Zdravim,
dneska mi znami rekl, ze ho nedavno policajti nedavno zastavili, kdyz jel na kole. A kvuli tomu, ze mel v usich sluchatka a pusteny mp3 prehravac, ho pekne zpucovali, malem platil i pokutu, protoze je to nebezpecne a zakazane. Mate nekdo podobne zkusenosti, nebo jen kamos narazil na blba?
Určitě narazil na blba, ale tentokrát tomu blbovi dávám za pravdu.
Poslouchat hudbu při jízdě je nebezpečné a nedělal bych to ani kdyby to nebylo zakázané.
Ja to take nedelam. Ale myslim, kamarad sice hudbu posloucha, ale ne prilis nahlas.
Mobil taky moc neřve, přesto je zákazáno jej používat při jízdě. Muzika může navodit pocity neslučitelné s řízením, takže může nehodu zapříčinit.
Autohudba dus-dus... není polehčující okolností při vyšetřování dopr. nehody, spíš přitěžující ...
Mám takový dojem, že ve výše popsané příhodě blb narazil na policistu, který se mládenečkovi snažil vysvětlit co by se mohlo stát. Líčím-li svůj zážitek někomu, snažím se ukázat jaký jsem king a jací jsou ostatní paka, debilové etc.,etc....
Jezdit po silnicích s běžným provozem na kole a poslouchat přitom hudbu, mi připadá dost nebezpečné. Dávám zapravdu policajtum. A při jízdě přírodou přehlušovat okolí mi taky nějak nedává smysl. Jako výhodu bych MP3 viděla při jízdě do kopce s poslechem nějaké hodně rytmické hudby nebo mít náhrána nějaká povzbující hesla...
na druhou stranu v autě máš rádio normálně a občas slyším muziku daleko dřív než to auto vůbec vidím.To je taky normální?To nevadí v provozu?
Ale auto má zpětná zrcátka, airbagy a deformační zóny. To já na kole nemám (menší "airbagy" mám přímo na těle). Prostě cyklista je daleko ohroženější - to jsem zase "objevila Ameriku"!
Hezkys to napsala :-)
Jo, v autě mám hudbu. Ale poslouchám jí jenom, když stojím na parkovišti.
Kdybych nepotřeboval slyšet okolí, tak alespoň motor musím slyšet.
Jo, a pak ho ještě poslouchám, když mě zajímá o dovolené předpověď počasí.
Neexistuje tak tichá hudba, aby nepřehlušila varující zvuky z okolí ! ! !
Zakázané to snad není ani v autě, ani na kole. Ale na kole mi uši slouží jako oči vzadu. Zacpat si je sluchátkama je hazard. V autě nemám sluchátka v uších a slyším vedle hudby i zvuky motoru a provozu kolem mne. A v tom je ten rozdíl mezi hudbou v autě a na kole, tedy vlastně mezi hudbou z prostoru a ze sluchátek. V tomto případě si nejsem jistá, kdo z těch dvou byl blb, takže neporadím. :-)))
No mě slouží jako "oči vzadu" spíš zpětné zrcátko v řidítkách. A na kole mám radio s vestavěným reproduktorem, čili sluchátka netřeba :)
§5 (1) Řidič je kromě povinností uvedených v §4 dále povinen ..
b) věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích, ..
Z toho asi policajt vycházel. Výklady to jistě připouští různé. Vyřadí-li někdo sluch (i hlasitou hudbou v autě), asi je sledování provozu omezené. A zda se řidič může věnovat plně řízení, když je zaujat hudbou (či čímkoli jiným) je taky věc názoru.
Teda Žofka, co ty jsi dneska všechno nestihnul...
Ale souhlasím - zvláště po zkušenosti, kdy známí sestřelili cyklistu wolkmenistu, který jejich auto neslyšel, neohlédl se a znenadání se rozhodl zabočit vlevo - teď si ruce nepletu :o)))
V přírodě asi mp3 a hluchátka tolik nevadí, ale na silnici v běžném provozu je potřeba vnímat všemi smysly a kdo to nedělá je blb a bohužel neohrožuje jen sebe...
