Dobrý den přátelé.Moje žena má kolo Agogs uphill city (baterie AE Lithium-Polymer 360 Wh (10Ah / 36V)pohon-asistované šlapání, akcelerační páčka, typ elektromotoru Bafang QSWXH series, bezkartáčový v zadním náboji
Cestou do dlouhého kopce (kdo to zná na Šumavě, tak od Javoří pily u Modravy směrem na Prášily je dlouhý kopec s asfaltovou cestou- směr Bavorská cesta) Tak na vrcholu kopce , i když žena usilovně šlapala za maximální asistence motoru, tak elektrokolo přestalo jet, zadní náboj byl velmi horký-nejspíše se spálil motor, prý proti spálení tam žádná tepelná ochrana není. (přestože Agogs prohlašuje výdrž kola ve stoupání 18%, tak náš případ to nepotvrdil)
Řešíme teď dilema, zda to dát opravit (řádově jistě tisíce korun) a být v nejistotě, že další větší kopec nám opět spálí motor (nechceme zase absolovat x… kilometrů zpět na těžkém kole bez asistence, když nás e-kolo zase někde zradí) anebo koupit jiné elektrokolo. Chceme si ještě užít výletů na Šumavě a v Jizerských horách a nechceme se vyhýbat kopcům. Jsme již oba v důchodovém věku, manželka je po operaci nohy, bolí jí koleno, proto potřebuje elektrokolo, nemůže totiž naplno šlapat bez asistence. Jezdíme po městě, venku pak cyklostezky, polní cesty, žádné divočiny ani cesty plné kamenů a kořenů. Dojezd nám stačí do 80km Na kole by mělo být světlo,blatníky, nosič, . Manželka by chtěla podobný typ sportovního kola, ale s nižším, universálnějším či dámským rámem (nechce skládačku ani malá kola). Zvažuji i středový pohon Bosch či u klik trojtác, kdy by přeřadila na nejlehčí převod , když je kopec. Vpředu nyní je tam jen jeden převodník, vzadu pak 8mi kolečko. Investovat míníme až do 60 000, Žijeme jen jednou a dokud šlapeme…Je to nejspíš naše poslední elektrokolo (i když za ty ceny by tam měly být prvky ze zlata) Motor by měl pomoci, když již má pro bolest kolena malou sílu na šlapání . Měří 168cm váží 90 kg, dojezd stačí kolem 80 km,. Chceme koupit kolo v Čechách, jsme z
Chceme koupit kolo v Čechách, jsme z Prahy. Již kdysi zde v diskuzi jste mně dobře poradili trekové kolo, s kterým jsem spokojen a na němž manželku doprovázím (Autor Zenith) a rád bych, abychom dále v jízdách spolu dále pokračovali.Budeme rádi za každý postřeh a zejména osobní zkušenosti s elektrokoly od vás, vašeho okolí, případně i od prodejců či servismanů. Díky předem
Osobně bych doporučil středový pohon pokud jezdíte hodně kopce. Ideální bosch nebo něco podobného třeba od e-totema. Mám tříletou zkušenost s přímými motory a ta je veskrze negativní. V současné době čekám zda bude k máni středový pohon abych ho mohl otestovat.
Jela asi moc pomalu a motor se fakt přehřál. Motor makal, ale v nízkých otáčkách je bohužel účinnost špatná, takže to dost topí. 18% kopec to asi výrobce má vyzkoušené, ale patrně jen krátký kopec, kde se to nestačí upéct. Každopádně, pokud v návodu není zmínka o tom, že se nedá vyjet delší kopec na jeden zátah, tak to reklamovat. Ať to opraví tak, aby se to příště už nestalo a nebo ať vrátí peníze.
Co se týká nového stroje, tak bych volil asi taky Bosch a nebo něco podobného vyspělého. Sám za sebe bych se asi ani nebál BionX. To je sice přímý pohon, ale neslyšel jsem, že by to někdo upekl a to s tím lidi jezdí běžně Alpy.
Vypadá to že u toho uvařeného není trojtác, to by pak byl předpoklad opětovného upečení.
Ane, není tam trojtác.
A ohledně reklamace- právě nedávno kolu uběhla 2roční doba od zakoupení. A to jsme v tom kopci 2x zastavovali!
Škoda, že je to po reklamaci.
Každopádně je fajn, že to sem píšeš, protože lidi pak ví, co je nedomyšlené a co si nekupovat. Ikdyž kdo ví, jestli už to výrobce nějak nemá za tu dobu vychytané.
co třeba KTM. já na něm jel Modrým dolem až na Sněžku.Byl to sice silnej horák(800W motor) ale i tak to jsou kvalitní kola.
nevím co jste v tomhle měli za motor,ale dle vyhlášky je sice ofiko 250W ale poldové to nijak neměří-teda aspoń ne u nás.
Známej má kolo co má vzadu motor 1500W jede to 60km/h bez šlapání a poldové mu nikdy nic neříkali,samozřejmě nesmíš kolem nich jet ve městě šedesátkou, pak to přijde divný.Ale jinak problém není.Takže si myslím že nějakej 500W motor by vám bohatě stačil.
Modrým dolem na Sněžku a na kole? To by mě docela zajímalo kudy a jak.
A co tenhle KTM efun?
http://www.ktm-bikes.at/e-bike/e-bike/e-Fun.php...
chcete- li dat do hromady stavajici kolo:
-pokud kolo jede bez odporu, je to problem motoru.
-pokud motor "brzdi" muze se jednat o prorazeny(skratovany) vykonovy tranzistor v ridici jednotce - brzdeni ustane ve chvili kdy rozpojite silne draty mezi ridici jednotkou a motorem.
Slabý motor uvaříš vždycky, když se přetíží
Píšem to tu s Bobem už dva roky.
Buď silný (nelegální) motor, nebo středový pohon, ale to je fakt dost nákladné.
Kolik lidí ještě přijde o prachy jen proto, že uvěří tomu masivnímu vymývání mozků. Přímý motor 250W je dobrý pro 55 kilového Číňana.
Tady nejde z mého pohledu ani tak o vymývání
mozků, ale o tu legislativu. Když si to někdo neumí postavit sám a v obchodech mu nabídnou jen kolo s motorem jen 250 W, tak co zákazníkovi zbývá? Máte nějaký spolehlivý typ na někoho, kdo postaví elektrokolo na míru se silnějším motorem aspoň 500 W? A jsou nějaká
lepší kola s motorem 250W (kromě těch se středovým pohonem?), která by se ve větším kopci "neuvařila"? Máte někdo zkušenost s
kolem Wisper 905 se CITY?
odkaz např. http://www.ezriders.ca/electric-bike-brands...
Vydrž, už to mám skoro dopsané, postavíš si to sám, je to úplně triviální.
Určitě jsou... Třeba tohle...
http://ktmelektrokola.cz/index.php?str...
To má nějakou atypickou baterií 46,8V.
To jo. Obecně u těhle kol i BionX atp. je problém, že ty jejich originál baterie jsou šíleně předražené. To je fakt mínus za jinak uhlazené a skvělé řešení. Alespoň, že u toho Bosche není problém na to naroubovat jinou 36V baterku.
Mimochodem nový Bosch nevypadá vůbec špatně http://ktmelektrokola.cz/index.php?str...
Nevypadá špatně ale negativa jsou, vysoká cena, atypický rám, jen jeden tác, nemožnost pohonu bez šlapání.
Z těch negativ ano vysoká cena, ale jinak bych to nevyděl tak černě. Je to podelec, tak tam nevidím jako nevýhodu, že to bez šlapání nejede. Ty bys s lehkým šlapáním to dal i přes problém s klouby, ne? Prostě dáš max dopomoc a budeš šlapat z lehka. Pokud by to nešlo, tak to chce jít jedině do té stavby něčeho, co bude méně sportovní a raději více pohodlné a hodl bude to mít nějaký ten Cyclone atp.
Už je objednán a zaplacen tak uvidím kdy dorazí.
Cena se vším všudy 10600Kč
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Ahoj, píšeš že není problém na Bosche naroubovat jinou baterku. To mě zajímá, můžeš to upřesnit?
Rok jezdím Apache Hawk A5 Bosch 29, běžně mi dojezd v rovinatém terénu 60 - 80km stačí. Budu muset ale absolvovat cestu do kopců v délce 50km a to na jedno nabití neujedu.
Mám ještě jedno el.kolo, co jsem si stavěl sám. Je tam motor Crystalyte HT a baterie LiFePo4 36V 10A. Tuto baterii bych rád použil jako náhradní k tomu Boschi. V portu na rámu jsou ale čtyři kontakty, baterie zřejmě komunikuje s motorem a řídící jednotkou.
Jde tam jednoduše připojit plus a mínus z jiné baterky?
Díky
To co ti teď napíši není na základě mojí zkušenosti, ale zajímal jsem se o to, jelikož u systému SunStar , který na jednom kole máme, to je podobný problém.
Takže přesně jak píšeš, tak ta baterka má kontakty pro komunikaci s baterkou a bez zapojení těhle portů navíc to nepojede. Vtip je tedy v tom komunikační kontakty nechat zapojené na origo baterku, ale na porty + a - zapojit novou baterku... Technicky třeba jednoduše, tak že vodiče + a - přeštípnout a udělat tam konektor, který rozpojíš a zapojíš jinou baterku. (Pokud by to jiskřilo v důsledku plnění kondenzátorů řídící jednotky, tak je nejdříve připojit přes plnící odpor a až pak spojit napřímo. Ale to platí obecně, ikdyž to málokdo řeší.)
