reklama

cyklostezky

Zajímal by mě názor ostatních cyklistů na toto. Např. v Budějcích, když se uvedl do provozu další kus cyklostezky směrem na Hlubokou, bylo kolem toho dost humbuku. Ne, že by těch pár km byla špatná věc, to ne. A nebylo to za malé peníze. A tak si říkám, jestli by pro cyklisty neudělalo větší službu to, kdyby se prostě jen vybudovala prachobyčejná cesta typu polní nebo lesní cesty, ale vyhrazená právě jen cyklistům. Převážná část cyklistů stejně jezdí na kolech, které mírný terén zvládají a kdo jezdí silniční kola, stejně hltá kilometry na silnicích III. třídy a cyklostezka ho nevytrhne. Za stejnou sumu peněz by mohlo vzniknout daleko víc stezek. V takovém ráji cyklistů, jako je Šumava, také většinou jezdíme po nevyasfaltovaných cestách a je to vpohodě. Něco jiného je stezka přímo ve městě, ale mimo město bych kliďánko označil cyklostezkou polňačky.

[ Zpět ]
Datum: 09.01.2006
  • Re: cyklostezky

         

    No asi máš pravdu, holt to tak je, možná ta hrbolatá polňačka je nejlepší, to toho vidíš nejvíc. Fajn je i šotolina, jako na Kladně, tady Kolem Středokluk je taky, ale asfalt je dost problémovej, to ti i horský kolo letí jak raketa a nic z cesty nemáš, takhle sme profrčeli cestu z Poděbrad do Nymburka...
    Holt když něco dělat, tak přehánět...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.01.2006
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Jestli to nahodou neni tim, ze cyklostezky delaji lidi, co s cyklistikou nemaji nic spolecneho :[

      [ Zpět ]
      Datum: 09.01.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (LOBO)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Taky za označení polní cesty je menší odměna, jak za 1km asfaltu.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.01.2006
        Autor: jarek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        zrovna hejtman jihočeského kraje je sám aktivní cyklista. NAdace jihočeské cyklostezky je zatím v plenkách, ale snad se vyvine.
        cyklostezka mezi Budějovicema a Hlubokou (cca.10km povětšinou kvalitního asfaltu) je jedna z nejfrekventovanějších kterou znám - využívaná hojně i inline bruslaři. Třeba se po ní dá dojet i s malejma dětskama z ČB na bezvadný hřiště pro děti na Hluboké (to by třeba muj syn po polňačce s rygolama zatím nezvládnul).

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: alvp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Myslim, ze autor prispevku mal na mysli novobudovany usek cesty Budejovice Hluboka vedeny po opacnej strane Vltavy (s cielom odbremenit sucasnu trasu). Ale suhlasim s tym , ze cast Hluboka Budejovice je super cyklostezka.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.01.2006
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Od toho jsou cyklotrasy.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Ale u té polňačky bych se přece jenom přimlouvala za alespoň minimální úpravy - trošku cestu vyrovnat. Čímž teda rozhodně nemyslím vysypat cestu stavební drtí. Tuhle vysprávku když na cestě potkám, tak na mě jdou mdloby :o)))
    Trošku problémem u těch polňaček ale je, že je mnohde používají "koňáci" a každý určitě víte, že cesta rozrytá od koňských kopyt je hnus fialovej... Proti nim je jediným řešením ten asfalt.
    Omlouvám se všem milovníkům koní - proti tomuto zvířectvu nemám zhola nic, ale občas se na některých cestách rozumně posrovnat by bylo ku prospěchu vyznavačům obojího sportu.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Já si myslím, že všelijakých cest je u nás spousta a určitě není třeba upravovat povrchy. Plánovači cyklotras by se měli zaměřit na výběr té správné cesty a na to, jak je dobře označit. Absolutně neuznávám plechové cedulky, které jsou drahé a tudíž jich je málo a navíc se kradou. Na některých rozcestích úplně chybí tyto cedulky a cyklista nemůže vědět, kudy jet. Podle mne by bohatě stačily plechové směrovky na křižovatkách tras, ty jsou dobré, a značení v průběhu trasy pásovým značením na stromech podobně jako turistické značky. Navíc bych na plechových cedulkách vyznačil kvalitu cesty třeba pomocí dodatku k číslu nebo barvami. Je to důležité hlavně pro ty, kteří jezdí s bágly. Myslím si, že současná koncepce cyklotras je katastrofální a zdá se mi, že je vymýšlí nějaký úředník od stolu. Jsou to peníze vyhozené z okna a asi slouží jen k zviditelňování všelijakých funkcionářů, kteří tím ukazují, jak mohutně slouží prostému lidu.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (informator ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      "Myslím si, že současná koncepce cyklotras je katastrofální a zdá se mi, že je vymýšlí nějaký úředník od stolu." .. Myslíš si a zdá se ti. Co jsi udělal proto, aby to bylo jinak? (V dubnu jdu na školení značkařů, tak potom si mě taky budeš moct zařadit mezi ty blbce nahoře u stolu. :')

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Na jaké školení? Budeš vyznačovat cyklistické trasy nebo ty značky pro pěší turistiku? Nebo něco jiného?

