Jde napájet běžné slabé převodové motory 250W napětím 48V ,nebo jsou dělané natvrdo na 36V(případně do 36V)? Mám normální ŘJ MAGIC 50A,nastavenou na maximum.
Taky si myslím, že zdvihnout napětí, to ano, ale držet maximální proudy ze "startovních" napětí. Zdvojnásobení výkonu to možná přežije, ale 400% nominálu ani ne prvních 5 minut.
V manuálu je napsáno 13A trvale a 30A max. (maximální nastavení) pro tento motor. Takže můžu tam dát aku 48V ? A ponechat ampéry tam kde byly? Citace:: Upozornění:
U motorů 250W je povoleno nastavit trvalý proud maximálně 13A a špičkový
proud maximálně 30A. Při vyšších hodnotách bude motor přetížen a nelze na
něj při poškození uplatnit záruku!!!
ahoj motor ty pôjde ak je to riadiaca jendotka magipie BAC-028? (tú som mal davnejšie doma)Bola nastavitelna ale potrebuješ kábel.
,nevím jako to je zo zárukou no zrejme sa toho obchodník chytí a motor nevyreklamuje. možno ti ten motor nevyreklamuje aj keby nič nerobíš,povie že si pravil chybu ty
zaleži od koho si kupoval.
Ak máš 250w sprevodovaný tak zníž prúd je to kvoli prevodovke tá je z nylonu ak zohreješ ozubené kolečká zmäknú a zaťažíš napr v kopci tak ozubené kolečka sa oderú ..
A spevni si vidlicu lebo ju zlomíš hlavne prednú.. vidlica neudrži točivý moment vo velkom stupani alebo prudkom štarte.
ešte k tej jednotke BAC xxx možeš pripojit do 63V to je maximum no daj pozor. Ja som doma mal
"odomknutú bac jednotku tj žiadne limity neboli nastaven resp 48V som mohol vybiť na 20V (resp limit bol pre 24V)
Myslet můžu také,ale já se ptám,jestli to ten motor zvládne určitě. Když je radio dělané na 6V ,tak mu 9V neprospěje. Většina velkých přímých motorů je dělaná(a je to tam i napsané) na 24V -48(i víc) Většina sad 250W s převodovkou je na 36V(24V)respektive se prodává s aku 36V
Pokud nespálíš motor tak ten planetovej převod na to dělanej určitě nebude a dříve nebo později(spíš dříve)něco klekne.
Já jezdím dost po rovině. Jde mi o rychlost. Na 48V můžu použít méně Ampér na stejný výkon. Ale zvládne ten motor 48V. To je to oč tu běží.
Tak to otestuj na kratším úseku a uvidíš a ucítíš ale motory s planetovou převodovkou nejsou dělané na velkou rychlost.
Nemám 48V baterku. Mám pouze 36V 10Ah LiFepo
No, nebo jinak, se stejným proudem ale vyšším napětím dosáhneš vyšších otáček, moment motoru bude podobný, mírně vyšší. U malých převodových motorů bych se trochu obával přetočení. U bezhallového se může stát, že se bude chovat stejně, jen akcelerace bude rychlejší, v řj je definováno jak má fázovat a určitou frekvenci nepřekročí. U těchto motorů jen samotná změna napájení nehraje takovou roli, komutátor je nahrazen softwarem a záleží jak je regulační smyčka napsaná. Dáse říct, že pokud nezničíš vinutí velkým proudem, nemá se mu co stát. Jinak řečeno, pokud zvýšíš napětí a potřebuješ stejný výkon motoru, můžeš snížit proud a motoru to spíš prospěje, nebudou tam takové teploty, přinejmenším. A pokud jde o záruku, výrobce pozná spálené vinutí od vysokých proudů, ale nemá jak zjistit, že tam bylo vyšší napětí, leda bys tam poslal VN a došlo k přeskoku (vtip)
Nedělej to, takhle jsem ten motor z e-pohonu odvařil.
Šikula mi sice dal data, jak to mám nastavit, aby to nebralo velké proudy, ale stejně to zdechlo.
Nejdřív se upekly Hally, pak motor a nakonec i já, trvalo to celkem jen asi 5 hodin a byli jsme kaput všichni - ujeto 21 km
(teda, trochu jsem ho naložil, jak jsem byl zvyklý z Magic Pie)
Kup si silnej motor.