Díky za rychlou odpověď, takhle jsem si to nějak představoval. Bohužel v záruce nemůžu nic přeštipovat, těžko bych to vracel do původního stavu. Asi ten port na rámu rozeberu a uvidím, jestli by to šlo nějak elegantně. Ahoj.
Tak, hlavní věc u toho Bosche je, že tlačítkem na baterii zapínáš systém, jinak by to bylo asi jedno.
Připojit paralelně druhou baterku není zdravé, zvlášť pokud je to jiná kapacita a pravděpodobně i typ článků.
Zdravím. Mám ekolo Wisper 905 city třetím rokem. Najeto cca 15 tis. km. Bez závad. Používám 2 ks baterií 14 Ah z důvodu prodloužení dojezdu. Motor po demontáži a porovnání a novým ok. Za tu dobu jsem vyměnil 3 ks řetězu, a sjel dvoje pneu. Několikrát výměna brzd. destiček a špalků. Baterie při měřeném vybíjení bez poklesu kapacity.
Spokojenost.
Samozřejmě kolo doznalo různých úprav které jsem dělal jen jako tuning, nebyly nutné.
Tak tohle by mi zajímalo, jestli by Agogs dal taky? :)
Takže fakt nešetřit a koupit dobré kolo...
https://www.youtube.com/watch?v=ezunx81FMis
tak to rovnou tohle
https://www.youtube.com/watch?v=FJsMDsT8siU
Tak po všech studováních a hledáních
jsem se rozhodl, že asi ženě zakoupím
Haibike eQ Xduro Trekking SL Modell 2013
odkaz na http://www.youtube.com/watch?v=BUdOPxADSvU
Máte s ním někdo zkušenosti? Co si o této volbě myslíte?
Díky
vypadá pěkně ale 250W motor bych nechtěl.Je to slabý. Kup si něco co neuvaříš.Ideálně tak 500W a výše. Já jezdil na kole co mělo 1500W motor. Tomu se říká elektrokolo a ne to co má 250W motor a předjede tě každej na obyčejným horáku.
Tohle má středovej motor Bosch, to asi jen tak neuvaří, oni podle mého s těma 250W taky trochu mlží, aby se vešli do těch EU regulí.
To bude fungovat, jen jsme našel to kolo za 2600 EUR, což je docela raketa.
Velké výkony jsou potřeba pro nábojové přímé motory a u těch si chce pohlídat, aby ty vysoké proudy zvládaly baterie a BMS.
Nebo do toho pustit 72V a je to žihadlo.
S obyčejnou skládačkou se středovým pohonem Sunstar předjedu v kopci ostřílené borce... Sice je to jen 250W, ale k tomu přidáš svých třeba 250W a máš 500W a to už je s lehkým kolem v kopci sakra výhoda... Trénovaný borec možná dá do kopce po dobu pár minut 400W, ale stejně mu ujedeš. Je dobré si ovědomit o čem je kolo typu pedelec a o čem je ebike. Mám oboje, tak vím o čem mluvím. Samozřejmě ke kolu má blíže pedelec... Silné ebike je fajn na blbnutí, ale je to už trošku elektrický moped.
No jo ale to máš na 20" kolech na 28" to takový zázrak asi nebude.
Zatím to vypadá tak že ani ten můj nynější bez pomoci šlapáním mně do kopce nevyveze. Možná tak na 20" kolech by to bylo snadnější.
To by k tomu bylo potřeba tak 2-3kW 100-150Ah baterii a min 72V ale raději 96V.
Zázrak to není, ale je to dejme tomu zdvojnásobení mého výkonu a pak je z toho to, že takový prcek - kolo předjede v kopci kdekoho. Pravda je, že zrovna Dahon Boost je zpřevodován docela na lehké převody a tedy je to docela horolezec. To je pravda. Ale převody se jistě dají řešit i na kolech s 28" koly. Nevím prostě dozadu větší kolečka a je to.
Problém je ty větší kolečka sehnat 34z se dá ale 36z už moc né. Ale dá se na tácu změnit 32z na 24z.
Jo to půjde ono se to nějak vyřeší, je na to celá zima.
Pokud by jsi opravdu potreboval zadni pastorek
s atypickym poctem zubu lze jej vyrezat vodnim paprskem/ laserem / vysekavacim lisem Trumatic - autocadovou sablonu Ti mohu udelat.
Nebude to vsak mit "shimano nabehy"
72V/180Ah baterii mel elekrifikovany Favorit.
zvany Skoda Eltra.
uber :-)
Jsou i kola co na tom jezdí, řj i motor crystalyte to umí, 72V baterie, ale jen nějakých těch 10-20Ah taky jsou k sehnání.
pokud si dobře pamatuju, ten Crystalyte na 72V deklaroval 2kW výkonu, někde to najdu.
Mrkni sem
http://www.nakole.cz/diskuse/16789-apache-hawk...
Nevýhoda těchto motorů je že mají jen jeden středový převod.
Mám nyní středový cyclone 720W a i s převodem na tácu 32z a vzadu 28z jsem musel hodně šlapat abych vyjel do prudšího kopce.
Nedovedu si představit jak bych musel šlapat s převodem 44-48z na tácu a 32-34z na kazetě.
Pokud by byla možnost to elektrokolo půjčit tak je lepší to vyzkoušet před zakoupením.
Mrkl jsem se na ten Apache Hawk A5 BOSCH,
vypadá velmi dobře, ale pánský rám, kola 29,
to by pro moji ženu se 168 cm nebylo to pravé ořechové :-((
Tak mne napadlo, zda bych si nekoupil do toho"uvařeného Agogsu" tenhle GWL/Power EVBIKE: Motor + ráfek 26, dal to místo původního zadního kola s elektromotorem a nazul na to původní pneumatiku a jinak bych použil to původní stroj- tedy vše z toho původního elektrokola kromě nově nasazeného zadního ráfku s motorem Odkaz je na
http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Motory-a... V tom Agogsu je také baterie 36V/10Ah Tento motor je 250W/500W, tak by to moho jet i bez šlapání?? Možná se ptám hloupě, ale jsem v elektroinstalaci laik - pasovalo by to??
Doporučoval bych ti k tomu motoru koupit i řídící jednotku a ovládání. Z toho původního by to nemuselo pasovat. (jiné konektory)
Jinak je jasné že nepotřebuješ nové kolo ale jen motor s výpletem a další příslušenství tak že raději tu sadu za 5415Kč.
Z původního využijěš kolo a baterií.
Jak píše Bobbob, tak záleží na řídící jednotce.. Záleží na tom, co umí... Jestli je pro hall sondy a jaký úhel a nebo pro motor bez hall sond... Pokud nevíš, tak je jistější koupit celou sadu... Jen si uvědom, že to bude těžké kolo na zadek... Přímý motor hold něco váží. Já mám zásadu, že když už těžký přímý motor, tak využít i možnost rekuperace a to ty sady od i4wifi bohužel neumí... Ale ovládáním mě zase přijdou lepší než sada s jednotkou Magic, která umí spoustu věcí a dokonce i rekuperovat, ale nic neumí pořádně... Hlavně promysli, jestli chceš teda kolo typu pedelec, tedy kolo, kde pohon pomáhá automaticky dle toho, jestli jezdec šlape a nebo chceš systém ovládaný plynovou rukojetí či páčkou... A vůbec dříve než něco objednáš, tak prostuduj ostatní nabídky. Bylo by škoda se unáhlit.
No zda pedelec ? Manželka chce šlapat, má sportovního ducha, ale má nemocné koleno a když jí to pak bolí, tak už nemá sílu a chtěla by se vézt- čili sháním něco "obojživelného" resp, se silnějším motorem, aby se jí zase při větším kopci a slabém šlapání motor znovu neuvařil . Nám nejde o to, zda nás někdo na horáku předjede, ale aby ten kopec jakýmkoliv způsobem vyjela. Protože jet pak zpátky na těžkém kole bez motoru je pro ni zoufalství (což se nám už při uvařeném motoru jednou stalo a nechceme to zažít znovu)
No a co se tak poohlednout raději po středovém motoru? Tam si určím dopomoc podle vlastního uvážení a když nemůžu šlapat tak se vezu a to i do kopce.
Bohužel i závady se mohou stát a pak s přímým motorem bez volnoběžky je utrpení šlapat.
Ten motor co jsi vybral je právě takový se kterým se při poruše těžko šlape.
Mám tento, viz foto a jsem spokojen.
No já o středovém motoru již uvažuji delší dobu (viz výše můj zmiňovaný favorit Haibike eQ Xduro Trekking SL Modell 2013), ale jednak cena je příšerná a jednak si nejsem vůbec jist, zda umí jet do kopce bez šlapání (spíše ne). Je vůbec nějaký takový středový motor,komerčně prodávaný, co to umí? Ten Haibike má středový motor Bosch , 250 W a už tu někdo psal , že je ten motor slabý. Co je to za motor na tom foto?? To je asi doma instalované, že??
Je to cyclone 36V/720W
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
cena i s dopravou 10300Kč.
Jednoduchá montáž a jednoduché zapojení.
Tento motor mně včera vyvezl pohodlně do kopce bez šlapání s celkovou váhou 145Kg.
Bosch a podobné středové motory to nedokáži.
No takhle to vypadá super.To je tedy motor na střed? A funguje to tak, že buď šlapu bez motoru nebo se vezu? A je u toho setu nějaký návod? Nemusí se tam něco na kole rozdělávat, na co by člověk musel mít nějaké speciální nářadí? Prostě svedu to bez nějaké
zvláštní dovednosti a s obyčejným nářadím?
