Vrátím se ke včerejší diskuzi, že chybí kolo
http://www.nakole.cz/diskuse/17071-cykliste...
Nevím, zda si dotyčný dělal legraci,nebo netuší, že kolo je nyní umístěno v horní polovině sloupu, ale dnes ráno jsem jela okolo a vše je v naprostém pořádku.
Sloup stojí, kolo visí a lopatky se otáčejí.
Takže opět se ukázalo, že je lepší se nejprve přesvědčit, než tady fabulovat nesmysly do klábosnice.
To je ale prožluklá situace, jeden tvrdí "není tam" a druhej kontruje "je tam". Uveďte to na pravou míru, nebo z toho budu mít tik.
To záleží na úhlu pohledu. Z určitého úhlu můžeš přehlédnout i ty řidítka a pedály co vyčuhují z poza sloupu...
Ano, ano, přesně tak, záleží na úhlu pohledu.
Ráno před osmou bylo kolo natočeno tak, že bylo vidět směrem k Hlávkovu mostu.
Pokud se jelo směrem od Hlávkova mostu (já teda z tržnice), tak se kolo přesně krylo se sloupem a bylo nutno zostřit zrak, aby byla vidět řidítka a sedlo.
Musím říct, že mě až překvapilo, v jak dokonalém zákrytu kolo bylo, resp. jak dokonale splývalo se sloupem, protože kolo bylo právě na straně východní, tj. směrem k Hlávkovu mostu.
Nezamotala jsem to?!? :o)))
Standardní kvalita informací poskytovaných motoristickými aktivisty.
Tady je někdo "motoristický aktivista"?!? On se zde někdo vrhá pod kola cyklistů, blokuje cyklostezky, nadává cyklistům do vrahů, napadá a mlátí cyklisty, kteří se ozvou, proč je ten aktivistický hňup blokuje?
Jsi spadl z jahody na znak, že?
Standardní kvalita informací, těch, kteří bojují PROTI a došli jim argumenty.
Obávám se, že došlo ke klasické situaci. Někdo si opět jednou neuvědomil, že nepřítel mého nepřítele nemusí být nutně mým spojencem.
Někdo si neuvědomil, že když bujuji za bezpečnou individuální dopravu, bojuji také za bezpečnou cyklistickou individuální dopravu.
A na druhé straně stejně, bojuji -li za bezpečnou cyklistickou dopravu, bojuji za individuální dopravu.
Ale to je přeci naprosto v pořádku, ne? Cyklodoprava je JEDNOU Z VARIANT individuální dopravy - takže nevidím rozpor a žádný problém bojovat za bezpečnou cyklodopravu. Stačí, když nebudou jezdit ožralí po chodnících, přechodech pro chodce a na červenou (případně v kombinaci všeho uvedeného) a hned se budu cítit bezpečněji.
Rozpor je snad jen v tom, že profesionální aktivisté si udělali ze zasívání nenávisti mezi uživatele jednotlivých druhů individuální dopravy kšeft. Inu, když se neumí živit poctivě ...
Souhlasím, akurát že já prosím pěkně nejezdím ožralá ani na červenou.
A ještě bych dodala, že tak nejezdím ani v jednom ze svých "vtělení".
Ani jako řidič motorového vozidla,
ani jako řidič nemotorového vozidla.
Čili jak vidíte, není nutno bojovat ani za mne ani proti mě:-))
Bude potřeba asi přesně pojmenovat, proti čemu_komu vlastně tedy jste.
Autem po chodníku a ještě na červenou - to by teda fakt byla síla :o)))
Na chodníku červená nejní. Ale autem po chodníku je bohužel výrazně běžnější než na kole po chodníku. Ačkoliv to motoaktivisti zkouší všelijak okecat.
http://machoparking.cz/
http://aplikace.rozhlas.cz/hlasovani/parkuj/front
Kecáš. Pokryktecky kecáš. Pokud by to byla pravda, tak proč tedy tak mohutně ryjete i do mě? Nějaký příjem z grantu jsem měl naposledy v roce 2008.