V jedom televizním pořadu uváděli, že muzika v autě není na škodu, ba právě naopak - udržuje řidiče svěžího, zabraňuje mikrospánku, atp. Samozřejmě se musí nastavit hlasitost na přijatelnou úroveň. Podle mne - i kdybych měl v uších sluchátka a hlasitost na plné pecky, je to jen moje věc a žádný výklad uvedeného odstavce neopravňuje policistu k tomu, aby mě za to káral či dokonce pokutoval. Proč? Protože auty jezdí i hluchoněmí lidé a taky přeci pokutu nedostanou, když neslyší provoz. Každopádně já osobně si hlasitost repráků, evnt. sluchátek nastavuji na rozumnou míru, aspoň tak, abych slyšel houkačky.
V plnej miere dávam za pravdu policajtovi, raz som si dal do uší sluchátka počas jazdy na bicykli a nepočul som poriadne ani hudbu ani dianie okolo seba obtekanie vzduchu okolo mňa vydávalo rušivé zvuky, odvtedy ma to ani nenapadlo opakovať. Ikeď čo nie je zákonom zakázané - dá sa povedať, že je povolené. Takže direktívne to zákon nezakazuje ale maslím, že pre prevenciu policajt urobil dobre.
Pardón, nie maslím ale myslím. :)
Toto téma už tu jednou bylo v diskusi - "odborníci" tu uváděli, že existují speciální sluchátka, se kterýma slyšíte i vnější zvuky. Já raději na kole poslouchám zvuky přírody ale, když jedu sám a dlouhou "štreku" beru si malé radio se sluchátkem jen do pravého ucha - levým slyším všechno ostatní. Na to mi zase někdo odpověděl, že mi z toho bude pískat v uších - to mi opravdu často píská, že by to bylo z toho? Tak jako není zakázáno poslouchat autorádio, dokonce se to řidičům samotným doporučuje, tak není ani zakázáno poslouchat hudbu na kole ale člověk musí vždy slyšet okolní zvuky. Takže "diskoauta duc duc duc" nemám rád tak jako cyklisty se sluchátkama - ono člověk neví co od nich může čekat.
Já si nedávno kupoval MP3, ale hlavně kvůli tomu FM rádiu. Je fakt, že když dáš špunty do uší, tak okolí slyšíš, ale špatně, při větším zesílení neslyšíš nic, navíc spolehlivě ohluchneš.
Viděl jsem teď sluchátka (včetně takových těch držáčků za uši), které nemají špunty směrované přímo do ušního otvoru, ale souběžně s hlavou, takže tam by snad šlo slyšet okolí lépe. Vyzkoušeno nicméně nemám.
Já to vyřešil tak, že když si budu chtít na určitou dobu pustit na kole rádio, tak místo sluchátek se tam píchne káblík, na jehož konci je reproduktorek - dělá to třeba Panasonic, cena cca 300,-. Kvalita poslechu určitě nebude nic extra, ale na to, abych si někde cestou něco poslech to bude postačující. MP3 mám v řidítkové brašně nebo v rámové brašničce, káblík = anténa volně podle kola (nepřekáží), repráček leží na řidítkové brašně nebo chycený u rámu (ten repráček je velmi malý - konkrétně od panasoniku má tvar válečku dl. cca 4 cm a průměru cca 1,5 cm). Howgh.
No, poslech hudby v aute a na kole je rozdil, protoze na kole musis prehlusovat "meluzinu" v usich. Das si vic volume a nestesti v podobe neslysiciho cyklisty a niceni sluchu je hotovo. Schvalne zkuste nekdo poslouchat hudbu na kole, pak prehravac vypnout a zapnout si to znovu s nezmenenou hlasitosti vecer doma v tichu. Budete zasnout, jak to "rve". Odbornici varuji pred hluchnouci mladou generaci. Nejen volkmeny a MP3, ale hlasita hudba na diskotekach znacne poskozuje sluch.
