1) rozsekal jsem při pádu současnou svítilnu
2) jezdím celoročně na skládačce Tern do 20km denně - trochu osvětlené město, ale spíš neosvětlené cesty mimo až někdy i trochu polňačky (trápí mě zajíci a myši třeba, myš přejedeš, zajíce už moc ne)
3) po zimě jsem začal přemýšlet, že světlo stejně vyměním, abych se nezabil, takže se to jen uspíšilo
3) vykoukly na mě první Polabní mlhy
4) pročetl jsem tady všechny možné diskuse na téma světla, od Fenixů přes já nevím co, na hlavě, na řidítkách, se externí baterií i bez
Zaujal mě Fenix PD32. Dá se pořídit asi za 1600, se 2ks bateriemi 18650 (1 do zásoby) a nabíječkou a držákem pak něco kolem 2500 a to je asi limit, co bych do toho dal. Jsem omezen průměrem světla (rozumně tak do 4cm, lépe asi méně), jinak se nesložím :-) Externí baterii taky moc nechci, asi by to i na skládačce nějak šlo, ale čím méně kablíků, tím lépe. U PD32 se mi navíc líbí, že by to šlo použít hezky i jako standardní outdoor světlo.
Chtěl bych se zeptat, jak je to s tím blikacím režimem. Je to opravdu jen nouzovka (emergency), která oslňuje (podobně jako na BT10/20) a nebo to jde použít i za šera a podobně? Nechci oslňovat. Chci i blikat.
A dál - koukal jsem na ty držáky (třeba http://www.kronium.cz/prislusenstvi/otocny... ale nejsem si jist, že to světlo neztratím, když se budu hrkat někde po polňačce. Nějaký větší držák tam opět moc nedám. A taky, co s tou gumou udělá -15st.
Díky za jakékoli praktické tipy :-)
Ahoj,
mám PD32 Ultimate Edition (která už teda teď není :), ale koukni na PD35
se světlem mám dobré zkušenosti, svítí krásně, i do šířky.
strobo samozřejmě "lehce" oslňuje, ale dá se to přežít (z pohledu druhé strany, mám to ozkoušené ;-))
případně světlo naklopit při blikání víc dolů.
nebo zapnout SOS blikání - to svítí míň, ale už se při tom jet mimo město nedá - jsou tam vcelku pauzy v blikání.
jezdívám se strobem i mimo město, krásně to všechno bliká :-))
držák používám takový: http://www.kronium.cz/prislusenstvi/drzak...
a funguje dobře. dá se ale objednat i přes ebay asi za třetinu ceny. jen si měsíc počkáš ;-)
jezdil jsem s ním i v -25, a s daleko větší baterkou LD40, a držel v pohodě. takže mrazu bych se nebál.
PS: na zajíce by se to chtělo naučit bunny-hop :-)))
Díky moc za info. Držák vypadá dobře, na třetinu ceny asi hrát nebudu, když celá ta legrace vyjde na nějakých 2500, nebude se mi chtít čekat :-)
Omrkl jsem tu PD35 (http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led... opět maličko dražší, ale samozřejmě nabízí až těch 850 lm.
Ale pořád jsem trochu z toho stroboskopu nesvůj. Proměnlivé blikání asi opravdu není na normální jízdu po silnici. I když to namířím někam dolů. A zase že bych měl na skládačce 2 světla - nějakou obyč blikačku a Fenixe na noc, to se mi taky moc nelíbí (i když teda 2 zadní světla mám).
Ti zajíci jsou fakt naprd. Myš už se mi jednou pod blatníkem protáhla, ale ze zajíce mám respekt :-)
těch 850 lumenů tam můžeš mít v kuse jen asi 5 minut, pak se to samo přepne na slabší. Ale na přisvícení je to docela fajn.
já to strobo používám hlavně při jízdě přes den, když jedu po hlavní.
v noci většinou jen v osvětleném městě (tam "obyčejná" blikačka mezi reklamama a lampama snadno zanikne) nebo když projíždím úsekem, kde často bývají třeba srnky - očička jim jdou na dálku líp vidět. respektive vidím, že se pohly...
řidiči ve Zlíně jsou prasata a rádi cyklisty přehlíží. Takhle aspoň nemají blbou výmluvu typu "já ho neviděl".
zadní světla vozím taky 2 - Blackburn Mars 4 (ten mi žere baterky úplně neskutečně, možná bude někde chyba) a Smart superflash s 1w diodou. občas k tomu ještě "obyčejnou" smartku na helmě - tu mám přidělanou kvůli koloběžce, když jedu večer.