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: Airline
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Aby to tak nakonec nedopadlo, abys ses mezi ně také nezařadil...;-) Předpokládám, že vás tam bude školit nějaký "odborník", který má všechny vědomosti z nějaké příručky, normy nebo něčeho podobného... A kdo ty normy, doporučení a pod. dává dohromady ? Většinou nějaký ňouma od stolu, který vůbec nemá páru o tom jak se po těch jejich trasách a stezkách na některých místech výborně jezdí... Právě proto si myslím, že pokud by to tak na tom školení probíhalo, tak se zařadíš přesně mezi ty, na které tu občas nadáváme...;-) Nepředpokládám totiž, že by vám všem zúčastněným pak v terénu dali volnou ruku a nechali vás to dělat hlavně podle rozumu...

        Pokud se pletu, rád se nechám vyvést z omylu... A není to nic proti Tobě, Joe (Žofko..)... Smajlíky snad mluví za vše...

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          To je teda paráda, hned v první větě udělat hrubku.
          ..., abys ses... no fuj !!!

          [ Zpět ]
          Datum: 10.01.2006
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Nepochybně k práci v terénu přistoupím tvůrčím způsobem.. Zpřeházím cedulky tak, aby těžce naložený turista místo v Drážďanech skončil beznadějně zapadlý uprostřed bažiny a výlety cyklorodinek vyženu naříkat do pustých skalnatých vršků. Ta cyklistická verbež nevděčná si stejně nic jiného nezaslouží. Poťouchlými dezinformacemi vydavatelských domů zajistím, že na každé mapě budou cyklotrasy jinak. Ale nikdy tak, jak jsou ve skutečnosti, skutečnost bude stejně každý týden jiná. Ještě budete se slzou v oku vzpomínat na krásnou dobu, kdy cyklotrasy odpovídaly návrhům vypoceným úplatným břicháčem u zeleného stolu. :')

          [ Zpět ]
          Datum: 10.01.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            Presne takhle se chovali tzv. supove pouste - stakemani v knize Karla Maye - zprehazeli cedulky a karavana pak misto do oazy dorazila nekam doprostred pouste,kde bidne zahynula.Akorat pak jeste narozdil od tebe karavanu oloupili dorazili jeji jeste zijici cleny.To bude asi ale napln az dalsiho skoleni.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            To ses se směrovkama nevyřádil dost v osmašedesátým? :-)))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.01.2006
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            Správně Žofka, tak se mi líbíš, alespoň zas bude prostor pro dobrodružství. Je to nuda jezdit podle ceduklek, tudy kudy už určitě někdo jel a kudy by kolirát projel i autobus.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cyklostezky

                   

              Ani se nebudu muset nijak snažit. Levou a pravou stranu rozlišit nedokážu a názvy obcí v paměti neudržím. Takže stačí, když budu pilnej. :')

              [ Zpět ]
              Datum: 12.01.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Já teda ještě pravou a levou rozliším, ale s těmi názvy obcí jsme na tom stejně. Pro jistotu sebou pořád vozím kompas, ale má to jeden problém - poznám na něm, kde je sever docela spolehlivě, ale ještě nikdy se mi podle něj nepodařilo zjistit kudy mám jet.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Kupředu! .. Dopředu a dozadu ještě rozlišuju. Zatím. Ale má to všechno i výhody. Někdo musí za neznámou trasou jezdit bůhví kam, pro je každá trasa vždy nová, plná překvapení. (Měl bych zjistit, jestli mě nějaký lidumil s tím přehazováním značek nepředešel. :')

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.01.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cyklostezky

                         

                    Právě. Mluvíš mi z duše. Neznám pojem "zabloudit". V takových situacích vždy jásám nad tím, že jsem "našel novou cestu". Problém mám v tom, že počet nově nalezených cest u mě výrazně stoupá a otrocké duše se mnou odmítají jezdit, takže musím dělat kompromisy.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.01.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Ježkovy voči, pilnej a ........ v akci, to bude radost !!!
                :-))))))))))))))))))))))

