Ahoj, mám takový spíše technický dota. Jak se mají správně držet normální (ne vlaštovky) řidítka? Můžou být ruky narovnané nebo mají být pokrčené? Díky
Ruce můžou být rovné i pokrčené, jak ti to vyhovuje. Ale hlavně bych je držel nadhmatem, to je strašně důležitý. .-)))
A radši ani ne křížem..;-)
Tys to myslel jako legraci, ale řeknu ti, že loni, když přijeli na závody koloběžek reprezentanti z Finska, tak ti ve sjezdu drželi řidítka podhmatem a křížem! Tahle neuvěřitelná pozice totiž umožní nalehnout na řidítka a zbalit ruce tak, že lokty nevykukují.
Ano, ale to platí pouze pokud máš malé břicho, když máš ale velké břicho, tak jsou ruce automaticky natažené.
Tak aby jsi mohl řídit a brzdit. :-))
Jinak si myslím, že je to fuk.
Spíš bych se ptal jak si řídítka nastavit. A to Ti hned odpovím: Tak aby se Ti dobře sedělo a souvisí s celkovým nastavením kola.
http://www.author.cz/cs/kola/jak-vybrat/
Jak tady píšou ostatní, je to celkem jedno, záleží jak Ti to je pohodlné a samozřejmě kolo ovladatelné... Hlavně ale ne křečovitě !
Já jsem spíš zastáncem pokrčených rukou, ruce pak fungují jako další tlumič a tělo nedostává tolik ran... Také když třeba vlítneš do nečekané díry, tak to může pomoci, protože jak je budeš mít napnuté tak je reflexivně ještě zpevníš a co se asi stane pak, je celkem jasné...;-) Když je budeš mít pokrčené, tak než ty ruce zpevníš, tak trochu ještě "propruží" a půjdeš s tělem trochu níže a je pak nižší pravděpodobnost, že přelítneš řídítka...
Snad tomu budeš rozumět... A ať mne kdyžtak někdo opraví...
Nás učili v poloze za deset minut dvě :-)
Nedvno jsem byl na skoleni ridicu a ted se uci trictvrte na tri.... :-)
Airline, ty's musel chodit do kološkoly?
A instruktora jste měli půjčeného z autoškoly?
( nevím, zda bys chtěl řídítka ohnout do "za deset dvě ...") Takový novátor jistě nejsi - i když jsou i tací ...
To je stejně zapeklité jako s diskusí o sedle.
Prostě každý má jinou postavu a tím pádem každému vyhovuje jiný posez. Musíš začít od toho seřízení výšky - když máš řidítka hodně nahoře, sráží ti to lopatky k sobě a vyvracíš hlavu, když je máš moc dole, zase to odnese bederní páteř a krk. To není teorie, je to tvrdě vyježděná zkušenost :o)))
Rozhodně ale, jak už tu někdo psal, nedržet řidítka křečovitě - musíš mít ruce i záda uvolněné.
Hele, nejdeš ty na to ježdění příliš vědecky?!?
Sedni na kolo a jestli bude něco špatně, tělo ti to nahlásí už po prvních 10ti kilácích :o)))
Ale zase bacha - při experimentech je dobré mít v dosahu záložní záchranu. Já takhle jednou posunula sedlo o 1 cm a na Mořinu pro mě musel přijet kamarád s autem, protože mi záda ohlásila, že se jim to teda vůbec, ale vůbec nelíbí :o)))
To máš fakt SUPER kamaráda, jestli opravdu přijel! Řekla bych, že 99% jiných by ti doporučilo, aby sis to sedlo zase o ten cenťák šoupla zpátky.
...právě proto jsem nevolala manželovi :o)))
A musím konstatovat, že posun zpět jsem sice udělala i bez rady, ale už bylo prostě pozdě...
Otazka mi pripada, ako naschval polozena na rozprudenie diskusie. Prijimam ju teda tak a zacnem tym,z e sa mi nepaci, ze MeridaK nepriamo pise, ze vlastovky nie su normalne riadidla. Ja ich mam na svojom bicykli (aj na minulom som mal vlastovky) stale a podla mna su normalne. Mam toto nactiutrhanie mojcih riadidiel nechat len tak bez odozvy :-).
Nahodou vlastovky su velmi pekne, bicykel s nimi podla mna lepsie vyzera (aj ked je pravda, ze sa na ne potom ovela menej zmesti vsakovakeho nacinia). A v kazdom pripade nie su to ziadne nenormalne riadidla :-) Tak! :-)
P.S. dufam, ze som tych smajlikov pouzil dost, aby bolo jase, ze toto vsetko pisem s usmevom na perach.
