Ahoj,
nemáte někdo nějaký tip na pláště na zimu? Něco, s čím půjde jezdit i rozumně po sněhu a tak? :-)
Předloni jsem jezdil na favoritu Kenda Kwick 700x30C, na sněhu to vcelku ušlo.
Loni nic, protože jsem si dovolenkoval na LDNce :)
Teď mám na kole jakési Continentaly CountryRide 700x37C (ale široké jsou jak Kendy 700x30), ale stejně budu muset před zimou přezout, protože už jsou docela sjeté. Rozhodně tedy na sníh...
Do vidlice by se mohlo vejít tak 700x40C, když shodím tenké blatníky a dám široké plastové.
Nějaký dobrý tip?
A chceš opravdu zimní s hrotama, nebo jen nějaký hrubší vzorek ?
to právě nevím... jak dlouho ty hroty vydrží? dá se na nich jezdit i po "čistém" asfaltu nebo je to za chvíli zničí?
nerad bych zase přezouval co 2 dny :-D
Já měla na zimu hroty na horalu, najezdila asi 500 km a ztratila jsem celkem 4 hroty na předním kole. Ale myslím, že to byla moje chyba, že jsem je špatně zajela. Jezdila jsem většinou po asfaltu. Jo a hroty se dají sehnat náhradní.
Mám na treku nějaké levnější Kendy. Určitě dvě třetiny najetý na asfaltu, kostkách, šotolině atd. Za dvě zimy mi zmizely tuším tři hroty. Takže v podstatě nic. Na horáce mám fajné Schwalbe, ale ještě jsem na nich nevyjel. Oprubuju tuhle zimu.
Po sněhu a na namrzlým se po nich jede luxusně. Na suchým to trochu vázne. Jsou těžší, mají větší odpor. Ale zas na nich člověk natrénuje na jaro :-)) Za tu srandu na uklouzaným to ale stojí.
neprozradíš, prosím, které konkrétně?
škoda, že je beztak nedělají ještě ve velikosti na 12 a 16 palcová kola, na kolobce by to mohlo být skvělé. jen natáhnout nesmeky a valit :-D
Ale jó, klidně :-)
Na treku mám Kenda Klondike 37-622 (700x35C)
Na horácovi Schwalbe Ice Spiker 26x2,1
ty Kendy vypadají docela dobře - http://youtu.be/_wfuzy0r14s
na kolik tě vyšly? nedělají při jízdě po asfaltu moc rachot?
a možná ještě jedna otázka - na kolik se dají foukat? já teď foukám okolo 5 barů...
Já už je mám několik let, takže přesně nevzpomenu. Tuším že 1.500 za oba.
Na asfaltu pochopitelně klapou, ale není to nepříjemný. Mají asi i větší odpor při jízdě po pevným. Ale možná to bude taky "v hlavě" :-)
Já Marathony foukám na 6 vzadu, 5 vepředu. A ty kendy tuším o jeden míň. Určitě ne na bačkoru. To u těhle poměrně úzkejch plášťů snad ani nejde.
Já na zimu plánuju Snow Stud.Mají hřeby jen po stranách a prostředek guma. http://www.mall.cz/horske-plaste/schwalbe-snow...
Uz jsem se radovala, ze vim, zac utratim firemni poukaz do mallu k narozkam, jenze nemaji plaste s hreby na treka. :-(
Jestli je nemají na pultě, tak je třeba budou umět objednat. Teda normální obchodník to umí. Jenže u nás bohužel moc normálních obchodníků není...
někteří normální obchodníci mají od vedení pevně daný listing dodavatelů a věcí, co můžou brát, a když to konkrétní dodavatel nemá, tak s tím nic nenaděláš... a přes to prostě nejede vlak ;-)
Tak to ale nejsou normální obchodníci s normálním vedením. Jsou to obyčejní hudlaři a podavači, nikoliv prodavači.Takoví zaslouží krachnout.
zkus něco vyrábět a pak jít třeba, nevím, do Kauflandu, Tesca, nebo nějakého řetězce, který má třeba 100 obchodů, že bys jim to chtěl dodávat. Nepůjde to. A ty bys chtěl, vedoucí toho obchodu by třeba chtěl taky, prodavači by z toho byli štěstím bez sebe, ale žel mají nad sebou ještě nějaké další vedení, ředitele nebo jiné kancelářské krysy, které to nepovolí..
