Po dlouhem vahani a hledani informaci jestli el.kolo ano nebo ne a jake, jsem se rozhodl pro prestavbu kola sadou http://www.evbike.cz/Sady/ . Ta ale podle zakona schvalnosti neni skladem... Mohu vas tedy poprosit o radu nebo doporuceni nejake srovnatelne alternativy ? Nejen co do tech. parametru ale i do ceny.
A druha vec ktera by me zajimala je ta, jak moc zasadne se v praxi od sebe lisi pohon kola 36V a 24V pri 250W a zatezi cca 100 kg? Nejedna se mi o zadne dlouhe ani narocne jizdy...
Dekuji za ochotu a pomoc !
Tak tak zapatrej a pročítej. http://www.nakole.cz/diskuse/elektrokola/ Zaleží co od toho čekáš 250W není moc při 100KG budeš muset dost přišlápnout.Mezi 24-36 určitě 36V.
Uz jsem prave v minulych dnech prosel vse, co mi tu vyhledavani nabidlo a prakticky zadny funkcni odkaz uz neexistuje... :(
Prime porovnani k teto sade jsem taky nenasel a nejde mi o 250 ale 500W.
Možná to někdo bude považovat za reklamu ale ja to tak neberu.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
http://www.e-bicycles.eu/cz/user_order_comp.php
http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/
http://www.elector.cz/komponenty-na-elektrokola/
Stačí?
Být tebou asi bych se raději zaměřil na středový pohon než pohony v kolech.
Moc diky ! Stredovy pohon by byl urcite fajn ale ja to kolo vyuziju tak malo, ze mi jde opravdu hlavne o cenu. Nemam to pro dalkovou cykloturistiku, chci to jen na kratke vzdalenosti, ktere uz bohuzel kvuli "opravovane" noze neujdu.
Jen se bojim, ze takhle si jednotlive komponenty nejsem schopen zodpovedne vybrat, protoze el.kola nejsou mym oborem. Proto bych radeji koupil bud celou konkretni sadu (jak pisu v zadani dotazu) nebo kdyby se nasel nekdo znaly praxe a rekl mi - "v dane cenove relaci kup to a to"...
Tak mně ta oparava zatím čeká a to obou nohou.
Tak že chceš tedy jen "městské kolo"
Napiš jaký máš na to finanační limit a jaký maximální dojezd by jsi si představoval.
Pak je možno něco vybrat. V těch levných sadách bývají baterie na hranici kvality.
Lepší by bylo koupit jen sadu bez aku a baterií dokoupit samostatně.
Jj, libilo by se mi damske horske kolo, motor 36V 500W v zadnim kole, baterie ta (Li-ion, Li-Pol,...) misto lahve (proste oslovila me ta nedostupna sada evbike).
Hlavne nechci kolo nove a ani nic draheho ! Muze se stat, ze to ani pouzivat nebudu moct... :( Myslim, ze do 15 tis. bych se mel vejit v klidu, dojezd tak 30km (10 bez slapani) ?
Jeste mozna bych mel napsat, ze vetsinou bych jezdil mimo asfalt (trava, sotolina, lesni cesty,...) a ze nechci "zavodit"...
Jen doplním, to co není skladem zrovna dnes neznamená že to nejsou schopni dodat v nějakém rozumném termínu. Pokud jsem se díval na záložku náhradní díly tak tam motory jsou a ovládání včetně řj taky. Divil bych se že by nebyli schoni z toho poskládat sadu.
Je potřeba kontaktovat přímo firmu (prodejce) a poptat se na možnosti.
Ja s nimi mluvim, jsou moc ochotni ale na zbozi cekaji. Ja bych kolo chtel mit s sebou druhy tyden v zari na dovcu, to mam jedinou sanci jak to poradne odzkouset v praxi..
Domnívám se že by ti stačilo i tohle
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/10-1-Sady...
na roviny je to zcela dostačující.
nebo tohle
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/10-1-Sady...
