

         

    Už se těším na ráno - přečtu si to s ranní kávou :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2013
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Česko - Norské vzpomínky

         

    Taky jsem nachcípanej, jezdil jsem propocenej v mrazu (do práce). Chtěl jsem nepolevit, ale asi jsem to přehnal. To nejhorší jsem zahnal grogem.
    Tenkrát v Dánsku v Hirtshals jsme potkali Čechy v obytném autě, vraceli se trajektem ze severu. Trochu jsem jim záviděl, že byli i tam nahoře.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.10.2013
    Autor: básník
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      Přeji brzké uzdravení:-)
      Hirsthals většinou používáme, když jedeme na Viddu.
      A sever je krásnej, doporučuji.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.10.2013
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Česko - Norské vzpomínky

             

        Dík.
        Krásný oceanárium v Hirsthals. Dítě jsme odtud nemohli dostat a zůstali jsme tam o den déle kvůli tomu. Dokonce jsme se vraceli stavět stan na stejný místo, trochu podivný, v lese, protože jsme nestihli odjet včas dál. Ale dopadlo to dobře :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: básník
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Česko - Norské vzpomínky

         

    Za oknem nádherná mlha, v hrnku horká káva - četlo se to samo.
    Moc díky za příjemné počtení :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 14.10.2013
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Česko - Norské vzpomínky

         

    Hezký článek, zajímavé zamyšlení. My jsme letos byli tři týdny s dětmi ve Švédsku (snad se mi brzy podaří napsat také nějaký článek.) Není to sice Norsko, ale ... díky tomu chápu Tvoje slova. Kafe zadarmo nebylo nikde, ale člověk si zvykne na čisté záchodky skoro všude zdarma, největší samozřejmost. Hlavně když se pak přejede do Polska, kde se platí za všechno. Ale ono i ti Švédové či Norové si tohle "zdarma" vyberou jinak (mluvím o vysokých cenách v obchodech a restauracích či jakémkoliv vstupném). Ale pro mne za mne - tenhle skvělý servis pro turisty za to stojí!

    Jen k tomu kafi sbíranému do termosky - co je moc, to je moc, ale z podobného soudku - připomělo mi to ráno na trajektu z ostrova Gotland - trajekt odplouval v 7 hodin ráno. Každý cestující si v lodním bufetu kupoval snídani - každý, kromě české rodinky, která prostě za jedno snídaňové menu v přepočtu skoro 300 Kč nedala a tak si holt u stolečku mazala pečivo paštikou - švédské pečivo českou paštikou :-) a mlsně koukali, jak si kolem nich nosí lidé na táccích krásné snídaně: toasty, jogurty, vařená vajíčka, ovocné saláty v plastových dózách.
    -----Střih o hodinu-dvě později-------
    Použité nádobí nosí lidé na tácech do polic (něco jako u McDonalda). Na tácech zůstávají neotevřené jogurty, netknutá vajíčka, zabalené ovoce, zapečetěné láhve s pitím. Za nimi už se hrne úklidová četa s velkými černými pytli tyto zbytky bez milosti lifruje do jednoho, plastové talířky, zbytky jídel, nakousané, i to netknuté. Co s tím taky jiného, vyhodit.
    Co udělá česká rodinka? Rychle, než příjde likvidátor, projde zbytky, sebere jogurt, vezme vajíčko, klidně i ovoce. Ne proto, že jsou češi a je to jejich "národní sport" najíst se zadarmo. Ne proto, že nemají peníze. Ale proto, že je jim toho jídla sakra líto! Už babička říkala, že jídlo se nevyhazuje. A je jim to jedno, klidně to veřejně přiznají. Nemluvím o půlkách rohlíku, plátcích salámu - ale o jídlech v originálním balení, které nikdo neotevřel a už se vyhazuje.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.10.2013
    Autor: Peggy
    Hodnocení: +10 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      Hele, to si děláš legraci nebo to myslíš vážně, že jste vybírali jídlo z těch odpadních táců?!?

      Sorry, ale pochybuji, že někoho z cestujících napadlo, že to děláte z důvodu šetření s potravinami.
      Ano, máš pravdu, plýtvat potravinami se nemá, ale přehánět se to nemá rovněž.
      V tomto případě jste moc pěknou vizitku českým turistům neudělali.