Poslouchat kecy o poctivosti od lidí kteří vymýšlí a radí jak ochcávat zákony, zákony nerespektují... Je poněkud zvláštní.
Hele, sorry, ale nějak v jeho příspěvku nevidím, že by do tebe ryl.
Dovolil si zmínit aktivisty a to je v jeho očích totéž jako by ho jmenoval :-)
Není přehnaná vztahovačnost projevem nějakýho mindráku, nedejbože psychický poruchy?
Je, a život s ní musí být hrozně těžký
Když se držkuje na cykloaktivisty, jsem jedna z nejčastěji uváděných personalizací. Ale v poslední době jsem poměrně intezivně vytlačován kolegou Cachem. Svého času jsem byl nepřítel #1, ale to už pár let neplatí :-)
Prosím tě, vysvětli mi, proč bych nemohl jet na kole přes přechod pro chodce.
Nebuď jak malej Jarda. To se tu řešilo asi dva roky:-))
Už mlčím... -D
To před časem přímo před jednou brněnskou fízlárnou zkoušel Jinec asi půl hodiny. Nakonec se namíchli a zkásli ho o litr nebo dva.
:-)) Škoda že jsem nebyl přítomen, to by mi ta cestu do Brna stálo
Vysvětlím, a rád.
Má to dvě stránky - faktickou a formální.
Faktická: Za volantem, když se blížím k přechodu pro chodce, očekávám chodce. Nečekám, a nechci čekat, že To přesně před moje auto napálí pán tvorstva, který se ani nerozhlídne a je tam. U chodce a jeho rychlosti pohybu máme oba jakousi šanci to vybrat a já ubrzdit, resp. on uskočit. Cyklista se pohybuje rychleji, než zareaguje, je v půli přechodu, chytí to na komoru a hraje si na protlak. Další pirát silnic srazil dalšího nebohého cyklistu, postavme mu Kinterovu tyč.
Formální: Přechod pro chodce je přechod pro CHODCE. Cyklista není chodec, dokud z trubek nesleze. Cyklista je řidič, řidič nemotorového vozidla a měl by si uvědomit, že s právy je vždy třeba přijmout i povinnosti. Kolik z Vás by napadlo vlítnout na přechod pro CHODCE např. na motocyklu a ještě se pohoršovat nad tím, že ten fujfuj řidič na silnici nezastavil a nedal mu přednost (viz [1], cca 0:15)?
Doufám, že jako vysvětlení stačí :)
[1]: https://www.youtube.com/watch?v=_QuHpH72oas
Fajn, a teď ještě variantu, kdy na přechodu pro chodce, ani v jeho nejbližším okolí, není ani jeden chodec, na silnici taktéž ani jedno auto, které by s takovým cyklistou mohlo mít nějaký problém. Přesto v tomto případě policajti mají důvod, a také to dost často dělají, dotyčného pokutovat... ;-)
V tomto případě z kola neslézám, pro mne je to akorát buzerace... Proč se tam plácat pomalu pěšky (asi aby mne na tom přechodu přeci jenom stihlo potkat nějaké to auto :-) ), když na kole jsem na druhé straně vozovky o něco dříve, že jo ?
Jinak tohle se tu opravdu řešilo už minimálně 100x ;-)
Jasně, taky to nemíním rozpatlávat, protože tahle debata nemůže vést k cíli. Ono se dá argumentovat tím, že nikde žádné auto, tak to tam fiknu, než ... Bouchal si to taky nejspíš myslel.
Vždycky, když se řeší nějaké úvahy, co by jako cyklisté měli smět/neměli smět a kdy jsou/nejsou dopravní předpisy pro cyklisty buzerace, představím si na místě cyklisty motocyklistu. Třeba jenom na padesátkovém pístu, ale motocyklistu. Z hlediska dopravních předpisů totiž jde prakticky o totéž, uvedená jednostopá vozidla se z hlediska Silničního zákona liší jen způsobem pohonu. A při vší úctě - motorky mezi chodci na chodníku, motorky na přechodech, motorky na červenou, motorky s pivem pod čepicí mi přijdou ... no, je to na vkusu vždy toho kterého soudruha, jak by řekl klasik.
