Tak co, hadate se vic doma, kdyz je tepleji? Ale uz chapu, proc tu nekteri horkokrevni jedinci touzi po opacnem znaminku na teplomeru. :-)
http://www.novinky.cz/zahranicni/309422...
Nevím kam bych to dal, tak třeba sem
narazil jsem na to, že v Německu jezdí nonstop Lipsko-Balt, tak třeba pro nějaké drtiče by to mohl být tip na příští rok.
http://www.ostseetour.info/
Pravdu di pani psycholozka.
http://psychologie.cz/proc-dnes-deti-odmitaji...
No přiznám se, že být dneska dítě tak bych dospět taky odmítl :)
Už jenom to, že bych prakticky musel vystudovat nějaký úplně zbytečný titul bych nebyl out ,pořád narážet na nějakou nuceně sebevědomou ženskou, která nabyla dojem, že má právo na absolutní štěstí a ničím neomezený restart každé myšlenky a kariéry, která ji přeletí přes nos a to až do doby, kdy zhruba ztratila přirozenou plodnost a pak by mě taková prohnala 2-3 letým martýriem plození dítětě podle návodu , protože má po 20 letech hledání úplného štěstí a pracovních úspěchů TAKY PRÁVO mít dítě :)
Žijeme v bohaté a spokojeno době, lidi nemaji starosti které by stály ve srovnání s poslednimi 10,000 roky za řeč a proto se se natolik věnuji osobni štastné svobodě až se jednoho dne proberou a zjistí, že nejsou schopni s někým SKUTEČNĚ ŽÍT ŽIVOT...
Naštěstí žádná kaše se nejí tak horká jak se uvaří. Znám i dívky neodpovídající tvému popisu.
Ba i mladé muže, co si nemyslí, že musí bydlet v mamahotelu.
Bohužel je to tak trochu dáno i tím, že u nás ve Výběžku zůstávají doma spíš ti slabší, kdo chce něčeho dosáhnout, jde mimo. Tím se však musí postavit na vlastní nohy.
http://www.stream.cz/uservideo/690533-rozvod-po...
Poučné - od začátku do konce...
http://www.novinky.cz/koktejl/309120...
Něco pro Radku....
Alespoň měli dost času si prohlédnout všechny detaily z okolí. Zaplatili si za to, tak mohli všeho vychutnávat plnými doušky, takovou možnost hned tak někdo nemá.
Ano, děkuji, snídaně se v žaludku drží zuby nehty :o)))
A to bezpečně vím, že něco takového by s emi nikdy stát nemohlo, protože do tohodle zařízení bych nevlezla. Leda v bezvědomí :o)))
Stratosphere Tower v Las Vegas. Je skoro jedno, jestli je atrakce 90 nebo 300 metrů vysoká. Na něco podobnýho jsem poprvé a naposled vlez v Alton Towers, bylo to na zemi a zbytek dne jsem měl zkaženej. A to jsem chtěl bejt astronautem!
http://www.youtube.com/watch?v=ZKiUWv_eYak
http://www.youtube.com/watch?v=OgswFsHIkeg
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/203786...
Tradiční zbraně v rukou profesionálů, prověřených pschotesty, na to už jsme zvyklí.
Ale zaujalo mne, jak zastřelil nejprve sebe a pak ženu...
Kam až vede touha po snižování nákladů:
...nestandardní situaci v oblasti Mainz – Worms, s dopady až do Frankfurtu nad Mohanem. V době prázdnin se nedostává výpravčích, zejména pro plánované čerpání dovolených a nemocnost. Situace je vážná natolik, že některé nákladní spoje jsou odkláněny na druhý břeh Rýna, noční spoje RB a RE jsou rušeny, je zavedena náhradní autobusová doprava. Dnes bude vyhlášen mimořádný jízdní řád v dané oblasti. ...
http://www.zelpage.cz/zpravy/8897
Zas nějací šílenci... :-)
http://www.designvid.cz/udalosti/britove...
Že těch zkoušek nebylo málo mi bylo jasný, ale přece jenom takhle to vypadá opravdu strašidelně...
http://www.youtube.com/watch?v=EIjkEbTIydk&...
Fuj brr tajbl, divím se, že se v některé ty roky Země z toho nerozkočila
Kdyb bylo 1. 4., tak řeknu, že je to Apríl. V téhle době to ale snad musí být blouznění z horka
http://www.novinky.cz/domaci/310112-praha-chce...
Nějak se mi nechce věřit, že to fakt myslí vážně.
Mě to nepřijde blbý. Zrovna tohle mi přijde jako fajn nápad. Lepší než jezdit z centra na Václav Havel letiště oklikou přes Motol.
Kdysi takhle fungoval eskalátor na Letnou - viz film Muži v offsidu.
Ano, kdysi byl eskalátor na Letnou, nicméně já si myslím, že 318 mil. je v současné době potřeba jinde než zrovna na stavbu eskalátoru.
To už jsme fakt tak líný, že potřebujeme eskalátor na Vyšehrad?!?
Kdo má problémy s pohybem, ten to již dneska dokáže objet MHD. Trvá to sice déleji, ale dostane se tam.
A hudbu ve stanicích také nemusím. To je naprostá debilita.
Tramvají to je zkratkou přes Nusle krásných 14minut. A každý den vyběhnout a seběhnout "za ledu a náledí se neudržuje" je také docela švanda (bez ohledu na to že se to dost klikatí a když kvaltuju beru to kolmo na vrstevnici což bývá dost o držku i když je sucho).
Nápad je to dobrý, bohužel cena je taková dost vysoká. Spíš než schody bych tam dal expresní kabinovou lanovku a vyvezlo by to i matky s kočárky.
Ten beton kolmo na vrstevnice jsem behal cestou na tanecni v tanecni obuvi jak nahoru tak dolu i za snehu a naledi a vzdycky jsem to ustal. Je fakt, ze nekdy spis po hline vedle s pomoci prkem a zapichanych armovacich tyci. Jestli tam jeste vubec jsou.
Tramvaji se da dojet budto na Paloucek a kousek pesky skoro po rovine, nebo na Povstani, nebo opacnym smerem na IPP nebo zase na Karlak. Spis nez tohle by Praha uzila tu a tam nejakou lavku (most?) pres reku.
Muzika na zastavkach je napad skoro na petici a vune by byla rovnou na zalobu. Brrrr.... 8-(
Pod Čiklovou je nějaký beton?
Pod je tahle pesinka http://goo.gl/maps/6CasC a nad je beton http://goo.gl/maps/DJhIy a ta pesinka vlevo a pak navazujici pesinka s vysvihem na mramorove arkady.
No já si myslím že tam je pěšinka a po ní to je i za sucha o tlamu a zarazilo mě žes psal o betonu. Ten horní úsek už je snadný.
V pripade neschudnosti te prvni, sla pouzit mirnejsi vedle: http://goo.gl/maps/tizy3
Ale uz peknych par let jsem tudy nespechal natolik, abych nesel po schodech.
Cyklisté Josef Janča a Milan Silný překonali nejvyšší možné převýšení v České republice - ze dna uhelného Dolu Bílina (20 m n. m.) vyjeli až na Sněžku (1607 m n.m.)!
http://kolo.cz/clanek/uspesny-pokus-o-vytvoreni...
Tak to je slušně třísklej nápad :o)))
Nápad skvělej.
Jenom by mě zajímalo, kudy se šourali a kde se zapomněli, že jim to trvalo celých 27 hodin.
Tak trasa by mě zajímala rovněž.
A pak by mě zajímalo, jak se jim podařilo povolení pro výjezd na Sněžku. Ale zřejmě lze ouřady občas obměkčit i bez toho, že by to byla blondýna s bujným výstřihem :o)))
Z Polska i bez výstřihu.
To ano, to vím, ale tady šlo o největší převýšení v rámci Česka a do toho mi teda cesta přes Polsko nezapadá.
Oni to sice nepíšou a zřejmě se tím ani nikde chlubit nebudou a protože tam jeli večer, tak si myslím, že vyjeli na Luční boudu a odtud to vzali zákazem po pěší cestě nahoru. Podobně jako tudy pojede zítra Zeman autem ze Sněžky na Luční.
