Jezdím denně do práce, mám to 24km krát dvě. Je v tom i jeden kopec s převýšením 100 výškových metrů a pár hrbů, kde musím ze sedla, abych neřadil nejmenší placku. Vše asfalt. Jedu brzo ráno a zpět k večeru. A po třech měsících zjišťuju, že v pondělí se mi jede dobře, kdežto ve čtvrtek a v pátek jsem trochu unavenej. Ne nohy, taková celková únava. Vyšťavenej. Jako by tělo nestačilo zregenerovat v těch pauzách. Poraďte jak té regeneraci pomoct. Nějak rozcvičit? Vůbec nic nezobu z cyklochemie, naprostej civil a amatér. Vlastně by to měl být dvoufázový tréning. Ale je? Jezdíte někdo podobně? Dá se té regeneraci napomoct?
díky.
třešně, meruňky i sušené, voda z vařených brambor anebo z chemie teperweinova směs na odkyselení. Dostatek tekutin ideálně v podobě čisté vody, ne bublinky, a úplně jsem vyřadil kafe a bílý cukr. Prostě vše co z potravin zakyseluje. Myslím si totiž, že má-li se tělo zbavit únavy nepotřebuje kyselinotvorné potraviny ale stačí jen mu dát možnost se zbavit toho co se vyprodukuje ve svalech.
anebo zařadit odpočinkový den třeba ve středu a ne až o víkendu. A ten odpočinkový den může být klidně jen malá procházka tak těch 10-12 km.
Ahoj, příteli :-)
Jezdím podobně, nejkratší cestou do/z práce = 2 x 34 km. I já mám dny, kdy se mi prostě nechce, kdy cítím, že tělo je unavený - pak se holt přemůžu a je to dobrý. Nijakou zvláštní "regenerační" potravu neberu, normálně jím pokud možno vyváženou běžnou stravu.
Mimochodem - jaks mi psal, kam dojíždíš, tak jsem si to našel na mapě, tu Tvou cestu (předpokládám, že jezdíš tamtudy) znám.
Tak držím pěsti, ať Ti to jede! :-)
Ahoj Vláďo, díky :-)
Mně se chce (pokud třeba vyloženě neleje, ale to je něco jinýho. Stejně jedu). Tahle čtvrtko-páteční únava mne chytne odpo cestou domů nebo až doma po příjezdu. Zkusím udělat něco s tím pitným režimem, tam mám co dohánět.
Pořád koukám na tu cifru, 2x34. Teda klobouk dolů. :-)
Člověk zvládne neuvěřitelně víc, než si sám je schopen uvědomit. Jiná věc je, najít tu hranici mezi zdravou výzvou pro chlapa, a sebedestrukcí.
Sám s tím mám fakt občas problém.
Co nejde silou, půjde ještě větší silou, občas to nefunguje.
Jezdím podobně, tedy denně, taky těch 50, jen v jednom kuse.
Ze sedla nevstanu nikdy. Unavenej jsem vlastně pořád, pořád cítím svaly na nohou, a hlavně jsem se už několik měsíců nezbavil brnění ruky. Zkoušel jsem 14 dní každý den hodinu plavat, vůbec nic to nepomohlo.
Soňa mi sehnala nějaký ruský tabletky - jsou to jen vitamíny - jmenuje se to Novomin, mám pocit, že mám víc energie, ale klíďo to může být jen placebo efekt ale mám skutečně pocit toho přílivu energie.
Myslím si, že si tělo na tu pravidelnou zátěž prostě musí zvyknout. Není nám už 17náct tak to trvá déle.
Na to brnění ruky bacha! - pokud je takhle dlouhodobý. U mě to začalo podobně (levá ruka), teď chodím na ozařování laserem (celkem na nic), pak mě čeká nějaká magnetická rázová vlna. Je to hodně nepříjemný, mám problém třeba levou rukou zvednout ze země petku s vodou - to pak bolí.
Takže asi k doktorovi jít podstatně dřívávějc než jsem šel já a podchytit to v začátku. Jo a mám to z kola - přenášením chvění z řidítek do ruky.
Už jsem to konzultoval s ranhojiči, je to z toho kola, tedy řídítek, přesně jak pīšeš. Lepší než od páteře, nebo nedej Bože diabetes.
Trochu cvičím, trochu pomáhají ty gelové Specialized rukavice (tedy pomáhají dost), ještě čekám na ty ergon gripy.
Moc na ty rázy a ozařování nevěřím. Měl jsem s tím problém už dřív, to nebylo z kola, ale od myši, spoustu hodin denně jsem seděl u počítače, pravou ruku na myši, a úplně stejné příznaky, nějaký nerv se skřípne a je zle.
