Když už jsem registrován i zde, tak si tu taky poslechnu, co vše jsme nepochopili :-)
http://www.osbid.cz/tag/cyklogenerel-p3/
Už jsme se bály (tvrdé "y" v příčestí je správně), že jsi nás opustil...
Ale kdepak :-) patlal jsem s kolegy barvickami jeden veliky plakat
A Radko, myslim ze Vy, (nejsem si jisty) se vyjadril ve smyslu, ze ho zaujala dfensova autojizda.
Prijmete me pozvani? A vlastne kdokoliv s kolem ma sanci se zucastnit. Jen musi na chvili odlozit svuj oblibeny dopravni prostredek, v propozicich jizdy je podminka, ze vozidlo ucastniku musi mit vyfuk. I kdyz kolo s vyfukem bude vlastne uznano take.
Pokud nevlastnite vuz, nabizim spolujizdu. Alespon bychom rozlozili eko zatez, kterou vyprodukuje sestivalec.
Jo, pravda, tahle jízda mě zaujala :o)))
Ale ono je to, bohužel, 14.9., kdy má můj "rodný klub" narozeniny a budeme kolmo brázdit Lužické hory.
Jistě uznáš, že setkání s přáteli rozhodně nemohu dávat na váhy s tvojí akcí, byť je rovněž velmi zajímavá...
Ok, jasny.
Jenom upresneni, ne moje akce, ale D-F akce. Ja jsem jen amly sroubek v soukoli, kterym toci nekdo jiny:-)
Je zajímavé že uvedený článek souvisí se svým nadpisem pouze volně. Na otázku položenou v nadpisu pak raději vůbec neodpovídá.
Je ne-zajimave, je az nudne predvidatelne, jak Hrabosh nepobral o co jde.
Cilem serie clanku (nikoliv clanku samotneho) je informovat o tom, ze cyklogenerel je a informovat o tom maximum lidi, kterych se muze dotknout. A rict nas nazor na ten dokument.
Hrabosi, i Vy mate sanci - na konci textu je vyzva- nenechte to bejt. Vemte argumenty pro a hura mezi lidi. Pokud mate pravdu a nejste nemy negramot, snadno presvedcite vetsinu, ta podpori sve volene zastupce a cyklogenerel projde schvalovanim jako nuz maslem :D
Nekličkujte. Dobře víte že kolik MČ P3 za studii zaplatila a stejně dobře víte že je ta částka o 25% nižší než kolik se snažíte čtenářům podsunout.
Aha, ja myslel ze mluvite o clanku, ktery ma v nadpisu "Chcete omezeni?"
Protoze se blbe ptate, blbe jsem Vam odpovedel.
Odkaz z prvniho prispevku totiz vede na vsechny clanky otagovane jako Cyklogenerel Prahy 3, ne na jeden konkretni z nich.
Mluvime tedy o tomhle: http://www.osbid.cz/2013/08/cyklogenerel-prahy...
Pak Vas zklamu, castka 299t je z informce, kterou nam poskytla radnice P3.
Ano, vime o castce 229t.
Urcite mate kontakt na architekta Cacha, zeptejte se ho, zda se zrovna v tomhle mame podrobneji stourat. Nadseny asi nebude.
Ono totiz lze vysledovat, jak se ty penize dostaly do tech spravnych rukou. Nejnizsi nabidkova cena, ani nejlepsi nabidka za tim nebyla. Ostatne, zduvodneni, proc je prace zadana arch. Cachovi poskytl mistostarosta Rut v cervnu. Je to nekde kolem 3 minuty videozaznamu.
A doplnim. Castku samotnou, ani zpusob vyberu autora nepovazujeme za podstatny problem a nehodlame se tim nijak dale zabyvat.
Tedy, pokud si to vyslovene nebudete prat ;-)
Já se na nic neptal. Otevřel jsem nejnovější článek, konstatoval značnou diskrepanci mezi tím co jste tam napsal a skutečností a zase to zavřel. Jestli ostatní výplody mají podobnou kvalitu, nemá to smysl.
