Taky jsem dneska viděl lehokolo a ne jedno, i tříkolky. Ale že jich bylo! Před polednem u zámečku Pohansko u Břeclavi. Hlavně Romantic na jeho opačném leho-tandemu i s vozíkem budil zaslouženou pozornost.
V sobotu jsem v Hněvotíně předjížděl tříkolku. Zatroubil jsem a stihli jsme se pozdravit, ale víc jsem nezachytil, jenom že to bylo nízké a snad oranžové. Zrovna jsem ujížděl před silničkou, co jsem si dovolil na Azubu předjet. :-)
podobnej tandem jel minulou neděli (11/8) v Chotěvicích na Trutnov.
http://www.nakole.cz/diskuse/14696-tak-jsem...
Byl jsem teď týden ve Francii a docela úroda: Dva lehocyklisti (jeden s highracerem, jeden na Nazca Pioneer natěžko) a dva tříkolkáři.
http://www.autoweek.cz/cs--trendy...
Viděl jsem po příjezdu z Brna manželský pár s červeno/oranžovýma azub maxama. Pán byl vousáč. Museli jsme valit venčit psa a tak jsem se v tom shonu nevnucoval. V té úrovni osvětlení jsem víc nerozeznal.
Doba a místo sedí. Zbytek už ne :-)
Dvakrát červený AZUB 5 (a ne každá různopohlavní dvojice je manželský pár :-)))
haha to je dobrý, a máš to i bez papíru. Co je jednou psané to je dané. Na srazu budeme slavit tedy svatbu .-)
No, nevím nevím jak by se k tomu postavil ten pán, co ho mám v občance...
Omlouvám se za to oddání, ale kudyma ste jezdili?
Takhle:
http://sportypal.com/Workouts/Details/3409470
Původně jsme měli těch kiláků v plánu víc, ale bylo to nějak víc cestou-necestou, než jsme čekali, tak jsme byli rádi, že jsme stihli ten pozdní vlak...
Koukali jste nam na chatu. 8-)
Tak tohle se mi stalo už několikrát.
Je zajímavé, že když někdo vidí dvojici, tak chlapovi automaticky přišijou manželku.
Jednou jsem takhle jela s partou 4 kluků Vídeň - Praha a v každý hospodě mě obsluha přisoudila k některému jinému. Pak už jsme se pomalu sázeli, čí manželkou budu v té další :o)))
Je ale fakt, že jednou mi to vysloveně nesedlo a docela jsem panu hostinskému vynadala, proč by si jako ženská nemohla s partou kamarádu vyjet jen tak sama. Tehdy jsem dostala omluvou panáka :o)))
A s jedním kamarádem mě "oddala" ochranka na Karlově mostě. Já jim ujela, ale on dostal vynadáno, nechť si tu svojí manželku příště spacifikuje :o)))
Mně se víc líbí, že mám leho teprve rok a už podruhé jsem se octla tady v té hitparádě. Za chvíli trumfnu i Kamila, u kterého mám jinak dojem, že "je všude".
JJ jsem prostorově výraznější a zřejmě snadný cíl :-D . Viz. článek z Rovnosti : http://blanensky.denik.cz/zpravy_region/kamil...
či i sobotní výjezd Okolo Malé Hané, kde jsem byl dokonce i na podiu při startu s panem Zimovčákem, dělám reklamu prostě všude kde se vyskytnu i když o to moc nestojím: http://blanensky.denik.cz/zpravy_region/stovky...
Ty jsi prostě hvězda :) Tady v Praze to nikoho tolik nebere.
...V pohledu se mu zvolna rozsvěcí světýlko pochopení: „Ti Češi, že jo?“ Kývám a jemu už je jasné úplně všechno. „Konečně tomu rozumím, pořád mi vrtalo hlavou, kde nechali tu třetí osobu!“ Ještě se ujišťuje: „Nepotřebujete svůj klíč, že ne? Patříte ještě pořád všichni dohromady?“ Odsouhlasím mu i to – a pán je očividně spokojen.
Ifčin blog o cestě k Baltu.
Jé vidíš... ten blog býval na bloguje.cz a to už je zrušené. Já ho ani nikde na veřejnosti už nemám... (Ale byly mi ty věty trochu povědomé, to jo :-)
včera k večeru v našich končinách mezi Dolní Břežany a Libeř na cyklostezce mezi poli vidím leháče, tak ho chci dojet a kouknout se kdo to je. jenže on najednou zahne do pole ke stožáru, tak se mi za ním nechce jet, co když jde vykonat potřebu. ploužím se pomalu po cestě a koukám co dělá, byla tam keška, tak se pak na stezce osmělím a ptám se kdo je, že to není v téhle části obvyklé, aby tu jezdilo lehokolo? Divil se, že někoho znám, pak jsme se schodli na Jurimírovi, ale srazy ho prý nebavý, byl jen v Náchodě. Je z Průhonic a myslím, že říkal, že na mapě lehokol má značku Trum?
A já jako nová náplava na lehu ještě po Praze a okolí nejel. Budu to muset co nejdřív napravit...
No to bys měl. Napiš kdy máš čas. Někam tě vezmu.
tak mám za sebou první kilometry po Praze za sebou
jel jsem si včera prubnout cestu do práce, abych měl odhad kolik času mi případně zabere
takže Strakonická Novodvorská
vůbec div, že jsem se na to kolo dostal, pořád ještě nějak nestíhačka ...
Včera oranžový Azub 4 u Hornbachu v Řepákově.
Kdopak z leháčů je domácí kutil :o)))
Z těch co maj Azuba minimálně polovička, a ti co mají Nezuba, tak všichni.
Tak to já ležákistkou být nemůžu, protože já jsem nekutil :o)))
Můžeš!
Koneckonců, Honza píše "minimálně polovička". Ještě jsme tu my zbývající v té menší polovičce. :-)
Radka a ty nekutiis ani v kuchyni??
V kuchyni se nekutí, v kuchyni se kuchtí. A to je teda rozdíl - alespoň u nás doma, páč taťka mi na nějaké kulinářské kutění z vysoka... výš co, viď... :o)))
Zkrátka ten chce vařit českou klasiku, nechť si kdo chce kde chce pindá co chce :o)))
Před dvěma týdny jsem byl ve Valencii, mimo jiné jsem navštívil technické muzeum. No a úplně první co jsem uviděl když jsem tam vlezl byly lehokola.
Kol ve Valencii jezdí strašně moc, je to rovina jak placka, středomořské klima - ideální podmínky. Akorát teda lehokolo jsem kromě toho muzea nepotkal.
Vyzkoušel jsem i ten jejich systém městských kol (www.valenbisi.com). Myslel jsem, že nemůže být vzpřímené kolo těžší než můj AZUB, a ono jo. Ale v zásadě to fungovalo a bylo to lepší než šalina. A na rozdíl od Barcelony, kde při mé poslední návštěvě prodávali na městská kola jen celoroční kartu, tady bylo možno koupit i týdenní za nějakých 12 euro. Kola měly třírychlostní Nexus, nábojové dynamo a LEDková světla s doběhem cca minutu po zastavení.
