Upřímně cyklopruhy v Pobřežní lici jsou vyhozené peníze , když o pár metrů vedle vede páteřní cyklotrasa přes Prahu A2 osobně jsem jel Pobřežní párkrát a dost dobrý pocit z toho nemám a za tu dobu co tam jsou jsem tam moc cyklistů neviděl
Kdyz jedu z Palmovky do centra, tak jezdim cyklopruhem v Pobrezni, je to nejrychlejsi a nejpohodlnejsi.
Upřímně cykloporuhy v Pobřežní, kdyby je občas někdo vysmejčil, by byly asi 10x lepší než páteřní cyklotrasa přes Prahu A2, takhle jsou jean asi 5x lepší, jezdím tama docela často, dobrý pocit z toho mám a moc cyklistů jsem tam taky nikdy neviděl.
Kazdymu vyhovuje neco jinyho. Cyklopruh je super, kdyz se chces nekam dostat rychle a nevadi Ti jezdit vedle aut, coz na dopravu preferuju, ale chapu, ze nekdo radeji jede po pomalejsim povrchu a vyhyba se chodcum.
navíc jak často je k vidění cyklopruh bez zaparkovaných aut ? :)
Ja jich par znam. Muj oblibeny je na Stresovicke, je bez aut v obou smerech. Ale kdyz je cyklopruh v zastavbe s problemem zaparkovat, stoji tam vzdycky par aut, at uz na blikackach nebo bez. A na Stefanikove moste auta taky neparkuji, ale zato tam v zacpe stoji dve rady a cyklopruh zcela ignoruji. Tam se pak dostava dopredu k semaforu bez vyuziti chodniku dost blbe.
Jo, u nás je cyklopruh čistý. Auta parkují až za ním a je fakt, že jsem ještě nezažila, že by to někdo nedodržel.
Když ono hodně asi záleží na konkrétní situaci kolik je v okolí volného místa k parkování aut.
Ne že by mě to nějak zvlášť vadilo, ale docela pobaví, jak vadí auto, ale frekventovaná autobusová zastávka v cyklopruhu nevadí :-)
A2 je celkem dobrá pokud po ní neběhá moc lidí :)
ale na A2 už sundali z kola dva mé kamarády jiní cyklisté a jsou tam tam dvě-tři docela nebezpečná místa, navíc když jedeš za idioty bez blatníků tak na tebe lítají kamínky i když zas díky tomu prachu je to bez bruslařů...
Upřímně řečeno bych řekl že nedokážeš používat hlavu. Při výstavbě to nestálo navíc prakticky nic. Zato až Rohaňák zastaví tak se místo na ulici pro cyklisty bude hodit. Pořád musím poslouchat kecy, že pro cyklisty v Praze není místo, že se nevejdou. Když se na to myslí předem, jsou to vyhozené peníze. Držkovat se bude pořád, vždy se něco najde.
A2 je dobrá leda na tranzit, ale k obsluze toho území je nepoužitelná (když pominu že se A2 zaplňuje a že se po ní 30+ jezdit nedá už teď).
Já moc nechápu proč se staví tak strašlivě drahý Tunel, když auta dávno mohou jezdit po Horákové. Fakt nechápu...
Jezdit 30+ ? Fuj, co zklidňování? Cyklisté přeci jezdí hezky piánko, aby se jim vajíčka v košíku na řidítkách nerozbila, aby mohli snadno zastavit a jít do kavárny ... A vůbec, život může existovat jen tam, kde je veškerá doprava zpomalená pod 30.
Nebo to už neplatí?
Demagogie je Tve druhe jmeno? Ale mas pravdu, ze spolecne stezky pro cyklisty a chodce jsou principialne spis typu obytna zona, kde je vetsinou kvuli vyskytu chodcu nebezpecne jezdit rychle, proto je dobre, kdyz existuji na silnici pruhy vyhrazene jen pro cyklisty (ekvivalent silnic mimo obytne zony, divame-li se na to z pohledu auta), kde se muzou dopravovat cykliste dostatecne vysokou rychlosti na vetsi vzdalenosti.
"dostatečně vysokou rychlostí"?
To vůbec není sluníčkové a Gaia nemá radost.
Ten, kdo dokáže bez problémů jezdit rychle, může použít normální jízdní pruhy. Nemáme dost místa vedle normální silnice ještě na pruhy pro rychlé cyklisty, pomalé cyklisty, nesmělé a bázlivé cyklisty, nezletilé a matky s dětmi...
Pustit cyklisty na chodníky byla největší prasárna od dob jmenování Kató Kavana ministrem.
Zase hoši okoukali venku něco, co u nás fungovat nemůže a nebude.
Nevím zda se bavit s vymatlancem (ostatním se omlouvám, ale tenhle kretén je docela vysoko na seznamu lidí kteří mě serou stále).
V ulicích s převážně obytnou funcí je žádoucí snížit rychlost na 20-30km/h. O takové ulici není řeč. S ohledem na to jak dlouho tu už oxiduješ bys to mohl dávno vědět. To bys ale nesměl mít v hlavě vzduchoprázdno, pak by sis možná i něco zapamatoval.
Naprosto nemáš pravdu. Cyklopruhy na Rohanském nábřeží jsou užitečné. A2 je v tomhle místě akorát pro zlost. Štěrk, lidi, louže, zpomalovací nesmyslátory. Navíc pro hodně mých cest je to zajížďka.
Já k nim mám ale také jednu zásadní výtku. Jsou neudržované, takže jsou plné štěrku. Navíc se v nich objevili patníky, co tam vrazil nějaký chytrolím u jedné stavby. Takže já když tam jedu, musím stejnak jet na rozhraní cyklopruhu a pruhu pro auta.
Viděl bych to jinak.
Stezka k prdu, a pruhy rovněž.
Iluze bezpečí na cyklopruhu je možná nebezpečnější než ji nevytvářet. Jsi na silnici, víš, že se máš držet vpravo, a pro auta čára není zeď.
Raději vyspravovat krajnice, doplňovat dekly od kanálů, než čmárat po asfaltu a vytvářet falešný pocit ochrany.
Co máš pořád s tím pocitem ochrany?
Já bych tamtudy jel po silnici i kdyby tam cyklopruh nebyl.