Jestli jste se ptali na vysoutěženou cenu, dostali jste odpověď na vysoutěženou cenu. Ale nemůžete to pak prezentovat jako cenu zaplacenou. Ale pochopení takové složitosti asi přesahuje možnosti Vaší šedé kůry mozkové.
Neptal a ja Vam odpovedel. Problem?
Opakuji, castka zaplacena za cyklogenerel pro nas neni podstatna a prubeh souteze taky ne. V tom se evidentne chcete rypat Vy a snazite se odvest pozornost od podstaty.
A nebo je tam zakopany veliky hund, a Vy se mermomoci snazite to obhajovat? Jen aby ta Vase snaha nebyla kontraproduktivni.
Vadí mi že čtenáři podsouváte že nedokážu vhodně položit otázku:
Citace: "Protoze se blbe ptate, blbe jsem Vam odpovedel." zdroj: http://www.nakole.cz/diskuse/17015-praha-3-a...
Víte, mě tyhle podrazácké metody, kdy pořád někomu podsouváte něco co neřekl nebo nenapsal, nebaví. Chápu že u Vám nakloněného publika s takovým populismem sklízíte úspěch. Ale mě to nebaví.
Hodlám se rýpat v tom že o zaplacené ceně nepíšete pravdu. Nepoužíváte věcné argumenty a k podpoře svých výroků a trvzení vytváříte nepravdivé konstrukce. To považuji za podstatné. Zkuste mi vysvětlit proč, pokud došlo při udělení zakázky ke korupčnímu jednání, byla koncová částka snížena o 25%. Pokud se na tom někdo chtěl obohatit, tak to nemá logiku.
Udelejte si prosim jasno v tom, zda jste se ptal, a nebo neptal. Kazdy Vas post obsahuje jine tvrzeni.
Ad cena zaplacena, cena vysoutezena a to vse kolem, co jsme psali: zkuste si predstavit nasledujici scenar.
Jste architekt, mate plno socialne humanitniho vzdelani a kamose v cykloaktivistickych organizacich. Skrze spratelenou osobu (ktera je treba mistostarostou nejake mistni casti) vyvolate poptavku a casem dostanete vyzvu k ucasti v soutezi. Zaroven k Vam neofiko cestou doputuje info o vysi "vhodne" ceny - 300k. Protoze se drzite pri zemi, hodite nabidkovou cenu 299k. Jenze ouha, dalsi osloveni nehraji podle pravidel, nebo doslo k informacnimu sumu - mame tam nabidku za 260t. A druhy ouha, on do toho kdosi stoura. Takze poupravime realitu a cena zaplacena je je razem 229. Sprateleny mistostarosta nemusi nic vysvetlovat, a protoze to bezelo v rezimu podle § 18 odst. 5 zákona, je vse OK. Je Vam uz jasnejsi, proc se dodatecnym snizenim ceny nekdo mohl obohatit?
V uvodu clanku je napsano "Místostarosta Rut při veřejném projednávání Cyklogenerelu tvrdil, že při výběru dodavatele pro zpracování Cyklogenerelu zvítězila nejnižší nabídková cena. Naše sdružení se tímto výrokem detailně zabývalo a ukázalo se, že to není pravda."
VY se to snazite zmanipulovat k zaplacene cene. VY mi tu podsouvate veci ktere nepisi a pak mne z tehoz obvinujete.
Rypejte se v cene a v tom, jak ucelne vynalozene ty penize byly. Klidne donekonecna. Ponekolikate opakuji, cena a soutez nejsou rozhodujici.
Ja s kolegy budeme venovat usili k tomu, aby cyklogenerel zmizl ze stolu.
Prosím odkaz citaci ve které jsem Vám položil otázku ohledně blábolu uveřejněného Vašich stránkách.
A teď dotaz: zkuste mi vysvětlit jak absolvent ČVUT (ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ) s titulem Ing. arch. (tj. projektant) může mít "plno socialne humanitniho vzdelani". Vy jste si ho "možná" "spletl" s akademickým architektem. Takhle to je s Vámi pořád.
Dál jsem Váš příspěvek nečetl. Vaše "nepřesnosti" se tu kupí závratnou rychlostí.
