Ještě bych se vrátila k příspěvku petra http://www.nakole.cz/diskuse/16892-co-vas...
ikdyž je to zatím prototyp, je nějaká možnost koupě?!?
Je to svítící nebo jen retroreflexní? Retroreflexní mám už asi 5 let na stanu. Klidně ti je prodám :-)
Jsou to optická vlákna, využívá se dopadající světlo a navíc tam může tam být i vlastní zdroj pro zvýšení efektu.
Přesně tak. Součástí vývoje je i vhodný světelný zdroj, takže to opravdu svítí, nemusí to být nasvíceno. A svítí to dost.
Kdy to bude v prodeji? Zatím nevím, ale slibuju, že jakmile to vědět budu, informaci předám. Sám bych to chtěl, olemoval bych tím sedlo lehokola. Už dneska jsem nabízel, ať mi něco půjčí, že bych to gratis zpropagoval, přijde mi to jako výrazný bezpečností prvek. Ale bylo mi odpovězeno, že od toho mají odborníky v obchodním oddělení.
Radka jezdí v létě na kole nabalená jako pumpa a navíc nezdraví protijedoucí!
Nejsi mladší?
P.S. Sorry Radko.
No je fakt, že taky vlastně nepozdravil - jen vyvalil voči :o)))
Že ty's nevypnula světlomet? ;)
no jestli má něco takového, tak bych se nedivil, že hraboš valil oči :-)))
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
Tak tohle fuckt nemám :o)))
Mám něco, co prostě svítí. Medúza mi to obstaral, bylo to levné a přišlo to balíčkem, kde odesílatel byl psán rozsypaným čajem. Nabíječkou jsem sice okamžitě vyhodila pojistky v polovině baráku, baterku jsem musela trošku podložit alobalem, ale jinak jsem spokojena. Svítí to líp než cokoli co jsem měla předtím a má to asi 5 módů. Co víc si do města přát :o)))
Když člověk kvaltuje na 23mm pláštích po rozbité dlažbě Hlávkova mostu, tak je dost neradno se pouštět řidítek a nezbývá mu než zdravil pokynutím hlavy.
Nezaniklo tvé pokývnutí v celkovém třasu z nerovné jízdní dráhy?
On se třásl celý, to mohu potvrdit :o)))
Musím říct, že jsem ho v tu chvíli na tý dlažbě i litovala...
Teda litovala - spíš jsem si říkala, že ten "magor nepojede po chodníku i kdyby byl na tankodromu" :o)))
Dyk se to nesmí! Kdo chce zapalovat, musí sám hořet. (Podle toho poznávali v padesátejch letech škůdce národního hospodářství. V Zemanovi to zkreslili.)
Je tam značená stezka, smí.
Přesně tak, stezka je vedena právě po tom chodníku. Ale je kombinovaná s chodci, takže cyklista smí i po silnici.
Ta je ale jen pro opravdové chlapy, já bych tam vytřásla duši :o)))
počky, počky, to upřesni. já měl zato, že když je vedle silnice i chodník pro kolaře a pěšáky, že se musí po něm a na silnici nesmím...
Pouze pokud je to stezka pro cyklisty. Stezka pro chodce a cyklisty je jiný dopravní režim a k použití Tě nic nenutí.
neměl bys prosím citaci konkrétní části vyhlášky? ať až mě budou policisté pucovat, tak ať se mám čím ospravedlnit :)
občas nevyužívám ani jednoho ani druhého, ale flastra už jsem dostal za projetí podchodu se značkou sesedni z kola. za 100. ukecal jsem to a byli hodní :-D
prostě se v 11 v noci nevyplácí ignorovat značky, no... ale aspoň jsem nebyl jediný zkasírovaný, postavili si nás pěkně do řady :-))))
V 11 v noci buzerovali kvůli sesedání z kola, v místě, kde tou dobou asi těžko někdo půjde ??? :-O To tam tedy máte pěkné debily :-(((
Jo a ten zákon:
361/2000
§ 57
(1) Je-li zrízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na križovatce s
rízeným provozem zrízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
abych to upřesnil - je to podchod pod železniční tratí uprostřed "sídliště". z obou stran sešup dolů a na jednom boku vede dolů ještě schodiště kolmo na podchod.
no a tam žel nějaký pitomec na kole jel těsně kolem stěny a sundal nějakou paní, co z těch schodů sešla. takže proto ta "razie"
ta značka tam je z obou stran, byť z dálky není moc vidět, ale od vchodů jo. takže každý ví, co má dělat...
Jo, takhle to holt chodí.
Jeden debil udělá průser, a ostatní za to zaplatí...
jasňačka
ale upřímně, každý tam tu ceduli vidí (pokud ne, má prodat kolo a koupit bílou hůlku), a když nezesedne a zrovna hlídkují, tak zaplatí. po právu. tak jako já :-)
jen bych chtěl dostat flastra za rychlost v obci na koloběžce. to bych si asi i vystavil :-D
Mylná informace.
Je zapotřebí znát všechny platné předpisy, ne jen jeden zákon.
Cože ?
Prosím o vysvětlení...
Cyklista je povinen použít jak stezku pro cyklisty, tak stezku pro chodce a cyklisty.
Ne, že by se mi to moc líbilo, je to ale tak.
Aleale - on nám tu někdo řídí vozidlo a nezná předpisy? To není dobře.
Doporučuji ke studiu vyhlášku Ministerstva dopravy a spojů 30/2001 Sb.
§?
Když už jsi nám napsal číslo předpisu, tak bys mohl napsat číslo §.
Mohl.
Když ovšem někdo žvaní nesmysly, čtení celého předpisu mu jenom prospěje.
Oni to zase takové nesmysly nejsou, jak si myslíš.
Už se to tady obsáhle nejmíň 2 x probíralo.
Už jsem mnohokrát četl a dokonce i studoval. Kterou konkrétní část myslíš a prosím o zdůvodnění toho co tvrdíš.
Vidím tam jen něco o příkazových značkách... A to ty, které vyznačují "cyklostezky", jaksi nejsou... To by tam musela být ještě nějaká, která Tě tam nasměruje, asi.
Značka označující "stezku pro ..." je příkazová značka.
A to ses dočetl kde ? Jak do toho zákona koukám jak koukám, tak tam vidím jen to co jsem napsal o kus výše.
A pokud si to dobře pamatuji, tak se to tady už kdysi řešilo, a výsledek byl i tak stále stejný. Čili povinnost je jen v případě té stezky pouze pro cyklisty...
Doporučuji ke studiu vyhlášku Ministerstva dopravy a spojů 30/2001 Sb.
Studoval jsem, nikde jsem nenašel, že by svislá dopravní značka měla obecně platit i pro jinou komunikaci, než u které je umístěná. Tudíž cyklista jedoucí po silnici není povinen řídit se značkama někde u jiné komunikace (pokud chce člověk výjimku, musí ji napsat do zákona, viz § 57(1) "Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.").
Také by se dalo argumentovat z opačné strany:
Příkazová značka přikazuje (a ne že ne, jak se nám snaží namluvit Hraboš). Značky se osazují vpravo od komunikace (přesnou formulaci si laskavý čtenář dohledá, s tím se včíl nebudu srat). Je-li vpravo od komunikace, je platná. Jakmile o příkazu víš, je pro tebe závazný.