Čára sice není zeď, ale jistá psychologická bariéra to je. Lidi jsou prostě naučení jezdit v pruzích. Ten cyklopruh je sdělení řidičům, že tam taky můžou jet cyklisté.
No právě. Někdo tam pojede, ať tam pruh je nebo ne - a také si bude dávat majzla a nebude spoléhat na to, že by mu nějaké čáry na silnici poskytly ochranu.
A jiný si přečte, jak je to najednou pro cyklisty bezpečné, když je kus asfaltu počáraný a zapomene, že mu hrozí v podstatě stejná rizika, jako před tím malováním.
No jo, mysli si to.
To sdělení má občas smysl, ale musí být krátké, a pokud možno doplněné i svislou výstražnou značkou, bacha kola.
Piktogramy pár týdnů po dokončení na silnici nevidíš, a naučíš se jako šofér ignorovat.
Je to k prdu, dobré jen k vydělávání peněz pro vybrané šíbry a jejich cyklokomplice.
Kolik tisíc kilometrů máš najeto autem, že si myslíš, že jsi schopen ohodnotit, co šofér vnímá? Hraboš se tuhle chlubil 10ti tisíci, takže už ví, jak to chodí.
Já mám najeto cca 2 mega, po Evropě a těch pár tisíc na kole jistě taky, a to ne lesy a cyklostezkami, ale na silnici.
Myslím si, že už trochu chápu, jak šofér vidí cyklistu, a naopak, jak cyklista vidí auta.
Mám za to, že problémem těhle mladíků, co chtějí vytvářet koncepce údajného zklidňování města je nejen nedostatek vzdělání v oboru dopravního inženýrství, ale nedostatek jak řidičské, tak i cyklistické zkušenosti.
A pak se vyhazují prachy za čárání po asfaltu, oplechování chodníků lesem značek začátek/konec cyklostezky, místo aby se za ty prachy udržovali krajnice bezpečně sjízdné, a tu a tam se vybudovala nějaká lávka, co zkrátí cestu.
Kecy. Ta silnice je díky pruhům o metrapůl širší. Rozdíl je v tom že když to teď mydlíš cyklopruhem a motorista v pravém nehne volantem (nevyjede z pruhu) tak to je pro všechny bezpečné a komfortní. Pokud by se to dělo ve standardním 3,5m pruhu, tak by to pro většinu cyklistů moc příjemné nebylo a pro spoustu motoristů také ne.
Pokud není podélné značení po pár týdnech vidět, proč se čáraj nesmyslný pruhy na silnici? Plná čára, dvojitá plná, přerušovaná, krajnice, stopčára v křižovatce, chlívečky? Vždyť to je naprd, bezpečnost to nezvyšuje a stejně to není vidět, akorát se na tom někdo napakuje. Jaktože na to, že podélné DZ je totálně naprd ještě nikde nepřišli a čáraj po asfaltu po celém Světě?
Nevíš jak to vidí motorista, jenom si to myslíš.
Zrovna ve čtvrtek jsem stoupal z Klárova k Hradu, tam tak nějakej horlivec do stoupání namaloval pár piktogramů, klasicky pražské řešení, od nikud nikam, všimnul jsem si jich jen proto, že tyhle věci registruji.
Soňa, kterou jsem na tu pitomost upozornil, je vůbec nezaregistrovala, stejně tak netuší nic o nějakých představných pruzích, a to řídí léta a ve všední dny téměř denně.
Nadužívání těhle věcí spíš otupuje pozornost.
Veškeré vodorovné značení mizí s časem, proto se pravidelně obnovuje. U piktogramů bych nic neobnovoval, přestal s tím, a používal jako šafránu a to v kombinaci se svislým značením v místech jako je třeba průjezd Vyšehradským tunelem, nebo průjezdem u Karlových lázní.
Proč se tyhle věci dělají po Evropě (svět neumím)? Ze stejného důvodu jako ty solární parky v místech, kde slunce svítí minimálně.
Silné zájmové skupiny z toho mají kšeft a přesvědčili pár velmi hlasitých naivních fanatiků, že to má smysl. A pak se to přes Brusel spolufinancuje, protože zase, někdo tady neustále vytváří dojem, že Evropské peníze jsou nějaké peníze navíc, které nám někdo dává. Vývoj jde jinudy, za chvilku budeme i my čistí plátci.
Mimochodem, tohle spolufinancování přes Brusel je právě to zlo, které nám z rozpočtů odčerpává peníze, protože kus nám Brusel připlatí, na věci zbytné, nedůležité a mnohdy vytvořené jen proto, se korupčníci dostali k lizu.
Takže dělá se to proto, že lidi, co na tom vydělávají velký prachy protlačili celkem agresivně svoje zájmy a pár slušných lidí uvěřilo tomu, že to má smysl. Stejně jako ten boj proti oteplování údajně zaviněným lidskou činností.
Proc sem pletes piktaky? Mozna by sis mel nejdriv poradne precist, o cem se lide bavi, nez do toho zacnes psat sve elaboraty na oblibena temata. Piktogramy se kresli tam, kde je silnice moc uzka a nevejde se tam pruh pro cyklisty. My se bavime o tom, ze kdyz se dela nova silnice (Rohanske nabrezi), udela se sirsi o vyhrazeny pruh pro cyklisty, takze cykliste se nemotaji v pruhu pro auta a nikdo nikoho nemusi predjizdet a vybocovat pri tom z pruhu, coz je mnohem bezpecnejsi nez stav, kdy autista predjizdi pomalejsiho cyklistu nebo cyklista klickuje mezi auty stojicimi v zacpe.
Proti tomu nelze nic namítat, snad jen bych ten pruh oddělil ještě obrubníkem, tedy silnice, pak zvýšený pruh pro cyklisty, a pak ještě výše chodník.
Tedy pokud je dost místa a intenzita cyklodopravy tomu odpovídá. Často čtu, že intenzita cyklodopravy je nízká, protože není cykloinfrastruktura, a tak se obhajují vyhozené prachy za kousky čehosi, bez jakékoliv návaznosti.
Další věcí je, nejsou-li takto budované cyklopruhy terorem na 98 procentní majoritě dopravy, tedy nezřizuji-li extra cyklopruh na úkor plynulosti ostatní dopravy.
Tímto směrem se cykloteror v naší matiče Stověžaté zdá se, ubírá.