                [ Zpět ]
                Datum: 15.01.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          To školení značkařů jsem také absolvoval, před 3 lety tuším. Oba školitelé z KČT jsou velmi dobře obeznámeni s praxí i terénní realitou.Jejich odtažitost od jízdy na kole předpokládáš úplně neoprávěně. Vyškolení značkaři pak konrolují stav cykloznačení v terénu a navrhují zlepšení. Není na to potřeba nějakých příruček, jen si osvojit pár jedoduchých pravidel, aby cyklista značení dobře viděl a nezabloudil. O tom, kudy trasa povede, se ale rozhoduje jinde a mluví do toho více subjektů, tak to pak dopadne všelijak. Značení v terénu umisťuje najatá firma a tam je někdy taky problém, jak u toho montéři přemýšlí. Do školení značkařů se ale opravdu rýpat nemusí, protože díky němu se nedostaky odstraňují. Vylepšení navržené značkaři se ne vždy v terénu realizují, protože na to pak chybí peníze.
          Tomáš

          [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Tomáš Dvořák)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Osobne sa mi znacenie cyklotras v Cechach paci a uz som tu najazdil niekolko tisicov kilometrov. Nemyslim si ze koncepcia je katastrofalna, existuje kopa peknych ciest (Greenways praha Vieden , Praha -Brno, Lednicko Valticky areal, cele Juzne Cechy popretkavane cykocestami, tam je ich mozno az prilis vela) Pocas tur sa mi len velmi malo krat stalo, ze chybala smerovka (raz nechybala, len ju nejaky dobrak otocil a zabludili sme). Uz zoparkart som na tychto istych strankach pocul ponosy na to,z e sa nerobi nic s povrchom cyklociest, len sa vyznacia cyklotrasy. Urcite si myslim,z e budovat specialne cyklostezky mimo mesta je luxus (ale cyklocesta popri Morave od Uherskeho Hradista po Veseli je super), urcite musime tie cesty zdielat napriklad s polnohospodarmi, alebo lesakmi. Velku vyhodu v tomto smere maju naprikald v Rakusku, tam maju aj polne cesty celkom dobre udrziavane vacsinou asfaltove a to spoluzitie traktoristov s cyklistami je ukazkove (traktor sa nam vyhol uplne mimo cesty, ked sme sli po uzkej ceste oproti). Co tak sponzorovat tych polnohospodarov, nech sa staraju viac o svoje cesty, budu si menej nicit traktory a aj my cyklisti budeme mat z toho uzitok.
      Este k vyznacovaniu kvality ciest, tu si asi musime vyznacit my sami (napriklad aj na tychto strankach zistujem ktora cesta ma aku kvalitu) Mozno by mohla byt vyznacena aj v mape (kvoli planovaniu tras je to lespie ako narazit na takmer nezjazdnu cestu v terene).Uz som videl regionalne mapy, kde kvalita cesty bola vyznacena (okolie Buchlovic napriklad) Keby som byval blizsie tak by som nejaky ten usek pomahal udrziavat, ale takto by to pre mna bolo prilis drahe. Zatial sa snazim robit nieco s cyklocestami aspon u nas v okoli, zatial sa mi velmi nedari (na moje podnety uradnici nereaguju), ten cykloturisticky boom este k nam uplne neprisiel a nie sme taki zanieteni turisti ako vy v Cechach.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: Jaroslav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Ano. :')))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Ale jaký má potom cyklostezka smysl, když si všechno musíš najít sám. Sám píšeš, že ani na mapách vyznačení kvality není, jen někde jsi se s tím výjimečně setkal.
        Cyklotrasou bych měl teoreticky projet od začátku do konce bez použití mapy. A to podle mne u spoustay tras nelze. Jsou ovšem rozdíly v regionech, někde jsou při značení důslednější. Jinak pokud se už ty cedulky vyrábí, proč už na ně tu informaci o kvalitě nevyznačit? Vždyť je na nich tolik místa. Napíšu tam třeba dodatečnou 1, jakože nejvyšší kvalita a 3 nejhorší.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (informator ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Osoben nesuhlasim s tym,z e by sa malo dat prejst podla znaciek bez mapy. Viem, ze turisticke znacenie v Cechach (a aj na Slovensku vdaka spolocnemu statu) je na perfektnej urovni (neviem, ci ma na svete konkurenciu), a zvadza k tomu, vydat sa na cestu aj bez mapy. Ale mapu by sme mali mat vzdy so sebou, navyse ked ideme po neznamej ceste. Moze sa stat, ze znacena cesta je poskodena, treba urobit obchadzku, bez mapy mozem byt strateni.
          O tej kvalite som to myslel tak,z e my cykloturisti by sme sa mali stat spolutvorcami tras, teda kvalitu tej ktorej trasy by sme mali niekde zverejnovat- posielat. Nemyslim si, ze trasy vyraba niekto a ten niekto by nam mal vsetko dat pod nos. Ved po tych trasach jazdime my a my mame najvacsie skusenosti. Preco ich neposunut ostatnym? A este doplnim, kvalita ciest sa casom meni. Napriklad cesta po hradzi z Bluciny do Zidlochovic (cast cesty Brno Vieden) bola pred styrmi rokmi (ak si dobre pamatam) super, novy asfalt uplne rovna, pohoda. Vlani uz bol asfalt prerasteny burinou a korene asfalt povyduvali, takze sa kvalita velmi zhorsila.Netusim aka bude o tri roky. Navyse ako tu uz niekto pisal ina je cesta za mokra ina za sucha, niekedy zarastie chodnik v lete a podobne, toto vsetko by sme my mali dat niekam na jedno miesto vediet. Internet je na to idealny nastroj.
          Teda informacie si nemusis najst sam, jeden cyklturista ich zisti a da vediet ostatnym. To by nemal byt problem.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.01.2006
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Je potřeba si ujasnit pojmy:
          Cyklostezka - stezka pro cyklisty, je pozemní zpevněná komunikace, sloužící pro co nejsnažší přesun na kole z místa na místo. Je značená modrou svislou dopravní značkou, případně vodorovným značením, její povrch má zpravidla červenou barvu.
          Cyklotrasa - trasa pro cykloturisty po stávajících komunikacích různé kvality, která zpravidle nevede přímo k cíli, ale prochází kolem přírodních zajímavostí, památek apod. Tyto trasy mají různé značení. Na Žacléřsku je místní značení, kde opravdu jenapříklad na tabulce s šipkou uvedeno, že cesta je za mokra obtížně sjízdná.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.01.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            To je přece jedno, jaké pojmy používáme. Všem je snad jasné mimo jiné z kontextu, o co jde.
            Ok, na žacléřsku jsi vyznačení na tabulce viděl, ale já jsem měl na mysli jaksi systémové značení kvality cesty, jakože vždy. Jde mi prostě jen o to, když si s bágly naloženým kolem chceš naplánovat cestu po nějaké cyklotrase, tak abys věděl, jaké bude kvality a jestli to třeba není terénní trasa sjízdná jen s horským kolem, které ještě místy musíš přenášet. Měla by tedy být souhra takového značení s mapami.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (informator)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cyklostezky