Hájit se tím, že o příkazu nevíš, může cizinec ve městě, kde je cyklostezka se značkou opravdu zašitá někde za náspem nebo aspoň křovím. Ne cykloaktivista, který ví o každé ceduli a čáře na zemi a na webu exhibuje svými domnělými znalostmi.
Obdobný rozsudek byl nedávno, odsoudili řidiče, že jezdil po městě. Hájil se, že neprojel kolem cedule začátek obce, ale jelikož to tam znal a provokoval, dali mu to úředníci a následně i soud sežrat.
Nerozumím, stále platí, že příkaz platí jen pro toho, kdo jede po komunikaci, na které je umístěná značka.
Joe-CUBE: samozřejmě ze zdravého rozumu, nechtěl bych se řídit značkama na vedlejdoucí silnici (například takové přikázané odbočení na značce u vedlejdoucí silnice, přitom já tam mám svodidla). Ale v řeči paragrafů to bude myslím vyhláška 30/2001 Sb. § 6(1) Svislá dopravní značka umístěná vedle vozovky nebo nad vozovkou platí pro celou vozovku v daném směru jízdy.
Ze zdravého rozumu vyplývá i to, že když o cyklostezce vím, tak po ní jedu a nepřekážím na silnici.
Bylo by dobré se nejprve rozhodnout, zda zdravý rozum jako zdroj lidského jednání připustíme nebo ne, a pak se tímto rozhodnutím řídit důsledně.
Vyplývá to z předpisu o rozmísťování dopravních značek a zařízení. Máš dané, že se dopravní značky umísťuji vpravo na okraj vozovky, popřípadě nad jízdní pruh.
Pokud je značka na okraji tvé části vozovky, jsi povinen se tou značkou řídit, ale stezka by musela být umístěna hned vedle vozovky, tak aby byla stavební součástí celé silnice. Pokud je ale stezka oddělená od vozovky třeba přikopem, širším zeleným pruhem se stromy, keři, tak už to je samostatná komunikace, na které nemohou platit dopravní značky umístěné vpravo na okraji silnice, protože jsou už vlevo od stezky. Zrovna tak se řidič na silnici neřídí dopravním značením a zařízením, které je umístěné na takové stezce.
No, jak myslíš. Já bych raději použil zdravý rozum a po té stezce jel.
Ten případ řidiče, co jezdil 90 po městě a tvrdil, že když neprojel kolem cedule, domníval se, že v obci není (bylo to asi před půlrokem v médiích) by tě měl varovat před podobnýma pokusama o chytračení.
Je na každém jak se bude chovat a kudy pojede, jestli využije stezku nebo ne. Pokud je dobře sjízdná, tak já ji využiju vždycky když ji včas zaregistruju a vím kam vede.
Pokud by chtěli aby aby cyklisté nejezdili po silnici, tak jim nic nebrání umístit na silnici zákazovou značku s přikázaným směrem na stezku.
To s tím řidičem a obcí znám, tam to bylo jasné. Po projetí první značené křižovatky se nikdo nemůže vymlouvat, že nevěděl, že je v obci. Ten blbec těch křižovatek projel několik se souvisle zastavěnýma ulicema.
Joe-CUBE v 13:11: Já ti nevím, jednak mi na společné cyklostezce překážejí v normáln jízdě chodci, což řidiče aut samozřejmě nemusí trápit do doby, než po nich systém obdobně začne vyžadovat, aby jezdili po souběžných okrskách s dálnicí, protože zdravý rozum přece velí, že svou pomalou rychlostí 120 km/h nebudeš překážet těm rychlejším. Navíc klasická společná cyklostezka typu chodník každou chvíli křižuje silnici, zdravý rozum mi říká jet plynule po hlavní silnici než brzdit auta tím, že musím přecházet přes přechod (kde mám jako chodec přednost).
Neboli, momentální stav mi připadá rozumný, kdo jezdí pomalu a opatrně, vybere si cyklochodník, kdo jede souměřitelně rychle jako auta, jede s autama. Anebo též po společné cyklostezce, pokud je dobře postavená.
Reaguji na ty, kteří tvrdí, že značka platí POUZE, když je umístěna vpravo nebo nad.
Tak v té 30/2001 je přesně toto:
(1) Svislé dopravní značky se umísťují tak, aby byly pro účastníky provozu na pozemních komunikacích, pro které jsou určeny, včas a z dostatečné vzdálenosti viditelné.
(2) Svislé dopravní značky se podle svého významu OBVYKLE umísťují při pravém okraji vozovky nebo nad vozovkou; pro zdůraznění jejich významu mohou být značky umístěné při pravém okraji vozovky opakovány i při levém okraji vozovky nebo nad vozovkou.
No a když jsem pak dále pátrala po platnosti těch značek, tak jsem nikde nenašla, že platí pouze ty značky, které míjím po své pravé ruce.
Tak asi tak
A umísťuji se snad platné značky jinam než vpravo nebo nad jízdní pruh?
Pro zdůraznění se můžou umístit i vlevo, ale je to jen pro zdůraznění značky, která je umístěna vpravo.
Lanna 15:49: to OBVYKLE chápu tak, že je pár výjimek, kdy značka může být umístěna vlevo (teda jen vlevo). Tyto výjimky jsou ve vyhlášce vyjmenované (např. zákaz stání a zastavení). Zdá se, že podobně chápou onu větu i jiní, viz http://www.autoweb.cz/platnost-dopravnich-znacek/
Ještě něco k zamyšlení - http://goo.gl/maps/zgLt8
Byly tady názory, že
1. platné jsou i značky umístěné nalevo od komunikace
2. značka u jedné komunikace platí i pro souběžnou komunikaci
Každý z těch případů by pak znamenal, že po silnici na obrázku nesmí jezdit auta (můžou tam jen chodci a cyklisté).
Těhle případů je spousta. Normálně použiju zdravý rozum (analogii s těmi značkami pro stání, jak jsi uváděl výše. Jsou prostě umístěny tam, kde mají platit) a jasně vyvodím, že po chodníku je pěšo-cyklo, po silnici jedou auta. Nemám s tím žádný problém.
Tyto případy se samozřejmě týkají i čistých cyklostezek. Vy tvrdíte, že když je to značka čisté cyklostezky, tak ji prostě použít musím (je to v zákoně). Jenže co když je ta značka v mém směru vlevo?
Je to děsnej bordel.
Víš, co vytrpím na takové Evropské (teda teď je rozkopaná, ale normálně).
Jedu si takhle v klidu po chodníku po pěšo-cyklo. A zrazu vedle na silnici kotec pro kola. Tak já musím slézt, odsloužit si tu svoji povinnost v tom kotci a pak zase vylézt na tu stezku.
No hrůza!
Doufal jsem že to tu expert na vyhlášky vykopíruje a budu si z něj moci dělat legraci. Přečti si přesně co se tam píše.
Je tam napsáno "C9a přikazuje cyklistovi" atd.? Pokud vím tak formulace je "C9a, která přikazuje" atd.
Neboli- formulace pouze upozorňuje na domnělou povinnost definovanou někde jinde. Tahle vyhláška je pouze prováděcím předpisem a pokud někde jinde není povinnost užít komunikaci označenou pomocí C9a definována (a zatím mi tu nikdo nedokázal napsat kde) tak si můžu akorát myslet svoje o slaboduchosti autora vyhlášky a pár přispěvatelů, kteří s chutí vypouštějí z formulace slova která se jim nehodí do krámu.
To je hodně chabá berlička, jsem zvědav, jak s tím pochodíš u soudu.