Já jsem právě taky na strobo jezdil v šeru (ráno/večer) a nebo ve dne. Ale nějak pocitově se mi nezdá to proměnlivé blikání :-)
Zadní světla mám úplně stejné, dokupoval jsem ke Smartu Blackburna jako doplněk kvůli těm mlhám, kterými hodně jezdím. Jedno je pod sedlem a druhé na nosiči. Blackburn mi žere baterky více než Smart, ale nějak drastické to není, přibližně 2x rychleji, za rok jsem ve Smartu měnil 1x, v Blackburnovi 2x.
aha, tak to já měnil nabíjecí baterky po týdnu, ta mrcha musela žrát, i když byla vyplá...
teď mám alkalické druhý týden a čekám, kdy je najdu prázdné
na druhou stranu Mars krásně bliká, rozhodně líp jak ta smartka, takže by možná stálo za to dodělat tam natvrdo sólo vypínač, případně napájet z nějakého akupacku z klasických AAček. mikrotužky jsou na dvě věci
Mně se zrovna ta Smartka líbí více. Byla snad i levnější, zatímco z toho Blackburnu jsem takový rozpačitý :-)
Ale o týdenním provozu nemůže být řeč. Určitě mi vydrží více. A to ho provozuju na nabíjecí baterky 1000 mAh.
Já používám Fenix L2D Q5.
+ svítí pro moje potřeby dostatečně (město, mimo město i polňačka)
+ tužkové baterie (vozím náhradní)
- nemá žádnou indikaci vybití baterie, svítí pořád dobře a najednou zhasne
- při použití nekvalitní nebo hodně opotřebované nabíjecí baterie se vevnitř zahřívá a ovládací gumové tlačítko se vypoukne ven
- ovládání nic moc, turbo režim se zapíná otočením přední části, což za jízdy jedno rukou nezvládnu
- rychlé intenzivní blikání (používám pouze na silnicích s velkým množstvím aut, třeba magistrála) lze zapnout jen v turbo režimu, což v kombinaci s bodem výše znamená, že pro zapnutí blikání musím zastavit
- pomalé blikání (SOS) je k ničemu
Celkově bych příště šel zase do Fenixe nebo podobného světla, ale preferoval bych lepší ovládání. Držák používám stejný jako Bruca a je fajn, byť se v terénu světlo trochu třese.
Ještě dodám, že jako doplněk používám malou blikačku http://cyklosvitilny.heureka.cz/smart-305w-micro/
Je to takové neagresivní blikání, příjemný doplněk konstatního světla. A taky yž mě párkrát zachránila, když Fenix náhle přestal svítit a náhradní baterie nebyly po ruce.
tužkové baterie už vidím spíš jako mínus. sice jdou všude sehnat, o tom žádná, ale co se týká velikosti a výkonu... nic moc
jasně, mám i LD40 na 4 tužkové (používám GP recyko+), ale příště bych už sáhl jen po 18650tkách.
s LD40 se mi ten držák na polňačce taky dobře třepal. nicméně baterku na řidítkách udržel, takže palec nahoru. s PD32 problém nemá. :-))
Jo, jsem taky rozhodnutý jít do 18650. I když musím pořídit i nabíječku. Koupím zatím 2 baterie, jednu do zálohy, nejspíš nějakou mrňavou nabíječku (http://www.kronium.cz/nabijecky/usb-nabijecka... a bude.
Dívám se, že PD35 je ještě o něco delší než PD32. To bude drncat, to nechci vidět... ;-)
já mám koupenou tudle nabíječku: http://www.kronium.cz/nabijecky/univerzalni...
a docela spokojenost
ale nevypadá špatně ani tahle: http://www.kronium.cz/nabijecky/rychlonabijecka...
nebo tahle: http://www.kronium.cz/nabijecky/nabijecka...
tu mrňavou, nevím nevím
Mně se líbilo, že je skladná, jede na USB (což mi vyhovuje asi více) a umí dokonce fungovat obráceně jako batterypack pro jiné zařízení.
Nepočítám navíc, že by se mi domácnost nějak výrazně zaplevelila těmi 18650, teď bych měl 2 a světlo bude žrát jednu. Tedy nabíječka na 1ks by mohla stačit.
Tak PD 35 je doma. Koupil jsem i doporučovaný držák na kolo (http://www.kronium.cz/prislusenstvi/drzak...
Svítilna svítí dost, ještě jsem ji teda nezkoušel přímo na kole, jen jsem poskakoval v noci kolem baráku a proháněl zajíce. Strobe není podle mě opravdu použitelný, já tohle potkat v protisměru, tak padám do příkopy :-) Je to spíš jen jako emergency. Ale nelituju, PD35 se mi líbí.
Ještě koupím asi nějakou levnou blikačku, kterou budu blikat + svítit přímo pod kolo.
Tak já jsem teď koupil FandyFire D88 za 10 USD. Malá recenze je tady: http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic...
Jinak mám přední i zadní světla na dynamonáboj, je to jistota a svoboda, sednu a jedu, vyrobil jsem si je sám, vpředu XM-L T6, vzadu červená XP-E, na silnici více než dostačující, vypínač jsem nezařadil, takže mám i denní svícení.