Krom toho, že do práce na kole se dá jezdit i za vedra a bouřek, stále čekáme na vyhodnocení dotazníku účastníků soutěže.
Zatím na webu soutěže je zavěšeno jen poděkování a vylosování vítězů z těch co se uráčili to vyplnit.
Jsem docela zvědavý jak účastnictvo hodnotilo a kdy se objeví nějaká data z dotazníků ve smyslu dopravně cyklistické argumentace,zvyků a pocitu ze soutěže.
Nebo jsem netrpělivý jen já?
No a aby nám čas uběhl tak:
Dneska jsem si ověřil, jak pečlivá práce s radarem a předpovědí umožní cyklistovi dojet se suchými zády.
V Praze a okolí se , i díky řekám, docela dobře dá odhadnout vývoj jak místní bouřkové, tak i oblačnosti na frontách přicházejících z západu severu a jihu, protože mají tendenci se zavěsit na Vltavu a Labe, alepoň mám ten dojem, že mi to docela vychází.
Máte nějaké vlastní zkušenosti/zdroje s tím jak dojet těsně před nebo těsně za deštěm ?
U mě vedou Yr.no a samozřejmě radar chmi, i když ten by už potřeboval propustnější web, poslední dobou je až moc často v nouzovém režimu. No a samozřejmě pohled na oblohu, často volím trasy i podle prvních pěti minut venku a klidně si buřinu objedu.
Dnes:
Vyrazil jsem těsně za deštěm a jen jsem se nesnažil být moc rychlý, dnešní obě cesty byla o sčítání padlých stromů ( Hájek, uhříněves, Jižní město, tam jsem viděl i tašky ze střech na chodnících, to musela bejt nějaká místní hůlava nebo co), objíždění naplaveného bordelu na krajnicích ( to nechápu co TSK celý den dělala) a o místně zatopených místech ( podjez pod Tratí v Uhříněvsi cca v 17,30-40 slušný jezero, objížděl jsem tam vzniklou kolonu a i tu vodu po tamním chodníku a narazil jsem na čerstvě pokládaný asfalt, no nevím jestli je dobrý to dělat hned po dešti, musel jsem kolo vést po stráňce:)
Dostal jsem dvě sprchy od aut, ale neřekl bych že schválně, oni mě objížděli docela ze široka, ale prostě ty zatracený výtluky s vodou jsou i uprostřed silnic.
Jo a děkuji za funkci které jsem si doteď nevšiml,zapínám:)
Po shlédnutí filmu Diktátor Sashi Barona Cohena vím, že prostě poočasí je Aladin, takže používám na mobilu program Aladin, který zaručuje, že jak předpověď počasí tak i samotné počasí bude aladin a tak i má jízda do a z práce je prostě aladin.
Proc se vyhybat desti? Chapal bych to pri teplotnim rozmezi -2 az +10, ale pri tehle vedrech pro mne byla pondelni sprcha (wapka) jako dar z nebes. 8-)
Bohužel dopravně jezdím s batohem plným různých věcí, které jsou na vody citlivější než já. Notebook, peněženka, telefon, ...
I když mám na batohu návlek, tak při delším nebo pručím dešti to všechno vlhlne.
Jinak souhlas. Také se poslední dobou kloním k tomu učit se užívat jakékoliv počasí, než proti němu bojovat ;-)
Co nejaky tenky lodacek dovnitr?
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/snc...
http://www.hgsport.cz/kategorie/37/prirucni...
Taky jsem jel s batohem. Jeden mobil vodeodolny volne v pytliku na riditkach, druhy mobil a penezenku v igelitaku v batohu.
No tak třeba kroupy vůbec nemusím, taky dost nerad jezdím v bílé mlze ( zvířená voda auty) a přes mokré brýle +- nic nevidím.
Tak bryle sundas. V bile mlze taky nerad jezdim, takze jedu nekde, kde auta nejezdi uz preventivne. 8-)
Pred kroupami jsem se na kole schovaval asi 2x behem 2 tydnu na Braci. Prorazily laminatove strechy od zachodu a sprch a pry tam neco takoveho nezazili desitky let. Ale to byly potvory tak 1" v prumeru. Kdyz tohle zacne padat, je k neuvereni, kam se clovek vsude nacpe. 8-)
jednou jsem seděl pod jediným větším keřo stromem ,cca 3 metry vejška špendlík keř mezi Msteticema a Zelenčí a přes přední kolo jsem měl bundu a převodník na zádech a kolo s bundou nad hlavou, myslím, že bych se vešel do nočního stolku jak jsem byl stočenej... dojet se těch cca 700 metrů na obě strany už nedalo... malý ale neuvěřitelně hustý kroupy, jako když na tebe házej na svatbě cca 3/4 cm-1cm rejži...
Ja tehdy na Braci zalezl k upati kamene velkeho asi jako pulka autobusu, rychle vyhrabal v okolnim sterkopisku vetsi dolik a nad hlavu si oprel jeste kolo a na predni jsem dal tricko, kdyby nahodou. Nic jineho jsem nemel.
Spravce kempu se mne pak ptal, jak jsem prezil. Kdyz jsem mu to popsal, rikal, ze muzu byt rad, ze se tam neschovavali taky stiri a jedovate stonozky. 8-)
Pred dvema lety jsme se takhle schovali pod plachtu pred destem a kdyz to skoro koncilo, zjistil jsem, ze mi kolem kotniku bzuci asi 20 vcel... I kdyby padaly tenisaky, vybral bych si radsi rany do prilby, nez to hnizdo. 8-))
Dneska mě při raním juknutí z okna uvítala tahle nádherná duha nad Prahou.
Pěkný pohled pro člověka, ale varování pro cyklistu. Naštěstí pohled na radar ukázal, že stačí odložit odjezd o cca 20 minut a bude fajn.
Dotazníky jsem ještě neviděl, pošťouchnu to. Sám jsem se o ně ani nezajímal, protože jsem měl dojem, že se "dobrovolný" režim natolik podepsal na počtu respondentů, že to nebude mít ani smysl vyhodnocovat. Ale prý ne. Akorát že kolega, co na těch datech sedí, je teď čtrnáct dnů pryč.
Super, účasti asi pomohla ta možnost výhry?
Přišlo by mi škoda nevědět co si myslí lidé, kteří pravidelně jezdí po Praze a ostatních městech.
Přijde mi to totiž o dost smysluplnější informace, než se ptát lidí, kolik by jich jezdilo kdyby bývalo chtělo nebo kolik z nich má kolo nejenom k tomu, aby si ho vozili na chatu a zpátky :)
Dnes jsem se ocitl na 20 vteřin v Amsterdamu :)
Stojím si tak cca v 17,10 v ulici Václava Sedláčka na semaforu a chystám se odbočit do Vyskočilovi.
A najednou vedle mě zastaví cyklista
a druhý
a třetí
a dvě cyklistky
a tři další cyklisté,
a za mnou skřípou brzdy na ráfkách
Ohlédnu se a za mnou zastavují další a další.
Spousta, minimálně 20 spíš 25 cyklistů se částečně prořinula mezi auty a udělala na chvíli na Praze 4 na křižovatce malý Amsterdám.
Pak blikla zelená, ja vzal levou a oni jeli rovně a cyklopohádce byl konec.
Tech cyklistu zacina byt az neprijemne mnoho. 8-)
Vcera mne cestou z prace u Barrandovskeho mostu stavela na cyklostezce STATNI policie - preventivni kontrola. Bylo jich 6. Kontrolovali doklady, vybaveni a VIN!!!
Jen jsem pak dodatecne premyslel, jak by honili cyklistu, ktery by nezastavil a prosmykl se a ujizdel. Kola ani motorky jsem nevidel, vsichni v uniforme...
Maj pistole tak by ho stopli střelbou
Podle mých zpráv, (kolegové říkali)
to musela bejt nějaká větší akce.
U toho Baranďáku prej stáli státní policajti a za rohem měšťáci.
Jelo jich tama cca 10 z práce a zkontrolována včetně dejchání jich byla zhruba polovina :)
Další kolega prý na stejnou důkladnou kontrolu narazil v 22,45 za vyšehradským tunýlkem směr podolí , kde prej zastavili každého neosvětleného cyklistu a dávali dejchnout.
Osobně si myslím, že je to tak správné.
Jinak dneska do práce ráno hodně rychle, napřed jsem jel za traktorem z Kralovic do uhříněvsi asi 40+kou durch a pak jsem chytil na kruháku na kraji jižního města cisternu a krásně mě dovezla až do Turkovy, super místama jsme jeli 50.
Malá příhoda, na křižovatce Zápolí,Michelská a Vyskočilova jsem se způsobně zařadil za pěknou ale opravdovou:) cyklistku s nášlapy a cyklobaťůžkem(+ tetování na šíji) a na zelenou jsme vyjeli, měla odpich ale taky i pěkně měkkou vidli, houpala se se jako blázen, jedu si Vyskocilovou za ní, slunce v zádech a dlouhej stín zhruba na jejím středu, tedy žádné kolo na kolo .
Slečna maká jako o život, zjevně jí vadím, a najednou bere na 4proudovce levý pruh, říkám si bude odbočovat , ale prd.
Prostě profesionální cyklistka chce abych jel za svý ?:) Přiznám se, že jsem tam v levém pruhu nahoru směr, Budějovická tedy do kopce, v životě neviděl cyklistu a jel jsem si dál po pravé straně.
Slečna dojela pod přechodovou lávku Brumlovka a švihla to z levého pruhu přes pravý na chodník, rukou neukázala nic.
Myslím, že tyhle strategie z peletonu jsou na silnici dost o život..
Tak jelikož rekreačně lítám (rogalo, paragliding) tak musím znát základy meteorologie. Poté praktická zkušenost s lítáním... Tedy už mám odhad, co jsou to za mraky, co lze od nich čekat v horizontu hned-12h, záleží na síle větru.
Tedy doporučuji se podívat a načíst meteorologii pro piloty.
Jeden kolega paglajdí, druhej větroní a meteorolog sedí asi 3 metry ode mě takže jejich předvíkendové debaty mi udělají slušný obraz na 2 dny :)
Jsem myslel, že chceš vědět, jak to jiní dělají, když vykouknou z okna ven. :-) Sorry...
Musím říci, že dneska asi nebylo to vedro úplně maximální, ale maximálně mě nesedlo.
Když jsem přemejšlel proč, tak mě vyšlo, že jsem dneska málo pil.
Zhruba do Uhříněvsi a skr tamní oboru to bylo docela dobrý ale pak na mě padla deka.
Normálně jsem byl za máčku a kde to jelo samo přes 25 tam jsem nešlapal. Doma jsem šel rovnou do sprchy.
Jediný co mě udělalo radost, že u Kolodějské obory na mě troubil z auta kolega, který si v tu chvíli co jsem odcházel z kanclu balil tašku.
V pondělí se ho musím optat, ale budu se zatím kochat nadějí, že jsem z Brumlovky do újezda dorazil asi o 10 minut později než on autem z Brumlovky do Šestajovic.. :)
Posledních pár dní mám pocit, že nestíhám vstřebávat dodanou vodu. Mám žízeň, v břiše mi šplouchá rybník a hlava bolí z dehydratace.
Kdybych měl špetku rozumu, zahodím si ventilky a jdu hned po ránu do sklepa ...
Já chodím do sprchy po dojetí automaticky. Kvůli strachu ze záplav bydlím na slušném kopci, ale na kole tento nápad vždy proklínám.
Dnes jsem si vzal home office. Dopoledne jsem strávil s dětma a ženou v bazénu, odpoledne jsme s dětma ulovili kešku. Akorát se mi teď kurevsky nechce nic dělat, a jelikož je poslední den v týdnu, netuším, na co dnešní činnost vykážu, položky koupačka a kešky v našem systému citelně chybí :-(
Dneska z Prahy ráno místy koukaly jen komíny a na předělu Uhříněvsi a Petrovic začínal mrak asi v 5 patře panelákova :)
Pěkná peřina, docela jsem byl rád že mám blikačku.
