Něco jsem oběvil ale těžko říct jak to bude makat nooo http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Ja dnes koupil tento
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Buď si jistý že makat to bude neskutečně kam se na to hrabe bosch a podobní výrobci
Mrkni zde
http://www.nakole.cz/diskuse/15114-s-motorem...
Hlavně se mi líbí že není motor závislíý na šlapání,cena a není to v jedné"bakuli"Jak si ho obědnával??
Čau... tak ses Bobe koukám nedočkal, sorry, ale haraburdí z výstavy dovezou až příští týden.
Nějak se nám tu přemnožily prototypy, půjdou na odstřel, hodím sem pak ceny a fotky, kdyby někdo něco atypickýho chtěl k vánocom...
Nešlo o nedočkal ale o přehodnocení možností.
Bohužel nemoc se rapidně zhoršuje a tak je pro mně důležité kriterium výkonu, (250W oproti 720W)dále možnost si dávkovat přípomoc dle vlasního uvážení. Bohužel jsem ve stadiu kdy zvládnu cestu tam šlapat jak můžu ale zpět už to většinou neušlapu.
Pak byla volba jasná, nevím ale zatím zda to byla volba správná ale z vyjádření kolegů co cyclone vlasní, tak to byla volba pro mé požadavky jediná možná.
No uvidíme, příme motory mně jen zklamaly jak výkonem tak životností či poruchovostí. Možná jsem jen měl smůlu že jsem narazil zrovna na šmejdy.
JJ, tak hlavně aby to bylo v cajku. Přímé motory pro tebe jsou k nepoužití, to je jasný. S baterkama co máš tě to povozí s nesrovnatelně lepší spotřebou a výkonem na malých rychlostech.
Podle toho co bylo letos vidět na výstavě, přímé motory to mají spočítané, třeba KTM už nebude Bionx používat vůbec a podobně. Skoro všichni tam měli nový Bosch, až to byla nuda. U nás to asi nebude tak rychle, kupní síla je menší, ale směr je myslím danej a Azie už má některý docela slušný středový pohony taky na světě. Na našich se zatím nic nespravovalo, tak doufám že to tak i zůstane.
Ovšem KTM má teď pohon, který spojuje výhody BionX a některé výhody Bosche... viz. tady http://www.ktmelektrokola.cz/index.php?str...
Sice je to tedy nábojový motor, ale přiznejme si, že to řešení krom asi dvou nevýhod, má taky svoje výhody... Ale nechci to rozebírat... Jen to doplňuji, že není vsazeno jen na jednoho koně.
Ten je jako zpřevodovaný?
JJ, je to normální malý s planetovkou. Akorát ten slogan mi přijde trochu mimo mísu, protože s Boschem toho moc tento systém nespojuje, ale vzhledem k cenám se asi musí nějak okecat, Panasonic je docela drahej na to co umí. Nebude to špatné, ale ani zázračné.
Zázračné to nebude, ale z hlediska mého hodnocení, to je hodně dobré... Je to malé a lehké a přitom to umí rekuperovat. Nenamáhá to navíc řetěz.. Není nutné snižovat výkon motoru při řazení... Tím se Bosch zase pochlubit nemůže. Zase má samozřejmě jiné výhody, jako třeba efektivita a snadná demontáž zadního kola.
No, rekuperovat teda nevím, kouknu na to. Že by tam nebyla volnoběžka, když je převodový??
Vypadá to vážně dobře... https://www.youtube.com/watch?v=pCiY2Q3LAXY .
:) KTM věřím, že by nevsadili na špatného koně...
No, 25000Kč za motorovou sadu bez baterky, to je tedy hodně, když není žádná použitelná reference.
Tak pokud se to kvalitativně vyrovná BionX, tak bych asi tu cenu i čekal... Je to samozřejmě hodně. Oni to někde prodávají samostatně?
Ahoj je to dost 25000 tušim no egokit predavajú za 3000 eur (jetam baterka)
GNG stredové motory sú lacne ale odchádzajú mechanické časti.Cyclone motory (nanich su založené ego kit ) tam treba tiež vymeniť mechaniku.. takže ak KTM je kvalita a nebude sa kaziť by tá cena mohla aj sedet . (Inak doma mam KTM bicykle a mam dobrú skusenost no z motormi od nich skusenosti nemam)
GNG ako koncept je dobrý 50-60km/h, problém je že to nevydrží.