      Můžu ti říct, že já být na té lodi, tak se za vás hanbou propadnu.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Autor: radka
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
      • Re: Česko - Norské vzpomínky

             

        Radko, já ti rozumím.
        Jenže - tohle mi připadá taková česká specialita, nízké sebevědomí národa - aby si náhodou někdo druhý o nás nemyslel něco špatného. Říkají si tohle Němci, Rusové, Dánové, když k nám jedou, co si o nich budeme myslet? Ne, přistupují k tomu tak, že já jsem turista, nesu Vám moje peníze, tak se ze mne potento. Je tady levně, tak co bych to neužil.
        Češi si pořád myslí, že musí správně "reprezentovat" národ, protože si myslí, že je o nich v zahraničí špatně smýšleno. Jenže, paradoxně, Čechy mají většinou v zahraničí docela rádi /nebyla jsem samozřejmě ve všech zemích a nemluvila jsem se všemi lidmi/.
        A mimochodem, ten Švéd taky neřešil, jakou udělá ostatním Švédům vizitku, když vyhodí jídlo. A byl to vůbec Švéd? Protože, jestli tě to uklidní, ono to na první pohled poznat nebylo, kdo je Švéd a kdo Čech, takže pověst našeho národa zůstala neposkvrněná, jestli jde o tohle.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: Peggy
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Česko - Norské vzpomínky

               

          Nechtíc jsem v autobuse 119, který jezdí na letiště vyslechla rozhovor Dána se Španělem. Ten Dám mluvil o tom průšvihu, co zde v Praze nedávno udělali dánští studenti na pivním zájezdu a dost se styděl. Španěl odpověděl, ať si z toho mic nedělá, že jeho soukmenovci dovedou také řádit.
          Dánská média to tehdy dost probírala, že je asi někde něco špatně, když dánští studenti jezdí za levným alkoholem a povyražením jinam.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2013
          Autor: Lanna
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Česko - Norské vzpomínky

               

          Sorry, ale vyjídat odpadky - byť jde o potraviny neotevřené - to není o tom, jestli chci nebo nechci reprezentovat. Mě se to zkrátka příčí.

          Musím říct, že když jedu do ciziny, tak peníze na české nepřepočítávám. Mám vyhrazený určitý finanční obnos, se kterým musím na určitou dobu přežít. K tomu mám železnou rezervu.
          Ježí se mi chlupy při větě "na český je to 300 a to teda nedám". Já na to buď v danou chvíli mám nebo nemám. Záleží na mém hospodaření s vyhrazeným finančním obnosem. Takže já se buď v danou chvíli chci najíst z toho, co snídaňový pult nabízí nebo nechci. A když nechci, tak pak nemám žádný důvod siztěžovat, že snídám "jen" švédský rohlík s českou paštikou a pak jdu vyjídat odpadky pod rouškou šetření s potravinami.

          Možná si to myslela jinak, ale tvoje věty na mě působí přesně tímhle dojmem. Styl Homolkovi vycestovali do ciziny...

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2013
          Autor: radka
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                 

            Víš, Radko, tenhle názor - nepřepočítávat - jsem měla taky. Přesně do té doby, než jsem jela právě do Švédska (a to je Švédsko ještě prý levnější než Norsko). Ono když je všechno opravdu 2x-3x dražší než u nás, tak prostě přepočítávat musíš - zejména když jsi třeba v obchodě a tam jsou čokolády v rozmezí (přepočtené na české) 15-120 korun. A jinde - obědy (menu) za 290 korun (krát 4, protože jsme čtyři), to samé snídaně na lodi za 300 (krát 4) - tak si jí prostě nedám - i když nemáme úplně nejmenší příjmy, severské země jsou pro nás prostě drahé. Ano, dovolit bychom si to mohli, ale principielně - proč? Rozhazovat pro pocit, že na to mám? Občas taky rozhazujeme, ale tady je potřeba rozhazovat s rozumem. A tak si dám chleba s paštikou - ale proč nepřiznat, že sliny se sbíhají :-))) To nebyla stížnost - každému ráda vysvětlím, že severské ceny jsou pro nás Čechy prostě vysoké.

            Jenže specialita internetových diskusí je překrucování toho, co jeden napsal - takže i když můžu 100x napsat, že mi bylo líto toho jídla, tak ty si to vyložíš, jako že Homolkovi na něco měli chuť, ale nekoupili si to, vzali si to z koše - ne, tak to opravdu nebylo. Navíc, ono to "lepší" jídlo ti lidé snědli, bohužel.... :-((( - to myslím už ve srandě :-) Prostě když jsme ještě navíc viděli, jak to jídlo je drahé, tím spíš jsme nechápali to vyhazování!

            A nemysli si, taky šílím z matek, co zavařují jídlo do sklenic a vláčejí to do Chorvatska apod. - ale chápu, že někdo prostě potřebuje ušetřit pár korun ... nevím no, ať si každý v tomhle ohledu dělá co chce...

            [ Zpět ]
            Datum: 14.10.2013
            Autor: Peggy
            Hodnocení: +12 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                   

              Tak, hlavně se mi tu nepohádejte:-))
              Severské země jsou pro nás drahé, to je fakt. A taky pamatuju doby, kdy jsme jezdili s dětmi a každou korunu obraceli. S dětmi je to trochu složitější.
              Na druhou stranu, přespat se dá více méně kdekoliv a levně se prostravovat taky. V poslední době dokonce zjišťuji, že konkrétně v Norsku utrácíme nejvíc za dopravu (trajekty).