Na těch stránkách v jiném článku píšou o cestě z polské strany. Kdysi jsme se tam z Karpacze taky chtěli vydat, ale tehdy jsme měli jenom treky a to nešlo ani náhodou. Po pár metrech jsme to odhoukali. Ale měl jsem za to, že se smí jen pod Sněhuli k té jejich chatě. Prý ale snad jejich ochranáři nedělají na té pevné cestě problémy. Tahle výzva stojí za úvahu. Ale asi to tam nejdřív půjdu zkouknout pěšky, abych se pak nezesměšňoval :-)
Od té chaty vede jednak kozí stezka pro pěší a pak docela slušná cesta dlážděná kostkama. Tam se to na kole dá bez problémů - teda pokud ti nevadí kopeček :o)))
Při pohledu z trekovýho kola ta cesta vypadala strašlivě (široký škláby mezi kameny). Jde mi spíš o to, aby tam nahoře nebyla blbá kombinace strmého kopce a moc rozbité silnice. Ty limity nemám bohužel zas tak vysoko.
Takhle celou cestu až nahoru: http://goo.gl/maps/5L5X0
Kdybs potřeboval potrénovat, v Praze ve Štěpánské je takový parádní úsek.
Takhle to vypadá na pohodovku. Spíš problém procpat se mezi davem pěšáků. To moc nemusím. A Poláci furt ještě dost courají pěšky.
Musíš vybrat vhodný termín.
My šli před pár lety někdy v červnu hřebenovku z Pomezek a žádné velké davy se nekonaly.
Akorát na Sněžce začalo pršet a kamarád, co to šel takhle už potřetí, tak říkal, že se mu to stalo pokaždý.
Když to nahoru švihneš kolem šesté, už tam nikdo nebude. No a když tam nikdo nebude, vzal bych to po hatích na Luční. No a když tam nikdo nebude, vzal bych to u Výrovky rovně (tam možná i cyklisti už legálně můžou) a přes Bufáč směr Vrchlabí.
Pro mě kolem šesté je u Sněžky půlka odpoledne. Sice se vyškrábu ledaskam, ale žádnou závratnou rychlostí. No, letos by se to třeba ještě mohlo povést.
Lelek to asi teďka čte a maličko se rosí :-))
Vzhledem k tomu,ž e tě "trošku" zná, tak se musel orosit jen našel ten link :o)))
Já se přiznám, že když jsem to četla, tak mě okamžitě napadlo, kdy to vy dva půjdete zkusit :o)))
Mám jedinou jistotu, že to nebude z nižší výšky než je 115 m, protože nás do dolu nepustí :-)
Dvakrát si do dolu asi nikoho nepustí, to by se jim tam za chvíli valilo cykloprocesí.
Co se ale nechat na ostravsku vyvézt z nějakého hlubinného ? :-)
Můžeš to zkusit hned zítra je ukecat na dole Rožínka, ten je ještě hlubší a pojedem okolo :-)
Jenže když začnete výtahem v Rožínce, pak musíte skončit výtahem na Pradědu. Tak získáte největší rozdíl výšek.
To by taky bylo pěkný. To bych se i obětoval, nechat se vyvézt výtahem. Výjezd na Praděd je pohodička a v nejhorším tam určitě nějaký cyklobus taky jede :-)
Nerosí, do batohu si přidá kecky a další sadu baterek a projde se na čerstvém vzduchu :-))
http://www.novinky.cz/domaci/310408-cyklista...
Nemělo by to být spíš "vytočilo"?
Proč vytočilo, Vidím to jako rozumné rozhodnutí. Řidič musí sledovat provoz včetně toho co se děje mimo vozovku a musí umět včas reagovat a zvlášť na to co může ovlivnit.
Smést bez přibrzdění a zabít jiného jen proto, že sám jede po hlavní silnici je trestuhodná zhovadilost.
"jen proto, že sám jede po hlavní silnici"?
Právě proto jsou hlavní a vedlejší silnice, proto jsou pravidla o tom, kdo dává přednost.
Podle popisu cyklista z vedlejší vjel přímo před auto jedoucí po hlavní. To je úmyslné jednání hraničící se sebevraždou. Proč za něj trestat jiného, jakou to má logiku?
Četl jsi to vůbec celé a zkusil ses nad tím zamyslet?
Řidič byl potrestaný ne za to, že cyklistu srazil, ale za to, že vůbec nereragoval na vzniklou situaci, cyklistu viděl z dálky a viděl ho vjíždět do silnice, měl dost času něco dělat, přesto neudělal vůbec nic. Bez uhnutí a brzdění ho strazil a za to dostal trest. Kdyby se řidič snaži zabránit srážce a přesto se mu to nepodařilo, tak ho nikdo nepotrestal.
Řidič auta viděl řidiče jízdního kola na vedlejší. Viděl ho stát (nikoli vjíždět) - tedy "dávat přednost" a neměl nejmenší důvod dál ho sledovat. Svoji pozornost tedy nejspíš věnoval jiným oblastem, kde se mohli vyskytnout další účastníci silničního provozu. Že se řidič jízdního kola rozhodl porušit své povinnosti nelze přeci klást za vinu někomu jinému.
---
Představte si, že na té vedlejší stála multikára s kamením a po hlavní si to švihal cyklista, z kopce mu to fakt jelo. A pak se řidič vozidla z vedlejší rozjede a řidič vozidla na hlavní nestihne zareagovat a rozmázne se o to kamení. Budete říkat, že si za to mohl do značné míry sám, že měl předvídat? A vdova nemá nárok na pojistku, protože šlo o porušení důležité povinnosti?
Jedu-li přes křižovatku na zelenou šipku, neznamená to, že můžu beztrestně smést každého kdo se vyskytuje v mém směru. Stále je povinnost sledovat provoz a řidič je povinen udělat maximum aby zabránil střetu i když se provinil někdo jiný.
Pokud cyklista mohl dostatečně vidět vjíždějící káru s kamením a měl možnost zabránit střetu a přesto to bezhlavě do káry napálí, tak nevím co si o něm myslet, snad že to je sebevrah a takovému zpravidla pojišťovny krátí plnění. Co je cyklistovi platné, že jel po hlavní a mohl to švihat z kopce, když se rozmázl o káru.
Hodně bude záležet na měření a výpočtech jestli řidič jedoucí po hlavní mohl včas vidět vozidlo zleva a mohl včas reagovat na jeho vjetí na hlavní. Pokud měl víc času něž je běžná reakční doba a přesto řidič na hlavní nic neudělal, tak to je na potrestání, zvlášť v popisovaném případě, kdy široko daleko nebyl jiný účastník provozu.
Ad druhý odstavec:
Pokud mohl cyklista jedoucí v cyklopruhu při pravém okraji rovně, vidět náklaďák v sousedním levém pruhu odbočující doprava, a měl možnost zabránit střetu, a přesto bezhlavě vjel pod kola ...
Není to stejný případ?
Prijde mi dost nepravdepodobne, ze by do nej ridic vrazil umyslne, stylem "jsem na hlavni, nemas tu co delat". I kdyby kvuli nicemu jinemu a soud by vyhral, stalo by ho to otravovani se soudem a vybehavani servisu.
Spis predpokladal, ze cyklista pocka, protoze jestli jsem spravne pochopil, cyklista na hranici krizovatky zastavil.
Uz jsem parkrat videl, jak nekdo za riditky nebo za volantem proste ztuhl leknutim a nereagoval, nebo s velikym zpozdenim. Treba ten ridic proste nemohl uverit tomu, co vidi. Mozek obcas nektere neocekavane a nepravdepodobne jevy vytesni.
Nejsem si jist, jestli je dobre tohle trestat. Ti drsnejsi ucastnici provozu na to budou spolehat a vynucovat si prednost a prostor. Co kdyz nekdo prepruhovava do pruhu, ve kterem jedu ja a agresivne se na mne tlaci? Kdyz mu neuhnu, dostanu taky flastr? Pak uz mame na silnicich justici uznany zakon silnejsiho, zakon dzungle. Hra nervu, nic vic.
Určitě do něj nevrazil úmyslně, to si taky nemyslím, jinak by to byl úplně jiný trest. Jenže je hodně lidí co prostě jedoou hodně bezohledně a i když jsou na hlavní tak ani o centimetr neuhnou aby umožnili vjetí nebo vyjetí, předjetí apod. Nevím proč to tak je u tolika lidí, ale je.
Řidič včas a správně nereagoval, proč nevím, to se z článku nedá zjistit, ale to byla chyba, řidič měl reagovat a pokusit se zabránit nehodě ale neudělal to. Jsem přesvědčený, že kdyby se alespoň pokusil, že by trest nedostal.
Drsní účastníci si budou bezohledně vynucovat nějakou přednost i bez tohodle rozhodnutí. Pochybuju, že nějaký jen trochu soudný cyklista bude trénovat auta a zjišťovat jestli zabrzdí anebo ho ve stovce smetou.