Je samozřejmě humus, když cyklista vlítne do silnice a vynucuje si přednost, která mu nenáleží. Ale co když takhle přijede cyklista z místa ležícího mimo vozovku a v místě kde je mj. přechod pro chodce zpomalí nebo zastaví, dá příkladně přednost všem a opatrně pokračuje někam ?
Ale jasně, jenže ... Stejně se můžu zeptat, proč dostanu botičku, když opatrně vyjedu na chodník (šířky menšího náměstí) například teď nově na Hradčanské. Někde u jeho kraje odstavím auto tak, aby nikomu nepřekáželo a skočím si na dvacet minut něco vyřídit ... Mám ji hned.
Formálně jsem učinil přestupek a nějaký frustrát si mne jistě navíc vyfotí na machoparking. A třeba pak radostně odjede na kole po chodníku a po přechodech :)))
Nebude to tím, že je tam někde něco konkrétně napsané o zákazu ? ;-)
Takže jednou platí zákaz prostě protože zákaz, jindy jen tehdy, pokud jiného přímo ohrozí?
? Jak jednou platí, jindy jen někdy ? Bez ironie, nerozumím.
Proč by mělo být naprosto nepředpisové, ovšem "opatrné" ježdění na kole v pořádku, zatímco zaparkovat auto "na zákazu" je trestuhodný delikt, přestože třeba ani nikomu nevadilo.
Pokud se někde usnesli na tom, že je něco zakázané, tak je to asi zakázané, i kdyby to momentálně nikomu nevadilo.
No a pominu-li případ okázalé použití chodníku (včetně přechodu) cyklistou s vynucením neoprávněné přednosti - co je nepředpisového na předpisovém vyjetí z místa ležícího mimo vozovku, mj. v místě kde je také přechod ? Čímkoliv, na kole, na motorce, autem... Nevylučuje se to.
Tak jo, prima. Vezmeme trochu nadupanou mašinku a půjdeme spolu dělat tohle [1] ... Pokuty a body platíte a berete Vy?
[1]: https://www.youtube.com/watch?v=CqGZ_uLqjms , od cca 1:35
Ano, na tom videu je typický cyklozmrd, jinak co se týká přechodů a parkování na chodníku,jste typickou ukázkou neznalosti zákonu.
Není. Znáš tu křižovatku?
Já ji třeba znám. A musím dát Hofimu zapravdu...je to cyklozmrd. Zvláště teď, když se tam pokládá nový koberec a je tam docela bordel. A asi je to pro cyklozmrdy zajímavé místo. Jednoho takového jsem tam tenhle pátek potkal. Já si tam nedovolil vlézt ani na kolobrndu....
Tak jo. Potom mám já mám od autozmrdských aut, jejichž řidiči mi nedali na tomhle přechodu (když jdu pěšky) nebo na tomto odbočení (když jedu na kole) přednost už docela otlučené ruce.
Je to blbý místo, jezdí se tam natěsno, hodně chodců, hodně aut. Aby se tam autem dalo projet ve špičce, musí se trochu prasit (jinak se na tu Svatovítskou často nedá dostat). Přijde mi blbý říkat o každém třetím řidiči auta (protože nedání přednosti na přechodu tam je vskutku dost běžné) že je autozmrd, no ale situace si to žádá. Zkusím natočit videjko s autozmrdy.
Faktem je, zrovna v tomto úzkém hrdle je to o vzájemné ohleduplnosti chodců na přechodu a odbočujících aut. tady si vynucovat přednost je totální kravina.
Ano, místo je to opravdu nepříjemné, takže psát o někom kdo se tam chová nepředpisově že je zmrd je mimo.
