Asi nejsem ta správná matka, ale řešit spaní po "O" ve školce u ombudsmana mi přijde dost ujeté
http://zpravy.idnes.cz/nutit-deti-ve-skolce...
Nějak nechápu, co tím chtěla dotyčná matka docílit. Já co si pamatuji, tak když si děti po "O" neodpočinuly, byly odpoledne utahaný a nedalo se s nimi dělat nic. Jen se to nějak muselo překlepat do večera...
Pamatuju si, že se mi ve školce taky kolikrát spát nechtělo.
Tak mi tam nabídli jinou klidovou aktivitu. Směla jsem prostě jen ležet s otevřenýma očima. Nikdo mi je nezatlačoval:-))
Já si také nějak nepamatuji, že by se mi ve školce po "O" dělo nějaké příkoří.
Leželi jsme na lehátka, to ano a paní učitelka nám četla pohádky.
A nějak jsme vůbec neřešili, zda spát musíme nebo nemusíme.
Za to doma o víkendu, to jsem se občas odpolednímu spaní vzpírala - na to si pamatuji zcela přesně. A vždycky jsem byla násilím do postele strčena s tím, že spát musím.
Neměla bych s tím jít zpětně za ombudsmanem?!? :o)))
Tak řešit to u ombudsmana přijde ujeté i mně, ale já jsem byla dítko, co odpoledne usnout prostě nedokázalo. A ty dvě hodiny ležet a předstírat spánek pro mě bylo děsné utrpení.
Třeba se dožijeme toho, že si budou maminky stěžovat u ombudsmana, že ve školkách nutí děti si hrát a ve školách se učit.
Nojono - ale mě tohle opravdu dělalo ze školky peklo. Teda podle toho, která paní učitelka měla službu. Jedna mi půjčila knížku, abych z ní nejdřív přečetla pohádku ostatním a pak mi ji nechala, abych si četla sama zbytek odpoledního klidu, ale ta druhá si myslela, že mě spát "naučí" a když postřehla, že nespím, tj. jsem otevřela oči nebo jsem se nějak rychleji otočila z boku na bok, tak mi oči zavazovala, aby mě nerušilo světlo a myslela si, že pak usnu. Horror... :-(
a taky, já byla poněkud opožděná. Já ve školce ještě číst neuměla:-))
Jasně, to většina dětí asi neumí.
Já byla celkem extrémní případ. Běžnou dětskou knížku jsem za ten polední klid zhltla v pohodě celou, pokud jsem nemusela hrát spánek. Paní učitelka vlastně, když na to přišla, už nám ani nečetla a nechala mě to vzít za ni.
Prosím tě v kolika tě to naučili číst?!?
Nebo jsi se k tomu dopracovala nějak sama?!?
Upřímně řečeno, netuším. Dobu, kdy jsem neuměla číst, si vůbec nepamatuju. Maminka mi tvrdí, že "sama", ale tomu až tak moc nevěřím. Byla jsem sice v tomto věku považovaná za geniální dítě, ale až tolik, že bych si řekla - hele, tohle bude určitě "á", asi ne.
Byla jsem jedináček a bydleli jsme na samotě - moje verze je, že mě rodiče naučili číst v sebeobraně, aby mě nějak nenáročně zabavili. :-)))
To pak chápu, že to byl pro tebe horor.
Nevím, zda to je také případ téhle stížnosti u ombudsmana.
Pokud tomu dítěti skutečně zavazují oči nebo ho opravdu nějak vysloveně nutí spát, tak je to špatně a je potřeba si o tom popovídat nejdřív s učitelkou, pak s ředitelkou a pak eventuálně s inspekcí.
To určitě - však to hned na začátku píšu, že stížnost u ombudsmana mi přijde jako blbost.
Otázka je, jestli to maminka třeba předtím bez výsledku nezkoušela.
Ale to samé jsem měla i s dcerou. Taky jsem si nikde nestěžovala, taky to musela vydržet, ale vím, že při tom taky dost trpěla.
Synové tenhle problém neměli, prostě zalehli a usnuli.
http://marcelatobiasova.blog.idnes.cz/c/362520...
Dám to třeba do tohodle tématu.
Jedlovou ze zdejších Nakoláků už navštívil leckdo, tak může svůj výjezd porovnat s jinými:
http://vybezek.eu/aktuality/sport/item/1761-na...
Vítěz to dal za 10:28.
To je sice pěkný, ale žádný z nich tam po cestě nahoru neudělal tolik zajímavých fotek jako já :-))
Před lety jsem si to zkusil - samozřejmě úplně jindy, než jsou závody a s batůžkem na zádech :o).
Koukám na ty výsledky a zjišťuju, že bych mohl soutěžit tak se staršími žákyněmi. Tenkrát, dnes asi už jen s těmi mladšími ...
Ale zase kdybych si sehnal pěkně barevný obepínavý a patřičně oreklamovaný obleček ?!?
Koukal jsem na ten profil a ono tam je stoupání max. 23%? To to měřili v serpentinách tím vnitřním obloukem nebo jak? Vloni jsem to dal na lehokole ale čas si netroufám odhadnout, serpentiny jsem jel na dvakrát, jinak by se mi srdce probouralo z hrudníku ven.
tenhle článek na Lidovkách
http://www.lidovky.cz/uvarili-jste-moc-velkou...
Když jsem si to přečetl tak logika článku byla úplně jiná, místo prodejte zbytky by se spíš hodilo přivydělávejte si vařením pro ostatní.
Navíc konkrétně Řecko znám docela dobře, tam v malém nevaří nikdy nikdo, jejich ideálem je tzv. "meze" tedy něco by se dalo nazvat objednat nebo navařit 2x -3x víc jídla než co se dá sníst, navršit to na stůl, hodně druhů a jíst a jíst a jíst ....:)
A opakovat to několikrát týdně...
Možná jsme rodina-vyjímka, ale u nás se prakticky žádné jídlo nevyhazuje, fakt nevím o tom, že by jsme někdy něčeho měli tolik, že by se zkazilo nebo že by se to dalo prodávat.
Asi to bude těma 3 synátorama, oni doslova všechno sežerou :)
Dnešní velký počet rekreačních cyklistů okolí Hradce Králové od 12 do 16 hodin, bylo to mnohonásobně víc něž jiné dny a víkendy a to nepočítám houbaře, kterých taky nebylo málo.
Zaujala mě zřejmě reálné a pravdivé zhodnocení muslimů a je to spíš smutná pravda.
Každý se diví, proč jsou muslimští teroristé schopni tak rychle spáchat sebevraždu.
Podívejme se na příčiny:
- žádné Vánoce
- žádná televize
- žádné nahé ženy
- žádný fotbal
- žádné jídlo z vepřového masa
- žádné hot-dogy
- žádné burgry
- žádné pivo
- hadry jako šaty
- ručníky jako klobouky
- stále kvílící idiot na věži
- víc než jedna žena
- víc než jedna tchyně
- nesmíte se holit
- vaše žena se nesmí holit
- nesmíte smýt smrad osla
- vaříte na velbloudích hovnech
- vaši ženu vám vybere někdo jiný
- vaše žena smrdí hůř než váš osel
Na to jim řeknou, že až zemřou, všechno se zlepší. Není to dobré a může to být i o hodně horší.
MUSLIMOVÉ NEJSOU ŠŤASTNÍ!
Nejsou šťastní v Gáze.
Nejsou šťastní v Egyptě.
Nejsou šťastní v Libyi.
Nejsou šťastní v Maroku.
Nejsou šťastní v Íránu.
Nejsou šťastní v Iráku.
Nejsou šťastní v Jemenu.
Nejsou šťastní v Afghánistánu.
Nejsou šťastní v Pákistánu.
Nejsou šťastní v Sýrii.
Nejsou šťastní v Libanonu
TAK, KDE JSOU ŠŤASTNÍ?
Jsou šťastní v USA.
Jsou šťastní v Austrálii ...
Jsou šťastní v Kanadě ...
Jsou šťastní v Anglii ...
Jsou šťastní ve Francii ...
Jsou šťastní v Itálii ...
Jsou šťastní v Německu ...
Jsou šťastní ve Švédsku ...
Jsou šťastní v Norsku ...
Jsou šťastní v Holandsku ...
Jsou šťastní v Dánsku ...
V zásadě jsou šťastní v každé zemi, která není muslimská a nešťastní v každé zemi, která muslimská je!
A KOHO Z TOHO VINÍ?
Islám ne.
Nikoho z jeho vůdců.
Ani sami sebe.
VINÍ Z TOHO ZEMĚ, KDE JSOU ŠŤASTNÍ!
Chtějí měnit ty země tak, aby byli jako ZEMĚ, Z KTERÝCH PŘIŠLI, A KDE BYLI NEŠŤASTNÍ!
Tady nelze vyjít z údivu...
Jak, k čertu, mohou být tak pitomí?
A my jim to, aby naše země přetvořili na islámské, dovolujeme.
Jsme demokrati anebo blbci?