Hrabosh v uvodu tohoto vlakna rika: "Je zajímavé že uvedený článek souvisí se svým nadpisem pouze volně. Na otázku položenou v nadpisu pak raději vůbec neodpovídá."
Hrabosh se usilovne snazil me odvest od tematu plkanim o penezich, ted se budeme bavit o cervenych diplomech .... a o cem dal?
Pane Hraboshi, jste OT. A poradne :D
Mimoto, jak jste prisel na to, ze muj navrzeny scenar je o Cachovi? Opet se cituji: "Predstavte si ...." Pripominaji Vam i ostatni skutecnosti neco? Trefil jsem se se svym odhadem o prubehu financovani?
Hrabosi, mel byste se radeji venovat vypoctu bomby, kterou avizoval Vratslav na PnK, namisto planeho placani se mnou, takovym tupcem a hulvatem.
Nekteri lide uz se tesi na boleni hlavy zpusobene Vasimi cisly
.."První čísla jsou již připravena a buďte si jisti, že jejich zveřejnění způsobí řadě lidí bolení hlavy…"
No váš článek se jmenuje "Kolik zaplatila radnice za cyklogenerel?", a tu cenu se tam nakonec vůbec nedovím. OT je buď článek, nebo jeho název, ale Hraboš rozhodně ne :-). Dále by bylo dobré opravit ten odkaz na stránky nakole.cz v posledním článku, jelikož vede na stránky prahounakole.cz, které se zdejšími stránkami nemají celkem nic společného.
Očekával bych, že se spíše než o formální stránku názvu budete zajímat o obsah a cenu tzv. Generelu, a obé pak porovnáte, zda použití veřejných peněz bylo účelné.
Nejde o formální stránku názvu, ale o faktickou. Jak jste přišel na to, že se nezajímám o cenu generelu? Vždyť o tom doprdele v předchozím příspěvku píšu - myslel jsem že se z článku dovím, kolik to stálo, ale není to tam. Prostě jak článek z Blesku. Dokonce to vypadá, jako by chtěli čtenáři podsunout, že to stálo těch 300k. No to pak nezbejvá, než si to dílo přečíst celý, protože ten jejich stručnej výtah asi bude asi podobně informačně hodnotnej. Zatím jsem asi v půlce a taky mi to přijde docela drahý za těch 230k.
No, asi tak: radnice za cyklogenerel zaplatila a jeste zaplati cca 1 milion. Ze byla vysoutezena ceni 299a zaplacena 230, to na veci nic nemeni.
Cach slibil a doal uvod, opravdu jen jakesi ideologicke placani a nasledovat budou realna opatreni, presneji omezeni s tim, za radnice za to planuje dat castku psanou vyse.
A komu asi tak, kdyz uz s Cachem zacali?
Ponekolikate: penize, jakkoliv jsou to nemale castky nejsou az tak podstatne. Jsou to verejne prachy a pokud je radnice neutrati za tenhle nesmysl, koupi si betonove truhliky, nebo zada studii o vyskytu colku na nejakem placku s louzi, nebo neco jineh, strasne duleziteho ....
Františku,
proč by radnice veřejné prachy musela nutně utratit za krávoviny?
Určitě by se našlo dost oblastí, kde by mohly být utraceny účelněji než ausgerechnet za ty betonový truhlíky nebo průzkum efektivnosti průzkumu.
Jasne ze nemusela. jenze budme realisti - az najdu v CR jedinou radnici, kde se neco podobneho nedeje, tak snad zacnu jezdit na kole samou radosti ;-)
O tom trochu dost vím hraboši.
Ing. Arch z ČVUT to ing má tak trochu omylem, architektura tak jak je vyučována, je skutečně víc uměleckým a humanitním oborem, než technickým.
Ale to je fuk, dokonce je fuk, že ten člověk nemá vůbec vzdělání a kvalifikaci, aby nějaký dopravní generel sepisoval, kdyby to nebyla slohovka žáka 8 třídy základní školy, plná naprosto tragických chyb a omylů.
Ale nešť,je zřejmé, že jde o jakési předběžné ideové schema k debatě, ale v tom případě, byla ta práce nadhodnocena zhruba 10x.
A tady to začíná být zajímavé.