Cestou nové padlé a poškozené stromy, Kralovice, Petrovice, Brumlovka kde to posráželo snad 10 platanů z takovejch těch "novosadeb na chůdách" buď to spadlo celý, nebo prasklo nad opěrama.
V garážích záchrana lučního koníka, asi jsem ho nabral někde v lesíku baťohem, v -2 patře by mu asi nebylo dobře, tak jsem ho vynesl ven do parčíku...
Dneska takový dobrácký den:)
Ráno jsem na Výstavní z rychlého pruhu sebral takovou větší krabici modrou ( cca 50x50x50 cm od nějaké reprobedny ?), protože když jsem se k tomu místu blížil, tak jsem už z dálky viděl podivně kličkující auta jak se tomu vyhebaj směrem do atobuso-cyklopruhu a úplně jsem si představil ,jak se někdo nakonec srazí.
Navečer, při návratu , jsem v Uhříněvsi byl udělat obrácenou reklamaci, což ve Farmářském Gruntu chlapík prodavač nemohl pár minut pochopit , že si kupuju dva chleby ale chci si odvést jen jeden :D.
Bylo mi nesmírně blbé, že jsem tam včera zaplatil jen za část nákupu a to především díky tomu, že jsme řešili jak dovést vážené máslo bez roztečení a on skočil dozadu pro namraženou petku plnou ledu a já to zkoušel poskládat v báglíku a nenamarkovali to řádně.
Hanba by mě fackovala kdybych do tak příjemného obchodu chodil s pocitem, že jsem je okradl..
No a celkově mám dojem, že mě to účastníci provozu chtěli nějak vrátit, cyklisti odpovídali na pozdrav, dostal jsem několik předností, v garáži mě nikdo nezabral stojan a nejstarší se se mnou doma rozdělil o jeho smažená křidélka :D
Ráno moc pěkný a odpoledne úúúplně hrozný, zahraniční kolega si v pátek odpoledne usmyslel, že všem prokáže kolik času věnuje firmě a rozhodl se pracovat a zasypal mě maily a telefonáty.
Takže mě v práci zdržel přes pracně vysledovanou mezeru v mraku a já jako pytel seděl v cyklistickém asi 1,5 hodiny na telefoně.
Ten mrzák mi to udělal za poslední dva měsíce už potřetí..... pátek 15,50-16,20 dzieˇb dobry, jak to de potreboval by som to a to a ještě to a to a to to a celý týden jsem na to pro samou práci neměl čas ... a jám mám minimálně na hodinu co dělat.
Když se ho snažím dovolat preventivně jestli něco nepotřebuje tak není dostupný nebo píše že je na meetingu....
Přijel jsem domů po pekelném dešti jako vodník a "milé" překvapení, žena vylifrovala děti k babičkám a kamárádkám a že bude romantika a tvářila se zpruzeně, že nejsem schopen zaromantičnit hned, ale až po teplý vaně a kusu toho žvance :)
A to jako že už jsi po žvanci i romantice?!?
To jsi něco odfláknul, ne?!? :o)))
ne po vaně a po žvanci čili již v lepším rozmaru:)
Právě jsem hledal svíčky ...
Tady?!? Na diskuzi?!?
Hele, to máš dost zajímavou předehru :o)))
závist ? :)
Kdepák, Já si tu v pohodě lebedím u televize a popíjím kávičku, zatímco taťka šel na pivo :o)))
Mimochodem, nechceš si vzít tepák?!? Že bys jako konečně zajistil nedořešenou otázku z vedlejšího tématu :o)))
Tak jsem se v ulici Veleslavinska ve smeru z Pod Novym lesem pripojila k mistni praxi a jezdim to v protismeru misto objizdeni Nad Hradnim potokem. Siroke je to tam dost.
(S temi nazvy ulic mi to pripomina:
OH:A co když se ti po roce, po dvou zalíbí třeba Nerada se myje?
SPO:S Nerada se myje bych v jednom stanu žít nechtěl.
OH:To věřím. Ale co třeba Hladila sviště proti srsti? Ta je přece krásná.
SPO:Je, Opeřený hade, ale nesnesl bych se s její matkou Ječela až padalo listí.)
A predevcirem me nastval jeden inteligent, co me nutne musel dost neprijemne predjet, kdyz jsem na pohodu dojizdela na Miraku k cervenemu semaforu. Tak jsem ho objela do predstaveneho stani pro cyklisty, ackoli bych jinak zustala za nim, a ukazala mu klasicke zatukani na celo. Nacez otevrel okynko, aby mi sdelil, ze jsem mela zustat stat za nim a ja mu na oplatku vysvetlila, co to je predstavene stani pro cyklisty a jelikoz se tvaril, ze o nem nikdy neslysel, doporucila mu studium pravidel silnicniho provozu.
Vubec mam pocit, ze nejak posledni tyden byly skvrny na slunci, protoze se me nezvykle moc aut vubec nenamahalo predjizdet s primerenym odstupem.
Tak se do ní dá jezdit i za skoro zimy :)
Dneska ráno jsem se do práce doslova prokousal proti hnusnýmu větru a podcenil jsem oblečení. Teploměr sice ukazoval příjemných 11 ale ...
Mohutná kolona před Uhříněvsí a trpělivý kamioňák, který mě dlouho stínoval cca 15-20 metrů za mnou než mě kousek před kolonou předjel :)
Tak jsem mu alespoň poděkoval když jsem ho bral dvě minuty poté....pak kupodivu úplně autoprázdno.
Cesta do práce cca o 10-12 minut delší než průměr. Lenost...
Odpoledne jsem si cca na Chodově začal mantrovat " Foukej foukej větříčku, vrať mi ranní rozvičku" příjemná cesta až na setrvalé mžení, které cca 5 minut od domu přešlo ve slejvoš.
V Gruntu, kde jsem se zastavil cestou,dneska neměli pečivo, tragédie již třetí den bez kváskového chleba,budu se muset kouknout jestli můj kvas ještě žije :)
Večer posezení s naším posledním prvňáčkem, čili hodně pohody.
Den jako víno
Člověče, kde si vzal ráno vítr?!?
U nás ráno pohoda, ale fučelo večer a klasicky proti...
Ráno fučelo většinou přímo proti mě, ale já jedu 1. cestu od východu, takže tobě asi ráno foukalo do zad a při návratu domů jak sama říkáš proti :)
Já měl odpoledne "po" ...
Dneska bohužel nic, mám v poledne dostat očkovačku a většinou se po ní 1-2 dny nemá nic dělat.. :(
Aby to nevypadalo, ze se vsichni flakaji. :-)
Dnes prima teplo na kratky rukav. Auta mi davala prednost na prechodech, ja si davala navzajem prednost s jednim chodcem na prechodu, ktery jsem krizovala, podel Vltavy mi foukalo podle tachometru do zad, proste zatim vse idealni. Odpoledne musim nekam zajet nakoupit dve a-ctyrky veci pro deti do skoly, takze se tesim na svou oblibenou trasu z kopce kolem hradu na Letnou.
Potvrzuju dneska řidiče slušňáky, když mě nájezd na kruhák vynesl do levého pruhu, náklaďák v pravém sám od sebe zpomalil, abych si mohl přejet, a bílá dodávka (!) si při odbočování vlevo do úzké ulice nenajela k pravému okraji, nýbrž zastavila a počkala, až vpravo od ní projedu já (což chvíli trvalo, protože jsem nejdřív nevěděl, proč tam tak stojí, takže jsem se před ni vysouval velmi pomalu, s tím, že může někoho pouštět - před dodávku člověk nevidí, že jo).
Ráno moc pěkný, studený ale pěkný.
V Uhříněvsi klasická výuka účastníkům provozu, kterak kolo předjeté na úseku Sibřina - Uhřiněves + mínus 500 metrů dojede a předjede všechna ta auta a k tomu udělá ještě tak 100 dalších....
Tamtéž ve Vačkářově krátká názorná disputace s řidičem favoritu za pomoci gest ( celkem přátelských) o tom, že místní lidé v autě křižující jednosměrku moc do směru odkud nikoho nečekají nekoukají a cyklista jedoucí jednosměrkou v protisměru, který jim přesto dává přednost zprava skutečně nepotřebuje pustit protože už stojí a přemýšlí, že bude dlouhodobě lepší na to řidiče nezvykat :)
Po jižňákem na Novopetrovické proti mě jel cyklista, který se asi díval hodně na Vueltu, na horáku s báglem, a seděl " v rámu" v tak "aerodynamické" pozici, že by mohl mít slušný problém v případě nutnosti na něco reagovat.. v tamním provozu poměrně slušný kousek na hraně bezpečnosti...
Na Mírového hnutí kde jsem jel 32 na té první 30ce mě minula řidička v obouchaném cliu tak rychle, že podle mě jela přes 60, mám dojem že vzadu bylo dítě :(
Na Brumlovce, jsem potkal úplně zpruzeného elektrokolistu, který tlačil skládačku na plovoucí gumě... normálně bych nabídl pomoc, ale prej ta výměna na kole s motorem je dost dlouhodobá a mě už tlačil čas...
Odpoledne bych shrnul na hnus plus, čili jsem to nakonec vzdal a 2/3 cesty dal vlakem i tak mě to úplně stačilo...
Odpoledne bylo krasne teplo a vlahy destik. Pod kopcem jsem sundala bundu, abych se na rovine neupekla. :-)
Možná odpoledne, v podvečer byl slejvák jako blázen, musel jsem sundat brejle a bez nich to není nic moc...
No jestli bez brýlí vidíš jako já sotva na půl metru ...
8-)))
No o něco líp :) jen nemám rád když mě lítá do očí sajrajt, což v moderní bezzástěrkové době a na českých silnicích, které místo odvodu vody dělají zásobníky pro vodopádní šlouchance, není nic co bych musel zbytečně zažívat... Prostě jsem si dojel z Budějárny na Hlavák a z Klánovic domů na kole a mezitím vlakem...
Každý má své hranice jinde :)
Z dnešních 46 km jsem jen asi 3 km nejel v dešti, ráno to ještě šlo, ale odpoledne jsem chytil dvě vlny od autobusů, jednu dokonce když jsem jel po ,s vozovkou souběžné, cyklostezce a ta byla fakt parádní, lehce mě posunula, napůl mě sundala brejle, za krk mě nateklo asi tak 5 litrů vody, dokonce mě vlítla i voda od uší, prskal jsem takovej ten píseček a ještě jsem si musel doma vypláchnout pravý oko.
Teče tam voda po silnici od Koloděj a dělá tam v zatáčce jezero...
Jediný klad je, že jsem obě cesty dal pod hodinu včetně semaforů, zpátky s větrem v zádech 48 minut, holt není čas na kochání, člověk jede aby to měl za sebou....
Když si člověk veme, že zbytek dne bylo v Praze docela pěkně, tak je to až k vzteku :)
Tak to já po červnových zkušenostech, kdy jsem na sraz 3 dny jela v dešti, pořídila toto.
Ten štít tam máš pořád nebo ho sundaváš?!?
Proti větru to s tím musí být neuvěřitelná fuška.
Vše je sundané během 2 minut. Pokud je problém s protivětrem zapojím motory. Benzín nebo elektriku. Ale přiznám se, že je to moje naprostá novinka, takže budu teprve testovat.
A kde mas bagaz? Pro samou motorizaci snad ani nemas misto na nosici, ne?
Bagáž se na nosič vejde bez problémů. Jinak k otázkám ostatních nedůvěřivců, štít nebude potřeba během cesty sundávat. Funguje lépe aerodinamika. Celá střecha s držákama i štítem váží 4 kg. Střecha také dobře funguje proti slunci. Jinak s vodou od spoda problém nemám. Moje tříkolka je vyšší, než Azubácká.