Když aplikuji tvou "logiku":
---
(1) Zákazové značky jsou
a) "Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)" (č. B 1),
---
Tato značka nikomu nic nepřikazuje a nezakazuje.
Krom toho, značka C9a nezakazuje žádnému účastníku tuto komunikaci použít. Takže se připrav, že na takovýchto komunikacích začneš potkávat auta.
Při výkladu zákonů se musí používat mozek. Chápu, že je to po úrazu pořád těžký, ale tak se raději do složitějších logických konstrukcí nepouštěj a jezdi normálně podle pravidel.
Pokud budeme postupovat tímto specifickým způsobem, zjistíme, že například na stezce pro chodce a cyklisty není zakázán provoz motorových vozidel. Když to tedy budeme brát doslovně (ba přímo dopísmenkově).
Není-li tam jiná zákazová značka nebo jiné zařízení, tak ne.
Pokud by chtěl někdo postihnout řidiče za jízdu po takové stezce, tak by mě docela zajímalo zdůvodnění, zvlášť zdůvodnění krajského úřadu případně i soudu.
Co kecáš!!! Já jsem náhodou pokynula hlavou, usmála jsem se a řekla jsem "hoj!" Můžu já za to, že jezdíš tak děsně rychle?!? :o)))
A jsem trošku zimomřivá, to jo. Ale můžu tě ujistit, že tahle bundička, ta teda rozhodně nehřeje - to je jen takové plátýnko. Trošku pevnější triko s dlouhým rukávem. Navíc, co ty víš, co jsem měla pod ní :o)))
Jen jsem si říkala, že tě baví drncat se na silničce po těch kostkách. Já bych tam nejela ani na horácovi.
Směrem od Bubenče tam není žádný nájezd, nahoru bych mohl najet až na Štvanici. A protože jsem hned zase sjížděl do Klimentské, tak jsem se na nahoru na těch pár metrů ani necpal (a navíc mám dojem že tam překáželo nějaké auto).
Ach jo, proč je k tomu přilepená ta KPČ?
http://www.denikreferendum.cz/clanek/16294...
Nešlo by to zvládnout bez aut i bez organizovaných davů?
To by tam nikdo nepřišel, a bylo by vidět, že umrtvování dopravy zde nemá smysl.
http://www.youtube.com/watch?v=HPWkrhZAT9c
Ty vážně čekáš že se ta oblast naplní za jeden jediný den spontáně pořádanými aktivitami? Takže když přijdu druhý den na nově otevřenou silnici a bude po ní jezdit málo lidí, můžeme říct "další nepotřebujeme, podívejte, nikdo tu nejezdí"?
Ano. Celá Praha už půl roku o ničem jiném nemluví, všichni se těší, jak konečně vyrazí na zklidněné Smetanovo nábřeží, a celé odpoledne tam budou ... ehm ... cože by tam ti lidi vlastně dělali, kdyby tam nebyl organizovaný kompars a předem připravené atrakce?
Pokud by si nebylo kam sednout tak asi nic. Pokud bude kam sednout, tak budou pít pivo a čučet na Prágrburg a žvatlat s lidma se kterými se dlouho neviděli. Taková docela běžná činnost na sobotní odpoledne. Jsou lidé, kteří se touto dobou opravdu nezaobírají šopováním.
Já bych tedy více ocenil kdyby tam zase dorazili z Alchymisty a dovezli dobrou kávu.
A na sezení, pití piva a následné žvatlání není v Praze a okolí dostatek míst, že se kvůli tomu "musí" uzavřít významná dopravní komunikace?
Na ježdění autem není v Praze a okolí dostatek míst, že se kvůli tomu "musí" zničit místo s celosvětově unikátním panoramatem?
Překvapivě se většina lidí přepravuje autem z nějakého závažného důvodu, ne jenom proto, aby si dokázali, že umí-smí-chtějí jezdit. Onoho dopravního účelu pak lze dosáhnout pouze mezi určitými místy, nikoli mezi místy zcela jinými.
Uzavření Smetanova nábřeží brání spojení kterých konkrétních míst (když tedy pominu Smetanovo nábřeží samotné)?
Samozřejmě, nějak se to objet dá, za cenu časových ztrát a zbytečného vytvoření zácpy na objízdných trasách. Nesmyslně to prodlužuje všechny cesty po pravém břehu Vltavy.
To mi přijde jako dost vysoká cena za možnost dát si na Smetanově nábřeží pivo uprostřed vozovky.
překvapivě jsem se z nějakého závažného důvodu přepravoval autem za celý život asi tak pětkrát. No možná desetkrát, ať nežeru :-)
A to jsem jen jako řidič najezdil minimálně pár set tisích kilometrů (nikdy jsme to nepočítal) a jako spolujezdec o mnoho víc, protože jako malej jsem s našima sjezdil snad všechny hrady v ČR.
Každé panorama je celosvětově unikátní. Hodit na to čučku se dá i z chodníku, šaliny nebo z auta.
Jenže tohle je panorama kvůli kterému sem jezdí lidí z celého Světa. Kolik takových míst v Praze máme?
Nevím, odhadem 200?
Takže už né v sobotu sedět, lemcat pivo a v důsledku toho žvatlat, ale cestovní ruch? Koukám, že vám tu argumentaci nenabrífovali dostatečně.
Turisti kouknou, možná vycvaknou Nokijí či Olympusem, a hned jdou dál nakupovat matrjošky a hyperftipná trička.
seznam?
Brífovat netřeba, dokážu používat kouli mezi ušima. Slyšel jsi někdy o multifunkčním prostoru který plní více funkcí?
To znáš asi líp ty. Na každým rohu něco, staromák, prašivý vrata, vítkůj chrám, perlovka, sweet paradise, city privat.
Tak určitě, bo multifunkční prostor, který plní jednu funkci by byl trochu renonc, né?
Když se to tam teda uzavře: jak často tam budeš ty osobně vysedávat, kolik hodin řekněme měsíčně tam hodláš prosedět a kolik piva (nebo kafe) vypít?
Chybí ještě 197 míst. Úmyslně se ptám, protože takových míst je v Praze jen pár (ačkoliv se nám snažíš nalhat opak) a proto je potřeba jim věnovat zvláštní péči.
Lidé dokázali zaplnit Novoměstskou náplavku prakticky každý den v týdnu. Proč by, zejména s mohutnou podporou valutových cizinců, nezaplnili Smetanovo nábřeží?
Nevím, na náplavce se zastavím jednou, dvakrát do měsíce, častěji tamtudy projedu nebo projdu.
OK, uznávám, 200 jsem trochu přehnal. Ale minimálně 32 jich tu vidím:
http://www.firmy.cz/Eroticke_firmy/Eroticke...
Lidi by to možná zaplnit dokázali, ale chtějí to vůbec? Ptal se jich na to někdo, nebo to chtějí jen samozvané nevolené skupiny (tzv. "občanská společnost")?
A proč o takové věci rozhoduje pár úředníků spolu s cyklolobby?
Nabízela snad vítězná strana v komunálních volbách, že Smetanovo nábřeží uzavře pro dopravu (resp. pro její drtivou většinu, kterou silniční doprava bezesporu je)?
Neměly by se podobné věci rozhodovat demokratickou cestou, například referendem?
Z toho trapného uhýbání a vykrucování usuzuji že i Ty uznáváš že pohled na Hradčany s Karlovým mostem je jeden z mála pohledů kvůli kterým k nám jezdí lidé z celého Světa.