Já bych řek, že je naprosto správné tohle špatné trestat, na silnicích musí být ohleduplnost, jinak by se nedalo za chvíli vůbec na nich jezdit.
Už před lety soud rozhodl o vině řidiče pokud srazí chodce, který přechází zleva, teď to v podstatě jen rozšířil o cyklisty.
Přejíždění z pruhu do pruhu má svá pravidla a to už je něco jiného zvlášť v hustším provozu než vjiždění jiného vozidla zleva, zvlášť když je dostatečně včas viděn.
V poslední době se zapomíná na prostý princip, že chyby bolí a některé chyby jsou smrtelné. Stále sílí snaha rozpliznout odpovědnost a umožnit lidem beztrestně chybovat.
V tomto případě řidič na hlavní reagoval správně - ověřil si, že řidič na vedlejší zastavil. Bylo by dobře, kdyby se mu podařilo nehodě zabránit, nelze mu ale klást za vinu, že jiného řidiče neochránil před následky jeho vlastního krajně nezodpovědného chování.
No, to, že ten cyklista tam stál říká řidič auta a není nikoho, kdo by to prokázal.
To, že ho srazil uprostřed pravého pruhu se podle stop dá prokázat. Celou dobu mezi hranicí křižovatky, kde řidič cyklistu dle své výpovědi viděl, až po místo uprostřed pravé poloviny vozovky měl řidič cyklistu přímo před autem. Proč nebrzdil ví bůh. Nevěřím, že do něj vjel schválně, ale buď se nevěnoval řízení, nebo nepředpokládal, že tam fakt vjede a myslel si, že zastaví třeba uprostřed silnice, aby ho nechal projet...
A možná jel rychleji, než odhadl cyklista, a tomu se pak už nepodařilo dosáhnout pravého okraje cesty. Mu chyběly dva metry... Se možná přímo dívali jeden na druhého a každej si to jinak vyložil: cyklista to vyhodnotil, že stihne projet a řidič o něm ví, řidič byl přesvědčen, že ho cyklista vidí a nechá projet...
Řidič se mohl klidně plně věnovat provozu. Stojící cyklista na vedlejší není v běžném provozu jediný vjem, který musí oči sledovat a mozek vyhodnocovat. V okamžiku rozjezdu se mohl jeho obraz ocitnout zrovna v místě slepá skvrny řidiče (s tím mám svou zkušenost z pozice cyklisty jsem takto zasklil auto - rozhlédl jsem se z vedlejší, rozjel jsem se, a najednou troubilo auto a projelo centimetry přede mnou - nijak zvlášť rychle, odhadem těch padesát, přitom při pohledu tam nebylo, doktor mi vysvětlil slepou skvrnu, ukázal jak oku zmizí tečka na papíře, od té doby se dívám všude nejméně dvakrát...).
Odsoudit řidiče za jednoznačnou chybu cyklisty je imho zcela zvrácené.
Ale řidič nebyl odsouzen za chybu cyklisty. Dostal spoluvinu za to, že sám na blízkou přítomnost cyklisty nereagoval a nevěnoval mu pozornost a zcela ho v rámci dopravy eliminoval. Což se mu poněkud nevyplatilo...
Otázka je, jestli na tu přítomnost cyklisty vůbec mohl reagovat.
Podle toho, co se psalo, tak křižovatka byla přehledná a řidič cyklistu viděl.
Bohužel jen zaznamenal, že stojí a dál mu evidentně nevěnoval pozornost, což byla ze strany řidiče chybka.
Proč chybka? Každý svéprávný člověk snad sám zodpovídá za to, co dělá. Nikdo nemáme povinnost bránit druhým, aby nesli následky svých chyb.
Ne tak docela - svoboda jednoho je omezena svobodou druhých.
Pokud nejsi na silnici sám, pak chtě nechtě musíš sledovat i dění kolem sebe a reagovat na vzniklou situaci i podle jednání druhých.
No a pokud se někdo chová stylem - já jsem JÁ a on mě vidí, tak nechť se pak nediví...
Cyklista mu měl dát přednost, dával přednost, takže na něj mohl přestat vejrat, a mohl se věnovat zbytku provozu.
Každý člověk má omezené množství podnětů, které dokáže současně sledovat. A - možná to některé cyklisty překvapí - ale nejsou tu jen oni.
Cyklista se z nějakého důvodu rozhodl vjet autu, kterému měl dát přednost, pod kola. Prostě adept letošní BC.
Nikdo už se dneska nedozví, proč se cyklsita rozhodl jet.
Nicméně chceš říct, že když ty sedíš za volantem a z vedlejší ti něco vyjíždí nebo vidíš chodce stát na chodníku, že prostě zkonstatuješ "stojí" a víc se o něj nezajímáš?!?
To asi ne. Jistě ho stále registruješ, zda náááhodou neudělal něco, co jsi nečekal a za volantem na to zareaguješ.
Alespoň já to takhle dělám...
Ano. Když mi někdo má dát přednost a evidentně dává přednost, je možné věnovat svou pozornost v provozu účelněji.
Je snad něco nejasného na druhém odstavci mého předchozího příspěvku?
Jen právně to ustát je pak poněkud složitější. Podrobněji to mezitím rozebral pan D-FENS:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Přemohl jsem se a přečet si ten článek. Z textu a komentářů mne zaujaly dvě věci:
1) řidič řekl více než musel, vypadá to, že se pořád trápil myšlenkami jestli tomu opravdu nešlo zabránit a projevilo se to v jeho výpovědi. Inu, inteligentní člověk se zabývá myšlenkami, jestli to náhodou nemohlo být jinak, blbec je jistý, že za to můžou ti druzí.
2) Z jednoho komentáře:
1.s. - co to tam sakra dela
1.5.s. - to si dela prdel
2.s. - kurva doprdele, brzdit!!!
2.1.s. - kolize
2.2.s. svalova reakce
Řádek "to si dělá prdel" je možná také jedním z vysvětlení, proč řidič do nárazu nebrzdil - prostě nemohl uvěřit, že by někdo mohl být tak blbý/nepozorný/roztržitý.
Tak ono se toho kolikrát děje víc najednou. Takže to mohlo být třeba takto: jedu po hlavní, sleduju co se děje - cyklista jede ke křižovatce po vedlejší, ví o mne a zastavil, nemusím se jím dál zabývat, co támhleto auto ... PRÁSK, cyklista na kapotě.
To, že před střetem řidič nebrzdil může být známkou toho, že se nevěnoval řízení stejně jako toho, že cyklista svoje vyjetí načasoval tak, že řidič nestačil zareagovat (i když, vyjížděl zleva...). Už mi také jednou cyklistka málem skončila na přední kapotě, ani jsem nestačil šlápnout na brzdu, jenom jsem trhnul volantem.
Jedna věc je, co se opravdu stalo.
Druhá věc je, co si myslíš, že se stalo.
Třetí věc je, co vypovíš, že se stalo.
Čtvrtá věc je, co policajt zapíše do protokolu.
Pátá věc je, co z toho udělá soudní znalec.
Šestá věc je, co si ze znaleckých posudků vybere soud.
Za tu dobu může jít - nahlíženo optikou zákona - o dost významný posun, a na to upozorňuje ten DF článek.
Pokud by soud nerozhodl o dílčí vině řidiče, tak by se to pak taky mohlo vykládat tak, že je možné beztrestně smést a zabít každého kdo se ti nějakým způsobem připlete do cesty a místo na brzdu klidně můžeš přišlápnout plyn.
Je dobře, že to soud vidí jinak a že to jasně zopakoval.
Beztrestně smést a zabít každého?
Ne. Jen by bylo záhodno, aby ten, kdo neporušil žádnou povinnost uloženou mu zákonem, nebyl trestán za porušení zákona někým jiným - resp. že nezabránil následkům takového porušení.
Kdyby nic neporušil, nebyl by uznán vinným, přečti si zdůvodnění rozhodnutí soudu.
Porušil základní povinnosti řidiče, provinil se tím, že nesledoval dostatečně provoz a ani v nejmenším se nepokusil zabránit nehodě.
Podle soudu měl řidič možnost odvrátit nebezpečí a měl to udělat. To jediné mu dávají za vinu. A podle mě správně, mohl klidně mít přednost z hlediska některých ustanovení pravidel silničního provozu, ale jsou i jiné normy (nejen v pravidlech silničního provozu, ale i v nich!), kterejma se lidi musí řídit.
Je dost takových, kteří si za volant prostě nesednou, bo jim to riziko nestojí za to.