Uberu pruh, či jej zůžím, protože auta jsou fuj.
Btw. Ne všichmi automobilisté jsou autisté :-)
Infrastrukturu nebudujes na 1 rok, takze ji nedelas na aktualni intenzitu dopravy. Navyseni cyklisticke dopravy v Praze je podle me realny cil, takze je naprosto v poradku stavet infrastrukturu, i kdyz je soucasna uroven cyklodopravy nizka. I v te Praze je videt, ze se lide rozhoduji pro kolo i podle toho, jak moc se cestou museji motat mezi auty.
Rozepisovat se o tom, ze cyklodoprava v Praze podle Tebe neni realny cil, nemusis, cetla jsem to uz mnohokrat.
Nejen podle mě.
I kdyby vzrostla 10x, bude dělat furt tak 10 procent, a to je třeba při projektování dopravy zohlednit, tedy těch 90 procent, kdyby cyklodoprava vzrostla 10x.
Rozepisovat se je třeba, protože zavíráš oči před tím, že 98 procent lidí má jiný názor, na tu dopravu, a to je trochu arogantní, že jo.
Koukám že nezvládáš ani základní aritmetiku.
Na silnicích je poměr kola x auta zhruba 1:15, pokud by cyklodoprava vzrostla 10x, byl by na silnicích poměr 10:15. Jinými slovy, cyklisté by tvořili 40% a nikoliv 10%. Holt stavárna...
A těch tvých 98% jsi sebral kde? Nějak mi není jasné proč předpokládáš že všichni kdo nejezdí na kole (a třeba chodí pěšky nebo tramvají) jsou z intenzivní automobilové dopravy odvázaný.
Cyklodoprava, podle architekta Cacha v Praze činí 1 až 2 procenta. Je to na tom videu z debaty o Žižkově. Protože AM čísla, tedy cinknutá, vezmu 1 procento, násobím 10ti a dostanu 10 procent, nebo ne?
Odvázanost z aut do toho nepleť, a Stavební fakultu ČVUT už vůbec ne, nepleť si statiky s architekty.
A podle téhož je Cacha činí v Praze motodoprava 33%. Takže se naučíme pracovat s daty a počítat.
Dám ti link. Na toho Cacha.
Počítáním se živím 29 let.
Ty už jsi promoval, nebo furt studuješ?
Takže je to tady:
http://www.youtube.com/watch?v=kKAClDMJnyw
Kolem 7mé minuty :-)
Rozepisovat se je třeba, protože zavíráš oči před tím, že 66 procent lidí má jiný názor, na automobilovou dopravu, a to je trochu arogantní, že jo.
Mícháš dohromady věci, které spolu nesouvisí.
Názor, že cyklodoprava v Praze vždycky bude mít velmi podružnou a zanedbatelnou roli, neznamená automaticky, že prohlašuji, že osobní automobilová doprava je tou alternativou.
Těžko vysvětlovat mladým a zdravým lidem 20 až 30+, že v 50+ už mnozí nebudou schopni se přepravovat kolmo a v 70+ už skoro nikdo. To, že jsou lidi, co na Vánoce si chodí zaplavat do Vltavy, a jasně dokazují, že to lze, neznamená, že zrušíme vyhřívané bazény, že jo. Prostě nejste ochotni si přiznat pravdu.
Pokud jde o město samotné, líbilo by se mi bez aut, bez těch všude zaparkovaných plechovek, také by se mi líbila moje ves bez chatařů, je spousta věcí, které by byly fajn a nejsou.
Já k cestě do centra používám metro, káru nechám na Chodově, tedy když mám někam přijít slušně oblečen. Běžně už rok jezdím do města také na kole, když nevadí, že jsem trochu opocený, jako za mámou, za programátorama a tak. S deštěm si poradím, ale jak teplota půjde k nule, budu zase jezdit autem, a místo kola na rotopedu.
Vím, že jsou kluci, co klidně pojedou i v mrazu, ale já mezi ně nepatřím a moc by se mi nelíbilo, abys mě do toho nutil. Ale také vím, že jsou kluci, co by nevyjeli ani v mírnějším mrholení, natož v dešti.
Jenomže tyhle sezónní argumenty cykloaktivisty míjejí a tak je rozumní lidé shledávají nerozumnými a když pak už moc tlačí na pilu, cykloteroristy.
Být proti cykloterorismu neznamená, že chci prosazovat zprůjezdnění Karlova mostu pro mé SUV.
Já se vyjadřuji jenom k nesprávným informacím týkajících se poměru cyklistů a automobilů na pozemních komunikacích v praze. Ideologické pindy si nech od cesty.
Tak ten Cach na té přednášce kecal?
Link máš, je to žádná zprostředkovaná informace, prostě dej 7 minutu a poslouchej.
Já ta čísla nemám, neznám, logicky uvažuji, že cykloaktivista dá spíše vyšší odhady, a on říká 1 až 2 procenta.
Tak dej jiný zdroj, jiný odkaz.
Nekecal. Jenže Ty porovnáváš 2% vůči zbytku, jenže zbytek nejezdí jenom autem. Lepší je porovnávat poměr mezi automobily a cyklisty (protože to jsou uživatelé kteří sdílí společný dopravní prostor) a tam je ten poměr mnohonásobně jiný (ve prospěch cyklistů).
Napište mi někdo že to je úplně evidentní a že to vysvětluju zbytečně. Vždyť to je naprosto zjevné...
Evidentni to bylo uz v okamziku, nez jsi cokoli napsal, ze Jindra bere pomer 98:2 blbe, jen se mi nechtelo se namahat s nim diskutovat.
Jen to neni neni uplne fair porovnavat to jen s IADem, protoze MHD jsou i autobusy, ktere po tech silnicich leckde jezdi, takze je to cislo nejspis nekde mezi.
Ono i kdyby to bylo 70 na 30, je to furt dost velká většina, kterou se pokouší menšina terorizovat.
Prostě lidi chtějí mít u baráku plechovky, chtějí se tlačit v zácpách a kolo jako alternativu bere procentuelně méně lidí, než partnera stejného pohlaví.
S tím můžeme udělat tak akorád prd.
Pochopil jsem to před 30 lety a město opustil.
Silniční daň, DPH, daň z PHM, DPH z daně z PHM(!), dálniční známka, parkovné, pokuty uložené v rozporu se zákonem ... to je furt málo?
