Při kolika procentech stoupání začínáte slézat s kola ? Uveďte k tomu i charakteristiku kola, terénu, stupeň únavy apod. Čtu o borcích, kteří stoupají 30% a mám z toho depku. Problémy se udržet mám od 17%. V ideální situaci, v terénu se chvíli udržím na 24% a pak padám.
Běžně zvládám dvanáctku, ale nesmí jich být víc než dvanáct ...
Hele a co osmnáctku - černou, už si měl ?
Na takové mládě jsem už příliš stár ...
V Rakousku-TURRACHER HOCHE-do kopce i s baglama,kdyz jsme se vracely z CORDOBY.Stoupani 24%.To se potom i kouří z hlavy.Clovek vydrží všechno.Nebo-BARCELONA-ANDORRA-smer TOULLUSE--pekna cesta přes PYRENEJE-2408M.ATD....mam toho projeto hodne.
250W při rychlosti 4 km/h?
Ty jo, já se dneska utavila na 200W při 61 km/hod.
Ale taky ze mě dostali jen hladinku 3,3. Požadovanou 4 si museli vypočítat.
Chtělo by to zjistit, kde je u Prahy nějakej dostatečně dlouhej kopec, nejraději s asfaltkou. Tam bysme si asi vyzkoušeli, jak na tom opravdu jsme. Jestli to teda vůbec chceme vědět. Převýšení by se zjistilo klidně z mapy, na počítání vrstevnic tu specialisti jsou. A pak už jen změřit čas.. A v nejhoršim tvrdit, že nás zpomalovalo intenzivní kochání. :')
Doporučuji kopec z Prokopského údolí přes Klukovice na Barrandov.
.. jo, a na 61 km/h by ti nestačilo ani 1000 W, pokud bys skutečně musela překonávat odpor vzduchu. :')))
Já už jsem si říkala, jestli mi těch 61 km/hod. "sežereš" :o))) Při téhle rychlosti bych utavila nejen sebe, ale i kliky na kole :o)))
Mě to došlo teď při obědě, jaké jsem, já drchnička rolní, šířila bludy :o)))
Ale asi to byly otáčky za minutu - teď už nevím...
Hele Žofka, a jak ti po tom laktátku je?!? Mě teda moc do juchání není. Cukry jsou nějak v háji a stále mám pocit, že jsem na hranici glykemického šoku :o)))
Ani pivo nepomohlo :o)))
Hned po ránu se takhle zhuntovat, to jsou tedy nápady... Jestli já nejsem blondýna :o)))
Ale s tím dokopcem to beru - akorát mě bude brzdit protivítr. Tak snad se podaří najít nějakou vhodnou sobotu nebo odpoledne. Budeš se také ode mne držet nejdále 20 vt ?!? :o)))
Hezkejch by bylo takovejch 8 km s převýšením 400 m. Tedy průměrné stoupání 5%, aby nám to i trochu jelo. Mohlo by to zabrat okolo tři čtvrtě hodiny. Vyšší kopec budem asi hledat těžko. :')
Jak je na tom Řevničák?!?
Ten má něco málo přes 6 km, ale sklon si netroufám ofhadnout.
3/4 hodiny jsem ho jela ale tak před 5 lety, tak snad bych to mohla stihnout o 5 minut rychleji :o)))
Jo a pak je ještě všenorskej, ten je také pěkně hnusnej :o)))
Nic jiného mě tady v tý pražský kotlině nenapadá.
A co třeba ty serpentiny Břežanským údolím...?
Ale to není asfalt?!?
Jestli myslíš od Hálka nahoru na akropoli?!?
A to nemusím jít zkoušet - na těch už sem se letos utavila :o)))
A pak jsou docela výživné stoupáky kolem Jílového... Teď ale nejsem schopen to podrobně popsat, protože jsem tam byl jenom dvakrát a nějak mi vypadly podrobnosti...;-)
Jo aha, ty myslíš ze Zbraslavi na Točnou. Tak to jo. Ten je také krásný. A asfalt nevadí, ten právě chceme!!!
