Jak jste jako kolaři spokojeni se službami Českých Drah?
Jo, určitě, když mají v jízdním řádu takovou tu značku, že je možná přeprava kol, anebo po osobním ujištění zaměstnankyně drah ( prodavačka lístků ) jsem stejně nastoupil do vlaku, kde jsem musel nést málem kolo na klíně.
Cestovat s ČD ja fakt o život a dokonce i o nervy. Jednou jsme se takhle vraceli z kolové dovči, měli vybraný vlak který měl mít podle jízdího řádu a ujišťování na informacích služební vůz, do kterého bychom kola dali a jili tak v pohodě. Co se ale stane, když někdo na drahách vagón nepřipojí? No prostě vás nevemou a je jim to úplně jedno !!! Akorát nám zdělili, že máme počkat na další vlak a ten, že nás snad vezme. A co odpověděli na stížnost? Vágón byl mimořádně porouchaný a že se to může stát zase!! a co z toho plyne za poučení? Cestovat s ČD jen v krajní nouzi, protože na ně neni spolehnutí.
No jo to je docela pěkné, ale co dělat, když auto není, chci na dovolenou s kolem, tak pak opravdu zbývají České dráhy a silné nervy.
Nebo trochu trénovat a dojet na dovolenou na tom kole. Pokud tedy nejedete až do Chorvatska.
no já bych to ujel i s tou krosnou na zádech, ale co mamka ta by asi padla
Tak jí pořiďte lehociped, na tom to jde lépe. Potom vám všem ujede.:-)
Teď jsem právě viděla lehociped na netu a ňák mi není jasný jak se na tom jezdí do kopce. Takový Štěchovičák.
Do kopce (nejen do kopce) se na tom jezdí na lehký převod vyšší frekvencí. Já jsem o něco pomalejší (jen do kopce), než jsem byl na vzpřímeném kole, ale ve vedlejší diskuzi (Lehociped - plusy a mínusy) mi jeden borec napsal, že principielně je lehociped rychlejší i do kopce, jen je třeba mít svaly.Ty já nemám.
Proč ne do Chorvatska? Absolvoval jsem v roce 2000 s manželkou, 6 dnů cesta tam, šest dnů zpět a mezi tím 6 dnů jsme se váleli u moře a to bylo až až. Byla to paráda. Ostrava - Omiš a zpět, při dobrém výběru trasy 95% po cyklostezkách a vedlejších silnicích s malým provozem.
ahoj - a neposlal by si mi prosim ta blizsi popis trasy, ktorou ste do toho chorvatska isli? pomohlo by mi to - nemusel by som patrat na nete a zaroven by som isiel niecim overenym...dikes moc :))
Mně to přijde docela fajn. Teda až na ty kotrmelce s ceníkem - než jsem se zorientovala, chvilku mi to trvalo. Ale jinak jsem spokojená.
Jestli dobře počítám, tak existujou čtyři tarify pro převoz kola (úschova během přepravy, zjednodušená přeprava, kombinovaný doklad a přeprava cestovních zavazadel). To je teda fakt dost....
...existuje ještě další doklad, se kterým jezdím již cca 5 let úspěšně na kole - karta v ceně 40,-Kč na zjednodušenou dopravu kola. Opravňuje dle poučení na zadní straně podat kolo přímo do poštovního/batožinového vozu pouze za cenu přepravnéhp - bez dalších příplatků a to i těsně před odjezdem vlaku. nakládání - svépomocí a obvyklá odpověď je: tak si to naložte kam chcete - obvykle se jedná o plošinku posledního vagonu. Ještě nikdy mně nepokutovali (nemohli) a ani nevyhodili - to nešlo. Poučení na zadní straně karty totiž nerozumí ani samotní dráhaři...:-) 100% úspěšnost přepravy...:-)
Tak to je dobrej tip, díky.
Od doby kdy mi v Jihlavě přejeli ještěrkou batoh s fotoaparátem a na něm položenou přilbou a 14 dní na to manželce přejela ještěrka přes přední kolo ( taky v Jihlavě) přepravujeme se po železnici jako bychom procházeli minovým polem. Stejně nám nic jiného než vlak nezbývá, pokud nechceme být závislí na autě.
Přeprava s Českými drahami je fakt horor, akorát by mě zajímalo, jestli ti zaplatily ty zničený věci?