A stačila by mně k tomu ta původní baterie
36V/10Ah? Je tam na ni nějaký úchyt?
Ano je to středový pohon pomocí řetězového převodu.
Pokud máš základní nářadí na opravu kola, stahovák na kliky, klíč na šroubení středové osy, sadu imbusů tak není problém.
Jinak si myslím že za poplatek ti to solidní servis namontuje taky. Jinak návod na montáž je zde
http://s1302.photobucket.com/user/Eclipsebikes...
Je to jednoduché a srozumitelné.
Baterie 10Ah/36V je na to použitelná ale ta kapacita není přiliž velká. Stačí tak na 30km bez šlapání do mirného kopečka, spíše roviny.
Úchyt na bateri by jsi měl mít na tom původním kole do kterého tento motor namontuješ.
Pozor, tento motor je pomerně hlučný a nemá PAS, rychlost se řídí plynovou rukojetí jak na motorce.
Lze objednat místo plynové rukojeti páčku.
Koukám, že už si ten kràm zkrotil :-)
Jo včera byl další test, psal jsem to do vlákna "enduro kolo" baba500
http://www.nakole.cz/diskuse/16701-enduro-kolo...
Dobrý, kdybys do toho pouštěl 48V byl by větší rachot. Nezahřívá se to v těch kopcích?
Není to na 48V stavěné to by musel být jiný motor. Teplota motoru zatím nepřekročila 40°C.
Zato řj. kelly se hřeje dost, dám na ni chladič i když agilka mně psal že pokud mně to nevypíná motor tak to není potřeba. Jenže ja jsem kapku jako ty, chci to mít jištěné.
V sobotu mně to do kopce žralo 23-25A a to s "mohutným" příšlapem a v té makací hruze jsem se zapoměl podívat i na tachometr tak že ani nevím jakou to bylo rychlostí.
Včera pohodově bez šlapání 10-12A a rychlost 8-10km/h. Je třeba se znova učit i techniku jízdy jelkož je to jiné než u přímého motoru.
Má to takovou sílu že to jde na zadní kolo i s mou nadváhou, samozřejmě v prudkém kopci.
ad Bobbob : Jak tam čtu stahovák na kliky, klíč na šroubení středové osy... tak to začínám mít obavy, že se někde zaseknu a že to třeba nesundám. Nejsem si také jist, že za poplatek mi to solidní servis namontuje , když jim tam přinesu "kit s motorem" zakoupený po internetu a oni budou mít zaplaceno jen za práci bez marže na vlastním kitu. Znáte nějaký takový solidní servis
či někoho v Praze či okolí či někde jinde?
Zde jsou návody jak demontovat
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
A zde je návod jak ten cyclone namontovat
http://s1302.photobucket.com/user/Eclipsebikes...
Není to zase takový problém... Kdybys nikoho nesehnal, tak přijeď na Kladno a namontujeme to...
Pokud to nemáš za Robertem daleko tak už se jen rozhodnou zda to koupit.
Ideální by ovšem byl to někde napřed vyzkoušet, ono je to hodně jinak něž motory v kolech.
Pokud je z Prahy, tak to má tak max 25 až 30km. :) Co se týká vlastností kola s cayclone, tak dobře to zatím popsal Agilky někde tady v diskuzi a třeba i ty někdy tady zveřejníš nějakou recenzi. Zatím jsem ze všeho pochopil, že se musí držet plynová rukojeť, což je možná i otrava, ale hold je to ebike, takže s tím je potřeba počítat. Další vlastnost je, že pokud paní pojede bez motoru po rovině, tak se jí budou točit pořád oba řetězy, což by taky mohla být malá nevýhoda. Proti tomu jsou výhody, že s tímhle díky lehkým převodům už jde doopravdy vyjet všechno a to bez toho, aby se motor nějak trápil. Pak jsme pochopil, že další vlastností toho systému je větší hlučnost než má přímý motor... Neumím posoudit jak moc velký je to hluk a kde vzniká...
Řetězy se točí oba ale na motoru je volnoběžka tak že odpor je opavdu nulový.
Budu si objednávat páčkový regulátor a při koupi setu se to dá taky objednat.
Tempomat chybí ale to je slabost a nedokonalost řj. kelly nikoliv motoru. Určitě se časem najde koumák který by to dokazal simulovat elektronicky. Být to před 20léty tak bych se do toho pustil i sám, dnes již k tomu nemám ani vybavení ani dobrý zrak. Dala by se pořídit i jiná řj. která tempomat podporuje.
Hlučnost je vyšší a to zejména z motoru a převodovky která je ocelová. Kdyby tam byl silon tak je to v klidu ale zase nekvalitní.
Časem až se to zajede tak to prý utichne.
Pokud by se jednalo jen o střed, tak to bychom určitě dokázali namontovat. Zapojení do elektriky už by bylo horší.
Pokud bys měl zájem, tak mi piš do obálky a nějak bychom se domluvili.
http://www.testudo-sport.cz/prodejna
Elektrické zapojení je jednoduché, jsou tam konektory které do sebe zapadají a nedá se to zaměnit.
Je třeba jen zapojit na baterii + a - pol nejlépe přes pojistkové pouzdro do auta.
Díky všem za náměty a nabídky pomoci. Jak jsem tak pochopil, lze tento motor cyklon dát na téměř jakékoliv kolo. A funguje tam při tom normálně přehazovačka? Trojtác asi ne, že? A jak se přidělá ta baterie ke kolu (nemyslím k tomu mému původnímu Agogs, kde je na ni úchyt, ale k jinému- to je v nějakém vaku, nebo se na ni vyrobí speciální úchyt??
Mám ale obavy, až přednesu před ženu, že bych se dal do "bastlení" ebiku, tak moje manželka bude chtít nějaké hotové kolo- už jsem jí ukazoval nějaká videa - líbí se jí Haibike EQ Xduro trekking lady http://jizdni-kola.heureka.cz/haibike-eq-xduro... a také KTM efun lady
http://www.kola-cirkl.cz/elektrokolo-ktm-efun... Bude si chtít spíše užít ještě moderního kola elegantního vzhledu ... znáte ženy...Cherchez la femme.
Kdyby došlo na lámání chleba mezi těmito koly- 1.Haibike s motorem Bosch, druhé KTM s motorem Bionx, ale s trojtácem, ke kterému byste se přiklonili- aby se jí co nejlépe šlapalo, když jí začne bolewt koleno (zejména do kopců) a aby se nebála, že motor uvaří?? Dál než 60-70 km stejně nedojedeme A ty prachy nakonec za to dáme,bude to stejně asi poslední kvalitní elektrokolo v našem sportovním životě.
Díky
Ten DualDrive ke středovému motoru vypadá jako dobré řešení. Je vidět, že o tom kole někdo přemýšlel.
Jo prakticky jedna ze dvou možností, jak tam dosáhnout přijatelného rozsahu převodů. Osobně se mi více líbí kombinace planetové převodovky a Bosche. Zajímavé však je, že verze Bosche pro planetovou převodovku má nastavené menší hodnoty pomoci. Ale i tak mě to tak nějak k tomuhle řešení sedí více, když už je možné mít vpředu jen jednotác...
http://www.crystalyte.com/
Pánové, vy na to jdete chytře a tím pádem komplikovaně, alespoň co se montáže a všech těch sarapatiček týká.
Co to zkusit brutální silou.
Jednokolečko, žádné caviky s přehazovačkou, pořádně nadimenzovat řetěz, tři převody řešit trojtácem (celé mládí jsme jezdili s třemi převody, že jo), 72V, to znamená při normální jízdě nižší proudy, batetie i controler k dostání a o tom, že by to něco nevyjelo dost pochybuji.
Ale před tím jsi psal o vyvezení do kopce bez šlapání. To je dost zásadní věc, kterou je třeba si rozmyslet... Kdybys na tom netrval, tak určitě ta kola z tvých odkazů by byla super, jak Bosch tak BionX. Oba to jsou tak dobré systémy, že sám bych váhal, do kterého jít. Bosch je o něco hospodárnější s využitím energie a BionX je zase tichý, prakticky s obrovskou životností taky a šetří řetěz a převody. Přečti si nějaké recenze a hlavně si to půjč a vyzkoušej. Když dáš u Bosche režim turbo, tak to prakticky do kopečka jede stejně převážně samo a jezdec jen velice lehounce přišlapuje, protože ten systém reaguje právě na jezdcův výkon... Ale když ti to přidá 250% tedy 2,5 násobek toho, co dáš ty, tak je to už docela dobrý, ne? Samozřejmě v tomhle režimu bude dojezd menší, ale to platí pro všechna elektrokola... A pokud bys trval na řešení, kde tě to vyveze bez šlapání, tak to poznáš ještě citelněji. V nějaké recenzi jsem dokonce četl, že pak je z toho prakticky motorka, jak je ten příšlap lehký. I bych tomu věřil, ikdyž jsem měl možnost Bosche vyzkoušet jen na rovince a tedy nemám velkou zkušenost. Každopádně se mi tohle líbí daleko více, než držet plyn jako na motorce. U slabého kola by člověk stejně točil pořád jen plný plyn a pokud by to mělo být silné ebike, tak zase se těžko s vahou dostaneš pod 25kg a pokud budeš chtít i slušný dojezd, tak takové ebike může mít klidně přes 30kg, určitě vyjímkou nejsou ani stavby s vahou vyšší. Takže pokud vážně nejsou nějaké významěnjší zdravotní problémy a jde šlapat, tak za mě radím zůstat u pedeleku. Sice dost lidí tě zmate tím, že řekne, že to je houby výkon, ale lepší je si to prostě půjčit a vyzkoušet a pak si duělat názor. Mojí mámě s artrozou a nadváhou tenhle pro někoho malý výkon pomůže tak, že na Dahonu Boost vyjede kopec, který by nedala nikdy před tím.
