Možností, jak se dostat na kole z Děčína do Chebu je téměř nekonečné množství. Asi nejznámější a nejkratší spojnicí je Krušnohorská magistrála. Můžete to ale také vzít přes moře nebo cestou navštívit třeba i království. Nevěříte?
Moc hezký povídání o dlouhý cestě. Přečetla jsem jedním dechem, tím spíš pro mě zajímavý, že jsem měla letos možnost cyklisticky ochutnat baltské pobřeží a nakouknout do Dánska.
Tak šup se zážitky do blogu - http://www.nakole.cz/blogy Rád si počtu, Balt je moje oblíbená destinace.
Moc pěkný, musím ještě pořádně prostudovat tu mapu kudy jsi jel.
(Dneska jsem zrovna jel přes jedno Království a jedno Císařský, ale to moře, to mi chybělo, hned bych se k nějakému vypravil.)
Trasa v mapě není záznam z GPS, ale nahrubo naklikaná cesta. Nechtěl jsem tím trávit příliš času. Přes Císařský jsem ještě nejel :-)
I na hrubo naklikaná cesta může stačit pro inspiraci.
To jenom my tady ve Výběžku můžeme během jedné vyjížďky na kole navštívit Panský, Knížecí, Hraběcí (dokonce dvě), Království a Císařský.
No jo, a koukám ještě Královka. To by byla pěkná tematická trasa.
Na Královku vždy zapomenu.
Tématická trasa. Ale to by byla trasa č. 1, ta č. 2 by byla po vlastních jménech, třeba: Jindřichov, Filipov, Jiříkov, Ludvíkovičky, Markéta, Vilémov, Mikulášovice, Janovka, Leopoldka.
A pak ještě č. 3, po křížových cestách, těch je (bylo) tady 13, prý na tak malém prostoru je to unikátní.
Hezký, no. Jenomže kde vzít čas, když člověk nechce cestovat sám. Já se musím s plány vejít do 2 týdnů. Po Krušnohorské magistrále jsem jela, ale klidně bych to vzala do Chebu přes Norsko :D
Já do Norska původně nechtěl, ale tak nějak to vyšlo a bylo to prima. Když jede víc lidí, tak je fakt, že na dýl než dva týdny je těžký se se všemi shodnout. Ale jde se posunout třeba vlakem.
Parádní!
Díky.
Co zkusit to Norsko víc na sever?
Děkuju, bylo to pro mě teprve první nakouknutí do Norska. Na zakousnutí dál na sever už nebyl čas. Ale na zalití semínka v hlavě - podívat se zase o něco výš na sever to určitě zabralo. Tak možná příště.
Ahoj, veľmi pekné čítanie o veľmi peknej ceste. Mňa by tiež zaujímalo niečo z výbavy: čo to je za "stroj" ten ocelový Žluťák :-) výbava, plášte, stan a tak. Veľmi obdivujem takých ľudí, čo sa dajú na takúto cestu a zvlášť sólo. Dík :-)
O výbavě by se toho dalo napsat hodně, s každou další cestou to podle předchozích zkušeností trochu měním. Asi o tom spíš časem napíšu nějaký další článek. Jinak rám na kolo jsem chtěl ocelovej, tak jsem si ho nechal udělat u pana Bareše v Brandýse nadl Labem. Je to standardní rám, jen jsem si nadiktoval, kde chci jaké navářky na bovdeny, nosič, blatníky. Osazení střední třída, hlavně aby šlo všechno v případě defektu snadno na cestě opravit. Důležité byly pevné ráfky a kvalitní pláště. Na výpravy používám už jen Schwalbe Marathon Plus. Zatím jsem s nimi neměl jeiný defekt a životnost mě taky příjemně překvapila.
Krásný, díky za článek. Vzpomínáme na ty kraje s dítětem a vílou :-)
Jééé, tak to je bomba, to jsme spali ve stejnym šeltru :D Pamatuju se, že tam vedla docela hrubá šotolina, to asi nebylo pro Bromíka nic moc, co?