Skusenosti: http://teslabike.sk/stredovy-motor-gng-gen-2...
A kdo je výrobce toho motoru? Dá se použít místo střeďáku pro "výletní" pohotovostní hmotnost 140kg v reáliích našich kopců na Vysočině? Nějak sem k motoru nic nenašel.
Já k tomu našel jen tohle http://www.ktmelektrokola.cz/index.php?str... a pak pár videí na Youtube, kde to fakt vypadá docela jako obstojné řešení...
S pohotovostní hmosností 140kg fakt netuším... Taky bych si to nejraději někde půjčil a zkusil. :)
Hele už jste viděli tohle?
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
O tom tu básním již více jak půl roku, cena není přiliž lidová. Když jsem nad tím bádal tak jsem dospěl k názoru že pro lidí mého typu (hendikepované) to není k použití. Jde o to že nešlapeš - nejedeš, nic pro ty co by si potřebovali při jízdě odpočinout.
Pro běžného spotřebitele určitě dobré řešení až na tu cenu. Cyclone se dá pořídit již za 10tis. a má trojtalíř sice jen s využitím dvou možností. Jeho montáž a zapojení je stejně snadné jako u toho 8fun. V e-pohonu by možná udělali dobře kdyby svou nabídku rozšířili i o tento motor.
Škoda, že je tu špatná zkušenost s tím polským bimoto kvůli tomu čtyřtalíři.
Není třeba nakupovat u poláků možností je více.
Jinak prozraď něco k tomu bimotu a čtyřtalíři, to mně uniklo.
http://bimoto.pl/index.php?s=34&l=pl
Už si nepamatuju kdo mi to tady psal, ale zboží mu poslali až poté, co jim slíbil návštěvu patřičně nazlobený. Víc nevím, a lidi se nemění jen tak, že. Proto předpokládám špatný vztah k zákazníkovi pořád. Jsou tady odkazy na videa z webu, takže by mělo stačit dát bimoto.pl do vyhledávání nakole.cz.
Vypadá to hezky kompaktně, učesaně, škoda, že je to údajně taková slabota jak žárovka do kuchyně. :-)
Ale Šikula je šikula, on to protestuje a vychytá, než to pustí mezi lidi, to jsem si jist.
Tak jsem trochu googlil, tady je:
http://www.greenbikekit.com/index.php/36v-250w...
V 350W Verzi s páčkou navíc stojí 315 EUR.
Poštovné 80 EUR. Tedy za 400 EUR doma, přidáme clo a DPH a jsme na 500 EUR, tedy zhruba na ceně z e-pohonu.
Nevím jak to bude u tohoto motoru, ale u normální sady od e-pohonu mám na dvou kolech PAS vypínatelnej přes vypínač na akcelerátoru. A na leháči jsem ho ani neinstaloval.
Jo u sad to jde ale né u všech a pokud jsem se zajímal o tento motor tak ten právě vypínaní nemá. Tedy pokud ho někdo neudělá ale jednoduše to nejde u tohoto typu motoru. E-totem by nám to mohl říct zda je to možné a jak je to náročné.
Obrovská nevýhoda je jeden tác a malý výkon. Jak už jsem uvedl cyclone se dá pořídit o 4tis. levněji a má trojnásobný výkon včetně trojtácu.
Ale je tam o řetěz víc a není to tak čisťounký.
Jindro jeden nebo dva řetězy na tom už nesejde, podstatný je výkon a cena.
Jinak s tím řetězem už to není jak za dob Agilky, štelovat linku a podobně. Ono už je to jinak vyřešeno to uchycení a řetěz tam měníš jednou za rok. Jsou borci co tam dávají řetěz z motorky a ten jim vydrží pár let. Jediné co musíš udělat tak párkrát za rok namazat řetěz.
Zprvu jsem se toho taky bál ale až si to "ohmatáš" je to pak jednoduché včetně zapojení.
Pravda, hlučnost při provozu je větší, to je jediné mínus. Ale zvykneš si a časem už to ani nevnímáš.