P.S. 2 celkom sukromne by ma zaujimalo, ako sa po cesky povie vsakovaky
Všelijaký? .. Ale myslím, že se Meriďák ptal vážně. (To je poznat už z toho, že se ptá na řidítka, a ne na všakovaké vľašťovky. :')
MerdaK se ptal, jak má mít na řídítkách RUKY, není on nakonec cvičený??? To by potom byl SUPERHVĚZDA!!!
opravuji : MeridaK ...
Tak vážně. Kromě pokrčenejch nebo nataženejch rukou můžeš měnit úchop (rohy) a taky si můžeš řídítka zkrátit (ale jak zjistit optimální délku?), nebo je v uchycení v představci různě natáčet (jsou lehce prohnutý). Je možný si vybrat vyhovující gripy a rukavice, nejspíš s gelovejma výstelkama. Víc mě nenapadá. :-(
Já nemám rohy, já mám ovečky. Počítá se to taky :o)))
Určitě je máš, jen o nich nevíš.
Každej čert i čertice je mají. :-))
Tak já jsem asi "v rouše beránčím" :o)))
A tím se to vysvětluje. Beránek je má a ještě to neví.
Sakra já z Tebe udělal beránka. :-((((
...to se nám to zamotalo :o)))
No s tím natáčením nevím, protože mám na řidítkách značku, která mi musí procházet středem (dírou) v představci.
Teď si děláš srandu ty ze mě. :-))) Ta značka by musela bejt nějakej výstupek, kterej by bránil v pootočení, jinak ji vidím jenom jako označení středu řídítek. Udělej fixem na řídítkách čárku z každý strany představce a můžeš otáčet, jak je libo.
Tvůj názor je opravdu tak stupidní,že nelze nereagovat.Značka na některých řídítkách je samozřejmě střed který má orientovat uchycení v představci pro správnou polohu řídítek,protože i rovná řídítka jsou trochu prohnuta směrem ke kopkitu kola pro nejpřirozenější ůchop rukou v zápěstí.Při montáži je pak velice snadné řídítka upevnit a konečné jemné doladění dle požadavků jezdce.
Bejvalo tady dobrým zvykem, když se reagující překliknul, uvést to dřív nebo později na pravou míru.
Jenomže to by ten, co se překliknul, musel vědet, že se překliknul...Tento to asi ani neví...
Naskýtá se otázka, co jsou, nebo jak vlastně vypadají normální řidítka. Normální řidítko (u jízdího kola) má i v normální podobě spoustu tvarů. Mohou být rovná, rovná a mírně zahnutá k jezdci, jsou to "vlaštovky" v nejrůrnějších délkách, úhlech zahnutí a jejich výšce, jsou to klasické silniční "berany, či oblouky", také v různých rozměrech.Pro jiné je normální řidítko na BMXce. Někdo může za normální považovat různé nástavce (hrazdy, rohy), nebo také zcela jiné tvary.
A nyní je třeba od sebe oddělit jednotlivé způsoby úchopů. Můžeme preferovat pohodlí, maximální výkon,lehkost ovládání kola, vše v závislosti na způsobu jízdy, jízdním stylu, terénu, na nastavení celkového posedu atd. Jinak je budeme držet při jízdě v sedle, jinak za jízdy ze sedla.
Tvůj dotaz byl velice obecný, takže obecně platí (vynecháme nutnost správného nastavení celého posedu) vsadit na pohodlí a neškodit si na zdraví. Krk nesmí být strnulý, záda zvláště mezi lopatkami uvolněná, rozdělit svou hmotnost na sedlo (záda-zadek) a paže tak, aby paže mohly bezpečně ovládat řidítko. Většina hmotnosti jezdce jde přes záda do nohou a na kliky. Paže jsou mírně pokrčené, ruce svírají řidítko jistě (pevně), ne však křečovitě.
K samotnému ježdění na kole zařazujeme bezpodminečně posilovací, strečinková a uvolňovací cvičení. Chámeme to jako kompenzaci k jednotvárnému posedu na kole i jako prevenci proti budoucím potížím s páteři. Středobodem těla je pánevní oblast, na ní se napojují ostatní svalové skupiny. Proto procvičovat celé tělo.
Lidé doržující respektující tyto zásady zpravidla nemívají potíže. A je tedy jedno zda se drží vlaštovek nebo rovných řidítek. Mimochodem, jaký je rozdíl mezi normálním rovným řidítkem a vlaštovkami ve smyslu úchopu a posedu? Mám na mysli použítí představce. Představec s úhlem hodně nahoru a rovné řidítko, je totéž jako vlaštovky nasazené ve skopenějším představci.