Ruce nemám omlácené od vynucování. Jedeš podél obruby, napůl Tě předjede auto a začne obdočovat do Svatovítské a bere mě sebou. Stačí upažit, a trefím se do auta.
Když jdu od východu z metra rovnou cestou k přechodu, zezadu přijede auto a mě, už stojícího na přechodu, donutí zastavit tak že stačí natáhnout ruku před sebe a trefím okno u spolujezdce nebo střechu, tak je také něco špatně.
Tím si samozřejmě nic nevynutím, ale je to upozornění- tentokrát jsi jel opravdu natěsno. Dvakrát mě tam nějaký lumen naháněl po dejvických jednosměrkách :-)
Hrabošku, nedělej z toho kovbojku.
Že se tam cyklistům po tom kruháku jezdí špatně, je sice fakt, ale ten v tom černém autě, co před tím cyklistou zahemoval, takže se mu nic nestalo, za to fakt nemůže. To by se snad něco tomu kolaři stalo, kdyby, když už jede po frekventovaném chodníku, před přechodem sundal nohu z pedálů? Spadl by snad? Je k tomu kolu přilepenej, nebo co?
Jinak přechodů podobného typu znám více. Funguje to na nich tak trochu podobně jako zip. Chvíli chodci, pak auto, zas chodci...atd. Dokud se tam nenachomejtne nějaký spěchač, ať už z jakékoliv skupiny:-))
Faktem je, že já tam občas řidičům mávnu, ať jedou (když zrovna vidím, že je tam fakt kolona a jen já u přechodu). Faktem je, že chodcům tam normálně zastaví. Faktem je, že už několikrát přímo na tomhle přechodu se mi stalo, že mi motorista ukázal, abych šel.
Divné je, že tam má zase cykloaktivista problém.
Cyklista, který takhle vlítne na přechod z přecpaného chodníku je u mě prostě zmrd (ne ten cyklista, ale ta osoba - když ti vadí slovo cyklozmrd).
A když jsme u těch (cyklo)zmrdů. Snad každý druhý den podobné potkávám při cestě z Masaryčky na Hlavák. Buď někde na přechodu, na chodníku a nebo v Sherwoodu. A už mě to fakt vysírá. Dneska tam nějakej magor v osm ráno, kdy je v Sherwoodu plno, kličkoval jak smyslu zbavený. Cyyyyklista!!!
A co tím jako chceš říct? Chceš pár záznamů co předvádějí řidiči? Je snad málo mrtvých chodců na přechodech, třeba jen proto, že jeden zastaví a druhý ne?
Je snad dost podstatný rozdíl mezi přejitím a přejetím přechodu bez ohrožení a s ohrožením.
Zkus mi vysvětlit proč je cyklista označen jako "z Brd". Když poběžím, pohyboval bych se zhruba stejnou rychlostí. Byl bych také "z Brd"? Proč? Proč ne?
Zkusil jsi někdy projet Kulaťák na kole? Kudy má cyklista jet? Zrovna tady dostávám pravý hák při každém druhém průjezdu a že bych si byl jist tím že dostanu přednost od aut co na kruhák najíždějí se také říci nedá. Chápu že slabší povahy se tomu snaží vyhnout.
Kromě jízdy po chodníku to je možné na vnitřním pruhu, což je ovšem proti předpisům stejně jako jízda po chodníku a zcela nepochybně bych si tím vysloužil označení obyvatele středočeského pohoří.
Tak Kulaťák je pro hodně zdatné a otrlé cyklisty. Tam i průjezd autem je docela pakárna a člověk musí koukat i dozadu.
Na to, že nésu z Prahe, tak kulaťák znám dost dobře. A zas nic tak moc výjimečného není. A když už se nechce jet po silnici (nic proti), tak se ale dá přes přechod přejít (nebo teda přejet) i jinak, než že tam dotyčný bezohledně vlítne. Standartně se snad přechází po "očním kontaktu" s přijíždějícím řidičem a s vědomím, že jsem puštěn.
Neříkám, že by byl něco výjimečného.
