Moje současné kolo na silnici a ježdění v pražském provozu do práce je fittness postavené na dlouhém silničním rámu Favorit. Má rovná řídítka, 11/4"=3,1mm šířka pláště, ráfkové dvouklíčové čelisťové brzdy, silniční převody, dlouhé blatníky, zadní nosič na malou brašnu pro věci do práce. Aerodynamiku ve sjezdu řeším dlouhými rohy sklopenými dolů. Tím dosáhnu úchop srovnatelný s berany. Chci ho nahradit jiným protože:
1. Proti autům ale i horákům hůře brzdí. Už mne to několikrát v provozu málem dostalo, že jsem nedobrzdil.
2. Ocelový rám mi rezaví a vyžaduje každoroční opravu laku.
3. Kolo je těžké a při zvedání na střechu auta je mi to už nepříjemné.
Chtěl bych to nahradit postavením něčeho podobného na duralovém rámu, který bude podobně dlouhý, poněvadž jsem na to zvyklý a bude poskytovat podobně dobrý aerodynamický posez. To znamená asi buď rám silniční, nebo cyklokrosový. Z důvodu pohodlí trvám na dlouhých blatnících a zadním nosiči. Brzdy chci kotoučové, nejlépe hydraulické. Šířku plášťů stejnou jako nyní 1 1/4". Není mi jasné, zda řídítka rovná, nebo berany. Rovná řídítka jsem používal z důvodu horního držení v provozu z důvodu přehledu a současně schopnosti vyvození maximální brzdné síly. Při horním držení beranů za brzdové páky se jen těžko zmáčne páka naplno. Ale při hydraulické kotoučovce to možná už nebude tak kritické.
Kolo bych si raději postavil sám, poněvadž si tak nejlépe vyhovím svým specielním požadavkům. Jen nevím, kde sehnat ten správný rám. Ale kdyby se vyskytlo odpovídající kolo už postavené, tak bych se nebránil. Městské cyklokrosové kolo se prodává právě s berany a jejich výměna za rovná řídítka při protažených bowdenech rámem je pruda. To je to snad lepší rovnou postavit.
Takže vás prosím o náměty a podněty.
S tvými požadavky bych si nechala rám udělat. Bude to jednodušší (a ve finále možná i levnější) než se snažit něco najít v nabídce kol.
1. opucuj pořádně ráfky a dej nové gumičky - měl jsem na favoritu centriky a ty brzdily parádně. hlavou o korbu náklaďáku jsem ťuknul jen jednou :-D
2. nový rám na favorita seženeš za 100 - 300 na aukru. Přeskládání a seřízení je otázka pár hodin :)
3. s váhou ti neporadím - moje kolo i s nosičem, blatníky a brašnami může mít k patnácti kilům, nějak mě to netíží, sám mám 110 :-D
do silničního rámu se ti budou dávat blbě blatníky a širší gumy. Takže cyklokrosový. Na kotouče dělá třeba Spyder, ale použil bych klidně i normální trekový, i když to bude třeba vypadat jak kočkopes. (já mám Konu Dew Drop 2009 a je to paráda :)
pokud bys chtěl berany (já bych do rovných řidítek nešel, ty mi stačí na koloběžce), tak musíš použít mechanické kotoučové brzdy ve verzi "road", jinak budou blbě chodit s pákami.
Já mám vpředu Avid BB7, vzadu BB5 (to je tak, když si to člověk nezkontroluje při přebírání :), ale brzdí oboje výborně.
Hydrauliky na berany moc k dostání nejsou. Ale i tyhle mechaniky brzdí báječně.
90 % času držím berany zvrchu za brzdové páky, nemám problém dostat 2 prsty kolo do smyku (na favoritu mi to nešlo, musel bych držet zespodu nebo být mokro)
jo, mám nejnižší formu řazení ST-2300 (nebo 2200 ?) a funguje to dobře, takže asi ani se Sorou nebo Tiagrou neuděláš chybu ;-)
pokud by ses pouštěl do stavby a ne do "seriového" kola, tak zkus kontaktovat scalara z bike-fora ;-)
Nechal sem si postavit kolo na míru v Duratecu a velká spokojenost. Rám a pevná vidlice na míru, osazení silně specifické(pohon řemenem s převodovkou v náboji je jenom jedna z lahůdek) proto sem čekal skoro 2 měsíce. Výsledek je že tam mám všechno co sem chtěl bez kompromisu, nikde bych takové kolo nesehmal. Tady toto http://www.nakole.cz/diskuse/16739-slibene-foto... . Je to sice MTB 29", ale na rozbité asfalty, na kočičí hlavy a skákání po obrubníkech ve městě se skvělým rozhledem je to to pravé ořechové. Pro pohodlí upustím pláště na 1,5 baru, pro rychlou jízdu přifouknu na 2 bary a sem i přes 2,35" široké balony rychlejší než jekémkoliv trekingovém plášti. Trekingové pláště mají mnohem pomalejší směs a i když budou o palec tenčí, budou stejně pomalejší, aspoň ty co znám.
Takže pokud jezdíš po rovině do 30km/hod, doporučuju MTB 29", pokud jezdíš rychleji tak třeba toto http://www.duratec.cz/cs/624-rebel-s8/designer/ kde ti bez problémů navaří úchyty pro blatníky, nosič, stojánek i kotoučové brzdy.
A co třeba tohle, nosič a blatníky namontuješ bez problémů. Převody si vybereš jaké budeš chtít - buď silniční compakt 50/34 nebo crosové. Není problém ani dát hydraliky.
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/15415...
Mně napadá český výrobce rám Festka: http://www.festka.com
No ony ty rámy od Festky opravdu nejsou nijak levné. Spíš mám představu koupit nějaký komerční duralový rám. Vždyť někdo snad i delší rámy vyrábí. Například Autor své rámy na horáky vyrábí tradičně mnohem delší než ostatní.
Myslím, že by se ti mohlo líbit toto: http://www.superiorbikes.eu/cz/kolekce-2014/urban/
Je to městské kolo vybavené kotoučovkami postavené na hliníkovém rámu, má i pevnou hliníkovou vidlici. Jeví se mi to jako ideální kolo na dojíždění do práce za každého počasí, dlouhé blatníky namontuješ a má to i připravené otvory v rámu na nosič. Stačí si jen vybrat, jak moc dobré chceš vybavení. Na jaře jsem testoval Speed City 600 a byl jsem nadšen. Jenom cena nejvyššího modelu je necelých 29 tisíc, což se mi zdá hodně. Ale ten základní model stál 17 tisíc, což je dobrá cena.
Jinak já jezdím na fittness kole Pell´s Demon lite s pevnou karbonovou vidlicí, což je také parádní kolo.
Dural bych nedoporučoval. O proti čistému hliníku či karbonu má mnoho nevýhod co se křehkosti týče. Navíc poměrně rychle se " vytahá " rám po čase bude plavat. Vzpomínám kdy kluci bouchli kolem omylem o zem a rám začal vykazovat trhlinky
Navrhuji buď lehčený hliník nebo karbon. Co se rámu týče mrkni na české výrobce nebo si zajdi do nějakého obchodu a kup čistě rám. Specialized má např. i kolo dělané na město Sirrus
myslím že to je kolo které asi sháníš: http://www.cyklo69.cz/sirrus/c-1928/