Tak se nám hoši na Prahounakole pohoršují, že v Číně a na Taiwanu už lidé začali obcházet místní nařízení o elektrokolech (která jsou tam chápána jako nemotorová vozidla, takže mohou do nemotorové dopravní infrastruktury). Symptomatické na tom jejich prskání je, že jim ani tak nevadí, že nějaký…
Kadle, na ty aktivistické stránky klikat nebudu, proč jim zatěžovat počítadlo :-)
Milá EU vydala pro elektrokola omezení - 250W (to nedodržují ani renomovaní výrobci), 25 km/h dál už bez přípomoci, odpojování motoru při brždění a ovládání motoru pomocí PAS, nikoliv manuálně.
To pro elektrokola.
Pro kola s pomocným benzinovým motorem platí 1000W, max 50cm3 obsah.
Tedy o "ekologii" nemůže být ani řeč, smradlavé motory mohou do kilowaty, elektrokola jen těch 250W což je tak na rovinku pro 60 kilového číňánka.
Elektrokola jsou celkem solidní dopravní alternativou, pokud jde o vzdálenost do 30 km a je slušné počasí. Nesmrdí a jsou poměrně tichá, ovšem o dost dražší než skůtry a jiná jednostopá přibližovadla, ovšem je tu to ALE, omezení výkonu na jednu smutnou žárovku o 250W. Tím se třeba pro kopcovatou část Prahy e-kola diskvalifikují.
Dobrá zpráva:
My evropští elektro-disidenti jim na tu žárovku prdíme a jezdíme klidně na kilowatě a na páčku :-)
radka tě nemá ráda :-)) dík za balíček. Jak se mám revanšovat ? Tam tu věc asi nevyužiji. Jednotka nastavena,i když ty konektory (u upadlých drátků) jsem nemohl vytáhnout,ale nějak jsem to nabastlil.
Ona ti ta moje madam poslala CycloAnalysta k tomu?
To je zmatkářka, poprosím tě poslat to jinam, adresu ti napíšu večer z domova.
To mělo jít jinému kolegovi, to mě teda prudí, co si neuděláš sám :-)
Jinak se netrap, vždyť je to jen pár drátků a já už to potřebovat nebudu.
a já se divil co to je :-))
Takhle se chová moje madam, naprosto nepřesně plní pokyny.
Posledně, když kolegovi něco měla poslat, strčila mu do obálky nějaké oční stíny, a pak je zoufale hledala, vyslýchala dceru právem útrpným, prostě masakr a pak se zjistilo, že odjeli se součástkou :-)
Kolegovu madam mohly ty stíny potěšit :-)
Kdepak, férově odeslal obratem zpět :-)
Těch 250W je opravdu jen teorie. Když mám nastavený trvalý proud 13A a napětí 36V a vyšší,tak mi vychází teoretický výkon cca.470Watů při napětí 36V
Nezaměňovat příkon s výkonem motoru (brzda). Prakticky je nutno zohlednit účinnost systému, typ motoru a vliv otáček, takže bohužel těch 250W na hřídeli( kole) tam je
Pokud jde o asijský stav , je to o tom, čemu se EU snaží předpisem bránit: Došlo k přemnožení elektrovozítek, na které není třeba řidičáků a v noci jezdí potmě, protože světlo žere baterky. Číňani to nazývají tichá smrt. Něco na tom je, protože si takhle večer jdeš z hospody po chodníku, a chraň bůh trochu vrávorat, protože každou chvíli mezerou mezi tebou a barákem prolítne z nenadání frajer na elektoskůtru, vítr ti jen otočí šálu kolem krku na druhou stranu, jinak bys si ho snad ani nevšiml, protože kolem je provoz, hluk... Nechci polemizovat o účelech EPACu a podobných norem, ale není vše tak černobílé, jak to vypadá. Zkušenost je osobní, né z doslechu a novin
To říkám léta, že z hospody je to nejbezpečnější autem, ale policajti pro to nemaj pochopení :-)
Za nesvícení by se mělo vyplácet 25 rákoskou na místě, takových cyklistů co je "překvapila tma" je tu pořád strašně moc.