Nicméně provoz je v tomhle místě docela značný a zrovna chodci přes přechody u stanic tramvaje běhají i bez očního kontaktu...
Já už teď jezdím Kulaťák docela v pohodě, ale jako začínající řidič jsem se mu vyhýbala.
Tak autem mi to moc nevadi (teď teda je to zrovna rozryté, tak se tomu vyhýbám). Na kole mi to vadí (kruháky obecně mi dost na kole vadí a staví se jich pořád víc). Když můžu tak se mu na kole vyhnu i za cenu více najetých nebo nastoupaných metrů.
A když se nemůžu vyhnout, tak holt slezu z kola. Však ono mě neubyde:-))
Kruháky ještě ujdou, podle mě jsou nejhorší takové ty středové ostrůvky, které širokou silnici hodně zúží. To je pak problém, že do toho úzkého hrdla se vedle sebe cyklista a auto bezpečně nevejdou.
Asi aby to nikdo nemohl "střihnout" rovně.
Čili, bojujete-li proti aktivistům, kteří si ze zasívání nenávisti udělali kšeft, jste tu trochu špatně. Ledaže byste to bral jako předvolební agitaci.
My jsme prostě lidé, kteří mimo jiné jezdí na kole (ale taky třeba autem).
Jo, chtěla jsem se zeptat, vy jezdíte na lehu nebo na zábradlí?
Dokud mi to věk a zdraví dovolovalo, jezdil jsem na silniční galuskové F12, a hodně ... ale to už je dávno. Teď tak maximálně občas proženu půjčený MTB někde mimo město, jako sportíček ... po městě většinou pracovně autem, za zábavou MHD.
Vidíte, nejsme zas až tak rozdílní. Lidé jsou prostě lidé, ne cyklisti a motoristi:-))
Aktivity automatu a různé jiné vychytávky jsem mockrát kritizovala, třeba mi vadil nesmyslný semafor pro cyklisty, ale i jiné věci. Nikdy mě ale nenapadlo chtít po jiných, aby ho kritizovali se mnou.
Ale vraťme se k tématu.
Svůj postoj k pomníku jsem vyřešila prostě tím, že jsem na něj zcela vědomě nepřispěla. Ale ani náhodou mě nenapadlo začít křičet na ty, co přispěli, že mají dělat to co já.
Ta věc mě zajímá a počkám, jak to dopadne. Ale nechápu, proč se teď po mně vehementně chce, abych přímo v této konkrétní věci dělala to, co po mně druzí chtějí a jak to po mně chtějí:-))
Však jo a je to dobře, nikdy jsem netoužil po tom být "rozdílný" za každou cenu. Proto taky striktně odděluji cyklisty a cykloaktivisty.
Protože nerad sedím doma na zadku, rád se pohybuju, proto mi vadí omezování jakékoli svobodné dopravy, nezávisle na druhu - a snažím se proti tomu něco dělat. Samozřejmě první na mušce jsou aktivisti organizací, které omezují, a to jakýkoli druh dopravy. Cykloaktivistů je jako much, ale z jiných "táborů" se omezovači jaksi nehrnou.
Nemám nic proti tomu, když se postaví nová samostatná cylostezka, naopak! Stejně, jako uvítám otevření Blanky, protože v některých případech nebudu muset (nejen já) autem do centra a vnitřní Praze se ulehčí, ať k tomu klidně různí samozvanci počítají nákladové studie do alelujá.
Ale vadí mi, když se např. vykriplí pravidelně vytěžovaná komunikace cyklopruhem, který nikdo nevyužívá, ale celková kapacita (nebo jen bezpečnost) komunikace klesne ... hlavně, že máme odfajfknuto v okénku "budování infrastruktury" a neoficiálně v okénku "kšefty, dohozené kámošům".
Vadí mi, když se okázalým prosazováním cyklodopravy za každou cenu vychovává generace kamikadze, přesvědčených o své nadřazenosti v provozu a ohrožujících všechny kolem, včetně sebe. Nerad bych totiž skončil jako pan Březina.