                   

              Ano, poslední asi rok a půl jsem se věnoval projíždění cest v našem regionu pro shocart. Letos by měla začít vycházet nová edice map. Podívej se tady:
              http://www.shocart.cz/cs/story.php?zprava=65...
              nebo tady:
              http://www.shocart.cz/cs/mapovani/img...
              Alespoň na tom Žacléřsku snad shoda s mapou bude.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.01.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Vdaka HonzaK, presne toto som mal na mysli. Cykloturista prechadza trasy a da vediet vydavatelovi, co si mysli o ich kvalite. A tych cykloturistov je vela, kazdu trasu za rok prejde aspon jeden z nas, informacie od nas su podla mna cenne, len ich zozbierat. Mozno by vydavatelstvo mohlo vyrobit nejaky portal, kde by sme publikovali svoje skusenosti o trasach.Sam som na Shocart pisal o nesulade vedenia cyklotrasy v mape a v terene (dufam, ze im to pomohlo).

                [ Zpět ]
                Datum: 10.01.2006
                Autor: Jaroslav
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Ono takovejch portálů je víc. Za všechny uvedu třeba jeden: http://www.nakole.cz/regiony/
                  :')))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.01.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Některé informace o sjíznosti tras je možné získat i zde:
                  http://cyklotrasy.info/
                  Neobsahuje zatím celou republiku, ale je tam i Slovensko.
                  V mnou spravovaných oblastech(113,115) by měla být shoda s mapami Shocart, i když jako podklad pro vytváření oblastí jsem požíval mapy KČT.
                  U každé oblasti je kontakt na jejího správce, kam se dají posílat připomínky a upozorňovat na chyby. Za celou dobu, co se tím zabývám se mi bohužel ozval jen jeden člověk.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.01.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cyklostezky

                         

                    Na cyklotrasy.cz som sa dival uz parkrat, ale akosi som nikdy nenasiel to, co som potreboval. Asi som blby,alebo hladam inde ako mam. Skratka nechytilo ma to hned zo zaciatku asi budem potrebovat skor teple ludske slovo, ako strohy informacny system.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.01.2006
                    Autor: Jaroslav
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: cyklostezky

                           

                      Nééééééééééééé cyklotrasy.cz ale
                      http://cyklotrasy.info/
                      INFO!!!!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.01.2006
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Tak to vypadá dobře. Jen to měřítko 1:60 t. je dementní. Blbě se pak odhaduje vzdálenost.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.01.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (informator)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Jo to měřítko mi taky nesedí, ale snad tam bude kilometrová síť. Furt lepší než 1:75 000 s pětikilometrovo sítí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.01.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Cykloturistické mapy KČT 1:100 000 obsahují v textové části popis tras včetně kvality povrchu. Že bys to nevěděl?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.01.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Zalezi taky k cemu je ta cyklostezka urcena,za mokra se polni cesta rozblati a do prace prijedes jak dobytek.Na vyjizdky za pekneho pocasi by to ale stacit mohlo.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Mám před sebou první letošní Cykloturistiku - ve Strakonicích začali budovat cyklostezku - něco přes 5 km, cena přes 17 milionů (!!!). Neznám sice dopravní poměry ve Strakonicích, ale stejně si říkám NO TĚ BUCH ! Kolik asi z té částky jsou skutečné náklady a kolik činí zisky budovatelů...

