Doposud jsem měnil kazetu automaticky po třetím řetězu. Není to ale příliš brzy? Mám dát čtvrtý řetěz a něco zkoumat? Když bude vše OK, asi není co řešit. Když bude přeskakovat, mám čekat 150 km, jestli sedne nebo radši vyměnit kazetu hned? Nebo míru opotřebení kazety poznám okem či jinak a ušetřím si zbytečné pokusy?
Třeba na crossu je třetí řetěz na kazetě. Po výměně to 100% nebylo, ale tragédie to taky nebyla (cvrlikalo nejčastější kolečko). Po cca 150 km si to opravdu sedlo a je to bez problémů. Mám zkusit čtvrtý nebo je to už znamení, že má kazeta odslouženo?
Pro úplnost řetěz je HG73 a kazety jsou různé Shimano nebo SRAM (dle kola a co zrovna v servisu měli).
Zajimalo by mne jestli to tady uz nekdo kdysi neresil... Ja bych se zkusil podivat, ktery pastorek jezdim nejvic - u mne to byl 3. odspodu a tam to pak nejcasteji muze strilet. Z cele kazety bude urcite jeden jety nejvice. Na 14ce asi toho moc poznat nejde a ty finty co plati na prevodnik - ze se podivas, jestli pod novym retezem v zubove mezere prosvita, tady moc fungovat nemusi. Novy retez na stare kazete muze strilet vzdy i kdyz se zajede, zvlaste pak pokud rad akcelerujes na tezsi prevod. Mne by ale taky zajimalo, jestli kazeta jeste dobre radi. Kazeta zas neni tak draha vec...
Jestli to už někdo neřešil? Hledal jsem, ale nenašel. Možná jsem hledal špatně.
např. http://www.google.com/cse?cx...
A to jsem do vyhledávače nahoře zadala jen heslo "výměna řetězu". Když si dáš práci, najdeš i spoustu jiných odkazů na diskuzní témata.
Obávám se, že někdo neumí číst. Řetěz je mi jasný, mám měrku i šupleru. Jde mi o kazetu, kde mám dojem, že měním jenom proto, že má po třetím řetězu. A odpověď na tohle jsem se jinde moc nedočetl.
Ten cross je první případ, kdy to zpočátku přeskakovalo a pak se to usadilo. Předtím to v servisu měnili po třetím řetězu automaticky. Žádných 150 km nikdo nečekal a mám podezření, že to ani nikdo moc nezkoumal. Prostě výměnou se nic nezkazí a hotovo.
Kromě toho se mi dost změnil styl šlapání, takže mi dnes řetěz vydrží 2x déle než dříve. Logicky vzniká otázka, zda nevydrží i kazeta více řetězů, protože posun o 100% jinam není drobná odchylka, zvlášť když se nejedná o výstřelek, ale o stav. Od té doby, co jsem změnu zpozoroval, jsem ojel cca dalších 5 řetězů a zvýšený náběh km trvá.
Není nic jednoduššího než zkusit nasadit nový řetěz a podle toho jestli a jak moc bude střílet, tak pak vyměnit kazetu.
Ale v případě, že kazeta střílela už při předchozí výměně, bude zřejmě potřeba nová.
Mám pocit, že řetězy měníš pozdě a kazeta už je "načatá". Měla by vydržet víc - na bajku mám teď sedmý řetěz (14.500km), ale příští půjde i s kazetou. Na krosu jsem měníl kazetu po 30kkm.
Taky se mi zdá, že by kazeta mohla vydržet řetězů víc, ale když se mění po 3. řetězu vlastně preventivně, tak se to nezjistí.
Proto jsem se ptal, jestli existuje způsob, jak určit opotřebení kazety lépe než pravidlem 3 a dost. Taky je otázka, zda špatná kazeta neublíží novému řetězu a tedy jak moc zkoušet, zda si to sedne nebo nesedne.
Řetězy měním podle měrky a je to po ujetí cca 2700 - 3000 km. Míň dává skládačka, protože tam je velké křížení řetězu na krátké dráze. Cross a MTB jsou na tom podobně. Jezdím delší trasy, takže když někde naberu do řetězu bordel, ujede to i 100 km, než je to možné vyčistit. Cross navíc jezdí natěžko a v zimě, takže vychází lehce hůř než MTB.
Určitě bych měnil kazetu, když nový řetěz přeskakuje, protože zuby jsou už hodně omleté. Totéž je i u převodníku, když přeskočí, pryč s ním a dát nový. Dřív kazetu ani převodníky na kolech neměníme. Počet nových řetězů nemá vliv, ani je nepočítám.
v ruce jsem nemel, dokonce ani nevidel, ale PRY existuje obdoba"bice" na demontaz pastorku a ten omotavas a soucastne sponujes... no a je tam posledni valecek na retezu jiny a ten nezapadne do dobreho /zapadne do opotrebovaneho pastorku.
Ale to byla jeste pred- Shimano era, takze s dnesnimi orezanymi zuby by to nejspis nefungovalo.