Všechny Vás tu zdravím a tímto prosím o radu.
Elektrokolo zatím nepotřebuju, na lehko zvládám opravdu dlouhé štreky, něco jiného je to na těžko. Nedávno sem jel na jeden zátah 210km z 20kg nákladem převážně slivovice a z požitku se stalo utrpení. Byl sem při jízdě přes Vysočinu tak na dně, že sem se do té slivovice chtěl pustit a odlehčit si. :-) Takže se snažím vymyslet něco co mě na těžko pomůže do těch ani ne moc prudkých, jako spíše dlouhých (5km) kopců. Pomoc potřebuju jenom do kopce, jinak to i na těžko ušlapu.
Takže si představuju tento vozík http://www.azub.cz/extrawheel-voyager-solo-bez... a do něj 20" kolo se zapleteným elektromotorem určeným do předního kola. Není třeba uchycení pro kotouč, na vozíku brzdu nepotřebuju. Původně sem chtěl dát do vozíku 29" kolo, ale kvůli udržení motoru v optimálních otáčkách do kopce bude lepší kolo co nejmenší, tedy u extrawheelu těch 20". Jak sem psal výše, motor chci používat jenom do kopce, takže bych potřeboval udržet optimální otáčky kolem 10-15 km/hod na což jenom 20" kolo stačit nebude a bude potřeba motor s planetovou převodovkou. Možná by i pomohl motor naprogramovaný do 29" kola, v tom 20" by se rychlost otáček při stejné rychlosti hodně zvýšila a o to tu jde.
Dokážu hodně přišlapávat, motor mi stačí na uvezení těch 30kg nákladu spolu z vozíkem do kopce, takže myslím že těch legálních 250W musí bohatě stačit.
Chci aby to bylo lehké, legální, jednoduché a vydrželo to uvézt těch 30kg 30km do kopce na jedno nabití. Pokud to pomůže do kopce trochu více, zlobit se nebudu.
V elektromotorech se příliš nevyznám, jenom to co sem se dočetl tady, takže prosím raďte.
P.S.Chci kvalitu a rád si za ni připlatím.
Na legálnost zapomeň jelikož to nesplní podmínku PAS (pedelec). V tom přípdě tam mužeš dát motor jaký chceš.
Další nevýhodu vidím v tom že by to mohlo při té váze včetně zátěže prokluzovat.
Na tyto případy je jedno možná optimální řešení a to pořídit si tento středový motor.
http://szbaf.com/product.asp?id=22
Mužeš jej použít na jakékoliv kolo a montáž je velmi rychlá.
Počítám že do 14 dnů bych mohl být jeho majitelem tak dám potom vědět až to otestuji.
Tak pokud vozík poveze jen sám sebe, jak to Juras plánuje, tak by to prokluzovat nemuselo.
A PAS snímač by snad šel taky připojit, nebo tomu něco brání?
Při ovládí které se na trhu nabízejí nebude schopen to nastavit tak aby to vezlo jen ten vozík. Buď ho to bude tlačit a nebo brzdit.
Pochybuji že by byl schopen trvale udržet danou rychlost motoru.
Řešení které jsem nastínil je levnější a pohodlnější a taky učinější.
Stačí koupit vozík do dvou tisíc (bob) a naložím do něj v pohodě 40kg.
Je to jen jedna z možných variant, konečné rozhodnutí je vždy na dotyčném zájemci.
Motor obvykle neudržuje rychlost, ale dodává sílu (proto funguje vlak tažený dvěma mašinama :-).
Známí mají přívěs za auto, kde je brždění vyřešeno úplně geniálním způsobem: přípojná tyč je teleskopická s pružinou, a stlačení té pružiny aktivuje brzdu. Takže když se vozík jakoby "tlačí k autu", začne sám brzdit. Podobně by to šlo udělat i s tím motorovým vozíkem - pokud by mu kolo před ním "ujíždělo" (teleskopická tyč by se roztahovala), mohl by sepnout motor. A naopak při stlačení tyče by zase mohl i sám brzdit/rekuperovat.