V neděli odpoledne viděl jsem před Odrami lehokolistu, podle zadního světla byl to asi Radek. Zdravil jsem palcem vzhůru.
Jo, to jsem byl já na Oceláči. Ruky s palcem nahoru jsem si všiml a pak jsem zablikal :-)
Nedělní silniční vyjížďka přes Oderské vrchy vyšla ještě nádherně, s přibývajícími metry sice klesala teplota, ale nejmíň bylo 0,8°C a hlavně nic nepadalo. Jenom trochu větrno, nejvíc právě cestou na Odry.
Sice jsem nevidel osobne, ale slecna miri na jizni pol. http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat-bikes...
Uz je na kontinente.
Dalsi dva fatbikeri jsou uz pred ni. Takze asi nebude prvni cyklistka na polu. Ale urcite bude prvni zena a bude to prvni lehac. 8-)
Pocuvaj ide na lehu klidek nikam ten pol neutece hlavne v pohodlicku tam doslape tak ako sa na lehocipedistu patrii pekne lenivo ....teda pohodlne:-D
PS: Ale super bomba traktor ma :-D
Člověče, při takovýhle zprávách kdo se a jak vydal na pól si vždycky vzpomenu jak jsem v dětství hltal životopis Roalda Amundsena a hlavně tu cestu na jižní pól. A teď je z toho "výlet na kole".
Tak mne napadlo, kde bychom mohli nekdy udelat nejaky sraz... 8-)
No a tak šlo by udělat leho jako fatbike? Jak široké gumy se vejdou do standardní vidle AZUBu?
O tom jsem uvazoval. Ale u MAXe jsem mel problemy uz s nekterymi 2.1". Tedy vzadu. Dopredu by sla dat vidle treba od Surly.
http://lh5.ggpht.com/_BWlneiDu4sI/TR42hmfAFdI...
http://www.recumbent-gallery.eu/wp-content...
http://2.bp.blogspot.com/-HXVDi8aM0QU...
http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat-bikes...
http://fat-bike.com/wp-content/uploads/2011/11...
http://www.whiteicecycle.com/
http://www.lightfootcycles.com/archive/products...
Bože,to jsou krasny stroje super super super
Dej si do google "fat bike recumbent" 8-)
Jo, nekde jsem videl 4x6 lehace, pokud se nepletu. Myslim, ze to melo 4 predni hnana. Ale uz to nemuzu najit. Bylo to taky na 4" plastich a bylo to i na trubce. Urcite sem sem daval kdysi odkaz.
Dalsi zajimave iformace a video. Konec koncu - pro anglicky ctouci - zajimava cela diskuse.
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/antartic-bike...
Na Google maps jsem při hledání cesty na jih objevil tříkolku. Teda pokud to už tady bylo tak jsem to objevil jen pro sebe :-)
Dnes asi v sedm večer v Brně na Obřanské směrem do centra jsem (v autě) předjela dobře osvětlené z dálky viditelné lehokolo. Spodní řízení - víc jsem postřehnout nestihla.
hádej kdo to asi byl:-D
Upřímně řečeno jsem si to myslela... :-)))
Ale připadal jsi mi na tebe nějakej drobnej. Nezhubnul jsi?
Cca deset kil mám od vánoc dole a stále cíleně pokračuji ve shazování. Zatím to cítím na prdeli, že se mi trochu ztrácí a kalhoty mám o dvě čísla menší :-). Že by to však bylo na první pohled vidět tak to se mi nezdá. Aktuální stav / provedení mého Maxe je : http://netopirat.rajce.idnes.cz/Lehokolo_jaro... a záznam včerejší trasy zde: http://connect.garmin.com/activity/455895086 patří k tomu i cesta zpět do Adamova po tréninku: http://connect.garmin.com/activity/455895116
Tak jo - je to asi vidět i potmě. :-)
Já se jezdce snažila při předjíždění identifikovat, ale ta kukla či co jsi měl kolem obličeje, dost zkreslovala, tak jsem si nebyla úplně jistá. Podobu jsem tam viděla, ale přišlo mi, že ty jsi určitě "větší" :-)
K čemu je to světlo na držáku GPSky?
V držáku je GPS, tlačítko na ovládání předního světla, a to co se tváří jako další světlo je MP3 s reproduktorem.
Můžu se zeptat na tvůj talíř? Vyhovuje ti jen jedna placka? proč takový velký kryt? padal ti řetěz? dik
Mám maxe s DualDrivem ( třírychlostní řazení v zadním náboji ) a 9 koleček na kazetě. Rozsah pro mne cca dostatečný. Původně jsem měl převodník 36z a kliky 170 mm - aktuálně jsem měnil střed a kliky za 175 mm a nechal jsem na nich pouze střední převodník 32z. Do některých kopců mi chyběli lehčí převody tak testuji co to se mnou udělá. Dát tam posléze zpět 36z můžu při zvýšení fyzičky. Kryty jsem si kreslil sám, původně podle 36z takže nyní je talíř asi o 7 mm utopenej - mám na tom najeto asi 150 km a je to OK. Bez krytu mám strach, že bych mohl řetěz z převodníku nohou skopnout.
Dost dobře vybavene Maxko.Ten držák na tu GPS to je original Azub nebo samo domo ?
Jinak ten Mp3 přehravač jakej máš? Já jsem koupil od Agogs a docela to hraje,ale mám to dané obraceně aby když čuměj nějaké lidi abych to stihl pausnout:-)
Držák jsem si nechal vypálit z duralu dle vlastního návrhu, hlavně jsem potřeboval trochu krýt navigaci, kterou se mi podařilo z původního držáku dvakrát ukopnout za jízdy. Kamarád dělá na laseru a po nocích nemají co pálit tak jsem mu připravil pár zakázek aby se nenudil :-D Občas trochu hapruje s termínem ale do max 14ti dní zvládl zatím vše. Přehrávač je z dx.com ( cenu už nevím -asi něco kolem 400,- ) Aktuálně to někdo nabízí na http://aukro.cz/sportovni-mini-repro-bedynka-na...
A kdo už musí čumět, abys to pausnul?
Já teda to svoje stereo, poněkud výkonnější, ztlumuju ve dvou případech: Když se blížím k někomu, komu by zjevně leknutí neudělalo dobře - a při průjezdu klidnou obcí pozdě v noci. Mám k tomu blízko ruky pod sedačkou přepínač "mute".
Jinak to hraje obykle tak nahlas, co stihnu dobíjet. Když jedu sám - tak hodně. Někdy mě napadne, jestli to neztlumit, pak ale naskočí "práce mě s..e, tak co bych si aspoň nezahrál" a tohle ospravedlnění teda vždycky zabere.
> "práce mě s..e, tak co bych si aspoň nezahrál"
Tomuhle některé dny dost rozumím. Na druhou stranu bych asi nehrál při nočním průjezdu lesní cestou. Což je věc, která mě ještě odrazuje od instalace přehrávače.