99,9% populace občas autem jede. Evidentně jim vyhovuje model, kdy je infrastruktura budována z veřejných peněz, a evidentně si ji přejí využívat bez dalších poplatků. I když je to proti mému přesvědčení, musím tento stav respektovat.
Pro vlákno:
Kdo určí férovost té ceny?
Ty, Auto*Mat? Nebo volení zástupci?
Centrální mozek veškeré dopravy :-)
Pořídil si mluvčí a snad nějak blbě čtu nebo naslouchám, ale furt mlčí a mlčí, jen u Berouna řekne: "Beroun"
Mně model kdy se silniční infrastruktura platí z veřejných peněz nevyhovuje. Tunel Blanka se například staví pro několik tisíc lidí, kteří budou tunel využívat na denní dojíždění a aby tolik nevadili na povrchu, tak jim každý z nás zaplatí desítky tisíc a ještě 300 milionů na provoz každý rok. Proč já bych měl někomu platit za to, že smrdí a zabírá místo? Pro pohyb po městě Blanku vůbec nepotřebuju, jezdím MHD, na kole, chodím pěšky a když potřebuju jednou za čas něco někam odvézt, stačí mi na to současná povrchová síť.
Co se týká parkování v centru, je potřeba zavést stop stav na nová parkovací místa a omezit počet vydávaných parkovacích karet pro abonenty. Modrá zóna má sloužit rezidentům a lidem, kteří v centru pracují a bez auta se neobejdou. Tímto způsobem se to řeší ve Vídni - podnikatelé a zaměstnanci dokládají, že se do centra nemohou dostat jinak než autem. Všichni ostatní by měli využít pro cestu do centra jinou dopravu nebo využít placené parkoviště/garáž nebo zelenou a oranžovou zónu, které jsou určené pro návštěvníky.
Vlákno : Také se mi nelíbí, že se z mých peněz platí MHD, já ho nepotřebuju, nejezdím s ním a navíc ve městě ty autobusy dost překáží a smrdí. MHD se veze jen pár lidí, klidně můžou chodit pěšky nebo jezdit na kole.
Tohle jsou omleté argumenty, které se v takovýchto diskuzích točí stále dokola. Ať si každá doprava na sebe vydělá, já jsem pro a jsem ochotný si za tramvajenku připlatit, když mi budou sníženy daně o veřejné výdaje na výstavbu a údržbu dopravní infrastruktury.
Druhá věc je, že město vždy nějakou dopravu zvýhodňuje oproti ostatním, ať už vyčleněním prostoru, investicemi nebo dotacemi. A jednou pro vždy by se mělo říct, že IAD je pro mobilitu ve městě ta nejméně vhodná a měla by se využívat jen pokud je to nezbytně nutné (převoz těžkých břemen, sanitky, hasiči...). Pro dopravu osob by v maximální míře měly být využívány ostatní způsoby dopravy. Na tom by se měli shodnout úplně všichni, včetně řidičů.
Důvody jsou v podstatě dva:
a) největší nárok na prostor
b) nejvíce znečišťující okolí
"A jednou pro vždy by se mělo říct, že IAD je pro mobilitu ve městě ta nejméně vhodná a měla by se využívat jen pokud je to nezbytně nutné (převoz těžkých břemen, sanitky, hasiči...). Pro dopravu osob by v maximální míře měly být využívány ostatní způsoby dopravy. Na tom by se měli shodnout úplně všichni, včetně řidičů."
A co uděláme s renegáty, kteří si dovolí mít jiný názor?
Proč já bych měl něco vysvětlovat? Já dotace nežádám a infrastrukturu jsem si již několikrát přeplatil na daních.
Naopak, cestující MHD by mohli přinést nějaký argument, proč já bych měl mít zájem na tom, dotovat jim MHD, trpět nějaké jim vyhrazené prostory například kolejiště nebo vyhrazené pruhy.
A obdobně tak cyklisté.
Bohužel. Souhrnné údaje o investicích a provozu infrastruktury, spolu s nějakým rozklíčováním kolik bylo investováno do infrastruktury výhradně pro motorová vozidla, kolik pro bezmotorová a kolik do společné veřejná správa z nějakého důvodu nezveřejňuje.
Jisté je, že bezmotoroví uživatelé nepřispívají ze svého provozu do společného ani korunu, zato využívají velmi drahou vyhrazenou infrastrukturu (přepočteno na realizovaný osobokilometr a tunokilometr) vybudovanou za společné peníze bezplatně.
Lelek: tak nad tímhle už delší dobu přemýšlím, kdyby se MHD v Praze trochu redukovala tím, že by se zrušily tramvaje, tak by najednou bylo plno místa na cyklostezky, navíc (až na výjimky) ty jejich tratě mají optimální stoupání. Myslím, že pak by plno lidí z MHD mohlo (vlastně muselo) přesednout na kola, čímž by se rozjel samorůstový efekt pražské cyklistiky (na ulicích by bylo bezpečno, protože cyklisti jezdí pomalu a ohleduplně a řidiči by neustále byli blokováni cyklodopravou, takže by i oni začali přesedávat na kolo; a já bych měl mnohem více předjezdců, které se na své cestě do práce snažím dojet a předjet).
Jasně Luďku, a moje 82 letá matka ať sedí doma na zadku, když na kole nemůže...
Jo tak když to máš několikrát předplacené tak bys to samozřejmě dostal zpátky, vo tom žádná. Ostatní by platili 1kč/km dálnice jako v Polsku.
Kdyby dostali všichni stejný nápad dopravovat se po městě autem, asi by se nikdo nikam nedostal a všichni by se udusili. Tolik k tomu, proč by měl mít každý řidič zájem, aby jezdilo po městě co nejmíň aut. To je totiž společný zájem všech.
Proč by měli platit zrovna 1Kč/km jako v Polsku? Co kdyby se ukázalo, že občané si zcela demokraticky přejí něco úplně jiného? Třeba infrastrukturu odpovídající jejich reálným potřebám vybudovanou z veřejných zdrojů, tedy ze svých daní, používanou bez dalších poplatků?
Naštěstí stejný nápad jezdit po městě autem nikdy nedostanou všichni současně. Jeden jede autem do práce, druhý jede do práce na kole, třetí jede na služební cestu mimo město, čtvrtý jde pěšky, pátý má home office, šestý se sveze s kolegou nebo MHD.