Vkládám naději v zimu, kdy budu sedět na rotopedu, a ta ruka si uleví (snad). Hlavně že se to nezhoršuje, bolest žádná, jen prostě furt brní i konečky prstů.
Fakt mě zklamalo, že to plavání ale ani maličko nepomohlo, spíš snad naopak. Ať se Ti to hojí, počkám přes zimu, a pak bych tedy šel za nějakým tím specialistou, můj dobrý kámo z vojny je primářem neurologie, tak budu za kulicha, ale raději bych si ten kontakt šetřil na něco vážnějšího.
hele kluci na ty ruce...
je dobrý je masírovat. Super je silikonová baňka. Můžeš sám, ale lepší je když ti někdo pomůže. Mluvím z vlastní zkušenosti, i když to mám od myši a ne od kola
http://www.zbozi.cz/?q=silikonov%C3%A1%20ba%C5...
Počkej, to vypadá jak větší preservativ.
Jak to funguje?
natřeš danou oblast olejíčkem (stačí oliváč z kuhyně i když třeba konopný by byl lepší), zmáčkneš baňku a přiložíš. Podtlakem se ti "chytne" na kůži a ty s ní jezdíš sem a tam.
A fakt to funguje?
Mě se to furt lepší, ale cvičím jen tak normálně, a dělal jsem si srandu, ale i to hraní na piano asi zabírá, nebo si to jen namlouvám a fungují ty rukavice.
S tím brnění opravdu bacha - je to útlak nervu - někde po cestě. U krční páteře, nebo dál.
A ten může při dlouhodobém působení mít trvalé následky - jako popsal Airline.
A je to zbytečný riskovat, protože když si dáš tu práci najít správný cvik ( třeba s pomocí fyzioterapeuta) tak si to sám spravíš.
Je to tak, mám nějakou sadu cviků.
Jenomže by to asi chtělo vysadit nejen to kolo, ale i počítač, snažím se přeškolit se na levorukého na myš, ale jde mi to těžko.
Docela mě to štve, že mě trápí takovéhle pitomosti, ale na druhou stranu, zase je to prd, proti chorobám, kterými trpī spousta mých vrstevníků. Tak si nestěžuji víc než nutno, ale díky za rady, podcenit to fakt asi není tak chlapské jako pitomost.
Mimochodem s tou myší nalevo - kolega Stránský, statik ocelář , se to naučil a bylo to praktický . Zejména jestli texty nepíšeš všema deseti
k psaní všema deseti je to taky docela praktický. když jsem dělal účtařinu a zadával i hodně čísel, tak jsem měl myšku na levou ruku a mohl jsem ťukat i přejíždět. a všema deseti píšu...
jen ty blbé kecy, když si k počítači sedl někdo jiný a čapl krysu do pravé :-)))
Brnění prstů…
… indikátor, že tělo chce lehokolo.
Leda tříkolku :-)
Je to jinak, je potřeba si vytáhnout Czernyho etudy a osvěžit si hru na klavír, pěkně prstíky prohnat.
Není problém :)
Kdy přijedeš ji vyzkoušet?
S tím by mě Soňa vypakovala, ale vyzkoušet bych to fakt mohl.
Ale já jsem teď nesmírně spokojený a šťastný z toho návratu do sedla, baví mě to, i když to občas bolí, prostě jako bych se vracel o spoustu let zpátky.
Svět nahlížený ze sedla se mi líbí, je v tom hodně nostalgie. Když je takový den, jako byl dneska, a já si to tak svištím přes ty vesničky tady kolem k té řece, říkám si: "kurnik, to mám takovou kliku, že tu jsem, a právě tady, v té naší mírně zvlněné krajině, a právě v téhle době, no není to báječný?".
Nevím, jestli bych to samé cítil na tříkolce.
třeba by pomohlo změnit polohu při jízdě na kole ze sedící do ležící? Mi to teda pomohlo dost a to jsem měl i po krátkém výletu na klasickém kole stav, že mi vypadávala flaška z ruky.
Že to neporadíte Básníkovi?
Na lehokole by si moh cestou zpátky i zdřímnout, tu trasu umí nazpaměť :-)
Uvažuju spíš zase o silničce nebo cyklokrosce, rychlejším a lehčím kole. Ježdění do práce je prostě jiná disciplína než cyklocestování natěžko.
Anebo když už tak velomobil, aby na mne nepršelo.
cyklokroska je fajn (ale to víš asi nejlíp), mám taky něco na ten způsob (kona dew drop), ale s tou váhou, když naložím brašny je to nahouby. Ale pořád mi to jede podstatně líp než kamarádům na trekách či horácích. oni šlapou a já se jen vezu :-)
Mám obdobný problém - už jsem to tu několikrát zmiňovala.