Každopádně ale jsem chtěl reproduktor(y) umístit za hlavu na hlavovou opěrku. Viděl jsem to tak v jednom dálkovém autobusu - šofér měl repráky od uší tak 5-10 cm, mohl si to pouštět tak hlasitě, jak uznal za vhodné, a přitom na sedadle za ním nebylo slyšet víc než hluk motoru. A okolní provoz k němu doléhal normálně.
No ono když jedeš po stezce tak čuměj.A potom když potkáš skupinku mladajch a hraje jim z kapsy mobil tak si připadám poněkud blbě.Přeci jenom 15 leté a skoro 40 letý a hraje mě tam taky rapík tak že skoro to samé tak je to poněkud divné :-)
Jinak souhlasím s Tebou práce mě s..e, tak co bych si aspoň nezahrál"
V 16:45 dva na Modřanské u golfového hřiště.
a ještě v 10:20 pod Barrandovským mostem, nebyl to ten stejný?
V patek cestou do prace, za Chateau St. Havel na cyklostezce. Houknul jsem lehni a mazal do prace. Co jsem zahlidl, mam pocit, ze to byl homebuild a snad 28" kola?
Ak bolo červené, 700cc (29') kolesá, tak to som bol ja.
Barvu nevim, byl jsem prilis zamysleny. Pro byvaleho lezaka taky neni pohled na lehokolo az tak sokujici, takze mi chvili trvalo, nez jsem zareagoval.
Jestli jsi slysel to "Lehni", tak jsi to byl Ty. 8-)
Jak jako bývalého ležáka?? :-O
Tak jak to píše. Aby mohl jet na ležáku, musel by si ho od někoho půjčit. :)
A já myslel, že lehokolo je návykové ...
Výjimka, co potvrzuje pravidlo... :-)
Taky vím o jedné vyjímce, dokonce chce leho prodat ....
Já to nejsem, neboj...:-) jeden pražák :-)
Tebe jsem nepodezírala.... ale myslela jsem, že někdo zdejší. :)
chodí sem jen málo....
Tož jsem se včera večer zůčastnil krátké jízdy po štatlu a byl jsem opět odchycen mezi pár dalšími exoty :-D
- akce viz. http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/obrazem...
Ty jsi ta sličná studentka ?:-)
Ptal jsem se kolegy v práci, jestli nemá v Brně dceru, podle jména v článku v tom deníku. A fakt že jo, je to ta zrzavá se zlatým kolem přivezeným z Holandska. Teď kolega teprve zjistil, proč ho potřebovala tak rychle nastříkat. Náhoda :-)
dnes sem viděl oranžovou čáru o 1/2 15 viděl frčet přes Kocbeře...a brzdila ho auta jedoucí pade
ani sem jergušoj nestih mávnout ((-:
Já ho potkal u Lochenic, stěžoval si, že ho tam brzdil kamión.
Jsem tě taky neviděl :-( .
Za Kocbeřema se kamion rozjel, tak to za ním šlo jet 80km/h a nemusel jsem až do Choustníkáče brzdit.
Který z tvých strojů?
Kolik to má kol? Fotka?
Hádej!
http://www.k24.signaly.cz/stranky/historie/2011...
Ještě jedna nápověda
http://www.k24.signaly.cz/stranky/historie/2011...
Dobře, je pravda, že jen jedno Jergušovo kolo z těch co jsem viděl je oranžové :)
Ale na loňské K24 měl něco trošku nižšího.
Ani loni nebylo oranžové :-D
Dneska v Praze na náplavce na výstavě Město na kole, jen ještě před jením otevřením, se na náš stánek chviličku koukal někdo na oranžovém lehokole, asi starší Azub. Než jsem ho stačil pozdravit, odjel. To jsem si myslel, že pražské ležáky znám.
V v protisměru pátek mezi Satalicemi a Radonicemi. Už jsem ho tam potkal podruhé. Nějaký brutální lowrider s prdelí těsně nad asfaltem (zajímalo by mě jak přejíždí zpomalovací prahy).
Prvně jel tak rychle že jsem si nevšimnul že to je handbike.
Ve čtvrtek projel kolem Kočičího hrádku Radek na své "šalině". Jestli to byl teda on, ale myslím že jeho kolo je unikátní.
já hlídal jestli mi nevisí děti za nohu z cimbuří, tak jsem se jen na ženinu poznámku Hele Lehouš otočil a zahlídnul brzdová světla, a viděl jsem kolem jen další zábradlí.
Já viděl lehokolo v pondělí v Horních Počernicích. Z ničeho nic stálo na chodníku. Azub, na nosiči se slovenskou vlajkou. První lehokolo, které jsem viděl naživo :) A až v tu chvíli jsem si naplno uvědomil, že bych se asi bál s tím vyjet na nějakou frekventovanou silnici. :)
To si zvykneš, řidiči přece nesrazí invalidu :-)
No to asi ne, ale stačilo by kdyby mě natlačil na rozmlácený okraj silnice. Na "zábradlí" sedím a vidím dobře do čeho jedu, vidím i pod sebe. Na lehokole tomu výhledu asi překáží nohy, ne?
Trochu jsem mu ale to pohodlné lehátko záviděl...
Zajímavý předsudek. I na lehokole vidíš, do čeho jedeš. Nejdřív bys to měl vyzkoušet až pak dělat závěry :)
Copak o to, vyzkoušel bych. Dřív Azub měl takové seznamovací akce na různých místech ČR kde bylo možné si vyzkoušet lehokolo i tříkolku. Ale teď už jsem nic takového nezaregistroval a je možné si to vyzkoušet asi jen u nich. Prosit někoho na cestě jestli můžu s jeho lehokolem spadnout do příkopu se mi nechce ...
http://www.azub.cz/?novinky=136
http://www.azub.cz/?novinky=136
Ovšem pokud už mě někam natlačí auto, tak co je mi platné, že vidím kam... Já už bych zas měla strach jezdit v provozu na "zábradlí", když si představím tu vejšku, ze které bych padala, a ještě možná navíc hlavou napřed, kdyby mě někdo někam natlačil. :-)
To si zvyknes. Zkus to. 8-)
Však já na zábradlí pár let jezdila... a bála jsem se hrozně. :-)
Na zabradli zase dokazes nekam uskocit do strany a muzes pohnout tezistem do strany, to jde na lehaci hur. Na lehaci je zase prirozenejsi vyhled. Na zabradli obcas zjistim, ze se nerozhlizim dostatecne.
Co by mi na leháči scházelo, je možnost přeskakovat přes překážky a nadhazovat přední nebo zadní kolo - díry, obrubníky, schodky...
Ovlivňuje ti to výběr trasy a způsob jízdy. Mě třeba nejvíc vadila neschopnost přejet obrubník u hodně pomalých lehokol (pomalých na lehokolo, pořád to jede celkem rychle), kde bych ty různé zkratky a případně objížďky frekventovaných míst využil nejvíc. S rychlým lehokolem shledávám, že volím přirozeně trasu, kde se nemusí moc brzdit, do městské dopravy zapadám spíš jako motorové jednostopé věci většinu času a spousta míst, která bych s pomalým kolem objížděl, mi není nijak nepříjemná. A pak mi najednou nechybí schopnost skákat obrubníky směrem nahoru.