A takhle funguje drtivá většina obchodů, které jedou pod nějakou centrálou. I ten, kde dělám já.
Tak, jak by to bylo "ideální", to žel může dělat asi jen živnostník, který dělá na sebe, případně je to jeho firma. Rozhoduje sám, co tam bude a co ne...
Ale tohle už je úplně něco jiného. Prodejce a většinou prodejci kol a věcí na kola jsou malí obchodníci, kterým patří jedna nejvýš tři prodejny a takový si může vybírat a sám určovat co bude nakupovat a co prodávat. Nabídek k nákupu má nepřeberně, jde jen o to jestli chce vyhovět a umět obchodovat nebo se jen bez nápadu vézt na módní vlně.
Žádný u obchodníků nemůže mít všechen sortiment, ale měl by umět sehnat to co zrovna nemá a dodat, zvlášť v současné době. Pokud to neumí, tak to vážně není obchodník, ale jen špatnej překupník.
Srovnávat tady českou cykloprodejnu a nadnárodní obchodní řetězec je trochu mimo... A propo Kaufland podle toho taky vypadá. Na cokoliv kromě potravin je to otřesný obchod ve kterem by si něco pořídil jenom totalni blazen, pracuješ tedy také v takovém otresnem obchodě? Pak se nedivím.
to, co jsem psal byla reakce na rondu, na ten závěr ;-)
je jasné, že cykloprodejny jsou jiné než třeba velké obchoďáky, o tom žádná ;-)
v otřesném obchodě nepracuju, v papírnictví jo. je také součástí větší "sítě", takže máme povolené dodavatele, u některých jen určité zboží.
ale prostě síťky na motýly, destilovanou vodu, háčky na ručníky nebo třeba učebnice tu prostě nemám a mít nikdy nebudu, byť se na to občas někdo zeptá :-D
Dobře tak to je ale zase trochu jiná písnička ne? Destilovanou vodu v papírnictví by hledal asi někdo kdo chodí nakupovat do pekárny šrouby a matky...
však tam je právě posílám a oni se rozčilují a já nevím proč :-))))
No jo, ale proč to motat k případu, kdy v cykloprodejně chci věci na kolo ?
S tímhle se potkávám furt. Někteří prostě prodávají jen to, co sami uznají za vhodné prodávat, zákazníku přizpůsob se, nebo jdi... A jiní umějí šáhnout po katalogu a prostě objednat. A mají kšeft.
Mam zimne plaste Continental Top Contact Winter II, 37-622. Ak chce niekto jazdit v zime, ked nie je sneh, je to fajn. Zimna zmes funguje, je to maksia guma, ma dobry grip. Akonahle je vsak sneh, tato guma uz moc vhodna nie je. Je relativne tenka, takze sa lahko zabara do snehu a este k tomu sa aj dost smyka. Vysledkom coho je, ze na zasnezenej ceste je nepouzitelna.
Po dlhsej uvahe som prisiel k zaveru, ze zrejme siahnem po Schwalbe Marathon Winter HS 396 alebo po znacke Nokian, a to bud po Nokian Extreme 294 alebo Nokian W240.
Pneumatiky Schwalbe sa daju bez problemov kupit aj u nas, zato so znackou Nokian je problem, popravde, uz aj tak relativne drahe plaste si nechat doviest napriklad z Finska alebo Japonska by bolo drahe. Jedneho distibutora u nas som oslovil, ale ani len neodpisal.