Srovnání Bosch a BionX:
Bosch: Lepší účinnost bez ohledu na velikost kopce. Snadná demontáž kola. Avšak je slyšet, namáhá řetěz, pouze jednotác vpředu, životnost daná mechanickým převodem.
BionX: Do prudkých kopců to z principu musí mít horší účinnost než Bosch. Demontáž kola v případě defektu bude méně pohodlná. Avšak je to tiché, šetří řetěz a převody, vpředu klidně trojtác, životnost motoru prakticky daná jen životností ložisek, takže obrovská.
Takže je vidět, že dokonalý systém neexistuje a není se snadné rozhodnout. Já sám za sebe bych fakt váhal... A to jsem nezmínil nsystém KTM - Panasonic... Ten mě přijde dost dobrý... Patrně díky vyšším otáčkám motoru by mohl mít i lepší účinnost ve stoupáních proti BionX. Nevýhodou snad je jen to, že je slyšet. Fakt není snadné se rozhodnout. :) Vše má něco do sebe.
Zeptám se laicky,jak mám chápat, že DualDrive ke středovému motoru vypadá jako dobré řešení?
Ty tři převody v planetové převodovce nahradí chybějící trojtác, takže rozsah převodů je v pohodě. Mně osobně se ještě více líbí nějaká jen planetová převodovka s dobrým rozsahem převodů. Cenově asi přijatelné je Shimano Alfine 11.
Přesně jak píše Robikl. Jako hlavní nevýhodu středového motoru Bosch bych viděl jen jednu placku vepředu. Což řeší ten DualDrive přidáním planetové třírychlostní převodovky do zadní náby. Takové řešení napůl mezi klasikou 3x9 a planetovkou.
Když už se tu píše o výhodách a nevýhodách. Jako další velkou nevýhodu, bych já osobně viděl, šílenou šířku klik s motorem Bosch. A obecně nemožnost použít libovolné kliky. Ale to uživatelce vůbec vadit nemusí, neb to zřejmě tak moc neřeší :)
Přesně i to mě chybí, ten trojtác. Proto zvažuji
i to KTM, které ho má, ale zase je ti Bionx.
Myslíte že i při tom středovém motoru Bosch, když tam žena dá ten nejlehčí převod (i přes ty větší kliky) že ten motor do kopce neuvaří?
Roberte nevím jestli by to paní ušlapala bez motoru ale já určitě né. I když dám převod na tacu 32z a kaz. 34z nemám šanci to vlastní silou do kopce utáhnout.
Pokud má paní takové problémy s kloubama jako já pak by měla na přímý motor zapomenout ať je to jakákoliv značka.
Opakuji to neustále a mám to i z praxe potvrzeno ne jen od sebe, pro lidi s nemocným pohybovým aparátem je 250W nedostatečných.
Taky mám obavy, že to s jedním tácem vpředu i přes pomoc motoru do většího kopce neutáhne.
Je aspoň u tohoto motoru Bosch (nebo u jiného lepšího motoru) aspoň nějaké ochrana, že se to vypne při přetížení a nespálí? Ten Agogs uphill city se "uvařil" bez varování, a to jsme ve větším kopci 2x zastavovali pro načerpání sil - najednou přestal jet a konec, spáleno
Jak do dubu, Bobe.
Zrovna včera jsem si byl v jedné cykloprodejně pro nějaké součástky a muž středního věku se tam pokoušel se informovat a koupit elektrokolo, nabízena mu byla ta od 70ti tisíc výše s podotkem, že ostatní levnější je šunt, co se rozpadne během několika jízd.
Zase zavádějíci informace o dojezdech, možnostech zvládat kopce a terén, debata se vedla kolem hydraulických brzd a odpružených vidlic až do té doby, než ten muž položil celkem věcnou otázku, co bude, až mu po těch údajně 60 km skákání přes pařezy na Šumavě dojde baterie.
To už jsem nevydržel a pověděl mu pravdu:
Ne po 60ti ale po 30ti ti dojde, a budeš totálně v prdeli.
Koukal na mě jak zjara, tak jsem mu pověděl, kde jsem s tím čínským šuntem co se rozpadne hned byl, vysvětlil mu ty drobné detaily se zahříváním, spotřebou a tak a poradil, ať si kolo postaví ale pak jsem byl vykázán jako agent hnusné konkurence, co nepřeje milým obchodníkům jejich zasloužené prachy za odborný prodej.
Fakt to budem muset sepsat znova. Něco načnu, pošlu ti to k revizi, doplnění a komentářům, pak to totéž s Robiklem a plácneme to sem jako mírně poučený názor: Jak postavit elektrokolo a nenechat se obelhat
Mám trošku obavu, že tazatel nepochopil význam DualDrivu. DualDrive je systém řazení, kdy je v zadním náboji tří-rychlostní planetová převodovka, která nahrazuje tři převodníky vepředu. Pak je tam klasická osmi nebo devíti-rychlostní kazeta a klasická přehazovačka. Se systémem DualDrive tedy člověk získá těch 3x9 rychlostí i když má jen jeden převodník.
Můj čistě teoretický názor je, že s tím 250 W motorem a DualDrivem člověk nemá šanci najít kopec, který by nevyjel. Tedy pokud vepředu nebude obří pila jak na závodní lehokolo. Jestli se v takovém kopci motor může nebo nemůže uvařit, nedokážu posoudit.
Dual drive ano, ale bacha, 1:1 je na stupni 2 náboje, trojka je dorychla, cca 130% a jednička dopomala asi 75%. Abys se dostal na správné převody jako MTB nebo trek, budeš nucen nasadit tak cca 33 - 36 zubů převodník, ne větší.
Tak to omrkni, nevím teď z hlavy co má Bosch za možnosti, ale na nových Bosch motorech je právě malej převodník, takže bych řekl, že je to OK.
Jestli můžu poradit, běž určitě do středového pohonu, převody ti pomohou a jakýkoliv střeďák je lepší než nábový, hlavně na pomalou jízdu do kopců. Kašli na Bionx, je to to samé co jsi upekl, jen v lepším kabátě a líp nastavené. Jinak ty motory co nahoře uvádíš jsou skladem, měly by stát cca 4000. Hlavním problémem toho uvaření je akcelerátor a nastavení jednotky. Středové pohony s trojpřevodníkem jsou zatím věc, která přijde brzy, ale zatím není běžná, tedy je spíš ojedinělá.
Jen bych doplnil - sada evbike (moodel 2013) již rekuperaci umí - osobně vyzkoušeno (a poté i servisem potvrzeno).
Z duvodu překročení počtu příspěvků pod sebou jsem si dovolil pokračovat zde.
Jindra napsal
TUNING AGOGS UPHILL CITY
Jak do dubu, Bobe.
Zrovna včera jsem si byl v jedné cykloprodejně pro nějaké součástky a muž středního věku se tam pokoušel se informovat a koupit elektrokolo, nabízena mu byla ta od 70ti tisíc výše s podotkem, že ostatní levnější je šunt, co se rozpadne během několika jízd.
Zase zavádějíci informace o dojezdech, možnostech zvládat kopce a terén, debata se vedla kolem hydraulických brzd a odpružených vidlic až do té doby, než ten muž položil celkem věcnou otázku, co bude, až mu po těch údajně 60 km skákání přes pařezy na Šumavě dojde baterie.
To už jsem nevydržel a pověděl mu pravdu:
Ne po 60ti ale po 30ti ti dojde, a budeš totálně v prdeli.
Koukal na mě jak zjara, tak jsem mu pověděl, kde jsem s tím čínským šuntem co se rozpadne hned byl, vysvětlil mu ty drobné detaily se zahříváním, spotřebou a tak a poradil, ať si kolo postaví ale pak jsem byl vykázán jako agent hnusné konkurence, co nepřeje milým obchodníkům jejich zasloužené prachy za odborný prodej.
Fakt to budem muset sepsat znova. Něco načnu, pošlu ti to k revizi, doplnění a komentářům, pak to totéž s Robiklem a plácneme to sem jako mírně poučený názor: Jak postavit elektrokolo a nenechat se obelhat
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: před 8 minutami
Autor: Jindra8526
Souhlas, sepiš něco o této problematice a když bude potřeba lecos doplníme.
Prodejci a ne jen ti dělají z lidí blbce a podávají jim klamavé informace.
Tvrzení prodejce že elektrokolo s 8Ah bat. ujede 145km i když s nejnižší přípomoci je těžce zavádějící. Kdo tohle dokáže tak si může být jist že těch 70 a více tis. vyhodil úplně zbytečně.
U těch keců prodejců chybí podstatná věc a to že těch 145km musí elektrocyklista jet s kopce. :-)
Dokážu si představit, že bych ujel na svém kole s přidaným BionXem těch 145 km. Kdybych jel z Prahy na Hradec Králové, tak by to určitě šlo. Většinu času to je po rovnině, takže člověk jede rychleji než 25 km/h a motor nic nežere.
Zas na druhou stranu pro lehkého člověka tvoří kolo větší část celkové hmotnosti.
To snad ne, to by u mého kola musel ten "lehký člověk vážit méně než 17 kg :-)
Ano, ale z hlediska výdeje energie nutné na vyjetí kopce je celkem vedlejší jestli má váhu navíc v kole a nebo má pupík.