Oni nejsou šťastní ani v USA, Francii atd. Oni se s nimi ti nevěřící psi nechtějí kamarádit, pustit je mezi sebe a dělit se s nimi o svoje bohatství, navíc mají hnusné dekadentní zvyky, které zbožný muslim nemůže a nesmí ve svém okolí trpět.
Skoro jak někteří diskutující na internetu řídící se zásadou "chci se s vámi kamarádit ale musíte se chovat tak jak chci já!"
Multikulturalismus je utopie. Vždycky se někdo bude cítit odstrkovaný a ponižovaný, vždycky se někdo bude cítit povýšený nad ten primitivní póvl co sem odněkud přitáhl - a vždycky se najde někdo, kdo na těchto pocitech postaví svoji politickou kariéru.
Mám ovšem pocit, že v posledních letech převažují v euroatlantické oblasti ti, kteří svou kariéru staví na ochraně ubohých přivandrovalců před domácími.
http://www.reflex.cz/clanek/info-x/51925/ucit...
http://www.lidovky.cz/haskova-dohoda-s-policii...
hm hejtman Hašek loví na jižní moravě hlasy
http://www.nakole.cz/diskuse/17158-gentlemanska...
Partička usvědčených podvodníků zas vydala jakousi zprávu. Bere ji někdo (kromě našich pisálků) vážně?
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/za-oteplovani...
"Údaje obsažené v dnešní zprávě mají být důležitým vodítkem pro další politická rozhodnutí související se změnami podnebí."
Já tam čtu: více omezení a dražší zboží pro lidi, více grantů pro nás.
Ještě Ti tam chybí "více omezení a dražší zboží pouze v EU", v jiných částech světa (především v USA) na tyhle kokotiny zvysoka... ;-) Jim by to totiž "poškodilo ekonomiku"... No, a tady v EU ji s těmahle hovadinama klidně úplně zlikvidují, hlavně, že je to EKO... :-/
Všeho jenom dočasu.
V Německu teď udělali potřetí stejný průzkum s touto otázkou :
Bojíte se globálního oteplování ?
2006 ano 62 procent ne 38 procent
2010 ano 58 procent ne 42 procent
2013 ano 39 procent ne 60 pct ( a jedno procento údajně neví)
Že by to bylo pohledem na účty ? :)
Fakt jim položili tuto otázku?
Fakt :)
já vím, link ... už to vezu
http://www.spiegel.de/international/world/bild...
a samozřejmě vem v potaz,že změna klimatu je krycí název pro globální oteplování od doby, kdy se neotepluje :)
Díky.
A co se týče pojmů změna klimatu nebo globální oteplování budu se s dovolením držet obecně platných definicí:-))
Klimatické změny jsou dlouhodobé nebo krátkodobé změny ve vývoji podnebních podmínek způsobené vnějšími faktory.
A když klimatické změny způsobí vnitřní faktory tak je to co ? :)
Klimatické změny podle této definice jsou pouze ty způsobené vnějšími faktory.
Dlouhodobé nebo krátkodobé změny ve vývoji podnebních podmínek způsobené vnitřními faktory nejsou klimatickými změnami.
Ano.
Ty vnější faktory jsou různého druhu. Některé vykazují jistou periodu (např. náklon zemské osy, aktivita slunce), jiné jsou neočekávatelné, anomální (např. výbuch velké sopky, dopad obřího meteoritu). Ty faktory se někdy znásobují, jindy se mohou vzájemně rušit. A pak lze také předpokládat, že některé ty faktory zatím vůbec neznáme.
Někdy se ty faktory třídí na přirozené (přírodní) a antopogenní.
Nemám nejmenší problém uznat, že biologická forma života zvaná člověk může mít vliv na klimatické změny. Nakonec vývoj tohoto a spousty jiných biologických forem je v přímé souvislosti se změnami klimatu a atmosféry Země v minulosti. A ty změny byly způsobeny zase vlivem jiných tehdy rozšířených biologických forem.
V čem ovšem mám trochu maglajz (neboť tomu nerozumím) je, že nevím, jak ty vlivy přesně měřit a od sebe odlišit.
OK, o tom není sporu. A ty vnitřní faktory?
Vnitřní faktory ovlivňující klima?
Myslíš, jak klima ovlivňuje samo sebe? Tak, jistě jsou takové faktory. Nicméně mluvíme o globálních změnách globálního klimatu.
Klimatické změny jsou způsobeny vnějšími faktory, o tom žádná.
Ergo ostatní (ne klimatické) změny ve vývoji podnebných podmínek jsou ty způsobené vnitřními faktory. Nebo ne?
Pardon, teď jsem zmatená. Na co přesně se ptáš?
Pořád jsme u této definice:
http://www.nakole.cz/diskuse/17151-co-vas...
Mne zajímají ty dlouhodobé nebo krátkodobé změny vývoje podnebných podmínek způsobené vnitřními faktory (už jsme se shodli, že to nejsou klimatické změny). Pořád nějak nevím, co si pod tím představit, tak prosím o nějaký příklad takové změny a vnitřních faktorů ji způsobujících.
Podnebí = klima. Změna podnebních podmínek = změna klimatických podmínek. Aspoň doufám:-))
Dle mého soudu je ovlivňují dlouhodobé charakteristiky, jako průměrná dlouhodobá teplota atmosféry nebo dlouhodobý průběh srážek, dlouhodobé převládající proudění vzduchu, apod. Rozložení klimatických pásem, které není vždy symetrické,vývoj pouští, apod.
No ty vnitřní faktory jsou údajně pouze ty přirozené, věrozvěsti sice mají problém je identifikovat stejně :) ale pro názornost třeba ElNino, ElNina tedy obecně "přirozená" akumulace energie a po té její"přirozená" distribuce v rámci systému , třeba pomocí mořských proudů, vyššího nebo nižšího odparu do mraků.....
Právě sledováním jen vybraných částí vnitřních faktorů a nepochopení jejich celistvosti vede k obavám, že se jedná o faktory vnější, nepřirozené a je potřeba to "řešit".
Přiznám se, že se poměrně děsím některých experimentů, které navrhují přímé zásahy do systému distribuce energie na naší planetě a to bez ohledu na možné důsledky....
V tomhle já jsem hodně velký zpátečník:-))
Obávám se že ten přírodní systém si tu energii, která mu bude zrovna někde přebývat, prostě sám někam vrhne a nebude se ptát lidí.
Dovedeš si představit jaký poprask by způsobili dinosauři, a kam a jak by vrhali energii ve chvíli, kdyby pochopili, že jsou ohrožrni?
Kam a jakou energii vrhnou naši následovnící, až se Velká riftová propadlina trhne úplně a způsobí pohyb a přeskupení kontinentů?
Osobně si myslím, že nemá cenu bojovat proti dešti. Má cenu si v dešti vzít pláštěnku.
Slunce se nedá vypnou, ale můžeme si vzít slunečník:-))
Praha: Cyklomesto na obzoru!
"Praha - Pokud pražský dopravní podnik (DPP) nevyřeší mnohamiliardový kontrakt na tramvaje se Škodou Transportation, hrozí mu krach. Řešení musí najít do půl roku, potom by se zřejmě muselo začít s rozprodáváním majetku. V pořadu České televize (ČT) Události, komentáře to řekl primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09). "
http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika...
Hudeček :)
Většina lidí si pořád v Česku představuje bankrot jako konec světa, ve skutečnosti by dopravní podnik dále pokračoval ve své činnosti, pouze by Praha ztratila vliv na jeho vedení a když na to tak koukám, tak bych si přál takový krach už zítra.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/pachauriho...
Jo pan Ondřej je jako vždy velmi trefný....
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/relax/244095...
Tak se nějak nemůžu rozhodnout, zda je to dobře nebo špatně.
Mimochodem v roce 2007:
http://www.novinky.cz/koktejl/118982-cesi-jsou...
Hledala jsem nějaké recepty z dýně a narazila jsem na tuhle polévku z Francie http://recepty.vareni.cz/dynova-polevka-z-francie/
Není na ní nic moc zvláštního až na to, že se tam má přidat 1 ks navety.
Netuše, co to je, zeptala jsem se strýčka gůgla a teď fakt teda nevím, cože se do té polévky vlastně má přidat http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo...
:o)))
Někdy se vyplatí číst i diskuse pod těmi recepty:-))
Hmmm, mě se mnohdy nezobrazují, takže na ně ani nekoukám.
Nicméně, že by byla naveta "starší druh zeleniny", to mi strýček gůgl neprozradil.
Zřejmě nějaký hodně místní název bůh ví odkud.
Zkusila jsem i překlad z francouzštiny a překladač se také nějak nechytá.
Zadala jsem ale "zjistit jazyk" a v rumunštině je to "dojíždět" :o)))
http://www.receptyonline.cz/redkev-vodnice-...
čirou náhodou jsem narazil na jeden češtinářsko cyklistický text kdy jazykový vědec cca v roce 1969-70 řeší věty z článku z rudého práva :
Profesionál musí respektovat zájmy své stáje,“ psalo se nedávno v jedné kratší poznámce o osudech profesionálních cyklistů.