No a vzhladom na to, ze mam trekovy bike s klasickymi blatnikmi, nemozem ani kvoli ramu a ani kvoli blatnikom pravdepodobne ist do plasta Nokian Tyres Extreme 294 Winter MTB Wired Tire 29" 54-622. Ta sirka 54 je asi moc, podla mojho odhadu by sa to suchalo o ram a mozno aj o blatnik. Preto sa zrejme rozhodnem pre Nokian Tyres Hakka W240 Winter Trekking Wired Tire 40-622. Toto by malo byt v poriadku, co sa jedna sirky. Este je samozrejme v hre aj Schwalbe Marathon Winter Touring Performance Wired Tire - Black-Reflex a Nokian Tyres Hakka W106 Winter Trekking Wired Tire 28", maju vsak na moj vkus malo hrotov. Nasiel som aj 45NRTH Polara Winter Tour Wired Tire 37-622, no pre skor popisavane nevyhody tenkeho plasta v snehu je tato sirka pre mna nedostatocna.
Na zaver jedna otazka, aky je rozdiel medzi Nokian Tyres Hakka W106 Winter Trekking Wired Tire 28" a Nokian Tyres Hakka W240 Winter Trekking Wired Tire 40-622? Pri podobnej sirke je ten plast s priblizne polovicnym poctom hrotov tazsi. Pneumatika je z rovnakeho materialu.
Zkus si, prosim, vzpomenout, az neco poridis a budes na tom jezdit, abys sem napsal, jak jsi s tim spokojen.
Ak si vsimnes (neviem, ci si cital), pisem tu o zimnych plastoch Continental Top Contact Winter II a o tom, ako su do snehu nepouzitelne, ze to je len na "suchu" zimu. Dalej pisem len o tom, co zamyslam, kedze tie plaste su naozaj nie pre mna najvhodnejsie. A ak nieco kupim, urcite napisem o tom. Len sme na diskusnom fore, chcel som sa podelit s mojim zamerom a snad som cakal, ze niekto aj poradi. OK?
Jasne, ja bych Ti rada poradila, ale mam ne sve devitilete trekove Meride porad ty hladke plaste, se kterymi jsem ji koupila, ktere na snehu jezdi jak namazane, takze mi Tva otazka, vcetne moznosti, o kterych uvazujes, prisla vhod.
zima už se blíží, máte to nějak ošéfované? já zatím pořád čekám, než ty Klondajky v obchodě dostanou a hlavně za kolik :(
abych neskončil u nějakých plášťů bez hřebů jen s hrubým vzorkem :)
Letos to zkusim na Nobby Nic. Ale zimak je 26" MTB. Loni jsem jezdil na 29" Smart Samech a kdysi jsem je pres zimu mel i na trekovi. Nejakou vetsi hubu jsem na tom nehodil, ale parkrat mi zadek lital. Asi nakonec zalezi pripad od pripadu, co za podminky se vyskytnou...
Smart samy mi taky nekde v obchode doporucovali, ale uz jsem skoro rozhodnuta pro snow study.
tohle někdo nemáte ozkoušené?
http://www.kupkolo.cz/plast-cyklokros-michelin...
Také se rozmýšlím nad Klodike nebo Snow stud. Máte někdo zkušenost, jaká je výdrž hrotů, pokud budu jezdit po asfaltu (cestou do práce 90 % povrchu)?
Když nebudeš dělat na asfaltu smyky a podobné vylomeniny, abys je z gumy vytrhal, tak se prakticky vůbec neopotřebovávají. Ale je to dřina navíc.
Kdyz se snow stud dost nafoukne, tak jsou pry cvocky bezkontaktni.
Bezkontaktní ? To jako jak ?
Klondike (prakticky totéž, jen od Kendy) jsem vozil nabouchaný skoro na maximum. A čudly čumí stejně jako na měkých bačkorách. Ale při jízdě po tvrdém podkladu se "zamačkávají" do podkladového dezénu. Takže to furt cvaká, ale jede se vlastně po gumě.