Pokud by šlo jen o rozpohybování toho vozíku, tak by to byl fajn nápad. Ale pro tlačení kola to nebude fungovat, ne? Ale kdybys to nějak vymyslel nebo někdo, tak by to bylo fajn řešení bez kabelů.
Tak asi by to bylo jen o tom, pro jaké stlačení pružiny by se motor vypínal. Pak by mohl vozík i tlačit. Myslím že příliš velké tlačení stejně nebude potřeba.
Muselo by se vyřešit zastavení, aby netlačil do zastaveného kola. Třeba tak, že motor by se spínal až od určité rychlosti (což jak jsem se dočetl stejně ty motory potřebují, jinak jen topí).
Sada by musela být na vozíku, PAS by se musel dát na konektor, totéž displej... divné ale celkem řešitelné. Možná i legální, řekl bych. Důležité je, že si stavitel uvědomuje výhodu malých kol, ale asi bych volil sadu 36V a přepletl ji do 20", pokud se tedy bavíme o naší. Plochá baterie by měla jít lépe do vozíku umístit. Ještě upozorním, že zatím nejsou k dispozici letmo uložené motory, takže pokud by to byl dvoukolák, je nutno pořídit vozík s dvojitou vidlicí. Vzhledem k nepříjemnému ovlivnění stability při tlačení bych také doporučil závěs umístit co možná nejníž, aby to bylo v zatáčkách rozumně bezpečné. Disková brzda není problém, motory jsou připraveny.
Začínám se pomalu ale jistě klonit k tomu střeďáku co bude od vás brát i Bobbob. Jaké jsou s ním zatím zkušenosti, třeba ve srovnání s tímto http://www.rebelbike.com/shop/produkt/stredovy... který se mi zdá docela předražený. A nebo třeba se střeďákem Bosch, i když je to jiná kategorie motorů které musí mít speciální rám.
Obávám se, že srovnání obou systémů bude asi umět málokdo... Osobní zkušenost mám s tím sunstarem a nemůžu si stěžovat na nějaký zásadní problém. Každopádně sunstar má torzní čidlo podobně jako bosch. Takže tady je možná první problém, že levné řešení dodávané e-totemem třeba má jen čidlo otářčení a tím pádem musíš na reakci motoru čekat třeba půl otáčky a nemůžeš motor řídit tlakem na pedály... Jestli nemám pravdu, tak ať mě e-totem opraví... Tuším, že budou mít i variantu s torzním čidlem, myslím říkal, ale otázka je za kolik...
No, ten motor v odkazu je hodně podobný, ten co budeme prodávat bude ve verzích 250 a 350W, s Torquem nebo bez. Rychlost snímání( rozjezdu) ale nemá co do činění s torzním systémem, je to o počtu magnetů na kruhu a nastavení zpoždění v jednotce.
První vzorek má zatím slíbený Bobbob, ale táhne se to, dokud mi nedorazí upravené další, nemůžu mu ho nechat. Pokud se nám je letos podaří dotestovat a dovézt, tak nejdřív kolem Vánoc.
Taky mi teda nepřijde moc šikovný v případě odpojení vozíku přemontovávat i kliky, předpokládám, že když pojede nalehko bude potřebovat aspoň dvojpřevodník.
Ono záleží jak často bude vozit zátěž. Řešení dalšího tácu je v běhu a snad v dohledné době bude na světě.
Takové elektrokolo využije i v případě jízdy do prudkého kopce v podstatě kdykoliv.
Navíc kolo bude využito po celou sezonu a ne jen třeba 5x do roka.
Ale jak jsem psal konečné rozhodnutí musí udělat Juras sám.
Kdyby mi tam ten střeďák šel namontovat kvůli řemenici, zůstal by tam a už bych ho nesundával. Spřevodováno mám přesně jak potřebuju pohonem řemenem a 11-ti rychlostní převodovkou, žádné převodníky a přesmykač.
Tak to pak jo, pokud by ti nevadilo těch pár kilo, co má ten motor.
Pokud bych ho tam měl, tak už bych ho samozřejmě využíval, ale jenom na nejmenší možnou dopomoc. Takže bych vlastně jezdil jako na nějakém superlehkém kole z možností do největších kopců přepnout na větší dopomoc a zvýšit si tím průměrnou rychlost.