Určitě měl možnost odvrátit nebezpečí? Já popisuji případ, tu možnost mít nemusel. Byla tato možnost spolehlivě vyloučena? Nevím, neviděl jsem odůvodnění rozsudku.
Podle mne, kdyby měl řidič možnost zabránit nehodě, jistě by to udělal. Každý normální člověk se snaží zabránit nehodě. Nikdo normální jen tak z legrace nezabije cizího zcela neznámého člověka.
Právě že třeba neudělal, a ne proto, že by do někoho chtěl napálit, ale proto, že špatně třeba jen předvídal (viz. popis možné situace výše, kdy si oba mohli klidně hledět zoči voči). Tohle všechno my nevíme, ale předpokládám, že to někdo řešil, ověřoval, byly nějaké posudky atd. podle nichž soudce rozhodl jak rozhodl. Se může odvolat, můžou se třeba dělat další posudky...
Myslím, že jediný, co z toho všeho plyne, je to, že nelze věci zjednodušovat na hlavní a vedlejší a já su v právu. Život je mnohem složitější a když nejde o život, jde o h..., že ano. V tomto případě o život šlo, tak se to tak taky musí brát.
Je to podivné, ale zdá se mi, že nemáme dost informací o tom, jak to skutečně bylo.
Myslím si, že víc soudců jezdí autem než na kole, tak bych věřil jejich úradku. Sejmout někoho, jen proto, že udělal chybu, či přestupek by nemělo být normální a tenhle rozsudek působí jako tvrdě vztyčený ukazovák: dávej bacha.
Můj táta mě vždycky říkal: je dobré vědět, že máš přednost, ale vždycky se ujisti, že to vědí a chápou i ostatní na silnici.
A ujišťuješ se jak? Taky bych to rád zkusil, ale nechce se mi dotazovat na každý křižovatce účastníky provozu.
Naprosto nevědecky, snažím se koukat, jestli brzdí :-)
Když si nejsem jistej, raději brzdím sám a když jde do tuhého, použiji klakson.
Totéž při předjíždění na dálnici, už si troufnu tak z 75% přesností odhadnout, jestli mi ten přede mnou "tam vjede". On se prostě chová "divně", tušíš, co chce udělat.
Jsou dva typy šoférů:
1. nepoužije zrcátko
2. ví o mě, ale jede na "to stihnu"
Záleží na výkladu:
§4 Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
To je ovšem něco jiného, než:
Dávat bacha na všechny pitomce kolem, hádat z křišťálové koule, předpokládat, že nikdo kolem nemá odhad ...
Má přednost/ dává přednost je naprosto jasná situace. Kdo nezvládne dát přednost, nemá na silnici co dělat (bez doprovodu). Pokud tam přesto leze, jeho chyba a nikoho jiného.
Duševně nezpůsobilé osoby se silničního provozu nesmí účastnit.
Zcela běžně když vjíždím do křižovatky a jsem na hlavní dávám pozor na to jestli mě řidič na vedlejší skutečně zaregistroval a že mi skutečně dává přednost. Říká se tomu předvídavost a ohleduplnost. Bohužel po Světě jezdí spousta bezohledných.
Ten kdo nemá odhad (jede přes limit) a chybí mu předvídavost (neodhadne že si někdo může myslet že stihne přejet silnici včas) nemá na silnici co dělat (bez doprovodu).
Pokud někdo přijede do křižovatky z vedlejší nemusí být zrovna věštec aby ho napadlo že chce do křižovatky vjet.
Nemusi se Ti podarit odhadnou reakce toho druheho vzdycky. Kdybych videl cyklistu, jak stoji na vedlejsi, asi byc mne taky nenapadlo, ze se mi rozjede primo pred kola. Kdyby se pohyboval, je to neco jineho, ale kdyz stoji?
Už sis nastudoval tu 117/2002, na výklad zákonů si koukám machr, Hraboši :-)
Tak proto jste to tam nenapastoval celé :)
Jak mazané....
Váš příspěvek totiž nemá to bé a cé a díky tomuto příspěvku vím proč..
Takže napřed to b a c)
b) řídit se pravidly provozu na pozemních komunikacích upravenými tímto zákonem, pokyny policisty, pokyny osob oprávněných k řízení provozu na pozemních komunikacích podle § 75 odst. 5, 8 a 9 a zastavování vozidel podle § 79 odst. 1 a pokyny osob, o nichž to stanoví zvláštní právní předpis,5) vydanými k zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,
c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.
Ani na vedlejší silnici není účastník zbaven všech poviností které jste ve svém příspěvku mazaně vynechal, tedy řídit se pravidly provozu a předvídat, že ho osoba jedoucí po hlavní nemusí vidět, nebo špatně odhadnout.
Vidím, že se během mé dovolené nic nezměnilo :D
Je to v podstatě totéž co jejich mnohem starší rozhodnutí o chodci přecházejícím zleva, tam se z toho řidič taky nevykecá.
Jenze chodec (ne bezec) jde pomaleji, neni tedy takovym prekvapenim.
To je jasný, proto také záleží na výhledových poměrer řidiče, na vzdálenostech a vzájemné rychlosti a okamžiku, kdy řidič má možnost reagovat a kdy skutečně reaguje.
Ten článek je krapet zavádějící a málo přesný, tak jak běžně bývají, chabí tam to podstatné zdůvodnění.
Za nějaký čas bude tohle rozhodnutí i s odůvodněním zveřejněné ve sbírce, tam bude určitě dobře popsaná povinnost řidiče, co porušil a za co dostal tzrest.
Jenom doplním, je to rozhodnutí 5 Tdo 327/2013 z 20.5.2013 a nejde o závazné stanovisko trestního kolegia Nejvyššího soudu, ale jen o rozhodnutí v tom konkrétním případě. Je ale běžné, že soudy v podobných případech k tomu budou přihlížet i když nemusí.
Není to dlouhé na čtení :
http://www.nsoud.cz/Judikatura/judikatura_ns...
koukám že to počítal už i někdo jiný než já, ale podobným způsobem s velmi podobným výsledkem.
http://www.mesec.cz/clanky/kolik-nas-skutecne...
Jj, dnes by bylo dost obtížné se dostat pod 4Kč/km. Donedávna to šlo, s atmosferickým dieselem (na kterém se nemá co pokazit) za cenu prasecké ekologie (emise pevných částic), komfortu (hluk, vibrace) a jízdních vlastností (zrychlení takového auta). Ale taková auta v rozumném stavu už v bazarech nejsou a nafta podražila.
Dnes by mohlo být zajímavé nové malé auto (jsou levná a lze předpokládat, že budou relativně bezporuchová) na nějaký E85 (Thalia) nebo LPG (Sandero). Navíc, pokud daníš nějaký příjem jako OSVČ, dá se komplet provoz dát do nákladů, což s ekonomikou provozu pohne víc než nějaký trapný litr na spotřebě...
No ono to u některých cyklistů vychází ještě hůř.
Znám pár lidí, kteří najedou na značkovém celopéru nebo předraženém městském kole za rok doslova pár desítek kilometrů :)
Jinak střízlivě vzato ani provoz kol mé rodiny nestojí určitě málo... radši to ani nepočítám.
Kdyby Češi dbali na prevenci a žili střídmě, ušetřilo by se 25 miliard
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zdravotnictvi-by-pomohla...
Kdyby Češi namísto zdravotní daně platili za lékařské služby, jistě by více dbali na prevenci a žili střídmě.
Nevím, nevím... mám dojem, že nejtlustší jsou Američani...
Mexicani. Ale Amiky maji v zavesu a ti pak zase Cechy.
Díky za upřesnění. V absolutních počtech to tedy pořád vypadá na ty Američany... asi to zdravotní daní nebude...
U nich treba ne, u nas treba ano. 8-)
Take myslim. Uz jen zavedeni poplatku pry celkem zabralo.
Že po zavedení poplatku začali lidi žít střídměji? :-o
Hlásím se jako jeden zkreslovač statistiky. V roce 2007 jsem byla od května do konce roku na neschopence. Dvě hospitalizace se dvěma operacemi, mnoho odborných vyšetření mezi tím, po druhé operaci opakující se virózy a angíny asi v důsledku oslabení organismu...
2.1.2008 mi sončila neschopenka (od 1.1. byly zavedeny poplatky). Od té doby jsem obvoďačku viděla dvakrát a jiného lékaře vůbec ne. (Teda krom zubaře, ale tomu stejně platím daleko víc než poplatky.)