Čtvrt milionu veřejných peněz za nekvalifikovaný slint, to je slušný tunýlek.
Vážně nemá vzdělání a kvalifikaci? A kdo by měl podle Tebe zpracovávat urbanistické studie (když ne studovaný urbanista)?
Dopravní řešení a urbanistická studie jsou rozdílné věci.
Dopravní řešení mají zpracovávat dopravní inženýři, dříve absolventi Stavební fakulty, oboru Konstrukce a doprava, zaměření Dopravní inženýrství, dnes absolventi Dopravní fakulty ČVUT.
Architekta taky nenecháš počítat most, ten si tak čmárá tužkou vize, což někdy není od věci, ale zodpovědnost, za to že to nesletí na něm nenecháš. Stejně tak s dopravním systémem.
(mnohým absolventům DF bych nesvěřil ani kladivo).
Studie snad obsahuje návrh konkrétních dopravních řešení?
Já viděl jen nějakou tu besedu, kde se autor toho blábolu za pomoci nějakých šmudlů snažil vysvětlit využití systému přednosti zprava jako zpomalovacího retarderu, a to mi bohatě stačilo.
Nevím, neslyšel jsem, že by Dopravní fakulta ČVUT měla špatnou pověst, s Moosem se znám ještě ze stavárny, seděli jsme spolu u státnic, právě těch architektů (ale ti byli ze stavárny a ne FA) a bylo to dost smutné, mám dojem, že se naučili na té škole jedinou věc, bezbarierové přístupy, na tom v těch jejich projektech bazírovali nejvíc, ale to byla půlka 90tých.
O architektech máme obecně zakódované to nejhorší mínění, ale řekl bych že je to z poloviny tradiční rivalita a předsudky.
Tak jsem si hocha nagoogloval, skončil v roce 2008, se zaměřením na cykloterorismus, tedy bez komplexního vhledu do dopravní problematiky.
Od té doby posedává po všech komisích, angažje se v cykloteroristických bojůvkách, prostě mladý revolucionář.
Praktická zkušenost mizivá, 5 let po ukončení studia taky těžko nějakou očekávat. Postupoval-li by standardním postupem, pracoval by neustále pod vedením zkušených projektantů a sbíral vědomosti a zkušenost, lékaře pět let po promoci nikoho nenapadne nechat bez dozoru provádět transplantace.
Ambice a sebevědomí výrazně převyšují skutečné schopnosti, takhle nějak to vidím.
Mohl bys mi připomenout nějaký ateliér který navrhuje kvalitní infrastrukturu kde by bylo možné sbírat zkušenosti?
Postupoval-li by standardním postupem, tak by věděl že cyklisté ve městě nemají co dělat, že kolo je dobré leda na rekreaci, ale nelze ho považovat za seriozní dopravní prostředek.
Podle těchto kritérií třeba Paul Dirac, Lawrence Bragg nebo Werner Heisenberg měli ještě dlouho leštit zkumavky v době kdy už byli všeobecně uznávanými...
Na cykloinfrastrukturu budou nejlepší v Pchongjangu, tam se jezdí skoro výhradně na kole.
Aktivista by tam mohl dopilovat i ideová východiska beztřídní společnosti a zažít město trochu jinak.
Z toho co píšeš jsem vyrozuměl že žádný takový atelier u nás není. Jak takovou situaci navrhuješ řešit (když objíždění všech možných cykloměst a cyklokonferencí a sbírání zkušeností a znalostí je nevhodná cesta)?
Já Hraboši nevím, vlastně ani nevím, jak to s projektováním u nás funguje, jsem pracovně už léta v cizině.
Obecně si myslím, že idea "cykloměsta" je módní, neúčelný paskvil dobrý k tomu, aby si z toho pár vyžírků udělalo za erární prachy šolich.
Dopravní řešení města je komplexní záležitost, a vypíchnout z toho cyklisty, jako zásadně menšinový druh dopravy (1 až 2 procenta) a znásilňovat 98 procent necyklistů cyklobuzeracema je čuňárna.