Abych byla v pohodě, mohu jezdit do práce na kole max. ob den. Jinak jsem utahaná jako bych skládala vagon uhlí.
A nepomůže tomu žádný trénink, zkrátka to tak mám. Nepřemáhám to, přizpůsobila jsem se svému tělu a je to v pohodě.
Já jezdit na mrkev, tak bych to nezvládl ani obden. :-D
Většinou ne a odpočinek je pak počátkem týdne znát.
A nemůžeš třeba nechat kolo v práci, ve středu jet jen tam a ve čtvrtek jen zpátky?
Nemám šanci se tam veřejnou dopravou jinak dostat, kromě kola jen autem.
Hmm, tak to je blbý.
Myslela jsem proložit to ježdění někde uprostřed pauzičkou na regeneraci. Nemá cenu se zbytečně přepínat, jednak se člověk dřív zhuntuje a pak ho to taky rychleji přestane bavit.
Skútr nebo babetu, ale zatím jsem se neodhodlal to pořídit. Kolo mi prostě sedí líp.
Nebo zkusit opravdové elektrokolo. Vel i solidní přestavbová sada, včetně baterie a nabíječky, stojí asi 20 tisíc. Potřebuješ už jen nějaké kolo, namontuješ a osadíš sám.
Ovládá se to páčkou, čili pouštíš si tolik přípomoci, kolik potřebuješ, chceš-li sportovat, můžeš, nemáš-li chuť nebo sílu, jedeš jakopy pořád z kopce s větrem v zádech.
Pocit z jízdy na kole zůstává vážně zachován. Ta vzdálenost do 30 km je optimální, jen musíš pořídit ještě jednu nabíječku do práce, nebo si ji vozit.
Proti skůtru nebo jinému chrchlu vyšší počáteční investice se časem kompenzuje téměř nulovými provozními náklady (asi 4 Kč na 100 km, uváděno bylo kdesi) a taky tou tichou a pohodovou jízdou.
Pokud o takovém řešení budeš vážně uvažovat, dej vědět, pár sestav jsem oddélal, už vím kudy raději ne.
Náklady 4 Kč na 100km?
To je čistě jen za elktřinu, ne?
Když nepočítám náklady na provoz kola, jako takového, tak máš s elektrokolem i další výdaje.
Kde máš za baterii, určitě nevydrží věčně.
A rozdíl ceny obyčejné kolo a elektrokolo je také dost velký.
+ další drobné - díky vyšší hmotnosti rychlejší opotřebení plášťů a řetězu...
Ano, uvádí se pouze náklady na provoz - tedy nabíjení.
Baterie je součástí té elektrizační sady, jistě věčně nevydrží, ta moje má zatím asi 3000 km, drží, prodejci uvádějí že snese 1000 nabíjecích cyklů, já si evidenci nevedu, k tomu by mohl kvalifikovaně promluvit Bob.
Vyšší opotřebení plášťů mohu potvrdit, tedy pouze zadního pláště, kde je ten motor, řetěz, pokud jde o přímý nábový motor trpět víc nemůže, spíš naopak, šlapeš menší silou. Nějakých dalších vyšších nákladů bych se vážně nebál a nestrašil bych s nima ono když si začněš vymazlovat bezmotoráče, taky to naskakuje fofrem.
Jinak je to vlastně furt kolo, tedy podobné náklady jako na kolo. Výhodou je, že elektrizovat jde poměrně lacinou a těžší trosku, nehoníš kila, natož gramy, od toho tam je ten motor. (tedy budeme-li mluvit o kole na dojíždění do práce a ne rajtování v přírodě). Lze velmi snadno přestavět téměř jakékoliv starší kolo, převody také řešit nemusíš, vejde se tam šestikolečko, ale stačí i jedno, přesmýkač také nepotřebuješ, všechno řeší ten motor.
Měl jsem rozepsaný článeček jak si takové vysloveně dopravní kolo postavit, ale sežrali mi ho Gatesovi bubáci, někde mi zmizel v počítači a už ho nevylovím.
Skutr v celkových nákladech na dojíždění 50 denně vyjde výhodněji, u osobního vozu bych to viděl tak, že elektrokolo může být levnější variantou, ale těch proměnných je tam šílené množství, jen pořizovací cena auta je tak rozdílná, že dopočítat se něčeho kloudného lze jen v konkrétním případě.
Pochopitelně, jako vždycky, doporučuji kolo postavit a to se silným motorem v zadním kole, s postaveným kolem se středovým motorem teď válčí BobBob a jistě, až to všechno odladí nám poví mnohem víc.