Asi jsem někde číslem ve statistice, jak po zavedení poplatků lidé přestali zneužívat lékařské péče. :-)
Dneska (nebo vlastně už včera...) mě robota zavála do podhůří "nízkách" Alp. A kromě kulisy krásných kopců mě hned dopoledne zaujali tři český natěžkysti (podle vlaječky) kousek za hranicí na zvlášť frekventované silnici E 55 mezi Dvořištěm a Freistadtem. Kromě zoufalého provozu je to navíc ještě staveniště dálnice se zužováním silnice a klikatinama. Ať jsem se snažil jak snažil, nemohl jsem pochopit ten jejich masochismus. Sice jim nic nebrání tamtudy jet, ale táhnout se do kopců v randálu a smradu, kdy každý kamion za nimi musel skoro zastavovat a pak se vedle nich rozjíždět. Navíc riziko z nervozity. A přitom je tam tolik různých klidných alternativ...
Možná si mysleli, že ten frekventovaný úsek rychle překonají, možná na něj zabloudili.
Já se takhle jednou natěžko rozhodl asi 2 km překonat po silnici Slaný - Velvary. Vůbec jsem nečekal jaký tam bude provoz ani to, že tam jsou vyjeté koleje, díky který jízda po kraji silnice bude velmi obtížná.
Tak se nám to vrací zas do vyjetých kolejí. Už žádné "klimatické změny", nebo dokonce ochlazování, máme tu zpět staré známé "globální oteplování".
http://zpravy.tiscali.cz/na-zastaveni...
Líbí se mi, jak je pár týdnů trochu teplo a hned se vyrojí "vědecké studie". Už se těšim, až bude v lednu pár dní trochu pod nulou, jak "vědci" otočí :o)))
Jediná smysluplná věta celého článku je tato: "V případě scénáře nízkého množství emisí se do roku 2040 počet extrémů stabilizuje, zatímco v případě scénáře vysokých emisí se teplotní extrémy budou dál rozšiřovat…". Extrém je velké vedro v létě a silné mrazy v zimě. To, že si to novináři narazili na oblíbené "globální oteplování" není problém "vědců". ;-)
Ehm? Četl jsi první dvě slova perexu?
jsou to *Klimatické změny*
Ale samozřejmě! Ovšem jestli jsi ty neskončil jen u toho perexu, dočetl ses jen a pouze o oteplování. Já původně bláhově myslel, že pojem "změny" byl zaveden proto, aby se do něj daly zahrnout jakékoliv "odchylky" od námi vysněného "normálu" :o)))
"Normál" už je zastaralé slovo. V současné době je IN používat "medián"...
A četl jsi i něco víc než jen perex? Hned v prvním odstavci je použita věštba, že země se bude v 21. století "nadále oteplovat".
Nové je na tom to, že údajným důsledkem emisí CO2 není jen oteplování nebo ochlazování, ale také výkyvy teplot. Prostě cokoliv se nám aktuálně na počasí nelíbí, za to může démonický CO2.
Co je naopak tradiční je vyvolání pocitu viny (údajně rozhodující je ten zlomek CO2, který z celé přírody vyprodukuje lidstvo), a naléhavost ("opatření" je nutno udělat dnes).
Je to primitivní způsob propagace používaný například při prodeji hrnců (vaše hrnce doma zabíjí vitamíny a uvolňují do potravy Vašich dětí karcinogeny, a nejlepší je to změnit hned, navíc dnes tu máme akční cenu na sadu hrnců) nebo pokrývek (vaše děti spí mezi roztoči, to musíte změnit okamžitě, a jedině dnes k nim dostanete polštářek s esencemi z mrtvého moře zdarma). Ale když se tomu řekne "studie" - raději už ani ne vědecká, protože by se po těch vědcích a vědeckých metodách mohl někdo pídit - a vyjde to v mainstreamovém (ještě lépe ve veřejnoprávním) médiu, stádo tomu zas uvěří, a další stamiliardy a biliony z kapes daňových poplatníků do ekobyznysu potečou.
http://zpravy.idnes.cz/spor-o-cikanskou-omacku...
Za chvíli budou protestovat chlupatý proti chlupatejm knedlíkům...
To už někdy na jaře protestovali v Rakousku proti nějakému obdobně nekorektně pojmenovanému jídlu.
Já bych zakázal i kladenskou pečeni. Zrovna tento týden jsme v rámci poznávání historie byli s dcerou před pomníkem lidických žen u kladenského gymnázia. Myslím, že by argumentace s koncentračními tábory mohla být podobná.
Že se nám těch studií teď v okurkovce urodilo:-)
http://tn.nova.cz/zpravy/prehled-tisku/mf-dnes...
Jinak jde o recyklát rok starého článku:
http://www.vitalia.cz/clanky/nezdrave-sporty-z...
...o dvaapůlstránkovém článku (z toho jednu stránku zabírá seznam zdrojů a kontakty na autory), jehož obsahem je citace a komentář asi deseti jiných článků.
http://www.drnespor.eu/TelAAd3.doc
Zajímavý počin:
http://www.raft.cz/Clanek-Pripravuje-se...
jsou to MAGOŘI!
http://youtu.be/hzdQ4XKXgME
http://mediafax.nova.cz/clanek/ostatni/cesi...
Ke konci loňského roku mělo Česko 602 město.
Dvě město, to chce vážně cit pro jazyk:-)
Prijde mi kontraproduktivni z hlediska ucasti, ze jsou cyklozvoneni a cyklojizda ve stejny den, ale ja stejne masove akce nerada, tak mi to je osobne sumak. Jen ze me na to upozornil kamarad, ktery by rad na oboje a boji se, jak to bude stihat.
Přemýšlím, jaké má asi máš "okres na severu" vyhlídky. A to v článku ani neni započítán náš výběžek :o(
http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/chude...
Já už bych snad v referendu hlasoval pro připojení k Sasku, přestože skoro neumim sasácky šprechtnout a nemám je moc rád ...
Nechcete si někde jižněji od nás nechat u sebe taky nějaké ty dobře přizpůsobené?
Teď se zrovna tady proslýchá, že zavřou fabriku v Poustevně a celou výrobu přestěhují do dříve filiálky někde u Plzně. Přeci jen vozit denně X kamionů mezi Poustevnou a Plzní je blbost. Jednou to přijít muselo, ale je to blbý.
S tím Saskem. Já byl včera v Sebnitz okouknout, jak pokračují práce na železničním spojení Sebnitz-Poustevna. V Sebnitz je docela smutné, jak ta ulice od náměstí k nám je plná prázdných domů. Tyhle okrajové části jsou problém na obou stranách, ale u nás se to zhoršuje výrazně víc.
Při připojení k Sasku bychom to do hlavního města měli blíž a mohli si spolu s Lužickými Srby hrát na národnostní menšinu.
O tomhle železničním propojení mi vyprávěj... Vloni na orienťáku jsme přijížděli od německých skal, projeli Sebnitz a měli jsme najít další bod tam, kde končí naše koleje. Dali jsme ještě u germánů takovej kufr. Zahrádkářský kolonie, les, neprůjezdný rybníky, louky. Nakonec jsme se tam vyloupli, ale času jsme ztratili kupu. A prý se to dalo projet po původní trati. Holt, místňáci zas měli výhodu.
Zaujala mě ta pračka (a tiše a asi marně doufám, že ne automatka) . Vzpomínám si, že jsme už s mrnětem začínali bez ní a pořizovala se trochu později (a to se tehdy plínky praly).
Možné je ale asi všechno. Před delším časem byl zvrchu i nápad přispívat potřebným i na útratu za telefon, jako určitou sociální nezbytnost. To snad umřelo.
U nás se třeba od srpna zvýšilo jízdné, na krátkých vzdálenostech skoro o 50 %. Což pro rodiče dojíždějících žáků je další zásek do rodinné kasy.
A pak se na třídních schůzkách od nějaké matky dozví vysvětlení, že její dítě nemá pastelky, protože jim na úřadě na ně nechtějí dát peníze. To jen přilévá oleje do ohně.
Pračka. Je to asi 3 týdny, co tu jedna cikánka na druhou cikánku helekala, že musí jít v pondělí na sociálku, že se jí rozbila pračka. Já málem vypadl z vokna, když jsem to slyšel, protože mě pračka taky už nějak kňourá a bude třeba vyměnit.
Minulou sobotu nám vypnuli elektYku. Cikáni měli problém, že si nemůžou uvařit kafe a hlavně, že jim rozmrzne maso v mrazácích. A jedna opět helekala, že jsou na to paragrafy a že bude chtít vrátit peníze.
Těm to v těch kedlubnách ekonomišky myslí.