Kliky proč, co to má společné s trojpřevodníkem?? Pas senzor nepřekáží trojpřevodníku, může na kole zůstat. Jediný problém je, že to nepůjne použít za jiným kolem, pokud se na něj nepřehodí snímač a displej, ale to se asi nedá nic dělat.
No idea z úvodního Jurasova příspěvku byla taková, že by jezdil buď nalehko bez motoru, nebo s bagáží na vozíku, který by měl elektropohon na výpomoc do kopce. Takže by bylo výhodné, aby byl vozík jako taková autonomní jednotka, a po jeho odpojení by na kole zůstalo jen pár kabelů, ovladačů na řídítkách, a případně ten PAS senzor. S tím středovým motorem by mu po odpojení vozíku na na kole zůstal jako mrtvá váha celej motor, a taky kliky s jednopřevodníkem, kterej by ho, pokud by měl klasický řazení, docela omezoval v rozletu. Ale Juras už vysvětlil, že převody má pořešený převodovkou v náboji. O PAS senzoru jsem psal, protože Bob tvrdil, že by tam nemohl být. Podle mě by to neměl být problém, jen by se k němu natáhl kabel s konektorem, aby šel vozík odpojit.
Když nad tím tedy přemýšlím tak jako smysluplné vidím:
a) na kole PAS + vypínač PAS a na vozíku pohon + ř.j. + baterku
b) na kole pohon + ř.j. + PAS + vypínač PAS a na vozíku jen baterku
Áčko je njblíže k idee udělat z kola zase obyčejné.
Béčko je samozřejmě možné jen s pohonem s volnoběžkou, aby po odpojení byl jediný problém vyšší váha kola. Ale ne o moc. Tak odhaduju tak třeba o 3kg? To se dá.
Aha, to jsem nepochopil, ale pak tedy abych to uvedl na pravou míru, motor, kliky, převodník, to je jeden celek. Váha 5 kilo zhruba. Demontáž odpovídá nárokům na demontáž středové osy, místo které tam motor je nasazený. Ale to mi přijde zbytečné, není třeba ho pouštět, nakonec nejideálnější výsledky s EPAC asistenčními pohony mají cyklisté - turisté, co jezdí se sníženým omezovačem rychlosti na cca 19 km/h, pokud klesnou v kopci pod tuto rychlost, pohon je potlačí, jinak nejede...jeden děda má takhle sadu už asi 3 roky a najíždí za den kolem 120 km, s cyklisty ve skupině mu to tak vychází. Baterku cucne až když to sám neušlápne.
Do čtrnácti dnů budu mít sprovozněnou tříkolku, takže by sme zabili dvě mouchy jednou ranou. :-) Kolik ten střeďák bez baterie stojí a v čem je lepší jak ten od E-totemu? Myslím ten co se dá taky namontovat na každé kolo.
O střeďáku sem taky uvažoval, jenomže nevím jestli bude na střeďák pasovat místo převodníku ozubená řemenice Carbon Drive, na novém kole sem totiž šel do skvělého pohonu řemenem a řazení převodovkou Shimano Alfine 11.
Co se týče legálnosti, nechce se mi to hledat, ale nejdůležitější je max. výkon 250W a odpojení pohonu při max. 25 km/hod, takže tam klidně může být obyčejný vypínač nebo páčka. Hlavně že se to při dosažení 25 km/hod vypne a k tomu pedelec není potřeba, aspoň si myslím. Navíc sem to chtěl mít zpřevodované jen do kopce, takže by to stejně více jak 15 km/hod nejelo.
A prokluz při správném spřevodování nemusí být problém, obzvlášť když to chci jen aby ten vozík vezl sám sebe z bagáží a možná trošičku potlačil kolo.
Je to ten samý motor jako zde
http://www.nakole.cz/diskuse/15583-elektrokola...
a pravděpodobně je to i ten co mně prodá s nějakou slevou.
Jinak dnes udajně má asi 5 ks těchto motoru odejít z fabriky. Jakmile obdrží potvrzení od DHL tak mně ten co má (testovací) odprodá.