Člověče, ale v okolí Jílového mě nenapadá nic.
Já už budu muset kouknout do mapy...
Teď se ale pokusím konečně nastavit ten pulsmetr, abych ho mohla zítra vyzkoušet.
Ty Řevnice vypadaj pěkně. Převýšení by mohlo bejt tak 280 m, aspoň něco. Letos už to v pohodě ujedeš za 35 minut, něco vyššího (a delšího, ne prudšího) budem hledat potom. Ta Točná se mi jeví nízká. I když věřím, že může bejt hnusná. Ale zas na trénink kopců je těch 150 metrů převýšení asi až až.
Jasně, to by teda šlo - teď už jen kdy ?!?
Jak se tak koukám do svého deníčku, tak mám volno nejdříve až poslední víkend v lednu :o)))
OK, značím si to do mého internetového deníčku :o)))
A vy ostatní můžete jet samozřejmě s námi :o)))
Pythagore, Pythagore ...
Co 1000 metrů, to 50 metrů stoupání?
Tedy pane, to přeci není 5% ...
Nebo že by jó ... ? 8-D
^ pro J O F K U (čti francouzsky) 8-)))
Chlape, měl by ses Žofce omluvit (a příště si to nejdřív spočítej na papíře, než začneš psát do fóra)!
.. takže na každejch 100 m je to 5 m stoupání - opravdu 5%. Jsi-li ale zvyklý všechno přepočítávat rovnou na promile, tak si pomalu zační dávat pozor. Odborník na ta záludná promile se myslím nejmenuje Pythagoras. :')))
Soráč!!!
Tvrdilo se, že je vymyslel občan SSSR Promylin, ale nevílm, zda je to pravda.
Odvolávám, co jsem ...
Tak tohle po mě nechtěj, určovat procenta stoupání.
Několikrát jsem lezl po silnici s metrem v ruce, a když se mi jednou konečně podařilo změřit vzdálenosti, tak jsem to nedokázal spočítat, protože nevím, jestli 100% je kolmice. :-))))))))
Vždycky platilo,že kolmice svírá se základnou úhel 90%? Jak se ti podařilo z toho udělat 100% ? Nebo snad uvažuju já scestně?
Ježíšmarjá, já jsem smotala dohromady stupně a procenta!!! Sorry! Už vidím Žofku, jak se po mně s chutí zase sveze! A já jí blbec zase dávám příležitost!
Profesní deformace mi nedá, abych neporadila: stoupání 100% = 45° (vodorovná vzdálenost je stejná jako svislá vzdálenost). Jinak někdy ani tak nevadí sklon kopce jako jeho délka. Ale vše je velmi, ale velmi relativní.
Díky za vysvětlení, matematik nejsem a fakt jsem nevěděla, podle čeho se ty stupně určují, jen zatraceně dobře vím, že čím více stupňů, tím více dřiny směrem nahoru. A taky vím, že relativita mě na kopec ještě nikdy nevytlačila! :-)))))))))))))
No vida, zase míchám jabka a hrušky! Píšu stupně a myslím procenta! Takto odjakživa pletu Cejlon a Island a nevím proč, jejich správnou polohu mám přesně před očima, jen ty názvy budu plést. Stupně a procenta jsou na tom u mě stejně, ale zajímavé, jen u sklonu vozovek. Ze by mi banka dala 3 stupně úroků, nebo byla venku teplota 20 procent Celsia, to jsem nikdy netvrdila !!!
:-)))))
Řekl bych, že 100% stoupání = 90° stoupání (kolmé). Žádná ztráta vertikální vzdálenosti na úkor horizontální.