Zas mě ta poslední věta dostala:-)
Ty už seš pro mě spíš na východě :o)
Aha. Na východě už jsi to zaplnil, tak teď hledáš někoho na jihu:-)
Počkej, tos mě nepochopil! Já tak trochu apeloval, aby nám je sem od jihu furt neposílali ...
Ahaaa:-) Už to vidím....
Máte tam asi měkký ouředníky. A ti rozdávají a rozdávají. A nejspíš dělají "potřebným" málo problémů. A to se mezi nima rychle rozkřikne a už se valej. Kdyby tam na úřad narukovala banda pořádných střelců, co jim bude dělat furt nějaké problémy a klást alespoň dočasně překážky, viděl bys ten odliv do přívětivějších lokalit. V tomhle jsou neskutečně přizpůsobiví.
Myslíš těžkooděnce?
Oni to umí. Nechodí jednotlivě, ale dorazí celá famílie. A když tam pak stojí velký tlustý Demeter s uječenou ženuškou a oba naléhají a když je nejhůř, tak ona začne ječet a "argumentovat"....složitá to situace.
Já to vidím tady na sídlišti. Spousta lidem zdejší situace vadí. Ale nic s tím nenaděláš. Když si trošku povyskočíš, tak během chvilky tě sejmou a ty zjistíš, že je lepší držet ústa než mít problémy. Je to hnus, ale je to realita.
To by možná pomohlo. Jako když na nespokojené se situací ve Výběžku v roce 2011 přijeli policajti odjinud a dlouho tady pobyli, mohlo by mít MPSV elitní jednotku anonymních úředníků, kteří by jezdili do krizových oblastí určovat sociální dávky. Jinak chápu úřednici, když jí Demeter naznačí, že pokud bude dělat problémy může dojít cestou domů k úrazu, že potíže dělat nebude.
Řešení by to asi bylo, ale je to na hlavu padlé:-(
Já zastávám jednodušší volbu. Bez práce nejsou koláče a když nejsou koláče, tak nežereš.
Naše město potřebovalo pár lidí na údržbu zeleně. Tak se šáhlo na ouřad práce. Nebyl to povel, byla to nabídka. Koho myslíš, že jsem v ulicích potkával? Bílé ženy a muže. Ona práce je a né že ne. A hrabat listí dokáže i průměrný cikán. Jenže těm se nechce....
Jen tak humornější poznámka. Už 14 dní pozoruji dva cikány, jak si před barákem opravují Felindu. Já bych je asi taky nezaměstnal. Jediné co stihli je, že odmontovali kolo a upadl jim motor na zem. Ten už tam leží od minulého víkendu:-))
Tak jasně že jeden partyzán by to nespasil. Ale mít podporu odvrchu a začít drobnejma překážkama (a přitvrzovat) a ukázkovou a vzornou byrokracií důsledně v mezích zákona... Já vím, lehce se to píše, hůř udělá. Ale co třeba vím, tak z Hradce se dlouhodobým a soustavným mírným pruděním galérky stalo docela klidný a bezpečný město. Šmejdi šli prostě tam, kde měli větší klid. Cikorky nejsou jiný.
Oni podporu od vrchu mají.
Jenže šmejdům raději uhneš. Nechceš mít problémy. Snadnější je pak se "uspokojit" na obyčejném a slušném člověku.
Proč cikán dostane prachy na kde co a má kamarádka (bílá), samoživitelka, která potřebovala pár korun (žádala o 500kč) na školku pro své dítě nedostane nic??? A právo na to měla, jen se ouřednici asi nechtělo...
U nás byla jedna učitelka, co bydelala s dětmi na samotě a zdrhnul jí manžel. Potřebovala jen trochu pomoc, než se se zhoršenou finanční situací srovná. Na sociálce ji řekli ať prodat auto.
Kamarádka zažila něco podobného. Samoživitelka, jedno dítě a ještě starší nemocnou babičku. Ona pracuje kde se dá. Ale moc nemůže, protože se musí starat o babičku (ta je už skoro nemohoucí).
Žádala o příspěvek na bydlení. Ale nějak to nezvládla s papírováním. Nedodala nějaké lejstro (samozřejmě dle ouřednice to nejdůležitější) a na sociálce udělali škrrrrt a máte smůlu. Čau. Žádost můžete podat až za tři měsíce. A vůbec jim nevadilo, že nemá z čeho žít.
Za tři měsíce přišla a papírové kolečko znova. Nakonec ji ouřednice řekla, ať se přestěhuje do menšího bytu. Kamarádka už se tam rozbrečela, protože bydlí v 1+1 a fakt do menšího už to snad ani nejde. Táhne se to už od jara a nic není vyřešeno.
Naštěstí má kolem sebe pár skvělých lidí, kteří ji finančně pomohli.
Takhle se stará stát o ty nejslabší (nemocné, matky...).
Hodně zajímavý je ten Petrův nápad s komandem cestujících úředníků, střelců, "odkudsi". Ti by se tam jen mihli, rozhodli a zase zmizeli. Místní úřednice by už jen vykonávala a neměla by na změnu rozhodnutí vliv. Řekl bych, že by to leccos změnilo.
Nevím jestli jsem to sem už nedával.
První fotka je z 13.4.2009, ta druhá je stejné místo 30.7.2013.
Jak ta příroda si s tou opuštěnou tratí rychle poradila.
No to je zajímavý...
Kdeže to je?
Kousek od hranic: 51°4'31.600"N, 14°12'33.516"E
Koukám, že nějak nefunguje uložení vlastního bodu na mapách seznamu.
? Vpravo nahoře, sdílet mapu: http://mapy.cz/s/8iRv Případně záložka místa, lokality body a pravé myšítko click na bublinu a přidat vlastní bod.
Jak jsem teď taky trochu jezdila na kole po Norsku, tak mě zaujalo, jak se to tam v tomto ohledu docela změnilo oproti takovým pěti-šesti letům. Kdysi byli norští řidiči k cyklistům velmi tolerantní a ohleduplní. Běžně platilo, že cyklistovi patří celý jízdní pruh a řidiči se dokázali vléct za cyklistou celé minuty, aby ho mohli objet bezpečně. Dnes sice pořád platí zákon, že cyklista má nárok na celý jízdní pruh, ale už to řidiči moc nedodržují. Několikrát mě předjížděli stejně natěsno, jako řidiči u nás, také třeba v momentu, kdy jelo auto v protisměru. Také někteří na mě troubili, kdysi naprosto nevídaná věc. Třeba je to tím, že dnes už díky přistěhovalectví hodně řidičů v norských autech nemusí být zas až tak moc původní Norové. Mluvila jsem o tom se svou norskou kamarádkou, také cyklistkou, a ona říkala, že je to tím, že se pro cyklisty nastavělo strašně moc infrastruktury v každé vesnici a městě a vede to k tomu, že řidiči mají pocit, že cyklista na silnici nepatří. Tak já nevím, ale ta změna je evidentní.
Norskem jsem jezdil před 10 lety a Norové jezdili jako dobytek (Oslo a okolí). Zatímco Švédové se chovali velmi ohleduplně. Rozdíl byl opravdu markatní. Přitom to jsou národy zhruba na úrovni Češi-Slováci.
Norskem a Švédskem jsem za posledních 10 let jela asi 6x autem i na kole. Platilo, že když je někde povolená 90tka, jede se 70 (pokuty jsou pěkně mastné). Dnes už to moc neplatí.
Také jízda tunely, kterých je v Norsku nepočítaně (mám pocit, že se Norové rozhodli vyrobit každému občanovi jeden vlastní). Bylo to vždy pro cyklisty tolerováno, ačkoliv to zákon zakazoval. Dnes tam číhá policie a rozdává mastné pokuty. Ne, že by jízda tunelem byla nějaké velké terno (strašný hluk a výfukové plyny), ale někdy tunel prostě nejde objet. Takže některé destinace (silnice Fauske - Sulitjelma je z 50ti procent v tunelech) jsou pro cyklisty nejetelné. Prostě se v těch úsecích čeká na autobus a tunel se překoná pomocí něho. Pročež jsem si tento "zážitek" odpustila:-))
Nemáš někde odkaz na důvěryhodný zdroj, že je jízda na kole v tunelu v Norsku obecně zakázaná? Podle mě to neplatí, a nevidím nic takového ani třeba tu http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf... (ale možná to není ten správný zákon, nevím ...).
Nakolik vím z praxe jsou jen některé tunely s explicitním zákazem vjezdu cyklistů značkou (a některé s implicitním, pokud jsou na silnici pro motorová vozidla), ale to jsme vždycky potkali jen tehdy, když existovala rozumná objízdná silnice nebo cyklostezka.