Společný zájem všech je daleko spíše vyhovující dopravní infrastruktura, aby si každý mohl svobodně zvolit svůj dopravní prostředek.
A těch tvých 66% jsi vzal kde?
100-34. Všimni si pod čím ten příspěvek visí. Je to stejný nesmysl jako když Jindra tvrdí že 98% většina nesouhlasí.
http://www.nakole.cz/diskuse/17131-pobrezni...
Možná víc, taky jezdím na kole, tedy jsem v těch 2 procentech, a nesouhlasím s řadou pseudo cykloopatření.
Já se zas občas svezu autem, Vratislav také...
Doufám, že se za to pak jdeš vyzpovídat a napaříš si za trest tři kolečka po magistrále z Pankráce až na Argentinskou a zase zpátky, ve čtvrtek odpoledne a to natěžko :-)
Pro ověření tvých počtů jsem vykoukl z okna a během minuty napočítal na silnicích cca 200 aut, 1 skůtr a 0 cyklistů.
Pro úplnost, jeden cykloprasič úplně zbytečně na chodníku.
Bylo by ale potřeba ještě znát délku jejich cest, a počet osob v každém autě, aby bylo možné spočítat skutečný dopravní význam jednotlivých prostředků podle poměru osobokilometrů.
Pro ověření počtů jsem také vykouknul z okna a žádná auta tam nejsou. Ale mám dojem že ráno tam projela nějaká multikráva. Řekl bych že tak 98% dopravy je pěší a zbytek na kole. Je také zajímavá demografická skladba jezdců na kole- drtivá většina do 10 let. Že by pohled z okna nebyl až tak reprezentativní?
Skutečný dopravní význam vyjadřuje modal share, ročenka dopravy. Pokud s jejími čísly nesouhlasíš, obrať se na pražské ÚDI.
Overeni celorocni statistiky pohledem z okna je opravdu presna vedecka metoda.
Pod oknem mám jednu z nejvýznamnějších brněnských dopravních cest, provoz na ní je celkem vypovídající.
Minulý týden jsem byl v Praze, jel jsem podél cyklopruhů celkem asi 10 km, a viděl tam asi 3 cyklisty. Dále na několika km pruhu pro MHD, taxi a cyklisty (Cernokostelecká) jeden autobus MHD, 0 taxi, 0 cyklistů ve vyhrazených hodinách. Vskutku smysluplné využití původně veřejného prostoru nyní vyhrazeného preferované skupině na úkor všech ostatních.
Určovat podíl cyklistické dopravy v Praze pohledem z okna v Brně je.... Opravdu vypovídající. Drážďany máme blíž, co kdybychom modal share vzali podle nich?
Nejel jsi také náhodou po Štěrboholské radiále a Lanovém mostu? Typická ukázka vyhrazení veřejného prostoru preferované skupině na úkor všech ostatních.
BTW: co Ti na Černokostelecké vadí? Kapacita komunikace je určená tím kolik aut se procedí skrz křižovatku (tady je tuším klíčové křížení s Limuzskou). Tam už žádné vyhrazené pruhy nejsou. A jestli ke křižovatce poskakuješ v jednopruhu nebo dvojpruhu je snad jedno (když to trvá stejně dlouho). Jediné co Ti může vadit je že závidíš cestujícím v autobusu a cyklistům že jsou rychlejší.
Pohledem z okna zjišťuji, že je to 50 na 50, madam odjela autem, já za chvilku sedám na kolo.
Stavím se na Obecním úřadě, že by mě měli namalovat na cestu pár piktogramů, teda až jí udělají, protože cyklodoprava na úseku od mých vrat ke školce činí minimálně polovinu veškeré dopravy.
No nechci Ti do toho kecat, ale poměr na Pobřežní je 93:7 a stále se snižuje.
Zvýšený pruh by byl skvělý. Jenže v době vzniku jsme byli rádi že se tam na poslední chvíli podařilo pohnout s obrubama aby tam místo na nějaký cyklopruh vůbec bylo.
Modřanská má ještě lepší poměr :-)
Asi dopravu nebudeme dělit na kousky, že jo.
Mimochodem, podle mého odhadu, dnes tak 10 procent provozu, co je obvyklý za slunného nedělního odpoledne, a to je teplo, neprší, jen pod mrakem. Až bude lejt, budu tam velmi osamělý, nebo ne?
A tak i celou zimu.
Nevím proč bych neměl vědět co vidí motorista.
v Chotkově díky pruhům jedou všechna auta dál od kraje. Má to rovnou dvě výhody.
1. Když se to nahoře zaseká a stojí tam kolona, zůstává pruh pro cyklisty volný (dříve auta stála od obrubníku ke kolejím a muselo se mezi nimi kličkovat
2. nikdo nikoho nemusí předjíždět. Dříve když jsi stoupal, tak každý musel hodit blinkr a otočit volantem. Pokud se mu nechtělo (nebo nepochopil co dělá ten předtím), vzal Tě natěsno. Teď tě tam předjede a ani o něm nevíš.
Že je značení takové že neodvádí pozornost ("Soňa ho nezaregistrovala") a současně navede řidiče tam kam je potřeba (dál od kraje aby tam vzniknul bezpečnější prostor pro cyklisty) považuješ za špatné?
Kolik kol tam za týden směrem nahoru projede?
Nevím, proč? Zajímá Tě kolik jich projede nebo kolik by jich mohlo projet?
Já když koukám na D3 u Tábora tak si říkám, krucinál vždyť to je skoro prázdná silnice, k čemu tady ta dálnice vlastně je?
Kolik projede a i výhled, kolik by mohlo projet je zajímavý. Takže z Tábora zpět do toho kopce z Klárova na Hrad.
Představ si to úplně uzavřeno pro motorovou dopravu, kolik je tvůj odhad, že tam týdně projede cyklistů?
Až se za pár let rozmůžou elektrokola, může tam jet souvislá řada. Já ale stejně jedu radši přes Letnou, protože je to kratší a na Klárově jsou kostky.
Elektrokolo zrovna s tímhle kopcem bude mít docela potíž, ale nešť, tak kolik i s elektrokolama?
Souvislá řada?