A k čemu je dobré že můžeš na tu díru koukat o pár desetin vteřin déle? A koukat POD sebe? Proč???
Treba kdyz na polni ceste prejizdis podelny rigol po jedinem vetsim sutru, ktery tam je. Chvilku mi trvalo, nez jsem se naucil automaticky zapamatovat, co jsem videl. A hlavne se pak na to trefit. Klasicky autobusovy efekt. Ale po par stech km uz si to clovek ani neuvedomi.
Máš jezdit rychleji pak na takové nesmysly nebudeš mít čas a budeš muset čumět dopředu aby ses nerozflákal.
Já si pod kolo moc nekoukám, jen v technických pasážích. Kdekoliv jinde kolo navedu tam kam potřebuju a nechám ho jet a nekontroluju jestli opravdu jede kudy chci. Stejně s tím už nic neudělám.
Bredstav si bahnitou polni cestu po rovine, kde jsi rad, kdyz uslapnes 10 kmh a potrebujes prejet kolej. Na zabradli to kontrolujes periferne az skoro do kontaktu predniho kola s kamenem. Na lehaci Ti zmizi kamen tak tri metry pred a kdyz se nevyklonis do strany, neni tak lehke ho hned na zacatku trefit.
Zajímavé. Tenhle problém jsem na lehokole nikdy neměl. Ani mimo asfalt. Já si fakt na přední kolo vidím. Sice jen štěrbinou mezi nohami a rámem, ale vidím. Navíc co mám pod sebou naprosto dokonale cítím…
Tak pokud nemas sirsi kolo (plast) nez ramovou trubku, nezatacis a nesedis mimo osu - nevyklonis se, tak bys predni kolo prakticky videt nemel, o prekazce tesne pred nim ani nemluve. V okamziku, kdy uz prekazku citis, byva docela pozde. Sice jsem presne nepochopil jak to Murphy s koleji myslel a proc chce trefit kamen, ale pokud se potrebuju v nizsi rychlosti nekam relativne presne trefit, urcite je to omezeni.
Rekl bych, ze je potreba neco jako video cache, proste clovek po nejake dobe ma aspon ramcovou predstavu, kde zhruba se nachazi vec, kterou videl o 2 metry drive, asi to bude individualni, nicmene je fakt, ze cim rychleji se jede, tim mensi vliv to ma, protoze se zkracuje cas, ktery pred kolem neni videt a tim i moznost neco ovlivnit... :-)
Polni cesta, v ni vyjete hluboke koleje ve smeru jizdy. V koleji sutr, ktery ji premostuje, takze to je jedine misto, kde se da dostat na druhou stranu. Tak na takovy sutr. Na tom jsem to tehdy kousek od Nivnice trenoval. Sem - tam - sem - tam, ... 8-)
No tak přední kolo samo o sobě nevidím, je tam ještě blatník :) Ale vedle něj celkem slušně. A jak píšeš, mám zřejmě dobrou video cache :)
Přesně tak. Po čase je to úplně normální, trefit se s kolem přesně na místo, které jsi předtím viděl. Třeba úzký můstek mezi dírami na silnici nebo mezírka mezi retardérem a obrubníkem (tam je to mimochodem úplně super - nemusíme myslet na to, který pedál nahoru).
Něco jiného je přejet pomalu po nějakém delším úzkém prkně třeba, to by mi nešlo ani s díváním se na přední kolo.
Pokud jedeš 10 km/h a máš reakční čas sprintera před startovním výstřelem, tak tě stejně nezajímá co je půl metru před předním kolem a blíž, protože na to už nezareaguješ. Buď jsi stihnul namířit na správnou stopu dřív, nebo už je to jedno. Proč furt lidi vytahujou schopnost vidět si přední kolo jako něco užitečného, to nechápu. Měli by si zkusit vzít na klasické kolo dlouhatánský kšilt, aby si viděli jenom na to přední kolo, a zjistí, že i při celkem malých rychlostech trefí každou blbost, kterou by trefit nechtěli, nedokážou se vyhnout ničemu pokud nejedou vyloženě krokem, ani pak spolehlivě.
Tu "video cache" mají všichni a používají ji neustále, i při chúzi malinko. Když jdeš do schodů, nedíváš se na svoje nohy, kam stoupnout, viděl jsi ten schod před chviličkou a to stačí.
Na lehokole mi při středních a malých rychlostech nedělá problém třeba objet něco předním kolem a nechat do toho spadnout zadní, když to situace vyžaduje. Nevidím pod sebe, přesto vím, že jsem tu dirku zprava objel předním a s přesností na zlomeček vteřiny vím, kdy čekat náraz zadního a jestli do ní seskočí spíš doprava nebo spíš doleva. Bez soustředění nebo přemýšlení. Neviděním pod sebe člověk fakt o nic nepřijde.
Pri sjezdech jsem obcas klickoval, abych si mohl poradne prohlednout teren pred sebou. A videt pod predni kolo jsem povazoval za nazbytnost: http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/3/3539/3539328... http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/3/3539/3539328...
No a na hladkem asfaltu je to taky obcas potreba. Treba kdyz po silnici slo pred Tebou stado krav... 8-)
Moznost videt predni (i zadni) kolo je velice dulezita pri defektu. Takhle mi to vzdycky nejakou dobu trvalo nez jsem prisel na to, proc se to najednou tak blbe ridi... :-)
Samozrejme, videt POUZE predni kolo by bylo k nicemu.
Pokud jedes opravdu pomalu (5 km/h), tak k objektu 1 metr pred kolem ti zbyva 0.7 sec, pricemz pokud jsi o objektu davno predtim vedel, myslim, ze lze ten cas jeste vyuzit k zaverecnemu doladeni smeru.
Mozna ale mnohem dulezitejsi nez prima reakce na veci pred prednim kolem, je videt vzdalenost kola od okraje silnice nebo jine rovnobezne linie, protoze treba ja uprimne nedokazu moc odhadnout, jestli mi pri vyhybani k okraji asfaltu zbyva 10 cm, 5 nebo nic a vzdycky doufam, ze se jeste vejdu...
A to, ze neco dokazes ty prece neznamena, ze to dokaze kazdy. Neco je zalezitost praxe a treninku, neco vyzaduje i urcite nadani... ;-)
To co píšeš o okraji asfaltu je celkem zajímavé. Když jedu po silnici tak se koukám pouze před sebe, takže vedle předního kola nevidím, protože to bych musel koukat dolů. A i tak běžně míjím třeba kanály na centimetry. Že to je těsné obvykle poznám pohdle horšího povrchu, který bývá těsně kolem kanálů. A přijde mi to úplně normální, vůbec by mě nenapadlo, že to tak někdo nemá. Jo jet těsně vedle kolejí, to je jiná, tam si tak těsně netroufnu. Ale třeba když jedu na kraji silnice, tak vidím co je přede mnou, zapamatuju si nerovnosti a jejich polohu pak je cítím a díky tomu přesně vím kudy jedu. Nebo když začneš najíždět na úplný okraj silnice, je to obvykle také cítit. Na to abych určil kudy jedu přece nepotřebuješ vidět přímo pod sebe, stačí to cítit.