Pokud bude dopravní značka ukazovat úhel stoupání např. 12%, vychází z toho, že v úseku je maximální stoupání 10.8°. Kdyby bylo 100% stoupání jenom 45°, znamenalo by to, že kopec označený značkou 12% by měl maximální stoupání pouze 5.4°, což je prakticky zanedbatelný úhel. Rozhodně by to nebyl žádný krpál.
Namalovala jsem si čtverec o délce stran 5 cm, jeho úhlopříčka je 45 stupňů, tj 100% stoupání. Od toho jsem si vytýčila 50% (= 22,5 stupňů= 2,5 cm od základy), 20% (= 9 stupňů=1 cm od základny) a že by to byla rovinka, to mi tedy nepřipadá. Švestkoň potvrzuje, že 45 stupňů = 100% stoupání, ale ani on není matematik, pokud však nejde o praktické věci, tak má vědomosti rozsáhlé! :-)))
Omlouvám se, ještě jsem nad tím trochu přemýšlel a došel k závěru, že to bude opravdu 100% = 45° :-).
V praxi to ovšem trochu mate, protože člověk nemá pořádně s čím srovnávat. Přece jenom úhly na papíře se jeví jinak než v praxi :). Tak doufám, že jsem někoho příliš nezmátl.
100% je 100 m výšky na 100 m vodorovné délky, čili 45%. To jen pro pořádek. Pro účely cyklistiky a pro nematematiky existují i jiné škály označování- kopeček, kopec krpál, dokopec, padák, stoupák ....
Asi se vloudila chybička. U hodnoty 45 nemají být procenta ale stupně.
Také se na ta stoupání můžeme dívat více optimisticky. Když si s kolem poskočím o 10 cm do výšky a stejně tak do dálky, právě jsem překonal 100% stoupání :-))
Jablko nepadá daleko od stromu !!! Jinak velmi optimistický pohled na zdolání 100% stoupáku!
NUz ja pridam este nase nazvoslovie stupani, ktore vzislo z nasich cyklovyprav a vznikli tak, ze sme zle precitali mapu.
Tu su aspon niektore:
prudky dokopec sa u nas vola "mierne klesanie"
dlhe stupanie do kopca bola "cesta po vrstevnici"
a najdlhsi kopec bol "dole k potoku".
A na zaver cesta plna kopcov sa u nas pomenuva takto:
"este prejdeme par pupakov".
Teraz ked niekto povie, ze cesta pojde uz len dole k potoku, tak vieme, ze nasleduje hnusne stupanie. Ziadne percenta ani stupne nepotrebujeme, prax jasne ukazala ako sa co vola. Vobec je to zaujimave, ze zjazdy sa vzdy zdaju kratsie a menej strme ako tie stupania. To asi tak uz musi byt.
Airline používá i jinou fintu: "Tři kilometry s kopce" znamená skutečně 3 km ze skopce, ale zbylých (zatajených) 6 km je stoupání. :')
Tak na tuto fintu mi uz kamarati prisli. Vzdy ked ideme z kopca tak nadavaju, lebo kazdy tusi, ze to zase budeme musiet zastupat do kopca. A uplne najhorsie je, ked sa neda ist ani dole kopcom, kvoli prudkemu klesaniu v nejakom rozbahnenom terene (a natazko). Uz sme take zazili napriklad zo Spisskeho hradu po chodniku dole do Spisskeho podhradia, tam sme mali problem udrzat bicykel. To sa so mnou prestanu na 15 minut rozpravat.
Je jen málo terénních aut, která jsou schopná zdolat 100% svah. Pokud by bylo 100% = 90°, musela by tato auta mít vlastnosti mouchy, která je schopná lézt po svislé stěně.
100% stoupání = 45°!!! Zanedbatelný úhel (5,4°) to je na papíře, v reálu je vše jinak, do kopce vezu sebe, t.j.110 kg a to je dost fuška!