Praha není Hanoj, že jo.
Jestli chceš počet, tak to závisí na mnoha okrajových podmínkách. Obvykle se na to píše aspoň diplomka. Já nejsem vědma.
Diplomku píší děti, a o málo větší děti (Cach) ji oponují.
Chci kvalifikovaný odhad, okrajové podmínky?
Nevíš o čem mluvíš tak nepoužívej termíny, jejichž význam nechápeš.
Ještě bych se zeptal, jak můžeš jezdit po okreskách, když máš z Rohaňáku nepříjemný pocit?
Po okrskách jezdím normálně tam není takový provoz zkoušel si někdy přeject zprava doleva u Rustonky na světlech?Dcela o život mezi auty v týdnu.Osobně preferuji radši přírodní cesty
Zkoušel si objet Vítězný oblouk - Etoile na kole?
Tak to je žrádlo.
Když občas v TV vidím ty zajímavé záběry, tak by mě docela zajímalo jaké to musí být jet tam na kole :-)
Masakr, objel jsme třikrát, než jsem dokroužil dovnitř až k oblouku, odkud mě okamžitě hnal policajt, že tam kolo nemá co dělat, protože je to památník padlým a pietní místo, tedy "no bikes, no dogs" jak říkal a proti tomu nemohu nic namítat.
A tedy pak na 4 okruhy se dostat ven na Champs Elysee, trochu hloupá frajeřinam ale když už tam člověk jednou je, tak, že jo :-)
Obdobný masakr je pak ještě dole na Place Concorde, u obelisku, taky auta na kruháči a každý se chce někam prodrat.
Jinak, už jsem to tu psal mockrát, aut mnohonásobně víc, všude zácpy, v tom se prodírají kola, mopedy, motorky, poskakují chodci a zmatení turisté s fotoaparáty, ale dá se tam jezdit, a člověk nemá pocit nebezpečí, možná proto, že spíš než aby to jelo to různě poposkakuje.
Teda já se taky na okreskách cítím mnohem ohroženěji než kdekoliv v Praze (včetně magistrály či různého toho přejíždění z pravého pruhu přes prostřední do levého). Okresky jsou úzké, rozbité, nepřehledné a místní tam často trénují na nějakou rally.
Přesně to jsem měl na mysli. V Praze mně ještě nikdo nemíjet ve stovce.
To mě zas asi jo :(
Na okrskách je to hodně o sluchu, teda když vyloučím takovéto to přijetí "brášky" motorkáře ( jak tady někteří pořád naznačují jak jsou motorkáři fajm páč se neizolují kastlí a sedí na trubkách jako my a nezabírají místo) bez motoru a jeho oroštovaní těsně vedle cyklisty...
Ano. Křižovatkou mezi ulicemi U Rustonky a Rohanské nábřeží jsem včera jel.Jezdím tam relativně často. Taková normální křižovatka. Žádné tramvaje, žádné dlažebky, co víc si přát?
Přesně, pěkně nakresleno, celkem široký, auta tam stejně většinou stojí a navíc kdo z toho má vítr tak si může odbočit o semafor dřív buď na Sokolovskou nebo rovnou do ulice K Olympiku tvářit se jako dopravní obsluha :)
Jindro, ty pořád píšeš příspěvky jako kdyby všichni pražští projektanti uměli navrhovat kvalitní infrastrukturu a stáli o to ji na komunikaci mít. Jenže ono to tak není. Lidí co umí dobře namalovat komunikaci s integrovanými prvky pro cyklisty je velmi málo. A rozhodně se za nimi nikdo nechodí radit. Spíš je to tak že "se zjistí" kde někdo něco projektuje a pak je dotyčný ukecáván aby tam pro cyklisty namaloval alespoň něco (často to je fachidiot, který už 30 let maluje to samé a nechápe proč by to měl měnit).
A tak místo toho abys byl rád že vzniklo nějaké relativně kvalitní řešení (které bude možné v budoucnu vylepšit), nadáváš. Prašný most je totálně zazděný na desítky let dopředu, pro cyklisty platí jediné- No pasaran. Pokud nedostaneš nejlepší možné a ucelené řešení a to teď hned, tak raději nic. Nechápu. Kdyby se tímhle způsobem budovala dálniční síť, žádnou nemáme. K čemu nám je D11 když vede odnikud nikam- nejdřív končila v polích u Poděbrad, teď končí v polích u Hradce. Vyhozené prachy. Stačilo udělat obchvaty pár obcí. Že bude po dokončení návazných úseků mít smysl mě nezajímá.
A je "komunikace s integrovanými prvky pro cyklisty" opravdu to, co je zapotřebí stavět?
On má asi na mysli dostatečně široké jízdní pruhy, minimálně ten pravý, aby se tam bezpečně vešel cyklista vedle autobusu, a žádné matoucí pičkografy okolo.
Co tak koukám na rekonstrukce ulic v posledních letech, tak to už neumí nakreslit asi nikdo :-(
Když já si nemyslím, že je potřeba nějakou koncepci cykloměsta tvořit.
Dneska jsem jel kouknout, jestli tam to kolo je, nábřeží koloprůjezdné až někam k Pařížské, přes most k Stalinovi to nešlo, zavřeno, spousta lidí, něco se dělo na vodě a tak takové davy, že jsem to vedl skoro až k druhému mostu.
Pohodově průjezdné město jako Praha nebude nikdy, ani na kole.
Z centra je potřeba dostat osobní automobilovou dopravu, podle mého, je tedy třeba vystěhovat z centra ty úřady, kam lidé jezdí za prací, nebo pro razítka. Ne vymýšlet jak "zklidnit" dopravu, ale jak ji odstranit.
Stěhovat úřady z centra je zbytečnost, centrum je ze všech stran nejlépe dostupné MHD. Kromě toho asi většina lidí jezdí do centra kvůli turistům, na kterých stojí velká část ekonomiky Prahy.
Pokud se má někdy historické centrum zklidnit, tak je potřeba omezit modrou zónu jen pro rezidenty, počet abonentů omezit na úplné minimum = invalidé apod. V centru je pořád asi 6 tisíc parkovacích míst v komerčních garážích a parkovištích, které bývají poloprázdné, a další se dokonce staví.
My si nerozumíme, stěhovat nikoliv, rušit :-)
Psal jsi vystěhovat...