Ta poznámka nebyla nijak zvláštní a nepřipomínali bychom ji, kdyby se v ní neobjevilo slovo stáj ve významu málo běžném. Autor v něm zřejmě našel zalíbení, protože ho užil celkem pětkrát, jak je patrno i z dalších dokladů:
Profesionální stáj ‚Caballero‘ mu slibovala tučný zisk, … a protože nebyly ani další výsledky, stáj ‚Caballero‘ jej propustila, … žádná ze stájí, či přesněji řečeno společností, nemínila Groena angažovat a tak podobně. Jestliže přece jen považoval za nutné připojit v jednom případě vysvětlující přístavek, učinil tak, zdá se, spíše kvůli obsahovému zpřesnění než ze snahy zaujmout postoj k jazykové správnosti nebo vhodnosti užitého výrazu. Z uvedených dokladů plyne, že slovo stáj tu má jiný význam než ten, který je dnes základní a nejobvyklejší. Označuje se jím profesionální klub nebo společnost zaměstnávající sportovce, kteří svou činnost vykonávají za mzdu, jako své zaměstnání, nebo celé družstvo, skupina profesionálních závodníků zaměstnávaných takovou společností.
NO A DOSTAL MĚ TEN KONEC
slovo stáj si i v přeneseném, slangovém významu zachovává vždy něco ze svého dnešního základního významu; obrazně řečeno, má svůj zvláštní pach. Proto se při jeho užití nedají vyloučit nežádoucí asociace, které způsobují, že se jeho nespisovný slangový charakter přinejmenším neoslabuje. Platí tedy pro ně totéž, co pro užívání podobných výrazů ve sportovní publicistice — je třeba jich užívat s mírou a tam, kde je k tomu pádný důvod.
:)
http://www.rozhlas.cz/zpravy/asieaustralie/...
Mě zaujalo jakou neskutečnou kliku měla tahle kráva po jejíž identitě teď pátrají
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england...
Pro ty, co mají problém s angličtinou http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti...
Na to není potřeba angličtina :) Prostě blbka s klikou, neskutečnou....
Přitom kdyby jí ten vlak zašlápl, tak by měl mašinfíra trauma jak prase, jenže tyhle lidi co jezdí na červenou, lezou pod závory, přeskakují zábradlí do vozovky nebo prostě mají ten svůj vlastní pocit bezpečnosti ve smyslu jen já vím, že to zvládnu, tak ti myslí zásadně jen na sebe, ostatní jsou jim šumák...
Líp bych to nenapsal. +1
Ale opatrně s tou pravdou, na jiném serveru ( http://prahounakole.cz/2013/10/jak-projet... , příspěvek 12) jsem za to chytil od Samotného Nejchytřejšího banána :)))
Ty máš teda nápady! Na serveru oslavující zyklomrdství napsat nesouhlasný názor... ;-)
Inu, já bych takhle silné slovo v této souvislosti asi nepoužil ... Spíš to byla hysterická reakce chudáka, co neměl racionální argumenty. Stejně, jako mne nebaví chodit do restaurace, kde se na mne dívají nepřátelsky, nechybí mi ani konto na serveru PrahouNaKole.
Oni si tam své myšlenky navzájem hezky odtleskají, poplácají se po ramenou a budou si mlít dál to svoje ... Sancta simplicitas.
http://pardubicky.denik.cz/zpravy_region...
To mě přijde fajn, že když vás zastaví policie tak vám za kilo vlastně prodá blikačku
Asi si večer udělám výlet do Pardubic, takhle levně tyhle blikačky nikde nedostanu a pár nouzových by se mi i hodilo :-)
hm to už sem navrhoval před x lety někde tady, a nikdo to nedocenil.
No, rozdávat to zadarmo (tedy za peníze daňových poplatníků) je pěkná prasárna.
Předně jim měli zakázat další jízdu (protože nemají povinnou výbavu) a preventivně zabavit kolo (protože existuje důvodné podezření, že pojede bez výbavy, když bez ní jel do okamžiku odchycení).
Kousek stranou by pak moh stát prodejce blikaček a blikačky za nějakou fair-trade cenu nabízet :-)
Ona je otázka, jestli ty světla náhodou někdo neposkytl jako dar :)
"...Městská policie světýlka nakoupila ve velkém, takže od dodavatele máme i množstevní slevu," uvedl ředitel Městské policie Pardubice Rostislav Hübl.
7 blikaček rozdali. Co přední světla?
Kolik jich nakoupili a za kolik peněz?
Jestli tě tohle sere, tak z toho, že Zeman bere do Izraele i svýho protekčního potomka, tě rovnou klepne. Radši to nečti. http://www.novinky.cz/domaci/315217-zeman...
Tak to je super.
Zrovna včera večer jsem potkala jednoho "sebevraha" - po tmě, bez světel, řidítka obtěžkaná igelitkama, že nebyl schopen držet rovný směr a na nosiči plné brašny.
Vidět byl na poslední chvíli, ale hlavně že jel, debil, po piktogramech.
Nejdřív jsem chtěla zastavit, ale asi bych se neudržela a křičela bych na něj...
Pokud jede ve městě pod světlama, tak to je ještě v pohodě, to se dá zvládnout, horší to je někde mimo na úzké silnici v lesích a když má ještě tmavé oblečení, to je teprv situace na vtekání a řvaní.
V tomhle úseku Střešovický jsou mezi světlama stromy, takže je to tam zastíněný.
Vidět byl na poslední chvíli a navíc jak měl to kolo zatížený, tak docela kličkoval...
Tmavej kabát a černý kalhoty, samozřejmě, nechyběly...
Hmmm, to mi povídej. Dneska ráno jsem mezi Ždírcem a Žďárem už měl chuť zastavit a holčinu výchovně proplesknout. Na užším úseku jsem se u horizontu potkával s protijedoucím, takže světla nic moc do očí, rychlost vyloženě na pohodovku kolem sedmdesátky - a najednou se přede mnou vyhupla ze tmy, navíc pěkně v šedavém a s tmavou čepicí. To už ani nebylo na brždění, jen na trhnutí volantem. Člověk může jet sebevíc opatrně a ohleduplně, jenže když se najde nepřemýšlející blbec... Chodec proti se dá většinou snáz registrovat, něco z něj probleskne. V nejhorším sám vidí nebezpečí a ukročí bokem. Jenže tihle neviditelní dobrodruzi na kolech si to snad ani neuvědomují. Jinak si neumím představit, že by schválně tak brutálně riskovali.
Poškozování a krádeže v rámci pařížského cyklosystému Velib jsou, bráno od roku 2007 kdy byl systém spuštěn, na historickém vrcholu, řekl Albert Asseraf,, zástupce JCDecaux která systém provozuje a vícenáklady nutné na udržení provozu jsou drastické. ( jedno kolo stojí 630 eur)
Letos již bylo vážně poškozeno a nebo ukradeno přes 9000 kol ( cca polovina z kol)
Stanice na severovýchodě Paříže jsou postupně uzavírány ( zavřené stanice označené křížkem http://en.velib.paris.fr/Stations-in-Paris) , protože vandalové je ničí také.
Systém momentálně zachraňuje 220 mechaniků, kteří nepřetržitě napravují škody.
Zástupci města ustanovili speciální komisi, která má situaci řešit. Policie má víc hlídat stanice, na kritická místa jsou instalovány kamery. Navrhují se přísné postihy.
Do dnešní doby totiž přichycení vandalové museli jen uhradit škodu a absolvovat převýchovný kurz..
Zajímavá akce ;-)
http://www.csop.cz/index.php?m_id_old=1000&...
http://kladensky.denik.cz/zpravy_region/chodci...
Tahle zpráva o rostoucím počtu úrazů cyklistů starších 55 let v Holandsku.
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS...
Tak nějak bych pominul hromadu faktů ve smyslu populace nám stárne a vypíchl bych pár detailů které mě zaujaly.
Cca 120 holanských cyklistů ročně ve věku nad 55 let zemře , značná část v rámci samostatné havarie, tedy bez střetu s autem nebo s jiným účastníkem provozu!
Cca 4200 lidí v Holandsku z kategorie nad 55 let utrpí ročně vážná zranění na kole.
Cca 18,000 lidí musí vyhledat první pomoc po zranění na kole. ( zhruba 14,000 lidí si to udělá úplně samo třeba při nástupu nebo sestupu z kola ).
No a zajímavá je zmínka o elektrických kolech,v Holandsku očekávají, že povedou k ještě vyššímu růstu zraněných mezi lidmi nad 55 let.
Rychlost 25 km / hod, kde údajně funguje omezovač, je zejména pro důchodce značným nárůstem rychlosti proti "normálu" a přímo vede k snížení bezpečnosti, přitom jseou ekola bez důchodci nyní velmi populární .
Nevím jestli tyhle ukazatele u nás někdo sleduje, ale myslím, že budou mít podobný trend.
Docela by mě zajímalo proč vzali zrovna tak divnou hranici 55 let. Elektrokola budou postupem doby docela problém. Jsem zvědavý, kdy to začnou řešit speciálními pravidly.
Mám dojem, že je to nějaký lékařský hledisko ve smyslu křehkost organismu, vyšší lámavost kostí a tak vedou k vyšší zranitelnosti :(
Občas se v tomhle holandským webu hrabu protože z něj padají docela nečekaný souvislosti a data...