              [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2013
              Autor: Lanna
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Nejen severské země. Ono i takové Švýcarsko dokáže udělat slušnou díru do rozpočtu...

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                   

              Já vím velmi dobře, jak je Švédsko drahé - mám tam příbuzné a měla jsem možnost tam několikrát pobývat.

              Určitě jsem toho neprocestovala tolik jako ty, ale když někam jedu, dneska už jsou možnosti předem si zjistit reálné ceny a udělat si obrázek. Mám ve zvyku si naplánovat co chci vidět a můžu zvážit ještě před odjezdem, na co moje finance dostačují a na co ne.
              V zahraničí pak pro mě není problém hospodařit s tím, co jsem si na dovolenou vyhradila.

              Ano, když se něco napíše na internet, je to nepocitově zabarvené sdělení, které každý může chápat jak chce.
              Nechť to bylo jak to bylo, pro mě jste zkrátka šáhli do zbytků, a to se mě osobně dost příčí. Já bych to neudělal a ani bych takové jídlo nedala svým dětem.

              Jak jsem psala jinde, docela jsem nad tím přemýšlela a fakt mi to dost připomnělo tu "Dědovu mísu".

              Je zcela evidentní, že na tohle máme každá jiný názor. Neexistuje možnost, jak bych mohla pochopit, že to, co jste udělali, bylo správné. Byť byly vaše důvody jakékoli.
              Myslím, že ale nemá smysl tady v tomto off-topicu pokračovat dál. Pro mě určitě.

              [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2013
              Autor: radka
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Já byla na severu poprvé a klidně přiznám, že jsem se toho i trochu bála - prostě že to nebude ta pohoda, kdy si člověk klidně dá jídlo v bufetu, zmrzlinu koupí dětem a taťka si dopřeje pivko ... Hodně jsme zvažovali, zda tam z těchto důvodů vůbec jet. Jenže, nebuďme přízemní, touha poznat zase něco jiného naštěstí zvítězila.
                Před cestou jsem si ceny zjišťovala, nakonec to asi nebylo tak šílené, jak jsme čekali, došlo i na restauraci, pivko a zmrzlinu (nejdražší v mým životě!) Občas člověk počítat musel, občas musel naopak zamhouřit oko a něco zkousnout.

                Jinak v pohodě, já jiný názor beru a nezlobím se za něj.

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: Peggy
                Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                   

              Že si nekdo vezme jídlo, které jiný netknuté nechal a evidentně o něj nejeví zájem, to je jedna věc. Ono to těm, co to tam nechali je asi úplně jedno, co se tím stane.
              Draho tam je, to je fakt, ale s tím odloženým jídlem to nijak nesouvisí. To, že musím někde v jeskyni zaplati 600SEK vstupné nemohu řešit tím, že jinde, třeba v soukromém kempu se zapřu a nezaplatím. To jsou dva na sobě nazávislé subjekty. A že se i tohle bohužel stává:-(

              [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2013
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Lanno, díky za pochopení, to je přesně ono!
                Mimochodem, jeskyně stála "jen" 200 seků (600 bych nedala :-)) ale to je jedno. My tohle většinou řešíme tak, že jde jen jeden z nás a to ten, koho to víc zajímá a děti (ty bývají zdarma).

                Neplatit v kempu, demolovat zařízení veřejné chatky - to jsou prostě diametrálně odlišné věci. Jen jsem chtěla reagovat na tu paní, co slejvala to kafe. Mně to taky příjde děsný, ale třeba si myslela, že by se to jinak vylilo, nebo nevím. Asi jsem ale naivní :-))))))

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: Peggy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                   

              Vše je relativní.Severské země mi připadají nejlevnější:-D
              Letos jsem se vrátil z Nordkappu a díky sběru vratných plechovek mne dva měsíce cestování nestálo ani korunu a zážitků mám jak za celý život.

              [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2013
              Autor: zazvur
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Tak plechovky jsme taky sbírali, jenže to jsem si tady už netroufala vůbec napsat .... :-))))

                Bohužel jsme ale projížděli nějakou divnou krajinou, výdělek byl pouhých 100 korun/den a to by na uživení pro rodinu nebylo. A taky jsme na ty vratné plechovky přišli až docela pozdě. A největší problém pak byl vysvětlit dětem v Polsku, kde se plechovek po příkopu válelo mnohem víc, že tady už je sbírat nebudeme :-(

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: Peggy
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                       

                  No, málo na uživení:-))
                  Jak se to vezme, že?
                  Stovka dobrá. Myslíš českou nebo švédskou?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 14.10.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                         