Jeden z mnoha, když už. Když jezdí, proč na stávajícím stavu něco měnit? Připusťme, že skutečně občas nějaký Afghánec (kterého by to za současné situace ani nenapadlo) řekne svým ženám: staré, balte kufry, pojedeme se do Prahy podívat ze Smetanova nábřeží na Karlův most a Hradčany. Jsou tam teď stolečky místo silnice.
Když bude Praha ucpaná kvůli pár stolečkům s předraženým kafem a nerudnou podvádějící obsluhou ausgerechnet na Smetanově nábřeží, kolikrát víc jich přijede? O kolik se zvedne výnos z DPH a zaměstnanost, aby to stálo za ty člověkohodiny denně prostáté na objízdných trasách a zvýšené emise kvůli komplikovanější dopravní situaci?
Kdyby ti lidi veděli, že po Smetanově nábřeží jezdí auta tak by k nám nepřijeli, protože by raději jeli na :
Champs-Élysées
nebo
Pont du Carrousel vedle Louvru
nebo
Petit Pont vedle Notre Dame
nebo
Westminster Bridge vedle Big benu
nebo
Via Cellio Vibenna vedle Kolossea
nebo na mnohá další místa, kde asi dle některých místních nejezdí žádná auta a lidí tam tedy mají klid :)
A co tam teda má být? Panoráma, nebo prostor zastavěný stánky? Chodníku je tam dost a dost, aby si odtamtud libovolné množství turistů nafotilo libovolně panoramat. Když tam přestanou jezdit auta, prostor na vyhlížení přes zábradlí se nezmění, ten je daný délkou toho místa. A když tam našvihám stánky a atrakce, tak ten prostor pro výhled zabiju.
Chodník tam je třímetrový a prakticky se po něm už nedá chodit, dvojnásobná šířka se využije už nyní.
Nevím jak Tobě, ale mě židle a stoly ve výhledu nikterak nepřekážejí.
Nejde jenom o focení. Moje osobní zkušenost je že rád pomalu procházím zajímavými místy a čumím. To na Smetanově nábřeží teď nejde.
Ale zase se můžeš procházet a čuět jinde, než po frekventované dopravní tepně.
Nebo kvůli tvému přání procházet se a čumět tam, mají lidé jedoucí za prací, z práce, za nákupy nebo svými blízkými dělat kilometrové zajížďky?
Za prací, z práce, za nákupy nebo svými blízkými můžou jet tramvají nebo metrem bez zajížděk. Já nikomu auto jako dopravní prostředek nevnucuju.
Někdo jo, někdo ne. Pro někoho není měhrod použitelná.
Však já nikomu nevnucuju ani tu. Ať si jezdí čím chce.
Hmm. A proč má být mě, kvůli tomu aby někdo mohl jezdit kde chce, bráněno v pití kávy kde chci já?
Nikdo ti v ničem nebrání. Však si můžeš pít, kde chceš.
Na Smetanově nábřeží se světovým výhledem zrovna nemůžu.
Ale, co ti v tom brání? Zrovna minulou zimu jsem tam seděl, pil kafe a koukal na Hradčany. Byla sice kosa, ale měl jsem puštěné topení a příjemnou hudbu, bylo to vcelku příjemné.
Je tam jakýsi parčík, kavárna, lze popíjet kafé na chodníku, v autě a dokonce i na kole, které je dle oficiální doktríny alternativou auta.
Ale, přeci si skutečně nikdo z nás nemohl myslet, že zavření Smetanova nábřeží po dobu několika sobot, má sloužti nějakému bohulibému účelu jako je třeba zlepšení dopravní situace. Přece bylo jasné, že půjde o reklamní akci a bude potřeba tam nějak ty lidi dostat, třeba na párek a pívo.
Což se takhle nedělají i ty předvolební šaškárny?
Na Smetanově nábřeží, z té budoucí korzovací ulice, nejvíc brání hrabošovým panorámatům stromy, dneska jsem tam jel a kvůli těm stromům jsem vůbec neviděl to panoráma!!
Takže já bych to dal vykácet.
Myslím, že by to bylo pěkné završení Hrabošovi touhy, že by lidi jako slavili v kolejišti a dělali si vohníčky z těch stromečků a kochali se panorámatama....
Ale jo, já to chápu. Jen bych byl rád, kdyby tyhle opičiny nebyly potřeba. :-(
Předpokládám, že se tam nakonec také vypravíme. Lenka s dětmi si to užije a já to (pokud tam bude někdo točit nějaké slušné pivo) ve zdraví přežiji.
David Cameron se právě snaží přesvědčit Dolní sněmovnu Spojeného království o nutnosti invaze do Sýrie, přičemž se snaží dokázat, že výsledky vyšetřování by neměly být jedinou legální obhajobou invaze. "Na konci vyšetřování nebude stoprocentní jistota, kdo použil chemické zbraně, ale jisté je, že pachatel je nyní může použít znovu a znovu. My se musíme rozhodnout, jestli jednat nebo ne, nikoliv kdo je za to odpovědný," řekl při projevu.
Takže jestli tomu dobře rozumím, hlavním úkolem je to tam preventivně vybombardovat úplně všechno a při té příležitosti, možná, trefí i toho kdo ty chemické zbraně použil ??? Nebo jsem v dedukci udělal nějakou chybu...? :-)
Já tomu taky nějak nerozumím. Čemu myslí, že pár náletů bez následné invaze pozemních vojsk pomůže? Že tím něco změní?
Je znám jediný případ, že se vojenská posádka vzdala jenom po intenzivních leteckých útocích. Bylo to za druhé světové války a byli to Italové, kteří, jak známo, zrovna bojovým nadšením neoplývali.
Podle mě to má těžký.
Guardian bude řvát tak jako tak.
Když neudělají nic (což už rozhodli), tak se bude mluvit o tom jak v Sýrii hynou lidé.
Když by něco udělali, tak by ten samý komentátor napsal, jak v Sýrii hynou lidé.
Dneska by Hitlera normálně nechali v Evropě hospodařit po jeho kdyby to bylo na hlasu lidu a hlavní zábavou médii by bylo počítání vedlejších ztrát třeba při osvobozování Francie...
Uzamčení tématu http://www.nakole.cz/diskuse/13913-dnes-chytaji...
Ano, uzamčení tématu na jednu stranu chápu, krmit trolla v takovém tématu je opravdu mimo mísu a my jsme opravdu cháska zlobivá.
Ale prosím pěkně, jak se teď bude moct upozorňovat na to, že tam stojí policajti, když je to zamčené?!?
založíš si nové, protože to jeho milosti je jen pro upozornění od jeho milosti :)
Ale tak já na jednu stranu chápu, že ho to naštvalo a zamknul to. Může buď mazat nebo zamknout a to zamknutí mi teda přijde elegantnější.
Jen mi uniká ta další použitelnost no, tak jsem se zeptala, jak to má vymyšleno.
Upozorňovat může kdokoliv, ale co jsem si všimnul tak jsem byl jediný.
To je bohužel vlastnost našeho národa- nejsme schopní dobrovolně dodržovat (nepsaná) pravidla, tak je musíme mít vypsané do posledního detailu a musíme je na sobě vymáhat.
A pak zas řveme že nás pravidla sešněrovávají a omezují.
Tak když nejsme schopní dodržet ani psaná pravidla, například dopravní značky předpisy tak se není co divit, ostatně lidi jsou takový.
