Termín: 19.09.2013
Místo: Brno, sjezd NAKOLEONa a 1000 jeho věrných na Moravském náměstí
19. září 2013 se koná podzimní cyklojízda. Přijeďte v 18.00 na Moravské náměstí v Brně (před kino Scala) a podpořte svou účastí pokus hned o dva rekordy, jeden český a druhý světový!
NAKOLEON hledá 1000 lidí, kteří mu věnují 2 hodiny času a přijedou na kole vytvořit největší mimopražskou českou…
Za podporu takových a podobných "rekordů" by měli srovnat Pelhřimov se zemí. Co chvíli někde čtu o srovnatelných kokotinách, co se vydávají za rekordy :-/
Klid, v Krně se sejdou maximálně desítky lidí. Nepochybuji však, že oficiální zprávy uvedou, že se jich tentokrát tisíc sešlo.
Já je bohužel nepůjdu spočítat, neboť tou dobou budu vydělávat na ty studentíky a NGOisty na cyklojízdě.
IMHO ačkoliv je akce "cílená" na "rekord", myslím, že skutečným cílem je dostat do ulic co nejvíce cyklistů a ukázat lidem na radnicích, že v Brně opravdu jsou lidé, kteří chtějí (ti méně odvážní), případně už dávno jezdí (ti odvážnější, případně se sníženým prahem sebezáchovy) po Brně na kole.
Na druhou stranu akce svolávané s hesly, přijďte a podpořte aktivity na rozšiřování cyklo-infrastruktury moc velkou odezvu nemají, zatímco tato akce "alá rekord" má přislíbenou účast 993 + dalších 878 lidí.
Každopádně přeji všem suché počasí a organizátorům hojnou účast!
:-))) klasika
Nalákáme je na dětinský rekord (jinak by nepřijeli) a budeme je vydávat za dopravováníchtivé. Takový malý podvůdek na všechny strany, ale účel světí prostředky. Všude je to stejné.
Rozhodně se nejedná o podvůdek.
Na oficiálním webu je jasně napsáno:
A především: zasadíš se o rozvoj cykloinfrastruktury v Brně
Společnou jízdou vysíláme zprávu brněnským politikům a úředníkům, že se nemusí bát prosazovat a realizovat lepší podmínky pro jízdní kola. Více cykloobousměrek, cyklopruhů a stojanů pro bezpečnější a důstojnější jízdu Brnem!
Díky za upozornění :P Přidal jsem to i do této pozvánky, do které jsem vykopíroval část s programem.
Tak jsem zkouknul stránku akce Nakoleon. Nazvat akci podle zamindrákovanýho zakrslíka, který si svůj tělestný mindrák kompenzoval agresí po celé dnešní EU, to je přiléhavější než buzigaťky.
"Na konci cyklojízdy budou nachystány samolepící reflexní fólie pro Tebe a Tvé kolo. Pomůžeme Ti pomocí několika kousků těchto fólií zvýšit pasivní bezpečnost jízdy na Tvém kole."
- Jak přesně reflexní fólie zvyšují pasivní bezpečnost jízdy na kole?
"Společnou jízdou vysíláme zprávu brněnským politikům a úředníkům, že se nemusí bát prosazovat a realizovat lepší podmínky pro jízdní kola. Více cykloobousměrek, cyklopruhů a stojanů pro bezpečnější a důstojnější jízdu Brnem!"
- Získat pro sebe výhody na úkor ostatních může egocentrický cyklista subjektivně vnímat jako projev důstojnosti. Ale že by cyklopruhy a ježdění v protisměru bylo nějak zvlášť bezpečné..?
ad název akce: trochu nadhledu se špetkou smyslu pro humor by neškodilo.
ad reflexní fólie: "Vizuální kontakt výrazně snižuje riziko kolize – proto mějte na sobě a na kole reflexní prvky a přinejmenším za snížené viditelnosti buďte vždy osvětlení vpředu i vzadu."
ad výhody na úkor ostatních: To je právě to smutné. Automobilismus zabírá většinu veřejných prostor, silnice, parkovací místa, výfukové plyny... Lidé, kterým mají automobily sloužit jsou nyní ohrožováni na životech, mají vyhrazená místa na ulici, kde smějí přejít na druhou stranu, ale ani tam není bezpečno. Nedej bože aby po ulici vyjel cyklista, který nesmí jet po chodníku - ohrožoval by již tak utlačované chodce; šup s cyklistou do vozovky, kde se bere ohled jen na rychlejší a objemnější. Ne. To je důvod ke zřizování bezpečnějších zón pro jízdu na kolech...
Doprava nejsou jen auta, autobusy, vlaky, motorky, ale i kola, koloběžky. Ale hlavně jsou to všechno lidé, kteří mají stejná práva, jako kdokoliv jiný.
Doporučuji shlédnout několik videí o Kodani: http://vimeo.com/69949876
Myslím že smysl pro humor jsem prokázal dostatečný :-)
Snížení rizika kolize se nazývá aktivní bezpečností, nikoliv pasivní. Chápu, že aktivisti jsou většinou absolventi fildy, genderových studií, environmentalismu apod., a ne technici, ale google a wikipedii snad umí používat i ti, ne?
Po Brně jezdím střídavě na kole a autem, a tvrzení, že "se" bere ohled jen na rychlejší a objemnější je jen neustále opakovaná lež. Řidiči cyklisty respektují, a někdy i cyklisti řidiče.
Nejbezpečnější zóna pro jízdu na kole jsou tak široké jízdní pruhy (minimálně pravý), aby se tam vedle sebe bezpečně vešel autobus a cyklista.
Kde je místo, tam samozřejmě oddělená komunikace a důsledně vymáhat, aby cyklisté jezdili pouze po ní (např. úsek Bystrc-Komín-Pisárky).
Udělat pruh pro jízdu rovně pro cyklisty vpravo od pruhu pro odbočení doprava (např. na křižovatce v Pisárkách) je blbost, a už pár cyklistů takhle zajelo pod kola náklaďáku.
Zrovna tak je blbost honit cyklistu střídavě na chodník a na silnici šikmo přes obrubník (rovněž Pisárky). Já s tím problém nemám, ale méně technicky zdatní cyklisté a cyklistky ano, a dresíkáři to úplně ignorují a překážejí na vozovce.
Trasu přes pisáreckou křižovatku jsem jel na konci peletonu a jen jsem nečekaně nadskakoval, když jsem se snažil držet formaci. Mohutný byl i přerod chodníkocyklostezky v chodník směrem na mendlák.
Brněnský deník - Přes dva tisíce vyplétaných kol se ve čtvrtek najednou roztočilo v centru Brna. Více než tisícovka cyklistů se zúčastnila hromadné vyjížďky Nakoleon.
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/obrazem...
Odkazy na fotogalerie účastníků a oficiální média: http://www.brnonakole.cz/prijelo-1050-nakoleonu/