Další výhoda je dobrá dostupnost náhradních dílů.
8Fun je ale každopádně dobrá cesta a hlavně levnější než bosch a univerzálnější.
tady jedeš na pas, na plyn nemusíš sahat, máš tam stupně podpory. Když přidáš plyn jedeš na plyn i bez šlapání, nebo si s ním přitlačíš motorem ke šlapání, to je fuk. Je to naprosto blbuvzdorný. Akorát tempomat tam není, teda aspoň na tom co tu mám
Tak že rozjezd a jízda je možná i bez šlapání?
Samozřejmě pomoci páčky. Pak to ale taky nesplňuje tu bruselskou normu o PAS.
JJ, jak je libo, nebo nula na displeji a nesahat na plyn a jedeš za svý, žádný mačkání netřeba.
Normu neplní, což u tý mý 350 je fuk, u nový s displejem 800U to umíme naprogramovat na EPAC/ne EPAC
Tak to je dobře, teď jen více prodeje aby se cena mohla snížit.
líbí se mně jednoduchost montáže témeř na každé kolo. Rovněž elktrika je snadná k zapojení.
Hele Bobe, našel jsem i 750W
http://www.greenbikekit.com/index.php/bafang...
No tak to už je o něčem jiném, sice to "žere" ale s tím už se dostaneš snad i na sněžku:-)
Ještě tam vyřešit aspoň ještě jeden tác a bude to dokonalé.
Doufám že jak se rozjede prodej tak exkluzivita sunstaru půjde k šípku.
Zde je zase vychválen až do nebes
http://www.bikenet.cz/clanky/stredovy-pohon...
včetně luxusní ceny.
I s poštovným to dělá 510 EUR, ovšem k tomu nám naši napaří clo a daň, snad to někdo brzo přiveze do Evropy a pak to bude levnější.
Nevím jestli. když budeš mít takový žihadlo motor potřebuješ více táců, spíš bych to viděl na maximálně 5-6 pastorků a bytelný řetěz, bude to s tím asi cvičit.
Neřekl bych že je to v eurech mají tam 499,99 +25 doláčů dovoz a k tomu 21% dph a 6% clo
http://www.cz-ebay.cz/celnim-rizeni-informace.htm
to je zhruba 12900kč za 750W motor.
Bobe, trochu anglicky umím :-)
Nastavil jsem si platbu v EUR - je na to combo v pravém rohu, a zadal svoji adresu, prostě tak jako bych to chtěl koupit, včetně poštovného do Evropy a hodilo mi to 509 a něco v Eurech.
http://www.greenbikekit.com/index.php/bafang...
To poštovné je o dost dražší než 25 doláčů... asi 80 EUR.
Jo už jsem si toho všimnul, nedávno kolega objednával něco z Taiwanu a dopravné činilo 25$
Je fakt že to byl malý balíček tak do 1kg.
Tak jsem to z toho odvozoval. Z anglie jsem já dopravné platil 25 ale eur. On to asi má každý obchod jinak.
Sunstar jsem měl v ruce opět na letošní výstavě Eurobike, myslím že už jsou s těmi 24V mimo hru. Čekal jsem že třeba budou mít nějakou inovaci, ale nic. Je to dobrej systém, ale jestli s tím rychle něco neudělají, aspoň 36V a modernější vzhled, nemyslím že se udrží v kurzu. Některý jejich díly jsou už dneska docela retro, třeba na moderním MTB by vypadaly jaksi divně.
O jakých dílech mluvíš konkrétně? O baterce? Samotný motor mě přijde docela hezkej.
Takový ty matky na střed, kliky, převodník, lisovaný pochromovaný á-la liberta, to je k tomu nepasující
A tohle http://www.rebelbike.com/index.php?clanek... ti přijde taky nemoderní? :)
Těch 24V je opravdu už pravěk a ještě za to takovou cenu? Konkurence je levnější a na 36V a více.