Spali jsme tam dvě noci, protože lilo v kuse. Dítě tam seštípali v noci komáři, neměli jsme síťky. V té první chatce od maringotky hnízdily zevnitř vlaštovky a za maringotkou byla takováhle štípačka a polena.
:-)
A byla tam trubka s pitnou vodou, nachystaný dřevo a gril a čistá kadibudka.
Bromík to zvládal, jeli jsme pomalu. Dokonce jsem se na něm sólo vracel nakoupit pár km zpět do kempu, neměli jsme buřty na gril.
Obecně skandinávské země o své turisty pečují. Občas se najde i sprcha pro turisty nebo vyhřívaný záchůdek nahoře na severu. Počítá se s tím, že si to lidé prostě nezničí a budou si toho vážit.
A někdy se to opravdu moc moc hodí i vysoko v horách, jak vidno z poslední fotky:-))
Mimochodem, nevíte, co je tohle?
Na mačkání citrónů do čaje, nemusí se ani rozkrojit. :-)
To asi ne, chybí mi tam žlábek pro odtok šťávy :-)
Rovnou lížeš. Akorát tam nesmíš nechat při stisku jazyk. To by pak bylo kyselý moc. :-)
Tak my jsme to použili jako mačkadlo na prázdné konzervy.
Tahle chata byla přes léto otevřená a byla v ní spižírna zásobená trvanlivým jídlem (nejaké trvanlivé suchary, konzervy, polívky, kafe, čaj). U všeho je na cedulkách na policích cena, člověk si vezme, co potřebuje a do kasičky na zdi vloží příslušný obnos, jak za jídlo tak za přespání, pokud tedy i přespává. Když nemáš peníze vložíš do kasičky formulář s číslem účtu, jménem a adresou a oni tě obešlou.
Funguje to, všude je čisto, každý když odchází naseká dříví pro další, nanosí vodu, připraví do kamen tak, že další utrmácený, promočený a promrzlý návštěvník už jen škrtne sirkou.
Co jsem viděl ve Švédsku, tak těmi chatami prakticky končí veškerá turistická infrastruktura a minimálně Švédi nejsou příliš turistům naklonění... maximálně těm úplně nejméně náročným....
Tak je fakt, že jsem úplně nejméně náročný turista:-))
Občas se potřebuju usušit a tu a tam umýt.
A je fakt, že znám spíš Norsko než Švédsko:-))
JJ, to je pak v pohodě. Já si ani moc ubytovacích kapacit nikde nevšiml. A tím, že je tam poměrně řídká silniční síť, tak věřím, že to musí spoustu cestovatelů odradit... (mně je to taky zatím teda jedno) ;)
Když jsem tam byl já, tak bylo zrovna dost sucho a z toho důvodu u ohniště bylo na zalaminovaném papíře cosi o zákazu rozdělávání ohně do odvolání, podpis a královská pečeť, no vlastně jenom razítko s korunkou :-). Nicméně v noci pěkně sprchlo a hned ráno přijel správce, prohodil s námi pár slov, odkud jsme a tak a sebral ceduli se zákazem, že už se zase může pálit.
Chlapi, vy mě tak štvete, dokonce víc než ti co vykřikují, jak se těší na sníh. Jak ty fotky vidím, koukám po šuplíku s mapami a svědí mě ruce.
Dánsko je fakt super, přátelský. Akorát tam častěji prší a maj na výběr hodně druhů deště. Skvělý jsou knihovny ve městech, internet zdarma, kafíčko, klidně půl dne a bez průkazky. V každém větším městě i o prázdninách. Tohle je před knihovnou v Esbjergu.
Asi jsem si ty celodenní dánský deště vybral v 2007. Teď jsem měl v Dánsku jen občas lehčí mrholení nebo déšť jenom v noci. Na okraji Esbjergu byly v parčíku skvostný lavičky, bezva se na nich leželo. Škoda, že zrovna tuhle noc začalo pršet a já musel do stanu.