To mas tu levou brasnu jeste pres benzinovy motor?
Takže ještě jedno foto.na mé červené tříkolce je použitý motor bez převodovky, takže nosič v pohodě.
Přítel dal motor s převodovkou(modrá) a tam se teda nosič nevejde, takže je nutno použít vozík.
Je to pěkný.
Dvě otázky
Jak řešíš při dešti průhlednost čelního skla, stěrač ?
No a pak jak to reaguje když chytneš vlnu vody od auta z louže ?
Štít je uprostřed rozdělený a dá se roztáhnout, takže vzniká průhled. Jinak při prudkém dešti to stéká dobře. Horší je jemný déšť, ale to by měl průhled stačit. Jak říkám, střechu mám teprve 2 dny, takže pořádné testy mě teprve čekají.
Jo a co děláš ty, když tě ohodí auto? Sedačka je z Bulprenu kterým případná voda rychle odteče. Voda od spoda mě opravdu téměř netrápí.
většinou nadávám...
řidičům
silničářům
rosničkářům
sobě že nejedu vlakem
Ale beru to tak, že málokdy ( včera čestná vyjímka) mě to veme vejš než do pasu, předpokládám že pro vás , lidi z nižších nadasfaltových výšek, je to horší...
Hele co to vlastně stálo ?:)
Cca tady http://mapy.cz/s/8tWd mne jednopu vlna od Tatrovky poslala na travnik v kotoulu. 8-(
Dneska mi v hlavě utkvělo krásné ráno, cykloprázdno a několik aut, jejichž řidiči mě na různých užších místech svým chováním přinutili zvednout pochvalně palec, když mě míjeli.
Klasická zácpa kruhák Uhříněves, kterou vylepšily dva kamiony stojící přímo v kruháku, po dlouhé době jsem to vzal kolem 30 metrů po přechodu a chodníku. Pak až na Budějárnu úplná pohoda.
Ovšem domů klasická past, člověk vyjede za sucha a když ujede 4-5 km tak se rozprší a a je to čím dál horší.
Posledních 15 km to už bylo docela maso a navíc jsem blbě zakryl baťoh, nebo se mi nějak shrnul ten překryt, což jsem zjistil doma, když jsem měl z novin utěrku :)
Naštěstí doklady a telefon dávám ještě do voděodolného pouzdra....
Doma jsem stál v garáži, pode mnou se dělala loužička vody, dostával világoš od manželky ve smyslu proč nejedeš vlakem, z baťohu jsem vylil asi litr vody ze dna a před chvíli jsem byl promazat řetěz abych z něj neměl reklamu na stranu zelených, tedy lišku :)
No a dodám obligátní, cyklisti nikde, na Petrocvicích jsem potkal dva dálkaře na těžko s německou vlaječkou a u nás v Újezdě sousedy s dětma, jeli z lesa z hub...
Přitom bylo v průměru moc hezky :)
Koukam dle Tve idee fixe, ze uz jsi ve veku, kdy mas problem opustit myslenku. ;-)
Kterou přesně máš na mysli ?
Že nepotkávám před a po cyklojízdě cyklisty :)?
Jj. Ja tedy nevidim v posledni dobe zadnou zmenu. O vikendech za pekneho pocasi cyklistu tri prdele, ve vsedni den potkam za cestu do+z prace kolem 10 cyklistu.
to bych řekl že normálně potkávám i víc...
Od zacatku zari pozoruji docela upadek dopravnich cyklistu, ale sever Prahy je navic cyklisticky slabsi nez centrum po nabrezi, kudy jezdis Ty.
jenže já v poslední době přes centrum nejezdím :) Mám ráno i večer povinostě s dětma a cestu přes centrum mám o 30-35 minut delší....
Jezdím teď jen 23-24 km jednu cestu zhruba po ose Sibřina-Kralovice-Uhřiněves Jižnák Budějovická.
Ale dneska to konečně bylo lepší... potkal jsem asi 5 cyklistů
Dnes ráno fajnový, zaujaly mě houby(pýchavky asi) co vyrašily na několika místech přímo ve vozovce mezi Stupicema a Kralovicema.
Když to tam půjde takhle dál, tak se středočeský úsek silnice změní v polňačku tak do 3-4 let :)
Mocná síla tahle příroda v kombinaci s hejtmanem, co peníze sypal nepotřebným do jízdenek na autobus a vůbec ho asi nezajímalo po čem budou ty autobusy jezdit...
Uhříněves klasika, kolonka a opět platilo, že čím je auto menší, tím je narvanější na chodník. Takže bohužel kličkovaná.
Setkání se zajímavým cyklistou, zhuba od Petrovic jsem sjížděl a dojel cyklistu převážně v modrém, se žlutými botkami s nášlapy, pořád jsem si říkal co vyvádí a on jel značnou část úseku Petrovice - Sliačská bez držení, na Mírového hnutí jsem ho radši předjel, né že bych chtěl závodit, ale jet 2-3 metry za někým kdo se nedrží a přejíždějí ho náklaďáky je o hubu. On to ovšem pojal jako výzvu a u Babišova doubledeckeru mě vzal...
V turkově se bez držení proplétal stojící kolonou a střídavě hrozil na lidi kteří mu vadili :) Naposled jsem ho viděl v ulici podle Kačerova jak šlape s rukama v podpaždí...
Chlapec totiž neměl rukavice a asi mu byla zima :)
Stále mi v hlavě vrtá článek Unikátní závod: zvítězí kolo, automobil nebo tramvaj?
http://www.auto-mat.cz/2013/09/unikatni-zavod...
Dneska jsem si schválně dával pozor, jestli jsem na těch 10 km rychlejší než auta, bohužel nemám trasu z Modřan dolů k Vltavě a pak po rovině (trasa onoho závodu, cesta zpět se v úvahu nebere), moje trasa je Táboritskou a pak dolů Seifertovou, tam jsme s autama jeli společně (brzdila nás tramvaj), před Bulharem jsem sice předjel malou kolonu, ta ale čekala na odbočení vpravo, zatímco já se řadil do prázdných pruhů vlevo. Nájezd na magistrálu do kopečka, tam mě auta vemou, ovšem na magistrále to stojí, tady konečně získávám výhodu já. Kterou ovšem ztrácím v kopečku za Muzeem, dál to už normálně jede a auta mi padesátkou mizí v dáli. Stoupám až na křižovatku Budějovické s Vyskočilovou, celou dobu jsou auta mnohem rychlejší než já. Vyskočilovou sjíždíme stejně rychle (protože je tam červená vlna na hafo semaforech), nikde žádná kolona aut, kde bych mohl auta trhnout, pak už jen stoupání Severní XI a Boční II, kde trhnou auta mě. Takže dnešní závod jsem prohrál, o dost.
Asi zalezi hlavne na tom, v kolik hodin jedes a jak je plna Praha. Ja dnes pozorovala kolem 9:30 asi 3x vic aut nez obvykle. Asi se Prazaci boji, ze jsou z cukru a cestou na MHD by zmokli.
Ale aspon mi autari opet udelali radost: stali si ve sve zacpe civilizovane, abych je mohla slusne objet. :-)
Dnes mi to autem trvalo stejne, jako jindy na kole. Tedy 50 minut. Ale porad uspora casu pri uklizeni kola, prevlekani, rozvesovani obleceni, ... tedy tak o 20 minut lepe autem. MHD je srovnatelna s kolem vcetne prevlekani.
Ja bych to mela autem za 1/2 casu, ale nechci jezdit kazdodenne autem. MHD (ale jeste jsem ho do prace nepouzila) mam srovnatelne s nejhorsim casem na kole.
předpokládám správně, že se v práci po kole nepřevlékáš ?
Mě třeba to dneska nevyšlo s kolem, i díky pohledu na radar a částečně kvůli zaspání, ale zase jsem si uvědomil, že zhruba 3 minuty po vlezu do budovy jsem už " u stroje" kdež to když přijedu na kole tak to mám s parkováním kola něco jako 15 minut čistého času než vůbec usednu k počítači. A to ještě někdy běhám jako motorová myš budovou protože jsou sprchy obsazený.
Taková perlička,kupodivu jsem zjistil, že někteří se u nás v práci sprchují i když přijedou MHD :)
Prevlekam, kdyz je potreba, mam v praci v supliku 2 tricka a kalhoty. Ale parkovani (v zadni chodbe kancelari) a prevleceni mi zabere maximalne 5 minut.
To skrz sprchu skaces sipku?
Nemame sprchu a nesprchovala jsem se ani v predchozi praci, kde byla.
čunítko :)
Princezny nemaji nohy a nesmrdi. :-P
V pohádkách možná , jinak většina dámských sportovních šaten se od těch pánských smradem nějak moc neliší, uklízel jsem v mládí jako brigádu ve sportovní hale Slavie, tak o tom něco vím :)
A co mají princezny?!?
Sukni az na zem.
ježkovyzraky, aspoň u kritických slov používej diakritiku - já už se lekla, že si princezny "šuknou"...
no jo, ale v tomhle případě by si diakritiku stejně nepoužila, protože "sukně" je bez "š".
Tak to je patová situace :o)))
No jo, kdyby ses neprevlekala, tak usetris jeste vic casu. A jeste vic, kdybys zustala sedet na kole a na nem pracovala. 8-)
Tahle metoda dost dobře funguje.
Na kole to vymyslím, a pak už to jen napíšu.
Funguje to i v autě, při sekání louky a tak.
U mě je to jak kdy, když jsem ještě jezdil přes Jarov směr Jungmannovo, tak jsem kolikrát v Újezdě předjel autobus linky Kutná Hora Florenc a a potkali jsme se pak někde v prosotru Koněvovky nebo i klidně těsně před Florencí.
Občas bývám rychlejší na úseku Uhřínevěs-Turkova než nějaký výrazný auto co si zapamatuji, ale vždy je to spíš spojený s kolonou než s mojí cykloformou :)
Jinak na kole krátkou trasu (23 km jedna cesta) jezdím +- těsně pod nelepšími časy MHD co píše IDOS , což zdaleka nejsou ty reálné..
Co se týče mé nejčastější trasy Flora - Starý Spořilov, tak tam mám obvyklé časy 10-20 min autem, 15-25 min na kole a 30-45 min busem+pěšky. U kola samozřejmě nutno přičíst 15 min na sprchu a převlečení. Kolo má výhodu v tom, že v případě nějakého ucpání silnice (například koncert na Slavii) se o moc déle nezdržím, na druhou stranu v autě už mám docela zmáklé objízdné trasy, tak to taky není žádná tragédie.
Ale ono to o dojezdových časech není, prostě jen na kole jezdím radši ;)
Tak už máme i výsledky, vyhrálo kolo a to i přesto, že auto dostalo výhodu, nemuselo nikde jet do kopečka.
http://www.novinky.cz/domaci/313621-kolo-po...
Tak moment - první byl závodník. To se s běžnými cyklisty, kteří se pohybují po městě nedá srovnávat.
Jako relevantní výsledek bych brala toho novináře, co přijel na kole.
A ještě by mě zajímalo, do jaké míry dodržovali cyklisté pravidla silničního provozu.
Ale i par dalsich lidi melo lepsi cas nez auto. Jen tak mimochodem, nezajimalo by Te, zda pravidla dodrzoval ridic auta? Proc automaticky predpokladas, ze cyklista prasi a autista ne?
U aut to tam píší, že řidiči dodržovali předpisy.
Ostatně tady na tom úseku to v podstatě ani jinak nejde. Tam jedeš v koloně a stojíš na semaforech.
Navíc novinář na kole sám přiznává, že na kole pravidla moc nedodržuje.
A jaká další kola měla lepší čas než auta?!?
Mě to vychází, že přijel závodník, pak řidiči od aut, co ještě museli parkovat a pak první novinář na kole a pak tramvaj.