Tady je pár fotek mého dobastlence, trochu návod, jak to nedělat a čemu se vyhnout ale zároveň pobídka, že to dokáže postavit každý a zřejmě o dost líp. Chce to mít nějaké kolo + 20 tisíc.
https://plus.google.com/photos...
Náklady na provoz elektrokola mimo nabíjení jsou stejné jako náklady na obyčejné kolo.
Pláště si koupíš kvalitnější, řetěz se díky motoru nevytahuje.
Jsou i kola za sto tisíc a lidé si je kupují tak že z hlediska ceny bych to neposuzoval.
Baterie vydrží s přehledem 5 let tedy ty kvalitní. Za těch 5 let najedu 30tis.km a to se mně vyplatí. Kdo je zdravý tak pro něj to valného smyslu nemá leda že by byl fanda a bavil se tím. Joko dopravní prostředek do práce dobrý ale kapku drahý. I když stále levnější než si k vuli tomu pořizovat auto.
Zkusil jsi treba cilene vlozit na stredu pomalejsi jizdu, kdy by ses mene namahal? Ale jinak muzu potvrdit, ze co jezdim prakticky kazdy den do prace na kole (2x16 km, ale tak 2x tydne mi to hodi pres 40km za den), tak o vikendu jsem desne lina. A taky kdyz cestu domu napalim, tak to druhy den hodne citim na ceste do prace. Myslim, ze mit kazdy treti den odpocinkovy, by memu vykonu prospelo.
Víš musel bych dřív vyjet a i tak vstávám ve 4.45. Snídám, než se navleču, v práci sprcha a převlíct a v sedm začínám, je to úřad.
No fuj! Kdyz vstavam v 6:30, rikam si, jak to je strasne brzo. Tak to me nic moc nenapada, proste si podle me telo potrebuje odpocinout. Mas pocit, ze spis dost? Co vlozit pravidelne nejake masaze, saunu a tak?
Někdy jdu spát už v osm večer, jako naše dítě. O masážích a sauně si můžu nechat zdát, bydlíme na vsi, jihočeské :-) Sauna by byla super. Masáže jsou na víle, ale to víš... spíš musím masírovat já :-) Ale zase ráno kvůli mně vstává a dělá mi snídani.
Už jsem to dneska dost přetáh, ráno jedu. Díky za zájem a poradu a dobrou noc :-)
Zkusím do sebe nalít přes den v práci víc tekutin i za tu cenu, že budu chodit víc čůrat. A odpustím si to druhé (někdy to třetí) kafíčko denně. Protože je fakt, že když jsem se v létě cestou z práce skoro denně stavoval na pivko u Korittů (na jednu Poličku), tak mi to svědčilo. Ta únava přišla s chladem a podzimem, kdy už pivko nedávám. :-)
Mozna to taky bude tim chladem. Co klesla teplota pod deset, tak mi to jede mnohem hur a vylozene sleduju, jak mi trva nekolik kilometru, nez se dostanu na nejakou provozni teplotu. Ale osobne treba taky spim o 1-2 h mene, nez by bylo pro me idealni, takze svaluju vinu i na svuj rezim. Nedostatkem piva urcite netrpim a kafuju od nastupu do prace v pulce cervence porad stejne, coz je dost, mame dobry kavovar. Uz v puli kopce cestou do prace zacnu myslet na kavu a slintat. :-)
Já to mám takhle - jedu jen když se mi chce. Když ne, z jakéhokoliv důvodu - zima, déšť, únava, kocovina...tak na to prdím a jedu busem (autem, v Tvém případě). Prostě se nenutím. Ano, chápu argumenty jako překonej sám sebe...
Prostě za každých okolností nemusím. Jedu když chci a vím, že pak budu mít dobrý pocit. Jinak je to průda.
Možná je Tvoje únava psychického rázu právě proto, že je to mus. Ale možná že ne a pak je to otázka špatné regenerace, tréninku a kdovíčeho ještě.
Jezdíme sakra pro radost a ne proto aby nám to přinášelo problémy.
Tenhle můj přístup způsobuje to, že se na kolo pořád ještě těším a ne pocit že, do řiti, zas musím šlapat jak debil.
Hele básníku, nečetl jsem příspěvky , schválně abych nebyl ovlivněn.
2x 24 km soustavně je pro fyzičku dlouholetého zdravého cyklisty prd...
Podle mě je to celý o tom, že je to trochu nuda.
Stala se ti z toho obyčejná cesta do práce a dom, jeden každý den, skoro jako práce, žádné slitování...
Pořád stejná norma , že ?
Chce to změnu, tu a tam trochu jinou trasu, cestou se se zastavit, popřemejšlet jak vypadal obzor přes ten pangejt na jaře v létě a kde je kurník ten nejlepší čas za který jsem to dal předloni :)
Natrhat si ovoce na sváču, sebrat pár vořechů, cestou domů narvat kukuřici. Zajet si přes támhle to pole po polňačce, je to tam vodojem nebo troska ?