Blbá je akorát rotující váha a nejspíš i odpor hrubšího dezénu u těch zamačkávajících se čudlů. Takovej ruskej trénink :-))
Prakticke zkusenosti nemam, jen to nekdo tvrdil v jine diskusi.
Vlastně bezkontaktní byly jednou v přechodu z ujetého nesypaného sněhu na holý vysolený asfalt. Ztratily kontakt s cestou. jenže tam jsem ten kontakt nahradil já osobně...
Obavam se, ze takhle to v te diskusi mysleno neblo. :-)
Vím, že jsou pláště, které mají hroty jen hodně na boku a zabírají jen při náklonu v zatáčce nebo při bočním nájezdu na zmrazky a pod., jinak při rovné jízdě po hladkém jedou jen po plášti. Zřejmě byly tyhle myšleny. Těžko říct, zda jsou tyhle pláště s jednou řadou hrotů na stranách úplně vhodné.
Tak jsem nakonec objednal SCHWALBE Marathon Winter.
http://www.velohanak.cz/550-plaste-s-hreby/2370...
Věřím, že tyhle nadělají fůru práce i radosti. Dej pak vědět, jak drží a jak si je užíváš na sněhu a ledu. Nejlepší terén pro ně je tvrdě ujetý sníh, maximální blaho pak na ujetém sněhu tak tři až pět cenťáků čerstvého prašanu :-)
Takže včera jsem je nazul a najel prvních 60 km. Dojmy jsou skvělé. Hřeby nekloužou jak na asfaltu, na kočičích hlavách, ani na dlažbě (viz náplavka). Při jízdě pěkně šustí. Půl kila hmotnosti navíc je znát hlavně do kopce, ale není to žádná tragédie. Nazouvat je budu ale jenom v marastu (už aby tu byl). Na běžné cestování stačí Maxxis Overdrive. :-)
To mas dvoje kola, nebo proste prezouvas? Pul kila navic bych v zadnem pripade nepoznala. :-) Nezpomaluji jizdu?
Váhu pláště poznáš a pak taky klade odpor vyšší a členitější vzorek a "zamačkávání" čudlů při jízdě po tvrdém podkladu. Jako s horácem - na asfaltu těžkopádnej, na měkkém lehčí jízda, pravý opak treka na hladkých.
To poznas pul kila na plastich, kdyz nepoznas pul kila na nosici?
Je to dost rozdíl, jestli je mám jen vézt (nejen na nosiči, ale třeba i kolem pasu :-) , nebo roztáčet.
Roztáčet znamená, že máš pomalejši akceleraci, takže např. do města nic moc.. Při stabilní rychlosti po rovině je váha a její větši setrvačnost naopak výhodou. Bo se pletu?
Řekl bych, že to bude platit tak na dráze za ideálních podmínek, ale určitě ne v běžných cestovních podmínkách. Navíc jsou tam hřeby, které hodně brzdí a zvlášť na měkčím podloží. Mám vyzkoušeno, že při zhruba stejné námaze jedu tak o 5 až 8 pomaleji.
Akceleruješ co chvíli, po kdejaké zatáčce, vymeteném rygolu. A na hladkém asfaltu tě brzdí zase jiné vlastnosti toho pláště, takže buďto dřeš pro udržení rychlosti, nebo pak zase roztáčíš :-) nejsou to žádné galeje, ale rozdíl je fakt poznat. Jako "ruský" trénink dobrý, ale pro normální ježdění je to lepší na sněhu, tam to jede jedna báseň.
Kilo na nosiči nepoznám, je to pevná váha, ale pláště s hřebama jsou hodně znát, roztáčet kilo navíc je citelný rozdíl a také je mnohem větší odpor.
Mám dvoje kola. Při výměně musím ale z jedněch na druhé přehodit kazetu a vystředit třmeny brzd (cca 5 min práce).