Taky by k tomu rovnou mohli přidat Segway, někteří jezdci se s tím na chodníku (kam tahle potvora podle předpisů kupodivu patří) chovají jak debilové :-/
Podle předpisů je to motorové vozidlo, které (hned po homologaci) patří na silnici.
Tím si právě nejsem jistý... Celkem nedávno o tom někde byl poměrně rozumný článek, včetně vyjádření policie i příslušného úřadu, a zatím ho vyhánějí opravdu na chodníky. Alespoň tak jsem to pochopil...
Ale jo, vyhánějí je na chodníky. Jenže jsem opravdu nedokázal najít předpis, podle kterého by to bylo možné.
Jo, předpis jasně popisující jeho používání opravdu neexistuje. To jsem napsal špatně, sorry.
Viz ale ten odkaz co jsem dal o kousek níže.
Aha, tak tady to bylo, hmmm...
http://praha.idnes.cz/provoz-segwayu-v-centru...
to uz z ty podstaty ze se nahnes a jedes...videl jsem jednu skupinku (podle figur amici) jak jedou kolem mlyna na kampe. oni se nahnou, jede to, tak turisti koukaji po vejrech...jeden sejmul lavicku, to byla rana jak z dela - segway letelo dopredu, amik dozadu a zustal lezet, oba byli v soku, jak segway, tak amik...nechal se zvednout, asi si myslel ze ma neco s pateri, nemel, pak nasedl a jel. mne se libi ten technologickej pokrok, ale z hlediska brzd mi to prijde jak stary torpedo: napred se musis nahnout dozadu...
Nedavno jsem si to vyzkoušel, takovou tu terénnější verzi a musim uznat, že po technický stránce je to dokonalý. Chvilku po nastoupení cítíš naprostý sžití se strojem - reaguje to naprosto okamžitě, zatáčky se daj "řezat" jak na lyžích (fakt mi to přišlo podobný), kopečky vyběhne svižně a brzdí dostatečně. Pokud nedojde k nějaký softvérový chybě, nebo vybití baterek, nevidim chybku. Ale zůstávám u kola :o)
Po otevření online testu s výrazným varováním, že to musí dělat sám, žádná pomoc a nápověda ,zůstal náš klučina trochu paf, protože se dostal jako čerstvý prvňáček do prostředí, kde úlohy jsou zadávány slovně a to formou několika větných souvětí, chtěli po něm zlomky, něco co v postatě vypadalo jako rovnice a dokonce procenta.
Takže žena napsala takový dopis :
Dobrý den, zkoušela jsem soutěžit s mým synem prvňákem - nepochopila jsem - otázky si nemůže ani přečíst natož spočítat - nevím
zda nedošlo k omylu a otázky jsou opravdu stejné pro 1. až 5. třídu ,test jsme tedy téměř nedoplnili.
No a přišla odpověď která mě zaujala :
Dobrý den,
kategorie A žáci 1.-5. třídy řeší stejný test. Vývoj dětí v tomto věku je velmi rychlý a my si to uvědomujeme. V minulých letech nás však
někteří mladší účastníci soutěže přesvědčili, že mohou směle konkurovat starším soutěžícím, a proto jsme se rozhodli dolní věkovou hranici
limitovat jen minimálně. Věříme, že účast v soutěži může být pro mladší děti cennou zkušeností a může pomoci odhalit jejich schopnosti, ale je třeba mít stále na paměti, že soutěž je pro ně především zábavnou
aktivitou a možností vyzkoušet si něco nového a tak ji dětem i představit. Je třeba jim také vysvětlit, že je velmi pravděpodobné, že
nebude v jejich silách některé příklady rozluštit, ale je to vzhledem k
jejich věku přirozené. Pokud děti ještě neumí číst, pak není problém jim dát asistenta,
např. staršího žáka, pokud soutěž řeší ve škole, ale jen a pouze na čtení úloh. Nesmí však napovídat řešení.
Minulý rok například v Plzeňském kraji nám postoupil prvňáček až do krajského kola :).
S pozdravem
xxx xxxx
No podle je tohle nejlepší cesta jak dětem znechutit matematiku už v první třídě, pěkně jím dát univerzální test, nad kterým se zapotí i páťák.
Co jsme se bavili s ostatními rodiči, tak ti z toho taky byli paf a psali jim jestli se někdo nezbláznil...
Tak ona je spíš blbost čerstvé prvňáčky posílat na matematickou olympiádu. Celkem bych to chápala tak, že je primárně určena pro páté třídy a otevřena i pro mimořádné talenty nižších ročníků. Resp. je to olympiáda - takže spíš soutěž pro talenty z pátých tříd a vyloženě geniální děti tříd nižších. Pokud tím paní učitelka zaúkoluje hromadně celou třídu a ještě navíc první, je to kravina. (Dělat extra kategorii pro první třídu, když mají za sebou teprve měsíc školy by byla kravina ještě větší.)
1. dostali to ve škole všichni, znáte to, dobrovolně - povinné, řekněte tomu ne, nebyla to jen věc třídní...
2. jsem si docela jistý, že když to dělali naši dva starší kluci, tak to nebyla nějaká univerzálně postavená všeročníková úsporná varianta, ale mělo to sekce podle tříd...
No, nevím. U předmětových olympiád mi přijde jako blbost to zadávat všem. A děckám, co se teprve ve škole rozkoukávají, tuplem. Ale ve školství jsem byla naposledy před víc než čtvrtstoletím, tak co já vím...
Dostali to "dobrovolně/povinně" všichni?!?
Hmmm, tak to bych asi byla hóoodně konfliktní na třídní schůzce...
Ostatně kvůli obdobných hovadinám jsem musela na třídní schůzky přestat chodit ve třetí třídě mých dětí. Vyhodnotila jsem, že pokud škola bude potřebovat peníze, tak si o ně řekne (což se vždy stalo) a pokud bude průser, tak mě bude informovat rovněž (což se také vždy stalo).
No a pokud děťátka přišla s tím, že je nějaká potíž, tak jsem se vždy dotázala, zda si to vyřeší samy (řekla jsem jim jak bych to řešila) nebo zda mám skáknout do školy.
Vždy si vyřešily samy :o)))
:-) inspirující přístup
Až začneš chodit na třídní schůzky, pochopíš.
Já neměla sílu řešit půl hodiny jestli dát dítěti bačkůrky do sáčku nebo do pytlíku a přetahovat se s rodiči, kdo dělá s dítětem úkoly a kdo ne.
Měla jsem značku "na třídní schůzky nechodí" a nemusela jsem se traumatizovat tím, že zase strávím 1,5 hodiny zcela neplodnou diskuzí o hovadinách. Zvolila jsem přístup, kdy jsem se dozvěděla jen to podstatné.
On je měsíc ve škole a už ho posíláte na matematickou olympiádu?!?
Tak to je nářez...
Hele, nechceš semhodit odkaz nebo sem zkopírovat ty úlohy pro prvňáky?!? Docela by mě zajímala obtížnost.
To víš, doba chvátá, na nikoho nečeká. Mnozí si jdou poprvé zazpívat hned do televizní talentový soutěže, proč by prvňáčci po měsíci školy nemohli hned hromadně soutěžit ve vyšší matematice ? těm dalším bych hned na říjen zavedl maturity :-)
A v červnu můžou usilovat o bakalářský titul, že jo. Nač otálet :o)))
To víš, já jsem se "vyšší" matiku učila v podstatě až teď ty poslední tři roky na vejšce, takže já mám opravdu trošku skluz :o)))
Ono to bohužel kopírovat nešlo a je to přístupný jen jednou...
Mne soupli v 5. tride do matematicke, asi se bali meho otce nebo jak. Ja jsem si porad myslel ze jsem tam omylem, byl jsem tam jeste s kamaradem v lavici nejhorsi ze tridy. Nekolikrat mne chteli vyhodit, az pak mama(vzdelanim cestina-vytvarka) je pesvedcila, ze to neni dobre pro muj osobni rozvoj. Ucili nas nejlepsi matematici ze skoly matiku, fyziku, chemii, vse zostreny rezim. V 6. tride jsem byl vyssi nez nas matikar&fyzikar a nastaly mi krusne casy. Musim rict ze nejvic mne na cely zivot poznamenala kombinatorika, takze v prvnim semestru na vejsce jsem udelal matiku napotreti za 3 a matice nesnasim. Fyzika mi zacla zapalovat az jsem zacal koukat na prednasky z MIT od Waltera Lewina, ackoli ten zaklad znam uz z te zakladky. Tlacili to do nas horem spodem...jeden kluk prodava traktory, jeden nataci pecko, zbytek holky si poridily rodiny a myslim ze nikdo se vyssi matikou nezivi.
http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/po...
A nový semafor třeba přibyl u nově zrekonstruované zastávky tram na Prašném mostě. A dokonce jsou tam dva.
Jeden je na konci ostrůvku u přechodu a druhý je kus od začátku ostrůvku pro auta na křižovatce.
Pokud ty nové semafory mají zanmenat to, že budou v některých msítech po 50 metrech, pak je to idiotština na kvadrát...