Projet to na jiným kole ? Občas vemu silničku a cestou domů udělám místo 23-35 km 70 km okroužek.
No a jinak nejlepší regenerace cyklisty je plavání, ale tím se do práce nedostaneš, nebo jo ? :)
...no, píše že i tak vstává ve 4.45:-((
Joj, teď jsem to četl, no já vstávám v tomhle období cca v 6,00 a vyrážím tak kolem sedmé.( I kdych měl všechno připravený, tak se stejně nevymotám z domu dřív než za 50 minut :(
Když je dýl světlo tak vstávám dřív a jezdím delší trasu tak 35-40 km ráno a většinou i odpoledne.
Několikrát za sezonu se utrhnu a jedu ráno cca v 5,30 a udělám si tak 75-80 km ráno a večer jdu spát s 110-120 km :) ale to bych asi dlouhodobě nemohl...
Jediná výhoda je, že fyzicky nepracuju, takže zregeneruju už přes den :)
No, zdá se, že to všichni nemáme stejné:-))
Proto mě tak iritují ti osvícenci, co tvrdí, že každý, kdo umí na kolo sednout, může také na kole všude jezdit. Prý je to jenom otázka té správne infrastruktury:-))
Každý to máme jinak.
Já směnuji ranní/odpolední.
Ranní - vstávám v 4.30, v 5.00 vyjíždím - mám to 8,5 km. Začátek práce 5.45. Teď 3 týdny to bude ještě o půl hodiny dřív, takže vstát v 4.00. Z práce jedu 15,5km oklikou. V práci jsem 8hodin na nohou, někdy i déle - občas nějaký přesčas. Odpo se jedu ještě občas projet - buď to natáhnu z práce nebo spíš později. Chodím spát kolem 22 hodiny.
A nohy mě nejvíc bolí v pondělí ráno, když si v neděli pěkně "naložím". Zatím to zvládám v pohodě, uvidíme co to udělá. až budu starší.
Třeba básníkovi by prospěla jako infrastruktura sedací skříňová infrasauna :)
Mě třeba iritují lidi, co tvrdí, že není nic jednodušího než si to zařídit a bydlet prakticky vedle práce, cestou do práce na kole se vůbec nezapotit a nepáchnout pak celý den.
Navíc oni zásadně nepáchnou :)
Stačilo mi když jsem musel sedět vedle některých postarších kolegů, kteří si mění košili maximálně 1-2x za týden a ponožkách dost pochybuju že je mění vůbec.
Taky jsou mi pro legraci lidi, kteří tvrdí, že si dokáží každý den na kole vyřídit spoustu věcí " mezi prací". Mě by třeba obědová přestávka utekla prakticky celá jen tím, že bych kolo vypravoval a zase zandaval do garáže, protože jinde ho u nás mít nesmím a nechce se mi na kole v poledne lézt v klasickém obleku ( u nás by mi takový ten klasický vušntěle sportovní manšestrově džínovej vohoz co ukazují pánové z automatů teda rozhodně jako pracovní oblek neprošel, ani ty boty né :)
Stačí vybudovat infrastrukturu, namalovat v stoupání piktogramy a problém pocením je vyřešenej :-)
Jdi s tim trolovanim do prdele. Diky!
Taky ti přeji bezký den.
Jak kdysi kdesi řekl dánský velvyslanec. Vy a Američané vyžadujete sprchy, ale my v Kodani je nepotřebujeme, protože průměrná délka cest je 3-7 km:-))
Já potřebuju sprchu po každém ohnutí se, abych si zavázal tkaničku.
Jen ta naše administrativní udova z dob reálného prostě sprchama vybavena není, máme kuchyňku, hajzlíky, dokonce i kuřárnu, ale sprchy nikde.
ach jo, to se máte. my máme jen ty hajzlíky :(
stačí mi jen 5 km do práce na kolobce a oblečení můžu v létě ždímat. na kole o fous lepší, ale i tak...
takže po příjezdu pěkně namočit ručník a celý se pozumývat a převléct :)
Chce to zvolnit a myslet na to, že jedu místo chůze a i pomalá jízda je lepší než chůze.
A dobrý deodoranty nebo parfémy.
A každý den čistý triko ...
Mě dělá problém spíš současné počasí - venku zima a uvnitř budov je relativně teplo.
Šmarjá, jen triko?