Nebo ty na odpruženém Azubu necítíš jemné nerovnosti silnice a to že už najíždíš do písku na kraji silnice?
Obcas ten jemny pisek ale muze byt taky 15 cisel pod urovni asfaltu. 8-)
Puvodne jsem to ani nechtel psat, ale mam trochu bolestivou vzpominku, kdy jsem neuhlidal okraj cyklostezky, kolo sklouzlo z okraje do travy a reflexivni zatoceni zpet doleva nebyl vhodny manevr... urcite to nebylo 15 cisel, ale bylo to dost, aby kolo uz zpatky nevyjelo, respektive prednimu se to zrejme povedlo, ale zadni pokracovalo podel okraje, coz jsem pochopitelne neustal... ;-)
S kanálem versus kolejnicí to mám podobně, to mě zaujalo. Rozdíl mězi těmi dvěma bych viděl v tom, že kanál je spíš bod, který musíš minout, a pak máš prostor pro chybu na obě strany od zamýšlené trajektorie, zatímco kolejnic má konstantně jednu stranu netolerantní k chybě trvale, takže si musíš nechávat prostor pro balancování vlivu nerovností podkladu a vzduchu a podobně. Kolem kanálu můžeš projet v momentální nerovnováze a vyrovnat to potom, u kolejnice nebude žádné potom. A pak je tu otázka, jak moc tohle všechno vstupuje do hlavy komu, čili jak moc si kdo věří a jak moc se kdo bojí, protože to bude asi dál ovlivňovat to, jak blízko k čemu je kdo ochotný přijet.
Je to v hlave. Sice to neni zkusenost z lehace, ale ze zabradli, ale i tak.
(Foto je pouze ilustracni a nespojujte pls popis problemu s osobou na snimku!) 8-)
http://mur.rajce.idnes.cz/2013-08-26-Rychlebky/...
Na tehle lavkach jsem videl tlacit lidi, kteri jsou schopni bez problemu jet po bile care na kraji silnice.
Tak takhle teďka vypadají echt čundráci ;-)
Opravdu zvládáš 5 km/h? S tím bych měl problém i na zábradlí
2-3 km/h no problem, par vterin i ustojǐm...
Byste si měli dát na srazu šnečí závody.
Dostal jsem se pod 3kmh i v terenu. Ale je fakt, ze tam jsem obcasne odslapnuti bral jako soucast jizdy. Po silnici klidne 3 kmh - rychlost pomale chuze na nekolik km. Povidal jsem si s opesalym kamaradem, ktery tlacil kolo s ponicenym vypletem.
Já na běžkách klidně i 0,5km/h. Povídal jsem si s opěšalým kamarádem který tlačil nepojízdné kolo a potil se přitom jako vrata od chlíva :-D
Pises to spatne, to kolo bylo pojizdne a navic jsem ho netlacil, ale vlekl zavejemi za sebou. Krucinalfagot uz!
Ano, 5 km/h na lehokole po slusnem povrchu zvladam. Jako stabilita uz neni idealni, ale problem neni kratkodobe jeste mene, presnou hranici jsem nezkoumal a urcite tu jsou mnohem sikovnejsi lehokolisti...
Já jsem teda obecně na rovnováhu hodně levá, ale jet vedle osoby jdoucí pěšky a udržet s ní tempo, umím (po asfaltu tedy; jak by to dopadlo na horším podkladu, si netroufám odhadovat). Rychlost jsem neměřila, bylo to zrovna v období po ztrátě tachometru, ale víc než pět to určitě nebylo.
Ono není až takový problém jet pomalu, ale v rychlosti pod zhruba 3,5 km/hod už mi neukazuje tachometr, tak vlastně nevím jak rychle jedu. :-)
Ve čtvrtek jsem potkal lehokolistu mezi Mikulovem a Sedlecem na cestě kolem bývalých drátů, tak kolem 16.40hodin.
Měl leho s horním řízením a červenými brašnami Ortlieb.
Praha, Národní technické muzeum, vestibul v některém z horních pater: Azub 5 opřený o historické vysoké kolo, obě zamčená jedním řetězem. Nevím, jestli to je výstavní exponát, nebo jestli tam na něm někdo normálně jezdí do práce a nechce ho nechávat venku :-). Každopádně je to docela hezké setkání generací.
24.5. jsem viděl oranžový Azub na hlavním nádraží v Praze - s majitelem jsem se nepotkal, ale jeho kolega anglicky říkal, že jeli Pobaltí a Polsko. Pak o pár dní později v Rakousku v kempu u Dunaje zelené leho, asi taky Azub - jen jsem projel kolem. Jinak během trasy Č. Budějovice - Pasov - Vídeň - Olomouc nic..
Tak dneska projelo lehokolo po cyklostezce kolem naší práce na okraji Prostějova. Operátor ho viděl na kameře a ještě jsem se stihl podívat z okna. Snad nějaký černý highracer s červenými brašnami vzadu.
Možná jsem to byl já. V poledne jsem vyrážel Adamova, kolem třetí (přesně to nevím ) jsem projížděl Prostějovem, ve 23:55 jsem dorazil na Pustevny před Libušín, v 00:40 jsem se pozdravil z Radegastem a v sobotu jsem kolem 14:00 dorazil po 350 km zpět do Adamova. Po cestě pár "zbytečných" zastávek pro kešky, pár prokecaných minut s domorodci, hodinka relaxu na hřebenu Beskyd, ale pocit z překonání mého malého rekordu v jízdě solo nonstop je nesdělitelný, už se těším na K24.
Slušný výkon. Gratuluji.
Prosím tě, jak dokážeš ležet a neusnout?!?
Já spím jen se přiblížím vodorovné poloze...
Notabene v noci...
Tak to je slušný....
Zcela určitě jsi to byl ty. Brašny poznávám, černé je tam taky dost a Max je pro mě highracer.
Gratuluju k takovému výkonu!
Neláká tě konečně pokořit taky noční Lysou? Termín se ještě neví, ani jestli vůbec. Pokud bych mohl zas až po práci, tak ty bys vyjel v pohodě dřív a potkali bychom se po cestě nebo až nahoře. A nakonec by to mohlo být i mimo tu oficiální akci, ne?
Díky. Jsem pro, akorát Tě budu muset dovážit na moji váhu abys mi neujížděl :-D... ale prd..., vyjedu dříve než minule, před Papežovem si dám hodinku / dvě oddech, odlehčím kolo a to by bylo abych to tam alespoň nedotlačil, a zpět už nebude taková hoňka to můžeme jet spolu.
Včera odpoledne jsem viděl na silnici kolem Nového Jičína černý Azub se spodním řízením. Bez předního kola, vezl se na nějakém červeném Fordu, který jsem předjížděl.
Tak ten ford byl můj :-) ale kolo bylo mé paní :-)
... ta paní je tvá, nebo ty jsi té paní?