                    Stovku jsem myslela českou. Byl to dobrý pocit, něco si vydělat a maličko "vyčistit" přírodu. To víš že každá stovka dobrá, i ta česká! Ale jako že by toho bylo tolik, že by tam člověk mohl žít jenom za vrácené plechovky, tak takové štěstí jsme neměli. Tak jsem to myslela.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2013
                    Autor: Peggy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Oni si Švédové ty plechovky také docela hlídají, protože vracet je se jim docela vyplatí :o)))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2013
                      Autor: radka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                             

                        No právě, na to jsme se nachytali úplně poprvé :-)) Byla neděle ráno, malé městečko jako vymetené, všude kolem květináčů a laviček prázdné plechovky po sobotní pařbě - tak jsme je posbírali - jenže pak jsme zjistili, že skoro půlka z toho nejsou vratné :-)))))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2013
                        Autor: Peggy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Předpokládám, že jste to to ani neočekávali:-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                             

                        To víš že ne, když jsme tam jeli, tak jsme samozřejmě na ty plechovky nemysleli - přicházeli jsme na to sami, postupem času, když si taťka koupil pivko v obchodě, zjistil, že je plechovka vratná atd. Zpočátku je člověk, jako všude, kde je poprvé, ze všeho vyvalený :-)))
                        Později jsme si vzpomněli, že jsme někdy něco takového četli, že se tam dají vracet ... a tak jsme občas, když se nám vyloženě dostaly pod ruku, sem tam nějakou vzali, jen dva nebo tři dny jsme vyloženě věnovali sběru i podél silnic - byl to takový nudnější úsek a chtěli jsme si vyzkoušet, jaké to je a kolik bychom si vydělali. Ten výsledek byl asi 200 Kč, ale byla to fakt dvoudenní práce a jízda s obr. pytlem.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2013
                        Autor: Peggy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                       

                  Hele, ale jestli si správně pamatuji, tak tyhle plechovky se musely vracet jen nepoškozené a nepomačkané. Jinak je stroj nevzal.
                  Platí to ještě pořád?!? Přece jenom jsem tam zase už 3 roky nebyla.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 14.10.2013
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                         

                    No, maličko pomačkané nám stroj v pohodě vzal, důležité bylo, aby načetl čárový kód (uměl si jí sám natočit). Ale když byla přejetá totálně na placku, tak jí odmítl. Nevýhoda je, že ne každá v příkopu nalezená plechovka je vratná - řekla bych, že možná takových 40% jich vratných není, na první pohled to nepoznáš, musíš ji vzít do ruky, najít nápis např. "PANT 1 KR". Ale po čase se to už dalo poznat i na dálku, např. exportní piva vratná nebyla atd.
                    Lepší zpráva ale je, vratné jsou i některé PETky, velké od COCA-COLY byly i za 2 Kr (6 Kč). To už je slušné! Zábava to byla, ale je tam taky spousta nevýhod - např. řídká koncentrace obchoďáků, teď není třeba zrovna otevřený, když tam přijedeš, nebo nemá ten automat na výkup... naštěstí prázdné plechovky a PETky jsou lehké, takže můžeš vozit i velký pytel. Jen prostě během jízdy čumíš do příkopu a ne po okolí :-)))) Pokud má ale člověk během dne hodně času, nebo se neštítí např. na parkovištích prolézt odpadkové koše, dá se na tom sběru určitě si rozpočet vylepšit.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2013
                    Autor: Peggy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Pravda, ty pevné PETky se tam vrací také.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2013
                      Autor: radka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Třeba nebral ty ve velkém pašované na trajektech ze zemí, kde je alkohol levnější.
                      Jo víkendové noční pařby...krásná ukázka toho, že ani velmi drahý a hůře dostupný chlast opilství nezabrání.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Vybírat flašky z odpadkového koše na parkovišti, kam je někdo uklidil, už moc není čištění přírody.
                      To si místní komunální služby vytřídí sami, když to budou vyvážet:-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.10.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                             

                        To nebylo myšleno primárně jako čištění přírody (ačkoliv, jestli to z těch košů už pak nevozí na třídění, ale rovnou do spalovny, tak pak ano), ale tip pro toho, kdo to chce pojmout jako přivýdělek - koše jsou dobrý zdroj. Musí ale přijít včas, dřív než nastoupí bezdomovci a podobné existence ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 15.10.2013
                        Autor: Peggy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Česko - Norské vzpomínky

                               

                          Švédové jsou na třídění odpadu docela úzkostilí, takže bych i věřila tomu, že než to sešrotují ve spalovně, jde to ještě přes třídičku.
                          Ověřené to ale nemám.