    [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2006
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Proč si vlastně myslíš, že dodavatelská firma jsou zloději a podvodníci, kteří zmanipulovali výběrové řízení? Ostatně počítej, že tak polovinu z toho "zisku" si nakonec zas vezme stát. Třeba jsou, to já nevím. To by je ale asi měli zavřít. Jestli máš nějaký vážný důvod k takové doměnce, tak sem s ním. :')

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Joe, neřekl jsem, že dodavatelé jsou apriory zloději, kteří navíc manipulují výběrové řízení. Říkám, že stavební dodavatelé (a myslím tím nejméně 90 % těhle dodavatelů) si účtují zcela nepřiměřené zisky. Těch 5 km stezky za 17 mil. Kč se mi jednoznačně jeví neúnosných, a to i když vemu v úvahu výkup pozemků. Stejně si to myslím třeba o stavbě dva roky starého aquaparku v Jindřichově Hradci. Nicméně - tohle se týká zřejmě i jiných oblastí, nejen stavebnictví (aspoň firmy, u kterých jsem pracoval, to tak dělaly). Myslím, že o tom nemá cenu mluvit, aspoň já to - promiň - nechci rozebírat, tenhle stát mi je už pár roků šumafuk - i když jako země je nádherný.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: Airline
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      No ano. V tom je jádro problému. Náklady jsou vysoké. Když se buduje asfaltka, může stát 1m2 až 1000 korun. Pak při šíři komunikace 4 m a při délce 5 km jsme na 20 mil. Takže těch strakonických 17 mil. není cena přemrštěná. Na druhou stranu po kopcích jezdíme po běžých lesních cestách, které když na nich těsně před vámi nesvážely vytěžené dřevo, mají většinou obstojný povrch. Kolik asi stojí údržba takových cest? Asi zanedbatelné peníze ve srovnání s těmi 5 strakonickými kilometry. Tím nechci říct, že nechci ve městě hladký asfalt. Na ježdění do práce je to ideální.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Není ta cena 1000 Kč/m2 za špičkově udělanou silnici pro těžké kamiony?

        [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2006
        Autor: Bejbís
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Mě osobně k cyklotrasám ještě chybí jakýsi seznam nebo něco obdobného.
    Když se totiž člověk ocitne náhle někde uprostřed nějaké cyklotrasy, tak se z cedulky nedozví odkud kam se po ní může vydat. Nevím jestli to píšu jasně - prostě potřebovala jsem do Jindřichova Hradce a na jednom rozcestí se mi nabízely 3 cyklotrasy z kterých bych bez mapy rozhodně nebyla schopna vyčíst, která z nich mě tam dovede. Ono to šlo složitě i s tou mapou... Byly tam uvedeny jen nejbližší cíle a poznejte podle těch "Lhot" a "Lhotek" přes kterou jet do JH...
    Anebo kdyby na cedulkách někde nahoře bylo označení větších měst odkud kam trasa aktuálně vede. To už se člověk snadno zorientuje.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      "Cykloturistické mapy KČT jsou vydávany od roku 2000 s převážně žlutou obálkou na podkladě odtajněných a aktualizovaných vojenských topografických map. Obsahují síť v terénu vyznačených cyklotras a dalších doporučených tras a jsou doplněny samostatnou textovou přílohou s popisy míst a výškovými profily vyznačených tras a dalšími užitečnými informacemi.
      Celá ČR bude vzhledem k měřítku 1:100 000 pokryta jen 28 tituly. Dosud vyšlo 21 titulů, v roce 2006 vyjdou další."