Neznám "cykloměsta" ale jak tak jezdím po Evropě, trochu více očumuji, jak to s cyklistikou a téma opatřeníma tam mají, a vidím, že u nás se jede mnohem více na efekt, než na účinnost, což souvisí s tím, že si skupinka lidí zde vybrala cykloteror jako profesi.
Jezdi si po světě, studuj si, ale za svoje.
Konference jsou takovou záležitostí universitních myší, a slouží hlavně k seznámení se s lidmi, ty příspěvky a nápady, co se několik dní leckde prezentují, si snadno a v klidu nastuduješ z proceedingu doma, nebo pochytáš po webu.
Už pár měsíců se vrtám v australské normě pro navrhování konstrukcí, potřebujeme ji implementovat. Klokana naživo jsem viděl v ZOO, moji chlebodárci nejsou tak velkorysí jako český daňový poplatník, a mají za to, že abych napsal soft, kterým by šla spočítat opera v Sydney, nemusím si jí jet osobně prohlédnout.
Informace se dneska získávají efektivněji a levněji, než trajdáním po světě, ale není už to takovej vodvaz, jako se grátis proletět po světě. Privátní sektor nám tyhle kratochvíle zarazil, a tak uvažuji ryze česky, a zarazil bych je i erárníkům, nebo ne?
Jako fklidu, Hrabosh je cykloaktivistický pyčus... ;-)
Jsem v klidu. Hrabose znam a ac se mu to nebude libit, znam ho i z te jeho dobre stranky :-)
Jo, je to hodnej kluk :-l
Otázku klade titulek Vašeho článku. Na otázku položenou titulkem však článek neodpovídá. Otázku tedy nepoložil Hrabosh. Prosím odkaz citaci ve které jsem Vám položil otázku ohledně blábolu uveřejněného Vašich stránkách.
Hrabosh trvale poukazuje na podvůdky a manipulace o které se tu pokoušíte. Konkrétně v tomto případě se snažíte vyvolat dojem že Tomáš Cach nemá dostatečné znalosti a erudici pro zpracování studie. Ono zní dost jinak když se napíše že urbanistickou cyklostudii vysoutěžil nějakej hejhula s bůhvíjakým humanitním humanitním vzděláním díky korupčním vazbám. A o dost jinak když se napíše že urbanistickou cyklostudii vysoutěžil vystudovaný urbanista, který se od ukončení studií věnuje navrhování cyklistické infrastruktury.
Ostatně to samé jste zkoušel i na mě, když jste o mi napsal "Udelejte si prosim jasno v tom, zda jste se ptal, a nebo neptal. Kazdy Vas post obsahuje jine tvrzeni." Já v tom jasno mám, na nic jsem se Vás na cokoliv týkající se nesmyslů na Vašich stránkách neptal a na přímý dotaz kdy jsem takovou otázku položil jste mi nedokázal odpovědět.
Nejsem OT, já se s Vámi o generelu vůbec nebavím. Já poukazuji na to že ve svých příspěvcích máte abnormální množství zavádějících a nepravdivých informací. Je potřeba si to uvědomit při čtení toho co píšete- celé to je nepravdivé a zavádějící.
Napíšete pamflet ve kterém naznačuje korupční jednání a nekompetenci autora studie. Když poukážu na nesrovnalosti mezi článkem a skutečností, tak to najednou není důležité a už není potřeba tomu věnovat pozornost. Tak o tom příště nepište.
Nechci Vám upírat možnost používat nadsázku, případně něco napsat nepřesně. Ale Vy to děláte úmyslně. Jestli se chcete se mnou seriozně bavit, tak to budete muset vynechat.
Podklady jsou již připravené a předané, jsem zvědavý co z toho vyrobí.
Clanek klade otazku a odpovida na ni. Castka vysoutezena v clanku jasne sviti.
Castka realne zaplacena vyvolava pochybnosti a Vy namisto vysvetleni obvinujete me z podvudku a manipulaci.
Erudici a odbornost a vubec vhodnost osoby autora, pana architekta Tomase Cacha nikterak nesnizuji. Naopak. Souhlasim s Vami. Ano, opakuji: Hraboshi, souhlasim s Vami. Cyklogenerel a Cach k sobe taknejak pasuji. Asi by se nenasel nikdo jiny, kdo by to napsal lepe. Tato sva slova myslim naprosto vazne, bez jakekoliv ironie, nadsazky, sarkasmu. Drogy neberu a alkohol nepiji.