Ano, jsem také pro podporu bezpečnosti chodců, ale v tomto případě to už hraničí s plýtváním.
Jo to je naprostá hovadina. Vždyť s vozíkem může přejet 100m dopředu, tam si vyčekat celý cyklus, pak se vrátit zpět, přerazit se o zastávkový označník aby se o pár minut později postavil o pár metrů vedle než když přijel k zastávce. Každý den. Dávat tam semafor spřažený s tím v křižovatce, který by pouštěl jen když na tom velkém svítí červená může jen opravdový idiot.
Tak teď nějak nerozumím tomu manévru, který popisuješ. Nějak mi není jasné, proč by se někdo drápal s vozíkem na zastávku.
Píšu o semaforu, který je jen a pouze ze zastávky (směrem na Hradčanskou) na chodník, není přes celou šíři vozovky. Bude zkrátka sloužit pouze pro ty, co se potřebují dostat na/ze zastávky.
Idiotština je to v tom, že to zpomalí provoz aut, která budou stát na semaforech po 50 metrech a tím pádem to i zvýší exhalace kolem zastávky MHD.
citace "Nějak mi není jasné, proč by se někdo drápal s vozíkem na zastávku." V tom bude ten problém a klíč k pochopení.
Nevím co je idiotského na tom že semafor donutí auta zastavit o pár desítek metrů dříve když by jinak stejně stála na světlech ani jaký to může mít vliv na exhalace.
Fakt ne?!?
Opravdu ti přijde normální, že auta zrovna kolem zastávky budou stát 2x a lidi to budou dýchat?!?
Mě teda ne.
A proč by tam měli stát 2x? Buď je na obou zelená nebo na obou červená + nějaký fázový posun. Nebo čekáš že to motoristé jako protest proti zbytečné buzeraci motoristů budou úmyslně brzdit i v křižovatce?
To právě že není. Momentálně je to tak, že stojíš na červenou na jednom a pak na druhém. Proto také píšu, že je to naprostá idiotština.
Možná se plánuje do budoucna jiné seřízení. Zatím si každý semafor žije svým životem bez ohledu na ten druhý.
S ohledem na cyklosemafor o dvě křižovatky výše jsem ale s tím seřízením dost skeptická. Zatím to vypadá tak, že semafory u výjezdu z Blanky, kam patří i ten pro chodce, budou mít jeden okruh a semafory na křižovatce o 50 m dál budou mít svůj vlastní okruh.
Jenže napsat že jsou semafory blbě seřízené je něco jiného (a výrazně méně dramatického) než napsat že postavit dva semafory kousek od sebe je totálni idiocie. Není náhodou ten přechodový semafor jen na výzvu tlačítkem?
Píšu, že "možná se plánuje seřízení".
Zatím to funguje jak to funguje a rozhodně nejsou ty semafory na sobě závislé. Takže aktuálně je to idiotština. Budoucnost neznám a také píšu, že jsem dost kseptická vůči vylepšení.
Na tlačítko nefungují, protože kdykoli tam jedu, tak u toho přechodu jsem zatím vždy chytla červenou a chodec široko daleko žádný.
A nefunguje to ani na to, že když se přiblíží auto, tak padne zelená. Prostě tam jede standardní nastavený cyklus.
Oni už umějí spřažené semafory? Tak to se docela těším, až se to bude po Praze (znovu) zavádět. Na Jičínské nahoře a U Slavie dole jsou vždy dva semafory vzdálené od sebe 100 m a spřažené nejsou.
Jistě. Říká se tomu "Zelená vlna" a funguje to na spoustě míst, nevím proč by to zrovna tady mělo být jinak (tím ovšem není řečeno že někde to fungovat nemusí).
http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/web...
Ano, zelenou vlnu si pamatuju ze svého mládí, dokonce i na ty číselné semafory za křižovatkou s doporučenou rychlostí.. Nyní jediná zelená vlna, kterou v Praze potkávám, je na Plzeňské nahoru, všude jinde když dodržuju rychlost, tak dřív či později mě zastaví červená.
Nevím, proč posíláš odkaz na hlášení poruch, pokud něco nefunguje proto, že to není zavedeno, tak to asi není porucha.
Vršovická, Evropská, Argentinská, Horákové, Legerova, Wilsonova, Patočkova... Nemůžu za to že jsi nevšímavý.
On je docela problém Zelenou vlnu využívat. Třeba na Argentinské stačí jet 48km/h a projedeš to na jeden zátah. Jenže se vždy najdou idioti, kteří musí sešlápnout plyn a zastaví na dalších světlech kde zatím svítí červená. Takže když tam dojedeš a "vpadneš" do zelené tak musíš zpomalit nebo zastavit protože idioti se teprve rozjíždějí.
A kde prosím tě je ta zelená vlna na Patočkově?!?
Tam je dokonce radar, takže tam stopro jedu vždycky 50 a přesto chytnu červenou u kláštera.
A zrovna tam jede tramvaj... Haizli jí upřenostnili.
Čímžto pádem dostala tato zelená vlna poněkud na )(...
No, do dalších "zelených vln" raději rýpat nebudeme, že. Ikdyž by se velmi nabízela i ta na Evropská, protože v současné době je to víc staveniště než ulice a tipuju, že "zelená vlna" je to poslední, co stavaře zajímá...
A z vlastní zkušenosti to mohu potvrdit.
Nepomohlo by ty semafory seřídit na 70 km/h?
Ne. Máš nějaký další hloupý dotaz?
Proč hloupý? Když tam lidé evidentně jezdí víc než na kolik je seřízena "zelená vlna", tak v zájmu plynulosti a tím pádem i bezpečnosti provozu, úspoře času a paliva, snížení hluku a emisí by bylo logické nastavit semafory tak, aby nemuseli brzdit a zase rozjíždět.
Chapu dobre, ze kdyz chce jezdit v ulicich vice aut, nez se tam vejde za stavajicich podminek, zvedl bys maximalni povolenou rychlost, aby se jich vlezlo vic?
Teď nediskutujeme kapacitu nýbrž plynulost provozu. Ale, je možné, že když auta pojedou vyšší průměrnou rychlostí, dříve dojedou do svého cíle a zmizí ze silnice do garáží či na parkoviště, ale to by byl jen vedlejší efekt.
Odkud dovozuješ že zvýšení maximální povolené rychlosti by vedlo ke zvýšení "plynulosti a tím pádem i bezpečnosti provozu, úspoře času a paliva, snížení hluku a emisí"?
Že se najde několik bezmozků (stačí tři, každý se postaví na "rošt" a zablokují tím celou silnici) přeci neznamená že když se jim povolí jezdit 70 (a začnou tam jezdit 90, známe své pappenheimské) tak že to něčemu prospěje.
Máš dost zkreslené představy o tom jak funguje provoz na pozemních komunikacích.
Chvili mi trvalo, nez jsem Joa pochopila, ale on nechtel zvysit povolenou rychlost, jen nastavit semafory, aby se prepinala zelena rychleji, aby i ti, co prekracuji rychlost, uz meli zelenou.
To znamená v příčných směrech zhasnout zelenou o něco dříve a snížit tak propustnost křižovatek. To zrovna nevypadá jako opatření na zvýšení plynulosti provozu.
Neznamena, protoze na semaforech v Argentinske tu cervenou muzes nahodit driv a tedy celkovou delku zelene z vedlejsich zachovat.
To by ovšem znamenalo že ten kdo tam pojede předepsaných 50km/h tak zelenou vlnu nestihne. Řešení "seřídíme světla na 70km/h a maximální povolenou necháme na 50km/h" jsem opravdu neuvažoval pro zjevnou nesmyslnost. Tím se vracíme k mé původní otázce odkud Joe dovozuje že zvýšení maximální povolené rychlosti etc.
Pravda, taky to neni to dokonale. A co teprve kdyz tam zavazim tricitkou na kole, to je uz uplna chyba v matrixu.
Ono stačí když někdo odbočuje autem do Jateční, k pumpě nebo do Dělnické, předtím se přepruhovovává. Před odbočením by musí zpomalit, všichni za ním také, když brzdí tak by vyprodukovali více sajrajtu z brzd (brzdí z vyšší rychlosti), pak by znovu zrychlovali na 70km/h z toho je více emisí a více hluku než při 50km/h. Tedy znovu- odkud se bere přesvědčení že vyšší povolená rychlost představuje kýžený Eden popisovaný Joem?
O zvýšení maximální povolené rychlosti jsem nic nepsal, ale to nevadí. To je jen formalita, a když je v daném místě zjevně odtržená od reality, nikdo se tím nezalamuje. Příkladem je Jižní spojka, nebo i nově spousta dalších míst, kde je protiprávně padesátka (například na magistrále) a neměří se.
A když se jim nastaví 90 tak začnou jezdit 110, a když se jim nastaví 110 tak začnou jezdit 130?
Nebo to funguje spíše tak, že řidiči přirozeně jezdí tak, jak považují za bezpečné a úsporné?
Prakticky denně se v provozu na pozemních komunikacích pohybuji (dnes například jízdní kolo), takže je logické, že mám "dost zkreslené představy".