No to ano. Myšlenka byla, že když si já přidám na kolo 5 kg baterku bude to 7% nárůst hmotnosti zatímco někdo kdo má s kolem 125 kg půjde nahoru jen o 4%.
Já tedy úplně nechápu, na koho vlastně Arnošt reagoval a jak to myslel. Ale pokud reagoval na mne, tak moje myšlenka byla, že lehký člověk si vezme menší baterku, težší člověk tězší a budou na tom podobně jak s dojezdem, tak s navýšením hmotnosti.
Ty testy (někteří prodejci ty údaje uvádějí malinkatým písmem) provádí 60ti kilová osoba, na rovině s větrem v zádech za optimální teploty.
Říkám každému, děl dojezd co ti slibují dvěma a dostaneš velmi optimistický odhad skutečného dojezdu co můžeš dosáhnout.
Relativně ano. Ale poměr výkon ku hmotnosti bude mít silný a navíc netrénovaný člověk sakra špatný a to je ten problém. To, že pro něj tíha kola hraje relativně menší roli je pravda, ale k čemu mu to je, když neutáhne do kopce ani sám sebe?
Na to se snad kupují pořádná elektrokola. Ne? Ta utáhnou i mrtvolu :-)
Problém bude, že pod názvem pořádné elektrokolo, si každý představíme něco jiného. :) Pro mě je to maximálně lehký stroj, na kterém není problém šlapat ani když dojde baterka, ale pro někoho jiného to je hlavně silný stroj ovšem se spotřebou cca dvojnásobnou a velkou váhou na kterém je šlapat bez pohonu utrpení.
Když jedu do práce,chci pro kapitalistu vydat i to poslední :-) . Nemůžu se unavit už před tím !!! :-)
Proto jsem přesedlal na bezmotoráče.
Můj motoráč má smysl na jízdy tak do 30 kilometrů. To jede safra rychle, protože těch 25-30 km/h udržím i do kopce, a moc se nezapotím, a když chci tak vůbec.
Na delší trasy pak musím zvětšovat počet baterií, tím váhu, nebo mnohem intenzivněji šlapat, takže jsem se dostal do stadia, kdy ten motor vezl sám sebe, já to celý odšlapal a tak výsledný efekt je, že se vozil baterii na výlety a dřel jak na šlapadle.
Na cesty do práce do 30 km ovšem naprosto vyhovující a v ranních a odpoledních špičkách i o dost rychlejší než jiný druh dopravy - tedy ve Stověžaté.
Jízdu na kole 30km do práce si nedovedu představit. :-) Na takové dovádění je potřeba kolo(tedy spíše elektromotorka)s výkonem minimálně 1500W a aku 12Ah-20Ah . s tím,že to v práci dobiji. Běžná rychlost takového stroje by musela být trvalá 50.Mít garáž,nebo barák,tak je lepší jezdit na kozím dechu :-)
Básník jezdí 24 na šlapadle.
Mám od nás ozkoušeno, že kilowata stačí a 48V/10Ah, mám to 28 km, ale nejezdím denně a jezdím už taky na šlapadle.
Na elektrokole hodinu, autem 40 minut, autobusem plus mhd 90 minut a zhruba totéž na šlapadle. Kozí dech je určitě nejlevnější řešení, o tom není pochyb, ale není to vono :-)
Básník je sportovec. Já jezdím na elektro už i do hospody :-) Chátrám a chátrám ,až zchátrám. Tož konec se blíží no :-)
Já jezdím na elektrokole zase jen do hospody.
Ale tu druhou větu s tebou sdílím jako společné poznání :-)
Jo to je samozřejmě pravda :) Navíc trénovaný jedinec bude pravděpodobně hubenější vlivem tréninku :)
Hehehe :-)
Já Tě fakt musím navštívit :-)
To bylo k Jurasovi, na tu jízdu z kopca se sadou s deklarovaným dojezdem 145km :-)
Jo tak. Na to bych ti napsal, že pro jízdu z kopce je vyšší váha výhodou, jedeš rychleji :)
Jak už jsem psal, domnívám se, že bych na svém kole s lehkým a i celkem slabým elektro-motorem těch 145 km dokázal najet a jel bych to rychleji než bez něj.
Já už bych po 145 km umřel :-))
To si jen myslíš, neumřel bys, jen bys trpěl jako to zvíře :-)
Já chci trpět až v pekle.Tady si chci užívat
Peklo je jen "druhá" smrt, žádné věčné trápení. Ostatně, co furt s odpadem :-D
Víš prd co je peklo, dokud se neseznámíš s tchýní.
Moje tchýně je fan, už se mě i zeptala, čím jsem si ještě neublížil :-D
Důležitá je snaha. Nejhorší je,když se člověku nic nechce. Ani jíst
Zeptala se a pak zase opřela tu kosu o trámek.
To je věc kapacity baterií a typu motoru, ale reálná úvaha to je. Trochu si pomoci v kopcích by Tobě stačilo.
Uvažoval jsem BionX, který je asi tak podobně těžký, jako když na kolo dám trochu oblečení a spacák, tedy něco s čím těch 150 km občas jezdím.
Tady na té trase by mi třeba motor v kopcích na konci celkem slušně pomohl, tam jsem byl už dost hotovej.
http://cyclemeter.com/8f2cb13508c2c14b/Cycle...
Samozřejmě by se to muselo vyzkoušet. U toho BionXu si dovedu představit, že bych to přinejhorším dojel za své. Ale to je čistě akademická debata, protože nevím o nikom, kdo by mi motor půjčil, kam bych dal baterku a tak. Někdy to vyzkoušet, by mně samozřejmě lákalo. Azub mívá testovací tříkolky s Bionxem, ale to je úplně jiný stroj, na ní jet přes 25 po rovině nějakých 100 km asi nedovedu.
Bionx je stejnej Číňan jako ty ostatní, jen trochu líp pohlídaný.
Já mám jen silnej motor, 1 kW a to je těžký a klade odpor, když jede bez šťávy. Nějakej lehkej morek, lehounkou baterii, a pomůže ti to, ale musīš makat, jinak to odvaříš
Jo a musíš si to ovládat páčkou, jinak ti to bude pomáhat i když nepotřebuješ.
S tou váhou máš pravdu, tyhle lehounký motorky tě nezatíží, ale snadno se uvaří, jak potvrzuji já, Bob i kolega Senior.
Až načipuji tu svoji sadu ,tak ji také odvařím. Potom si tam dám 1,5kw a odvařím sebe. A bude klid :-)
Kde ty motory vyrábí přesně nevím, ale co se dneska nevyrábí v Číně? Rozdíl v kvalitě provedení oproti jiným systémům, na které si tu stěžujete, je obrovský. Ale zase k tomu nejde dát jiná baterka, odblokované se to koupit nedá a je to drahé. Pro člověka, který nepotřebuje motorku, ale chce elektro bez starostí mi to přijde jako dobrý systém. Sorry za odbočku :)
I na BionXu se dá přípomoc vypnout a jet úplně za své. O upečení jsem ještě neslyšel, domníval bych se, že to pak bude na reklamaci, ne na vyhození. Jak jsem se dočetl v návodu, BionX má v motoru zabudouvanou ochranu proti přehřátí, Trochu mi tedy vadí, že všechny slabé motory házíš do stejného pytle.
I papírově slabý motor jde posílit :-) A to také udělám. :-)
Takhle mu to natřu. Lenochovi 250watovému 13A trvalý a max.30A
36V. Jde vůbec připojit 250W s planetovkou na 48?
Motor je pár magnetů a cívek, na tom není asi co pokazit. A to je ten čínský zázrak, magnety v e-motoru koupíš levněji, než samotné, pochopitelně z Číny. Kluci z e-pohonu chtěli postavit vlastní, náš motor, cenově neprůstřelný.
Když budou dráty k motoru OK, tak to neuvaříš, jenže oni nejsou. Vyměníš dráty a uděláš Bionxe z čehokoliv. Mě vadí zase to podléhání reklamě, Bionx je zázrak, ostatní je šunt. Kluci z Czech Solar Teamu dojeli do Kzachstánu na tříproužkovém Golden Motors s řj Magic Pie, 7000 km.
ŘJ by si mohla hlídat teplotu, a taky to Kelly umí, jen je 3x dražší a 2x těžší než ta blbá Magic.
Ta veškerá PAS elektronika zase věc jen komplikuje. Robustní sestava má motor, řj, ovládací páčku a baterii. Zbytek je jen zdroj problémů, takhle jsem to během svého putování na velmi, velmi těžko s elektrokolem pochopil.
A kluci z Solar Teamu to potvrdili svojí mnohem drsnější cestou.
Tak já znám jen ten BionX, nic jiného jsem pořádně nezkoušel. Nemyslím si, že je zázračný. Je to pořád nábojový motor a v EU navíc silně zregulovaný. Stále si však myslím, že je lepší než mnoho jiných systémů. Jeho pedelec funguje skvěle. Neslyšel jsem, že by s ním byly problémy. To, jak jsem vyčetl u jiných systémů úplně neplatí.
Zkoušel jsi BionX ty?
Kdyby tady někdo vymáhal zákony omezující elektrokola, asi by tu trh s elektrokoly vypadal jinak…
Co jsem tak slyšel, tak s výbavou měli kluci problému. Třeba plynový páčka, kterou člověk pustí ale motor se nevypne a takové podobné vychytávky. BionX opustili protože si hlídá baterky a nefungovalo spojení BionX baterka + další baterky + solární nabíjení. Myslím, že byl problém v tom nabíjení.
No a nemyslíš že právě nemožnost připojení další baterie a přemrštěná cena posouvá bionx na spodní příčku?