Jako lepsi konkurenci vnimam Bosch. Co se tyka nejake cinske kopie, tak v levne verzi bez torzniho cidla, se to nebude chovat jako Sunstar. 24V ma jiste nevyhody, nicmene ne tak zasadni, aby to dobre nefungovalo. Cyklone 500W mas taky na 24V a lidi si chvali. Popravde pokud neco funguje, tak neresim ze to je na 24V. Modelarske motory pojedou treba i na mensi napeti a taky to nikdo neresi. Proc taky? Vodice na to jsou dimenzovany.
Jsem toho názoru že u elektrokol a jejich motorů je lépe mít vyšší napětí. Pak do motoru netečou takové proudy jako např. u cyclone 500W/24V, Agilka by ti mohl vyprávět.
Srovnávat modýlky s elektrokolem není zrovna přiměřené.
No když vidím na jaké proudy a překvapivé výkony s ohledem na velikost jsou ty modýlky stavěné, tak klobouk dolů. Cose týká Agilky a jeho 24V cyclone, tak tuším, že je celkem spokojený. Počítám s tím, že pokud to je vyráběno na 24V, tak dimenze vodičů je na to stavěná. Tereticky by člověk mohl být nespokojen i s 36V, protože přece na 48V by tekli menší proudy... Dále teoreticky může být člověk nespokojen i s 48V, protože přece při 60V tečou ještě nižší proudy... Dobře 48V je považováno za ještě bezpečných... Pak další věc, kdyby Agilka neměl 24V, tak prostě jednoduše nekoupí dvě ytriovky a nehodí je do brašen na kolo... Tam je totiž problém, že se dělají od určité kapacity a dost to váží... Takže pak mít tři baterie v sérii už by byl problém váhový. Jen chci říct, že vše má svoje. Já používám jak 24V, tak 36V a nemám dojem, že by mi systém 24V sloužil nějak zle. Popravdě raději SunStar na 24V než plno levných systémů na 36V, které kvůli ceně nemají ani torzní čidlo. Tak to je zase můj pohled a moje priority, ale respektuji vše co píšeš.
Neříkám že Agilka je nespokojený, jen že mu při tom samém výkonu který mám ja u 36V motoru, teče
do jeho dva až třikrát více. 36V dnes beru jako
standart. Taky netvrdím že těch 24V neudělá svou práci jak má. Znám ale taky pár lidí kteří si to koupili a spokojení nejsou. Sám jsem jedno elektrokolo na 24V testoval a když jsem chtěl vyjet malý kopeček tak odběr byl značný a pokles napětí při něm byl docela ničivý. Bylo to ale s motorem s převodovkou a volnoběžkou.
U středového (sunstaru) se to může chovat jinak.
Ten FSA není ale origoš... ta matka a plechový krytky pod klikou jo, divoký konektory taky, ale to bys musel vidět rozhozený naživo. Ono tomu moc nechybí, překopat to na něco pěknýho místo těch lisovaných plechů a 36V by neměl bejt problém, proto se dost divím že to zatím neudělali.
Tady máš standard: http://www.datei.de/public/extraenergy/2012...
V této podobě to bylo i letos vystavené, vedle jiných taková popelka
Problém by to být nemusel... Dalo by se jiné vinutí a jiná řídící jednotka. Otázka je proč by to dělali. Třeba Dahon Boost má dost titěrnou baterku... Pokud by měla mít stejnou kapacitu při 48V, tak ty buňky budou muset být ještě titěrnější. BMS bude taky trošku složitější. A co se s tím získá? Nějaká malá úspora na průřezu vodičů. Navíc ve vlhkém prostředí je 48V asi už z hlediska bezpečnosti na samé hranici. Takže ono je hezké vzít jeden argument a nevidět další, ale věřím, že vědí co činí. Ale pokud nějaký jiný výrobce překvapí stejnou kvalitou a bude to na vyšší napětí, tak do toho rád půjdu. Nicméně nekoupím nic cos e jen tváří hezky a přitom to nemá ani torzní čidlo a aby to makalo, tak to potřebuje půl otáčky atd... Takže to je zase muj pohled.
Jestli jsem to pochopil správně, tak akorát zdvihli napájecí napětí na 48V a beztak jen malá úprava řídící jednotky kvůli tomu.
Skoro bych to tak viděl.
Už můžeme spekulovat co by s tím udělalo 60 nebo 72V.