A jeste neco. Nesudte policajty za jejich praci. Bez nich bychom se u nas na silnicich pozabijeli navzajem. Uz takhle to na cestach stoji za prd, kdyby si kazdy delal uplne co chce, tak nevim...
Nevim jak na kole ale na motorce to myslim zakazany je,aspon motorky co maji radio tak maji vzdycky reproduktory na riditkach i kdyz pres sluchatka v helme by byl zvuk urcite daleko kvalitnejsi.
Já teda se sluchátkama (malýma otevřenýma špuntama, přes který je slyšet okolí úplně stejně jako bez nich) a s hudbou puštěnou tak, že slyším úplně všechno z okolí (takže když kolem jede šalina, tak hudbu neslyším vůbec) jezdím zcela běžně, a to i v provozu ve městě. Můžete si o mě klidně myslet, že jsem sebevrah, to je vaše právo, může si to o mě myslet i ten policajt. Ale řekněte mi, KDE JE TO ZAKÁZANÝ?? Kterým paragrafem kterého zákona?
Srovnání s mobilními telefony neberu -- při telefonování jednak držím rukou telefon u ucha a i kdybych měl hands-free, tak jednak musím slyšet, co mi do toho telefonu někdo říká (když chvíli neslyším hudbu, tak mi to nevadí) a navíc musím vymýšlet, co mu na to odpovím (tedy "nemluvte za jízdy s řidičem"). Nevím teď přesně jak na kole, ale při řízení motorových vozidel je telefonování povoleno (akorát se nesmí držet telefon v ruce). A ten vyřazenej/omezenej smysl -- to je podle vás zakázaný jezdit na kole i pro hluchý?
Mě to zakuzuje pud sebezáchovy.
Sice to neni paragraf, ale pro mě má větší váhu.
Presne tak. Jeste bych dodal, ze treba pri zavode napric Amerikou (RAAM) smi cyklista poslouchat hudbu jen z jednoho sluchatka, to druhe musi mit bud ufiknute nebo srolovane a oblepene paskou, aby bylo pri kontrolach (ze strany poradatelu i policistu) jasne, ze sluchatko proste v tom druhem uchu nema, no a tim je zajisteno, ze uslysi, co se deje za nim, a taky uslysi i tu hudby, i kdyz z pohledu hudebniho fajnsmekra asi z jednoho sluchatka ty povzbudive melodie nejsou ono, jenze kdyz chci poslouchat a prozivat hudbu, nebudu u toho slapat na kole.
Poslouchat jedním uchem hudbu a druhým okolí je totální blbost. Jedním uchem nejseš schopen přesně poznat, ze kterýho směru ten zvuk přichází. Takže v provozu je ti to dost naprd. Daleko bezpečnější je mít muziku do _obou_ uší _potichu_ tak, abys zvuky z okolí přes ni bez problémů slyšel. Stereo efekt (mám na mysli pro zvuky z okolí, muzika není tak důležitá) takto zůstane zachován.
Ja som skusal ist len raz so sluchatkami na usiach, ale ked si das muziku na ticho, tak ti okolo usi svisti vietor tak,z e nepocujes nikdy nic. A na silnejsie si muziku davat nechcem. Takze som to hned nechal a radsej nepocuvam pocas cesty nic . Teda predsa len pocuvam, daleko lepsie je pocuvat kamarata, ktory ide na bicykli vedla mna (vacsinou mimo premavky aut)..
mám pocit, že se zde vyskytuje nadměrné množství zabedněnců....
Sluchátek je samozřejmě hromada druhů, jezdit v provozu např. s uzavřenými studiovými sluchátky snad nikoho ani nenapadne. Existuje ale spousta typů sluchátek, přes která je okolí slyšet úplně stejně, jako bez nich, a vítr kolem uší je také slyšet úplně stejně (např. přilba na hlavě má na zvukový vjem větší vliv, přestože není přes uši, o čepici ani nemluvím).