Ahoj,
jak se budou v praxi lišit horák HT 29" na tenkých trekingových pláštích a "normální" trekingové kolo na stejných pláštích? Kromě toho že 29" bude mít asi lepší vidlici? Co bude lepší pro asfalt/cyklostezku/ježdění do práce, prostě ne do terénu?
Do 29" ti vejdou široké mtb pneumatiky, do crossu mohou a nemusí.
Možná (nikoliv nutně) bude mít 29" lepší brzdy, větší kotouč vpředu, menší převodníky (22-44 namísto např. 28-48), kvalitnější náboje.
Možná bude 29" trochu delší (jak rozvor, tak délka horní rámové trubky).
Ale za stejnou cenu dostaneš +- stejnou kvalitu.
Při stejných - vhodných - pláštích bude na uvedené použití rozdíl zřejmě marginální. Musel bys srovnávat konkrétní dva modely kol.
A tvoje cyklokroska se na dojíždění do práce nehodí?!?
Tedy né že bych ti nepřála nové kolo, jen se tak ptám.
Cyklokrosku jsem prodal a mám jenom toho dahona (horské kolo, možná spíš městské). Na cestování je super, ale denní cesty do práce jsou jiná disciplína. Potřebuju zrychlit, odlehčit a přitom se nenechat tlouct (brnět) do rukou na úsecích hrubého asfaltu. Vlastně bych potřeboval silničku s odpruženou přední vidlí a malým nosičem.
Cyklokroska :-)
Nemá sice odpruženou vidlici, ale dát tam co nejširší pláště - 40-42mm, nafoukat na 3 bary (klidně i míň) a pod omotávku gelové vložky.
Nosič by také neměl být problém přimontovat, nebo dát na sedlovku.
No a nebude to těžký a pomalý (s odporem) v případě "podhuštění"? Já jsem asi spíš stará škola a hustím, co se vejde. Z měkkých pneu pod sebou jak vidím to promáčknutí na asfaltu, tak jsem nervní a pořád na to za jízdy koukám a při zastávce ohmatávám jestli neuchází a nakonec to stejně nabuším a mám klid. Chovám se ke každým pneumatikám jako ke galuskám. Víš? Neztěžklo by to a nebyl by výsledek stejnej jako ty 26 schwalbe BA 2"?
Zeptej se Mloka, ten ti vysvětlí že i při širokých gumách a nízkém tlaku může 29" horské kolo jet rychleji se stejnou námahou jako treking na mnohem užších pláštích. Prostě sem čuměl jak dokážou jet Schwalbe Super Moto 29x2,35 nafoukané na 2 bary a hmotnosti jezdce 90kg. No a pohodlí je skvělé i bez odpružené vidle viz moje kolečko http://www.nakole.cz/diskuse/16739-slibene-foto... http://www.nakole.cz/diskuse/16740-slibene-foto... .
to všichni: prostě mi horák HT 26" s odpruženkou přišel pohodlnější, vzpřímenější posez, netluče do rukou a nemusím hlídat abych si nebrnknul při pomalém manévrování špičkou tretry o přední kolo v rejdu, to se mi stávalo a to je na tlamu. Na cestování s vozíkem a relax dobrý, spokojenost.
Jenže po měsíci a 1000km naježděných do práce objevuju, že denní ježdění do práce je jiná disciplína. Horák zůstane na cestování, ale na tyhle ranní a odpolení švihy je těžkej a pomalej. Tak řeším jak zrychlit a nedrnčet, hrubý asfalt a lívance nepřevládají, ale na naštvání právě tak stačí. Horák na galuskách? silnička s odpruženkou? 29? Méně huštěná cyklokroska?
Do horáka bych dal jen rychlejší kola.
Má to kotouče nebo V? Pokud kotouče, vyzkoušej, zda do toho vejdou galusková kola, to by bylo přesně to, co chceš.
Ale i když tam máš véčka, jsou rychlé 26" slicky nebo semislicky šířky kolem 1,5" (ale pozor, některé pláště této kategorie na mokrém asfaltu svinsky kloužou).
Mít jedoné kolo a střídat jen kola podle povrchu je výhodné z hlediska místa v bytě i peněz.
Nebo bych si na podobné dojíždění pěkně zrestauroval Favorita nebo jinou nostalgickou silničku. Ocelová zahnutá vidle trochu tlumí, je to levný, moc se to nekrade, a můžeš to úspěšně vydávat za svůj styl a výsledek své šikovnosti:-)
Mám kotouče, mechanický.
Díky za diskusi, trochu jsem si srovnal v hlavě jak to je a je to logické. Rychlost kontra pohodlí. Nejrychlejší bude silnička, ale na pohodlí tvrdá koza. A pohodlný kolo bude pomalý. Letos už to nechám, vyměním pneumatiky viz to druhé téma, dám něco užšího a rychlejšího. Na zimu budu pneu stejně zase měnit. A příští jaro uvidím, vypadá to zase na cyklokrosku nebo silničku. Obě už jsem jezdil a prodal, blázinec :-)) Je to v tom že cesty do práce jsou spíš rychlý hodinový švihy, než cestování nebo koloturistika. A to jsem dříve neřešil.
I silnička může být pohodlná, místo jedné omotávky dám dvě gelové, použiju klasické výplety s nízkými ráfky a nasadím nejširší možné pláště, co se mi vlezou pod brzdu resp. do rámu /25-28 mm/ http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en... Na takové silničce zvládám v pohodě naše "pěkné" asfaltky a v případě potřeby projedu s citem kdejakou polňačku nebo lesní cestu.