      Možná jsem tomu postesknutí správně neporozuměl. Co znamená, že ti chybí seznam cyklotras. Ukradli ti ho? Někde jsi ho ztratila? Nebo ti ho odmítli prodat? :')

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Pro orientaci celkový seznam:
      http://prasily.colweb.cz/znaceni/cyklotrasy.htm

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        To Žofka: no já se po seznamu i pídila v prodejnách a bylo mi řečeno, že nic takového neexistuje.
        Já totiž na delší trasy jezdím jen s automapou 1:250000 (abych sebou nemusela vláčet celý atlas) a tak docela využívám různých místních cedulí a vyvěšených map v recepcích.
        No a tak bych uvítala, kdyby na cedulích u cyklotras byly v záhlaví vypsány i větší města, odkud kam dotyčné číslo vede.
        Jo a až mě zase cedule pošle s kopce opačným směrem, tak už vím, kdo ji tam instaloval :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 11.01.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Ja pouzivam turisticky atlas 1:50 000 cesko. Kazda strana sa da vybrat zo sanonu a tak nosim len tie strany, ktore potrebujem. Opotrebovane strany sa daju dokupit (tusim 5 CZK jedna strana) takze si ani nerobim problemy s kopirovanim stran, aby som ich neznicil. Farebna kopia totiz vyjde drahsie ako nova strana.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2006
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            Ten mám, samozřejmě, také, ale doma. Na dlouhé přejezdy (500 a více km) je ale blbost brát si i jednotlivé listy...

            [ Zpět ]
            Datum: 11.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cyklostezky

                   

              Asi mas pravdu, ja si ich beriem aj tak a navyse na dlhe prejazdy mam vypracovany presny itinerar, kde mam aj napisane cisla cyklociest po ktorych pojdeme.Ked mam mapu v mapniku pred sebou, akosi inak (intenzivnejsie) celu cestu prezivam a viac si z nej pamatam. Mozno to prehanam, ale pocas zimy mam dost casu na pripravu. A navyse velmi rad planujem cesty:-). Uz mam intinerare takmer na celu tohtorocnu sezonu ( mam este resty, lebo nemam vsetky potrebne mapy)

              [ Zpět ]
              Datum: 11.01.2006
              Autor: Jaroslav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Jaroslave, na tvorbu itineráře je program právě na webu http://cyklotrasy.info/ - neplést s cyklotrasy.cz!. Generuje i výškové profily. Používám ho nejméně již tři roky. Ve zpracovaných oblastech je graficky znázorněna kvalita cest, případně cyklo i turistické značení a poznámky ke sjízdnosti.
                Slovenská verze je tady:
                http://cyklotrasy.mtbiker.sk/

                [ Zpět ]
                Datum: 11.01.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  Jaroslave, já ti rozumím. Také jsem dbala na pečlivou přípravu, také jsem si chystala pečlivě mapky, také jsem vozila mapník... je v tom něco, co může pochopit jen ten, kdo je do toho stejně zažraný.
                  Pak se to ale jedno zlomilo - mapník letěl do křoví, koupila jsem u první benzínky automapu a nedovedeš si představit, jakou od té doby zažívám svobodu. Mohu vyjet kamkoli a nejsem omezená čtvercem své mapy. To kouzlo hledání cesty přímo v terénu, když se v podstatě držíš jen kompasu a víš kam chceš dojet... Zkus to a zažiješ nepoznané...
                  Ale doma si v klidu mapu také přečtu, to ano a počtu si v ní lépěji než v románu :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.01.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Zdá se, že celkovej seznam tras dosud opravdu nikdo nevytiskl.
          Můžeš bejt první: www.joeli.cz/cyklotrasy.xls

          Je to podle: www.klubturistu.cz/index.php?oid=10194&PHPSESSID=79c59eee2807fb88cb516ab728215647, ale v excelu. Nebo holt ty jednotlivý žlutý cyklomapy s textovou přílohou. :')

          [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            Žofinko díky - a chceš také jeden výtisk?!?

            [ Zpět ]
            Datum: 11.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: cyklostezky

                   

              Ono je to dva roky starý. A jak jsem to tak namátkou srovnával, tak už je možná všechno stejně jinak. Dva roky je hodně. Čísla tras přiděluje (a tedy i eviduje) KČT. Ale v jaké podobě to mají, nevím. Třeba maj na každou trasu šanón s dokumentací a k tomu ručně napsanej rejstřík. To víš, důstojná a skoro 120 let stará organizace. Taky nevím, kdo eviduje trasy se značením třeba BŘ-DE (Břevnov-Dejvice), ty tam nejsou.

              Pro mě stejně nejjistější zůstane sluníčko čii kompas a vodní tok. Lišejníky už jsou nespolehlivý. Jednak je z hladu spásaj bídu třoucí nezaměstnaný, a navíc horší kobylek jsou dnes zavilí přívrženci přírodního léčitelství. :')

              [ Zpět ]
              Datum: 12.01.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: cyklostezky

                     

                Jo tak to souhlasím.

                Hele Žofko a kam se dá event. stěžovat (nebo upozornit), když někde objevím na trase chybu?!?
                Párkrát se mi už stalo, že jsem podle značek dojela někam úplně jinam.
                Nejhorší to snad bylo nahoře nad Starým Hrozenkovem - otočená značka mě sešupla dolů s kopce (a to byl teda rpuďák), ale místo v Hrozenkově na náměstí jsem se náhle ocitla na Slovensku cca 1 km před hraničním přechodem. To teda bylo fuckt nepříjemný...