Někdo chce jezdit na kole skoro pořád, některým stačí se projet 2x 3x do roka, ale musí kolem toho bejt pořádný vzrůšo....
zaujalo mě, vzhledem k aktuální situaci u Vyšehradského tunelu, že nefunguje tamní kamera.
Že oni si jí měštáci před akci vypnou ? :)
Teda řeknu ti, že kdybych věděla, jak tady budeš masturbovat, tak sem ten dotaz nedám.
Výjimečně tady s tvým exhobicionismem nesouhlasím.
Tak to asi přestanou fungovat i ostatní kamery, je konec prázdnin, takže se (jako každý rok) roztrhl pytel s policejními akcemi. Jako řidiče auta mě to nepřekvapuje (takže jsem ani nepovažoval za podstatné někam hlásit dnešní potkané radary či měšťáky honící po okreskách piráty silnic), to, že se některé akce mohou týkat i cyklistů, je podle mě dobrá zpráva, znamená to, že se s cyklisty začalo počítat v dopravě ;)
než jsem jel na dovolenou, tak měli v Praze docela velkou akci ve smyslu kontroly výbavy, kontroly alkoholu a dodržování předspisů. Psalo se i tady o tom.
Popisoval mě to tady pak jeden člověk, který zažil zábavné výmluvy cyklisty, který tvrdil, že on není rozhodně žádným účastníkem provozu protože, dle něj, se nepohybuje na veřejné komunikaci a jen sportuje, tak policie nemá právo ho kontrolovat.
Policista mu pak údajně řekl, že si nevšiml, že by přiletěl na padáku někde zhora, ale že přijel po té samé cestě jako ostatní kontrolovaní :)
Jak je to s cenou cyklogenerelu:
http://www.osbid.cz/2013/08/cyklogenerel-prahy...
Co cyklogenerel znamená pro běžného Pražana:
http://www.osbid.cz/2013/08/cyklogenerel-prahy...
A v rámci zachování objektivity nezmíní že Tomáš nakonec dostal o 70.000kč méně. Jojo, tomu se říká seriózní zdroj informací.
A těch 230.000 už je konečná? Víc už Cach od daňových poplatníků nedostane ani korunu? To by nebylo tak hrozný, jsou horší zmrdi.
Pro pochopení, o co jde, je důležitý také ten druhý odkaz, který ukazuje, komu navrhovaná opatření pomohou, komu uškodí, oproti stávajícímu stavu.
Takže namísto optimální varianty (zachování stávajícího stavu za 0,- korun) nebo vypracovnání projektové dokumentace za 194000 korun se vyhodilo 230000 korun, ale "ušetřilo se", protože to mohlo být 300.000? Jj, zelená (trvale udržitelná) ekonomika :-)
Zajimavá soutěž, nevíte náhodou jestli oslovili jen Tomáše s tím snížením ceny či všechny ostatní jejichž křestní jména neznám, nebo jestli Tomáš věděl že existuje nabídka na kterou se se snížením soutěžní ceny o přesnou částku dostane a pak vyhraje ???
Co mě to jen připomíná, Karlovy Vary nebo co ?
Mě to přijde jako slušné chování že když se v průběhu práce ukáže že jí bude méně, tak si nechá zaplatit méně.
Jak by se Ti líbilo kdyby každý zvenku automaticky (a vcelku bez nějakých zjevných důvodů) předpokládal že Tvoje rodina se snaží ostatní okrádat a podvádět při každé příležitosti? Můžu, nevadí, že ne?
Takže k tomu snížení ceny nedošlo v době soutěže a vyhrála nabídka s vyšší cenou od pana Tomáše ?
Tak tomu už vůbec nerozumím o čem byla ta soutěž ?
On je Tomáš vaše rodina ?
Aha tak to potom již chápu vaše zaujetí v obhajobě neobhajitelného faktu, že v soutěži nevyhrála nejnižší nabídka .
Ale ono je to asi v týhle zemi obvyklé, kamárdšofty, rodinkaření, soutěže na oko a slevy pro dobrý dojem.
Kde berete jistotu, že by původní nejnižší nabídka nedala ještě větší slevu než Tomáš ?
Jak by se vám líbilo, kdyby jste byl firma, dodal nejlepší nabídku, nebyl připuštěn a práci dostal Tumáš z jiné rodiny s mnohem dražším podáním ?
Ne, ale znám ho. Mj. třeba z komise pro cyklistickou dopravu. Nevím jak to bylo, ale napadají mě zcela korektní vysvětlení.
Nevím co je neobhajitelné na faktu že vyhrála nabídka o 12% dražší. Možná Tě to překvapí, ale cena není jediné kritérium.
Nicméně podvodník, který si vzal za manželku smažku (vysvětlí Joe) mě urazit nemůže.
Já bych si dovolil argument ad hominem v poslední větě ignorovat a soustředil bych se na podstatu věci:
Na základě jakých kritérií byla tedy vybrána dražší nabídka?
Zeptej se na P3. Mít možnost vybrat si mezi větší firmou (kde nevím kdo to dostane) a člověkem o kterém vím že velmi často udělá spoustu věcí zadarmo navíc, je v mnoha ohledech perfekcionista, tak bych nepovažoval cenový rozdíl 12% za příliš podstatný.
Ale neznám všechny podrobnosti.
To je pravda, racionální je v takovém případě najmout solidní firmu než nějaký OSVČ.
Rozhodně velkou chybou by byla malá domů nějakému známému nějak navázanému na zadavatele. Přitom existují jednoduché mechanismy, jak takovou korupci odhalit a eliminovat, jen se to ve veřejné správě moc nepoužívá, a pak to vede k různým nehezkým spekulacím...
"Rozhodně velkou chybou by byla malá domů nějakému známému nějak navázanému na zadavatele." - Někdo dokázal že tomu tak bylo v tomto případě?
"Přitom existují jednoduché mechanismy, jak takovou korupci odhalit a eliminovat," - Někdo někdy dokázal že za přidělením zakázky stála korupce?
Koukám že ty jsi měl smažit mít, už sis mozek totálně vysmažil a píšeš kraviny.
Osobní útok ponechme stranou a věnujme se podstatě diskuse:
Ex post se korupce samozřejmě špatně hledá a dokazuje. Daleko snadnější je provést zadání a výběr dodavatelů tak, proces eliminoval prostor pro korupci.
Já kritizuji fakt, že celý výběr byl proveden neprůhledně, takže velký prostor pro korupci tam je.
No ta procenta vychází lehce vejš 13,26 ...
Přímá rodina tedy ne ? No pak už znám jen takový ty skupiny co si říkaly rodina nebo naše věc a měli hodně rády olivový olej.
No a k tomu, jak se to dělá, když má vyhrát nějaká nabídka a někdo se tam vloudí s nižší se člověk dočte docela dnes i v dnešním tisku.
Ostatně je to věc voličů Prahy 3, chtějí mít na radnici lidi kteří nechtějí laciné věci ? Tak ať to mají
Tak v tom případě mi nefunguje na google kalkulačka:
((264 / 299) - 1) * 100 = -11,7056856
Takže Cach je o -11,7% dražší než Dipro?
No každopádně chyba není v google kalkulačce ale v zadání do té kalkulačky :)
I rozdíl mezi dvěma čísly v procentech je potřeba zadat správně....
Ono spíše záleží na tom co si člověk určí za 100%.
Nicméně pokud je tohle Tvůj hlavní argument, tak je to dost slabé.