Čoveče Jindro, do kamionů se fakt malý motůrky nedávaj... Totok je tak na čínskou rikšu... :D
Jo, s MagicPie to jelo, ale musel jsem šlápnout, tenhle se uvařil, a to jsem fakt šlapal fest :-)
No bodejť ne, s takovým nákladem jste si vyměnili role... Jako že motor by to měl utáhnout a ty jsi tam jako ta asistence.
Takovej epac naruby :D
No bylo to tak nějak, na tom mém výletě.
Motor táhnul vozejk a já si to poctivě odšlapal, ověřil jsem si to letos, když jsem tutéž trasu absolvoval bez motoru a o den rychleji.
A co jsem si vyslechl mezitím keců, jak jsem jel do Paříže na mopedu...
Mimochodem Jindro, jaké jsi tam pouštěl proudy, nevzpomněl by sis?
9 current 18 peak
To jsi při zdi
Tyjo, tak to mě děsí, že se to s celkem rozumnými hodnotami odpravilo... Mě tam teče 15A... Uff. Tak uvidíme.
Hele, 18 je hodně, s ohledem na to že ho tavil trvale, s tímhle jednoznačně. Rozum je 14 peak, pak to skousne, pokud nejedeš celej život do kopce 10 km/h a dáš mu občas fouknout na vyšších točkách a menším proudu
Nevyznám se v těch drátkách, ale možná se tomu motorku nelībilo těch 48V místo 36. Šikula říkal, že to bude víc topit, ale že tolik až se to upeče....
Ale byl to taky blbej den, 30 ve stínu a já si vyjel na Slapy.
Jediná výhoda tohohle uspořádání byla, že po rovině, mírnějšího kopce i z kopce se na tom fakt jelo jak na kole, to když mě odešla řj na MagicPie v Průhonicích a musel jsem těch 17 km přešlapávat ten odpor motoru, to bylo jiný kafe.
Bez motoru je to pohoda, nemusíš se bát co se uvaří a víš, že horší to nebude.
Jasnej příklad pozitivního vlivu elektropohonu na rehabilitaci chlapa a jeho přeměnu ve sportsmana... a vo tom to je...
Já mám k tomu dva příklady:
1)Jeden pán co nikdy nechtěl na kole dřít si koupil sadu, doktor mu doporučil pohyb a pěšky je to otrava. Po asi 2500 km se stavil, a přesvědčoval mě, že baterie se rozjezdila, že je čím dál silnější, protože zezačátku najel 40 km a hotovo, ale teď v klidu i 90. Technicky nelze, prostě se pán dostal do kondice.
2) Naopak jedna paní si pořídila elektrokolo, aby stíhala šílenému manželovi na silničce, se kterým už léta jezdí a on ji furt prudí. Po týdnu nadšená, dojezd pro nás neuvěřitelnej. Ale po pár měsících baterie vadne... Tak jsem testoval, kolo, baterku, všecko... Nikde nic, vše v pořádku. Nová baterie na zkoušku dopadla u paní stejně. Výsledek je, že manžel nepolevil, ale paní si zvykla na elektro a šla trochu z kondice, což jí zvedlo spotřebu. Došlo jí to , když jela jednou na svým původním normálním kole s maželem a zjistila, že to co stíhala už nedává.
Prej že nikdy nevstoupíš do stejné řeky, já se v ní po 30 letech zase rád ráchám.
Ono se tvrdí, že e-kolo je pro lidi s hendikepem, nebo lenochy, já jsem jinej případ, a ty by možná jako potenciální zákazníky mělo smysl oslovit. Prostě mládí v sedle, pak spousta jiných starostí a zpohodlnění a pak ten návrat do sedla je krušný, zvlášť když člověk byl zvyklý jezdit daleko.
E-kolo to zpříjemní, jedeš furt z kopce, takový je ten pocit. A jezdíš a jezdíš a sílíš a tělo si pomalu vzpomíná, že kdysi nebylo tak lenošivé. Pro chlápky v pozdějším mládí jako jsem já, tedy něco kolem těch 55, je e-kolo ideální pro návrat k fyzické aktivitě, celkem bezbolestný.
Mohu fakt doporučit.