Jinak u těch nových tipuji cenu kolem 12-13tis.kč
Ten středový motor lze namontovat na jakékoliv jízdmí kolo. Otázka převodníku na řemenici bude asi složitější ale jistě řešitelná.
Nemá takový rozhled, ale nebyl by ten výpletový střeďák na kopce vhodný s převodovkou nebo jak se to nazývá?
Co je to výpletový střeďák?
Pokud máš na mysli středový pohon ten je vždy zpřevodovaný.
No, připadne mi, že jsi reagoval na jiný požadavek než zmíněný. Juras myslí výpletový motor a Ty ten na šlapátka a terminologie není moje hobby. A ty výpletové se dělají tady podle diskuze i zpřevodované, který tu jsou doporučované jako ten střeďák do kopců, protože ten přímý je tu v kopcích odepsaný v malých rychlostech do role přímotopu. Doufám, že to není zamotané...
Ahoj. Na fotkách na "rajceti" máš motor Honda, tak proč nestačí ten?
Jinak ten tvůj nápad asi myslíš něco takového http://www.youtube.com/watch?v=MEv1_7iJ8Ps ?
No mohlo by to fungovat a klidně bych se nebál požadovat, aby to do kopce krom sebe tlačilo i tebe. Proč by ne? :)
Vozík chci ke klasickému kolu. Jinak to je přesně ten vozík co chci, jen bych do něho dal 20" kolo, což si nejsem jisty jestli půjde, zatím mi z azubu neodpověděli. Možná nakonec skončím u střeďáku, e-totem psal že by po menší úpravě neměl být problém namontovat na něj řemenici.
Ten střeďák od e-totema vypadá hezky a relativně levně a jako dobrá alternativa k sunstar, ale pohlídal bych, aby to mělo torzní čidlo... Sice je názor, že u střeďáku stačí PAS, ale v některých režimech jízdy je to podstatný rozdíl. Tak uvidíš. Jinak sám bych asi zvážil krom plusů i mínusy toho řešení... Třeba dříve vytahaný řetěz. Problémy s řazením by být nemusely, pokud i e-totem dá tu jejich vychytávku vypínající pohon při řazení. Pokud máš planetovou převodovku, tak změř, jestli bude řetěz v lince... Jinak ptal jsem se tuším před časem na symetrii klik a ta je prý dobrá. Třeba u Sunstar normálně máš pravou kliku více vyosenou než levou vlivem toho převodu na pravé straně. U e-totema je to patrně řešeno tím, že vyoseny jsou obě. Otázka je, jak moc daleko jsou pak obě šlapky od sebe a jak se na tom šlape... Ikdyž člověk si zvykne na dost věcí. :)
Nerozumím proč by se měl vypínat pohon při řazení? Pokud řadím tak šlapu jinak nejde přeřadit. Pokud použiji středový pohon nak si na zadní kolo dám nejspíše nějakého nexuse 8 tam můžeš řadit kdykoliv.
No, neřadí, nába je na tom hůř než přehazovačka, ta sice v tahu mlátí, ale jde to. Nábu nahoru tahem lanka dostaneš nějak, ale uvolněním dolů ani náhodou, většinou i bez motoru musíš udělat výraznou vynechávku, aby to přehodilo. Alfine je na tom o něco líp než Nexus a má i vědší rozsah zpřevodování. Nuvinci totéž, jedině plynulá to řeší.
Pak jedině tohle
http://www.rebelbike.com/rohloff.php
Ale ta cena je šílená.
JJ, rolhofa používají často vozíčkáři na Handbike, jde tam objednat i blokace na couvnutí, ale jinak je to celkem za ty prachy na normální kolo asi zbytečný. U nás v Čechách celkově ty náby nějak nefrčí, na západě naopak na město a podobně jedině nába.
NuVinci je přece plynulá.