Kinterovu tyč neřeším, na nikoho nekřičím ;-) a nepřispěl jsem, jen mi přijde líto těch poctivých, co přispěli na věc s pořizovací hodnotou cca 70 tisíc přes čtvrt milionu a teď se honem šije bouda vysvětlení, kam se ty dvě stovky poděly. Ale třeba to pohne s jejich vztahem k cykloaktivistům. Paradoxně je mi Bouchala jako člověka líto, ale jako řidič dostal, o co si koledoval. Já bych mu pomník nestavěl.
A nějak jsem nepochopil, co po Vás kdo chce dělat a jak ... ale možná jsem taky trochu blond a něco přehlédl ... Nechme Jindru bojovat jeho boj, bojuje jej zcela oprávněně a velmi korektně. Bude-li pořebovat pomoc a řekne si, rád mu pomohu. Ale cpát se mu do života tím, že bych mu vnucoval, co a jak jako má dělat, nebudu
OT:
A ono se už se tak nějak konečně "rozhodlo", že Bouchal si za to mohl sám ? Co si matně pamatuji, tak ta jeho vina nebyla zas tak úplně jednoznačná...
Tuhle otázku jsem čekal ... ne, nerozhodlo. A tak si může každý udělat názor svůj. Mé zkušenosti z denního provozu po Praze mne vedou k přesvědčení, že pravděpodobnost je drtivě na této straně. A tak mám tento názor. Nikomu jej nevnucuji, ale taky neberu a nevyvracím přesvědčení těm, kdo si myslí, že viníkem je Březina.
Spíš se starejme o to, aby nebylo dalších Bouchalů, ani Březinů ... http://www.youtube.com/watch?v=GzIwFiRTW1g
Jen pro Vaši informaci, protože jste tu nový.
Podobná videa, jaká jste nám sem postnul se tady objevují často. Až na drobné výjimky většina z nás to "cyklozmrdství" jasně vidí.
Že se tu objevují mnohem méně videa s "motozmrdy" bude nejspíš dáno zaměřením tohoto webu.
OK, ani jsem nepředpokládal, že bych přišel s nějakými převratnými objevy investigativní žurnalistiky :) ... jen mi ta konkrétní videjka připadala jako vhodné ilustrace vyřčeného. Klidně si je odpustím ...
Nejde mi o to, dělat z někoho {cokoli}zmrda. Je to levné, hloupé a bez přínosu. Jde mi o to konzultovat a rozumně konfrontovat své názory - a třeba i někoho přesvědčit, že já a mé názory nejsme úplně blond :) .
Klidně nám sem videjka posílejte dál.
Jen sama za sebe bych skromně poprosila. Když mluvíte o konkrétních aktérech konkrétního případu není dobré to ilustrovat zcela jiným konkrétním příkladem. Je to poněkud zavádějící a manipulativní a pro zde uvedený případ zcela zbytečné.
Jistě chápete, co mám na mysli.
Kdybychom třeba zrovna my dva nedejbože náhodou někde na silnici měli kolizi, tak vás by mrzelo, kdyby se to prostě odbilo tím, že: "No, jo, autař, velkej, rychlej, nese odpovědnost, může za to"
A mě by zase mrzelo, kdydy se to odbilo:"Viděl jsem na vlastní oči, jak kolaři prasí, prasila, může za to".
Radši to ani nevolejte ... Mému řidičáku je skoro 40 let a rád by to doklepal do důchodu v šuplíku beze ztráty květinky. Nicméně, i když z toho nemám žádnou radost, musím konstatovat, že v běžném provozu mne opravdu o několik řádů častěji oprasí cyklista, než motorista. Vzhledem k jejich percetuálnímu zastoupení v provozu je to stav alarmující. Bohužel, jak jsem napsal, současná protekce v řadě případů vychovává free-cool-in blbísky s pocitem nadlidí, kteří si myslí, že mohou v provozu všechno a snědli celé Šalamounovo h***o v trojobalu. A pak se diví, když praskají kosti.
