Ahoj. Uměl by někdo fundovaný nějaké srovnání výhod a nevýhod řemenu proti řetězu na jízdním kole? Vím,že řemen bude mít lepší životnost, bude vyžadovat nulovou údržbu. Samozřejmě pro řemen je nutný jiný rám a planetová převodovka, ale to neberu jako nevýhody. Jak je to ale se ztrátou energie? Nepropružuje řemen třeba nějak více než řetěz?
Mám na Carbon Drivu najeto něco přes 2000km a velká spokojenost. Výhody jsou jasné a všude k přečtení, nevýhody které mi někteří jedinci vnucují jako "počkej až ti to někdo přeřeže" a nebo "až se ti to přetrhne tak budeš v prdeli" neberu. V prvním případě mi stejně tak může nějaký blbec prořezat oba pláště a v druhém pokud si ten řemen člověk občas prohlídne přetržení někde na cestě nehrozí, vždycky se porušení opticky projeví dlouho před tím než řemen praskne. Na rozdíl od řetězu, který se mnohdy přetrhne nečekaně a je to v plném záběru ze sedla o držku.
Co se týče tvojí otázky, pocitově to trošku pruží, ale asi opravdu jenom pocitově. Pokud není řemen poškozený, nemá tam co pružit, takovou sílu člověk nemá šanci docílit. Ten pocit je spíše z toho, že je to po povrchu gumové. Ale já ten i když nejspíš jenom pocit miluju, je to takové přívětivější k mým zdevastovaným nohám zdá se mi. :-)
Pro závodníky kteří neuznávají planetové převodovky to samozřejmě není, pro všechny ostatní určitě ano, pokud tedy budou akceptovat cenu.
Díky Jurasi. S přeřezáním taky nepočítám. Fakt je, že řetěz člověk na cestě spíš opraví, má-li sebou nýtovačku a kousek řetězu.. A nebo klidně i za cenu zkrácení. Ale s přetrženým řetězem by byl v pytli. Na druhou stranu na delší cestu asi nic nebrání mít řemen náhradní. Nevíš jaká je nějaká teoretická životnost toho řemenu? Řetěz se vytahá docela brzy.
Jak sem psal výše, přetržení pokud řemen občas kontroluješ nehrozí. Myslím že i kdybys ho neprohlížel, tak by jakékoliv poškození šlo cítit na pedálech a ještě na něm dojedeš stovky km. Ale je pravda, na expedice bych si náhradní řemen vzal sebou taky, je přeci lehoučký, jistota je jistota.
K tvé otázce o životnosti, borec na něm ujel 18 000km a očekává ještě jednou tolik, tady to píše http://www.rebelbike.com/index.php?clanek... .
Vidím jednu podstatnou nevýhodu, že to nejde dát na lehokolo.
nooo, to bych netvrdil, tady řemen je:
http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZI_2010/#80.jpg
Myslím že by to šlo, nejdelší délka 12mm širokého ozubeného řemene je skoro 4,5m, tady více http://www.haberkorn.cz/files/file/pohonne... .
přímo zkušenosti s ním nemám,taky jsem ale uvažoval o jeho montáži na kolo s torpédem. Nicméně musí být dost napnutý jinak při silným záběru se může prosmeknout. Ideální by byl ne klínový řemen ale řemen se zuby tak jako je u rozvodů v autě,ovšem užší.