Tak hold jsi to důkladně otestoval pro nás ostatní. :)
A když se to upeklo, tak na tom šlo díky volnoběžce jet nebo to bylo nějak seklé?
Fakt je, že já to asi i šetřím... Sice nalehko jsme s tím zkoušel vyjet kopec 17%, ale raději jsem to netrápila slezl a vyšel pěšky... Na takový extrém to už nemělo. S nákladem 35kg jsem s tím zatím musel zdolávat jen mírné kopečky, takže max 5% a tam to celkem stíhalo se šlapáním v pohodě. Ale fakt je, že jak slyším, že se to trápí, tak o to více máknu do pedálů, abych neztratil rychlost... Mám dojem, že mám s tím motorem dokonce empatii, což věřím, že mu pomáhá. :)
Volnoběžka fungovala, jen se přestal motorek točit. A smrdělo to.
Dal jsem to celé nějakému klukovi, ten že se prý pokusí to nějak opravit, ale už rok se mi neozval, z čehož usuzují, že se to asi nepovedlo.
Prostě bych do toho motůrku o moc víc nepumpoval.Tak jak legálně je mi na něm řádil kluk od známejch a dokázal ho rozpálit že na něm nešla udržet ruka a smrděl.Sice to přežil ale měl na kahánku jít tam víc štávy určo by něco kleklo.Ja přemejšlel o tomto: http://www.nakole.cz/diskuse/16568-motor... ale je to na předek a baterku mám 48V.
Tak to je dobrá zpráva, protože když se to tedy odporoučí, tak není problém dojet bez odporu. Už jsem zase v klidu, že nevadí, kdybych to taky odpálil.
K tomu slouží ta volnoběžka. Vezmu navigaci(nemám na kole tachometr a schválně změřím kolik mi to na rovině maximálně jede. Mám 250W převodový motor bez omezení a maximálním možným bezpečným nastavením ampér.
To je zbytečný.
Proč je to zbytečné? Jede to něco přes 30.
Zbytečný je to proto, že to, jak to jede rychle, nic nemění na faktu, že se zapečeným motorem se na tom dá dojet vlastním pohonem. Tak to myslím. Navíc co se týká rychlosti, tak pro mě je ideál aby to pomáhalo fakt do těch 25 a raději to mělo o to silnější převod, než aby to bylo na rychlo... Bohužel u nás moc na výběr není... Dovozce nakoupí nějaké motory a pak je ochoten to dát do jakéhokoli ráfku. Proti tomu v Linergy ti nabídnou motory s různými výstupními otáčkami a vybereš si, co ti vyhovuje.
Jezdím stylem plyn naplno,tempomat a jedu. 10km to vydrží ani se to pořádně nezahřeje.Až se to posere koupím pořádný motor. Nemám to na sportovní vyžití ,ale na rychlou dopravu do práce. Na nějaké sportování(a to uznávám) je lepší převodový motor a malá lehká baterka.
A k tomu tak nějak ležérně šlapu.
A ktomu používám poměrně těžký převod 48Z na 16Z pastorek + 5 kvalt převodovka
Pro pro tebe by byl každopádně vhodnější přímý motor...
Už mám ten co mám. Takže ho využiji a potom koupím něco jiného. Asi Magic PIE 3
Mě se taky líbí, ale až příště budu dělat e-kolo, postavím to na 26" nebo rovnou na skládačce s 20", aby to vyjelo všechno a mohla na tom jezdit i holka.
Už jsem se radoval, že mi ten motor chcípá a nebude zbytí než koupit nový, ale jak jsem to předrátoval, zase frčí jako žihadlo, mám MP2ku.
Pokud jde o rychlost, zkoušel jsem to rozhulit na rovině, bez škapání 40 jako prd, ale pak jsem se začal bát a experiment ukončil. Taky když to omastíš fest to žere.
Proč 26? Silný motor snese i 28. Má na to dost točivého momentu.Ale rychlost potom může přesahovat i 60 bez příšlapu a to už je o hubu.
Záleží na tíze soustrojí a strmosti svahu.
Trochu jsem už na té kilowatě pojezdil, mám 28".
Ten motor se musí držet v otáčkách, jinak se změní v topidlo, a proto jsou menší kolečka výhodnější, o rychlost mě tolik ani nejde, cestovka kolem 25-30 km je v pohodě.