To je ten co jsem uvařil :-)
Motor už taková darda není, vyplatí se koupit siláka, já bez zátěže na tom MagiPie jezdím jak na mopedu, žere sice jako pubertální basketbalista, ale na popojetí do hospody a zpátky super.
ŘJ, páčky, baterii stejně musí koupit, ušetřit 2 litry na motoru by bylo neprozíravé.
Kolega potřebuje, aby, kdyby bylo zle, ho to odvezlo a to v terénu ta 250ka nedá.
Dovolil bych si dotaz trochu mimo - da se nekde tady nastavit, aby mi forum poslalo mejlik, ze tu mam odpoved ? Diky.
Idealni by bylo, kdybych tu nasel nekoho schopneho a hlavne nezavisleho, kdo by mi to byl schopny dodat sestavene i se starsim kolem !!
Obepsal jsem nekolik stavitelu kol ale jakmile si nevezmu jejich drazsi sadu nebo nove kolo, tak uz neodpovidaji :( Sakra, to vubec nechapu, to se maji vsichni tak dobre, ze nestoji o zakaznika ? (Zivi me auta a neodmitam ty male "ksefty", protoze priste muze byt velky...)
Na tuhle poptavku bych ale mel asi zalozit jinou diskuzi, ne...?
Poptej se tam kde jsem ti dal kontakt v obálce.
Ze kterého regionu jsi?
Krkonose ale dojedu si klidne kamkoliv.
Tak to k e-totemovi ani k Šikulovi daleko nemáš.
Ja jsem ze s. moravy to už je daleko.
Asi 150 a 200km, to je ale fuk, jen kdyby to nekdo zvladnul...
Krkonoše jsou od LI kousek jestli chceš mám doma 500w 36V damske kolo,můžeš se stavit a zkusit jestli ti vůbec k něčemu bude a prubnout o co vůbec jde.
poslal jsem SZ
Za Šikulou jsem byl 3x, udělá zázraky, má pobočku v Nehvizdech ve středních čechách.
V pohodě to namontuje do jakéhokoliv kola, ale potřebovat to nebudeš, nasadit na ráfek duši a plášť umíš, kabílky do řj nacvakáš podle barvy, to zvládne i malé děcko, objednáš sadu a přide ti poštou se vším co potřebuješ,
Když bude zle, zavoláš, to dáme dohromady. Mám dost fotek z toho jak jsem si s tím hrál, až budu doma, nasypu je na web.
Teď jsem v Bochumu a už odpočívám :-)
Pro me bude nakonec nejvetsi boj sehnat slusny jety kolo ! Prohlid jsem spoustu inzeratu a cert se v tom vyznej - zlaty jednoduchy auta ! :D
Nebudu dal otravovat, preju prijemny posezeni ! ;)
Já už balím, zítra ráno musím domů, a taky po těch dvoudeckách by se ta Freulain uběhala, kdybych nasadil vlastencké tempo.
Já se asi taky do limitu jeho ceny nevejdu, do hospody je nejlevnější náš Townie, ale to není tedy horák ani z dálky.Je tam podstatně míň výkonu, ale na courání si to lidi docela chválí. Pak je tu loňské MTB Blade, ale to už je výš. 500W v prodeji neumíme. Starý sady už se doprodaly , nevím. Hotový kolo rychle by se dalo, ale jestli je to ono, to by musel zkusit. Zas to má aspoň v záruce jako celek.
Furt s těma zárukama, máte dělat věci pořádně a záruku nepotřebujete :-)
Vždyť kolo je tak jednoduchý stroj, a na tu elektrosadu záruka je, Šikula moc neouřaduje a opravuje, to je rozumná obchodní politika.
MAte ale chlapi pravdu, ze pokud chce clovek neco kvalitniho za solidni cenu, nezbejva nez si to sestavit sam... Chapu ale ze hosi musi byt z neceho zivi a s pouzityma kolama je uz i vic prace. Taky radsi delam z novejch dilu...