Přečti to ještě jednou:
"Před autem dojeli i dva ze tří novinářů. "
Ovšem pak je tu ještě tento odstavec
"...Osádka auta dorazila v čase necelých 26 minut. Musela totiž kromě překonání nevelké zácpy při dodržování všech pravidel svůj vůz zaparkovat a do cíle dojít pěšky..."
Zjišťuji, že je poněkud zamlžené, jak kdo vlastně dojel a zda se počítá dojezd auta k parkingu nebo je dojezdem až příchod řidičů k ND.
Tak tady je to napsané poněkud přehledněji
http://praha.idnes.cz/kolo-v-praze-porazilo...
Tak závod pěknej. Já fandím kolu, proč bych nefandila, taky na něm jezdím.
Nicméně je snad každému jasné, že závod není klasická doprava. Přeci záleží na spoustě věcí, kam jedu, proč jedu, jak jedu, co vezu, jak daleko mám k zastávce MHD, zda musím tahat kolo ze sklepa nebo z třetího patra po schodech. Zda jedu jen tam a zpátky, nebo mám nějaké další zajížďky a vyřizovačky. Zda se cestou musím zastavit na poště, v obchodě, na úřadě. Zda neprší, není zima, zda ...
Život je zkrátky pestrý, závod je hezký, já ho beru jako reklamu.
Večer to bylo i ve zprávách a tam už o závodníkovi, který dojel jako první, nepadlo ani slovo. Nicméně kolo jako dopravní prostředek zvítězilo.
A pobavilo mě, že v závěru i ukázali (s ironickým komentářem), jak jeden z cykloúčastníků nedodržoval předpisy - rušnou křižovatku projel na červenou...
Takže je zcela jasné, že cyklisté když mohli, tak si od dodržování dopravních předpisů ulevili...
Ono toho bylo víc - cyklisté jeli po chodníku, na náplavce šlapali silně přes limit, autu se do času počítalo parkování, kolu ne ...
Že se v A*M nestydí používat unfair postupy pro svou podporu, to není nic nového. Jen uvažuju, jestli jsou všichni novináři skutečně taková banda pitomá, nebo jestli někdo fest tlačí.
Neřekla bych, že novináři jsou banda pitomá. Ale kdyby psali pravdu pravdoucí, tak se neuživí :o)))
Kdyby se rozepsali o tom, na kolik by ty slavné cyklisty asi tak mohlo přijít jejich prasení a (ne)vybavení a jak si A-M ohýbá podmínky, mohli mít článek dvakrát delší a čtyřikrát čtenější.
Možná by součástí soutěže mohlo býti i 8-9 hodinové parkování na ulici a porovnání stavu vozidel soutěžících :)
Přiznám se, že když vím, že nechám ve vnitřní Praze kolo venku dýl ( doba převyšující běžný nákup) tak to pro mě znamená něco jako 5 minut navíc. Prostě to celé odstrojím včetně brašniček, světel, blikaček,compu, pumpičku a sedlo beru a dávám ještě jeden řetěz skrz.
To samé pak člověk opakuje při příchodu.
Jo to jsem si taky říkal, že v článku vůbec není uvedeno, zda ten úsek u benzinky všichni cyklisti spořádaně šli, obdobně ve Vyšehradském tunelu, a též by mě zajímal údaj z radaru v klesání na nábřeží (maximálka je tam 20 km/h).
I ty šťourale :)
Znám pár míst, kde na mě blikají nějaké číslice z jakési desky co má měřit jen auta a přitom na auta to píše OK :)
Už jsem takto šlapal 86km/h při vjezdu do jedné vesnice. Nikde nikdo...
Ja takhle naslapak 888 a pak to prebliklo na Err. 8-)
To nic není, při předminulé soutěži do prácenakole jsme měli s týmem nafasovaný ty GPS Kudyšely a ty šly :)
Mě to třeba napsalo, že jsem na cestě Újezd nad lesy Rokytka Rudolfinum Žl lázně Budějovická nastoupal 400 m :) a průměrku to házelo takovou, že Konig nebo Štybar by byli úplně bez šance.
Jinak na tachometru pražskýho kola mám letos maximálku 62 a nebyla to kupodivu Jeremenkova ale místo kde je povolený 70....
Ale na 30 kách a 40 kách je dost míst kde to dá o 10 víc s prstem v nose většina cyklistů. Těch kopečků je prostě po Praze dost.
Dnes jsem si do práce vybral nejkratší spojnici (cca 5.5 km), auta byla zase rychlejší, ale autobus MHD, který jsem předjel ve stoupání na Bohdalec, mě dostal až úplně ke konci. Možná, že bych byl i rychlejší než některá auta, kdybych ze začátku na U zdravotního ústavu pořádně zaprasil (buď rychlá jízda po chodníku nebo bez daní přednosti vjetí do kolony jedoucích vozidel a následné kličkování zleva-sprava), ale to není můj styl jízdy.
Včera jsem v Turkově byl předjet Nissanem se 4 výfuky, přiznám se že co neodborník bych to popsal jako rádobysportovné červené, velmi nízké a velmi nepratické auto s technistickým zvukem, který je asi účelem , ale je stejný jako díra ve vejfuku :)
Předjel jsem ho pak na Mírového hnutí, kterak poprdával v koloně.
Na Novopetrovické mě zase předjel a na 70 ryčně odfrčel vdál, jen abych ho zase předjel na Podleské.
Finálně mě tento mnohokoňský stroj přefrčel po té co trapně krokem přeskákal žluté zpomalováky v Uhřínevsi u ulice Václava Trojana a vítězoslavně mazal směr k Netlukám.
Mohl jsem ho chytit ještě v Kolodějích, ale řekl jsem si nešť, nechal jsem ho jet a zajel na hrušky na přilehlou polňačku.
Pak jsem měl ten neštasný nápad se trefit k Hájku po poli a skutečně jen kousek od ulice Do Podkovy jsem finálně zapadl až po střed :)
Nějak mi nedošlo, že je to tam hodně vlhké.
Bahna jako z traktoru ze mě pak padalo až domů...
Kdyz jedu Argentinskou od krizovatky s Plynarni, je nekde hned na zacatku na pravem chodniku znacka "stezka pro chodce a cyklisty"? Divala jsem se po ni, ale zadnou jsem nevidela. Asi o blok dal tam je, ale pres obrubnik za travou, takze jsem tam samozrejme uz nenajizdela, jen jsem si rikala, ze tam uz moc k nicemu neni.
Hm popravdě ti asi odpoví jen kdo tama jezdí, já mám nejbližší lokaci až na druhým břehu a přes tama vůbec na kole nejezdím.
Soudě podle fotek z google bych se na značky vykašlal a najel už na prvním vhodném místě protože tam asi moc chodců nechodí :)
Nechodi, ale spravny pristup to neni, to by bylo napsat nekam pozadavek, at to spravi. Jen jsem na to moc lina. Ale je to dalsi z veci do kategorie: Chcete-li, at lide neignoruji znacky, davejte je smysluplne.
Šlapu si tak Vyskočilovou nahoru ,směr Budějovická, a najednou mě tiše míjí úplně nehybný chlápek v černém cca 30-33 kou...
Za celou dobu se vůbec neodrazil, stál na tom jako dřevák a podle vzhledu by to byla elektrická koloběžka.
Velké přední kolo, masívní rám, podlaha tlustá a široká. koukal jsem po netu a jediný podobný Hugo
Ale podle typu jízdy spíš kolostojka... zlatý elektrokolo kde člověk musí trochu šlapat.
Dnes jsem se na kole dostal do situace, kdy marně přemýšlím nad nejlepším řešením (pro příště). Odbočoval jsem na světelné křižovatce vlevo, viz http://goo.gl/maps/NDQW2 . Vjel jsem na zelenou, jenže za mnou tramvaj (typ "housenka"), tak jsem ji pustil, jenže křižovatkou projížděla šíleně pomalu, takže jakmile mě konečně minula, náhle jsem se zjevil autům vlevo rozjíždějícím se na (dávno) zelenou. Naštěstí vozím na sobě zelenožlutou vestu, takže mě uviděli včas a nechali dokončit odbočení vlevo, ale příjemné to není. Nejdřív jsem si říkal, že příště bude lepší jet vedle tramvaje co nejdále, kdy ti vpravo mě stále vidí a těm vlevo zaclánět už nebudu, až tramvaj odjede - jenže problém by byl, kdyby se mezitím v protisměru zjevilo auto odbočující do svého leva, to bych ho blokoval v odbočení. Safra problém s pomalými tramvajemi ;)
Jinak cyklistů dneska na Vinohradech hodně, takže jsem ráno mohl obdivovat cyklistu jedoucího po přechodu (ale na zelenou), pak cyklistu odbočujícího na červenou vpravo (v ranním šeru ve slušivé stealth úpravě), večer pak cyklista v protisměru a jedno prase jedoucí rychle po úzkém chodníku vpravo nahoře na Jičínské, skrze zastávku s lidmi (ti koukali stejně nevěřícně jako já v autě).
Tam je asi jediná šance se přistínovat k ní a jet pomalu podél vedle ní až na hranici křižovatky , zprava tě celou dobu viděj.
Tohle mě občas postihne s kloubákama , obyčejně když mě vemou v křižovatce dva za sebou a jedeme rovně a naproti ta auta co odbočují vlevo za ním už nikoho nečekají a rozjedou se, jednou mě takhle málem sundal i cyklista ale chápal jsem ho, ono stát nakročenej uprostřed křižovatky v levém pruhu není žádný med.
Asi bych budto dal prednost tramvaji a pockal na care, jestli i na mne vyjde zelena, nebo bych to zkusil stihat pred ni.
Co si pamatuji, tak bys nemel najizdet do krizovatky, kdyz nemas jistotu, ze ji muzes vcas projet a vyklidit. Tenhle pripad by na to vypadal.
Špatně pamatuješ ;)
§22 (3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle §5 odst. 1 písm. h) nebo PŘI ODBOČENÍ VLEVO podle §21 odst. 5.
Zdravim prasice, ktery me dnes mijel u prejezdu Evropske. Jestli si mysli, ze je hustej, kdyz projede krizovatku na cervenou a dal pokracuje az do fyzikalu (kam zajizdel) po chodniku, tak neni. Byla jsem tam skoro stejne rychle, ackoli jsem cekala na zelenou a pak me chvili blokovala auta.
Zhorsuje se pocasi, nebot me vcera pozdravili cestou domu 2 cyklisti. :-)
Tak tak, dneska všichni dva pozdravili, jeden měl holý kolena nechápu :)
Ráno u nás něco mezi nulou a 1 stupněm,vraclej jsem se pro rukavice, mimo újezd už jsem viděl první jinováč ( úsek Stupice-Kralovice v příkopech)..
Asi mate vetsi nadmorskou vysku. :-)
Jenže ted to právě funguje opačně :)
To je každý rok stejný, u nás dole kam natekl studený vzduch jako řeka, pomrznou kytky i na oknech a v Mukařově nebo na Ondřejově jsou afrikány a řeřichy na zemi netknutý... znáš to jak to zplihne když to přejede mrazík, ne ?
Taky jsem jel dneska s holýma kolenama a to triko s dlouhým rukávem si beru jen proto, aby lidi tak divně nekoukali, když jedu v krátkém a oni chodí v kabátech ;)
Mam vyzkouseno, ze kdyz mi kolena prochladnou, tak boli, takze jsem si dnes vzala navleky na kolena. :-)
V kraťasech jezdím nad 15°C, níž nejdu. Motor je potřeba udržovat v provozních hodnotách.
A tak to také má být. Pod 15° C jedobré chránit si klouby. Promrznutí kloubům nesvědčí a dřív či později se to nepříznivě projeví. A už se to nikdy nedá vrátit zpátky. V tomto případě game over neplatí...
Dneska úplná libovka po ránu, měl jsem pěkně po pravý ruce asi 150 metrovej ( ve skutečnosti 20-30 metrů) dlouhej stín cyklisty s aureolou od toho jak mě to červený sluníčko stínovalo na omrzlé pole, natrhal jsem si jablka a když jsem dojel na Budějárnu, tak už byly 3 stupně plus :)
Taky jsem si osvěžil jedno dětské gesto, dlouhý nos.