Motor má síly dost, ale ostatní součásti na to nejsou nadimenzovány. Začíná to tím kabelem k motoru a končí u řídící jednotky.
Já vím. Číňané mají o dimenzování vodičů vůbec zajímavé představy. Ale třeba se zlepší :-)))
Je na netu nějaké forum ,nebo odkaz,kde se technicky rozebírají jednotlivé pohony? Myslím,ale do hloubky technicky. Průřezy vodičů,provedení a výdrž součástek atd. ?
No, nebude to enem Evropa, Kanada, Ameria, Austrálie, tam se na MP jezdí o dost víc než v EU.
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?board=15.0
Tohle je o MagicPie, ale jen v Angličtině.
Jinak hodně se toho už napovídalo i tady, prostě dej si sekci Elektrokola a čti si, je tu spousta chytrých a zkušených lidí a když budeš potřebovat, klidně se ptej.
Elektrokolaři jsou na sebe hodní :-)
Posílám obrázek toho systémového konektoru :
To mám (možná tam nějaký drátek bude fiknutej, ale to si poradíš(, házím to do krabice a pošlu to.
Jdi na to.
Jo, je to ono, je tam jeden červený drátek bez koncovky. Ten patří připojit k červenému (plus) kabelu od řídící jednotky k baterii.
Jinak ostatní konektory sedí. Nezapojuj malou černou dvojku - to je ovládání zpětného chodu. Už jsem za jízdy také přepnul motor v předním kole na zpětný chod, hezky jsem se proletěl.
Mám to stejně bloknuté v ŘJ. Bůh Ti to oplatí :-) Nejspíše tím,že si někde rozbiješ hlavu :-)
Já už vím co na mě Šéf chystá, dítě mi před chvilkou poslalo nadšený mail, že jí přijali ke studiu na UNI do Frankfurtu nad Mohanem.
Takže zhruba tak do roka přijede a představí mi svého nového přítele a řekne: "tatínku to je Helmut a bude na tebe fakt mluvit pomalu abys mu rozuměl" a to v lepším případě, protože v tom horším to bude Ismail nebo Simir, ale německy budeme mluvit pomalu oba, abychom si rozuměli :-)
Alláh ochraňuj :-) Do háje jak fungují brzdové páčky s odpojovačem,když je zaplý tempomat? Při zmáčnutí se motor vypne a při povolení se má zase rozjet? Nebo zůstane vypnutý?
Zapne se jak přidáš plyn tou páčkou, přece.
pak si rozjedeš rychlost, stiskneš čudl na tempomatu a páčku můžeš pustit, takhle to prej má fungovat, já to sundal hned po prvním přeletu nad kukaččím hnízdem, teda řidíktkama
špatně čteš : Jedu na tempomat a brzdím: motor se vypne: přestanu brzdit a motor co? Znovu se rozjede ,nebo zůstane vypnutý?Mám to nějak blbe zapojené asi
Zmáčknutím páčky vypneš jak motor, tak tempomat, ten se musí znova nastavit.
Než jsem to začal předělávat,jsa amatérský elektrikář,tak nekecám,že to fungovalo tak,že po zmáčknutí brzdy se motor zastavil a po odbrždění znovu rozjel :-)
To to máš nějak blbě.
Prostě zmáčknutím plynu bys měl ten tempomat odstavit a do motoru by neměla jít šťáva.
Jak pustíš brzdu, nic by se dít nemělo, šťávu pustíš zase jen tou páčkou. Ten tempomat složí jen k tomu, abys nemusel držet tu páčku a každé zabrždění by ho mělo nulovat.
V ČÍNĚ mají kola větší osy? Nebo čínská elektrokola mají silnější osy? + větší usazení v rámech?
Ne, v číně nikdo takový věci neřeší, motory jsou určený pro skútry a mopedy, kde je osa velká. V kole jako takovým jsem to tam neviděl nikdy. Celkem vzato, taky mi nejde do hlavy, proč se trápit s nejakou stavbou kola, který ná imitovat parametrama mopeda, když se prodávají elektroskůtry, který jsou rozhodně lepší, protože jedou a dojedou, brzdí a vypadají slušně. Jeden z našich prodejců je dělá a nestojí to zas takovej ranec, takže já osobně než takovou splácaninu , dám radši peníze do toho skůtru.