To záleží, jak se na to koukáš. Někdo chce silný systém za levno, někdo chce systém, co prostě funguje.
Celkem by mně zajímalo, jaký jiný systém, má tak pěkně fungující pedelec? Věřil bych, že ten Bosch.
Pedelec si strč za klobouk, nejlepší pedelec je lidský mozek.:-) Nepodřebuji system který jen odhaduje jestli ještě můžu a nebo ne a co s pedelecem když nemůžu vůbec, pak jsem takzvaně v prdeli.:-)
Budeš se divit ale i ten levný systém funguje a funguje daleko lépe něž vychvalovaný bionx.
Nemám tolik peněz, abych mohl ozkoušet všechno.
Ty europředpisy jsou pouhou buzerací, protože pro kola se spalovacím motorem neplatí, a pořad jdou to kola. Přitom lomozí a smrdí.
Není důvod se podřizovat každému blbečkovi z Brusele. Možná že ty předpisy jsou právě prolobbovaný tak, aby to těm Bionxům šlo na ruku.
My elektrodisidenti půjdeme vlastní cestou a bruselismus porazíme :-)
To výkonové omezení mi dává smysl v nějakém Holandsku nebi Belgii, kde prostě nemají kopce. Tady u nás mi moc smyslu nedává. Těch 25 km/h a pedelec, to ano.
Jestli je a tím nějaká lobby, tak to bych spíš čekal automobilovou, aby kola nevyla rychlejší, a nějaké bezpečnostní omezovače.
Třeba v Německu tyhle omezení výrazně víc dodržují a také proto je tam nejprodávanějším systémem Bosch.
Přihlédnu li k tomu že elektrokolo si v drtivé většině kupují lidé kteří mají zdravotni problémy je pedelec pro ně nepřekonatelná překážka. I proto člověku který ma vážné postižení pohybového aparátu tato elektrokola nedoporučuji.
Porazíme je,nebo padneme :-) Na druhou stranu,až se začne po silnicích prohánět masa e-kolistů 1kw +tak to bude masakr :-)
Ani ne, tu kilowatu tam stejně nepouštíš pořád, spíše výjimečně do kopců.
Pedelec je komplikace.
Kvůli němu je nutné odpojovat proud do motoru kdykoliv sáhneš na brzdu, to znamená vyměnit brzdové páky, za nějaké šunty, na hydry pak zapomenout, nebo sehnat někde ty odpojovače co prý exitují ale na trhu je nevidím, když jedeš na páčku tak ji při brždění pustíš, ale ten PAS má nějakou prodlevu, tak neodpojit motor, tlačil by te dopředu i při brždění.
Jeniné rozumné omezení je omezení té rychlosti. Ono když se nad tím zamyslíš, tak by totiž výkon měl být omezován podle váhy jezdece a zátěže, protože prťavému Číňanovi stačí 500W a lítá jak tryskáč a Bob nebo já na totéž potřebujeme nejmíň kilowatu.
Čili ptákovina, euronuzerace a jako takovou ať si to strčí do Brusele.
Jindra8526 odpojovače to myslíš lankové spínače? Pokud ano tak jeden se dá pořídit zde ale až uvidíš tu cenu : http://eshop.e-totem.cz/hwbs-system-preruseni...
Já používám spínač na lanko co je na obrázku, funguje na jednoduchém principu,uvnitř je pérko a 2 plíšky a když se to zmáčkne tak se propojí obvod a vypne my to tempomat ,dobré je že si to můžeš nastavit kdy chceš aby se ten spínač sepnul takže stačí jen trochu zmáčknout brzdovou páčku a nemusíš vůbec brzdit.
Ty spínače byly v těch čínských pákách, ale zahodil jdem to.
Nepotřebuju odpojovat motor když brzdím, to bychmusel být na hlavu abych toutéž pravou rukou přidával plyn na páčce a zárověň brzdil.
Rekuperaci jsemodpojil, stejně tak tempomat.
Můj stroj je naprosto jednoduchý - páčka do ŘJ, baterie do ŘJ, motor do ŘJ - ani drátek navíc.
Hally jsem odvařil už před rokem :-)
A kde se dá pořídit ten spínač co je na obrázku? Na ten nemáš www adresu.
To co mám já už jsem nenašel vypadalo to podobně takhle : http://www.designvid.cz/technika/braketec-je...
Našel jsem jen tohle kde je také ten spínač : http://www.zbozik.cz/osvetleni-pro-cyklisty/654...
Já mám doma i jiné, jen to nikdo neuměl zapojit, a ve finále jsem zjistil, že to nepotřebuju.
Někde to najdu, včetně toho čínského světýlka, zase, jestli to někomu pomůže, rád mu to dám, furt se mi doma hromadí věci, které nahrazuji jinými věcmi, a je mi líto to vyhodit :-)
Tepelnou pojistku mají téměř všechny motory ale s jejich funkčností je to už horší.
A to je právě ono. Když se ty motory pečou, proč tam, sakra, ten Číňan nedokáže dát čidlo, které při zahřívání omezí výkon?
Ale umí a taky tam jsou ale ne vždy vzorně fungují. Někdy to jen začne cukat což je pro jezdce varování ale ne každy to pochopí:-)
Taky je chyba že u všech elektrokol chybí měření potřebných udajů k provozu elektrokola.
Něco třeba jako turnigy či cycleanalyst.
Nic tam není, je to nastavený blbě, měla by se přehřát a vypnout jednotka (mají nejspíš výkonnější než je rozumné). Na druhou stranu je to logické vyústění tlaku zákazníka na akcelerátor, který u 250W motorů je podle mě průšvih.
Vřele vám schvaluji napsat něco o montáži elektrokola a upozornit na nestydaté nabídky některých obelhávajících obchodníků, Mám k tomu pár laických poznámek . Z vašeho pohledu je to věc triviální, ale je třeba si uvědomit, že ne každý je schopen to provést, ne každý má na to nářadí, ne každý rozumí elektrickému zapojení. Vím, kolik lidí si dává do servisu prohlížet kolo před sezonou, nechávají si vyměnit řetěz, seřídit přehazovačku……. Tito lidé to prostě nezvládnou. Takže když se začne mluvit o výměně klik, šroubení středové osy, hall sondě, o řídící jednotce - tak to budou považovat za obtížné . Elektrokolo budou shánět spíše lidé starší, kteří neznají všechny moderní techniky. Já třeba až teď pochopil, jakou má funkci DualDrive ( i když jsem to podvědomě tušil) Trochu vzdáleně mi to připomíná, jak zastánci Linuxu bojují proti Windows, ale nakonec ten obyčejný uživatel ten Linux vzdá, protože na něj prostě nemá. Ale v žádném případě vám nechci brát to správné nadšení. Já zde v diskuzi nalezl hrozně moc rad, námětů k zamyšlení a jsem za to vděčný, i za nabídky pomoci při montáži ebiku. Ale když by těch zájemců bylo více, tak i vaše ochota pomoci by nemohla být nekonečná.
Troufám si tvrdit že jsem naprostý laik v oboru elektromotorůa proto jsem své elektrokolo stavěl na 3x, ale postavil a funguje.
Mým základním omylem byla představa, že to pozapojuju jak domovní elektroinstalaci, a to je pochopitelně tragický omyl, co kluci, co se kolem elektromotorů nebo autoelektriky pohybují vůbec nepředpokládají, že by nějakýho magora to mohlo napadanout.
Napětí nízké, tedy aby to mělo ten výkon, běhají v tom velké proudy, a tak na to musí být nadimezovaná kabeláž, i všechny ty spojky.
Jinak celá přestavba na elektrokolo s přímým motorem v náboji je jednoduchá zhruba stejně, jako výměna duše v zadním kole, pro fajnšmekry pak ještě výměna brzdového lanka, což ovšem nutné není. Pro běžného uživatele, a užitné zatížení kolem 120 kg řešení silným motorem v zadním kole postačí a vyjede to skoro všechno. Jakmile naložíte nosič a ještě k tomu připřáhnete vozík, je to už trochu komplikovanější ale taky to jde, jen to nevyjede všechno a občas se musí povodit a taky docela dost přišlapovat.
Přestavba, ktrou provedl BobBob je náročnější na provedení a jistě bude náročnější na údržbu, proto bych doporučoval pro starší či mírně hendikepované lidi nevymýšlet žádné extra složité věci, a použít silný motor v zadním kole. Zdá se, že na montáž pak je nejjednodušší tato sestava:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Ono to není až taková novinka, už je to na světě asi 3 roky, ale jak jsem se dočetl na zahraničních webech, byly s tím problémy s chlazením, které zdá se ti kluci čínští už vyřešili.
Takže koupíš set a baterii (doporučuji 48V), obuješ, zastrkáš ty dráty do sebe (není co tam co zkazit) a jedeš.
Co je tohle za vědu?
Tady je to samý vařič. Má někdo doma na půjčení USB na Magic externí? Nechce se mi to kupovat za dlouhý peníz.
Já to mám, pošlu ti to, napiš adresu.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... tohle jo?? Za kolik?
Jo to je vono, teď jsem to našel, jen koukám, že mi v luftě z toho bílého lítá zelenej drátek :-)
Nějak jsme ho z toho asi při ukládání, vyndavání vytrh, ale něměl by to být problém ho tam nastrčit.
To se asi vyplatí.
Já to už nepotřebuju, dám ti ten krám.