Slovy krále Šalamouna. Milý můj jest můj a já jsem milého mého. :-)
Zajeď na Slovácko a běžně uslyšíš "můj" a "moja" :-D
Asi měli na Slovácku pokrokového farářa co jim při mši četl z Písně písní :-)
Asi se nepoučím. Tak jsem si v sobotu vyjel z Brna přes ŽIDLOCHOVICE do Břeclavy na cyklovýlet. Cyklovýlet v pohodě, akorát jsem netušil, že jsem tak populární a včera jsem měl v datové schránce krásnou fotku za 500,- . PS: to napravo na střeše je AZUB MAX :-D
V obci přes 60 km/h? Jenom 500,-?
8-)
Na spodku fotky je napsáno něco o měřeném místě a je tam 60km/h. Pokud si pamatuju, tak někde tam v těch místech vážně je šedesátka. Pokud je to tak, tak buď je nahoře těch 63km/h už po odečtení nejistoty měření, nebo mu neměli právo tu pokutu dát, protože na tyhle rychlosti to minimálně 3km/h nejistotu má.
Podle vyjádření co poslali s fotkou je tam 50 km, jel jsem 63 km, a tolerance je 3 km, tedy jsem dle vyjádření po odpočtu tolerance jel 60 km v místě kde je 50 km. Jsou tam odkazy na paragrafy a evropské směrnice...Musím si zjistit který radar to je - už mi poslali podobnou fotku v protisměru loni na podzim :-D - tak tam máme předplaceny oba směry.
To je normální cena, nastavený limit je 53 a překročení do 10 km běžně sází za 500. Když mě naposledy změřili z auta u nás v sousední obci tak pokuta 200 byla spíš jen důrazným napomenutím a varováním :-)
No za ty prachy ta fotka mohla být aspoň barevná. :-D
A ona zrovna tou dobou auto neřídila přítelkyni ze Zimbabwe nebo jak fungovala ta poslední finta nahrazující osobu blízkou? ;-)
Pětset ještě jde, člověk snadno příjde o mnohem víc...
Nešlo o řidiče, ale o vozidlo je to firemní a tedy "pouze" za 500,- bez bodů.
Tak jako kdyby ses chtěl hádat, tak by šlo vyžádat si dokumentaci od radaru a rozporovat nedodržení odklonu osy radaru od osy jízdy. Tohle mívají radary docela malé (určitě do 20 stupňů), a pokud je radar na stejném místě odkud je to foceno, tak to možná dodrženo není.
No a pak by se šlo opřít do materiálního znaku přestupku - podle fotky tam nikdo široko daleko není, takže bych nechal úřad prokázat, jestli to auto nejenom porušilo literu zákona, ale i skutečný chráněný zájem společnosti.
Byt to na divokem zapade, sheriff by po techto argumentech vstal od stolu a proste Te odstrelil jak toulaveho psa. 8-)
Na druhou stranu sheriffa na divokém západě by v životě nenapadlo řešit takové prkotiny jako příliš rychlý kůň na návsi.
Ten sheriff žil z peněz obyvatelů vesnice, takže samozřejmě dělal jen to za co obyvatelé zaplatili, což typicky bylo daleko míň, než co by obyvatelé řekli že má sheriff hlídat, aniž by to museli přímo platit (jako je tomu u nás).
To je pravda to můžeš pokud se ti zdá 500 málo, pak to máš za 1.500 a potom už můžeš být spokojenější :-)
To víš, fotograf se musí zaplatit, víš jak dlouho tam na tebe číhal, než tě mohl zvěčnit? :-))
kdo vie ci by to neslo na LR supnut okolo 55-60 km/h tu foto by som si isiel dobrovolne vyzdvihnut :-D za 500,- mat zdokumentovane homologovanym radarom... sranda na machrovanie :-D
Hele, to ja bych v takovem pripade klidne priplatil i par litru za osmdesatku.
Půjčím Ti zábradlí a zahákneš se za transita. Techniku piluj podle Olkyče.
To by bylo abychom tam pak nenamotali 80. :-)
Za stitem je tvar zabradli vedlejsi, ne? Maximalne tak plaste.
Není. Víry za autem (pokud to je vhodná kastle) Tě tlačí do zad.
Stačí trochu nakloněná rovina. V neděli jsem to z Hofmanek přes Jánky skoro dal.
Na srazu v Nivnici jsem na hardcoru taky jel pres 72, Holfi mi tehdy z kopecka do Luhacovic ujel vic nez devadesatkou. Ja zesrabil a brzdil. 8-)
No já to v hustší zástavbě držel do šedesátky. Jinak by to dalo víc. Pletlo se mi v cestě jen jedno auto, bylo tam mrtvo, protože silnice z Černýho dolu na Hofmanky je zavřená. V sezóně, za plnýho provozu bych tam jel tak max. 40.
Kolem sedmdesáti se dá jet na každém druhém kopci. Naposledy z Baní do Všenor, o týden dříve v Janově dole.
Z Bani to mas do Vsenor nejdriv do kopce, ne?
Na Baně jezdím ze Zbraslavi.
Bane jsou horni cast Zbraslavi, ne? To, odkud vede kopec do Vsenor, to je Jiloviste. Tam jsem kdysi presahl na Tvem soucasnem zimaku 86 kmh. Ale klepalo se to jak ratlik. 8-)
To je pravda, ale tady je řeč o měření rychlosti. Ne na každým kopci je padesátka jako v Jánskejch, od Hofmanek až skoro do Dolního Maršova (3,5km).
Však v Janově dole na mě pomrkával stacionární radar :-)
A kousek za barákem mám radar na kterém svítí často pětašedesátka. Ale kopec je bohužel moc krátký a ne úplně rovný tak se to nedá na sedmdesátku rozjet.
V kopci co vede od kolejí ekonomky na jižňáku dolů je čtyřicítka. Takhle pomalu jsem tam směrem dolů ještě nikdy nejel. Ten příčnej práh co tam dole je běžně jezdím cca v 50 km/h a to už musím celkem brzdit. Radar tam bohužel asi není. :)
Někdy si tam zajeď.
Tak mne napadlo - kdyz je na vozovce treba (30), jak je to na prilehle cyklostezce? Tam je teoreticky porad (50), ne? 8-)
No nechce se mi to teď hledat, ale kdyby ta cyklostezka byla mimo město, je něco (kromě fyziky) bránící cyklistům jezdit 90 km/h?
Samozřejmě kromě elektrocyklistů, kteří nesmí vic než 25 km/h... :-)
Já nevím o jakémkoliv jiném omezení než je základní systém rychlostí na pozemních komunikacích. Takže krom fyziky a pudu sebezáchovy asi není důvod nejet devadesát na cyklostezce mimo obec.
Podle zákona ale 90 mimo obec platí pouze pro motorová vozidla, takže na kole můžeš neomezeně.
Mě už pokutovali, že jsem překročil 30km/h při omezení na 30km/h. Dostal jsem teda 200Kč, ale bulvy jsem vyvalil. Předjížděl jsem kolonu a nejsu jediný, komu se to stalo.
To si děláš srandu a kolik si překročil rychlost?