Značka ,povinné ručení? Není to o tom??
Značka a povinné ručení- je to o tom, když už bys ji správně měl mít nad 250W elektro, (u nás jen pojistku bez značky), asi je jasné,co je už v tom případě rozumnější. Zatím je to u nás sice v klidu, nikdo to moc neřeší, ale učíme se rychle, takže je to otázka času
Tak větší průměr než M10 pokud vím má i motor 250W, který asi těžko bude určený do skútru. Jde tam i o to zachytit reakci. A pak samozřejmě o to prostrčit vodiče.
No právě : Vodiče. Takže běžný průměr osy co se používá u nás v elektrokolech(motorech) je malý? Nejdou tam protáhnout odpovídající vodiče? Je řeč o běžných výkonech do 1500W (48V)
Taktak silnější dráty tam nedostaneš a větší díru by osa nemusela vydržet.Zatím mne to nezlobí ale pokud bych potřeboval do budoucna silnější dráty udělám jinou celou osu motoru.
Ta osa by mohla mít větší průměr uvnitř a těsně vně motoru, takže by byl dostatečný průměr pro ubrání na průchod kabelů, který by se vyvedli ještě před zachycovací části osy, která by tak mohla mít menší průměr. Takhle nějak to vedení drátů některé motory i mají... Tuším, že Crystalyte to má... Jen tam bohužel není aplikováno to, že by uvnitř byl větší průměr a osa by se zeslabila na menší průměr až v místě uchycení.
Proč neudělají vedení vodičů mimo osu,z boku. Dám tam větší střed a větší ložiska a je to.
Vývod bokem existuje, ale je to dražší. Což nemá smysl řešit v prostředí, kde se všichni řídí hlavně cenou na pultě...
Hele to vypadá i dobře. Jen škoda, že neprodáváte motory s hall sondami a prostě po dílech... Celé sady jsou pro nás stavitele trošku na nic. :)
TROŠKU DRAHÉ NO :-)
Kolik to stojí?
zeptej se totema :-)Já na to nemám
Víš co, já to psal vedle, naše sada víceméně nejde rozházet po dílech, protože ty věci spolu jsou nastavený atd. Motor by se solo dal, ale to je běžný 8-fun, a já na něj s cizí jednotkou nedám záruku, to se prostě nedá, protože chybné nastavení odstřelí každý motor a nejde to při reklamaci nijak dokázat. Proto to máme takhle, kde je jakási jistota, že víme v jakých podmínkách nastavení ty věci budou pracovat a za to si plně ručíme.
Jo, ještě ty ceny jsou tady, asi se to bude teď maličko upravovat na zimu. Pro zadní motory tam jsou i pastorky šroubovací 8a9 sp. , ta 350W je kazeta 8/10 a bez baterky by asi šla jako jediná , individuálně po domluvě.
To zní zajímavě... Jen to je všechno bez hall, že? Škoda.
No, když je to komplet, tak je fuk, jestli je to bezhall nebo hall, ne? Jsem tam dával odkaz na náš e-shop a je fuč... asi šotek admin tady řádí, nebo že by jen skleróza??
Tak pokud je to komplet, tak to fuk je. Ale nějak sjem na ty hall zavedený... Kdyby byla nějaká stejně dobrá jednotka jako je kelly pro bezhall, tak bych asi i zauvažoval. Vlastně klidně hall motor by šlo provozovat i na bezhall ř.j.? Jen nezapojit frátky se signálem od hall sond, říkám pravdu, nebo blbost?
JJ, je to tak, pokud jednotka umí snímat z vinutí, není hally třeba. Ona i ta Kelly nějak jede bez hallů, ale neumí se rozjet, nenajde polohu. Aspoň co píšou.
Kelly je celkem pokročilá, ale je jinak udělaná, je to univerzál, kdežto ty naše jsou bez možnosti uživatelských zásahů , máme to tak úmyslně, aby záruka... Jinak by někdo do chudáka 250W poslal 25A a za tejden mi to přišel vrátit, že ten krám nejede
Jo. U mě to jde. Motor má nižší výkon a je hlučnější. Ale jede
JJ, ten hluk je nepřesné fázování, akorát dej pozor, ať si ho neupečeš...
