Neviete o nejakom systeme, aby sa po odstaveni biykla nepretacali riaditka takmer o 180 stupnov? Nejake zarazky alebo tak, nieco ako na motorkach. Tento efekt ma totiz negativny vplyv na stabilitu, po pretoceni riaditiek ma tendenciu padat zo stojana (mam riadny stojan - dvonozku, ale aj tak).
Při cestování vlakem zmáčknu brzdu a do vzniklého otvoru strčím špejli (samozřejmě funguje jen pro určité konstrukce brzd). Řeší to sice trochu jiný problém, ale zabrzděné kolo má menší tendenci se otáčet. Alternativně můžeš zaháknout gumičku za brzdovou páku.
Pokud chceš řešit přímo otáčení, ohnul bych si z plechu dlouhé U a nasunul ho na rám a přední kolo. Nejspíš to upadne, takže si tam ještě budeš muset přidělat nějaký udělátor (třeba pružný plech), který to podrží.
tohle řeším gumicukem Jendo. Potřebuju to ale jen ve vlaku apod, kdy chci, aby koo nejezdilo sem tam.
S otčením řidítek jsme nikdy problém neměl, takže to jsem neřešil Juro, ale nejlepší a nejjednodušší semi p zastavení zdá také to řešní, copopisuje petrp
Existuje takove rovnatko na predstavec s pruzinou, ktere pomaha rovnani kola do prime polohy i za jizdy. Videl jsem to ovsem jen na mtbr.com v nejakem foru zamerenem na snowbike.
Dakujem za info, skor som myslel nieco, co sa da kupit.
Jako nejlevnejsi a jeste navic multifunkcni reseni by byl opravdu gumicuk, jak radi PetrP. Jen bych ho proste prehodil zezadu kolem sedla a zahakl obema haky za rafek. Haky bych trosku rozevrel podle velikosti plastu.
To, co jsem zminoval koupit lze, minimalne nekde na zahranicnim e-shopu. Jen by to mne osobne asi vadilo pri jizde, kdybych se porad pretahoval s nejakou pruzinou.
A to vsetkym drzia riaditka po odstaveni bicykla? Ani sa mi verit nechce, ze by volaco nebolo.
Podle meho odhadu neni dvojnohy stojanek az tak rozsiren. Klasicky jednonohy neotoci riditka o tolik - kdyz nemas nejake brasny bud na riditkach, nebo na vidlici, tak se otoci jen tak o cca 30 stupnu. Mne treba osobne na kola neco jako stojanek nesmi. Je to prvni vec, ktera se uklepe. Navic nalozene kolo je opravdu nejlepsi opirat brasnami o neco. Kdyz je kolem placka, nalozene kolo polozim pomalu na bok (aby ta brasna, ktera je docasne nahore, nezdeformovala nosic) a pak to zase za brasny zvednu.
Najdi si ID Cobic, občas se sem i podívá. Má to na svých kolech.
Dik. Skusal som, ale ma bloknuty profil, neda sa mu napisat sprava... Skoda.
Je pravda, ze na nekterych kolech aretaci rizeni mam, u jednostopych cargokol je to podle me nutnost. Pocita s tim ale uz ram, ktery ma vstup pro ovladaci hridel, takze nic, co by se dalo dokoupit ;( Koupit se ale da krome jiz zminenych pruzin a gumicuku vidle, ktera otocit o 180 nelze, viz. obrazek.
Ještě přikládám foto kola z roku 1908, které aretací řízení také disponuje. Není to moc vidět, ale je to takové stříbrné kolečko mezi rámovou a hlavovou trubkou. Uvnitř to stahuje kovový pásek kolem krku vidlice. U lepších kol to bylo v základní výbavě, Eska, Velamos, CZ aj... Mimochodem tohle kolo má i (dnes znovuobjevený) kardanový hřídel místo řetězu.
Zhruba tohle: http://www.rosebikes.se/artikel/hebie-steering...:51515 (většinou jsem to viděl s obyčejnou kovovou pružinkou). O jakémkoliv znatelném efektu při jízdě dost pochybuji bez ohledu na to, co tam píšou, ale otáčení kola při postavení na stojánek by to řešit mělo. Jestli to jde koupit v čechách či na slovensku nevím, ale podle mě je to natolik triviální, že to složíš z jednoho nákupu v trochu více zásobeném železářství.