U piva také nevím, co správně piju, Jestli 12-i procentní, nebo 12-i stupňové. Po novu se tomu říká ležák a to už se neplete :-)
U kopce, jak už správně řekli je ten půvab, ža můžeš šlapat i do více než 100%-ního stoupání...ale to už je spíš jen teorie. Jen při pomysšlení na takovej sešup mi běhá mráz všude. I po zádech.
Synku, u piva se mi to taky neplete. Vždy stupně! Naštěstí stačí říct - jednu dvanáctku a každý ví. :-)))
Jéééje, ahoj mamííí.
Jsi tu ještě? Já ano, tvůj Kajdík.
Švestko, ozvi se mi na e-mail. Dík.
Jinak v listopadu jsem si v Dolomitech zkusil, co to znamená jet 27% stoupání (krpál z Campitella směrem na passo Duron) a docela mě to dostalo. Sice jsem ho celý nevyjel - scházelo pár desítek metrů, zato jsem se stačil tak vyčerpat, že měl obavy, že bych se nakonec nemusel ani vycvaknout z SPDček. Rychle jsem vyskočil z kola a měl jsem co dělat, abych to na zemi ustál. Mimochodem zpátky to nebyl žádný med, kdybych neměl snížené sedlo, nevím nevím, jestli bych to ubrzdil - zřejmě bych letěl přes řídítka.
Pro nás cyklisty zní "zdolat 100% stoupání" celkem vznešeně. Ovšem pořádně se může pochlubit teprve horolezec, který zdolal přesně kolmou stěnu - stoupání nekonečno procent, slušná práce :).
Ta matematika je v tomto případě velice ošidná. Stačí skočit z půl metrový bedny a přitom se posunout o jeden centimetr a hned je to 5000% padák = skopec.
Jak už tu někdo jiný napsal, "důležité je, jak dlouho to trva". To ale platí i při jiné "zábavě" než je cyklistika :-)))
no podle cedulí u silnice to bylo 21% k ledové jeskini u Bischifhofenu v rakousku - asfalt, kola na těžko, déšť, manželka - neslezli jsme ale kola se stavěla na zadní :-). nebylo to však tak vyčerpávající jako norsko - tam jsme jeli natěžko Trollstigen a druhej den na to z Gejangerfjordu 0 mn.m. kamsi nahoru do 1500mn.m. deprimující na tom bylo, že práve ten den se na stejný trase jel a běžel půlmaraton 22,5km od moře na kopec 1650mn.m. vyjeli jsme v pelotonu cyklistů, kterej jsme záhy nechali daleko před sebou, aby nás následně předběhli běžci. nakonec jsme však dokázali udržet krok s posledním běžcem - 65ti letým norkem, kterej na naše poklony jak to pěkně ve svým věku zvládá, odpověděl, že někde vpředu běží jeho o pět let starší brácha... svůj výsledek jsme si omlouvali tím, že máme přeci dovolenou, naložený kola, 1500km za sebou, ale přesto klobouk dolů před norkama!
Těma naloženejma kolama jste si to (podle mě) vykládali správně. Robustní cyklista s naloženym kolem klidně může vážit dvojnásobek toho, co běhací dědeček. Aby s ním do kopce udržel krok. musí podávat dvojnásobný výkon. :')
Jo tak obě tyhle trasy znám - naprostá nádhera.
Ale ta stezka trollů byla lehčí než to původně vypadalo. Nahoře jsme byli na to šup.
Jen si trošku dovolím poopravit - z Geriangeru nahoru je to na Dalsnibu - úžasný, z 0 do 1.492 - já to zmákla v roce 2001 s plnou polní asi za 4 - 5 hodin. Ale to jsem byla ještě netrénovaný sádlík - dneska už by to určitě bylo lepší :o)))
my tam byli v červnu 2000. za kolik jsme to vyjeli si nepamatuju. Co si pamatuju byly 2 metrový sněhový mantinely okolo silnice v sedle a teplota 6°C u moře. kolik bylo nahoře to nevýn. Dávali jsme tam rozhovor místní TV, která točila reportáž o extrémě špatným počasí toho roku. Když jim má lepší 3/4 prozradila, že jsme ráno volali do čech a že je v čechách +30°C, tak ta reportérka uronila opravdovou norskou kroupu...