Opět jste to vystihl naprosto dokonale a jako argument je to CO SI ČLOVĚK URČÍ úplně dokonale výstižné.
Pokud je tedy Váš argument jen, že si někdo určil co je kýžená cena, bez ohledu na nižší nabídku v rámci soutěže, kdo vyhraje.
Je milé vidět, že se to děje i na malých zakázkách a že to nebrání rodině kritizovat soutěže velké jako by to rodina nikdy nedělala.
Docela mne zaujala pasáž
Při bližším pohledu do Cyklogenerelu (strana 41) však zjistíme, že tyto zóny nebudou tak docela pěší, ale předpokládá se v nich volný pohyb cyklistů. Jedná se tedy spíše o cyklostezky nežli pěší zóny, přičemž nehodláme rozvíjet spekulace o tradičně špatném přístupu cyklistů k chodcům.
neboť moje zkušenost se vztahy chodci/cyklisté je zhruba taková, že když je na nějaké komunikaci omezen nebo vyloučen provoz motorových vozidel, je takováto komunikace chodci vnímána jako bezpečná zóna kde se jim nic nemůže stát, kde nemusí sledovat provoz kolem sebe a skutečnost že se kolem nich pohybují cyklisti berou v řadě případů se značnou nevolí. A to nejen v případě, že přijede nějaký cyklista zezadu a mine je o pár centimetrů ale i tehdy, když dáte houfu chodců roztažených přes celou šířku s dostatečným předstihem zvonkem najevo, že by mohli také nechat trochu místa, aby je bylo vůbec možné předjet.
Očekával bych, že na konci solárního pole bude zaplombovaný elektroměr, ale asi to vidím příliš jednoduše.
http://ekonomika.idnes.cz/slunce-jako-v...
http://www.designvid.cz/technika/american-si...
Na co asi mysli architekt pri projektovani sklenene budovy ve tvaru paraboly?
http://cestovani.idnes.cz/mrakodrap-tavi-auta...
Už jsem na britském tisku četl, že to předtím roztavilo sedlo cyklistovi, ale on to považoval za žert nějakého kolemjdoucího.
Údajně to snad mělo zapálit koberec naproti v něčí provozovně.
A tohle je přesně ono nedávno tu někdo říkal, že když něco dělají odborníci tak je to vždy super :), ten barák může bejt klidně soběstačnej, ověšenej zelenými certifikáty a architektonickejma cenama a stejně nakonec může být nějaký průser.
Na Brumlovce byla nedávno hůlava jako prase, stojí tam barák unicredita, taková věž ze skla která má parabolicky zahlý stěny. Co myslíte že udělal vítr v místech kam to ty stěny navedly ? Zlomil nebo vyvrátil stromy, ze země vyrval značky a myslím že kdyby tam někdo stál tak se proletěl.. naštěstí to bylo v noci a kolem těhle kanclů tou dobou nikdo nebývá...
Nejsem si jist zda se mi lomcování klikou nezamlouvá o něco více.
http://youtu.be/dxsPBjiPyYE
Cinu dohnat a predehnat, hlavne v zacpach! http://p.twimg.com/AmstZz2CMAApYJl.jpg
Maji je dlouhe treba 100 km a mohou v nich cekat i tydny, to by chtel zazit kazdy!
DENSITYYYYYYyyyyyyy!!!!
A není to náhodou fotomontáž?
http://theinternetpost.net/2013/02/25/100-km...
:-)
Něco podobného jsem viděl na amerických dálnicích.
PS: Alespoň člověk ví, proč v Pekingu v sudý den jezdí auta se sudým číslem a v lichém dnu auta s lichým číslem.
Predpoved je ovsem jeste desivejsi. Pouzivani aut (nejen) v Cine je na vzestupu. Do roku 2050 se pry celosvetove zdvojnasobi pocet najetych km autem, a to hlavne kvuli Cine.
http://www.businessinsider.com/china-could-soon...
Ostravští Romové slibují, že za větší pocit bezpečí sníží ve vlastních řadách počet delikventů. Pokud někdo VÝRAZNĚ poruší zákon, nejprve ho VARUJÍ. A pokud nepřestane, vydají ho policii. Ohlasy jsou zatím opatrné.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/za-bezpeci-pred-radikaly...
Ti naši už jsou taky čím dál víc oprsklí. V pověstné čtvrti Boletice vyhodil Vietnamec ze svého obchodu desetiletý cikány, kteří se snažili něco ukrást. A co myslíš, že udělali - zavolali na něj Policii!
http://goo.gl/rAxcTm
Jinak mě zaujalo, když jsem manželce předevčírem pomáhal přepisovat dotazníky, co její noví žáci vyplnili, kolik rodičů má jako zaměstnání "UP".
Z 22. dětí ve třídě je šest sociálně slabých a z jejich rodičů jedině otec Alima Abdužalilova pracuje.
Jo aha! Alim je sice z chudé rodiny, ale není cikán :o(
Strašlivý příklad toho , jak se ti vietnamci u nás asimilovali, že ? :)
Pamatuju jak byly v televizi reportáže ze severních čech v takových těch zprávách z regionů a redaktorka tam zpovídala jednoho z demostrantů.
Byl to český vietnamec a mluvil úúúplně jako člen většinové populace. Ve večerních zprávách pak již ukazovali jen několik pečlivě vybraných vystříhaných týpků a holek v kanadách a mluvili o českém rasismu.
Trošku mě to začíná připomínat debatu o afroameričanech v USA, kde se bez strachu z osočení z rasismu mohou vyjádřit jen afroameričané a jeden komentátor který je indoameričan ( ind :)...
Blizi se doba destu. Vzhledem k tomu, kolik stoji nepromokave kalhoty v outdoorovych kramech, koupim si tohle od Tchiba, i kdyby mi to bylo v S velikosti o 20 cm delsi (coz pred 2 lety bylo) a proste to ustrihnu.
http://www.tchibo.cz/kalhoty-do-deste-damske-a...
Už jsem v týdnu zmiňoval, že se tady dneska jel z pohledu Výběžku mimořádný cyklistický závod Tour de Zeleňák. Je to rozhodně víc prožívané než třeba Tour de Feminin, která se tady jezdí na počátku léta, takže i já, naprosto nezávodní typ musím odpovídat různým lidem na otázky "Pojedete/Jel jste?" No prostě sportovní událost č. 1.
No a co mě zaujalo: Z původně sranda závodu se to za těch 29 let dostalo do stavu, kdy ještě pořád jede dost lidí jen pro ten pocit, že to dokázali, ale na čele už se jezdí opravu ostře se vším všudy a žádný hobík asi nemá šanci vyhrát.
No a dneska už to dostalo další level - nad čelem závodu letěl vrtulník s kamerou.
A kde je možné to shlédnout?!?
Zatím nikde, ale očekávám, že se to objeví minimálně na webu http://www.tourdezelenak.cz/
Video z vrtulníku zatím není (tedy krom videa z modelového vrtulníčku
http://vybezek.eu/aktuality/sport/item/1704...
ale nějaké letecké fotky ano:
https://www.dropbox.com/sh/urv78s1k5m5y9j7...
Pěkná akce, jen co je pravda. Nemáš někde mapku?!? Docela by mě zajímalo, kudy to vede a nějak jsem na ni nikde nenarazila. Možná jen blbě koukám.