Letos jsme byli (mimo jiné) na Lofotech, tunelů jsme projeli nepočítaně a v žádném se nikdo netvářil, že bychom tam neměli co dělat. Předjíždění přiměřeně, jet v pátek odpoledne po E6 v místě, kde je to jediná severojižní spojnice sice není moc příjemné, ale vzhledem k tomu provozu se vůbec nedivím, že to řidiči brali způsobem dvě auta plus kolo se vejdou ... no vejdou :) Dokonce i když jedno z těch aut byl kamion. Ostatní silnice mi přišly stále stejně v pohodě, tj. víc jsme se bál, že předjíždějící nabourá protijedoucí auto, než že ohrozí mě coby cyklistu.
Bohužel nemám odkaz, čerpám z informací norské cyklistky, kterou dobře znám. Ale požádám ji o něj.
Ano, kdysi problém s tunely nebyl, běžně se jimi mohlo projíždět. O policistech číhajících před tunely mi také říkala ta kamarádka.
Tak se Marble moc omlouvám, nějak jsem to popletla.
Tunely nejsou v Norsku obecně zakázány pro cyklisty. Jen jsou dva druhy tunelů, ty průjezdné pro kola a ty pro kola zakázané. Když jsme o tom s Berit mluvily, měla na mysli právě to, že kdysi i ty zakázané tunely cyklisté projížděli a nikdo si z toho nic nedělal. Dnes už se to prý docela hlídá a pokutuje. Taky spousta tunelů nemá už objízdné trasy, vznikají nové, především ty podmořské a ty prý jsou vesměs moc dlouhé a mají velká klesání a stoupání, takže většinou pro cyklisty zakázané. Řeší se to ferou.
Jinak dobrý zdroj informací o norských tunelech pro cyklisty je zde:
http://www.cycletourer.co.uk/maps/tunnelmap.shtml
Podle toho jsou skutečně všechny na Lofotech průjezdné.
Omlouvám se:-))
Díky za ujasnění (a omlouvat se opravdu nemusíš :).
A taky díky za odkaz na mapu. Docela mě překvapuje, že je pro cyklisty zavřený třeba Amlatunnelen (https://no.wikipedia.org/wiki/Amlatunnelen). Já ho před pár lety projel oběma směry a nikde žádný zákaz nebyl (i mi uměli prodat lístek pro kolo na tom trajektu). Tak doufám, že to není nějaký trend přidávání zákazů. Mám pocit, že z Fodnes žádný jiný trajekt nejezdí, takže cyklista, co přijede po 53 (z jižní strany Jotunheimenu) tady docela beznadějně zadře protože nemůže ani na sever, ani na jih ... :( Ale hlavně tu ten zákaz nechápu, směrem k přístavišti je to takový kopec dolů, že na kole jedu skoro stejně rychle jako auta, a nahoru je zas velmi předvídatelný provoz daný cyklem trajektu (tj. po většinu doby tunel prázdný). Povolené podmořské na Lofotech byly rozhodně méně příjemné než tenhle ...
Když tak koukám na tu mapu, tak mě napadá jestli se tam taky jedí i po povrchu, nebo se jen krtkuje. Vždyť to musí být strašné lézt pořád jen z díry do díry :-)
Tedy ten tvůj překlep "jedí" mi teď dal dost zabrat.
Chvilku mi trvalo, než jsem pochopila, že se "po povrchu určitě nejedí" :o)))
No jo, některé překlepy dají zabrat :-)
Tak tady: http://www.visitnorway.com/Aktiviteter-og... vcelku jednoznačně píšou, že se většinou tunelů v Norsku na kole smí jezdit. Což vcelku odpovídá a nemyslím si, že by zrovna ta silnice 830 měla být nějaká výjimka obzvlášt když to je jediná spojnice do toho městečka.
Zvláštní - já letos postřehla podobnou změnu v Rakousku. V jednom případě mě malý fiat, který by se byl do toho jednoho pruhu se mnou v pohodě vešel, doslova vytroubil a vytlačil ze silnice. Takhle křiklavý případ to byl jediný, ale že nás auta při předjíždění "lízala" hodně natěsno, to jsme zažívaly každou chvíli. Připouštím, že místo bylo takové, kdy jet za námi dost dobře nešlo - kopec, kde jsem byla za rychlost 6km/hod dost ráda a to se asi nedá, aby se auta za námi táhla a místo na předjetí obloukem tam nebylo (fakt tudy byla značená "Salzkammergutradweg" - jinak by nás nenapadlo tam lézt). Ale že ani nepřibrzdili a švihali to naplno, to mě dost děsilo.
Jestli ono to není tím, že cykloturistika je na ústupu. Začala vládnout dopravní cyklistika:-))
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava...
Prosím, nelinkuj ty kraviny z Týdne. Děkuji.
Co je na tom kravina?
Me stvou na takovychto clancich napriklad jejich nepresnosti, ktere jsou z casti ucelove a z casti neznalostni. Napriklad to "bezmala 300 tisic" je ucelova nepresnost.
Studie stála městskou část bezmála 300 tisíc korun
...
Městskou část stála "229 400 korun včetně DPH"
Jinak tedy tento clanek je dle me celkem v pohode. Napsal ho taky nekdo jiny nez predchozi clanek z Tydne na tema boje mezi cyklisty a motoristy, ktery me ponekud nadzvedl ze zidle.
Právě, že se mi ten článek zdá docela korektní. Nevidím na něm nic přehnaného ani nereálného. Tyhle částky se běžně zaokrouhlují nahoru, novinářsky to působí zajímavěji a pokud se přesná částka dá snadno zjistit, tak to není zase tak velký problém.
Nadsazeni bezmala o 30 % je tedy dost za hranici zaokrouhlovani, a to i novinarskeho.
Je to víc bulvární, ale buhužel mimo odborné články něco podobného snad dělají dnes všichni novináři. Tahle zaokrouhlovaná čísla vždycky beru s rezervou.
Bezmála není "zaokrouhlení". Je to bez 70.000 vyhozených tři sta tyček, a beztak z toho budou další zbytečné výdaje. Takže bezmála 300.000 je spíše opatrná optimistická formulace :-/
Bezmala je neco jako skoro a 230 neni skoro 300. Pokud u Tebe doma ano, mas zvlastni finance.
Ten článek původně obsahoval víceméně opsaný tento odstavec: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
4. Některé ulice budou vyhrazeny pouze pro cyklistickou "dopravu" a zcela uzavřena pro jiná vozidla. To se bude týkat ulic Lucemburská, Jeseniova, Za Žižkovskou vozovnou, Zelenky Hajského, Kubelíkova, Slezská, Šrobárova, U Vinohradského hřbitova, Pod Lipami + Osiková, V Zahrádkách. Mapka zde, vše, co je zelené.
Koukám že po vyreklamování (kromě Vráti jsem do redakce psal i já) došlo k opravě.
Jenže neobsahuje, takže to kravina není. Článek je z 18.8., tak jak by to mohl být upravovovaný a nepůvodní článek?
Kde jsi k tomu datu přišel? Mají tam napsáno "03.07.2013 11:00 Původní zpráva". Jestli ono to nebude s pravdivostí zhruba na stejné úrovni jako to Tvoje okrádání školaček, že?
Koukal jsem na datum v záhlaví (nad názven Týden.cz), nějak mě nenapadlo, že se to datum nevztahuje k článku a že článek zůstává a datum se mění.
Pokud nekdo mate trvale bydliste na Praze 7 a sdilite mou nechut k megalomanskym stavbam a zaplevelovani Prahy obchodnimi centry, tak by vas tohle taky mohlo zaujmout.
"Chceme, aby se tématem Stavby Paláce Stromovka zabývalo zastupitelstvo! K tomu potřebujeme sehnat 160 podpisů občanů s trvalým bydlištěm na P7 a to do 2.9.! Podpisové archy na vyžádání po e-mailu, dále budou umístěny na několika veřejných místech.
Děkujeme za Vaši pomoc! [email protected]"
http://www.palacstromovka.cz/cs/o-projektu...
Mám obavu, že tohle už je jen výkřik do prázdna.
Když prokaučovali to, že se plac prodal developerům a navíc jako stavební pozemek, tak teď už si každý na ouřadě s podpisovým archem akorát vytře...
Mimochodem - i před tím prodejem probíhaly protestní akce. A byly k čemu?!?
Štve mě to a ještě víc mě štve, že takovéhle podpisové akce jsou opravdu na houby. Nikdo na to nebude brát zřetel.