                          Jednou jsem ale svědkem toho, že švagrová nechtěla nechávat doma jednu sklenici, kterou by musela nést někam do kontejneru se sklem. Pracně to balila do novin apod. a pak to ještě celé zaházela do pytle mezi odpadky, aby se na to nepřišlo při odvozu - prý by jinak ten pytel popeláři nevzali.
                          Nevím, jestli jste si toho všimli, ale tam nejsou standardní popelnice jako u nás. V obytných zónach jsou takové malé domečky, kam se nosí odpadky v pytlích a ty pak vyváží popeláři. Resp. alespoň takhle to funguje v Göteborgu a okolí.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.10.2013
                          Autor: radka
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                 

                            Nevím jestli to tak funguje všude, ale dost často je to vidět i v menších vesničkách nebo na samotách. Popelář ani pošťák nezajíždí až k domu, poštovní schránky a modré pytle s odpadky jsou u hlavní silnice.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.10.2013
                            Autor: Lanna
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                   

                              Hmmm, a pak ale opravdu odvezou jen ten odpad do spalovny. Jakmile pojmou podezření, že je v tom něco na vytřídění, tak to nevezmou a pan majitel si to musí vytřídit.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.10.2013
                              Autor: radka
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                     

                                Nu, jsme už trochu od tématu, ale pro zajímavost:
                                http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 15.10.2013
                                Autor: Lanna
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                       

                                  Bodejť by neměli málo odpadků, když mají hustotu asi 8 obyvatel na km2 :o)))

                                  Ale jinak se v produkci odpadků snaží, jen co je pravda. V roce 1989 jsme jen kroutili hlavami nad tím, jak mají všechno zabalený do fólií.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 15.10.2013
                                  Autor: radka
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                         

                                    ...a za 10 let nato, už jsme hlavami nekroutili, neboť jsme to měli taky:-))

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2013
                                    Autor: Lanna
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                           

                                      Tak, tak...
                                      A Brusel se to snaží dotáhnout do naprosté dokonalosti :o)))

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 16.10.2013
                                      Autor: radka
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Česko - Norské vzpomínky

                               

                          Peggy, já se moc omlouvám, ale obávám se, že ty děti (kolik jim je?) velmi rychle pochopí oč běží.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.10.2013
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                 

                            Moc už nerozumím, co mají děti chápat, k čemu se příspěvek vztahuje, ale dětem je 5 a 6. Paradoxní je, že já doma nemůžu vyhodit NIC - když vidí něco v koši tak hned - maminko, proč to vyhazuješ? V horším případě to rovnou vyndají ... takže nějaké věci nosím raději rovnou do popelnice - jenže někdy to objeví i tam - takže já už jsem ta, co vyhazuje tajně :-)
                            Např. včera jsem měla "průšvih", dala jsem na spálení pár papírů s kresbami - ty nejpovedenější jsem samo vybrala a uschovala, ty méně povedené dala do koše s dřevem na spálení. A děti přišly domů a bylo to. Neodpustí mi to, zejména dcera 5 let moc ráda maluje - takže jsem si to vyžehlila jedině tak, že mi namaluje dalších milion princezen, kočiček a tak - dělají tohle všechny děti nebo se stala nějaká výchovná chyba ? :-))))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.10.2013
                            Autor: Peggy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                   

                              Ne, naše děti tohle nedělaly, protože když byly malé, tak se odpad ještě netřídil.
                              Teror nás rodičů nastal až v době školy, kdy se s tříděním začalo. Byli jsme donuceni zakoupit odpadkové koše na plast a papír a byli jsme káráni za to, když jsme netřídili.
                              Docela jsem se vzpouzela, ale nakonec jsem to uhádala jen na to, že nemusím mýt kelímky od jogurtů :o)))

                              Jo a také jsem se vzbouřila u hliníku - ten jsem teda třídit odmítla, protože u nás na to není kontejner.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.10.2013
                              Autor: radka
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                   

                              Nerada bych, aby to vyznělo špatně. Mně je hrozně sympatické, jak s dětmi jezdíte a věnujete se jim.
                              Ale malé dítě rychle pochopí, že když vidím plechovku, za kterou dostanu odměnu, tak ji zvednu. Když je to plechovka, z které nic nekouká, tak ji nechám. Sama píšeš, že jste dětem vysvětlovali, že plechovky v Polsku není třeba sbírat. Ale proč? Protože je nevykupují?
                              Takhle jsem to myslela.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.10.2013
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                     

                                Aha, už to asi chápu. Já jsem jen nevěděla, k čemu se to vztahovalo.
                                Tohle asi děti pochopily, to je pravda, nicméně - my jsme po těch třech týdnech ve Švédsku jeli na té samé dovolené ještě týden Polskem a další dva týdny Německem. Dost často děti z kola a vozíku hlásily "tatínku, plechovka" nebo "flaška". Věř mi, že mně samotné bylo blbé tam tu flašku nechat ležet, protože za ní nic nedostanu. A i když už to v té své makovičce nějak pobraly, že prostě někde za plechovku nic nedostanou a někde ano, hlásí nám je občas i teďka, 3 měsíce po cestě :-))) prostě ten sběr byl pro ně zábava a když už jsme pak dál nesbírali, bylo jim to líto.
                                Mimochodem, i v Německu jsou některé PETky zálohované, ale tam to nešlo z lahve jak poznat, nebo jsme to nezjistili.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 15.10.2013
                                Autor: Peggy
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                       

                                  Teda pardon, že ještě rýpu, ale nějak mi nejdou dohromady ty kontrasty.
                                  Na jednu stranu máš snahu učit děti neplýtvat jídlem a nevadí vám vybrat nedotčené jídlo z odložených táců, na druhou stranu jim zafixuješ, že plechovky a PETKy se sbírají jen když se vrací do obchodu. A co taková ekologie?!?