Ovšem co by mě zajímalo nejvíc - jak se dostal ten šnek do toho piva :o)))
A hlavně, jestli pak kličkoval nebo měl tendenci tlačit domeček před sebou :o)))
tady jsem to naklikal
http://www.mapy.cz/s/8rOL
Zaujala mě taková divnost.
Nevíte k čemu je dobré budovat v tropech skleník na pěstování zeleniny?
Třeba například v Nairobi?
Hele jakou má Nairobi nadmořskou výšku ? :)
Asi to bude na pěstování růží, Keňa je jejich velký exportér, tak je klidně možný, že se tak nějaká charita snaží udělat pro místní pracovní příležitost...
Hmm, zní to hezky, ale že by byly růže zelenina?
Ne, má to být skleník na pěstování zeleniny pro sirotčinec. A už jsem tam psala o vysvětlení. Těch dětí mi je fakt líto, viděla jsem jich dost na vlastní oči. A tak si říkám, že by se ty peníze mohly utratit na něco prospěšnějšího, pokud tedy zrovna toto je nějaký projekt od evropského stolu. Ale nevím, uvidím.
aham říkal jsem si jestli to není ztraceno v překladu :)
Ale vím, že jsem kdysi četl nějaký cestopis, kde říkali, že koloniální úředníci měli Nairobi rádi, že tam byl chládek ? :) Je to vejš než Sněžka ne ?
Takže sklěník tam asi má logiku...
:-))
Ano Nairobi je výš než vrchol Sněžky. Kupodivu tam sníh jako na Sněžce nepadá. Těch divností je tam víc, třeba vůbec nemají roční období jako my - jaro, léto, podzim, zima. Nejchladněji je tam v červenci, to je průměrná celodenní teplota někde kolem 15C.
Jo, to se stává, občas se něco v překladu ztratí:-))
Tak prý to zkracuje dobu do sklizně. U rajčat místo 3 měsícu 2 měsíce.
http://www.greeninitiativeskenya.com/greehouses...
sice to patří spíš do čtete :) ale k tomuhle tématu to má zatraceně blízko, možná jste četli tuhle úžasnou scifárnu a předchozí povídky ?
Mike Resnick: Kirinyaga
Používají snad Kikujové pušky, žijí v cihlových domech nebo nosí evropanské šaty?"
"Ne," odpověděli chlapci jednohlasně.
"Pak ale když začnete používat pušku, bydlet v cihlovém domě a nosit evropanské šaty - budete ještě skuteční Kikujové?"
"Ne, " připustili.
"Ale udělá z vás používání pušky, bydlení v cihlovém domě nebo nošení evropanských šatů Masaje nebo Evropana?"
"Ne."
"Tak už chápete, proč musíte odmítnout všechny nástroje a dary těch, kteří přicházejí odjinud? Nikdy nebudeme jako oni, ale přestaneme být Kikujové, takže nakonec nebudeme nic."
Hezké, to si přečtu.
Ona většina těch projektů nakonec skončí pozitivním výsledkem.
Slyšela jsem, jak česká vláda kdysi hned po revoluci poslala do Mali sněhové frézy. Dopadlo to dobře. Používali je na bamackém letišti na odklízení písku při písečných bouřích.
Pak ještě jeden - chov prasat. Ten přinesl následující zjištění:
1. Mali je skutečně převážně muslimská země
2. Vepř není velbloud. Spotřeba vody u vepřů roste se vzrůstající teplotou a klesající vlhkostí.
Tak nevim, jestli je tohle cesta.
http://www.denik.cz/plzensky-kraj/rychle-ridice...
Správce komunikace, který to nainstaluje nebo strpí na své komunikaci si koleduje o žaloby o náhradu škody.
Proč? Používáš něco co není tvoje a vlastník ti dal podmínky za jakých to používat můžeš. Pokud je nedodržíš, tak ti prostě fyzicky zabrání, abys ty podmínky nedodržoval.
Přijde mi to velmi pravicové, což máš rád ne? Žaloba za náhradu škody by byla as totéž jako bys někomu půjčil kameru, on jí chtěl zahodit a tys ho chytil za ruku a on by tě žaloval.
Jedině v případě, že by to správně nefungovalo, jinak zřejmě ne, když tam dostatečné upozornění.
Pořád lepší než zpomalovací práh, tohle drncne jenom při vyšší rychlosti. Zajímalo by mne ale, jak člověk pozná, jestli ještě pořád jede moc rychle (například podle nějaké světelné signalizace) nebo jestli se mu najednou bez varování otevře před nosem díra v silnici. A také bych řekl, že z toho pro někoho kouká pěkná malá domů.
Malá domů ? A co ta, jentak v tom článku mimochodem vyřčená, cena obyč zpomalovacího prahu ??? Prý půl mega, to se fakt někdo zbláznil :-/ Za flák umělé hmoty přiheftované do asfaltu...
Na druhou stranu, zřejmě tam nejsou zahrnuty zvýšené náklady na opravy brzd, tlumičů, ramen, čepů, kloubů, náklady na palivo, a škody v okolí způsobené hlukem a otřesy.
Zvýšení kterého z těchto nákladů je důsledkem jízdy podle předpisů?
Irelevantní. Všechny jsou důsledkem instalace umělé překážky.
Překážka? Jaká? Normální rovná vozovka...?
Příčný práh, o kterém se tu již dobrou hodinu čtyřicet bavíme, Mlho!
Práh? Jaký práh? Někdo tam musí přejíždět nějaký PRÁH?
Toto je vlákno o ceně a dalších nákladech příčného prahu, jestli sis nevšiml.
ty jsi řidičem vozidla s právem přednosti v jízdě? To je asi jediná situace, kdy by mohlo dojít k poškození vozidla po přejetí této překážky. Nebo tě napadá jiná situace? Pokud ano, popiš, prosím, co nejpřesněji jaká?
Další co to asi pořádně nečetl :-)
V tom článku je jasně napsáno, že vozidla s právem přednosti by to měla nějak na dálku deaktivovat, pravděpodobně nějakým vysílačem...
Jinak Joe tu furt píše, protože já jsem to před ním nadnesl, o ceně obyčejného zpomalovacího prahu ;-)
Při zbytečném brždění před příčným prahem dochází v důsledku tření brzdových destiček o brzdové kotouče k otěru hmoty z těchto dílů, a dále ke zvýšenému otěru pneumatik, zejména zimních na suchém asfaltu zhusta provozovaných kvůli debilní legislativě.
Při samotném přejezdu příčného prahu dochází k zvýšenému opotřebení tlumičů, ramen, čepů a kloubů. Krom toho dochází k otřesům a vibracím okolních budov, což je značně nekomfortní pro jejich obyvatele a může vyůstit v praskliny až narušení statiky budov.
V důsledku podřazení a následného zrychlování dochází k zvýšené spotřebě paliva potažmo emisím a zvýšenou hlukovou zátěží pro okolí.
Krom toho, řidič se soustředí na překážku a ne na okolní provoz, což také není dvakrát bezpečné.
Přejezd povolenou či dokonce mírně nadlimitní rychlostí je ale zábavný ve vozidlech terénních a SUV. V dobře odhlučněném cherokeem není při přejezdu rychlostí 70km/h slyšet skoro nic, auto se jen příjemně zahoupe. Při osmdesátce už to začíná být poněkud slyšet. Shodli se na tom všichni testující řidiči:-)
V některých čtvrtích již obyvatelé vyvinuli na své zastupiče takový tlak, že se celkem daří tyto příčné prahy rušit.