Nemohli by to udělat i na kolo?
http://www.stoplusjednicka.cz/nizozemska-stella...
Na baterku dojezd 400 km, při slunečném dni až 675 km... :-)
Na kolo by to bylo prima, jen tohle auto nebude nejspis moc bezpecne...
Honza s Karlem z Czech solar teamu dokázali na baterii uject přes 300 (určitě ale fest přišlapovali, bylo slunečno a rovina).
U těhle solárních hraček není tak problém jak daleko to dojede (prostou úvahou docházím k tomu, že za jeden den pouze na slunce 675 - 400 = 275 km, ale jak dlouho to potom to slunce bude dobíjet, zdá se, že tuhle káru solarkem nabíjejí 2 dny, než mohou vyjet.
A to dost cestování limituje.
http://www.novinky.cz/koktejl/310870...
Kdyz na to tak koukam, vlastne by mi nevadilo, kdyby takhle vypadaly cyklostezky. Alespon by byla cesta do prace zajimavejsi. 8-)
Padělání veřejné listiny je v pořádku.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soud-zprostil...
No jo, Plzeň... :o)))
"...že škoda jednáním obžalovaného způsobena nebyla. "Z toho vyplývá, že tím pádem nemohly být ani naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Tím pádem ho soud musel zprostit," uvedla soudkyně..."
To se mi snad jen zdá.
Takže ikdyž padělám úřední listinu, ale nezpůsobím tím škodu, tak se vlastně nic neděje...
Tak to si asi skočím do Plzně pro magisterský diplom :o)))
Dělo by se - ale má to kratší promlčecí dobu, než podvod. Což mi nepřijde až tak nepochopitelné.
Jo, to jsem také četla.
Spíš mě na tom zaráží, že nijak nebylo posouzeno, že v důsledku toho vysvědčení byl přijat k výkonu povolání (alespoň tak tomu rozumím) a bral za to mzdu - tady z mého pohledu škoda vznikla, protože bez vysvědčení by to povolání zřejmě nevykonával.
Ale jo - posouzeno to tam bylo. Povolání prý vykonával svědomitě.
Nejde o to, jak ho vykonával, ale že ho vůbec dostal. Bez vysvědčení by ho s největší pravděpodobností nedostal.
Tím pádem bral mzdu, která mu nenáležela.
Vím, jak to (byrokraticky) myslíš, ale mzdu snad nedostával za to, že byl přijat, ale za práci, kterou odváděl.
No, je to celé na hlavu postavené.
Odváděl práci, na kterou je předepsaná maturita, v odpovídající kvalitě i bez maturity.
Z mého pohledu podváděl (ikdyž škodu nezpůsobil) a za to by měl adekvátní trest dostat.
Minimálně by měl vrátit část platu, která mu nenáležela, když tu matirutu neměl.
Ale to je zase otázka, jak jsou ostaveny tabulky Policie.
To je teoreticky možné, ale není to už věcí trestního řízení.
Navíc jako majetkové právo je to už po takové době promlčeno taky.
Kdyby se na to přišlo dřív, tak by ho nejspíš všechno, co požaduješ, čekalo. Ale chtít po něm vracet mzdu z roku 1996?
Srpen 1968 - přímý přenos z minulosti
https://www.facebook.com/Srpen1968
https://twitter.com/Srpen1968
http://www.rozhlas.cz/historie/1968
Má poklona Českému rozhlasu.
jsme první ! předstihli jsme i Rusko !
http://tn.nova.cz/zpravy/prehled-tisku/ln-jak...
V závodech s Ruskem jsme byli předposlední odjakživa, akorát to nesmělo do médií.
Ty to musíš pamatovat, heslo "Dohnat a předehnat" (myšleno prohnilý kapitalistický zlořád) bylo za Husáka změněno na "Dohnat ale nepředhánět" (aby nám nebyla vidět holá prdel)
Copak hesla, ale s pérákama jsme měli na čáře docela obtíž. A potom s tím americkým broukem a s čtvero ročními obdobími. To napsal Antonio nadčasově o nás!
U nás řádili "vyšehradští jezdci" :-)
Ale zase můžeme být v klidu. Úlisný kníže už loni tušil, že nám budou vládnout přátelé Ruska a nalíčil na ně pastičku. Nicméně ti rekové ji odhalili a do pasti nepadli:
http://www.novinky.cz/domaci/311224-vlada...
:-D
To mi připomnělo jednoho Renčína z druhé půlky osmdesátých z titulky Dikobrazu.
V elektro-laboratoři stojí dva maníci v pláštích s motykou a lopatou a dávají raport šéfovi ústavu : "Vlak s vývojem elektroniky nám definitivně ujel.....ale vykopali jsme koleje."
Na těchle statistickách mne nejvíc překvapuje, kdo vlastně chlastá za mne...
Nikdy bych neřekl, že mě nadchne nějaký text Ondřeje Neffa: http://is.gd/UyFuiP
mě se moc líbil tenhle:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/fejeton...
http://www.novinky.cz/veda-skoly/286362-vedci...
Existuje strana, které přijde jako dobrý nápad zrušit státní dotace za hlas a za mandát.
Jsou vážně tak pitomí nebo to jen hrajou? Vážně si neuvědomují jak moc by tím nahráli politickým podnikatelům?
Takže podle tebe je v pořádku, když platím ze svých daní ty, kteří uzákoňují a vykonávají pravý opak toho, co si přeji?
Podle mě je lepší když toho člověka platím já než když by ho platil Kožený Krejčíř, kterému by pak byl zavázán a musel mu poskytnout protislužbu.
Takže dnes strany koženým Krejčířům služby neposkytují?
Jistěže ano, ale ta motivace není tak silná.
Ty tomu fakt věříš? Podle mne je ta motivace úplně stejná:
V principu, čím větší objem majetku stát přerozděluje, tím lákavější balík k rozebrání pro ekonomické a mocenské elity, a prachy pro velké strany (de facto podniky politických investorů) jsou součástí tohoto balíku. Nic více, nic méně.
Kecy o potřebě někoho dobře zaplatit, aby byl neúplatný (ať se jedná o prachy pro stranu nebo třeba pro soudce) jsou mi k smíchu.
Částečně to funguje. Nebude riskovat ztrátu důvěryhodnosti kvůli každé koruně. Aby se to straně vyplatilo (riskovat), museli by dostat opravdu hodně. A to už ne-každý je ochoten proinvestovat a také by tak velká částka byla podezřelá a přišli by na to.
A přijde mi také v pořádku dát šanci těm kdo to chtějí zkusit dělat slušně.
Samozřejmě lze rezignovat na jakékoliv fungování státu a zavést somálský politický režim kde je používána univerzální platební karta AK-47.
Mě by jen zajímalo kolik je dopravních kol v Somálsku :) a jak často po platbou vámi zmíněnou měnou mění majitele...
Já se tam stěhovat nechci, takže takovéto detaily neznám. Možná Joe poreferuje.
Nejsem odborníkem na africké země, nemohu sloužit, než odkazem na práci jiného:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
http://www.ctvrtastrana.com/
No co, zrecykloval se Ruml, zrecykloval se Kalousek, zrecykloval se Zeman, lidi jsou dost blbí i na recyklaci Bursíka.
---
Ha, tak prý je to fake:
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/web-paroduje...
Sídlí na výborné adrese (Karlovo náměstí 4).
Záleží kolik Bursík přetáhne Zelených a jaké a kdo další se k nim přidá.
Akorát mi hlava nebere proč mají na předvolebním plakátu fotku britské dálnice.
http://www.ctvrtastrana.com/wp-content/uploads...
http://zpravy.idnes.cz/nekdo-zalozil-podvodnou...
Už je ti to jasnější?!? :o)))
Britská dálnice vypadá takhle, tamto je jenom převrácenej negativ.
To mě připomnělo, že jsem letos v centru jednoho historického města narazil na zvláštní jemně pórovitou dlažbu. Tak jsem byl poučen, že ty kostky se vyráběly z vysokopecní strusky. Do té doby jsem o existenci takových výrobků neměl ani tušení, takovou dlažbu nemají snad ani na Kladně.
http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=45...
Dneska jsem měl v ruce batoh se svítící šňůrou. (Šňůra se vyrábí ve zdejší fabrice)
http://www.stap.cz/smart-strap
Musím říct, že je to fakt pěkné. Jsem zvědav jestli zdejší obchodníci přesvědčí nějakého dobrého výrobce cyklobatohů aby se to dostalo z prototypu do reálné výroby.
To vypadá hodně dobře. Tohle se ujme a myslím, že dost rychle.