                [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: cyklostezky

                       

                  "Párkrát se mi už stalo, že jsem podle značek dojela někam úplně jinam." .. Párkrát? Tak si zvykej, to mě se stává běžně. S tím se chodí na gerontologii, ale nečekej zázraky. :')

                  Připomínky ke značeným cyklotrasám by asi přijala příslušná oblastní organizace KČT (www.klubturistu.cz). Nebo dobrý vydavatel map. Kdo vlastně za správné umístění značek ale ručí, to zatím nevím. Ony ty žluté značky jsou totiž součástí dopravního značení. Definovány jsou ve vyhlášce spolu s ostatními dopravními značkami (http://web.mvcr.cz/sbirka/2001/sb011-01.pdf). A za jejich správné umístění ručí kdo?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.01.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: cyklostezky

                         

                    Prosím přítele na telefonu :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.01.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Nuz zoznam vsetkych znacenych cyklotras najdes na www.cykloserver.cz. Su rozdelene na cylotrasy I az III. triedy (podla toho ci su to jednociferne, dvojciferne, alebo trojciferne cisla tras) a potom IV triedy (tie sa dalej delia podla krajov) Vo vseobecnosti plati, ze menej ako stvorciferne cisla su pridelovane dialkovym trasam, stvorciferne trasy su regionalne. Ked si ja planujem trasu, tak z mapy vzdy vycitam, po ktorej ceste chcem ist. Myslim, ze tie znacky by nemali nahradzovat mapu, ale mali by pomahat orientovat sa na polnych a uzkych cestach. V kazdom pripade na tabulke je cislo cesty a podla toho sa urcite orientovat da. Aj ked sa kamosom tiez v Juznych Cechach stalo,z e sli po dobrej znacke ale opacnym smerom ;-). Ja som vsak zvyknuty, ze ak idem po neznamej ceste mam mapu vzdy v mapniku pre sebou a na krizovatle uz predvidam, kam asi odbocime. Niekedy vsak mapa ukazuje nieco ine ako je to v terene. To je ale o inim, kazdy vydavatel mapy bude povdacny, ked mu taketo rozdiely dame vediet.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2006
      Autor: Jaroslav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    Mě můžou bejt cyklotrasostezky ukradený. Nejradši to beru hlava nehlava rovně a když už mi to nejde tak to tlačim nebo nesu.
    Ale chci říct jedno: CYKLOSTEZKY NA ŠUMAVĚ jsou těžkej podvod !!!! V trénu se tam ocitlo další nepřehledné značení. To by ještě nevadilo, stačí ho ignorovat. Ale všechno ostatní je ZAKÁZÁNO pro kola. Takto se objevily loni asi na podzim stovky zákazů jízdy na kole. A to i po těch cestách kudy jezdí ta pakáž z parku jeepama a kudy to normálně brousí lesáci traktorama. Rozhodl jsem se tyto zákazy ignorovoat. Dále jsem zjistil, že ty zákazové značky jsou přidělány šrouby a matkami 10. Takže se v tomto naznačeném směru chystám vyhlásit občanskou neposlušnost.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      To jsou takový ty dřevěný tabulky s přeškrtnutým kolem že? Taky jsem viděl takto označenou cestu, po které vedla žlutá turistická značka. Normálně cesta pro traktory. Sjízdná i na kole. Co tam může cyklista poškodit. Nebo proč to tam vůbec dali?? nechápu ..

      [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (PavelR)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        Člověče ještě hůř! Udělali normální jakoby silniční značky zákaz vjezdu na kole. Plechové. Nemají, ale normovanou velikost jako značky silniční. Mají to okopírované od rakušanů. Ti byli před lety pro omezování cyklystů pro smích všem cyklistům. Teď už trochu ustoupili, alespoň v Alpách. Na rakouské straně Šumavy je, ale zákazů taky plno.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Kam sa ti vasi strazcovia lesov hrabu na nasich ochranarov. U nas je to uplne strasne. Podla zakona sa v krajinnej chranenej oblasti (kazde pohorie na slovesnku je chranena krajinna oblast) smie na bicykli len po vyznacenych cyklistickych, alebo po ucelovych komunikaciach . Teda napriklad po ziadnej turistickej znacke ak nejde po asfaltke,a lebo lesnej ceste. V narodnych parkoch (Nizke Tatry, Slovensky raj, Muranska planina, teda vsetky vacsie hory) sa nesmie vojst na bicyki nikam kam nevedie cykoturisticka znacka a ta veru nevedie nikam. Tam sa nesmie ani po asfaltke, ak tam nie je cykloznacka (a to vacsinou nie je). Uz nas vyhanali z Muranskej planiny, ked sme sli po ceste, po ktorej tesne pred nami presli auta s vynimkou vjazdu. Tazke maju vasi ochrancovia co dohanat :-(.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.01.2006
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            Nemysli si, ono je to u nás stejné. I proto mne štvou s tou falešnou hrou na cyklostezkotrasy.