Tohle jsem zahlídnul kdysi na nějakých městských přibližovadlech v Rakousku (stejně jako poprvé dynamo v náboji). Pomohlo by to i bez stojánku. Stačí kolo někde blbě opřít, přední kolo se otočí o 90° a jde to celé k zemi. To mě tenkrát docela štvalo a už jsem si tu pružinu chtěl dělat. Nakonec z toho sešlo, asi jsem se bál, že by se to hůř řídilo. A ono to má vlastně pomáhat :-)
Nevím jak pružina, ale na rowingbike je gumový špalík (menší obdoba toho, co se používá u fleva), který vylepšuje řiditelnot docela pěkně. Nedávno jsem zkoušel tuhle šílenost: http://www.bikeforest.com/rowingbike_pumping... která víc připomíná klasické kolo a má stejný gumový "tlumič", a bylo to překvapivě dobře řiditelné, dokonce i obsazené dvěma lidmi (... jo, fakt se tam dva lidi dají naskládat :) )
ehm, fórum si k odkazu přilepilo čárku ve větě, tu je to správně: http://www.bikeforest.com/rowingbike_pumping...
Moc se mi tohle řešení zamlouvalo, ale... Kouknul jsem se na kola a zjistil, že to na odpružené vidle nejde, uchycení na vidli při otáčení řídítky opisuje kružnici, takže se forrichtunk nenapne. A na dámském kole vedou spodem rámu ještě lanka. Takže toto řešení je asi jen pro městská kola nebo kola s pevnou vidlí.
Nerozumím, odpružená vidle vypadá těsně pod hlavovým složením přeci stejně jako neodpružená, ne? (Možná s výjimkou nějakých šílených downhill konstrukcí.) Kružnici to samozřejmě opisuje vždy, různou délkou pevného "L-ka" k uchycení pružiny změníš poloměr téhle kružnice. Princip je v tom, že u rovného kola je úchyt pružiny spojený s vidlicí nejblíže k úchytu na rámu, při natočení se pohybem po kružnici vzdaluje a pružinu napíná. Udělátko z odkazu výše bude možná "navíc" oproti pružině mít i nějakou tuhost proti ohybu a držet silněji, ale principiálně funguje i obyč pružina.
No on pisal, ze to na odpruzenu vidlu nebude. Teoreticky mas pravdu, ale pojdem do niecoho, co nebude pasovat na moj bike?
kamarád jezdí taky s řídítkovou brašnou a taky ho štvalo přetáčení a někdy i pád kola, až to vyřešil- sice "sedlácky",ale jednoduše a funguje to k jeho spokojenosti(je to pro každého, kdo si kolečko nechová v peřince): vzal vrtačku, vrták 5mm a do krku rámu i vidle vyvrtal z boku otvor(jen z jedné strany- ne skrz)při rovných řídítkách- ten normálně zaslepí gum. záslepkou a při odstavení strčí do otvoru kolík z um.hmoty
Nevím, jak moc je to použitelné na klasické kolo, ale na lehokole s horním řízením jsem snad konečně našla uspokojivé řešení. Původně mi teda nešlo o parkování, ale o přenášení kola, kdy se mi řidítka sklápí-odklápí-přetáčejí vždy tak, jak se mi nehodí a obvykle mě přitom praští do hlavy. :-)))
Ano, v podstatě "gumicuk", jak doporučuje petrp a Jurimír, jen ve skladnější podobě. Koupila jsem dva kusy tohoto:
http://www.velohanak.cz/356-blatniky-nahradni...
Jedno mám jedním očkem napevno na držáku světla a podle potřeby omotám kolem sklopených řidítek a rámu a pak zachytím za hlavičku nejbližšího šroubu(jak píšu - neuvažovala jsem zatím, zda lze nějak analogicky použít na klasice). Druhé ve vlaku apod. navleču na brzdovou páčku, stisknu, omotám dokola a napnuté znovu navleču, aby to drželo brzdu. Po všech možných předchozích pokusech se tohle ukázalo jako nejlépe a nejpohotověji fungující.
Sice jsem to nikdy nepotřeboval, ale pokud bych to přece jen někdy potřeboval, řešil bych to takto:
Nejkratší gumicuk co se dá sehnat a svázat jím přední kolo se spodní rámovou trubkou. Řídítka budou rovně a kolo navíc ani nebude popojíždět.
...nebo klasický 30-ti cm-ový obtočit víckrát- používám ve vlaku v posledním vagoně....
.....jo- jak píšu nahoře, asi to odkoukal od zajištění motorky proti krádeži(do krku se při pootočených řidítkách vsunula fabka a uzamkla), kolík jistí rovná řídítka proti pootočení. stačí také při odstavení kola řídítka pootočit na opačnou stranu než se převažuje kolo,do špic vložit klacek či cokoliv a opřít o šikmou rám. trubku