Osobní zkušenost - 1. sezona se sadou EVBike - přestavěno z treku rockmachine (původní cena kole cca.18tis - takže poměrně solidní komponenty) - jsem trošku "hmotnější" cca. 120kg. Dal jsem testovací jízdu http://www.mapy.cz/s/8LbT sice "jen" 15km, převýšení 850m - v podstatě se jede pouze do kopce - povrch rozbitá kamenitá cesta + lesní rozbahněná cesta - ke konci 1 km asfalt - baterie došla cca 1,5km před koncem. Teplota motoru - bez problémů se na něm dala udržet ruka. Do kopce se jelo celkem v pohodě - pohon mám v předním kole a kombinace mokra a holých kamenů :) to občas trošku proklouzlo. Můj osobní názor - tenhle motor se ani v poměrně etrémním profilu cesty neuvaří.
Silný Motor MagicPie taky neuvařím, ale uvařil jsem několikrát řídící jednotku a kabílky na ní.
Ja bych tedy nechal kolo opravit u E-kola. Servis maji slusny jsou ochotny. Alespon moje zkusenost A uprime motor neni zas tak drahej. Pokud kolo stalo kolem 32 000,- tak se urcite vyplati oprava za ted nevim presne ale myslim do 4000,- max. Pokud jde o opravdu velky a dlouhy stoupani a max dopomoc tak je to pro 250/400W proste moc, hlavne kdyz jezdec nemuze silneji pomahat. Co vim tak maj ted novy daleko silnejsi motory, ktery maj vetsi kroutak (nejakej off-road mod) Ale cena je byt v tyhle kategorii dobra, pro bezneho cechacka uz dost vysoka.
Jel jsem na SilverGo 2013 s digitalnim watmetrem a nejvic wattu i pres 600W! to bere kdyz ma clovek lehouckej prevod a slape lehounce ale rychle. Motor se snazi jet podle otacek taky rychle ale jezdec mu moc nepomaha svoji silou. Kdyz jsem jel cely kopec s boostem ale boostoval i ja prikon byl mezi 200-520W.
Ted na starsim modelu jezdim stejne a zadny problem, ale podminka je i boost jezdce jinak se to odvari. Jde to poznat i podle zvuku motoru. Tohle ma lip vyreseni BionX, kdy to pomaha podle tlaku na pedaly a ne podle rychlosti otacek. Ovsem zase 42 000,- za sadu + jeste kolo to je ulet. Mel jsem to pujceny od jenoho ochotnyho prodejce a je to fakt super system.
Milý seniore, jak už napsal předchozí uživatel, výměna motoru není finančně nijak nákladná.
Mimochodem, jak jste přišel na to, že jste motor spálil? Byl jste s ním v autorizovaném servisu AGOGS? Byl motor rozebraný? Pochopitelně i motor v tomto starším modelu ochranu má.
Přijďte si otestovat aktuální model - Uphill MTB Woman, pro paní s dámským rámem: http://www.agogs.cz/agogs-uphill-mtb-woman
S pozdravy, Jakub Ditrich, ekolo.cz
A hele, zlodej domen se to objevil!
Tak co, pane Ditrichu, odpovite konecne na muj dotaz, ktery jsem vznesl zde a zaroven poslal na vas mail?
Zde je odkaz na dotaz: http://tinyurl.com/q5eblta
Kdyby snad od firmy AGOGS nekdo chtel koupit kolo, mel by si nejdriv precist celou tuhle diskusi http://www.nakole.cz/diskuse/16047-prodejce... a pak se teprve rozhodnout, koho podpori nakupem.
Já ti postavím o polovinu levnější a dvakrát tak výkonné, na pana Ditricha kašli, snaží se uživit, když nemumí nic jiného než koupím/prodám, je jeho budoucnost beztak chmurná.
Milé nicknamy Jindra8526 a Murphy.. přeji vám ať máte pěkný den a plodnou diskusi i s vašimi mindráky.
Já se prodejem elektrokol neživím, a tak mindráky z konkurence nemám. Na elektrokole jsem toho porajtoval celkem dost, a dal mu zahulit jak asi málokdo, proto všem bez výhrad doporučuji si kolo postavit raději než koupit.
Ono pokud chcete dodržet ty dobastlené bruselštiny, pořádné e-kolo ani prodávat nesmíte, takže vlastně jiná šance než to sestavit moc není.
Já drandím nábojovou kilowatu, Bob má střeďák, což se z mého pohledu jeví jako nejrozumější varianta.
U prodejců e-kol mi nejvíc vadí, že klamou zákazníky zejména v dojezdech a skoro bych řekl, podělte to co vám slibují dvěma, a tolik s tím pravděpodobně dojedete.
Další věc, na kterou prodejci neupozorňují dostatečně, je omezená zátěž kol se slabšími motory. Když na to hupsne pořádný chasník a vezme si s sebou štěně, aby na rybách netrpěl žízní, pravděpodobně to do dvou hodin někde v kopci uvaří.
Ze by se nickname "Jakub Ditrich" distancovalo od osoby, ktera se jmenuje doopravdy Jakub Ditrich a ktera prokazatelne uvadela a prokazatelne prave ted stakle jeste uvadi zakazniky v omyl tim, ze pouziva domenu, ktera se presne shoduje se jmenem konkurencniho vyrobce? Co si o tomhle stavu mysli nickname "Jakub Ditrich"
vzal bych tě za slovo za kolik a jaké parametry by to stálo od tebe?
Samá mystifikace skrývající se za oslovení Milý seniore:
- dotazem v autorizovaném servisu jsem zjistil, že opravdu tam žádná ochrana není
(jak jinak pak by šlo vysvětlit,když tam ždáná ochrana nen, že motor byl při jízdě do kopce velmi horký a přestal fungovat- tedy že je "uvařený" )
- finančně "nijak nákladná" operace je minimálně 3 500 korun- pro mne tedy dost
-o koupi nového kola pro ženu uvažuji, zcela jistě to nebude kolo od firmy Agogs
Jistě, takže v servisu jste s poškozeným elektrokolem nebyl, ale to vám nebrání je zde pomluvit. To je v pořádku, je to vaše kolo, ale prosím, než budete příště něco psát, nechte si výrobek zkontrolovat někým, kdo mu rozumí.
Od kdy je popis reality a špatné zkušenosti pomluva?
Nez se budete vyjadrovat k charakterovym a znalostnim slabinam ostatnich, nechtel byste nejdriv odpovedet na muj dotaz? Jinak to bude vypadat, ze svoje moralni nedostatky zamlouvate tim, ze se snazite shodit ostatni.
Dotaz opakuji i zde:
=================================
Takze kdyz si zaregistruji na-kole, kole (a "na" pouziju jako subdomenu), na_kole a taky totez nejen jako .cz, ale i .eu, . info, . com, .... tak muzu Vaclava nutit, aby to ode mne odkoupil? Notabene kdybych byl majitelem b-f, cykloserveru, nebo neceho podobneho a kdyby nekoupil, presmeroval bych to na svoje stranky? Jasna svinarna.
Zajimave by bylo taky vedet, za jakou cenu to koupil a za kolik to nabizi.
Proc se tu tedy nevyjadri primo, kdyz je cisty jako lilium? Uz to, ze nesebral odvahu za celou tu dobu napsat zde svoje neco naznacuje.
=======================================
Takze VAZENY PANE DITRICHU, stejne to tu ctete. Proc se nevyjadrite? Proc nedate nabidku verejne, aby vsichni videli, ze to myslite vazne? Rekneme za cenu nakladu a registrace samotne. Cokoliv jineho by byl prece podvod, ne?
A jestli e-totem tu domenu nekoupi, urcite nebudete nadale smerovat z domeny etotem na svoji, ze? To je totiz take podvod. A ja, coby potencionalni zakaznik, se citim byt podveden. Aby bylo jasno - podveden firmou AGOGS, ktera se nestiti takovychto praktik.
=======================================
Odkaz na tento prispevek posilam firme agogs na tolik mailu, kolik jich najdu na jejich webu, s zadosti o verejne vyjadreni zde. Jestli mi prijde soukroma odpoved mailem, dam ji sem take.
=================================
Kdyby snad od firmy AGOGS nekdo chtel koupit kolo, mel by si nejdriv precist celou tuhle diskusi http://tinyurl.com/ocmph4c a pak se teprve rozhodnout, koho podpori nakupem.
=================================
Této diskuse jsem si všiml až nyní. Tak přidám pár svých postřehů. Na e-kole jezdíme s manžekou již cca 7 let (poslední 3 roky najíždíme ročně cca 4 tis. km)a za tu dobu jsme vyzkoušeli kde co (už by za to asi bylo malé osobní auto): začínali jsme s nábojovým převodovým motorem v předním kole rakouské výroby - vydržel cca 2 tis. km a pak se mu vysypaly poddimenzovaná ložiska a odešel pastorek. Pak následoval čínský opět převodový EZEE (ještě ho někde mám) - najeto cca 3 tis. km a začala se v něm již ozývat kolečka planetové převodovky. Shrnutí - převodové motory celkem dobře jedou i při nižší rychlosti (motor pracuje ještě v oblasti s ucházející účinnosti), ale malá životnost. A právě životnost mne přiměla přejít na přímé nábojové motory. Tady jsme však zase narazili na jejich klesající účinnost s klesající rychlostí. Např. při 22 km/h mají účinnost i 80%, ale při cca 6 km/ do kopce jim klesá účinnost i pod 30% (a u rychlých motorů to je ještě horší) a tak i když se motor chlubí výkonem např 700W jde ve skutečnosti o příkon. Realná situace - jedu do delšího kopce na plný výkon 6-7 km/h - motor bere z baterie 20A (36V) - 10% se ztratí ve vedení, 200W vám pomáhá do kopce a 500W se mění na teplo (jde o malý vařič) - bez tepelné ochrany to časem upečete. Magic Pie měl tepelnou ochranu, ale když jsem jel s přívěsným vozíkem byl nepoužitelný, neboť v každem kopečku odpojil a já jsem cca 20 minut čekal, až vystydne ( po 2 tisících km šel do popelnice). Motory Cyclone jsou na tom s chlazením lépe (ale po výjezdu na Ještěd bych na něm také uvařil kafe). Shrnutí - přímý motor je vhodný do rovin, kde mužete jet stále 20 km/h (u rychlých 30 km/h)a motor pracuje s optimální účinností a pak vykazuje i dobrou životnost (ještě je mám ve dvou kolech v garáži jako rezervu i po 3,5 tis. km). Nyní jezdíme středový motor Bosch. Je za ním přehazovačka a motor jede stále v optimálních obrátkách - na baterii ujedeme o cca 1/3 více km. Po 3 letech na nich máme cca 12 tis km bez problémů.