            [ Zpět ]
            Datum: 13.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: cyklostezky

                 

            A jak jinak se ochránci přírody můžou prezentovat, než zákazama pro cyklisty.
            Je to vidět, je to nejjednoduší a "papalášům" to vyhovuje, protože je to neomezuje.
            Oni vlastně nic jiného asi dělat neumí. No vlastně jo. Dokázali zdržet výstavbu dálnice o někjolik let a tím napáchali daleko větší škody, než kdyby se postavila dálnice přes bezvýznamnej kopeček Valík.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.01.2006
            Autor: Bejbís
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: cyklostezky

         

    No, vidím, že se na můj dotaz týkající se spíše kvality povrchu vhodného pro cyklostezku rozproudila docela živá diskuze ohledně stezek vůbec. Máte pravdu. těch zákazů je na Šumavě - alespoň v části lipensko - Strážné, kterou znám nejlépe až až. Jejich smysl jsem nepochopil ani po půlhodinové diskuzi s ochráncem, se kterým jsem měl kus společné cesty. On jel na kole, já na koloběžce a tak když jsme se začali víc a víc neshodovat, odbočil jsem do zákazu a bylo. Zákaz vjezdu pro koloběžky tam nevisel, tak co.
    ///
    S ohledem na počty cykloturistů : pěším turistům jsou ty zákazy opravdu těžko pochopitelné.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.01.2006
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: cyklostezky

           

      Když už se vůbec vráží peníze do nových cyklostezek, pak jednině s asfaltem. Srovnat šutry za poměrně velký peníz není k ničemu, vysprávky děr v lesní cestě, která se při prvním dešti stejně rozbahní a šutry se do bahna zatlačí - no to je hrůza a pěkné lesní cesty je škoda úpravami ničit. Když investice, tak udělat pořádně a kdo dává přednost přírodě, má jí k dispozici dost i mimo cykloostezky. Správně tady někdo podotknul, že je třeba myslet třeba taky na děti, pro ty jsou asfaltové cyklostezky ideální. A taky třeba pro důchodce - takže se těším, až se neudržím na šotolině, vyrazím na asfalt!

      [ Zpět ]
      Datum: 15.01.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cyklostezky

             

        To: Svestka
        Nuz na dobrom asfalte sa asi jazdi najlepsie, ale mam skusenosti,z e niekedy je ta sotolina lepsia ako asfalt. Totiz dolezite je , co je pod tym asfaltom. Medzi Ruzobmerkom a Liptovskou osadou urobili na telese byvalej zeleznicky cyklochodnik. Cast je z asfaltu a cast sotolinova. Spociatku bol ten asfalt lepsi, teraz je prerasteny korenmi a burinou, povyduvany, ta sotolina je stale rovanka, teraz je lepsia ako asfalt. Asi je to sposobene aj tym, ze sa tam jazdi len na bicykli, lesne cesty rozbahnia tazke traktory. Navyse ak je aj poskodena sotolina, jej oprava je daleko lacnejsia (to znamena skor na nu niekto zozenie peniaze) nez oprava asfaltu. Ono to totiz nie je len o vybudovani cyklostezky(aj ked budovanie je teraz na programe dna) ale aj o udrziavani tej stezky (a myslim,z e aj tu bude treba investovat coraz viac). Chcelo by to ale serioznu studiu, aky povrch je kde najlepsi (iny na rovine, iny v kopcoch, kde tecie po ceste voda , iny v prudkych stupaniach).

        [ Zpět ]
        Datum: 16.01.2006
        Autor: Jaroslav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: cyklostezky

               

          Souhlas, asfalt je dobrý, pokud se asfaltu ještě podobá. Když se změní v pole s krtinama, už to není asfalt. A zda se vůbec budou cyklostezky udržovat, o tom se v tichosti mlčí, jen se budují nové.
          Byla bych ochotna platit i něco jako mýtné za použití kvalitních cyklostezek, ale bylo by to jako se silnicemi. Peníze by mizely v černé díře a cyklostezky by stejně nikdo neudržoval. Co máme, to máme, jen si tady můžeme maximálně vzájemně poplakat na rameni. Na rozdíl od aut máme tu výhodu, že se bez toho asfaltu stále ještě obejdeme. A někdy je to fakt lepší i mimo něj.
          Čauky.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.01.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

453 cyklistů (11 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024