Řazení sice plynulé je, ale bohužel se na nu-vinci velice těžce řadí v tahu k mému údivu, aspoň to sem pochopil z jedné recenze. Pokud by šlo řadit v tahu bylo by to asi to nejlepší na elektrokolo, bohužel tomu tak není. Mám rohloffa na tříkolce a ten v tahu řadí ale taky ne všechny rychlosti, na 29" mám alfine 11 a ta řadí v tahu všechny rychlosti, až po tomto zjištění sem zjistil že to Shimano inzeruje jako její přednost. :-)
Otázka je jestli je lepší to mlácení s přehazovačkou a nebo malé zpoždění v přeřazení planetovky... Každopádně to chce systém, který reaguje co nejrychleji, když zmenším tlak na šlapky... Pokud tam je torzní čidlo, tak by neměl být problém, aby to bylo relativně rychlé.
U těch levnějších převodovek v tahu nepřeřadíš nahoru ani dolu. E-totem píše že alfine 8 jakž takž a já si myslím že alfine 11 by to měla zvládat už bez problému. Rohloff řadí v tahu ale některé rychlosti tam jdou hůře, ale není divu při 1kw spalováku.
Ja myslím že u toho středovoho motoru bude stačit naučit se jinou techniku řazení.
Přestanu šlapat, motor vypne, zařadím rychlost a současně začnu šlapat. PAS má nějakou prodlevu než zabere. Myslím že to problém nebude.
Pokud to tak půjde, tak to bude v pohodě. Já na rohloffu a spalováku taky lehce uberu plyn, přeřadím a zase dám plný kotel. Není tam skoro žádná ztráta protože když se to člověk naučí, je to otázka max. 1 vteřiny. A né že bych musel, při většině rychlostí to jde v plném tahu, ale proč bych ty malé kolečka v rohloffu nepošetřil, měl by vydržet přes 100 tisíc km. :-)
Právě je dobrý ten torzní systém u střeďáku, že to reaguje rychleji a pro řazení.
Tak nevím k čemu mně bude když to bude o 1vteřinu rychlejší za cenu asi 4 tisic navíc.
Při jizdě na kole to nevidím jako něco nepřekonatelného a čas tu nehraje roli.
I na normálním kole když vidím prudký kopec tak si zařadím zavčasu ten nejlehčí převod abych kopec vyjel. V kopci v tahu již nepřeředím leda s velkými obtížemi.
Na převodovce i té nejlevnější přeřadíš i když stojíš, takže stačí aby nešel motor do tahu a přeřadíš třeba o 7 rychlostí za vteřinu. Vůbec netuším o čem se tu bavíte, nejsem přes elektrokola znalec, tak mi vysvětlete jaký systém čidel je pro převodovku ten nejlepší.
No problém je ten, že pokud máš ovládání motoru PAS senzorem, kterej snímá otáčky klik, tak to má nějaký zpoždění, takže když jedeš do kopce, a nechceš přeřadit v tahu, tak musíš přestat šlapat, počkat, až si toho řídící jednotka všimne a zastaví motor, a pak teprve přeřadit. Ten torzní systém by měl reagovat daleko rychlejc, a co jsem pochopil, stačí abys jen povolil, nemusíš kliky zastavovat.
Je takový dotaz do pléna, abych rozumněl diskusi.
Co je jak napojené u těch středových motorů?
Miro má motor, který je napevno řetězem spojený s jedním převodníkem klik. Když jede motor, točí klikami. Když šlapu bez motoru, roztáčím motor, myslím.
Pro případ takovéhleho motoru mi vaše diskuse o PASu přišla dost nesmyslná, takže jak je to tam zapojené?
Řeč je o klasických převodech 7,8 a více kolečku. Tam je v silném tahu řazení dost obtížné i když to jde. Jde o systém čidel pro motor ne pro převodovku.
PAS reaguje s malým zpožděním, torzní čidlo by mělo reagovat okamžitě.
Přestanu točit klikama motor ihned vypne, začnu točit motor ihned zapne.
Rozíl v ceně je ale značný.
Hlavně PAS je pro středový pohon nepoužitelný, protože pro přeřazení bys musel přestat šlapat. Není tam možné jednoduše dosáhnout toho, že šlapeš a přitom motor nenapíná řetěz. Chápu, že při kopírování řešení se Čína snaží, ale některé věci prostě zatím neumí dotáhnout do konce. Pak to teda dolaďují nějakými čidly na lanku řazení, ale už je to složitost. Neříkám, že potom to je špatné řešení, ale stejně daleko hezčí a mě přijde ten torzní systém. A dovolím si tvrdit, že právě s ohledem na řazení je to u středového pohonu důležitější než u motoru v náboji kola.