Paráda,
Václave, koukám, že máš ten BioLogic PowerPack. Ten mobil to je Iphone?
Zvládá to dobíjet?
Jsem z toho nešťastný, mě to telefon nenabije tak nevím, jestli je to vlastnost té baterie BioLogic, nebo jestli nemám náhodou vadný kousek.
Máš nějaká data o požadovaném příkonu toho mobilu?
Kdepak to je ještě tlačítková Nokia C5. Navigaci jsem používal jenom někdy při zorientování ve městech. Telefon jsem používal hlavně jako mp3 přehrávač + občas jako telefon a na čtení emailů. Potom jsem dobíjel foťák, kterej už byl větší žrout. Na to mi PowerPack skvěle posloužil. Rád bych k tomu sepsal ještě nějakou recenzi.
Tak to jo.
Mě se ukazuje celá tahle soustava jako nepoužitelná, pro ty nové žrouty, takže nakonec budu dobíjet tak světýlko.
Ahoj Jindro,
energetickou soběstačnost řeším už také nějaký pátek. Nějak tak jsem vydedukoval, že kdybych chtěl nabíjet za jízdy, bylo by to buď těžké a drahé, nebo hodně drahé. Navíc třeba ty suprčupr věcičky od Biologic jsou podle všeho opravdu vhodné tak na to světlo, což je za tu cenu naprosto neuspokojivé (alespoň v mém případě).
Do budoucna přemýšlím buď nad solárem Foldy 20, který by mohl utáhnout navigaci, v mém případě Samsung Galaxy S 2. Nebo nad dynamem Son.
Jiné - méně výkonné soláry jsou podle mne jen na rekreační využití a na poslední nouzi, a Son je prý špička v dynamech. Snad by tedy utáhl denní offline navigaci, sem tam wifi a pár sms.
Poslední schopnou variantou se mi jeví vozit si energii s sebou. To znamená v bateriích. Na DX jsou k sehnání skladné powerbanky o kapacitě 14 000 mAh - označeno 20 000 mAh za nějakých 500,-
Kdybych koupil 5, vezl bych teoretických 70 000 mAh - praktických třeba 60 000 mAh a možná i 50 00 vzhledem k času a přenosům. Pořád je to dle mého slušná hodnota, která by mě mohla bez problému třeba 15 dní vydržet. Během takové doby bych ale stejně zalezl někam do kempu a nabíjel (vezl bych si samozřejmě 5 nabíječek - kvůli rychlejšímu nabíjení a také pro jistotu - takže klidně 6 :D ) Celé by to nestálo moc peněz a bylo by to s rezervami.
Poslední variantu nyní praktikuji a osvědčuje se.
Koupil jsem 4 baterie do toho Samsunga se zvětšenou kapacitou 3200 mAh. Jedna stála 380 Kč. Měl jsem tedy 12 800 mAh na cestu dlouhou 830 km. 6 Dnů mne to spolehlivě navigovalo a využil jsem něco pod 3/4 energie. Paráda. Poslední dvě noci jsem si dovolil i film před spaním :D Vezl jsem 2 nabíječky, takže jsem byl schopný nabíjet současně 3 baterie.
Vzhledem k ceně bank a baterií vůbec se mi to jeví jako nejvýhodnější varianta.
Toť má zatím velmi malá zkušenost s energií na cestách, o kterou jsem se chtěl s Tebou již dlouho podělit :)
A abych se vyjádřil i k tématu. Skvělý výkon a nádherná cesta! Tiše (moc) závidím :)
Klobouk dolů - velmi kvalitní výkon i zajímavé čtení . Já jezdím "na lehko" silničku a když vás pravověrné cykloturisty potkávám , vždy obdivuji!Dánsko , NL i sever Německa jsem projel , ale téměř vždy pršelo , takže jezdím raději na jih (loni Giro a TdF) Tak ať drží zdraví a hodně dalších úspěšných km
jip