Já bych asi nezastavoval nebo nevím
Nezastavit policii a pokoušet se na kole ujet? To zní jako nápad, který by tě mohl dostat do večerních zpráv... ;-)
I na trubku: https://www.youtube.com/watch?v=vo5BpiOEzXA
No presne na tohle video jsem si vzpomnel, ale nechtelo se mi to hledat. Kazdopadne co jsem pochopil, tak je to bohuzel sehrane...
Vždycky polovina, protože kolo je jednostopé ;-)
To vysvetluj trikolkarum!
Ale i na beznem jednostopem kole ta jednostopost neni az tak samozrejma. Uz jsem sedel i na par dvoustopych bicyklech, ktere mely jen dve kola. Jizda tedy nic moc.
tříkolkáři to maj ještě přísnější tam se to dělí třema, takže musí jezdit ještě pomaleji ;-)
Jestli chces byt konzistentni v urcovani limitu, melo by to byt naopak pro trikolkaze 75 kmh, ne? Prima umera s poctem stop. Tedy jestli to neni nejaky logaritmus, odmocnina, nebo tak neco a jen se to nahodou do te pulky netrefilo...
nee je-li rychlost omezena dopravní značkou na 30 km/h jako maximálka tak na vedlejší cyklostezce je to pro cyklisty 1/2 tedy 15 km/h, pro tříkolkáře 1/3 tedy 10 km/h, pro skejťáky 1/4 a nejhůř jsou na tom inlajnisti co mají 4 kolcové boty, tam se to dělí 8. A to už je víc než umím spočítat z hlavy.
Chodci ti to mají jasné, rychlost chůze je cca 5 km/h a tu moc lidi nepřekračuje a navíc u chodců se to průměruje, takže v globále chodí všichni stejně rychle. ;-)
Takze nakonec nepocitas stopy, ale pocet kol?
No, chudaci kamionaci...
naopak kamion je v pohodě dokud nejede po cyklostezce, to je pak průser a flastr ;-)
Když už slovíčkaříme, tak chodec nemá co pohledávat na cyklostezce. Tam se může vyskytnout pouze při přecházení cyklostezky.:-))
Ale i tak by se neměl řítit víc než povoluje značka s povolenou rychlostí ;-)
To ale vůbec není pravda!
Co vím, tak všechny odstavce upravující rychlost se týkají řidičů, případně vozidel, v jednom případě ještě hnaných zvířat, ale chodci podle mě rychlost žádným způsobem omezenou nemají!
A chodcem je samozřejmě i bruslař, takže podle mě (pokud se na to někdo cítí), tak na bruslích stovkou přes obytnou zónu nic neporuší... pokud to tedy přežije... ;-)
Jo a bruslaři/lyžaři a podobně jsou privelegovanými chodci, kteří na cyklostezky můžou... dřív jsem říkal bohužel, ale věci se mění... ale ono stejně moc opravdových cyklostezek není, v drtivé většině je to stezka pro chodce a cyklisty, kde je to jedno...
Když už jsme u toho - jak řešíte jednostopost svého kola?
Já jsem teď nedávno na bílovické cyklostezce chvíli jel za dvěma silničkama - borci v dresech Favoritu Brno, tuším - a strašně mě iritovalo, jak ten jeden z nich měl dvojstopé kolo. Přitom to bych řekl, že ti určitě mají nějaký profesionální servis.
Já bohužel nemám nikoho, kdo by jel za mnou a byl schopen posoudit jednostopost mého kola, ale sám vím, že při nasazování zadního kola je dost problém utrefit i jen to, aby horní část kola nebyla uhnutá od rámové trubky doleva nebo doprava. V tom směru nemají návarky vidlice moc volnosti, ale i tak to vyžaduje docela velkou snahu a pokud možno víc než dvě ruce, usadit to rovně.
Jak to děláte, abyste měli jednostopé kolo?
Vygoogli Mike Burrows Ratracer, dej obrázky a prohlédni si hlavně starší verze kola s trubkovým rámem. Vzadu vůbec není vidle, rámová trubka prostě nese zadní kolo vlevo od rámu. Vpředu je jednonohá vidle, a aby nebyla tak moc prohnutá nahoře pod hlavou a mohla být lehčí, přední kolo je vpravo od osy rámu. A tím dokonce mimo osu hlavového složení. Spojnice bodů dotyku kol se zemí protíná středovou rovinu rámu pod těžištěm jezdce.
Mluvil jsem na Cycle Vision tuším 2006 s Angličanem, co tam to kolo měl (nebyl to Burrows osobně) a ptal se ho, jak se to chová, když stopy kol jedou v přímé jízdě asi 5cm od sebe. Podle něj má člověk lehce jiný pocit ze zatáčení na jeddnu stranu než na druhou, ale rozdíl je relativně malý. Nikdy jsem nejezdil na tak moc dvoustopém kole, ale různě blbě vycentrované výplety a podobně jsem už zkoušel. Nemám důvod to tomu borcovi nevěřit.
Podle mě je to co popisuješ čistě estetická záležitost, drobné rozdíly nemůžeš na jízdě poznat. V odpověď na Tvou otáku tedy musím říct, že to moc neřeším. Snažím se kolo vyrobit tak, aby bylo rovně, ale nehodlám se drbat s dotahováním rychloupínáků na krev tak, aby v nedokonale umístěných patkách držely kola dokonale rovně.
Tenhle rok byl Ratracer dokonce k vidění na Spezi.
Vím, nejnovější verze, převody uvnitř rámu a tak. Jak to má s jednostopostí ale nevím.
Lezel jsem na odpruzenem dvoustopem, kde zadni kolo bylo nasikmo a jeste navic trosku zatocene. Ani po delsi dobe jsem si nezvykl, ze to uhne pod zadkem, kdyz to zapruzi. A ani zataceni na kazdou stranu jinak nebylo akceptovatelne. Mozek porad "ladi" a v zatackach vlastne porad vlni. Symetricke serpentiny byly uplne nejhorsi.
S odpružením se tam vnáší ještě změna chování kola s pružením, to může být asi pěkně protivné. Zatáčení na každou stranu jinak si zkusíš třeba když naložíš jen jednu postranní brašnu něčím těžkým. Pak vlastně jedeš neustále nakloněný na opačnou stranu a chová se to trošku podobně jako to dvoustopé. U toho Ratraceru nevím, jak moc to může být protivné, a určitě to bude hodně osobní, každý to cítí jinak. Já si třeba na Zimu dal na Oceláč kola z jiného kola a nechtělo se mi je přecentrovávat. Bez držení se dalo jet jen s jednou rukou upaženou do boku a druhou na břiše, jak to chtělo na jednu stranu, ale nepřipadlo mě, že by mi to nějak extra vadilo. Kola nebyla nakloněná nebo natočená vůči rámu, jen zadní malinko vpravo a přední malinko vlevo od osy.
Pokud bude stezka stavebně oddělená od silnice, tak jo, alespoň jsem zatím nepotkal snížení rychlosti na samostatné stezce.
A jel jsi nahoru, nebo dolů?