Váha kol (obecně) je poznat hlavně při rozjezdu. Měkčí směs, hrubší vzorek a hroty na plášti zvyšují valivý odpor při jízdě.
Jen taková zkušenost. Rozsolená břečka na silnici. Jel jsem na horáku, balóny se špalky, děs... Plavalo to, nedrželo stopu, strašná dřina, málem jsem kolo hodil do škarpy. Tu mě předjel stařík na favoritu, jen se za ním práší. Hladké pláště, tak 23ky... Takže do břečky na silnici jedině žiletky, proříznou se na asfalt a jede to jak dráha...
tak už jsem objednal ty Kendy.
nakonec tady: http://www.bike-centrum.cz/plast-kenda-klondike...
jednak je to z pro mě blízkého Hulína, a druhak když přihodím ještě něco za pár korun, tak mám dopravu PPLkem zdarma :-D
škoda, že tam nemají ty brzdové destičky, co jsem chtěl :(
čekal jsem na pláště v jednom servisu ve Zlíně, ale už 2 měsíce slibují, že příští týden, a snížek už má o víkendu přijít, a jet 100 km sněhem na sjetých pláštích, co tam mám teď, tak bych si asi rozbil hubu :)
Podle mého je těch 100 hrotů hodně málo, rozumných bude tak alespoň 200, spíš 250. V hlubším sněhu je nepotřebuješ a rovnoměrně hladce ujetý (uválcovaný) sníh s měkčím a nezmrzlým povrchem téměř nepotkáš a na hrbolatý a omrzlý povrch je 100 hrotů málo, ty dva hroty tě moc nepodrží.
to jo, jenže v trekovém rozměru na výběr moc není :(
uvidíme, jak to obstojí, třeba se nenamelu :)
Třeba pláště Continental Nordic Spike 28" 28x1,60 42-622 mají dokonce 240 hrotů, ale zase jsou výrazně dražší. Ale když se chce i v zimně na ledu jezdit bezpečně, tak si myslím, že je rozumný dát o nějakou korunu víc.
otázka, jestli by mi prošly vidlicí, přeci jen je to moje kolo blíž silničce než treku. ta 37 by projít měla, snad.
EDIT: zimu předtím jsem jezdil na "normálních" kendách kwick, které skoro žádný vzorek nemají a přežil jsem to v pohodě. jediný problém byl, když jsem projel břečkou a pak mi namrzly ráfky :-)))
Aha, tak ta šíře 42 mm by asi mohla být už moc.
Já jsem to psal ze svého pohledu a zkušeností s hrotama podle kde a co jezdím, tak vím, že by mi tohle moc nepomohlo.
Určitě těch 100 hrotů je o dost lepších než žádný, ale žádnou divočinu ti taky nedovolí. Určitě tě neudrží na zledovatělé sešikmené krajnici, nebo vyšších zmrazcích, tam má dost problém i 256 hrotů :-)
Jenže ty jsou rozložené na baňatém plášti horáca. Na treku mám taky ty zmíněný Klondajky a naprosto bez problémů. Na úzkém nabouchaném plášti se dvě řady chovají zas jinak, než čtyři na měkké jitrnici a předpokládá se i jiná jízda za jiných podmínek.
Ten trekový Continental s 240 hroty už musí být slušný hukot a dobře držet i na hodně hrbolaté ledovce. Na ježdění po čisté silnici to asi opravdu moc nebude.
240 na úzkém plášti je už skoro nesmysl. To valíš jen po "železe". Zbytečná váha, dobrý tak někde na zamrzlej rybník. jenže tam už je asi lepší horác. Trek je na omrzlej asfalt, nebo hladký prohrnutý sníh (prořezává se).