Stěhování by dopravně v centru možná trochu pomohlo, ale idea je taková, že většina se dopraví MHD a z toho pohledu je střed nejlepší. Největší zátěž jsou stejně denní dojížděči, kteří v centru pracují a mají parkovací kartu (případně nemají, ale i tak stojí v modré zóně).
Na konečnou metra, tam i onde, vystěhuji nezbytné úřady, 80 procent, naprosto bezdůvodné agendy zrušit.
Všimnul sis někdy, když je jednání vlády, jak ministři nastupují každý v podpaží s půlmetrovým stohem lejster? Studoval si někdy? Víš kolik času by stálo ten půl metr nastudovat, pochopit, rozumět mu?
Takže divadlo, že jo, nemluvě o tom, že ten fascikl by se mu vešel do tabletu, nebo notebooku, včetně rychlého vyhledávacího sw, a nemusela by se na takový systém vypisovat zakázka z 100 milionů.
A takhle je to s těmi našimi úřady, půlmetrovej, zbytečnej fascickl. Kromě toho, že to žere spoustu peněz, produkuje to i spoustu zbytečné dopravy. A papíru co se přesunuje sem a tam a pak zahazuje.
Proč řešit následky, zabývejme se příčinou.
Vlákno píše v dlouhém vlákně:
"Tímto způsobem se to řeší ve Vídni - podnikatelé a zaměstnanci dokládají, že se do centra nemohou dostat jinak než autem. "
Komu dokládají, jak dokládají?
Máš pocit, že máme málo úředníků?
Kdyby bylo o polovinu méně úředníků, bylo by o polovinu méně dopravy. Na pracák si můjdou dojet na kole, a i tak, by nás všechny to vyšlo levněji, že jo.
strana.zeleni.cz/247/11915/file/
"Zvláštní parkovací kartu mohou dostat také zaměstnanci nebo živnostníci bez trvalého bydliště ve vymezené zóně. Avšak pouze ti, kteří prokáží, že cestu z práce a do práce nemohou realizovat veřejnou dopravou a cesty automobilem jsou pro ně nezbytné. Výjimku dostávají také firmy, které prokáží, že firemní automobil je nezbytný pro výkon jejich činnosti, a to několikrát denně, zejména pro převoz materiálu."
Já bych to řešil jednodušeji. Parkovací karty pro abonenty bych omezil na určitý počet a dražil je.
V současnosti ani Praha 1 neví, kolik vydaných karet rezidentům a abonetům je aktivní a počet není nijak omezený, kdokoliv splní daná kritéria dostane kartu. Takže ve skutečnosti je počet vydaných karet pravděpodobně vyšší než počet stání v modré zóně, což je problém hlavně pro místní obyvatele.
Politickou agitaci směřuj jinam.
Jsme Nakole, a jestli nepřestaneš prudit, zase budeš zmedvědován.
Prosím.
Můžeme diskusi o parkování ve Vídni s Vláknem dokončit zde. Ono se to i hodí:
Vlákno píše:"Ano, navrhuju systém podobný jako ve Vídni. Parkovací kartu do modré zóny dostane abonent, který prokáže, že se nemůže do sídla firmy dopravit jinak než autem nebo že auto potřebuje k podnikatelské činnosti. Přesná pravidla si stanoví obec. Všechny abonentní parkovací karty se zveřejní. Ostatní můžou využít zelenou/oranžovou zónu, zaplatit si jednorázově modrou, parkovat v soukromé garáži nebo ideálně se do práce dopravit nějakým neinvazivním způsobem, případně změnit místo zaměstnání."
Má to jeden háček. Podle toho dokumentu o parkování ve Vídni, který si uvedl tady
se ve Vídni žádné modré, oražové a zelené zony nevyznačují. Nebo ano?
Na modré, oranžové a zelené zóny má patent exprimátor Jan Eltodo Koukal, evidentně ve Vídni mají o dost inteligentnější systém, na kterém se navíc nepřiživuje žádný Vinci park. Kdyby byli naši politici co k čemu, tak ten vídeňský systém okopírují celý. Modré zóny byly zaváděny proto, aby se omezilo dojíždění po městě autem, ale evidentně to nikdy pořádně nefungovalo.
Zde podmínky pro udělení vídeňské abonentní karty, to bych přejal jako první: http://www.wien.gv.at/english/e-government...
Však proto mě taky zarazilo, že ty zony pořád chceš:-))
Ony ty čáry na zemi u nás mají svůj smysl, ve Vídni jsou asi s kulturou parkování trochu jinde. Zvlášť pokud je pravda, že je vydaných víc parkovacích karet než kolik je míst v modré zóně = kocourkov.
Ach jo. Já myslela, že jsme se už pochopili:-((
Představ si, že velmi pravděpodobné, že je vydáno víc tramvajenek než je míst v tramvajích a pořád se do nich vejdou ještě i lístkaři.
No jo, jenže člověk tráví většinu času mimo MHD, sveze se tramvají a místo uvolní. U auta je to opačně, většinu času musí někde parkovat. Kam s ním.
Prostě ve Vídni žádné čáry po zemi nekreslí, všichni ti lidé využívají stejný prostor k parkování (stejnou tramvaj) bez ohledu, zda jsou abonennti (držitelé tramvajenek) nebo platí jednorázové parkovné (kupují si lístek).
Jednorázový parkovací lístek do modré zóny si v Praze může koupit kdokoliv, na dvě hodiny stojí 120 Kč, na 10 hodin 400 Kč. To mi přijde v pořádku. Takže nevím, co se mi vlastně snažíš sdělit.
Ve Vídni mají taky rozdělení na zóny, rezidenti a abonenti s povolením k dlouhodobému stání mají to povolení pro svojí čtvrť, ne pro celou oblast Vídně s regulací parkování. Jinak by ta regulace neměla smysl. Že nemají svislé čáry znamená, že jim ta regulace funguje, narozdíl od centrální Prahy, kde je pravděpodobně víc vydaných parkovacích karet než míst na ulicích. Kdyby neexistovaly ty čáry, asi by lidi začali parkovat kde se dá, protože mají parkovací kartu, tak by na to měli právo.
Já jsem pro smysluplnou regulaci a ať se čáry na zemi klidně zruší, platíme za to zbytečné peníze a nevypadá to moc hezky. Stačí regulovat parkovací karty abonentům systémem Vídně a už nebudou ani potřeba.