Znova ti opakuji, vyměníš jen zadní kolo, na řídítka přiděláš páčku, pospojuješ dráty a jedeš.
Žádná věda, když neblbneš s PAS.
Tak to máš blízko do Trutnova, zkus Jerguše, ale až v polovině září, teď se válí na kole někde u moře. Bere věci od Šikuly.
Diky, kdo to je ?
Projevuje se tady málokdy.
http://www.nakole.cz/diskuse/15957-elektrokola...
Napiš mu přes obálku.
Šel bych do nějaké sady od Šikuly. Ale zvaž jak to budeš používat. Z toho vyplyne, co vlastně potřebuješ. Není pravda, že přímý motor je za každých okolností nejlepší řešení. To říkám přes to, že pro e-bike bych jiné řešení nechtěl. Dokonce ani středový pohon ne. Ale proti tomu zase pro cestovní lehké kolo, kde chci pomoc motoru jen do kopce, bych do většího přímého motoru nešel. Výjimkou je snad BionX atp.
Proč by jsi nechtěl středový pohon? Je na něm něco špatného? Popiš co tě od něho odrazuje.
Všechny ostatní mám odzkoušené a zatím nic moc.
Vkládám naději do středového.
Ahoj Bobe, já nevím co kolegu Robikla, ale mě na střeďáku odrazuje ta "technická náročnost" a mnohem větší nutnost údržby.
Agilka někde psal, co všechno je potřeba hlídat a štelovat (jezdí na Cyclone) a to by mě obtěžovalo.
Jinak máš recht, střeďák je asi ta správná cesta, nejít do toho silou, ale převody.
Ahoj, Jindro ja mám na mysli ty středové 8FUN zapouzdřené, tam není potřeba žádné udržby, jen se asi mění častěji řetěz ale jednou ročně to stačí.
http://www.fystore.com/p384159/36v-8fun-central...
To vypadá zvenku dost hezky a čistě, někdo by s tím měl narajtovat tisíc kiláků a podat report :-)
To je slušná výzva pro Tebe, nebo ne? :-)
Mám ho objednaný u totema ale kdy bude ví jen on sám. Pokud jej budu mít tak to víš že ho dobře otestuji a pak podám befel.
Supr, už se těším, dej mu za uši, ty recenze kdy 60ti kilová reportérka si půjčí na víkend e-kolo a objede Stromovku mě fakt už dost štvou.
Jsem toho názoru že ty testy které zde byly předvedeny jsou jen placená reklama.
To je v pořádku ale nic by se nestalo kdyby to tak i uváděli.
Test ke kterému nemám relevantní techniku měření není test ale subjektivní názor.
Já věřím na průzkum bojem, když na tom najedeš 1000, už trochu budeš vědět co a jak, v terénu všechno vypadá trochu jinak, vedro, mráz, déšť, tím je potřeba si projít aby se nechalo něco kloudnýho k motorku napsat, jinak je to jen mlha.
Teď smolím něco o tom, jak si sám zbastlit e-kolo, aby kolegové poznali, že k tomu aby to jelo není toho potřeba zas tak moc, a že to zvládne svépomocí každý, doufám že mě za to prodejci neukřižují :-)
Psal jsem, že bych ho nechtěl pro e-bike a asi bych měl upřesnit, jak jsem to myslel. Takže e-bike myslím stroj s výkonem třeba 750W a více. A taky myslím stroj, se kterým se nebudou jezdit nějaké pomalé výšlapy do extrémně prudkého kopce. Pokud je tohle splněno, tak myslím,že by se při větším výkonu při středovém pohonu řetěz brzy vytahal. Přeci jen je dělán na výkon člověka, který dá maximálně nějakou chvíli třeba 400W a dlouhodobě je rád, že dá 200W. Další věc je ta složitost u středového pohonu, že při řazení se ten motor musí nějak odstavit... Ale to beru spíše jako méně podstatný důvod.