Udělal jsem ho na paní v malé audině, která mě dvakrát zablokovala cestu vpravo od kolony v Uhříněvsi.
Poprvé u kostela jsem si myslel, že je to náhoda, podruhé za náměstím už to byl jasný úmysl, stojící auto, plnej rejd a šup kolo k chodníku před cyklistu.
Sestoupil jsem z kola postavil ho na chodník, udělal na brejlatou paničku dlouhý nos a vrátil se do vozovky asi o 2 metry dále...
Ještě jsem pak málem dojel na Mírového hnutí, ale blikla ji zelená dřív :)
Oni kdyby ti ridici premysleli, tak jim treba obcas docvakne, ze kdyz nechaji cyklistovi misto na projeti u obrubniku, ze ten cyklista bude autum min zaclanet, pokud (az) se auta rozjedou rychle, protoze tam uz nebude. Typicky pripad jsou semafory na Podbabe, kde me dnes dve auta za sebou moc u obrubniku zpomalila a dalsi zablokovalo. Nechtelo se mi na chodnik, takze jsem pockala na zelenou, ale je to tam do kopce a byt u obrubniku misto, dojela bych az k semaforu, dokud byla cervena, a za krizovatkou uz je pruh pro cyklisty. A nestalo se mi to tam poprve, ackoliv tam jsou namalovane piktogramy a pruh je siroky dost.
přiznám se, že poslední dobou to mám spíš samou řidičku s příhodama než řidiče :(
Jak je to bílý, je to krátký a vysoký auto nebo je to nějaký brouček a sedí v tom dáma, tak je to pro cyklistu pech...
U nás je v Újezde 30 v takový blbý zatáčce s přechodem, plná čára.
Minule to tam hasila mamina s dětma, asi chtěla stihnou začátek kroužku ? V tý zatáčce předjížděla na plný dvě auta za sebou cca 60-70kou
Málem jsem jí napochodoval pod kola...
Mě nedávno jedna obarvená blondýna školila na přechodu pro chodce.
Bylo to večer po akci "trhy v Berouně" a v nohách už jsem měla víc jak 100 km. Potkaly jsme se u přechodu a po očním kontaktu jsem vyhodnotila, že mě pouští. Uprostřed přechodu mi ale došlo, že nebrzdí, tak jsem to zamázla a ona zastavila na přechodu těsně přede mnou.
Byl to model "obtloustlá kysličníková blondýna (s odrostlým vlasem) cca 50+ s cigárem a kámoškou".
Koukala jsem na ní jak vejr jako "co to má být".
A ona vyčítavě že prý "po přechodu a na kole?!? Co jako chci?!?" (ano, jela jsem).
V tu chvíli jsem se nezmohla na nic víc než že jsem ji poslala do urdele.
Nemám ráda zprávy typu "kdyby - co by", ale tady fakt nevím, do jaké míry by bylo schopná mě nabrat na předek auta, kdybych nezastavila.
Školit cyklisty - prosím, nejsem proti. Ale tento způsob se mi nezdál zrovna nejvhodnější a dodnes po něm mám poněkud hořkou pachuť...
Po přechodu na kole před auto na základě nepodloženého dojmu? Hmmmm.
Jako řidič auta bych čekal kajícnou omluvu, jako cyklista bych se asi snažil vypadat jako že tam ale vůůůůbec nejsem.
Dnes asi mela vetsina ridicu sve dny, nebot byli nervozni jak sane na podzim. Predjizdeli me natesno, najizdeli mi do cesty z vedlejsich, troubili na me, kdyz jsem cekala o par vterin dele s odbocenim doleva, nez jsem si vsimla, ze mi protijedouci auto dava prednost, otaceli se nepredvidatelne jak prasata v krizovatce, ze jsem musela zastavit, a troubili na ne z jinych aut, ktera taky blokovali...prislo mi to jako dobry blazinec.
bych odpoledne nesouhlasil, ale tak kráva co mě dneska v Újezdě, 2 minuty od domova ,evidetně spatřila až během předjíždění vozidla dodržující ccca maximálku a zalomila to zpátky na předjížděné vozidlom které to zahamstlo cca na úrovni pošty, mě nutí říci to samé.... řidičky se dneska vrchem .......
a běsnej protivítr, jsem přijel domů úplně zpruzenej a průměrka maximálno 20
Jen bych podotkla, ze totoznosti ridicu obvykle moc nezkoumam, muzsky rod pouzivam poze jako obecne slovo, jak je v Cechach zvykem, nemajic genderove neutralni ekvivalent. Ovsem kdybych si delala dojmy jen dle toho, co pises Ty, musela bych dospet k nazoru, ze vsichni debilove za volantem jsou zeny, coz se s mym pozorovanim rozhodne neslucuje.
človeče poslední dobou bohužel jo a přitom, co starý šovinista , jsem si vždycky říkal, že řidičky jsou opatrnější a hrozí z nich méně nebezepečenstev...
Ale ne o víkendu mě v Čelákovicích na silničce vydusil kamioňák, no ale to nebylo cestou do práce.....:)
Dnes teda trošku kosa, vzal jsem poprvé zimní bundu, bohužel jsem podcenil boty, lehce promrzaly prsty :(
U nás úplně šedivo, -3.
Do ulic zase vyjeli tankisté, tedy spěchalové , kterým stačí na předním skle vyškrábat průzor(ek) a když se hodně rozjedou tak si očistí vedle sebe sklo v levých dveřích, zbytek je omrzlý nebo zarosený.
Prostě debilové a potkal jsem jich hodně.
Cesta dobrá, u domu první zmrzlá louže co jsem od jara viděl a taky potkal jsem přesunující se sněžný pluh/sypač PSK :)v Uhříněvsi ( starý indiánský typ "zima bude tuhá PSK přesunuje sypače":)
Několik slušných řidičů mě různě pustilo a jeden debil zamlženej mě neviděl na přednosti zprava mžoural tam chvíli a těsně přede mnou vyrazil.
Ve Sliačské jsem předjel koloběžkáře mazal 30-35 a tak 20 metrů před ním na té dlažbě na mostě přes trať mě upadlo sklo z brejlí... se asi chlapík divil proč zastavuju hned co jsem ho předjel.
Viděl jsem benzín za 33,90 v Uhřínevsi a taky jsem předjel o jednu dlouhou kolonu (500 metrů) víc než obvykle, na Mírového hnutí to stálo kvůli nějakým náklaďákům s hlínou.
včerejší dojezd byl trochu "porod"
1. mě zdrželi v práci, takže jsem dorazil až když bylo slunce za obzorem, což nemám moc rád, řidiči tou dobou vidí větší prd než v noci , tak jsem zapnul všechno co bliká a svítí :)
2. byl běsnej protivítr a já debil měl dojem, že se to přes den muselo vyhřát a většinu věcí jsme narval do báglu a byl línej zastavit a tak nějak jsem prokřehl....
No a dneska ráno, pod dojmem včerejška jsem se přeoblíkl a celou cestu mě bylo vedro :)
Taky jsem už zalepil boty(průduchy) páskou. Takovou tou stříbrnou univerzálkou, to funguje dobře.
Cesta dobrý až na pravý hák od autobusku 293, na Výstavní si asi všiml, že má v zastávce lidi tak to tam zalomil těsně po té, co mě předjel.... řidič předdůchodového věku, klasika zákazník především na okolí seru :)
Chladné ráno poprvé letos jsem jel komplet na tři vrstvy :) , natrhal jsem si chladná jablka na sváču u Stupic.
V Uhřínevsi mě vstoupil do silnice chodec a to jako úplný debil, šel po chodníku směr centrum a asi se mu silnice plná aut zdála volnější než chodník, tak prostě tlápl do vozovky aniž se do ní podíval a šel dál rovně podél obrubníku,,, gumoval jsem za ním jako blázen, a v podstatě jsem zastavil asi tak 2 cm od jeho zadku. Ohlédl,cca 25-30letej chlápek, neřekl ani bů a zase vlezl na chodník a šel dál.
No a aby toho nebylo dost, tak mě ve vyhraněném pruhu pro autobus-cykl-taxi málem zašlápla 240. Zhruba tady... http://goo.gl/maps/AJM44
Je to přesně to místo, kde udělali radost všem cyklistům a mhdistům tím, že nám z normální vozovky se širokánskou krajnicí na každé straně udělali dva úzké pruhy nahoru, jeden vyhrazený, a jeden úzký pruh dolů a novou krajnici udělali prakticky až v pangejtu, který je ješte ve stoupání vylepšený tím, že je to drn asi 10-15 cm vejš než vozovka.
240 mě míjela cca 35-40 kou asi 15 cm od loktu , když jsme byl v půli autobusu tak to strhl doprava, protože v koloně vlevo stál náklaďák...takže jsem se se sám dobrovolně svalil na trávník než bych se nechal zmačkat.
Přitom ten stoupací pruh je použitelný tak maximálno 200 metrů, protože do něj lidi odbočujou dřív a vyjíždí z něj později a ještě jím objíždějí odbočující auta do Exnárovi.
Řešení úplna na hovno.
Jo a taky jsem zase potkal zase muže který jezdí na kole bez držení, minule jsem si myslel, že je mu zima na ruce neb nemá rukavice.
Není tomu tak, dnes rukavice měl a z těch zhruba 3 minut, co jsem ho videl, nedržel řidítka cca 2 minuty a to včetně napojování se na Turkovu a jízdu po turkově mezi dvěma pruhy aut. Taky dal jednu oranžovou a dvě červené... fakt machr...
Dnes ráno cestou do práce potkán jediný cyklista. Už je docela zima.
Jo a ti chhodci, s těmi mám víc konfliktů než s auty. Jak za sebou nic neslyší, lezou do silnice bez rozhlédnutí a jako na potvoru je napadne vlézt do silnice, když mě mají asi tak 5m za zády.
Odpoledne pri prujezdu Roztok potkano 15 cyklistu (z toho 5 deti), coz je vyrazne vic nez za mnohem vic kilometru po Praze. Holt kratke trasy a nedostatek MHD dela svoje.
odpoledne jsem potkal 3 a viděl na dálku další 2.
Taky jsem přemejšlel, jestli bych neměl napsat na dfense krátký článek v s tématem komunikace s pumpičkáři.
1. pokud chcete něco říci cyklistům tak se přizpůsobte jejich rychlosti nebo když cyklista stojí tak také zastavte. Pokud stojíte v koloně zkuste to pěšky.
2. nehalekejte jako na Tómu hluchoněmce, mluvte stručně a artikulujte srozumitelně, ten člověk vetšinou slyší a jen nerozumí obsahu.
3. Netykejte, zejména ne lidem, kteří jsou ve věku vašich rodičů.
4. Pokud jedete v levné plechovce tak se ujistěte, že se vám nekousne okénko na půli cesty, je to trapné a špatně se skrz to haleká.
5. Ujistěte se, že téma které jste nastolili má oporu v zákoně, tedy kupříkladu ŽÉÉÉ TEN NA KTERÉHÓÓ HALEKÁTÉÉ KUPODIVŮ PRÁÁÁVÓÓ PŘEDJÍŽDĚT ZPRAVA KOLONŮŮ MÁÁ POKUD STOJÍ NEBO JEDE POMALŮŮŮ A ŽE SE TOMU NEŘÍKÁÁ PŘEDNOST ZPRAVÁÁ U KOLONÝÝ.
Stalo se dnes u farmářského obchodu v Uhříněvsi po té co jsem podjel zprava asi 50 aut a někdo to holt neunesl.