Taky pěkné číslo :-)
Už je ta silnice do Černého Dolu opravená?
Nová je jenom horní půlka. Ta spodní je od Černýho dolu sfrézovaná a dělaj pangejty a překopy pro propustky. Průjezný to je, ale ve všední den bych se tam nechtěl motat. V neděli nemakali.
My jsme tam jeli naposled v půlce února, z Jánek na Hoffmanku to bylo hotové a do Černého Dolu dělali pangejty a můstky, ale asi se tam dělá, protože tehdy vozovka zbroušená nebyla :-)
včera tam byki kluci od nás opravovat frézu na asfalt....prý to tam vypadá jak po povodni :-)
Podle aktuální diskuze na jednom serveru tam mají tři hnizda pro radar ( jakýsy bedny ) a nikdy není jasné ve kterým ten radar právě je. Na google street jsem jej nenašel, místo jsem identifikoval snad správně. SPZ Ti klidně na test půjčím ta už je tam známá :-D
Tak muze mit na kole ceduli s rodnym cislem nebo treba e-mailovou adresu, aspon by se overila inteligence prislusniku... tedy pokud to uz nezpracovava SW zcela samostatne vcetne odeslani pokuty, ten by se asi nedovtipil... ;)
Fotky z radarů zpracovává automatika a pokud tam čtečka nenajde RZ, tak fotku vyřadí. Někdy a namátkově ty vyřazené ještě zkontroluje nějaký ouřada jestli mašinka nechybuje a když nejsou značky a nedá se určit vlastník, tak fotky vyřazují. Pochybuji, že by někdo luštil nějaké kolo :-)
kDYBY TO KOLO MELO NA OKRAJI FOTKY HODNOTU LEHCE PRES 300 KMH, TAK BY SI TU PRACI URCITE DALI. aLE PRIZNEJME SI - KDO Z NAS NA TO MA... 8-)
Mozna Jindra, s nejakou elektrarnou...
Já myslím, že už při nějakých 80/hod na rovině by asi nechali pro jistotu přeměřit a přecejchovat radar :-)
To je vyzva pro Radka.
To je výzva pro Quest :)
S Radkem nebo Ninkem nebo Jirkou uvnitr. Ja bych tam byl treba zbytecny - tedy kdyby to nemelo byt na cervene z Javoriny dolu. 8-)
Taky me napadlo, ze do mist, kudy ty na kole nejspis jezdis rychle, by ten radar tezko dostavali...
Nicmene myslim, ze jednou se mi povedlo na Ibexu prekrocit povolenou rychlost asi o 30 km/h. Nicmene nechapu, kdo tam a proc tu tricitku pod kopec dal (zapomnel)...
Takovou jednu jsem taky nasel. A protoze jsem u ni odbocoval na lesni cestu, podival jsem se poradne. Nejaky dobrak tam tehdy zabilil kousek osmicky. Nebyla ta Tvoje podobna?
Uz je to dost davno, ale myslim, ze tamto byla spis nejaka prenosna, nejspis ji tam nekdo zapomnel, protoze siroko daleko nebyl ani naznak nejake cinnosti.
Ted me jeste napada, ze stejne skore bych mohl ziskat i v praci, protoze na vjezdu do fabriky mame znacku 5 km/h, kterou samozrejme nikdo nedodrzuje... :-)
60 bych tam na tom místě s Questem asi dal, kdybych se snažil, ale přinejmenším dokud nevytuním brzdy opravdu důkladně tak to nehodlám zkoušet. V otevřené krajině si 80 troufnu a i tak se bojím, v obci se bojím při padesáti, protože ta mrcha teda nebrzdí ani zdaleka tak, jak bych si představoval. Holanďani holt nemají kopce, neví, co jsou pořádné brzdy. To co tam dávají bych použil tak jako parkovací, maximálně :-).
Dnes (pátek 20.6.) kolem 15:45 jsem viděl modrýho leháče v Předměřicích směřujícího po stezce směrem na Jaroměř. Sám jsem seděl na lavičce a u stezky se válela kolobrnda, na který jsem dnes s kamarádem byl. Člověka jsem neznal, nebo si ho minimálně odnikud nepamatuju. Přizná se přistižený aspoň tady? :-)
Včera mezi sedmou a osmou večer v Kněžmostě lehokolo a klasika, naložený, asi kluk a holka, směrem na Branžež. Kdo to byl?
Já a s ženou svou. Proletěl jsi na to černým lowraceru tak rychle, že jsem stačil jen říct AHOJ a byl jsi fuč. Měls kliku- volná křižovatka
Bych si vás rád prohlídnul pořádně, ale musel jsem se soustředit na zmíněnou křižovatku, abych nepřerušil převodníkem nějakýho tiráka. A dojeli jste až do Dubnice, nebo táboříte tady někde?
To jsme zrovna dokončovali cestu na Branžeš. Bylo to "courání" po Českém ráji. Po letech vzpomínka na časy před 30 kily...
Dnes při obvyklé cestě z práce jsem právě opustil Ostravu a vjel na území Petřvaldu, když najednou nevěřím svým očím. Proti mě jede lehokolo. Kupodivu jsme oba reagovali stejně. Zastavili jsme seznámili se a po rozloučení s Karlem jsem dojel domů o 3/4 hodiny později. Velice příjemné páteční setkání. Tímto Tě Karle zdravím.
Narazil jsem na jedno video, hned me napadlo, ze by se to hodilo do tematu Lehokolo vs zabradli, ale tam uz je plno, tak to dam treba sem... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=0Y2Zx1gCd3k
Jsem si myslel, ze Troytec dela jen stroje, co muzou akorat po asfaltu a tady se tvari, ze chteji zavodit i s horskym kolem... coz je sice asi blbost, kdovi na kolik zaberu to natocili, ale v case 2:20 je dokonce i smyk... :-)
Dokonce smyk?
A cele to jedou skoro po asfaltu. To je mi tedy porovnani...
Jo, porovnani to urcite neni, ono uz logo v rohu napovida, kdo asi vyhraje... pritom by stacilo pres tu cestu polozit kminek stromu nebo neco podobneho, co by MTB mohlo preskocit a bylo by vymalovano... :-)
Jinak ale rizeny smyk bych na Ibexu udelat neumel. Uz jen pri jizde rovne mi kazda ztrata adheze dost vadi. Pro tebe by predpokladam projeti zatacky smykem problem nebyl?
Zase tolik jsem se do smyku nehnal, ale to ani na zabradli. Ale tech neplanovanych smyku bylo. Horsi jsou prednim kolem.
Hlavne to neni vubec teren pro horske kolo. Kdyby to bylo alespon na urovni nasich polnich a lesnich cest...
Muj nejdelsi castecne rizeny smyk byl sjezd po cervene z Velke Javoriny s Alesem Zemankem a Frantou. To bylo takove po desti rozbahnene koryto... 8-)
Reklama, nic jiného.
Ne, že bych to dělal denně, ale trofám si tvrdit, že takovýhle smyk bych na svém kole také ustál.
Zvlast kdyz na konci sami priznavaji, ze to neproslo na prvni pokus...