Ne, to vyřešit takhle nejde, pomalu nebo rychle, ten kopec tam je. V Kodani není.Já se většinou za chvilku balím a jedu zpátky, ale jinak by to byl problém.
nechtěl jsem zabíhat do přílišných podrobností ... :-)
:-)
podle základních vojenských řádů ZAKLŘ 1-1 se trenky mění v sobotu :-)
i kdybych zvolnil na rychlost chůze, tak ze mě pořád poteče jak z vola. přestávám se potit až tak v -15 v kraťasích a tričku :(
s deodorantama nějak moc nevycházím, protože jsem po nich věčně osypaný. dávají do nich nějaké svinstvo, na které jsem žel alergický. za poslední 2 roky jsem neobjevil žádný, po kterém bych se neosypal a pak se 14 dní nedával dohromady.
o sprcháčích značky Fa a podobných radši ani nemluvit
čisté oblečení je samozřejmost ;-)
Mohu doporučit červenou kuličku Farenheit - tohle: http://www.parfemy-elnino.cz/deostick-christian...
Je to drahý, ale vydrží dlouho. S ostatníma jsem měl taky problém, hned jsem měl svědivou vyrážku.
no fuj, to je cena. půlka výplaty v háji :-)))
to je dražší i než Driclor, co funguje bezva proti pocení :-D
Mě to vydrží rok, dvě čóra denně za to, aby mě madam nenadávala, že jsem smraďoch, stojí.
/lepší než se každej den mejt, že jo :-)
Nebylo by vůbec nejlepší, kdybychom regulovali tělesnou teplotu vyplazeným jazykem jako psi?
Nebo na to jít přes pořádnou Kinderstube - gentleman se nepotí za žádných okolností
Nevím, co je na tom pravdy, ale říká se, že pocení je jedna z velkých evolučních výhod člověka oproti zvířatům:-))
Jen člověk, zdá se, to nějak nechce pochopit.
Jinak mýdlo a voda. Funguje to. Fakt:-))
Ale neke.... :-)
Madam mě ještě nutí furt měnit trika a košile, a furt se šmejdit tou kuličkou a musel jsem jí slíbit, že kdybych náhodou zůstal na světě sám jako ten prst, že nejen, že se budu každej den mejt, ale že si i budu brát nový čistý hadry a furt mě ukazuje ty smradlavý dědky jako odstrašující příklad.
Fakt jsem tomu teroru podlehnul, a to i na cestách a tak obtížně jsem schopen pochopit, jak se někdo dokáže osprchovat jednou petkou vody někde v lese a pak zabivakovat v rouře....
Když si vzpomínám jak jsme cestovali zamlada, my jsme fakt asi museli strašně smrdět....
Nepleť sem nemytý a nepraný dědky. To souvisí se špínou ne s pocením.
Tim bych viděla problém pocení za vyřešený a teď se můžeme zase věnovat původnímu tématu a dotazu.
Moje madam mě dokonce naučila používat papírové kapesníčky, holit si fousy né jen na obličeji, umývat si ruce po styku s kočkou domácí, dát do špinavého prádla kalhoty po styku s hromadnou veřejnou.
Tchyně jim neříká nemytý a nepraný dědci, ale pochcaný dědci.
Pro Básníka z toho plyne poučení, že lépe být v pátek trochu pomalejší, než řešit problémy s plínama.
A co takhle neplácat básníkovi místo kydama?
Radu k regeneraci bys neměl?
A teď si představ, jaké to musí být, když v autobuse směřujícím do španělského letoviska, před tebou sedí dvacet čtyři hodin lidé, kteří nemají základní hygienické návyky. Hele, to byla síla, to bys nevěřila. A ve finále zjistíš, že jedou do stejného kempu. Sociální zařízení se jim zdá moc daleko od stanu, takže to řeší stejně, jako doma.
Je ti zima, víc šlapeš.
To je rozdíl mezi postaveným, euronekonformním elektrokolem, a koupeným strojkem, který ti dle předpisů musí pomáhat do 250W a o té přípomoci rozhoduje méně či více dokonalá elektronika (kolegové Robikl nebo e-totem o tom vědí mnohem víc).
Já si o tom, jak moc mi motor pomůže rozhoduji sám a ovládám to palcem pravé ruky.
Oblečení v téhle době na e-kolo musí odpovídat pochopitelně předpokládané zátěži, kterou si v případě postaveného e-kola řídíš sám. U koupených o tvém pocenī rohodují v Bruseli :-)
Já mu poradil to elektrokolo, to by fakt mohlo pomoci. Do středy na šlapadle, pak čtvrtek pátek na elektru, a třeba by mu zbylo i dost sil a chutí, vzít Vílu i Děcko na kolo o víkendu.
Pořizovací náklady by šlo trochu snížit, v něčem bych snad mohl pomoci, protože z cesty do dálav na e-kole mám některé ty věci 2x a do hospody si troufnu nesichrován, šlo by vypočítat i nutnou kapacitu baterie (ta je nejdražší) a nekupovat tu za 10 ale třeba za 6.