Halekal nemáš TY prostě nemáš přednost zprava u kolony :)))
Na odpověd si to nařvané cca 25 leté zrudlé prasečí ksichtiště se zažloutle bílého čehosi co v 80tých letech bylo audinou vlastně nepočkalo, spěchalo se zařadit do další kolony před kruhákem :)
A muzes predjizdet kolonu zleva? Jsem lina cist zakon, jen jsem si na to vzpomnela, kdyz na me tuhle nejaky ridic troubil, kdyz jsem predjizdela zleva kolonu, kdyz jsem se nevlezla zprava.
Jo a pripomnelo mi to, ze chci nahlasit technickym sluzbam, at uklidi sterk a beton vylite u krajnice v Podbabe, ze se po tom dost blbe jezdi. Je to uz nekolikate misto takto zaneradene, tak si rikam, ze by ty michacky, nebo komu to vycakava, mel nekdo donutit, at to po sobe uklizeji.
Ha, tak nevim, do jake kategorie to patri. Neni to vytluk, propadlina, chybejici dlazba, spadle stromy, sesuv pudy, zatopene komunikace, zabradli svodidla, zrcadla ani vystrazne majacky. A kategorii "jine" nemaji. Asi to vrazim do vytluku.
Tyjo, to jsem nevedela, ze hlaseni pres web resi realtimove, to je dobry: "Vážená paní, Vámi nahlášená závada byla předána na TSK 1600 - oblastní správu Severozápad, ... dispečink TSK - IIKS"
pozitivní výtluk :)
Jsem narazil na podobně opravenou díru, úplná novinka na cestě do práce, prostě tam kydli 2 metry x 50 cm x 5 cm asfaltu takovej bochanoid asi včera a je tam misto díry lepivej hrb....
Tohle jsem myslím rozebíral už kdysi s Hraboshem. Můj názor je, že to zákon neumožňuje, řidič totiž nesmí předjíždět, pokud:
- nemá před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí
- jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet
- na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi
Řekl bych, že kolona je něco takového, co právě zleva předjet podle zákona nejde - musíš ji předjet celou, na takovou vzdálenost většinou člověk nevidí, případně se do toho připlete místo (např. přechod), kde se předjíždět nesmí.
Jenze na kole se normalne priplacnu do mezery mezi auty a neprekazim a ridic zadneho z predjizdenych aut nemusi kvuli tomu udelat vubec nic. Ale i ja to chapu jako vec, ktera je tak na hrane a spis je v tom vychazeni si vstric navzajem. Delam to, kdyz vim, ze jedu kousek a pak zase zmizim nekam do volne ulice, takze tim nikoho nijak neomezim.
Kdyz jde o frontu u semaforu, kde znam cyklus, tak na nekterych mistech dopredu vim, jestli to stihnu az k semaforu.
Já to psal z hlediska zákona, v reálu věřím, že se kolona občas dá předjíždět vlevo (vcelku) bezpečně.
Ještě k tomu připlácnutí se do mezery mezi autama, zákon to chápe tak, že pokud se připlácnutí dá udělat v souladu s pravidly (tj. bezpečně), pak se nejedná o kolonu (šalamounské ;)
§2 mm) kolonou vozidel se rozumí souvislý proud více vozidel, u kterého nelze předjíždět každé vozidlo jednotlivě, rozestup mezi jednotlivými vozidly při předjíždění nebo objíždění neumožňuje bezpečné zařazení
Když jedeš na kole podél stojících aut, tak dostatečně vidíš když se začne rozjíždět, tak se může včas zařadit.
Je otázka., jestli je jízda cyklisty vedle kolony aut předjíždění, jestli spíš nejde o zvláštní případ souběžné jízdy.
tak když jsou to dva pruhy tak je to vůbec
sporný :)
Ale zas někde radši jedu v odbočovacím vpravo a pak se snažím "očně kontaktovat případně gestem ujistit", že se můžu prosmýknout doleva ... v kolonách kde stojí mix aut aautobusů či nákladáku si prostě netroufám jet po pravém okraji levého( přímého pruhu)... na to jsou ty silnice u nás moc úzký abych stál o to se drát mezi kloubovým autobusem a kamionem...
Vždycky záleží na konkrétní situaci a je potřeba zvážit co je ještě bezpečné a rozumné a co už ne.
Taky pri odbocovani doleva nebo prejizdeni do leveho pruhu cekam, az se ujistim, ze auto za mnou zpomaluje. Dnes z toho byla vtipna situace, ze se na Stresovicke zaradilo auto za me a udelalo tak misto vedle sebe na projizdeni aut, ale ja pres to auto nevidela, takze jsem musela zastavit. Samozrejme tam par aut bylo, tak jsem tak stala a cekala, az projedou, ale asi treti dokonce zastavilo a pustilo me odbocit, ackoli jsem se tam nijak necpala, jen v klidu stala a cekala.
Dnes ráno dva případy. První v Uhřínevsi na návsi kdy se všechna auta na červenou zastavila 70-100 cm od kraje akorát pán ve fialové picasse ( + růžový svetr co to asi mohlo být :), velmi pečlivě srovnal auto 10 cm od obrubníku a v zrcátku koukal co budu dělat, no objel jsem ho zleva :)
Druhý na křižovatce Mírového hnutí a K horkám ( vedle OMV) jsem si v klidu podjel cca 200 metrů kolonu zprava, když dojíždím k semaforu tak se vždycky koukám jestli poslední auta blikají a žádný neblikalo.
Postavím se tedy pěkně způsobně vpravo u obrubníku a na zelenou jsem vyrazil.
Vedle mě řev tůrovaného motůrku o objemu max 1200 cc a zhruba v půli křižoatky mě předjíždí takový autíčko Kia a smykuje těsně přede mnou doprava do ulice K horkám, podle mě to vybral až těsně před autama co tam stály na červenou.
Lautr idiot asi vytočený tou kolonou...
Pokud zůstanu u zákona, tak to souběžná jízda není, ono totiž souběžnou jízdu mohou uskutečňovat jen motorová vozidla (holt takový malý nedodělek v silničním zákoně, podobně jako když cyklista nemůže -až na vyjmenované výjimky- používat v obci k jízdě jiné pruhy než ten nejvíce vpravo).
Já vím, proto taky píšu, že než o předjíždění jde o zvláštní formu souběžné jízdy. A když tak někdo jede naprosto bezpečně, tak to určitě nikomu nebude vadit, alespoň jsem neslyšel, že by měl někdo nějaké výhrady.
uplivnutý kamínky a beton .. to je snad všude v Praze.
Podle mě o tom ani nevědí...
No vím, že mi cyklisté máme vyjímku a můžeme zprava.
Podle mě zleva nesmí účastnik provozu přejíždět jen když nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet, jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu.
Pokud máš rozhled, jistotu že vrátíš do proudu vozidel bezpečně a nikoho neomezíš a neohrozíš tak můžeš i zleva ... si myslím, akorát v poslední době mám dojem, že tuhle stranu si vyhradili skůtraři..
I za mlhy :)
Dneska děkuji protizamlžovacímu roztoku, který jsem aplikoval na brýle.
Jinak jízda dobrá, měl jsem na sobě skoro všechno co svítí a bliká ze svých zásob.
Pěkný kus cesty jsem se svezl za traktorem s radlicí, jeli jsme takových 38-40.
Potkal jsem jen dva cyklisty, tedy stíny které jsem identifikoval jako cyklisty.
Kamioňák za mnou jel celou ulici Mírového hnutí pěkně 10-15 metru mezera, moc pěkný pocit, že neměl potřebu se narvat přes cyklistu.
Málem huba kousek od Brumlovky, nějak jsem tam v zatáčce na tom vlhkým asfaltu lehce sklouzl a chytil takovou tu dlouhou podélnou českou rýhu napojující práci jedněch asfaltérů na práci druhých amatérů našich silnic.
V garážích ani kolo...
Jj, ta mlha dneska ráno byla parádní.
A krásně by se dýchalo, kdyby někteří debilové nemuseli pálit cigára hned jak vylezou z metra...
To nebyli debilové :-) To byli kuřáci :-)
Zajimavý, ráno nebylo v garážích u nás ani kolo zato v 16,45 bylo koloplno, jestli lidi jeli až po mlze nebo co ?
Odpoledne jsem se prvních 30 minut proklínal, protože jsem neměl nic s krátkým rukávem nebo nohavicema, navíc jen celoprsťáky.
Zbylých 25 minut jsem byl rád, že to mám.
Rozdíl mezi Budějovickou a Újezdem nad lesy byl asi 8 stupňů...
Na Mírového hnutí se celkově musel něco stát, takový kolony jsme tam fakt neviděl celý rok, nevím jestli přestavěli rytmus semaforů u OMV, nic jiného mě nenapadá.
ANO stálo to už od křižovatky u Babišova hradu.
Jináč nic zvláštního, jo a vlastně jsem pozdravil cyklitku a koukala jak zjara, sportovně oblečená paní u Uhříněvské obory, někoho ve vteřině tak vyjukanýho jsem dlouho neviděl, asi novicka:)
Dneska viditelnost podle mě lepší ráno, možná až na poslední kousek cesty od Chodova na Budějárnu .
Zaspali jsme :) takže jsem jel na rekord a stejně jsem v práci byl mimo hranici tolerance ,,,
Odpoledne jsem jel, díky větříku ještě rychleji, 23 kiláků i se semaforama a přednostma za 50 minut.
Odpoledne hnusně zašmouraný a řekl bych na viditelnost zákeřnější než ráno, potkal jsem několik cyklistů z toho zhruba 3 který jsem měl sám co cyklista docela problém (u)vidět.
Jednoho v podjezdu ve Sliačský, ten byl úplne neviditelnej celej v černém, jednoho u Hostivařskýho lesa +- to samý, nějaký tmavý oblečení a proti lesu vidět nebyl, třetího u Kolodějský obory na silnici tam je celkově kolem 17,50 už vidět prd, natož člověka v černým plášti na ukrajině...
Blikna za pár kaček, něco barevnýho na sebe místo uničerni...
Dneska jsem se, krom pěkné cesty sluníčkatým byť trochu protivětrným ránem, obohatil i jinak.
Jedu si takhle Jižní III. a na zemi uprostřed silnice něco výrazně žlutého, přibrzdím a hle, samonavíjecí ocelové pásmo 5m Peleva Tools, zvednul jsem to chvíli jsem tam koukal, jestli není někdo v okolí komu to mohlo upadnout ( řemeslník, dodávka řemeslníků ) nikde nikdo a tak je milé pásmo moje :)
Zajímavá oblast tenhle Spořilov, už od tamtud mám za letošek šroubovák, momentový klíč a blikačku :)
Vrať to. Dostaneš se do pekla
Sorry, omylem jsem ti dala mínus.
Cestu domů ti ale nezávidím - musím říct, že ráno bylo nádherné, teď je docela chladno a tak nějak na deštivo.
Proklouzl, na Budějárně krápalo a bylo +19, směrem domů to prakticky přestalo. Vpravo jsem viděl jak nad Říčany a nad Průhonicema je dešťová stěna.
Jakmile jsem dojel tak začalo lejt měl jsem asi tak 5 minut náskok :D
Celkem bez příhod, jen v Uhříněvsi jsem křižoval u Texaco pumpy hlavní silnici a úplně stojící kolonu, jsem si najel mezi stojící auta do takové cca 3 metry široké mezery a jak jsem čekal až se směr do centra uvolní , tak se to vpravo ode mě popojelo asi tak o dvě auta směr Říčany a paní/slečna vlevo v bílém autě škoda na mě troubila abych jí jako nepřekážel v popojetí o těch 10-15 metrů.
Jenom jsem se smál a útrpně pokýval hlavou a odjel do obory....
dnešní cesta do práce by se dala shrnout do následující věty.
Hnus fialovej.
Tak to si počkám, co budeš psát večer.
Odpoledne má totiž začít zase lejt a vypadá to, že to těm zelenejm bestiím tentokrát vyjde...