Na cisla cyklobomby, ci jak to pracovne PnK nazyva se moc tesim. Na poslednich cislech, ktere vehementne propagoval a obhajoval V.Masare jsme s kolegou vystaveli generator blahobytu (naseho) a jen tak bokem by ten projekt smazl cely dluh Ceske republiky priblizne do dvou let. Az prisel JJ (ano, ten JJ z fuj D-F serveru), prepocital Vam to a smytec, blahobyt generovany jizdou na kole zase nebude :-( Tak snad ty Vase cisla vyjdou, uz me nejak nebavi se zivit praci.
Titulek se ptá kolik MČ P3 zaplatila za studii, ale odpovídá na otázku za kolik byla studie vysoutěžena. Čísla lišící se o pár desítek tisíc. Anyway, tuto otázku jsem nepoložil já. Dozvím se konečně co si mám ujasnit nebo už konečně uznáte že jsem se na nic neptal a tudiž Vaše poznámka byla zcela mimo?
Pokud nezpochybňujete erudici Tomáše, proč jste při popisu jeho osoby použil:
"Jste architekt, mate plno socialne humanitniho vzdelani a kamose v cykloaktivistickych organizacich. Skrze spratelenou osobu (ktera je treba mistostarostou nejake mistni casti) vyvolate poptavku a casem dostanete vyzvu k ucasti v soutezi. Zaroven k Vam neofiko cestou doputuje info o vysi "vhodne" ceny - 300k.". O odborných kvalitách ani písmenko, ale nepodložených tvrzení plné kapsy.
Co počítal Vítek naprosto netuším, nepřipravoval jsem to. Máte na mysli toho JJ, který je natolik originální a geniální že na letošním VU vykradl aktivitu kterou vymysleli a realizovali dva certifikovaní cykloteroristé a jeden cyklista? http://youtu.be/M1vAK5_uRQY ? Máte na mysli ten web, kde se celková energetická spotřeba vlaku/ emise autobusu počítá tak že se vezme maximální výkon a přenásobí časem?
Dobře, tedy po Vašem - uznavam, ze titulek se pta, na cenu zaplacenou, v textu je jen cena vysoutezena.
Ano, podle informaci, ktere mame, byla cena zaplacena 229tKc.
Vysvetlete nam tedy prosim ten rizdil. Proc autor vysoutezil vic a uctoval min.
Pokud neni jiny duvod, logicke se jevi to, ze bylo treba cenu posunout pod nejnizsi podanou nabidku, protoze jinak by to nedostal ten spravny clovek.
Ten duvod, prosim.
OK, uznavam, ze jste se na nic neptal a ja si zacal Vy jste vznesl pochybnost, namitku, ci jak tu vetu nazvat. Poskytl jsem vysvetleni. V dalsim Vasem prispevku jiz jsou otazniky, tedy predpokladam, ze to uz jsou otazky. Timto prestavam resit Vase vypady (Vy to oznacujete jako trolleni, kdyz to dela nekdo jiny). Pokud si se mnou nechcete povidat, ignorujte mne. Pokud mate dojem, ze pisu blbosti, upresnujte je, vysvetlujte. Neni treba pri tom na mne reagovat.
Text kde "popisuji Tomase", jste nepochopil. Vysvetlovat Vam to nebudu. Nema to smysl.
Tvrdim:
cyklogenerel je pseudo-odborna snuska ideologickych cancu, ktere maji slouzit jako zaklad pro dalsi, jiz konkretni omezovani. Jeho podoba a obsah jsou zamerem, nikoliv omylem nebo neschopnosti. Autor vedel co chce a podle toho to psal.
Cena za to dilo je premrstena, posun vysoutezena x zaplacena cena je podezrely. Je faktem, ze cena, ktera BUDE ZAPLACENA se blizi zakonemu limitu, tedy 1 milionu korun.
A ted vyvracejte. Nebo ne, je mi to jedno. Billboardem to nekonci dalsi aktivity budou nasledovat.