Pokud někdo jede v obci 80, nelze takového dobytka označovat jako "řidiče".
Můžeš nám vysvětlit proč by řidič (nikoliv dobytek) potřeboval před zpomalovacím příkopem brzdit? Proč by mělo při přejezdu rovné plochy dojít k opotřebení tlumičů ramen etc?
Práh je zařízení vystupující NAD úroveň okolního terénu, nejčastěji podlahy, nejčasteji sloužící k tomu aby netáhlo pod dveřmi (méně často kvůli pronikání hluku).
Avšak celou dobu se bavíme o regulačním příkopu. Nevím jak u Vás doma, ale v Praze pod dveřmi díry nehloubíme.
Již od tohoto příspěvku: http://www.nakole.cz/diskuse/17005-co-vas...
je v celém tomto vlákně řeč výhradně o příčném prahu.
A jelikož to opět stáčíš do osobní roviny, tak já se tentokrát přizpůsobím jemným kamarádským bonmotem: Koukám, že nejsi schopen sledovat diskusi delší než asi 3 příspěvky, asi nějaká porucha soustředění. Vedlejší účinek nosních kapek?
Dal bych tam nějakou progresi, asi nelineární, jako funkci rychlosti.
Při za každých 5km/h přes limit takové dva centimetry a při 30+ vysunutí minigunu :-)
Akorát by mě dožralo kdyby k tomu přijížděl civilizovanou rychlostí a nějaký mamlas mi vyhloubil díru přímo před kolem, protože by brzdil na poslední chvíli.
To mi delaji auta se semafory na radar a dost me tim stvou, takze to je jeden z duvodu, proc se mi to uplne nelibi. Bud to bude zajizdet autu tesne pred koly, takze nestaci zpomalit, nebo to muze nekoho nevinneho poslat dolu.
Jelikoz se vetsinou davaji retardery kvuli prechodum, prijde mi mnohem lepsi tam nainstalovat semafory na tlacitko, ktere jsou navic za polovinu ceny tehle vychytavky.
SSZ za mega? To bych chtěl vidět.
Kdyz jsem si googlila cenu semaforu, potkala jsem tento 4 roky stary clanek a rikala jsem si, ze tak velka inflace neni, aby ta cena byla nejak moc mimo: "V Mukařově pracují na instalaci nového semaforu za milion korun, který u autobusových zastávek zajistí bezpečnější přechod přes hlavní silnici v obci."
http://www.ricansko.info/clanky/novy-semafor-v...
Už fuguje a docela dobře. Když zmáčkneš tlačítko, tak s efakt něco stane a ne jako v Práglu, kde se dalších několik minut neděje vůbc nic. Když jede auto rychleji, než by mělo, spadne mu červená.
Jo a ještě při tom přidělali na zastávku LCD tabuli, kdy idíš kdy ti jede npříštích ai deset spojů a pokud má některý spoždění, ak vidíš na tabuli u toho spoje aktuální spoždění (a je to pravdivé)
Takže to není jen klasický přechod s osvětlením.
"Když jede auto rychleji, než by mělo, spadne mu červená."
Takže se učíme, že červená není jen řídící signál, který musíme uposlechnout. Občas je to také jen buzerační lampička, jejíž ignorování přináší nanejvýš riziko pokuty.
Bohužel u nás za volant usedá nadlimitní množství pitomců kterým nestačí říct že se něco nemá dělat, ale je potřeba je k tomu přimět represí. U nedospělých je takové jednání omluvitelné u těch kteří si chtějí říkat "dospělý" už nikoliv.
Ty vždy a všude doslovně dodržuješ předpisy?
Dospělý člověk pozná bezpečnou rychlost i bez zákonů, místní úpravy a buzeračních semaforů.
Kdyby mi chtěl někdo něco takového stavět před barákem, poženu ho bičem. Za prvé jsou to vyhozené peníze s přinejlepším nulovým vlivem na bezpečnost, za druhé tam budou auta zcela zbytečně brzdit a rozjíždět se, čili taková dražší verze příčného prahu.
Ty jsi se s tímhle typem semaforů ještě evidentně nesetkal, že ne?!?
Jeden je třeba v Kamenici a musím říct, že tam ho docela vítám. Silnice je mírně s kopce a když sleduješ provoz kolem sebe, tak se ti snadno stane, že se dostaneš nad 50. Ikdyž teď nevím, ale mám pocit, že tam je snad ještě omezení rychlosti na 40.
Tenhle semafor tě velmi rychle upozorní na to, že jedeš rychleji. Není nutno ani zastavovat - vidíš, že ti blikla červená, a jakmile zpomalíš, tak naskočí zelená. Pro mě je to příjemnější než zpomalovací práh.
Ne, takže se učíme, že se v obci jede padesát a když se nejede, je nám to stejně prd platný neb musíme zastavit na červenou, takže příště prostě rovnou jedeme padesát. Je to jen pro negramotné, kteří ty čísla na tachometru nerozeznají. Nikdo, kdo jede normálně to vůbec nepozná a nijak se ho to nedotkne.
Krom toho, když jede někdo po vesnici rychle, pokuta a možnost vymáhání není příliš velká. Na tu červenou buď zastaví a tedy jízdu zpomalí, což účel a nebo nezastaví a pokuta za fotku při jízdě na červenou se vymáhá mnohem snadněji a je tvrdší postih.
Buzerační semafory rád nemám, i když maximálku dodržuju, často na nich stojím, ať už proto, že jsou špatně seřízené nebo kvůli někomu jinému, který tam zrovna jede rychleji. Takže trestán jsem já, (asi) protože jedu podle pravidel - to je teď časté, že se u řidičů uplatňuje kolektivní vina. Člověka to svádí k tomu začít taky prasit, nová doba, nová pravidla, nejdřív trest, pak teprv následuje přestupek.
A co nás takový buzerační semafor může naučit? Vyjížděl jsem v Krnově na hlavní a ještě jsem se nerozjel ani na 40 a dostal jsem na buzeračním semaforu červenou (je tam 50). Jak tam tak stojím, pozoruju, že místní se už naučili něco nového, semafor naprosto ignorujou a projíždí jej na červenou. Zřejmě to chce ještě větší represe :(
no u nás se ti to maximálně může stát, pokud v tu samou chvíli pojede něco proti, co jede rychle. Seřízený je dobře. Mě to z tohot důvodu zastavilo za tu dobu, co tam je snad jednou... Ale i tk to nebylo na zasavení, jen jsem na chvíli sudal nohu z plynu.
Ale chápu, že dyž je to blě seřízené, tak blbě funguje. Tak to bylo svého času se semaforemv Měcholpech. Ale to je už prostě o tom, že cokoli je špatně seřízené, tak špatně fungujea odnese to někdo, kdo za to nemůž a je fuk, jestli to semafor nebo pračka..
Přesně tak, když je to správně seřízené, tak tě to jen "jemně" upozorní, že máš zpomalit.
Když tak učiníš, jedeš okamžitě dál v podstatě bez zastavení.
Jo, když to tam znáš, tak je to plynulé. Když mi v dálce blikne červená, tak vyhodím rychlost, abych pomalu doplul akorát k semaforu. Místní samořejmě vědí, že zpomalovat nemusí, stačí mít pevné nervy, zelená naskočí těsně než člověk dojede k semaforu.
http://www.strollering.cz/
Vždycky mi vyrazí dech, co dokáží někteří zpeněžit a ještě víc, že jsou někteří za to i schopni zaplatit...