                                  Jo, zní to hodně přemrštěně, ale nedokážu to napsat lépěji.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 15.10.2013
                                  Autor: radka
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                         

                                    S ekologií, ani touhle rejpavě účelovou, by jsi v česku nikam na kole nedojela... to by jsi sbírala v příkopech od rána do večera a musela si pořídit doprovodný náklaďák.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 15.10.2013
                                    Autor: újezďák
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                           

                                      Přesně. Nedojela. Bohužel.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 15.10.2013
                                      Autor: Lanna
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                             

                                        Umíme o ekologii hodně hezky mluvit, tak pěkně vzletně.
                                        Strašit se oteplováním a klimatickými změnami a jak dojdou ty zdroje a kdesi cosi.
                                        Vzít plechovku z pankejtu a odnést ji do sběru, neumíme.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 15.10.2013
                                        Autor: Lanna
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                               

                                          Tak ono by stačilo, aby KAŽDEJ odnesl SVŮJ odpadek do koše.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 16.10.2013
                                          Autor: Peggy
                                          Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                               

                                          Jo, Peggy, s tím souhlasím. Kdyby to udělal každý, nebyly by odpadky v příkopech.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 16.10.2013
                                          Autor: Lanna
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                           

                                      Také se nabavíme o Česku.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 16.10.2013
                                      Autor: radka
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                         

                                    S kontrastem souhlasím, sama jsem s tím měla lehce morální problém, že jsme v tom příkopě nechali ležet ty plechovky, které nebyly vratné.
                                    Ale podle mne stačí, když je učíme, že plechovky ani nic jiného se v přírodě nezahazuje. Když to zahodí někdo jiný, za to už nemůžu - a kapacitu na to, sbírat po někom jiném, co odhodil, už nemám. To je na zodpovědnosti každého člověka.
                                    S těma plechovkama, jak jsem psala, byl to spíš pokus, zda se tak dá "uživit" na cestě a sranda, nikde jsem nepsala, že jsem to dělala kvůli ekologii - ačkoliv důsledek to pro přírodu mělo - zbavit jí alespoň těch vratných flašek (kdyby byly vratné všechny, bylo by to taky jiné), ačkoliv to bylo, jako když plivneš do vody, nebo jak se to říká ... prostě NIC.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 16.10.2013
                                    Autor: Peggy
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                           

                                      3-10 euro na 100km.Srandy kopec.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 16.10.2013
                                      Autor: zazvur
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                             

                                        Škoda, že mi nedošlo, že je to tak výhodný.
                                        My většinou ty plechovky, pokud jsme nějaké měli, sešlapávali na nejmenší možnou velikost, aby v báglu nezabírali moc místa a pak dávali do tříděného odpadu. On ten stroj v těch obchodech s mimi nic jiného neudělá, než že je sešrotuje. Tedy nejdřív podle toho čárového kodu (když je neporušen) pozná, co je to za obal, kam ho natřídit a pak sešrotovat, aby se to efektivněji v úhledných balících odváželo.
                                        Ale jak koukám, kdybych je nesešlápnuté nechávala podél cest, mohly posloužit potřebným:-))
                                        V některých těch automatech lze dokonce ty obaly vrátit a peněz se vzdát ve prospěch Červeného kříže.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 16.10.2013
                                        Autor: Lanna
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Navíc můžeš spát zdarma více méně kde chceš. Voda z potoků je pitná, sběr lesních plodů povolen...a zážitků k nezaplacení.
                Prostě každý to má takové, jaké to chce mít:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: Lanna
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Česko - Norské vzpomínky

             

        O de mě máš mínus za propadání se hanbou za někoho jiného. Netuším, proč bych se měl stydět za někoho jinýho a nijak to nesouvisí s tím, že mi Peggy chování nepřipadá nijak divný.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2013
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Česko - Norské vzpomínky

               

          Ano, názory se na to různí. Od toho je to diskuze.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2013
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                 

            proto píšu, že můj mínus není za nesouhlasný názor.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.10.2013
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      Tak trajekty jsou většinou kapitola sama pro sebe a vyhazování jídla je nesmyslné.
      Termokonvice s kafem na stole je přeci jen něco jiného. Je od toho, aby si člověk vzal, kolik zrovna potřebuje a myslel na to, že hned v zápětí přijde další host a taky si vezme jen tolik co potřebuje.
      V těch horských chatách to funguje stejně. I kdybys nakrásně měla na to skoupit vše, co tam najdeš, tak to prostě neuděláš, protože víš, že může přijít někdo další a opravdu to nutně potřebovat.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Česko - Norské vzpomínky