Odpoledne by to mělo už bejt kousek za Prahou... doufám :)
Ráno jsem koukl na radar, žádnej déšt, kouknu z okna, mokro, vylezu v 6,45 ven ani kapička, oblíknu se sednu cca v 7,10 na kolo, ujedu kilometr a začalo rosit tak už jsem se nechtěl vracet....ale brejle musely dolů. Na déšt je protimlžnej roztok krátké...
Dnešní ráno nakonec úplně úžasný.
U nás byla lehce mlha, na Sibřině seděl asi tak do +500 metrů okolo úplnej dekl, ale pak jsem vyjel do sluníčka.
Měl jsem z toho dneska obavy, včera kolo a celý víkend vertikulace trávníku, přesazování malin, kopání strouhy, kátrování kompostu a ostřihování již uschlých rostlin.
Bolel mě ráno doslova celý člověk ale to se ztratilo cestou.
Když jsem jel od Kralovic do Uhříněvsi tak mě , asi 500-700 metrů před Uhříněvsí křižovaly 4 srnky, pěkně v řade za sebou běžely napřed vpravo ode mě, pak 20 metrů přede mnou přeběhly přes silnici někam směr Průhonice.. , ta ladnost a lehkost, no nádhera.
V Uhříněvsi jsem předjel všechna ta auta co mě vzala už na Sibřině.
Kolony před Jižnákem, takže velmi pohodlná cesta až na Chodov ale zhruba od Babišovy základny zase padala mlha.
Pak jsem ještě potkal v ulici Na líše koloběžkářku s vlasama až po pás, v podstatě jsem si vzpoměl na ty srnky taky měla takový ladný pohyb :)
Jen jestli to nebyl Hrabosh, ten má blond vlasy také skoro po pás :o)))
Hele nech toho, to není fér.
Ty mě povídej něco o ignorování neodpovídání a nereagování a pak mě přímo do tématu dáš šrapnel...
Tu dívku potkávám už pár týdnu v prostoru Sliačské.
Jenže dneska se vynořila z mlhy, jela lehce z kopečka,jak byla v předklonu tak vlasy se jí pohupovaly v tom rytmu odrážení, no koloběžková víla :)
Včera jsme byl cestou domů trochu zpruzenej protože sluníčko vylezlo asi na 3 minuty když jsem byl u Kolodějské obory.
Za to dneska doslova modré ráno, vyjel jsem ještě za svitu veřejného osvětlení a za Sibřinou jsem pak zastavil na nádherný východ slunce (kousek vlevo od Hradešína. Takový to nový sídliště na kraji Uhříněvsi u kruháku doslova zářilo jako rudý korálový útes.
Jo řidiči asi měli pozitivní náladu dneska hodně uhýbání, pouštění cyklisty a úsměvů , teday až na jednoho nařvanýho "řezníka" který mě před Brumlovkou velmi pečlivě zastavil auto v chlívečku pro cyklisty a to těsně u obrubníku,vzhledem k tomu, že mě zrovna předjel a že jsme tam zrovna byli sami dva, to byl jasný naschvál.
Takže jsem ho objel zleva a postavil se způsobně vpravo mezi chlív a přechod :)
V garážích úplně sám, všechna stání pro kola prázdná..
Pěkná cesta domů, lehké zpruzení žiletkáře, překonání hranice :)
Dneska výborná cesta domů, na chodníku jsem si všiml povědomé tváře a potkal se s kamarádem z dob mladosti...trochu jsme pokecali.
Pak jsem lehce prohnal jednoho žiletkáře, to mě opravdu potěšilo a nejvíc to , že pak po asi 1,5 kilometru uhnul z mého směru, kousek dál byl kopec a tam by mě naložil, měl jsem v báglu asi pět kilo nákupu navíc, z kopce to pomáhalo a svištět na horákovi žiletce v patách 50+ bylo fakt prima.... ten zvuk co vydávají moje vzorky na pláštích mu nedělal dobře ...:)
No a když jsem přijel domů tak jsem po sepsání tachometru zjistil, že už mám letos našlapáno přes 8000 km.
Dnes ráno tedy žádný spektakulární východy slunce nebyly, při výjezdu tma jako v prdeli :(
Ono to tak nevadí, protože stejně první dva kiláky jedu +- obcí nebo takovým chodníčku mimo silnici..
Co ale bylo, byla dobrá práce s radarem, přesně jsem odjel s posledními kapkami deště a pršet přestalo cca za 7 minut když už jsem byl na Sibřině.
Docela teplo, takže míň vrstev, ale kvůli mizivému světlu jsem dnes blikal "naplno" vpředu blikna a světlo, bliknu lehce doprava, stabilní světlo lehce doleva.
Na levý noze blikna pásek, pod sedlem blikna a na pravý kapse baťohu blikací pásek. K tomu reflex vesta natažená zpola na baťoh.
V Kralovicích je už topná sezona, takže za sebe můžu říci, že i v kolonách na silnicích je lepší vzduch než v týhle ďolíkatý věsnici. Děsivej smrad a kouř viditelně seděl 10 metrů nad zemí jako poklop.
Ty přídavný věci jsem vypnul na trhu v Uhříněvsi, kde jsem se zasobil koláčema, nechal jsem svítit jen základ, blikna vpředu a vzadu.
Z Mírového hnutí se stává noční můra, kolony jako prase, něco tam kutají s obrubníkama, takže jsme tam předjel asi 100 aut.
Úplně na konci incident "u baráku", zajel jsem napřed na recepci s košilema který jsem vyzvedl cestou, abych se nezabil na rampách do garáží a pak jl 30 metrů po chodníčku kolem budovy narazil na nějakýho postaršího kolegu který měl za potřebu vykřikovat " kdo to kdy viděl jezdit po chodníku" tak jsem mu řekl, že je první :) a to ho dost vytočilo,ale než jeho kletby spálily vzduch, tak už jsem zvedl závoru a odjel do podzemí...
Tak po včerejším dnu dovolené a příhodě s píchnutím na rychlém výpadu na silničce bez technického vybavení jsem si říkal, že mě na cestě do práce už nemůže nic překvapit.
Překvapilo.
Šigela :(
Naštěstí to tak nějak vyšlo na Uhříněvskou oboru a Hostivařský les a třetí zastávka byla naštěstí už v práci na záchodech u vchodu, to byla klika, protože pohotovostní balení ubrousků už padlo za vlast v lesoparku :)
Na celý věci je nejděsivější to, že člověk neví co je na cestě, tedy jestli to lze řešit pouhým nadzvednutím ze sedla nebo během do křoví ..... naštěstí bylo docela teplo a tak jsem měl oblečení lehké a od první zastávky i kšandy úplně nahoře :)
Tak se přiznej, copak jsi včera vařil dobrého :o)))
Vůbec nic právě ... měl jsem celý den pochystávky i večeře byla typu namaž chleba a dej si sýr.... spánek ok.
Ráno jsem měl svoji klasiku, suchej chleba a sklenici mléka, tak snídám asi 20 let...
Spíš si řikám jestli to není taková ta střevní chřipka, teď se cejtím divně a vím že to řádilo ve škole....
Jojo, sýry to jsou prevíti.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/veterinari...
Klasika, včera kdy bylo nádherně celý den, jsem nemohl, brzký ranní pracovní míting a večerní kalba v centru Prahy jsou prostě s kolem neslučitelný a dneska ráno jsem si tu mlhu doslova vyžral :)
Vepředu bliknu a stabilní světlo, červená malá blikna v přilbě a velká pod sedlem, blikací pásek na levé noze a blikací pásek na každé kapse baťohu a všechno to jelo. Vesta na sobě a dětská reflexka vzadu pověšená na báglu.
Za celou cestu jsem měl tak 2-3 km kdy bylo jakžtakž vidět...
No a na Petrovicích mě vzal chlapík na horákovi celý v černém skrz autobusovou zastávku zprava, páč jsem asi byl moc pomalej při podjíždění kolony na semaforu :)
No a když si poodjel na těch 30-40 metrů tak jsem ho už prakticky neviděl a to jsem o něm věděl , soudě podle reakcí aut, co mě pak ve sjezdu k Botiči vzala, bych řekl že ho prakticky viděli až na poslední chvíli, ty záškubové úhyby vlevo a brzdný světla byly dost charakteristický.... jezdit v černém bez světel v takový mlze může jen idiot...
Opet jsem jezdil pracovne - do centra a pak na okraj Prahy do prace. Vzal jsem to zase po stejnych ulicich, kde bych jel autem. Zase jsem dostal par prednosti nepodlozenych pravidly silnicniho provozu, par aut uhnulo od chodniku, ... Mam pocit, ze kdyz se provozu vyhybam na trase prace - domov a jedu jen po okrajovych ulickach, ze si tam ridici davaji min pozor a jsou nejak agresivnejsi. V beznem silnem provozu ve spicce je to podstatne klidnejsi.
Jo a po dojezdu do prace jsem zjistil, ze nam tu nejde vod. 8-(
Tak dneska ráno moc pěkný,slunečný a skoro bez aut... jediný problém byl, že jsem se nechal zmást jinováčem kolem domu a přeoblíkl jsem se a taky že mě většinu cesty foukalo zleva proti..
Už v Uhříněvsi jsem se rozepínal a měnil čepičku za pásku, na dojezdu bylo pěkných +5.
Dnes po cestě celkem čtyři cyklisté počítaje v to i tu paní co ji potkávávám pravidelně na prastarém kole v Uhříněvsi, soudě dle tašky si jezdí pro rohlíky:)
Na Mírového hnutí mě vzali dva bajkeři najednou, možná dokonce smíšený pár. Tam jezdím tak 25 oni mazali kolem 30ky a mě se už nechtělo se moc hnát.
Dvě úplně malé kolony, klasika, lidi nedávají blinkry a pak se diví, že se cyklista postaví vedle na semaforu,nu a ovšem řidičky se lepí na chodníky a nutí cyklisty kličkovat...
Dneska jsem do práce musel doslova prokousat protivětrem, přijel jsem jako prase, protože mezi Uhříněvsí a Petrovicema byla děsně zasviněná silnice a na Mírového hnutí jsem, na novém asfaltu na uzavřené silnici bez aut, projížděl něčím co bych nazval "bochánky z mastné vody" taky mě to pěkně zlilo.... to jsem v životě neviděl :)
V práci obvyklá kamikadze sjezd do garáží, když je mokro tak tak zatáčkovitá rampa zběsile vynáší na zeď.
Cestou domů ( vlakem neb tma není kamarád) veselá příhoda s třema mladejma moravákama, kteří jeli na nějaký koncert do O2...
Napřed měl jeden tak 5 min telefon z domova a pak se zjistilo, že se řešilo kdo nechal otevřenou nějakou větší slivovicu ( asi demižon) . Pak se hoši snažili vzopomenout co u "pachatele" vlastně pili posledně a to jim v bodrém dialektu vydrželo až do Libně... :)
Tak dnes cestou domu WTF zazitek na krizovatce Na Petrinach x Stamicova. Jedu si po Petrinach od konecne tramvaje, pred krizovatkou jako obvykle zvolnim tak na 20 km/h, aby meli vsichni autisti cas si vsimnout, ze tam neco jede po hlavni, a ja kdyztak cas zastavit, vpravo stoji auto, co chtelo jet rovne i auto najizdejici na Na Petrinach v mem smeru, z leva najizdi na tramvajovy pas nejake auto, ale tak pomalu, ze jedu do krizovatky a pocitam s tim, ze zastavi. Jenze auto nezastavilo a minulo me necely metr za mnou, i kdyz jsem slapla do pedalu. Kroutila jsem hlavou celou cestu z kopce a premyslela, jestli me osoba za volantem toho auta fakt nevidela, nebo ji to prislo jako ok, nebo se plasenim cyklistu specialne bavi.
Chce to kameru dopředu i dozadu, jako v Londýně... pokud bylo světlo, tak tě viděl, pokud nebyl přímo slepej.