Ale jinak samozřejmě pro nějaké lehčí kolo, kde mi má pohon pomáhat třeba jen do kopce či do protivětru bych klidně do středového pohonu šel. A jak víš, tak na Dahonu Boost středový pohon mám. Sice 250W, ale nestěžuji si. 250W řetězu určitě neublíží. A ikdyž přidám mých 250W, tak 500W jistě taky zvládne. Je to Sunstar. Jediná nevýhoda tam je, že pravá klika je kvůli tomu převodu dále od osy kola než levá. Předpokládám, že podobně diné to bude i u té čínské kopie, kterou nabízí e-totem.
Vyosení klik u toho 8FUN je souměrnější a pro mé klouby přijatelnější i když ještě lepší by tobylo o 5cm delší.
S tím vytahaním řetězu to nebude o nic horší něž při klasice, netřeba to přeceňovat.
Technika řazení není problém ostatně v kopci jsem nikdy nežadil a po rovině to problém nebude žádný.
Ahoj lidi, tak jsem stastne doma.
Pred odjezdem jsem stastne zvladl i hektickou anabazi s montazi elektrosady na kolo a bez jakehokoliv vyzkouseni vyrazil do sveta.
Pocasi nebylo uplne dobre, takze jsem toho moc nenajezdil ale na ziskani nejakych poznatku a zkusenosti to stacilo. Prekvapil me vykon 500W motorku, vydrz baterie se snad jeste casem vylepsi. Ted uz to jen po cinanovi cele predelat do nejake kvality a bude to vynikajici vozitko ! :)
Diky vsem za rady a pomoc ! Pokud bych nekomu mohl na oplatku pomoct nebo poradit zase ja, ozvete se kdykoliv ! :)
Co jsi tedy vlastně koupil?
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... + tu Li-ion 10Ah baterii
Po vlastní zkušenosti už bych nechtěl nic s pevným kabelem k motoru. Buď tam dát rozpojovač,nebo to koupit hotové,jako to má Magic pie v novějších verzích.
Nebo EV-bike.Ten jsem chtěl koupit,ale protože nemá normální tempomat(pouze 6km na chůzi)tak z toho sešlo. PAS považuji na zbytečnost. Nastavím plyn a šlapu jak se mi chce.Pokud budu v budoucnu něco nového kupovat,tak asi Magic PIE 3,nebo podobný systém.
Proc se bojis pevnyho kabelu ? Vyroba dokonale mechanicke ochrany je to nejmensi a naopak cim min el. spoju, tim lip...
Výměna kola,píchlá duše. Blbá manipulace.
Tim bych se vubec netrapil, pri bezny turistice nepichnes kazdej rok...:) A ted, kdyz vim jak moc se musi kolo dotahnout, je mi uz jasne, ze tim "naradim" co se vozi s sebou to stejne neni sance povolit...
Já se tím trápím :-) Proto mám tzv. protiprůpichové pláště. Původně jsem uvažoval maximalisticky a chtěl do svého kola z INTERŠPÁRU S PEVNOU VIDLICÍ ZA 2000KČ :-)namontovat 1500W motor. A to do předního kola. Naštěstí jsem to neudělal. A tož su ještě naživu.
Jezdil jsem vice jak rok s 2kW motorem v předním kole a bez problémů. Stačilo mít pořádnou odpruženou vidlici a na každou stranu záchytná ramena krouťáku.
Jsem stále na živu a motor se ve vidlici nikdy neprotočil.
Nyní tu sadu prodávám s velkou slevou jelikož jsem si pořídil středový cyclone.
Prosim Te, ty protiprupichove plaste funguji dobre ? I proti prorazeni treba o kamen ? Je nejaka osvedcena znacka nebo je to fuk co koupim ?
http://www.schwalbe.com/en/tour.html
Já mám to nejlevnější: Plášť 28 * 1,5' Kenda Khan K-shield protiprůrazový 37-622