Nicméně to jsme asi dost odbočili od původního tématu... Ale je to asi tím, že Juras slevil z myšlenky tlačného vozíku jako autonomní jednotky a začal uvažovat o středovém pohonu.
Já osobně v tom žádný problém nevidím. V podstatě to tak dělám odjakživa, vždy při řazení v tahu odlehčuji. Uvidím až to otestuji jak se to chová nyní vícemeně to beru jen jako pouhý odhad.
Problém je, že s PAS musíš zcela přestat šlapat, aby motor vypnul. Nestačí polevit. U Sunstar nějaké momentové čidlo je. Při řazení stačí zmírnit tlak na pedály, ale šlape se.
Mám zato že je jen jediný člověk který to vše může popsat a osvětlit je e-totem.
Ten to má otestováno a ví přesně jak se to chová.
Ahoj pánové, tak se pokusím. V podstatě se tu řeší totéž jako u výrobců kol, kde je u středových pohonů potíž s přeřazením, hlavně u náby dolů. Reagovali jsme na to produktem Gearsensor, který je umístěn na lanku řazení a při manipulaci s řadičem přeruší nakrátko tah motoru. U převodovek totiž často ani snížení tahu není dostatečné, naopak 0,1 sekundy stop je už řešením.
Torzní řízení je v tomto ohledu o něco lepší, ale protože reakce na snížení síly v pedálech je úmyslně zpožděná, na převodovky to není plně dostačující. Úmyslné zpoždění reakce je nutností, protože jinak je jízda trhavá, jezdec na celém kruhu nemá stejnou sílu, v úvratích je nejméně, v horizontální poloze klik nejvíce. Pracuje se tedy s nějakou hodnotou ( u nás nejvyšší dosažená za jedno otočení, tedy 36 signálů PAS
) která se aktualizuje každou celou otáčku.
Pas senzor nějakého typu je všude, torzní signál je až druhořadý, aby se kolo rozjelo po pohnutí klikama a pak přešlo na torzní.
PAS senzor reaguje okamžitě po zastavení klik, je to jedna z podmínek EPAC, tedy vypnout pohon do 2m ujeté vzdálenosti při 25 km/h.
Díky za odpověď. Vysvětlil jsi to hezky. Jen s jednou částí nesouhlasím: "Pas senzor nějakého typu je všude, torzní signál je až druhořadý, aby se kolo rozjelo po pohnutí klikami a pak přešlo na torzní."
Nevím proč si to myslíš, ale můžu ti k tomu napsat jen, že SunStar reaguje ihned na tlak na pedál bez toho abych musel otočit klikami. Prostě stojím a šlápnu a motor se roztočí prakticky z nuly. Popravdě nevidím důvod proč by se kolo nemělo rozjet na základě informace z torzního čidla primárně. Umím si představit i systém, kde bude jen torzní čidlo. Samozřejmě pokud je k tomu i PAS, tak pak ř.j. může dopočítat přesně výkon cyklisty a může tomu přizpůsobit pomoc motoru. Ale že by tak daleko byl Sunstar si nemyslím. Jistě to nevím. U Bosche bych se tomu nedivil.
je to blbost,Sunstar má 36x sinus, je to shodné s Boschem (FAG produkt) Nechci to tu rozmazávat, ale bez údaje o rychlosti šlapání nejde správně namapovat torzní řídící jednotku. Navíc, z pohledu bezpečnosti se tam údaj zda se kliky opravdu otáčí musí použít, tenzometr pracuje s údajem o nakroucení osy, představ si že tam není snímač otáčení a stoupneš si do pedálů.
Jaký úhel otočení klikami je tedy podle tebe nutný pro aktivaci motoru na Sunstaru?
Řekl bych, že je menší. A je otázka jestli to natočení není jen pružností danou konstrukcí měření momentu na ose šlapání u Sunstaru. Ale nechci se přít. Ani o to nejde... Podstatnější je, že dobrý torzní systém reaguje na to jakou silou šlapu...