Na téhle křižovatce je dost šrumec a bývá tam i zácpa, takže se tam dost často uplatňuje právo "jede ten, kdo má pevnější nervy". Dost blbě se tu také potkává světlo/zástavba. Přehlédnout tramvaj není problém, natož cyklistu.
Lucie vyjížděla ze zastavěné části do volného prostoru křižovatky - to je hnusný bod. Navíc v té ulici běžně stojí auta u chodníku, takže z jednoproudé ulice se vyjíždí na chvíli na dvouproudou (ta je přes křižovatku), která se zase hned zužuje.
Tímto ale nechci nijak ospravedlňovat jednání motoristy. Je to jen na vysvětlenou.
V zimě je navíc ještě tohle místo zpestřeno jakousi hranicí mezi zimou a nezimou - pod ní prší, nad ní sněží.
Tak možná zkusit alternativní trasu podle http://mapa.prahounakole.cz/# přes Talichovu a Sibeliovu. Ale do těch končin nejezdím, takže konkrétní situaci neznám, musel bych si to projet.
Tak je to trasa lucie, takže je to na ní.
Za mě můžu říct jen to, že to, co jezdí lucie je nejjednodušší a nejkratší trasa s nejlépe řešeným stoupáním pro ty, co tohle místo tranzitují "z centra" na Petřiny.
Sibeliovka je sice řešení, ale tamtudy bych nejela ani já jako místňák. Zbytečně se kroutí, má prudší stoupání a lucie by musela projet areálem vojenské nemocnice, což se sice dá, ale tam musí dávat dost pozor na chodce. Nebo by jí musela objet a to by se zase dostala na tu křižovatku.
Talichovou bych nejela - na konci je slepá a teď si nejsem jista, zda je tam do Radimky sjezd nebo schody. Osobně mám pocit, že jsou tam schody. To už je lepší ten průjezd nemocnicí.
Navíc touhle objížďkou by si lucie trošku zajela.
Já jako místní jezdím na Petřiny spodem - do Veleslavína (to je příjemná rovinka) a pak je tam jeden krpál nahoru. Je sice výživný, ale je krátký a dá se vyjet v pohodě.
Tj, trasu je potřeba si nalézt svoji, podle preferencí/schopností.
Jinak podle té mapy je mezi Talichovou a Na Větrníku možné jet podél plotu ÚVN, je tam i fotka s popisem: "Velmi úzká a hrbolatá pěšina kolem plotu vojenské nemocnice. Lze při ztrátě výškových metrů obejít po blízkém chodníku. Do budoucna by tudy měla vést značená cyklotrasa A150."
Rychlá tato cesta asi moc nebude.
Tak tuhle pěšinu znám, ale nepředpokládala bych, že by takovouhle idiotštinu někdo doporučoval jako průjezdní trasu s kolem. Možná tak když jedeš na výšlap, ale jako cestu do/z práce, to ani omylem. To je kapitální blbost.
No tos mi teda dal dardu. Sice jsem doteď trasy na prahou na kole nestudovala, ale jestli tam radí takovéhle zkratky, tak s tím můžou jít kamsi. To je hovadina.
Než tohle, to bych jela přes tu vojenskou - myslím, že je tam i ofiko cyklotrasa.
Můžeš jim napsat pokud se ti tam něco nelíbí, je to mapa vzniklá svépomocí http://prahounakole.cz/kudy-po-praze/mapa...
Díky tomu je tam právě spousta zkratek, který znají jen místní.
Cyklostezka skrz ÚVN nejspíš nebude, teda pochybuju, pracovala tam moje expřítelkyně a nedovedu si to tam představit.
Psát asi Vráťovi nebudu. To bych se musela těma trasama zabývat pdrobněji. Jen jsem reagovala na to, co jsi psal.
Když jsem ve vojenské v roce 2008 ležela, byl tam tehdy ofiko průjezd pro cyklo. Cesta vedla zadem areálu - od hlavní brány, kolem pohotovosti CH2 a kolem patologie E k zadní bráně. Vím, že mě to tehdy docela zaujalo a využívalo toho docela dost cyklistů.
Současný stav neznám, ale zkusím se tam nějak kouknout. Podle mapy.cz tam už průjezd není.
Kamera je sice fajn věc, ale sama o sobě ještě nikoho nezachrání:-))
Chce to vštěpovat řidičům, že cyklista je řidič a na hlavní má přednost jako každý jiný řidič.
Spíš to chce oddělenou infrastrukturu, většina autistů je příčetných a těm pár blbcům nemá smysl cokoliv vštěpovat, protože to stejně nepochopí. Hodně nehod se stane taky z nepozornosti, opět vštěpování čehokoliv nepomůže, protože jsme všichni lidské nedokonalé bytosti. V Praze už ale pár let nebyl smrťák s cyklistou, tak to snad vydrží co nejdýl...
Vážně?!?
Co vážně?
No že v Praze už pár let nebyl smrťák s cyklistou. Sice to nesleduji, ale věřit se mi tomu nechce.
2011 byli dva, jinak šest let nula, vyčerpávající článek zde: http://prahounakole.cz/2013/01/nehody-nejen...
přesně a z těch dvou v roce 2011 se vyklubaly následné případy :
1.údajný cyklista spal ožralý s kolem na travnatém kolejišti tramvaje a byl přejet tramvají.
2. na 4 proudové výpadovce R7 vjel cyklista na světly řízený přechod pravděpodobně na červenou a byl smeten řidičem..
Tak nevěř, ale je to tak a je to tak dobře:)
Koukni do statistik oficiálních, můžeš kouknout co říká třeba Vratislav na prahounakole každý rok a určitě jsem to tu párkrát citoval.
Prostě Praha má v tomhle neskutečnou kliku, ale nikde se o tom moc nemluví, protože je pro některé asi výhodnější tvrdit, že Praha je cyklopeklonnazemi a musí se bojovat aby nebylo obětí.....
Je zbytečný dělat ze všeho konspiraci. Navíc pokud by se to přepočítalo na osobokm, je asi jasný jak bysme dopadli v porovnáním se zeměma jako NL... v tý statistice jsou totiž i vážně zranění, není tam je nula mrtvých. Uvidíme jak to bude za rok 2013, snad se k tomu 2008, 2009 zase přiblížíme.
To není konspirace ale politika některých lidí...
Navíc vážně zraněný mají i v Nizozemsku.
Nedávno jsem četl článek, že minimálnš 3/4 ze zraněných cyklistů nejsou vůbec evidovány jako cyklisté. Doktoři z nemocnic dokonce tvrdí, že 4/5....
Takže pak ty osobokilometry jsou stejně úplně k prdu...
Který lidi máš konkrétně na mysli?
Co to bylo za článek?
Takový, který nechtěj nic slyšet o tom, že se naprostá většina řidičů v Praze nesnaží udělat z ulice jatka...
Článků je několik, například holandský SWOV říká, že 80 procent nehod zraněných cyklistů jsou nehody mezi cyklisty nebo samotných cyklistů a tento poměr stále roste a jen zhruba 20 procent zahrnuje jiné účastníky provozu.
Ze 187 mrtvých cyklistů v Holandsku roku 2009 bylo 50 bez účasti jiného účastníka ..
Rospa říká že číslo vážně zraněných cyklistů v Anglii je ve skutečnosti 2-3x vetší než statistiky podchycují a že lehkých zranění je zhruba 2x tolik.
Třeba zde
http://www.rospa.com/roadsafety...
Doporučuji si přečíst třeba
http://www.rospa.com/roadsafety...
tady dokonce říkají, že statistiky zachycují jen 10 procent zraněných cyklistů
http://www.bicyclinginfo.org/facts/crash-facts.cfm
finsko odhad 4x nižší statistiky než realita
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles...
a jak je těžký v tom vyznat uvádí tenhle pěkný článek
http://well.blogs.nytimes.com/2013/10/21/how...
Já spíš reagovala na ty dvě kamerky. Nějak jsem nepochopila jejich případný bezpečnostní účel. Myslíš, že když si dám na kolo kameru dopředu a dozadu, budu ve větším bezpečí?
Ne :). Ale aspoň by to dala na web abysme se mohli pokochat, dá se z toho poučit. Záznam se může hodit později pro policii.
Po pravdě řečeno, jsem z toho vždy trochu rozpačitá. Lidé si obecně stěžují na to monitorování, kamerování, pozorování, odposlouchávání....
A pak se vyzbrojí kamerkou a natáčejí si cyklisté motoristy a motoristé cyklisty a mlátěj se tím po hlavičkách.
Není to divné?
Policie (i případný soud) to jako důkaz může odmítnout.
Policie ne, nesmí odmítnout, musí převzít vše co ji je jako možný důkaz nabídnuto. Něco jiného je u soudu, ten už to může jako nevěrohodné odmítnout, ale odmítnutí musí zdůvodnit.
To je právě to - policie převezme jen to, co zváží jako "možný důkaz". A co je nebo není "možný důkaz", to je na jejím zvážení a rozhodnutí.
Ale i když to policie nevezme, tak to pak dotyčný může předložit přímo u případného soudu.
Když to vezmem v reálu - bude každopádně záležet na závažnosti případného konfliktu.
V případě prkotiny se s dotyčným policie moc bavit nebude. Udělá základní úkony a odloží to.
U závažné nehody už by to bylo o něčem jiném, tady by záznam asi určitou váhu měl.
Osobně bych ale se záznamem nakládala opatrně. Ono se to dá krásně otočit i proti dotyčnému - něco jako "zda jeho způsob jízdy ve městě vyžaduje nutnost vozit na řidítkách kola kameru"...
Ne, nejsem paranoidní. Jen mě soudy trošku vyléčily z představy "mít jasný důkaz".
Policista skutečně nemůže odmítnout převzít důkaz, pokud by to udělal, tak je to na pořádný trest. Něco jiného je jak ho bude dál hodnotit, ale v žádném případě ho nesmí ignorovat. Když bude předložený důkaz nějak zpochybňovat, tak to musí zdůvodnit, žádné dojmy a pocity. Navíc policie dnes už mimo blokové řízení o přestupcích nerozhoduje, to dělá správní orgán, takže ani policie nehodnotí jednotlivé důkazy, to může dělat jen ten kdo o přestupku rozhoduje.
I když ve skutečnosti může říct policista, že to není důkaz a je to na nic, tak jsou to jen zbytečné řeči hloupého policajta, který si tím jen koleduje o pořádnou stížnost a stejně to musí převzít a zařadit mezi důkazy.
V trestních, občanských, obchodních, pracovních věcech hodnotí předkládané důkazy jen soud.
Toliko teorie a právní vědy. Skutečnost se může v konkrétních případech lišit, ale s tím se dá i bojovat :-)
Stejně to bylo zase zábava, to téma do Prahou na kole.
Bylo to takové pokračování tohodle, tak ty hádky můžeme docvaknout tady aby se šetřilo místo.
Mě v témato třeba dojalo, že troll je už jediný argument, kterým některým zbývá :)
No a pak jas se tam rozjelo výmluvné vlákno plný výmluv vlákna :) o tom, že omezovat a ohrožovat se nesmí, ale přitom sněkteří smí dělat to je je zákonem zakázáno.
Třeba jet na kole po přechodu, otočit se na přechodu, otočit se v jednosměrce a jet na chodníku.
Dal bych takovou radu, když chceme volat, že nás někdo omezuje a ohrožuje, což je oprávněný požadavek a já to podporuju, tak by jsme neměli jako doprovod do diskuse dávat videa, kde za doslova za pár vteřin uděláme čtyři přestupky proti zákonu, navíc přestupky z pásma , které zákon popisuje slovem nesmí....
Větřík dnes o něco mírnější, kolony hlubší, ale zase se mi podařilo jet asi 1,5 km průměrkou přes nad 45 km s maximy kolem 52-53 km.
Tím jsem experimentálně zjistil, že ten kamion maximálku +- dodržoval...
Jel jsem takových 8-9 metrů za ním