Jo tak to je. Na sportování středový motor s převodovkou(přehazovačkou) Na ježdění do práce 1000w nábojový. Jezdím stylem plný plyn 33km za hodinu. Až oddělám starý akumulátor s napětím 36V přejdu na 48V a rychlost bude přes 40km/hod. Na kole 622(28palců)
Ještě bych pro začátečníky dodal něco o bateriích a deklarovaném dojezdu. 90 % výdrže baterie je jen na tom jakou přípomoc používáte (věřte, že si brzy zvyknete ji používat na maximum).
Příklad: Obvyklá baterie 36V/10Ah, jedu do kopce na plný plyn, 250W motor s deklarací špičkového výkonu 500W, odběr z baterie je tedy 14 - 16 A, po cca 40 minutách vám tedy baterie chcípne a při rychlosti cca 10km/h tak ujedete jen 6,5 km!! Reálné skutečnosti se pohybují mezi 20 - 30 km (údaje výrobců i nad 100 km se v reálu pohybují v oblasti zbožného přání). Sám vozím na výlety do 100 km 40Ah.
Největší spotřebu jsem měl zatím při přejezdu Krkonoš na polskou stranu a zpět - 110 km spotřeba 50 Ah.
Jj, to mne velice zajímá, středový motor Bosch chci manželce (i přes tu cenu) zakoupit.
Dobrá zkušenost s ujetými kilometry je pozitivní radou.Jaké to je kolo??
Na Boschovi jezdím již 3 roky. Pamatuji si, že v listopadu se objevily první kola s tímto motorem a v dubnu jsem si pro něj jel do Bamberka (tady ještě nebyly). Kolo mám Hercules Robert a manželka Robertu - byly první na trhu. Chvíli si manželka zvykala, že na kole není páčka a reaguje pouze na šlapání (zato velmi inteligentně). Většinou jezdíme na maximální přípomoc (speed 3). Zatím ze všech systémů překvapil motor svoji výdrží ( po 12 tis km nevydává žádné falešné zvuky a po sundání víka uvnitř vypadá jak nový). Na kole měněno 1x obutí, pastorek, tác, šlapky, 3x řetěz a nepočet špalků. Právě brzdy (obyčejné ráfkové), jsou nejslabším dílem - malá účinnost - příště jdu do hydrauliky (spíše opět ráfkové). Na kolech máme i nábojovou převodovku Alfíne 8 a nemůžu si ji vynachválit. Především, když dojíždíte ke křižovatce nemusíte myslet na podřazení kvůli dalšímu rozjezdu - řadí i když stojíte a nemá olejovou náplň. Těch 110 km jsem najel v tomto složení - 25 kg kolo, 100 kg já, 10 kg na nosiči a 25 kg přívěsný vozík (BOB) = 160 kg. Už se těším až zrealizuji výměnu za nová kola - nové motory mají tlačítko přípomoci při tlačení do 6 km - někdy to dá zabrat tuhle soupravu někam dotlačit a manželce pomůže při rozjezdu.
Na stávajících kolech mám ještě starší 300Wh baterii (vřele doporučuji nešetřit a pořídit 400 Wh) a na ní ujedu s max přípomocí po labské cyklostesce u Poděbrad přes 40 km a u nás v Jizerkách 20 - 25 km. Proto používám přídavné baterie (nelze řadit paralelně, ale pouze měnit). Baterie nakupuji na http://www.linergy-shop.de/index.php a to LiMn Panasonic nebo Sanyo. Na prvních čínských LiFePO4 jsem se spálil (po roce klekly - záruka jen půl roku a tak šlo 30 tis. Kč do háje). Jinak první Li-onka mi již žije 6 let a ostatní LiMn (jsou nejlehčí) mám 2 - 3 roky. Ježdění na e-kole musí být koníček, neboť na rozdíl od proklamací prodejců nejde zas o tak levnou záležitost (při životnosti 20 tis km se odpisy pohybují kolem 3,- Kč na Km).
Jen malý dotázek na majitele motorek : Mám v plánu jezdit poměrně extrémní vzdálenosti(extrémní vzhledem k požadovanému výkonu)Myslím tím plný plyn a využití maximální rychlosti. Motor Magic pie1,,, 1000Watů při 48V ŘJ klasická levná Magic 50A. Vzdálenost 43km. Chtěl bych vědět jaké je bezpečné nastavení průběžného a max. proudu,abych neuvařil dráty.Momentálně mám 29/45A. Bude to hodinový zátah v kuse plný plyn.
Než o motor bych se bál o ŘJ. Pro MP3 je standartní nastavení 25/70. Testovali jsme i 30/70 a bez problémů. Bohužel s MP1 Vám neporadím.
Dobrý den,
jelikož již kolo máte doporučil bych vyměnit pouze motor. A to dle Vašich požadavků, bych doporučoval SMART(Popřípadě MAGIC), přestavbu můžeme provést mi www.g-kolo.cz.
Jelikož již baterii máte tak tyto motory(jejich řídící jednotky) jsou uzpůsobeny pro možné změny napětí, tedy můžete využívat starou baterii, nebo si koupit novou spolu s kitem a využívat obě baterie.
Tak napíšu svou letošní zkušenost k uvařenému elektrokolu. Loni jsme cestou do dlouhého kopce (na Šumavě od Javoří pily u Modravy směrem na Poledník je dlouhý náročnější kopec směr Bavorská cesta) Tam loni manželka na vrcholu kopce „uvařila“ elektromotor. Nickname „Jakub Ditrich“ zde v diskuzích toto zpochybňoval, psal o tom, že kolo Agogs Uphill City pomlouvám, že jen uvažuji, že byl motor spálený….že má kolo ochranu…. Potvrzuji tedy závazně: kolo bylo v autorizovaném servisu, žádnou tepelnou ochranu nemá a motor byl opravdu spálený.
Letos jsme na Šumavu jeli opět, zakoupil jsem po delší úvaze a zde probírané diskusi
elektrokolo se středovým motorem Bosch- kole Haibike Xduro cross v dámském provedení
(manželka má 90 kg, bolí jí koleno) Je to toto kolo :
http://jizdni-kola.heureka.cz/haibike-xduro...
Stejný kopec vyjela letos bez zastavení, ve velké pohodě a na kolo nedá dopustit. Jen před větším kopcem musí včas předřadit, v kopci při zapnutém elektromotoru nižší převody hůře naskakují, když je tlak na pedály, ale to předpokládám je u všech elektrokol.
Takže jsme si připlatili za kvalitu a nelitujeme. Agogs pro mne již nikdy více
To ,že středový motor překoná v kopcích převodový a HUB motor v náboji není žádné překvapení. I když člověk řadí na normálním kole,má povolit při přehazování ,to neplatí jen pro e-bike.Pokud má někdo zdravotní problém,nebo ho cestou potká,může ho Bosch pěkně potrestat. A to tím,že pojede taxíkem,nebo sanitkou.
Upřímně řečeno,já bych vyhodil ten vpletený převoďák a dal Bafang BBS 1. Agogs Uphill City se prostě nehodí na náročné trasy.Respektive jeho motor.
Já bych tam v klidu vrazil levněšího a výkonějšího cyclona:-)))
A domně:-)
Mám zdravotní problém a to dost vážný ale ještě jsem sanitkou ani taxíkem nejel.
I kopec ktreý motor nevyjede jsem schopen příšlápnout, stačí jen vysunout sedadlo o 10-15čísel výše a jde to:-)
Přesně i takto bych dokázal ušlapat i na boschi.
Ono pokud se jakékoliv elektro na cestě posere je to většinou na odvoz:-)
Nedovedu si představit že bych musel šlapat 80 nebo 100km k domovu.
Ano, to je správná volba. Středové pohony Bosch, Yamaha jsou to nejlepší, co je na trhu k mání. Minulý rok jsem si pořídil elektrokolo KTM http://www.kola-cirkl.cz/ktm-macina-cross-10...
Nikdy bych nevěřil, co s ním zažiji. Mimochodem žádný problém s řazením.
Vyjedu každý kopec. Musel jsem si ale zvyknout na to, že se jen nevezu, ale ve velkém kopci musím poctivě řadit, jako bych jel na normálním kole. Pak kolo pořádně zabere. Nejde jet jen na těžký převod všude.
Dříve jsem měl elektrokolo od e-totem. Tato elektrokola jsou založená jen na otáčení pedály, takže prakticky můžete jen jako šlapat a motor prostě jede. To u Bosche není. Pozná tlak ne pedál a jaké máte řazení. Proto ten komfort, cena a hlavně dojezd!