Vitek nepocital nic, vzal neco, co bylo psano nemecky a maval s tim, pomalu jako s pismem svatym. JJ uvedl, ze text neni "vyznamna zahranicni studie", ale jen jakasi diplomka. A cisla prepocital. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Ano, JJ pouzil pro VU to, co odkazujete. Stejne blikani (ev. elektronicke pipani) jsme pouzivali ve Svazarmu v 80 letech, kodovani vymyslel a prvne pouzil jakysi Samuel Morse, roku 1844.
Františku,
můj otec často říkal: bav se s volem bez klacku.
Tady debata nemá žádný smysl.
Je potřeba, pokud možno co nejveřejněji ukazovat, co si ti lidé, za ty svoje vize, které nám předkládají tak, jako by statečně a nezištně budovali lepší a zdravější svět, účtují.
Snad ti chytřejší z mladších kolegů pochopí, že jen realizují svůj byznys plán, a nějaká doprava, nebo cyklisté, je vůbec nezajímají, tedy pokud jim nedělají užitečné blbce k zesílení lobbystických tlaků.
Hlídat prachy, to bude stačit.
Nevidím ten zásadní problém v tom, kolik si podobné pijavice účtují. Upřímně - pár set tisíc nás nepoloží. Co mi vadí je skutečnost, že proto, aby si svých třicet vydělali, dokurví tisícům jiných lidí jejich cestu do práce, za zákazníkem ...
Tvému pohledu rozumím a celkem s ním souhlasím.
V zápase s těmi parazity ovšem potřebuješ spojence, a tím rozhodujícím a zásadním je masa, jak nás učil bradatý Karel s Bedřichem. A masa, ta co čte bulvár, má na těch třicet, co si vyfakturují za jednu besedu, dost odlišný názor než ty, a i jinak vidí milion za cyklopiktogram a tak.
Tyhle lidi, tedy ty jednodušší poměrně efektivně aktivisté oslovovali, zneužívali a manipulovali. Ukázat těm stejným lidem, proč a za jaký prachy to dělali, má podle mého větší výsledný efekt, než na nějakém internetovém fóru uargumentovat Hraboše.
Ano, rozlozit a uzkazat co nejvice lidem, jake penize a na co tecou je jedna z cest.
Zbyva se pak jeste vydat do stoky, a zacit se zajimat o protistranu - o ty, co o projektech typu cyklogenerel rozhoduji. Zajimat se o lidi jako je mistostarosta Rut, co jezdi na kole po chodniku a je rad, ze cyklogenerel "dostal ..eeee.. tady Tomas..eee.. Cach" protoze se zname a on taky jezdi na kole a tim je to skvely. Viz uvod toho videa z Ponce.
Ti, kteří mají rozhodující slovo, by snad měli být volení, i když nepochybuji o tom, že za nitky tahají ti nevolení vzadu.
A ty volené je nutné veřejně hlídat, jen moc nevím, jak to realizovat. U nás na vsi je to mnohem jednodušší, díky velikosti a rozsahu, přesto leckdy obtížné a úmorné.
Ve větším rozsahu pak už musí zafungovat media a ta někdo vlastní, řídí, v případě veřejnoprávním pak okupuje ty rady svými přicmrdávači.
Vkládám naděje v internet, který s časem snad ten monopol na manipulaci mas rozbije. Zatím furt velká většina lidí čte ty bulváry místo webu.
Che, pusť si Jistě pane ministře/premiére.
Tam je dost reálně popsáno kdo a jak rozhoduje.
Ty mě hned při pondělku chceš dostat do depresí, či co? :-)
Vyměním celý generel za povolení užívat na kole chodník vedoucí do kopce vpravo od dolní části Benešovské a dál kolem U zdravotního ústavu. A kdyby si člověk mohl přát i nějaký luxus, tak možnost najet na ten chodník z pravého pruhu Bělocerkevské rovně přes Ruskou. Tohle by snad moc nestálo a jako cyklistovi z Prahy 3 mi to přinese mnohem víc užitku než celá zóna 30.
Když to nic nestojí, jak z toho chceš získat provizi?