Ale laciné na pořízení to nebude tak jako tak.
Překonat uměle vytvářený dojem, že e-kolo je jen pro invalidy nebo lenochy, a přijmout realitu, že někdy se vítr v zádech hodí, zvláště při denním dojíždění za prací. Odlehčená silnička pak asi vyjde dráž.
Aby se mu ale problém s pocením neproměnil na problém se zimou během jízdy ;-)
Já jel ale na elektrokole jenom chvíli a měl jsem pocit, jakej měl asi Armstrong těsně před Tour - kolo mi ujíždělo pod zadkem .... Takže nemohu soudit :-)
Sem odpověd dal o patro výš.
Na to bychom potřebovali jazyky velký jako bryndáky.
A podle velikosti jazyka by se dalo usuzovat, kdo je jak dobrej na vytrvalostntí sporty.
Maratonci by si pak museli dát pozor, aby si na něj nešlapali:-))
to už by pak bylo lepší přidělat chladiče na uši, ne? něco velikosti jak má slon. případně by se tím daly vyfackovat malí haranti, když budou zlobit
Uši nebrat - hroznej odpor vzduchu :-)
anebo naopak výborná opěrná plocha, když fouká do zad :-)
Kdy cyklistovi fouká do zad?!?
Teda mě se to jednou stalo, ale to fakt bylo jednou za těch 16 let, co tak nějak na kole jezdím :o)))
:-)
Je to tak, vítr do zad prakticky neexistuje. A to i když jedeš okružku a LOGICKY by to někdy mělo nastat ...
existuje ale musí nastat matematická možnost, kdy je rychlost větru v zádech vyšší než tvoje rychlost. Takže u mírného větru do 30 km/h jsi třeba schopen dosáhnout vlastně stavu pocitového bezvětří (stav, kdy ti vítr necuchá pěšinku) pohybuješ-li se ve směru větru. A to je ten problém, že protivítr cítíš i když je mnohem nižší, kdežto vítr v zádech jen když fouká opravdu hodně.
používám tenhle:
http://www.zdravi-vitaminy-doplnky.cz/titulni...
ačkoli si musím dávat bacha na mejdlo i na prací prášky atd. a voňavky už vůbec nemůžu, tak tohle vpohodě. Poradila kamarádka a dobře.
Studentská sprcha ? Taky se tomu říkalo smrad za rohem...:)
Tak to zas tak moc nefunguje protože žádný parfém nevoní všem.
Kontaktní deodoranty nesnáším vůbec, jako atopik zdravotně..
Výměna trika je fajn věc, ale mě třeba nejvíc smrdí rukavice a cykloboty, co s tím, každý den měnit ?
Jo současný počas je trochu těžký, v garážích se vlastně odsvlékám do " co to jde" abych neplašil lidi v baráku , horší kousky nechám na kole :)
U nás je i problém kam s tím co slíknu dál, vnitřní prostory dostaly nějaký certifuckát, že jsou jako architektem navržený super, přátelský k prostředí a lidem milý, což ve skutečnosti znamená, že podlahy kloužou, všude jsou ostrý hrany, podivné rohy a nic se nesmí měnit, a do úplně hermetické šatní skřínky se vejde košile, kravata, boty a když si člověk dá práci tak tam napěchuje i oblek na ramínku aniž zmačká tu košilu. Navíc kretén návrhář ty skřínky udělal široký jako krabice od bot jen nahoře, takže třeba dát do ní boty je vědecký problém a to hlavně v zimě.
Ručník, případně deštěm vlhké veci suším pod stolem za počítači, čili je mám u nohou.
V koupelně to nechat na žebříku nesmím, protože ten 1. někdo pořád vypíná aby nehřál a 2. ty věci hází na zem a píše cedule, že mu to smrdí/ vadí/ ofenduje.
Že bych jen přišel a převlékl se do čistého ? Nemožné Kolegyně by se zbláznily... to jsou takový ty kolegyně, co kolegům ostentativně dávají jak dárky velká balení deodorantů, parfému nebo slevu na pět košil...:(
Přesně si popsal další problém, proč jezdit na kole do práce není zdaleka pro každého, a to i velmi schopného, zdravého a otužilého cyklistu.
A tím se obloukem vracím (ahoj Lucie) k relevanci nákladů vynaložených na budování pražské cykloinfrastruktury, k nesmyslnosti šikanování ostatních druhů dopravy (na nábřeží v sobotu šlo už i o tramvaje) a k totální nesmyslnosti tvrzení, že v Praze se na kole dopravně nejezdí, protože není infrastruktura.
Kdo chce, už jezdí.