Já musím říci, že mám pouze a jen dobré zkušenosti. Už jsem jel několikrát a vždy v pořádku, ale to je asi hodně individuální, aspoň jak vidím podle reakcí:-)
Je to opravdu asi hodně individuální a záleží i na počtu cyklistů. Vloni jsem cestovali tři z Máchova jezera, našli jsme si přesně vlaky, co přepravují kola a stejně jsme v Mladé Boleslavi zůstali viset, protože vagón na přepravu kol se zrovna rozbil. No docela to byl horor, dostat se do Prahy. Ale pokud není k dispozici auto, tak stejně asi nic jiného než vlak není. Ale chce to silné nervy.
Jel jsem s kolem vlakem nekolikrat (nejezdim denne, ale tak min. 20x uz jsem jel) a nenarazil jsem na zadnej problem. Srovnavat vlak s autem myslim vubec nejde, vlakem si odjedu odkud chci, auto by mi tam musel nekdo pristavit. A naopak - kdyz nekam dojedu autem a dal chci pokracovat na kole, kdo me to auto doveze zpet? Myslim ze i s temi problemy (ktere se asi obcas vyskytnou) je vlak porad nejlepsi zpusob (do autobusu bych se s kolem asi ani neodvazi)
Nedávno jsem byl nucen jet dráhou s kolem (rozpadlo se mi ložisko v zadní nábě) a byl jsem nepříjemně překvapen tím, že částka 20 Kč za kolo se platí v každém vlaku (tedy ne jak to bývalo dříve po celou cestu s přestupy jen 16 Kč nebo kolik). Naštěstí v jednom vlaku nešel průvodčí takže jsem navíc zaplatil jen 6 Kč za zlevněný lístek na IDS JMK.
Taky jsem vcera resil s vypravcim v Saqicich duvody, proc mi nechce prodat "spoluzavazadlo" na kola hned v pokladne...
Jelikoz jsme jeli jen jednim vlakem, tak nam to bylo nakonec jedno. Na druhou stranu, zas je vyhoda, kdyz neprijde pruvodci, nemusis kupovat nic.
Nejezdim casto, ale pokazde, kdyz jedu a myslim si, ze uz vim jak to je, prekvapi me iniciativa CD, ze je to uplne jinak :o)
Pokud nemusim, sluzebni vagony nepouzivam, kdyz vidim, jak tam s tim zachazi. Navic na kola behem cesty nevidim.
2.7 prodl. vikend. tj. do 6.7, komb. listek je jen std. vikend (2 dny). Z Olo jede do Phy od pul ctvrte do pul osme 5 (slovy pet) vlaku bez "kacka". V rychliku od jiste doby nelze prevazet kolo v ulicce. Ve sluzebnim vagonu jsou jen dva haky na kolo, zbytek se ruzne opira.<br>Slovensko: priplatek pro kola prodavaji i v kase, znamena to ze si kolo berete do ulicky - i v mezinar. rychliku. V Krnove na nadru tvrdili, ze pouze ze Slovenska se na hranici neplati znovu za kolo - omyl PLATI. Prerov 7 min na prestup, spozdeni jen 2min, kola v "kacku". Prednostne se vybaluji baliky ktere nikam nespechaji. Nikdo nevi kde stoji vlak do Olo; hlaseni ukoncujte nastup do vlaku. Popadam kolo i s bagazi a bezim ze schodu, do schodu, zdrzuju vlak, ostatni dobihaji... Par fotek: ms.spgs.cz/pvb/page_01.htm
S ČD JSEM MOC SPOKOJENA J
Po několikatiletém zdražování, vytáčení, nervování, honění, tahání,…. se můj chlap naštval tak, že jsme zakoupili vůz a boužel nás to vyjde pro čtyřčlenou rodinu levněji a luxusněji. Škoda.
Používáním auta k přepravě se ztrácí část volnosti, které kolo přináší. Člověk je k němu vázán a musí se kněmu bohužel vrátit. Ještě jsem se nesetkal s dorovolníkem, který by byl ochoten dělat tzv. technický doprovod, s autem popojížděl a oželel vlastní jízdu na kole. Opravdovou konkurenci vlaku dělají pouze cyklobusy, ale kde jsou?
K tym cyklobusom, myslim, ze na adrese www.nakole.cz/typyatriky/cyklobusy/php3 najdes zoznam cyklobusov. Je to vyborny napad a tento rok sme cyklobusy v juznych cechach bohate vyuzili. Chodilo nas na vypravy aj 20 a ani raz sme namali problem, ze by nas nezobrali (aj ked sa sem tam museli bicyklel dat dovnutra autobusu).