říkám,že to jde,ne ,že na to jezdím
Vývod z boku má magic a smart pie. mám objednáno z http://g-kolo.cz/ . Už se těším až mi ten magic kit přijde.
Ještě dodám že problémy tohoto druhu nemají žádné středové motory.
Nejlépe v tomto směru asi bude cyclone.
Kabeláž dobře dimenzovaná, jednoduchá, žádné zbytečnosti jako je PAS a podobně otravné věci.
O dávkování pomoci si rozhodne uživatel sám a nepotřebuje k tomu vedení za ručičku od bruselkých čur.....
Až EU půjde do kopru tak s ní půjde i tenhle nesmysl.
Koukám, že to v praxi moc v oku nemáš... Osa má víc než M10, ale je plochá, takže do normál rámu nebo vidle samozřejmě pasuje,(částečná kompenzace reakčního momentu)
Čti pozorněji a pochopíš, že se snažím říci, že ten důvod většího průměru osy asi nebude jen proto, že to je do skutru. 250W motor asi do skutru nebude, ne? Ty jsi mluvil o větších osách, tak jsem na to reagoval.
No, převodový do skutru ne, ale řeč je hlavně o těch velkých přímých, které se především vyskytují na stavbách. Dutá osa je u zadních motorů někdy nutná taky kvůli tomu, že na jedný straně je pastorek a na druhý brzda. Přední naopak jsou běžně k mání s vývodem bokem, máme je odjakživa a nejen my.
čo je lacnejšie sedem alebo jeden?
http://www.youtube.com/watch?v=qvopMkli90w
Vtipné snad
Dnes přidal ampéry na 15. Ať se to klidně spálí. Stejně půjdu do do pořádného motoru do zadního kola.
Ahoj. Motor to vydrží za předpokladu že že s klesajícími otáčkami budeš snižovat i proud. Jinak ten nevyužitý se změní v teplo a motor se spálí. Např. při 10 km/hod. stačí cca 5 - 7 A. Já to řeším jízdou na "plyn". Mám na motoru 250 W 15 tis.km a v pohodě. Vysoká teplota také může poškodit plastové převody.
Nejezdím v náročném terénu(převýšení) tu chvilku než vyjedu těch pár kopečků to vydrží. Byl jsem to projet a motor se moc nezahřál.
Určitě bych tam 48V nedával. Motor na to není dělaný a velmi brzo se odpálí. Jestli chceš můžu napsat důvody jak a proč se to propálí, ale v zásadě pokud nechceš o ten motor přijít tak to nedělej. Většina motorů na to není stavěná.
Pokud chceš silnější motor doporučoval bych SmartPie, popř MagicPie 3, ty jsou na 48 tzn až 60V stavěné. výkon motoru při plné baterii je až 1500w. Právě mám jeden objednán z http://g-kolo.cz/ a podle testů co jsem viděl tak se nemůžu dočkat. A s baterii 48V15Ah by to mohl být mazec.
Ty důvody, prosím...
Většina motorů na to není stavěná a izolace drátu nebývá tak silná(může být) -> průraz izolace vinutí při vyšším napětí -> tedy zkrat a ztráta výkonu, popř celkové spálení. Je to ale typ motoru od motoru, záleží na použitém izolantu, především jeho tloušťce.
Áha... A já nešťastník jsem si myslel, že při vyšším napětí vykoná stejnou práci s nižšími proudy, tedy že průřezy mohou být při zachování výkonu klidně spíše menší, resp. tepelné namáhání nebude takové... :D
Vysoké napětí mě tedy nenapadlo. Jo, éto těchtika...
Ještě nemáš v popisu, že jsi majitelem toho obchodu, kde si tak výhodně nakupoval :-/
Tak, zas třeba byla dobrá cena... :D
Kouknul jsem na to, cenu tam nemají, Šikula už píše, že tu MagicPie3ku má skladem, asi konečně dojela zásilka z Číny.
Počkám si až někdo prověří, jak se chová ta integrovaná řídící jednotka, u předchozí verze se jim v tom motoru přehřívala fest, jak jsem tak četl na tom foru, kde si je o dost více informací, než uvádí kolega pietro11
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?board=15.0