Trekové SCHWALBE Marathon Winter jsem si pořídil (viz příspěvky výše). Nesouhlasím, že 240 hrotů je nesmysl. Hroty jsou na plášti umístěny spíše na bocích běhounu. Pokud je dostatečně nahuštěn (tlakuji na 4 bary), stýká se s vozovkou prostředkem vzorku. Plný záběr hrotů přichází na řadu až při podhuštění. S tou hmotností to taky nebude tak horké. Nepodařilo se mi zjistit, kolik váží Kendy. Vycházím-li z testu Kenda Klondike XT Wide (1280 g, 252 hrotů) vs. Schwalbe Ice Spiker (980 g, 304 hrotů), hmotnostně vyhrává Schwalbe. :-)
Ale proč ne, klidně 500 hrotů. Jenom že pro běžné jízdy po upraveném terénu je to fakt nadbytečný. Ta stovka v pohodě stíhá.
V poho :-). Na lehce zledovatělou cestu to bude asi stačit. U mě vyhrály Schwalbe i z druhého důvodu - hustota kostry TPI 67 oproti TPI 30, které má Kenda. Jednou jsem píchnul v - 15 ° C a nebylo to nic k závidění. Ruce omrzly během "piko sekundy" a výměna duše šla hodně těžce. U Kendy je na druhou stranu výhodná cena. :-)
tak včera přišly, večer jsem je nasadil, na benzince nafoukal na 5 barů a jede se :)
jen to křupání brambůrků při jízdě je teda dobré. asi si koupím taky sáček, ať si neužívají jen pláště :-)))
s váhou to není tak strašné, víc jsem na kole při jízdě poznal, když jsem shodil brašny z nosiče
Na tvrdým povrchu zbytečně neflokuj a nezkoušej smyky. V podstatě jediná možnost, jak hroty oholit a asi i dost spolehlivá.
smyky neumím ani na koloběžce :-D
s flokováním je to jiná, občas (každý druhý den) mi tu někdo vylítne z vedlejší těsně přede mne a nedá přednost. zlíňáci, co bys chtěl. magoři
leda se mi ten plášť nepodařilo úplně dobře usadit, takže mi na jednom místě trochu háže. ale při jízdě to není poznat, spíš to vadí oku.
jsem zvědavý, jak se to bude chovat na sněhu, s takovým vzorkem jsem ještě nejezdil, vždycky víceméně "hladké" pláště
Plášť jsi nejspíš nasadil správně. Já mám 29x2.1 se 400 hroty, vzorek mi dost háže na obou. Dvakrát jsem je vypouštěl a snažil se to srovnat, ale háže to pořád. Nejspíš špatně namotané při výrobě. Ale jak říkáš je to jenom kosmetická vada, nebudu to řešit.Najel jsem na nich 300km, něco po asfaltu, něco v terénu, hroty bez sebemenších známek provozu.
Tuto zimu je asi moc neotestuju, jenom jednou přes noc mrzlo, tak jsem to alespoň vyzkoušel na zamrzlé louži. I při prudším zabrzdění žádný problém.
Jak to tak vypadá, tak asi nahodím zpátky letní.
taky o tom přezutí na letní uvažuju. jenže až se k tomu dokopu, tak buď tu přes noc napadne sníh nebo pojedu k našim, což je o nějakou stovku metrů výš, a sníh je tam i když je jinde fajn
Za týden by se mělo konečně ochlazovat... http://weatherspark.com/#!graphs;a=Czech_Republic/Prague
tak už jsem je (omylem) ozkoušel i na náledí. přežil jsem :-D
proč omylem? přijel jsem k našim, po 50 km po nasolené silnici (a v tom hnusném fujtajbláckém protivětru, co byl) jsem vlítl do vedlejší ulice, kde rodiče bydlí. no co, vypadalo to jak poprašek sněhu, tak jsem jel jako vždycky. z kopce tak 35, pod ním zatáčka. v pohodě jsem všechno projel, stavil se za mamkou v obchodě. jen jsem si říkal, proč se na mě ti lidi tak blbě dívají (myslívci, byli na naháňce. 30 myslivců, 20 naháněčů. střelili jen jednoho zajíce. prý jim z něho zbyli jen uši, mířili všichni na jednoho, říkal brácha :-)))
zpátky jsem šel s taškou vedle kola a docela to klouzalo. pod tím popraškem sněhu bylo totiž náledí jak sviňa. nicméně jsem přežil, a klondajky drží fakticky dobře :-D
...jelikož právě zimní hobby jízdy provozuji už nějaký ten rok, tak jsem to posunul o level výše a nyní již druhou zimu jezdím na Schwalbe 2.35 Ice Spiker PRO. Verze PRO má cca 360 vanadiových hrotů, tedy těch, co se asi vůbec neopotřebovávají.