Když si stoupnu do pedálů tak u Sunstar se nic nestane... Musí se vyvodit moment vůči středové ose. Nemusí být vše uděláno tak, jak to znáš dle vašich kol.
Nemusí, ale je... Co mi neřekne výrobce (většinou nic), to si kuchnu a prohlídnu sám. Člověk potřebuje vědět, aby nevymýšlel vymyšlené
Kdyby to bylo podle vašich kol, tak je pak rovnítko mezi Boschem a vámi a nebo mezi Sunstarem a vami a to zatim neni. Motor je třeba srovnatelný, ale řešení čidel patrně bude jiné. Píši patrně, protože vaše kola znám jen z recenzí a zatím jsem je bohužel nevyzkoušel.
Ještě shrnutí toho co píšeš... Je tedy pravda, že se středovým pohonem, který má pouze PAS čidlo otáček, tak je možné pořádně řadit jen s Gearsensorem? Mělo by to jasně zaznít, aby si někdo nemyslel, jak bylo psáno někde tady, že přestane šlapat a pak zase začne šlapat. To je přece šílenost takhle nekomfortně řadit.
V zásadě to tak je, ale platí to i pro torzní, jak jsem tu už psal. U torzního je to snížení tahu pomalejší, díky zpoždění. U pouze PAS výkon(motoru) při odlehčení nepadá, takže tah řetězu se sníží jen o tvoji sílu, což většinou nestačí. ˇOba způsoby jsou lepší u přehazovaček, ale kdo jezdí s nábovou převodovkou, ten ví že někdy stačí i síla bez motoru a nepřehodí. Gearsesor řeší to, že nemusíš zastavovat motor pomocí zastavení klik, což je sice okamžité, ale nemyslitelný nekomfort.
Pokud u Sunstar bude šlapat naprázdno, tak motor na to reaguje.... Ano je tam nějaká prodleva, jak jsi psal, která má ten důvod, aby to bylo plynulé a nereagovalo tak moc na nerovnost šlapání. Ale je to malá prodleva. Proti tomu u systému, kde je jen PAS, tak motor potáhne at šlapeš silou nebo naprázdno. Je to sakra rozdíl. Zkuste si Sunstar a uvidíte.
Trochu to hrotíme nesprávným směrem, je zde řeč jen o řazení do kopce v silném tahu. V běžném provozu (rovina) problém asi nebude.
Mám zato že e-totem to dostatečně vysvětlil včetně mylné doměnky o zpoždění PAS.
JJ, ono je to i o tom, že na západě každá babka s nábou jezdí od padesátých let (sachs) a vidíš, když je pozoruješ, jak ty vynechávky dělají automaticky. Před křižovatkou prostě přestanou šlapat a hrknou o několik dolů, nahoru se řadí většinou tahem lanka, tak ten problém je menší, stačí cuknout nohama. Ovšem s přehazkou babka nevládne, šlapat a řadit nejsou zvyklí. Jinak ještě k té Nuvinci, měl jsem na mysli bezestupňovou převodovku, ta mění převod plynule, princip variátoru, zjednodušeně řečeno. Tam to také funguje v tahu. Ale taky není levná...
Takže to chápu tak, když mám převodovku Shimano Alfine 11 která řadí i v tahu, tak bude pro jistotu lepší použít torzní čidlo spolu s gearsensorem. Kolik by ten váš střeďák 250W (350W nechci) s torzním čidlem, gearsensorem, displayem, kabeláží a nejlepší baterkou s nabiječkou stál? Nejlepší baterkou rozuměj s největší kapacitou-nízkou váhou. Nemusí být do rámu ani na nosič, vozím brašny, takže to klidně může být poskládaný pack ve folii, tedy jestli je to dobré řešení.
Baterku si můžeš vybrat sám když nechceš jejich do rámu a to zde
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Ojednat se dá u p. Pospíšila z Olomouce
[email protected]
+420 776 272 565
Jinak možná by bylo dobré posečkat až ho budu mít a můžeš si ho vyzkoušet.
Elektrický vozík za lehokolo - http://www.nakole.cz/diskuse/14523-elektricky...