Super vec som si vsak vsimol vo Svajciarsku (okol St. Moritzu), tam ma kazdy linkovy autobus vzadu drziak na dva aj viac bicyklov a tak sa da cestovat s bicyklom aj kazdym autobusom. V zime tam asi namiesto bicyklov vozia lyze.
I když České dráhy mají čtyři tarify (kdo se v tom už má vyznat?), zjevně problémy jsou furt. Aspoň na jejich serveru (viz http://www.cd.cz/index.php?action=article&... jenom hřímají, co cestující musí a nesmí. Asi nejsou schopní zvládat rostoucí požadavky v téhle oblasti.
Všichni, kteří hodláte využít služeb českých drah si musíte uvědomit, že tam obtěžujete, pořád si něco vymýšlíte a narušujete poklidný chod molocha, který cestující ke svému fungování vůbec žádné nepotřebuje. Minule jsem vyslechl hovor mezi průvodčími (kde jinde než opět v Jihlavě) : Jen je vidím, už se mi ježí všechny chlupy. (V dohledu jsme byli pouze my čtyři kolaři)
Dokud budou dráhy sloužit především k uspokojování potřeb jejich zaměstnanců a cestující tam budou pouze trpěni tak se stav nezmění.
Nuz nepouzivam sluzby CD casto, ale nemozem sa stazovat. Ono podla mna je podstatny rozdiel, ci sa vezie bicykel v osobaku, alebo rychliku. V osobaku sme uz viezli 15 bicykov v ulicke (vlak nemal "hytlak" a ani zjednodusenu rpepravu bicyklov). Urobili sme to tak,z e sme sa rozostavili po nastupisti a po jednom sme stali v ulicke na konci kazdeho vagona. Sprievodca napovedal nikomu nic. Uz sme cestovali aj piati s piatimi bicyklami v malickej motorke pozostavajucej z jedineho vagona. Na popud sprievodcu sme ulozili bicykle tak, ze sa nedalo cez vagon prechadzat, ale sprievodcovi to zjavne nevadilo. Vsetci nastupovali zadnymi dverami (bicykle boli v prednej casti vozna) a bolo po parade. Vcera sme cestovali z Breclavi do Brna osobakom (trochu to trvalo), ale tam tusim kazdy osobak ma vagony, kde sa da zavesit 8 bicyklov na vagon, takze uplna pohoda.
V rychliku je to asi vacsi problem, ale aj tak sme raz cestovali z Bratislavy do Prahy tak, ze sme mali po dva bicykle ulozene v kupaku tam, kde sa normalne ukladaju kufre (nad hlavou). Celkom sme tak cestovali styria vzdy dvaja v jednom kupe aj s bicyklami nad hlavou (samozrejme boli dostatocne upevnene, dopredu sme vedeli, ze vlak nema "hytlak") Sprievodkyna neprotestovala a do Prahy sme v pohode pricestovali. Trochu dlhsie sme bicykle vykladali, ale to bol nas problem. Nazoaj si nepamatam, ze by sme s prepravou bicyklov mali nejaky problem, mozno raz sme dlhsie cakali na odbavenie v Ceskych Budejoviciach, tam nas vsak stalo na nastupisti asi 25 cyklistov. Vlak trochu meskal, ale doviezol nas.
V Budějkách udělali před dvěma lety na schody takový žlábky pro kola, což byl mimochodem dobrej nápad, jak ulehčit tahání kol do schodů, ale nikde jinde jsem to neviděl, což je velká škoda...
Cestování na železnici s kolem se zřejmě obrací k lepšímu. Minulou sobotu jsem vyrážel z Jihlavy směr Znojmo ráno v 08:02 a narazil jsem s partou na specielní vúz pro přepravu kol. Celá jedna strana běžného vagónu s takzvanými čtyřkami sedadly byla demontovaná. Místo toho chromovaná tyč po celé délce a dokonce samonavíjecí pásy na upevnění kol. Každý si sám naloží, upevní, zaplatí dvacku a hlídá si z protějšího sedadla. Jak to vypadalo viz http://album.olympus.cz/PhotoGallery/public...
to vypadá dobře, taková bikerská pohoda :-)
Ale docela plno ne ?
Jo bylo pěkný počasí...
Ty brďo, doufám, že něco podobného mne potká až pojedu z Bratislavy do Prahy :-)