Ne ze bych se vsemi padesatkami souhlasila, ale na zaklade ceho se domnivas, ze jsou protipravni?
Omlouvám se za nepřesnost, protiprávní nejsou padesátky, ale měření rychlosti na nich:
§ 79a
Měření rychlosti vozidel
Za účelem zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je
policie a obecní policie oprávněna měřit rychlost vozidel. Obecní
policie tuto činnost vykonává výhradně na místech určených policií,
přitom postupuje v součinnosti s policií^5).
Jestliže je záminkou pro omezení rychlosti například "omezení hluku", není měření rychlosti vykonáváno za účelem "zvýšení bezpečnosti provozu".
1. bezpečné, úsporné a pohodlné pro koho? Možná Tě to překvapí ale městská ulice má více uživatelů než jen motoristy a dopravní režim musí tento fakt reflekovat.
2. Ty máš utkvělou přestavu že lidé v autech se chovají racionálně. Nechovají.
Protiprávní 50km/h na Magistrále mě vskutku zaujala. Kde?
Tak když řidič nezpůsobí žádnou nehodu, tak je bezpečnost přínosem pro všechny. Úsporná jízda znamená méně spáleného benzínu, tedy menší zátěž okolí hlukem a emisemi. Řidiči totiž většinou chápou, že doprava je kolektivní hra a že všichni jsme spoluhráči. Chápu, že toto pojetí protiautomobilovým aktivistům nevyhovuje.
Nizozemi: "Prvního listopadu 1957 bylo zavedeno obecně platné omezení rychlosti ve městech: 50 km/h. Před tímto datem bylo stanovení rychlostního omezení ponecháno na městských dopravních autoritách. V roce 1958 bylo zaznamenáno o 17 % méně smrtelných zranění na silnicích ve městech; přitom toto číslo na silnicích mimo město vzrostlo o 5 %. Zavedení rychlostního omezení ve městě tak mělo jasný pozitivní efekt."
http://www.czrso.cz/clanky/rychlost-jizdy-a...
Já myslel že do toho chceš zatahovat časovou úsporu.
Píšeš nesmysly. Spousta lidí za volantem se chová neúsporně a neracionálně když vidí před sebou rozsvícenou červenou. Na kole v takovou chvíli svěsím a ke světlům dojedu setrvačností. V autě sundám nohu z plynu anebo tam dám neutrál. Spousta lidí se ke světlům žene pod plynem a začnou brzdit teprve těsně před nimi. Jsou lidé kteří jedou přes limit (více akcelerace= vyšší spotřeba) a brzdí před světly (zcela zbytečná produkce prachu) místo toho aby jeli tak aby před světly nemuseli brzdit. Živit pohádku o racionálně se chovajících motoristech je docela náročné a naráží na tvrdou skutečnost...
Nevíte někdo, kde ten materiál leží a kdo ho vypracoval?
Pravdepodobne to vygooglis, ja na to nemam cas. Nejak nemam na nic cas. :-(
Hm, tak jsem ten materiál zatím nenašla. Není se čeho chytit:-((
Já tam čtu, že to je z materiálu připravených na jednání rady.
Do programu jednání rady jde zařadit asi ledacos, je otázka v jakém rozsahu se tím bude rada zabývat a co nakonec schválí.
Však ano.
Na materiál se odvolává ten článek a po něm další články. Tak jsem chtěla vědět, co je to za materiál, to je celé.
Holt mám úchylku na hledání primárních zdrojů:-))
Asi by to chtělo sehnat nějaký ucho v radě, stejně jako ho mají ti novináři, pak by nebyl problém sehnat návrh na jednání :-)
Když já prosím pěkně nechci ucho v radě. Mně by úplně stačilo, kdyby napsali, že ten materiál se jmenuje tak a tak a do rady ho dává ten a ten.
Jednání rady jsou neveřejná. Další dotazy?
Kazdopadne je to nejaky material, ktery jeste rada ani neprojednavala, nikdo ho nikde nezverejnil a pokud jsou jednani neverejna, tak se ani vysledek projednavani asi nemusi zverejnit. Takze jedina sance je asi poslat dotaz nekam na mesto, zda by o tom neco nesdelili, pokud Te to tak zajima.
Jednání rady je neveřejné, ale výsledek projednávání, zápis a usnesení je veřejné a zveřejňuje se.
Ale mě to zas tak netrápí, prostě přečtu článek a řeknu si, holt materiál neznámý, tak buď ty semafory tam či onde budou nebo nebudou. Kdo ví, jak to je:-))
To by se mi taky líbilo a ještě kdyby bylo povinné tyhle návrhy zveřejnit aby bylo jasné kdo s jakými volovinami přichází a jak to zdůvodnil.
Tak zas jako povinnost bych to mediím nedala, řekněme spíš slušnost.
Prostě nemohu za to, že mě víc zajímá tohle, než, co dělá Bartošová nebo Zemanová:-))
Proč média? Povinnost by měl úřad, rada by zveřejnila doručené návrhy a nápady.
Jen houšť, stále se ty semafory ještě někam vejdou. Jsem zvědav, kdy si Osbid dá do plánu prosadit stop stav semaforům v širším centru Prahy ;) Měl jsem teď několikrát jízdu autem Prahou kolem 5 ráno a je fajn pořád někde stát sám na červené ...
Tempo 30 + odstranění semaforů a dopravního značení (všude přednost zprava) + neřízené přechody? Myslím že třeba na Křižovnickém náměstí by situaci jedině prospělo kdyby konečně přestali zvýhodňovat motoristy a přestali uměle omezovat průchod chodců (kterých tamtudy projde více než kolik projede lidí v autech).
Zrušení semaforu u Křižovnického náměstí by mělo především dopad na tramvaje, a o ty tady snad nejde.
Když chceš regulovat automobilvoou dopravu, musíš přece vzít v potaz i ostatní dopravu vedoucí daným místem.
Jaký? Tramvaj má na přechodu (narozdíl od auta) přednost.
Ale vyprávěj to chodcům a zejména cizincům, kterých je v těch místech 99%.
Navíc někteří z těch cizinců jsou zvyklí na to, že u nich doma má chodec absolutní přednost.
Na vlastní kůži jsem si to zažila, když tady byla švagrová ze Švédska. Vrhala se do ulice kdy se jí zlíbilo bez ohledu na to, co kde jede.
Při jejím prvním pokusu o náhlé přejití ulice to byl pro nás šok, pak už jsme ji hlídali, protože si to nějak nebyla schopna uvědomovat.
A co takhle udelat takove sci-fi, ze tam budou semafory na tramvaje rizene jako zavory nejakymi cidly o kus dal, aby meli chodci kvuli tramvajim cervenou a jinak blikajici oranzovou?
Výsledek vidím jasně - bude to takové "návěstí" jako je cyklosemafor na vozovnou Střešovice.
Když bude svítit červená, tak se stojí, když to zabliká oranžově, tak zvaž sám, jestli se máš připravit na to, že můžeš přejít nebo na to, že už přejít nesmíš. A když nebude svítit nic, tak si chodče poraď, jestli je porucha nebo můžeš jít...
Zkrátka semafor jsme tam sice dali, ale odpovědnost za případnou nehodu neneseme, protože zelená, která dává chodci přednost před ostatními účastníky provozu, tam prostě není...
Za pripadnou nehodu si kazdy nese zodpovednost sam v jakemkoli pripade. I kdyz mas v obytne zone prednost pred auty, tak se musis chovat opatrne. Svalovani odpovednosti za sve chovani na druhe (nebo na zakony) je dost nepekny nesvar soucasnosti. Tu blikajici oranzovou jsem tam navrhla jen proto, ze to je opravdu husi krk, kde je treba davat pozor, taky by tam nemuselo byt zadne svetlo v pripade, ze nejede tramvaj, ale pak by lidem prislo, ze semafory nefunguji a necekali by cervenou na tramvaj. A rekla bych, ze tramvajaci by se s vycistenou cestou citili o dost lepe.
Proč sci-fi ? V Holandsku jsem potkal vedle čtyřproudovky speciální silnici jen pro autobusy. A v místě, kde tuhle autobusovou silnici křížila jiná silnice a chodník byly klasické šraňky a blikající dvojice červených světel. Netušili jsme, přišli jsme ke staženým šraňkám, přeřítil se autobus, šraňky se zvedly a my stáli, čuměli a nechápali... :-))
Praxe přednosti na přechodu v praxi.
smrt chodcům :-)))
Tak záběr je to celkem zajímavý, to jo... vozidlům svítí oranžová, tj. na chodeckém semaforu snad ještě nemůže být zelená... a chodci se již střemlav vrhají do vozovky.
Jedině že by to byla blikající oranžová, což se samozřejmě ze statické fotky nepozná, pak se vrhají celkem oprávněně.
Takže nějak tu "praxi" nedokážu posoudit.
:)))
Za b) je správně, fotka je z jedné sobotní auto*matické okupace nábřeží. Cyklisté se pravidelně drali proudem přecházejících, poměr těch, co dali a nedali přednost chodcům na přechodu byl tak 1:1.
