Dobrý deň,
chcel by som poprosiť o radu s výberom crossového bicykla. Meriam 178kg, váha 65kg, najvhodnejší rám by bol zrejme 19". Môj cenový strop je 400€, tj. cca 10000 Kč.
Zaujíma ma najmä názor na tento bicykel: http://www.kupsikola.cz/superior-rx-620-19... . Je to Superior z roku 2008, výbava Deore + aj ostatné komponenty vyzerajú slušne... cena takéhoto modelu sa v súčasnosti pohybuje na úrovni 550 - 600 eur. Tu je odkaz na oficiálny web: http://superiorbikes.eu/cz/archiv/kolekce-2008... .
Toto čo som našiel je teda používaný bicykel, podľa predajcu vo výbornom stave, majú ho na predaj pre nejakého zákazníka, ktorý im ho tam dal. Cena v prepočte aj s dopravou vychádza na 270 €.
Šli by ste do toho alebo nie? Bol som pozerať dnes po kamenných obchodoch v Prešove, kde bývam a predajcovia ma od toho odrádzali, jednak preto lebo chcú predať svoj tovar, a aj preto, že na to teda nie je záruka, môže byť problém zohnať náhradné diely (vraj nejaká pätka na zadnej prehadzovačke môže odísť a môže byť problém zohnať to..) a rovnako, že môžu byť vyťahané lanká. Takisto vraveli, že Deore z roku 2008 sa nedá porovnať s tým, ktorý sa predáva teraz, všetko to vraj išlo dopredu... Odhovárali ma aj z toho hľadiska, že mi to nikto nebude chcieť vziať do servisu nastaviť a bude to veľa stáť.. Ale ako čítam na internete tak sa viac oplatí sa naučiť nastavovať si bicykel sám.
Na tom webe sú nejako celkovo nižšie ceny, pozeral som aj po tomto Leader Foxe http://www.kupsikola.cz/leader-fox-toscana-gent... , to v prepočte vychádza na cca 300eur. V hľadáčiku som mal aj CTM (Bora 2.0, prípadne Elite 1.0), aj GT Transeo 3.0, 4.0 ale tie neviem či výbavou a cenou môžu konkurovať týmto dvom.
Ďakujem vopred za každú odpoveď.
Ten Superior vypadá celkem dobře, na závodění to není, ale na pohodové projíždky po silnicích a dobrých lesních cestách určitě dostatečně vyhovující.
Krose ani MTB, bych starší rozhodně nebral. Ono se to pěkně poslouchá "ježděné málo a navíc ženskou a po asfaltu" Skutečnost může být, zvláště u takových kol jiná.
Asi záleží na hodně věcech, já jsem kupoval horáka staršího a ronda taky a bez nejmenších problémů, kola nijak nešetříme a dostávají slušně zabrat a bez problémů. Pokud je s kolem slušně zacházeno, tak se to dá tak nějak poznat odhadnout. A pokud je cenové snížení dost výrazné, tak to za určité riziko může stát, zvlášť pokud někdo nemá 30 tisíc na nové slušné kolo.
Tak u Vás dvou, věřím že kola dostávají záhul pořádný. :-) Ale vy si je taky sami servisujete nebo ne? Takže co se pokazí to si i sami spravíte. To se třeba o mě nedá říct. A nejsem sám.
Na horákách se jen servisovaly vidle a měnil spotřebák, na trekách co pamatuju i s tím spotřebákem šetříme :-) Ale abych nekecal, lelek měnil brzdy na horácovi, trochu váznul návrat, ale asi to šlo doladit a už bych si s nima dneska nejspíš i poradil. Kupec (servisák) si je pochvaloval.
Zvlášť u crosse se není čeho bát. Tam toho na rozbití moc není a co se neprojevuje při nákupu tak ještě dlouho vydrží a obměna není nákladná.
Môj problém je však v tom, že ten bicykel budem objednávať v podstate na slepo.. nemám ho ako ísť vyskúšať. Myslíte, že to stojí za to riziko? V tejto cenovej kategórii nič s lepšími komponentami nezoženiem akurát tie takmer najnižšie modely a je otázne, či vydrží dlhšie potom ten používaný Superior alebo lacné komponenty na lacných bicykloch...
No, zvaž jestli to nestojí za výlet (než si potom rvát vlasy). Na kole se projedeš, už pohledem zjistíš, jak je co odrbané a ojeté. S měrkou na řetěz (nebo i jen šuplérou) hned zjistíš, jestli budeš jen měnit řetěz, nebo u kazetu a převodníky. Stav těhle pružinových vidlic poznáš snadno i jen laickým zahrkáním a chováním při brždění. Prostě není nad to si na to kolo sáhnout. Tím se dá vyloučit plno problémů a s nějakýma drobnostma na doladění se holt u starší věci musí vždycky počítat.