Ono nejde jen o to, jaký stoupání, ale současně jakou rychlostí. Nejde o sílu, ale o výkon. A jak dlouho je ho dotyčný schopen udržet. Po krátkou dobu (asi minutu) běžně stoupání 30% zdolávám, rychlost odhaduju tak na 3 km/h. To když jdu v práci do šestého patra pěšky, u těchhle rychlostí je kolo jen zátěž navíc.
Takže za důležité bych považoval, že někdo je schopen zvládnout převýšení 800 m za hodinu (s výkonem 200W při hmotnosti 90 kg včetně kola). A už není tak důležité, zda to bylo stoupání 10% a rychlost 8 km/h, nebo stoupání 15% a rychlost 5 km/h.
Tak koukám, že se "Na kole" kromě matematiky prosazuje i fyzika. Prostě všechno souvisí se vším. A když už je tu fyzika: co takhle tření brzdových špalků a pevnost brzdových lanek. Při prudkém klesání mi to občas proletí hlavou a pak raději slézám z kola. Jezdím "na endorfiny", ne "na adrenalin".
Jak je dobrý nebejt fyzik! To se mi pak vyplavují jen ty endorfiny, i když bych měla být zaplavená adrenalinem! Prostě o čem člověk neví, to ho netrápí! Ono má kolo nějaký lanka? :-)))))))))))))
Co má kolik procent, to netuším (ani u kyseliny), ale naprosto spolehlivě slejzám cca po 100 metrech dokopce na Říp - tam nemám šanci asi vyjet nikdy.
Jak se mi začne kolo zvedat a mám nezadržitelný pocit že padnu "na krovky" slejzám.
A pak je ještě jeden hnusný krpál - ze Starého Hrozenkova nahoru na Mikulčák (už nevím, jak se tam ta vesnička jmenuje) - ten 1,5 kiláku jsme s kolama naloženýma báglama tlačili více jak 3/4 hodiny!!! To se nedalo ani vylézt, natož vyjet...
No pozóóór !!! Já ti chci příspívat na závody v kopcích a teď tady čtu, že nevyjedeš ani na Říp! Tak do čeho to vlastně chci strkat prachy? Chci pořádnýho koně! :-)))(((((
Ale mirek chtěl hlavně starýho koně (kobylu), žádnýho pořádnýho. :')
:-))))))))))))))))))
Švestko, asi si budeš muset vyjet na Říp... :o)))
Já Radko vím, jednou jsem to šla až nahoru pěšky, na kole by bylo hůř. Ale ten rejpánek mi dovol, že máš do toho závodu s Mirkem mojí podporu, to přece víš! :-)))
silniční kolo, v Alpách nej.převod 39/29, zatím vyjeto vše. Určitě NEJ kopec je Zoncolan délka/sklon (taky jsem tam místama jel kolem 6-7km/hod) - vem třeba nejprudší místo z Lysé hory = Zoncolan téměř pořád. Pak jsem se proplítal kolem psoAprica po vedlejších silnicích a tam jsou naprosto nechutný stojky (cedule25%), tam jsem musel pár desítek metrů jet cyk-cak. Na horským v terénu je normální, že nevyjedu některý kopce - to prostě nejde, začne to hrabat i když jsem na tom položenej a konec:)
Jestli jde o to, co se dá ještě ušlápnout, tak můj rekord je 25% na ceduli, na cestě k chatě Aljažev dom pod Triglavem. Na staroušovi Favoritovi s převodem 38/28 to bylo maso, ze začátku jsem klel, potom jsem toho nechal aby mi zbylo aspoň trochu vzduchu...