Já taky, ale jaksi ne do práce, páč do práce se dostanu tak, že z koupelny místo rovně, zahnu doleva.
Ale sedím na tom krámu denně, a často i na tu Prahu dojde, tak vidím, co je rozumné a co potěmkináda. Když poukázáním na potěmkinádu někomu ohrožuješ lehkoživobytí, nepřátelské reakce lze očekávat, stejně jako reakce těch poblouzněných.
S cestováním na kole to má málo společného, jedněm jde o prachy, těm druhým o dogma.
OT.
Já pochopila, že v tomto tématu o Prahu jaksi nejde:-))
Samozřejmě, důvod k chobotu se vždycky najde, že jo.
Vláďo, tak mě ještě napadá, že na tohle "silniční" dojíždění po asfaltu by to chtělo změnit kolo - třeba si pořídit staršího krosse, nemusí to být nutně nové kolo. Aby to ale mělo odpruženou vidlici, užší pláště a krossové převody (pro mě nejlépe 48/36/26) :-).
Vláďo, tak mě ještě napadá, že na tohle "silniční" dojíždění po asfaltu by to chtělo změnit kolo - třeba si pořídit staršího krosse, nemusí to být nutně nové kolo. Aby to ale mělo odpruženou vidlici, užší pláště a krossové převody (pro mě nejlépe 48/36/26) :-).
Uvažuju o lehčím a rychlejším kole. Myslel jsem, že se vrátím na silničku nebo cyklokrosku, přežiju to drnčení a relativní nepohodlí a zvyknu si - nejsou to celodenní jízdy. Odpruženka by mi chyběla. Asi bych ideálně potřeboval cyklokrosku s odpruženkou a úzkýma blatníkama. Nebo čistokrevnou silničku do sucha a stávajícího horáce do deště. Kroska jak píšeš mne nenapadla.
A teď zase k tématu :-)
Zkus se , básníku, zamyslet nad tím, co a kdy jíš, a jak spíš.
Myslím, že 2x hodina a kousek aerobní aktivity denně by tě neměla výrazně popravit. Za předpokladu, že máš dost kvalitního paliva a dost spánku.
Skladba jídla a jeho rozvržení je hrozně důležity, zvlášt jestli se takhle hejbeš.
Jím všechno jako běžnej civil. Snídám, obědvám, večeřím. Chodím spát v devět, někdy i dřív, kombinovat tohle ježdění s nevyspáním bych nezvládl. Na to si dávám pozor.
Ale aerobní to není, aspoň ta ranní jízda vůbec. Přeci jenom trochu spěchám, pár hupů kde jdu ze sedla a potom kopec cca 100 výškových metrů, tam se splavím. Takže prvních asi 10km ranní jízdy aerobní není. Naštěstí si dám v práci hned horkou sprchu a převleču se. Za tu možnost jsem vděčnej, jinak bych jezdit nemohl.
Možná, na zkoušku, zkus nějaké dny vynechat.
Třeba - pokud nejezdíš o víkendu, tak ve středu jeď autem.
Pokud jezdíš o víkendu, tak třeba zkus jet autem v pondělí a ve čtvrtek.
Tím bys odhalil, jestli je to něco jako přetrénování, nebo jestli ne.
A s tim jídlem - chybí ti tam svačinky :-)
Taky bych tak viděla.
Teď s příchodem zimy to bude bohužel trochu horší s kolem. Není třeba se zhuntovat, onemocnět a třeba 14 dní klempírovat.
Mezitím promyslet a vyzkoušet jiné kolo.
Na jaře by to zas mohlo být o kousek lepší:-))
Zkoušel jsi po dojezdu protahovat nohy a záda (resp. kříže)? Takovej malej strečing těsně po dojezdu, aby se uvolnil laktát ze svalů a rychleji se regenerovalo.
Nečetl jsem celou diskusi, ale jezdím taky cca 2 x 28km. Někdy je celé přesvědčení o unavené hlavě. Nejsem expert ale tenhle rok jsem přestal jezdit už nyní protože jsem unavený z přejezdů po tmě (resp. stroskop+čelovka. Spíš bych potřebaval poradit jak se udržujete ve formě "po sezoně" Nástup na jaře (začnu zase v únoru) je i přes několik málo jednohubek v zimě je pro mě staršně krutej. Dík za radu MEIS
Když se ti nechce i v zimně jezdit, tak máš plno jiných možností, chůze, běh, plavání, fitka, lyžování ...
Stačí chtít.
Rotoped, nastavil jsem si na něm takový převody, že když jsem na jaře vlezl na kolo, myslel jsem si že lítám.
Někdy se i na rotopedu dá dojet hodně daleko, viz:
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/486-na-rotopedu