Dobry den, vyberam si bike pre seba. Nie som prave cyklisticky typ (Vyska 185cm, vaha 105kg) a preto sa chcem spytat, ci sa mi oplati vyberat bike s odpruzenou vidlicou. Ma tato vidlica vobec taky vahovy limit? Este ma zaujima ako by v mojom pripade fungovala odpruzena vidlica s kotucovou brzdou. Padol mi do oka jeden bike ( http://www.cykloabc.sk/index.php?lid=256 ) , za zaujimavu cenu a chcel by som sa vas spytat, ci by bol tento bike vyhovujuci pre moje telesne proporcie. :-)
Dakujem za vase info
Kolo to je dobrý se slušnou výbavou. Odpružená vidle má určitě velký význam pro pohodlnost a lepši požitek z jízdy, citelně tlumí nárazy do rukou a ramen.
Tvoje rozměry zase nejsou tak velké, vidám na kolech jezdit lidi určitě s vyšší vahou.
Tahle vidlice běžnou jízdu po zpevněných a lesních cestách zvládne bez problému. Na větších hupech, třeba při přejezdu obrubníku nebo ze schodu budeš muset určitě opatrněji než ten kdo má poloviční váhu, ale nemusíš mít obavu, že by tě neunesla.
Kotoučové brzdy fungovat budou, teda nemají důvod aby nefungovaly.
Merida je dobrá volba, výbava průměrná, cena na tuhle výbavu dost vysoká. Jak píše Lelek, kolo tě v pohodě uveze, vidle to unese (kdo jezdí sbalený natěžko, i s bagáží váží víc). Když se k tomu budeš chovat slušně, vydrží dlouho.
Diky za info a vase rady. Este dotaz k tej vidlici. Je vela roznych typov, strunove, olejove, plynove. Mam v tom nie celkom jasno. Podla coho by som si mal vidlicu vyberat, alebo aky parameter si na nej vsimat, aby bola vyhovujuca co sa tyka kvality, nosnosti. Je pri vidliciach spominany nejaky paramater, ktory mi povie, "ja som vidlica do 120kg." :-). Ktory z typov vidlice je najspolahlivesi na udrzbu, zivotnost?
Nejjednodušší na údržbu s dlouhou životností je pružinová, ta co je nejspíš na vyobrazeném kole, ale ta také není pro terén, je dobře vyhovující na silnici a rovné lesní cesty. Všechny tyhle vidlice na průměrně dobrých trekových kolech zvládnou bez problému tvoji váhu. Prodejce uvádí do které váhy zaručuje bezproblémovou nosnost a vždycky zvládá o nějaké kilo navíc.
Olejové a plynové vidle mají měkčí a plynulejší chod, líp tlumí, ale ty už jsou vícenásobně dražší, vyžadují větší péči, občasné seřízení a servis. U těchhle vidlí je zatížení určené výrobcem a není dobré ho moc překračovat, zvlášť ne v terénu, kde vidlice pobírá velké rázy a doskoky, na silnici také snese mnohem vyšší zatížení.