V případě, že fakt chcete také takto jezdit, doporučuji na pláštích nešetřit, investice o pár kKč vyšší se poté určitě vyplatí. Nejen z hlediska výrže, ale i psychického.
Hroty drží perfektně samozřejmě hlavně na ledě, není problém zastavit rychle a hlavně bezpečně i na jakémkoliv totálně zledovatělém svahu. Ale ani asfaltu, betonu, kterému se ani v zimě občas nedá vyhnout, není třeba se bát, tedy pokud jde o opotřebení.
Pokud jde o jízdu po rozbředlém sněhu typu mejdlo po běžné silnici, tak dokud hroty pravidelně cvakají o jakýkoliv tvrdý podklad, tak jedu skoro jako v létě, stačí jen více koukat a hlavně tedy naslouchat.
Jinak po cca 400-500km jsou špičky hrotů stále stejně špičaté.
Z počátku občas mojí vinou (agresivní brzdění) nějaký hrot vylítnul, je dobré mít vždy náhradní sebou a ihned vyměnit, to aby se další jízdou původní otvor nepoškodil....
Detailní fota i s nějakým podrobnějším popisem zde: https://agilka.zonerama.com/Album/64343?secret...
Jedno velmi nepodařené video (kompakt) při sjezdu po převážně zledovatělé silničce z vrcholu jizerského Špičáku, dokumentující super adhezi, zde: http://www.youtube.com/watch?v=FVxhCanD9V0
díky moc za tip, leda bych si k těm plášťům musel pořídit i nové kolo, protože to potřebuju na "cyklokrosku", takže rozměr 700x40 max :)
mám ty Kendy Klondike, a zatím po 500 km po asfaltě v pohodě bez opotřebení :)
netrpělivě čekám na sníh, ale mám pocit, že napadne, až mě to přestane bavit a přezuju zpátky na "letní"
Staré téma oživit nelze, tak si to dovolím dát sem, ať nemusím zakládat nové. Navazuji na svoji loňskou koupi terénních plášťů:
http://www.nakole.cz/diskuse/15803-zimni...
Nasadil jsem na zimu místo Marathonu Racer Smart Sam Evo 26x2.1 dozadu a Maxxis Holy Roller 20x2.2 dopředu. Marathony se pumpují na max 6.0 bar, ty zimní okolo 4.0 bar. Dneska jsem s tím jel do práce, a místo 20-21 minut jsem jel 24. Včera z práce místo 27 minut 33. Je možné že to udělá takovýto rozdíl? Anebo jsem přes Vánoce příliš zlenivěl?
A ještě: jak je to s velikostí ráfků? Přečetl jsem si http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html a tam dole doporučují pro šířku 54 mm ráfky 25 mm. Já mám od výroby ráfky 19, a loni jsem na těch pláštích jezdil v zimě bez problémů. Ostatně ta argumentace proti příliš úzkým ráfkům je tam slabá - na to aby se mi špalíky nedotýkaly pláště si samozřejmě dám pozor, a při defektu podle mě bude víc vadit to že je plášť široký a může víc cestovat, než že by byl na příliš úzkém ráfku.
Nové ráfky/kola jen na zimu si nebudu kupovat. Co jiného může vadit na příliš úzkých ráfcích?