             

        Tak samozřejmě. Já jsem nikdy v žádné takové chatce, o které píšeš, nebyla, ale asi tuším z vyprávění, jak to funguje. Já jsem třeba měla problém i v tom Švédsku s těmi záchodky - už jen ten luxus, že byly zdarma a čisté ... tak jsem si zpočátku nosila i svůj papír, abych toho jako moc "nezkonzumovala". Teprve po pár dnech mi došlo, že to je blbost. Nákupem v obchodě, jídlem v restauraci, vstupném do jeskyně (které stálo 600 korun) to tomu státu v globále vrátíš. Ale že bych si třeba vzala ruličku jenom proto, že jich v té kadibudce bylo pět do zásoby ... věřím, že se najdou tací, co by neváhali ...

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: Peggy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Česko - Norské vzpomínky

               

          My letos třeba přespávali v chatě v Stordal. Ačkoliv patří do oblasti Tromso, fungoval do ní univerzální klíč z Hardangerviddy (nejakých 1000-1500 km níže).
          Ta chata je v oblasti, kde nejsou žádné lesy a možnost nasbírat suché dříví. Takže dříví se tam donáší (nebo v zimě dováží na sněžném skůtru) pár krát do roka. A stačí cedulka šetřte dřívím. Taky jsme ho nepálili. Sice jsme seděli večer u ohniště, ale bylo krásně a oheň jen tak pro zábavu by byl zbytečný. A když víš, že třeba hned zítra se může počasí zkazit, může být pěkná zima, hnusný déšť nebo třeba i sníh a do toho příjde promrzlý nešťastný poutník, který se potřebuje usušit a ohřát...může to být kdokoliv, já, ty nebo někdo úplně cizí.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2013
          Autor: Lanna
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      No nic se neděje. Prostě jste před vyhozením zachránili vajíčko a jogurt. Na té lodi asi dost dobře nejde jednou zaplacené vajíčko nechat někoho zaplatit podruhé:-))
      Pokud to dětem správně vysvětlíš, že jde o to důležité neplýtvání jídlem a ne o nějakou výhodu pro vás, tak v pořádku.
      A pokud vysvětlíš i těm spolucestujícím, který tam to jídlo netknuté nechali, že plýtvat se nemá, bude to ještě lepší.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Autor: Lanna
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Česko - Norské vzpomínky

             

        Nějak o tom pořád přemýšlím, zda se Peggy zachovala správně nebo nesprávně, a čím dál víc se mi vybajuje "Dědova mísa"...

        S poslední větou souhlas - tam je zakopaný pes.
        Pokud nebude fungovat tohle, pak, je mi líto, ale jde jen o konzumaci zbyků, které jiný odložil...

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Česko - Norské vzpomínky

               

          Já samozřejmě netvrdím, že to bylo SPRÁVNÉ, ale v té chvíli jsme to prostě udělali. A nebyl to jen jogurt a vajíčko, byly to mimojiné i různé nápoje, jak v půllitrových flaškách, tak i plechovkách (nějaký energy drink třeba), prostě fakt kvanta věcí, co lidi vyhodili netknuté - fakt se mi příčí nazvat to "zbytky". Kdybychom aspoň věděli, že si to přeberou a vezmou ty uklízečky, ale pochybuju... nechápu, že si to někdo koupí a pak vyhodí, proč si to nevezme domů třeba? - být to v Česku, něco jim řeknu, ale jejich jazyk neumím. A fakt nejsem přehnaný moralista nebo ekolog, kafe na stolečku bych do termosky NIKDY neslejvala ...

          Dědova mísa nevím jak s tím souvisí?

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2013
          Autor: Peggy
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                 

            Opravdu nechápeš?!?
            Tak si ji přečti.
            Tam jde sice o misku na jídlo, ale lze to velmi dobře upgradovat i na to zbytkové jídlo...

            [ Zpět ]
            Datum: 14.10.2013
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                   

              Smim přiznat, že to taky nechápu? :-o

              [ Zpět ]
              Datum: 14.10.2013
              Autor: Ifča
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                     

                Vždyť to píšu.
                Tam jde o dřevěnou misku, ale lze to upgradovat i na to zbytkové jídlo.
                Proč by děti rodičům měli na sklonku života obstarávat čerstvé jídůp, když jim klidně můžou přinést zadara nějaké ze zbytkových stojanů. Stejně už nemají zuby, půlku vybryndají a chuť už také není co bývala...
                Ostatně rodiče je to přece v dětství naučili...