Možná se jednou v provozu potkáme - a zrovna od Vás neočekávám kolmý skok před přední nárazník, Vy naopak nečekejte něžné pohlazení levého stehna pravým zrcátkem ;-)
Mému řidičáku je 35 let:-))
A máte pravdu, prasících cyklistů je dost. Nebudeme si to zastírat. Štve mě to taky.
Na druhou stranu, všichni víme, jak to je. Ty záporné příklady hodně táhnou, je na tom konec konců postavená každá Černá kronika.
Málokdy se někde objeví zpráva, že XY dojel na kole naprosto v pořádku, jel předpisově a nikoho neprasil:-))
Jo, je to podivné...
My oba, Kadle, jako motoristé, asi víme, že skutečně jsou mezi námi tací, co třeba, řekněme, fakt blbě parkují. Například mi zaparkují před vraty garáže a zablokují výjezd. No, blbé to je, ale asi ani jeden z nás nebude z blbě parkujících vytvářet mačoseznam, navíc s představou, že za to vyhraje zájezd (k čemu je mi zájezd, když nemůžu z garáže).
Stejné to mám i s těmi cyklisty. Jo, vidím je, prasej nekteří, to ano. Párkrát jsem i zde popsala konkrétní případy.
Ale že bych z toho potřebova vytvářet nějaký Bouchalseznam? To mě dosud nenapadlo.
Mám za své roky ježdění výrazně opačnou zkušenost, tvrdě na brzdy musím mnohem častěji kvůli autům než kvůli cyklistům nebo dokonce motorce.
Všechno je to oo osobní zkušenosti - máte tuhle zkušenost, neberu ji Vám. Já mám pro změnu svoji, opačnou.
Mne jenom děsí, s jakou drzostí řada (ne, neříkám všichni, není to tak) cyklistů okázale ignoruje nejen dopravní předpisy (v mnoha případech skutečně bezdůvodně omezující), ale i pravidla zdravého rozumu koexistence ... Z pozice toho jednoznačně zranitelnějšího je to docela odvážná oprsklost.
Současný společenský trend, kdy pravidelně procházíme mediální masáží o krvežíznivých silničních pirátech, co žerou kočárky i s miminkama ke svačině a éterických, sluníčkových cyklistech, kteří se na motýlích křídlech vznášejí jako andělé v provozu, totiž bohužel způsobuje, v mozcích průměrných lidí (což není moc o co stát) dedukci, že na kole se smí všechno a ten, kdo musí kritickou situaci vždy a za každou cenu vyřešit, případně za kolizi zaplatit, je ten odporný, public enemy motorista. A každý průměrný člověk přeci chce proniknout mezi ty "privilegované". I takhle nešťastným a hloupým způsobem.
Luxusně mne baví goebbelsoviny typu "jedeme si pro dvě procenta" (viz web Prahounakole, potažmo Cyklojízdy) ... Fajn, tak těm aktivistům ty dvě procenta ze silniční infrastruktury dejme ... výměnou za to, že na zbylých 98% přestanou všichni cyklisté bez výjimky prasit, v extrémním případě se tam nebudou vyskytovat vůbec. A hele - to už se líbí míň...
Ale tohle všechno tu asi nevyřešíme, protože nikdo z nás (doufám) není aktivistou, placeným za vytváření dusna a omezování - a tak vlastně není důvodu, proč si neporozumět.
Tak zrovna ta o žraní kočárků i s miminkama mě asi nějak minula:-))
Ovšem, že všelijakých těch kampaní je dnes spousta, to je pravda. Dnes si může kdokoliv kampaň vymyslet, jakou chce.
Záleží na každém z nás, jak se k tomu postavíme.
Osobně, ač již jsem už dobrá akurát tak do mýdla, dobrovolně se mi do něj zatím nechce:-))
Myslíš, že kdyby někdo natočil jak ty jezdíš na kole, že by se nenašlo pár záběrů "cyklozmrda" ?