V Čechách znám největší hrůzu od Kosti na Libošovice nebo pro místní znalce asfaltová cesta z Josefova Dolu (u Mladé Boleslavi) na Bradlec, tam křižuju jak plachetnice proti větru.
V Česku je prý nejhorší stoupák na "Mravenečník" - tedy na nádrž Dlouhé stráně v Jeseníkách. Je tady někde o tom diskuse.
No plánuji se tam vydat - moc mě to zajímá...
Zajímalo by mě, zda někdo ze čtenářů těchto "stránek" vyjel krpál nad Šimanovem (na trase silničního Krále Šumavy). Viděla jsem ten kopec v reálu zhora a nejela bych ho ani dolu. Viz můj dřívější příspěvek v této diskuzi (pro Žofku - to by bylo děr v mé hlavě od lanek a špalků).
Potvrzuji. Je to na závrať.
na léčbu závrati doporučuji třeba toto: http://www.home.karneval.cz/10802185/18... i když je to hodně otočené a v reálu to není tak hrozný :) http://www.home.karneval.cz/10802185/stelvio1.jpg
Jo tak na Stelvio mám políčeno. Ale asi až příští rok. Letos chci konečně GrossGlockner.
Grossglockner je každopádně pro cyklisty výzva, příroda tam nemá chybu, nádherné výhledy,ale...v sezóně a za krásného počasí (jinak tam ani nejezdi) se připrav na jedno auto za druhým a nahoře mumraj jak na Václaváku. Jinak abych se sebe nedělal borce - byl jsem nahoře autem.
Chci tam v srpnu, ale uvidí se podle počasí...
Srpen - nejlepší doba na TRANSALP ! A Ty chceš funět po asfaltu v tom cirkusu. Rozmysli si ...
To je houby dobrodružství, zasloužíš si vyšší cíle.
Číslo asi neřeknu, ale zatím největší krpál bez sesedání z kola jsem vyšlapal na Hostivařské přehradě, jak je těsně dole pod hrází ta kolmá asfaltka nahoru na horní louky... Hlavně těch posledních asi 10m je maso...
Pokud se to někomu zdá málo, tak ať, taky nemusím vyjet všechno...;-)
Když jsme u těch krpálů, tak z loňska ze Šumavy velmi doporučuji:
1. Boubín od Kubovky, ochranáři tam trochu předělali přístup a zapomněli tam dát zákaz pro kola. (Kterej mogor by tam jezdil, že?)Je to lahůdka, nejdřív šotolinka a pak terének. Přiznávám tak 30 m jsem tlačil přes kořeny. Sklon byl myslím nevíc 20%. Na opačnou stranu je to pak 50 m nesení a pak pořádnej sešup.
2. Třístoličník po německé winterweg až 24%. Nádherný terén.
3. Hochficht po sjezdovce vede šotolinová cesta na vrchol až 27% bez šance slezl.
4. Ostrý z německé strany, konec před chatou je už, ale nejetitelný.
Hele, znervózňuj soupeře a ne mě :o)))
Hirschbichl na německo-rakouské hranici nad Berchtesgadenem, na rakouské straně 30%, na německé 24%, obojí na asfaltu. O těch 30% jsem se ani nepokoušel, do Německa jsem statečně sjel vsedě na zadním nosiči zavazadel.
Taky jsem tudy kus tlačil a to dokonce v opačném směru, z Německa! Ale věc se má takto: Hirschbichl je považován za "leicht", protože je tam asfalt/šotolinka. Já jsem se pak z Rakous do Berchtesgadenu vracel přes Torrener Joch. Ten je "schwer". Z ČR je to nejbližší sedlo v Alpách s touhle klasifikací (T*, S/100/100 = alpský trail, sto metrů tlačení nahoru a dolů). O tom jsem tehdy ovšem neměl ani ponětí a tak jsem to toho najel asi ve čtyři odpoledne po už solidní túře.Záchrana a nocleh na Stahlhausu ppatří k nezapomenutelným.