Postát tam chvíli bylo velmi poučné - chodci se vrhali pod tramvaje, cyklisté drtili chodce, tramvaje zvonily jak protržené, šlapohyby standardně překážely seč mohly (1. obr.). A co si myslet o člověku, který místem s nejvyšší pravděpodobností kolize s tramvají tlačí invalidní vozík (2. obr.) - to snad ponechám na ostatních. Prostě bezpečnost provozu zmáknutá na jedničku.
Inu, i taková pitomost, jako okupace nábřeží, může posloužit ku poučení - třeba o tom, kdo je kdo a jaké cíle vlastně doopravdy sleduje.
Na druhou stranu, když se chce tak se z toho nemusí dělat žádné drámo. Stejně jako na těch fotkách není patrné, že žlutá bliká, tak tam není patrné, jak rychle či pomalu cyklisté kličkují mezi chodci.
Skoro čtrnáct dní jsem jezdil na kole přes tohle místo:
http://goo.gl/maps/XS3m8
kde frekventovaná cyklostezka prochází místem, kde čekají lidé co vyšli z nádraží u přechodu.
A žádné konflikty jsem nezaznamenal.
Tady to zrovna není vidět, záběry jsou staré, v době kdy byl provoz cyklistů omezen stavbou, ale letos v létě tam často byl dav srovnatelný s tím, co přechází z Křížovnického náměstí do Karlovy ulice.
No to ráno to bylo tempo 20 plus každou chvilku stání na semaforech.
A chodci, které potkávám v Praze na silnici, se nějak uměle omezovat nenechají, zrovna na Floře to po vystoupení z autobusu mají 30 m k hornímu a 50 m k dolnímu světelnému přechodu, přesto půlka autobusu přechází ze zastávky okamžitě přes ulici. Asi by se tam měl udělat ještě jeden přechod, případně přímo vyhlásit pěší zónu, preventivně i se zákazem vjezdu cyklistů. Ne, o chodce se zatím fakt nebojím, ti se omezovat nenechají.
Zrovna na Floře to přecházení mimo semafory obohatili o ty betonové obloučky.
Nějak jsem je nevnímala do té doby, než autobus zůstal stát zadkem na přechodu, takže jsme přecházeli za nim.
A ty hajzlíci dali ten betonový oblouček těsně k přechodu.
Od té doby jsem děsně in, protože mám na kalhotech ďouru na koleni :o)))
Musím říct, že tahle "tvrdá" zkušenost mi stačila a dávám si tam velký pozor,a bych šla jena pouze po přechodu.
On ten betonový oblouk mám idiotskou výšku - akorát tak, že v kroku o něj škrtneš.
Ale ten betonový oblouček je tam proto, aby si řidič rozbil auto, ne chodec koleno, to jsi pochopila špatně!
No já si to také říkala, když jsem se zvedala :o))) Hele, to byla taková řacha... Nečekaný a nekontrolovaný pád...
Navíc, když se tam podíváš, tak pod tím přechodem pod zastávkou 136 z centra je toho betonovýho obrubníčku jen malý kousek. Ale je tam a já si to už teď móooc dobře pamatuju :o)))
Vetsina semaforu v Praze by podle me mela byt zapinana jen ve spicce a mimo ni by bylo mnohem lepsi, kdyby byly vyple, protoze zbytecne zdrzuji a nemaji zadne opodstatneni. A pri staveni a rozjizdeni auto dela vetsi ramus a vic emisi nez kdyz plynule jede.
Ono by se toho mohlo... Třeba přestat v noci buzerovat řidiče kvůli značkám přikazujícím 30km/h u škol ;-) Atd. atd.
Nojo, ale to jsme u tehoz co s tim alkoholem na Parukarce (mit to u baraku, sla bych tam demonstrativne popijet a udelala bych z toho soudni aferu) - zakazuje se toho zbytecne moc, ale stado se ridi stadnimi principy, trochu si zaremca, trochu si zaprestupuju v mezich slusneho chovani a zivot jde dal.
Copak v Praze, ale v takovém Ústí nad Orlicí... Mají tam celkem tři a když je potkáš v sobotu brzo ráno rozsvícené, nevíš co si myslet. Na křižovatce jsme sami, ale máme dlouhou dobu červenou. Pak se překlapnou směry, my se rozjedeme a v tom konečně přijíždí někdo z boku a na dost dlouho zastavuje...
Taková ranní víkendová Mladá Boleslav je taky prima. Provoz veškerý nulový a jenom na Václava Klementa je pět světelných křižovatek, kde ty semafory jsou zapnuté snad trvale. Stát na červenou v okamžiku kdy v okolí 200m není žádné pohybující se auto opravdu utuží úctu k zákonům.
BTW v Benátkách nad Jizerou mají teď u školy zpomalovací semafor, kde je pořád červená a zelená se rozsvítí jenom když se nějaké vozidlo blíží rychlostí pod 50. Na cyklisty to ale nereaguje takže jsem tam už párkrát projel na červenou a hezky zamával do kamery.
A jel jsi pod padesát ? ;-)
Tyhle buzerační semafory potkávám zatím jen ve středočeském (u Kolína, v Pečkách...) a je to fakt vopruz. A když jsem byl jednou v dobrém rozmaru a přede mnou se jeden přes celou vesnici óóópatrně ploužil k tomu semaforu, ještě jsem zpomalil a pak ho kousek před čidlem svižně dojel. Moji bednu to registrovalo i přes toho nešťastníka v malém autě :-)
Tak mě zase tyhle "zpomalovací" semafory docela vyhovují.
Pokud jedeš správnou rychlostí, tak tě nezastaví, když jedeš rychleji, stačí jen zpomalit na 50 a hned máš zelenou. Žádné prostoje.
Je to europičovina za peníze daňových polatníků.
Sám jsi píčovina. Nějak se mi nechce ani rozvádět proč.
Klidně to rozveď eurofašisto :-))
Kašli na něj, vždyť vidíš, že je to jen další prudil.
Ono vás jednou humor přejde. Eurohujeři :-))
Můžeš vysvětlit co je na tomhle eurohujerského? Není dobré to dávat všude, ale v bočních čistě obytných čtvrtích to začíná být docela nutností.
Za 51km/hod dostaneš 7 bodů . To se vyplatí. Bez kamery na to každý prdí.
V obcich okolo Prahy davaji zpomalovaci semafory proto, ze obyvatele nechteji, aby jim jezdili lide v obci moc rychle, jenze je dost ridicu, co to odmitaji respektovat bez donucovacich prostredku. Domnivam se, ze obce maji pravo sve predstavy o maximalni rychlosti vynucovat timto zpusobem, i kdyz se mi to obcas nelibi.
To je zase blábol, za 51 nikdo pokutu nedostane a už vůbec ne 7 bodů. Pokud vím, tak se pokutuje až nad 55 a to se dá uhlídat. Když to neumíš, tak nejezdi.
On tim myslel prujezd zpomalovaciho semaforu na cervenou.
alespoň někomu to myslí :-)
Ale pořád ještě nevím co je na tom eurohujerského.
Nic.
EU sice nařizuje spousty různých věcí, nad kterými leckdy rozum umdlévá, ale instalaci zpomalovacích semaforu nenařizuje. To je plně v kompetenci obce nebo příslušného správce komunikace.
Skoro bych řekla, že tak jako je nesmyslné házet všechno po 25 letech na komunisty, tak je nesmyslné házet všechno na EU.
Za rychlost mě zastavili jen jednou a bylo mi řečeno, že se u rychlosti nepočítají 3 stupně - takže místo 73 km/hod mě naúčtoval 70 km/hod.
Kolik mi strhnul bodů, to netuším - nějak mě nenapadlo se na to zeptat a pídit se po tom nechci.
Body ti nestrhli žádné. Naopak, zepár ti jich přidali... ;-)
Proč ti to nevěřím?!? :o)))
Body se opravdu neodebírají, ale naopak přidělují :-)
Nějak mi není jasné ty tři stupně, pokud ti naměřili na 50 rychlost 73, tak by to mělo být v pokutovatelném rozmezí překročení rychlosti od 10 do 20. Ale pokud to je jasný, tak asi opravdu nemá smysl se pídit po nějakých detailech.
Před časem v jedné vesnici za mnou jelo nějaké auto a těsně před koncem obce mě docela svižně předjelo, říkal jsem si, že nějak moc spěchá, ale když se mu na zádi rozblikala světla, rázem jsem pochopil, že nepospíchali tolik oni jako já, patřičně mě ocenili, vyměnili si pár zdvořilostních úsměvů, popřáli si hezký den a jeli jsme.
Samozřejmě, že to peachovina je.
Učí to totiž lidi ignorovat jeden z esenciálních modelů chování v silničním provozu, a sice, že na červenou se nejezdí. Vcelku logicky si většina řidičů motorových i nemotorových vozidel vypozoruje, že semafor není užitečný (tedy neřídí kolizní dopravu), ale buzerační (zpomaluje, překáží) - a začnou ho, svým způsobem i logicky, ignorovat.
Čímž je hrubě narušen podvědomý reflex, který by měl mít každý řidič v první signální soustavě - červená, stop.
Inu, kdo chce kam ...