Já bych řekl, že ne ... Na kole po městě prakticky nejezdím, snad jen, když si čas od času půjčím od kamaráda horáka na blbnutí někde venku a jedu na tom domů ... Jinak na kole typicky jezdím venku, většinou mimo silnice, tam je to luxusní nástroj na vyblbnutí i turistiku v terénu.
No a za řidítky v silničním provozu se chovám jako za volantem, či jako kdyby měla otočnou pravou rukojeť, takže toho zmrdství moc k vidění nebývá ... doufám :)
Jo, a ještě mne napadla jedna věc - dost často také proháním benzinový píst po Vltavě, Labi a jiných vodních cestách, a je zajímavé, že tam koexistují naprosto spokojeně dvoumetrové nafukovací necky se stoosmdesátimetrovými několikakilotunovými soupravami a nikdo nemá problém ... asi tam chybí nějaký Vodníko*Mat.
Asi moc nekoexistují když byl silně omezený provoz na Orlíku a jiných plochách, mnozí se vztekají, ale nejspíš to bude houby platný, protože mnozí ti na pístech se chovají hodně bezohledně.
Přirovnávat provoz na Vltavě a Labi k silničnímu provozu je dost mimo, až slaboduché.
Moc si nefandi, tak dobrej určitě nejsi. Sebe taky považuji na slušnějšího řidiče a ohleduplného cyklistu, ale když se zpětně zamyslím co občas provedu, tak bych si nejradši dal pár facek.
jednou za čas se každýmu z nás něco povede, ne? Mě taky. Jakmile si to uvědomím, omluvím se alespoň gestem a výrazem tváře, když to v autě jinak nejde. Když to někdo udělá mě, také ten prohřešek beru okamžitě jinak a často s ena sebe nakonec i usmějem a pokačujem dál
Tak jen na vyvážení, ať tu nemáme jen ty zlé cyklisty.
Dnes opět, parkující auto před garáží. Manžel prostě ráno za prací nevyjel. Tak obvolal a obmailovat všechny a omluvil se, že nestíhá. Asi po hodině se objevil pan "parkující" se dvěmi předškolními dětmi a vyjel si to v protisměru do jednosměrky. Manžel ho zastavil a trochu pohovořili. Na otázku,zda si nevšiml, že blokuje dveře od garáže odpověděl, že se snad tak moc nestalo a že spěchá s dětmi do školky. Na otázku proč jede v protisměru odpověď, že to je jeho věc.
Tož to je tak...
Doufám, že "pán" dostal od toho tvého přes držku. A když se bude divit "proč", tak s odpovědí, že je to taky jeho věc (jako manželova)... ;-)
Na držku ne, ale drťkovou:-))
Prý se do toho zapojila i sousedka kvůli tomu ježdění v protisměru.
Ono se to nezdá, ale když si tady v klidné ulici třeba děcka navyknou, že auto se může objevit jen z jedné strany, tak to může být průšvih. Nevím, jak tohle učí ten pán svoje děti. Třeba je to jeden z těch, co se rozčilují, že v dnešní době už nemůžeš pustit děcko samotné na ulici.
Každopádně jsi udělala dobře, že jsi i zdánlivě nepravděpodobnou informaci ověřila a dala najevo, že když chci vědět, musím zvednou zadek a něco pro to udělat.
Nerada bych, aby se to kolo různě pokoutně demontovalo a předělávalo. To by pak ty peníze z veřejné sbírky byly opravdu znehodnocené:-((
Tak ještě abych uvedla na pravou míru svoje ranní působení na nábřeží - tuhle sobotu dělám "matku od rodiny" takže jsem vyrazila do tržnice.
A musím říct, že na ten pomník jsem si vzpomněla až když jsem u něj vyjela z podjezdu pod Štefánikovým mostem. To ho člověk má přímo na očích.
Nejprve jsem si říkala, že ho cestou zpět vyfotím, ale pak jsem si řekla, že na to kašlu.
Kolo tam je a kdo nevěří, ať tam běží :o)))