Kde se to kupuje? Několikrát se mi stalo, že jsem v Praze jezdil kilometry podél modrých čar, dopoledne, všude prázdná parkovací místa, bez karty samozřejmě zákaz, a nikde žádný automat, kde bych kartu koupil.
Přímo se nabízí otázka, proč v hodiny, kdy jsou zóny prázdné, není možné zaparkovat na pár desítek minut či hodin zdarma.
Aha, a kde sis myslel že tam bez lístku a karty zaparkuješ? Jestli jsi hledal zelenou/oranžovou zónu, tak ses měl podívat nejdřív na mapu, ušetřil by sis najeté kilometry a nám v centru vzduch.
Jo mimochodem, když jsme byli naposled ve Vídni, což bylo letos v květnu, tak jsme v centru na ulici neparkovali. Našli jsme první ceduli parking s vyznačením počtu aktuálně volných míst a po ní s jistotou zamířili přímo do parkovacího domu.
Že nemají svislé čáry je v pořádku. Jenže oni nemají ani vodorovné:-))
S posledním odstavcem souhlasím.
Čili žádné čáry, žádné objíždění kolem pěti bloků. Zastavíš a buď máš kartu nebo máš lístek.
Prosé.
Omlouvám se, myslel jsem vodorovné :).
Jinak moc nechápu, v čem by ti v tomhle neexistence čar na ulici pomohla. Parkování na chodníku předpokládám není ve Vídni povoleno, takže zastavíš tam kde je volno, stejně jako teď v Praze. Ty čáry jsou spíš k tomu, aby lidi neparkovali někde, kde můžou blokovat jinou dopravu. Ve Vídni tenhle problém nejspíš nemají, takže nepotřebují čáry.
K parkování- přijde mi zvrácené že na Palachově náměstí, v Kaprově a Široké (abych vzal ty nejbližší) jsou (placená) povrchová parkoviště a za drahé peníze postavený podzemní parking zeje prázdnotou. Podobně to je na Náměstí Republiky.
Zrušit povrchová místa a ať si to motorista zaplatí nebo se projde. Takhle to funguje ve všech civilizovaných městech a problémy s tím nemají.
Jj, viz Curych a zastropovaná parkovací místa na levelu roku 90.
Jinak modrá zóna v té oblasti Kaprovy slouží z velké části dojížděčům - abonentům, mají to za 12 tisíc ročně. Stačí se tu projít po pracovní době - poloprázdno. Kdyby to tu bylo jen pro rezidenty, tak je dopravní zátěž v centru vyřešená. Místní navíc auto na cestu do práce používají výrazně míň, než obyvatel suburbie dojíždějící do centra...
Jednou jsem počítal, že jen na Praze 1 je nejmíň 6 tisíc parkovacích míst k pronájmu v garážích a na soukromých parkovištích. Většina z nich je poloprázdná.
Podklady k tomu počtu by potěšily.
Posílám v csv, doporučuju otevřít třeba v excelu. Některý mi chybí, to už jsem nedohledal, takhle jich je asi 4,5 tisíce - jsou to jen ty volný k pronájmu. Dole jsou nějaký odkazy ze kterých jsem mimo jiný tehdy jiný vycházel.
;auto;bus;;
Kotva;360;;;garáž
Palladium;900;;;garáž
Rudolfinum;460;;;garáž
Millenium Plaza;440;;;garáž
Ludvíka Svobody;162;;vincipark.cz;parkoviště
Alšovo nábřeží;49;;vincipark.cz;parkoviště
Malostranské náměstí;74;;vincipark.cz;parkoviště
Hlavní nádraží;211;10;vincipark.cz;parkoviště
Hlavní nádraží;312;;vincipark.cz;garáž
Hlavní nádraží (Praha 2);154;;eltodo.cz;parkoviště
Wilsonova/Washingtonova;51;;eltodo.cz;parkoviště
Slovan;468;;eltodo.cz;garáž
Hradební;44;;eltodo.cz;parkoviště
Florenc (3 plochy);;;florenc.cz;parkoviště
Parking Florenc;120;33;parkingflorenc.cz;parkoviště
U Hájků;98;;;garáž
Národní Divadlo;216;;;garáž
Masarykovo nádraží - Bulhar;70;;parkingcentrum.cz;parkoviště
Interkontinental;190;;parkovanivcentru.cz;garáž
Elišky Krásnohorské;25;;;parkoviště
Opletalova;8;;opletalova.remu.cz/pronajem/parkovani-v-centru-prahy/;garáž
V Celnici - Hilton;;;;
Bílá Labuť ;;;;
Náplavka Na Františku;44;;zpravy.idnes.cz/oazy-u-reky-se-meni-v-parkoviste-naplavky-jsou-dobry-byznys-pli-/domaci.aspx?c=A070523_181537_praha_nad;
Rašínovo nábřeží;60;;;
;;;;
;;;;
modrá zóna;6680;;;
oranžová zóna;1000;;;
zelená zóna;1259;;;
;;;;
http://www.praha1.cz/cps/doprava-a-parkovani...
http://www.parkovanipraha1.cz/;;;;
Neblbni, o to tu nejde.
Drahé parkovné plus poplatek za vjezd do centra jako v Londýně, ano, jsem pro.
Jenomže, v našich podmínkách výjimek, povolenek, odpustků a tak, je to k prdu.
Mám za to, že není stát na světě, kde by víc invalidů mělo BMW.
Zrušit potřebu cestovat na úřad, to je správné řešení.
Všichni to vědí, jen se čeká, která firma za sto mega to udělá.
Furt se divím, že moje firma to zvládá tak lacino, asi něco děláme blbě, když to nestojí 100x víc, možná,že naše data nemusí být tak chráněná, ale nejspíš, v těch státních se neuvěřitelně krade a IT rozumí pár lidí, tedy na těch úřadech, tak si myslí, obdobně jako David Rath, že všichni kolem jsou idioti a na nic nepříjdou.
Pche, sto mega? To bys byl z levnýho kraje.
http://web.volny.cz/noviny/z-domova/clanek/...
http://www.zive.cz/clanky/vyplati-se-datove...
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-60971690...
Už chápeš, co znamená slogan "víc než si myslíte"?