K můstkům v Harrachově vede taky slušná střecha, nevím ale, kolik má.
Kdysi v šerém dávnověku se dojížděla etapa Závodu míru někde v Krkonoších do šíleného krpálu ke skokanským můstkům za ukrutné zimy a deště se sněhem. A něco mi říká že to bylo v Harrachově.
Přesně, to bylo tam. A ta třicítka v Německu, to snad když předpažíš, tak šaháš na asfalt, ne?
Teď si případám jak mezi rybáři. Ti taky říkají tááákovouhle rybu jsem chtil, a roztahují ruce co to dá.
Tak jsem si to naměřil.
Výška od země k ramenu (bez bot) 147 cm.
Délka natažené ruky od ramene (konec prstů) 70 cm.
Výpočet:
147/70 = 2,1 * 100 = 210%
2,1 => tg α => 64,5°
Závěr:
Jestliže se nataženou rukou dotknu asfaltu, dá se předpokládat, že je to stoupání větší jak 200% pod úhlem přibližně 65°.
Jo a bral jsem to jako dobrý vtip. Jen moje pedantnost mi nedala abych si to nespočítal ;-))
tak, tak. Tady máte odkaz na jeden z NEJ kopců co do prudkosti. http://cycleatlas.sourceforge.net/profiles... jel jsem to asi 5-6x, dost maso(můj nej čas je 1hod.15min. porovnejte s profíkama, jel jsem tak, abych přežil a byl schopnej jet dalších 60km:) ), kde je průměr na celej kopec 10%. Všimněte si toho hodnocení. Úplnej extrém je Zoncolan od Ovara (hodnocení nad 200!) tam je místama!!! opravdu nad 20% a na jednom fleku snad 24% řadil jsem na 39/29 a pořád zkoušel, zda tam nemám náhodou 11tej nebo 12tej pastorek:)
Zoncolan - http://www.ciclomaniac.com/altimetria.asp?ID... nevím zda vám to bude fungovat, páč to vyžaduje jakejsi viewer. Horší kopec už snad není :)
P.M. Pokud je ti trapně, žes to jel o 35' dýl než Pantani (41'), tak na to rychle zapomeň. Ten to určitě jel na sedmikilovým kole a ty jsi byl nejspíš natěžko. A kromě toho vážil tak 60 kilo a natrénoval (!) za rok aspoň 35000, i když s tím už má šmytec. Smekám (před tebou).
Mortirolo: jel jsem to nalehko, na silničním kole, váha komplet kola 8.2-8,3kg. Musím zaklepat, že mě tam zatím nikdo nepředjel, spíš tam nadělím ostatním cyklistům 15-60min! (ono to dle mého odhadu tak 70% cyklistů ani nevyjede). Je pro mě nepochopitelné:), jak tam můžou profíci valit skoro 2x rychleji a to toho najezdím relativně dost (v srpnu 9000km) - klobouk dolů. Zoncolan: je nutný naistalovat ten prohlížeč, je na té stránce přímo odkaz nebo vyhledat jinou stránku s profilama
tady je dost dobrej přehled kopečků a kopců: http://www.salite.ch/struttura/default.asp...
a myslel jsem si :) že jsem už viděl všechno, ale toto NE!!! http://www.salite.ch/Foto/1.jpg
Jenom když to tady čtu, tak mám chuť vyhodit i polštář z postele, aby ani ta, nedejbože, neměla žádný sklon! :-)))
Nejtěžší kopec minimálně v Evropě: http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col...
8 km, průměrně 17,4%, úseky 28%, nejprudší místo 45% !!!, kdo nevěří, ať tam běží, neb to bude určitě rychlejší než vyjet to na kole :-)
http://bigascensions.free.fr/loca2004...
45% stoupání?!? To je snad na jízdu s mačkama?!?