                [ Zpět ]
                Datum: 14.10.2013
                Autor: radka
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                       

                  No... to mi přijde jako hodně složitá konstrukce. :-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 14.10.2013
                  Autor: Ifča
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                         

                    Proč?!?
                    Jak své děti naučíme, tak nám to jednou vrátí.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.10.2013
                    Autor: radka
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Česko - Norské vzpomínky

                           

                      Tak z tohoto hlediska to vidím spíš jako Peggy - asi bych nechtěla své děti učit, že je normální vyhazovat netknutté jídlo.
                      (Jiná věc je, že po praktické stránce bych to asi "řešila" shodně s tebou - byla bych asi "předposraná" z toho, co si kdo bude myslet a že by mi to bylo blbé.)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 14.10.2013
                      Autor: Ifča
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                             

                        Jistě, děti je správné učit, že se nemá vyhazovat jídlo. Ale rozhodně bych je to neučila tím, že to, co jiný vyhodil, tak si vezmem a sníme sami.

                        Jinak já bych "předposraná" nebyla - neměla bych být z čeho. Mě by vůbec nenapadlo se těchto zbytků dotknout, natož je konzumovat. Mě se to zkrátka ekluje. A může to být zabalené jak chce.
                        Vždycky říkám - nevím kdo to měl v rukách a zda si je myje po záchodě...
                        Doma si ze mě kvůli tomu utahují, ale ta představa, že se i toho obalu dotýkaly ruce, které předtím byly v různých tělních otvorech, to mi teda chuť k jídlu dokonale sebere.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 14.10.2013
                        Autor: radka
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                        • Re: Česko - Norské vzpomínky

                               

                          Ale jo, já to chápu. Stejně jako chápu, že někdo to vnímá jinak... Ale proč někomu právě to svoje vnímání nutit jako to správné?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 14.10.2013
                          Autor: Ifča
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                 

                            Tak nutit nikomu nic nechci. To v žádném případě. Nechť si každý dělá co chce a vychovává své děti jak chce.
                            Jen jsem řekla svůj ostře nesouhlasný názor.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 14.10.2013
                            Autor: radka
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                   

                              Já jiný názor beru, diskuse je pak zábavnější, jen s tou fóbií z nemytých rukou někoho jiného musí být asi hodně těžký život - situací, kdy se člověk musí dotknout něčeho, co měl v ruce někdo jiný, je denně nepřeberné množství.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 14.10.2013
                              Autor: Peggy
                              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                     

                                Tak k fóbii to má hodně daleko, ale občas nastane situace, kdy se něčeho odmítnu dotknout nebo si okamžitě běžím umýt ruce :o)))

                                [ Zpět ]
                                Datum: 14.10.2013
                                Autor: radka
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              •      

                                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                Datum: 15.10.2013
                              • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                     

                                Šíravník napasl, že:
                                "Podle mého to není nic proti ničemu, vzít si něco, co by se stejně vyhodilo. Nikomu jste tím neublížili...."
                                Zbytek příspěvku byl OT a byl přenesen do žabomyší.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 15.10.2013
                                Autor: Lanna
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                •      

                                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                  Datum: 15.10.2013
                                  Autor: radka
                                • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                       

                                  Jj, srovnání šetrnosti s dědovou mísou není OT, zatímco srovnání šetrnosti se lhaním OT je?

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 15.10.2013
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                  • Re: Česko - Norské vzpomínky

                                         

                                    Mně to zas až tak moc OT nepřišlo.
                                    Že se děti od rodičů učí to, co u rodičů vidí, vím už dávno.
                                    Poděkujme dětem, že nám svoji prostořekostí občas otevřou oči.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 15.10.2013
                                    Autor: Lanna
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Česko - Norské vzpomínky

                             

                        Jsem o tom ještě přemýšlela.
                        Nejspíš bych to takhle neuděla (leda skutečně v nouzi nejvyšší, kdybych těm dětem neměla co dát najít).
                        Kdybych to dělala ze zásady, protože jídlem se neplýtvá, tak bych si musela být stoprocentně jista, že malá děcka to opravdu pobrala a plně chápou ten správný význam.
                        Ono se i tady u nás dost plýtvá jídlem (nejen jídlem). Třeba by to taky přišlo někomu z Afriky nebo Indie nesmyslné.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 14.10.2013
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      Dobře to ti češi udělali, aspoň vidí švédové, že jsou i jiní češi , spořiví a vychovaní.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Česko - Norské vzpomínky

         

    Hezké. Díky.
    Přeji rychlé uzdravení.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.10.2013
    Autor: Zden42
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Česko - Norské vzpomínky

           

      Díky, vlastně jsem teď aktuálně taky trochu nachcípaná.
      Tak si popřejme všichni, ať ten podzim ve přežijeme v plném zdraví:-))

      [ Zpět ]
      Datum: 15.10.2013
      Autor: Lanna
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

152 cyklistů (5 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024