Nic jednoduššího než přidat záznam průjezdu na červenou a za 3 průjezdy to už bude určitě na čistírnu.
Potkávám tyhle buzerační semafory docela pravidelně a ještě jsem neviděl jediné auto, které by jelo na červenou, nebo by nepřibržďovalo, než blikne oranžová. Bude to asi stejné, jako s běžným semaforem, taky ho občas někdo dává na červenou.
Podobný zpomalovací semafor mají i v Plavech kousek od Tanvaldu. Tam ale svítí zelená a jenom když to zaregistruje auto jedoucí přes 50 tak to hodí červenou.
Takhle snad zpomalovací semafor funguje, ne?!?
No právě že ne. Do poslední chvíle jedu pade (cejchovaných) a když už jsem skoro u něj, furt tam bludí červená. Tak už začínám brzdit a pak tam milostivě padne zelená. Fajn věc, když máš pořádně naloženo v autě, případně ještě na vleku :-/
Takhle to mají v Pečkách a druhý o vesnici blíž k D11
přesně tak to je.Už chybí jen vyjížděcí hroty,a kdo pojede 51 ten píchne. Retardéry (propadla) už se chystají
Tak to je ale pak blbě seřízený. Správně by tě to mělo přizastavit jen když jedeš víc než je povolená rychlost.
Nekde to tak blbe, ze je cervena porad, maji serizene schvalne. A dalsi vec je, ze obcas to meri rychlost moc daleko, takze Ti padne cervena kvuli autu za Tebou,co je jeste par set metru od semaforu. Takze v principu proti zpomalovacim semaforum nic nemam, jen jich bohuzel v praxi znam dost, co jsou spis k zlosti a funguji blbe. Jinak to je podle me mnohem lepsi a setrnejsi nez zpomalovaci prahy.
Potvrzuji, ten u Nehvizd to dělá taky a navíc hlídá 40 ku.
Jel jsem tam na kole cce 30kou šla mě zelená a najednou ricpicnic červená až když jsem byl max. 10 metrů od semadoru, projel jsem a koukám hned zpátky a tam kamion takových 100 metrů před semaforem....
Tak jsou prý dva druhy těch zpomalovacích semaforu.
http://www.dynamickysemafor.cz/dynamickysemafor...
To teda koukám, kolik chybných stavů a buzerace nevinných lze udělat jen kvůli tomu, aby náhodou někdo nejel o půlnoci nebo v neděli v poledne 55km/h :-(
Já vidím spíš problém v tom, co už výš píše Kadel.
Červené světlo prostě znamená stůj, protože jiný může jet. Dáva se na křižovatky, přechody nebo do zůžených nepřehledných míst.
Použití takového semaforu na silnici, kde nic takového není může oslabit vnímání červeného světla v původním významu.
Jo, kdybychom všichni jezdili jak lidé, taková opatření by se nevymýšlela.
Chces tam radeji na zpomaleni retardery, kdyz lide nejsou schopni respektovat omezeni rychlosti, protoze podle nich je zbytecne? Cervene svetlo znamena stuj, a to zcela nezavisle na tom, proc tam je. Prusvih jsou semafory, kde je treba pro cyklisty vecna cervena, takze jinou sanci nemaji, nez to vzit na cervenou. Tady obvykle staci dodrzovat predpisy a zkusit trochu empatie s druhymi.
Právě. Červené světlo znamená stůj. Jednoznačně!
Červené světlo neznamená zpomal.
Všichni se rozčilujeme, proč vnoci a mimo provoz ta světla svítí, proč je nepřepnou na blikačky, cyklisté s nimu mají problém, zhusta je prostě bez příčiny ignorují, nakonec viz tu britskou cyklistku s tím vlakem.
Ano, nadužívání jednoho ze základních pravidel !Červená je stop! vede k erozi vnímání té důležitosti toho signálu.
Proč další nadužívání?
Nedávno jsem v jedné vsi takový semafor s radarem potkala. Byl na začátku vesnice a dal mi včas zelenou (to pro Joeho výše). Jenže uprostřed vesnice mě předjížděl nějaký mlaďoch s vytuněným motorem nejméně 80. Tak k čemu to je?
Zaujalo me, ze radni Prahy budou jednat o stavbe metra D. Nejak mi to nesedi s temi zpravami o paralyzaci rozpoctu.
http://zpravy.tiscali.cz/prazsti-radni...
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha...
Jj, Martis měl pravdu, už ani rohlík není to, co bejval :o)))
http://ekonomika.idnes.cz/slozeni-rohliku...
Co bejval kdy ? V osmdesátých letech se v pekárnách podle jednotné receptury přidával v nemalém množství zlepšující přípravek Diapol. A nebyla to žádná novinka, v potravinářských učebnicích ze sedmdesátých let se uvádí jako něco zcela běžného a zaběhnutého. zajímavé by bylo zjistit, čím vším si pomáhali prvorepublikoví pekaři :-)
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/315571...
a? Co je na tom k zaujetí? Takový by se klidně stal policistou i u nás nebo kdekoliv jinde a mnohem dřív než v nějakých 27 letech.
Kéž by všichni cikáni šli dělat do Británie policisty.
Jestli bys ale v tom případě neměl jít jako první.
http://www.novinky.cz/domaci/315483-ruce-mame...
Záběr v 1:08 - jako fakt nebo provokace nebo co vlastně? Nebo jenom neuvěřitelná podoba s Kateřinou Zemanovou?
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/52059...
Celkem správně napsané, nikomu z nás není nic po tom co dělá tahle slečna...
Samozřejmě, že mne její účast na natáčení porna, kde dělala kompars a zřejmě tedy podepsala smlouvu obsahující souhlas se zveřejněním (v pornoprůmyslu je nutnost mít to důkladně ošetřené), vůbec nezajímá.
Film je ke stažení na uloz.to, odkaz na porno nevkládám. UTFG.
Ale, když by se - třeba na základě nějakého průzkumu - ukázalo, že zajímá třeba 40% občanů (zatímco například předvolební kampaň zajímá 10% občanů), byl by to dostatečný veřejný zájem legitimující podrobné informace v médiích? ;-)
Až tak úplně jedno to není. Celkem jedno by to bylo pokud by nestrkala rypák do každé kamery, nerozdávala rozhovory, nedělala moudrou a "1. slečnu" a oficielní doprovod.
Jo tyhle novináři jsou vážně divní, jak má jeden v rodině veřejně činnou osobu, tak na něj najednou koukají jinak. Ondyno si třeba Windsorovic Harry vyrazil na mejdan v nacistické uniformě a taky to ti blbí novináři nepobrali a přitom to byla jenom taková prima řachanda.
No přijde mi to nesrovnatelné.
1. slečna Zemanová není členkou "odvěkého panovnického rodu", který lze celý vnímat jako veřejně činnou osobu :)
2. srovnávat nošení nacistické uniformy ( pokud si pamatuji tak na nějaké maškarní párty?) s tím, že si slečna Zemanová užila na nějaké rozverné akci mi taky nepřijde moc řachandovité.
Ps, není mi sympatická, ale je to úlet ji poměřovat tím, že je její tatík prezidentem ČR, navíc mám dojem, že se to stalo v době, kdy ještě nebyl.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/315629... :-))))) PŮVODNÍ FOTO JE POUZE V ANGLICKÉM ORIGINÁLE ZPRÁVY :-)) JAK JINAK
Důležité na této zprávě je, že ani jednou nebylo použito slovo Rom, Róm, Romové nebo jiné takové neofendující slovní spojení.
Co jsem v britském tisku našel tak je to vždy a zásadně český gang, česká rodina, čeští migranti....
Ale vkus měli dobrý, pachatelé používali auta BMW řady 5 a Mercedes .
http://www.nottinghampost.com/Czech-migrant...
V originále jsou všichni jmenování a tři z nich vyfoceni. V našich novinách je zveřejněna jen část známých informací (např. píše se o "české rodině", je přiložena jen "ilustrační" fotografie).
Stačí několik málo takovýchto průhledných polopravd, a lidi si zvyknou číst mezi řádky a domýšlet nenapsané. A přesně takto naše média vyrábí rasismus.
Ale prd... Jak Blesk dvakrát nemusím, tak zrovna s tímhle se dvakrát nepáral, viz http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti...
Co myslíš, že britovi řeknou ty jména a xichty na fotce? Češi jsou prostě odporný kurvy, co svejm potřebnejm diskriminovanejm cikánům závidí jejich nízký dávky a ještě ti samí češi jezdí zneužívat sociální systémy v okolních zemích. Takovej pronárod prostě patří vyhladit!
Ono to určitě nebude tak horký, je to dost podobný tomu co tady provádějí Ukrajinský a Ruský gangy se svými lidmi co sem jdou pracovat.
Psal jsem o tom, jaký obraz o češích a "česku" si asi tak vytvoří průměrný britský čtenář.
Já myslím, že průměrný Brit určitě ví, že v každém národě jsou zmetci k vyhubení a slušný lidi a že mají své zkušenosti i s jinými národy.
Pro hračičky, CAD pro "konstruktéry" kol http://sourceforge.net/projects/rattlecad ;-)