Člověče, když tak nad tím přemýšlím - já už jsem hodně dlouho netlačila kolo na tak frekventovaný silnici, abych se tímhle musela zabývat.
Vlastně si ani nepamatuji, že bych někdy přecházela na druhou stranu silnice kvůli tomu, že budu chvíli tlačit kolo...
U menších silniček to neřeším a u větších silnic bývá dostatečně velká krajnice, takže to asi neřeším také.
tlačím kolo vpravo a vedu ho vlevo
Clovece nevim,
ja bych zastavil a vedl kolo v puvodnim smeru.
Jedine co jsi pamatuji tak kolo mas vest vedle sebe smerem do silnice.
Soudruh z VB nam to na dopravni vychove zduvodnoval tak ze te to kolo chrani od aut.
:-)
Zákon o provozu na pozemních komunikacích, §53 Chůze:
(7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
To sice ano, ale vlevo je chodec bezpečnější už jen tím, že zdaleka vidí toho kdo přijíždí a má šanci včas zareagovat a uhnout třeba mimo silnici.
No, v každém případě podle zákona platí, že jen to, že jsem zařazena mezi chodce, mi ještě nemusí ukládat povinnost chodit vlevo, ba že to ve specifickém případě může být i naopak.
Jestli se člověk bude řídit zákonem nebo vlastním rozumem vyhodnotí, že to v některé konkrétní situaci není nejvhodnější, to už je na něm.
Ono je to logické, vést kolo nebo tlačit kárku při pravém okraji vozovky. Pokud je totiž silnice úzká a nedovolí, aby se zároveň míjeli dvě protijedoucí auta s chodcem vedoucím kolo (káru), pak auto ve směru pochodu chodce prostě zpomalí a bude popojíždět. V opačném případě by muselo auto couvat.
Je jedno jestli vpravo nebo vlevo, ale především tak abych co nejméně překážel těm co letí dolů a co nejméně ohrožoval sebe a ostatní. Pokud to jde tak radši vlevo, většina lidí se radši vyhýbá vlevo.
Totéž platí i o tlačení kola po silnici, tam je to zpravidla vlevo, když vpravo není kam uhnout z vozovky.
Jak tlačím ? Copak se to tvoje leho nechá tlačit ?
Na toto téma jsem se dohadoval s jedním kolegou lehokolistou celou dobu, co jsme tlačili kola do kopce - já vpravo, on vlevo s tím, že je chodec. Nepřesvědčil ho ani můj argument, že do kopce to auto ubrzdí dřív, než s kopce. Tuto nekonečnou debatu jsme přežili oba.
A projíždějící řidiči z vás museli mít neskutečnou radost, zvlášť když se u vás potkávala dvě auta. nepřidávali se řidiči k vaši odborné debatě? :-))
Vodím kolo vpravo, abych se neumazal o řetěz. Když mám společensky významnější doprovod, vodím kolo vlevo, abych ho neumazal řetězem.
Zato spolecensky mene vyznamny doprovod klidne maznes? 8-)
Společensky méně významný doprovod jde vlevo ode mě, takže kolo může zůstat napravo.
Jasně, do silnice :-)
Teď mě napadl ten fousatej:
To jde Mustafa, vede velblouda a dvacet kroků před ním jde jeho žena. Potká ho Ibrahim a říká:
"Hele, Mustafo, Prorok kázal, že žena má chodit několik kroků za mužem!"
A Mustafa mu odpoví:"Já vím, ale když chodil Prorok po světě, nebyli ještě nášlapný miny"
Já vím, y, ale tak blbej fór to zase není, že jo.
Kolo obcas vedu po chodniku, kdyz nekam doprovazim nejakeho pesaka. Do kopce ho tlacim skoro vyhradne v terenu, takze nejake vpravo - vlevo nemusim resit.
Bať, ok. No jsou i tací, kteří musí kolo vésti i mimo terén, ti to pak řešit mohou / musí...
A řešili už století a vyřešili, každý si vodí kolo tak, jak je mu to pohodlné.