Ahoj, chci koupit nové pláště na trekové kolo. Z nutnosti jsem kupoval nějaký Kenda-jiné neměli. Jsou to tenký šmejdi, tento měsíc během cca 100km už 4x defekt. Jezdím napůl okresky a polňačky. Při koupi kola tam byly asi nějaké Schwalbe a vydržely cca 2000 km. Takže bych šel do nich znova. Přemýšlím o
SCHWALBE Land Cruiser 37-622 KevlarGuard
nebo
Schwalbe CX Comp 35-622 KevlarGuard
Máte zkušenosti? Nebo něco jiného? Díky za rady
Už několik let používáme pláště Schwalbe Marathon (nikoliv plus), dneska se jmenují Marathon Original, jsou to tyhle pláště :
http://www.bikestore.cz/kola/plaste/200...
Vydrží hodně, neměřím to, ale určitě kolem 10 000 km a že je nešetříme, jezdíme na nich nejen po silnici ale dost často po kamení, štěrku, různé drti.
Mají docela slušný záběr i na klouzavém a docela drží i na mokrém.
Docela se mi líbí ta ochrana proti propíchnutí ale ta váha je docela ohromná
Není to tak hrozný a pokud taky jezdíš cestou necestou a vymetáš, lesní i polní cesty s navážkami, sutí a štěrkem, tak se ti odvděčí pevností a výdrží.
Pokud jezdíš jen čisté silnice, tak je to už krapet zbytečné a můžeš mít lehčí a pokud ti nevadí jejich vyšší cena, tak si vyber něco z plášťů Racer, Dureme nebo Mondial.
Ještě k tomu vzorku, zdá se mi docela plochý. Aby držel na prašné polňačce s vyjetými kolejemi od zemědělců. Celkem se mi osvědčily pláště s hladším běhounem a bočními drapáky
Z toho neměj obavy, drží dobře, zabírá i v mírném stoupání na mokré trávě, po vlhkém pevném kamení. Pokud je sucho drží výborně, samozřejmě, že na mokrém šikmém jílu nedrží, ale tam ti nebude držet žádný.
Zabíral s minimem prokluzu i na vyloženě mokré trávě v desítce stoupání. Muselo se sice točit plynule, aby se neutrhnul, ale jelo se. na normální cestě drží fakt dobře a těžký jsou ty Marathon PLUS, Originály tak těžký nejsou a pro normální použití víc než bohatě stačí (taky mají vložku) a cena šla teď na dost dolů.
Jezdím na Schwalbe Dureme Double Defense:
http://www.bike-eshop.cz/plaste-silnicni-a...
Marathony plus mám na elektru.
Tenhle plášť jsem vybral protože váží zhruba polovinu Marathonu a to se u rotující hmoty hodí.
Vydržely 4000 bez píchnutí, jízdní vlastnosti nemám s čim porovnat, mĕ vyhovují. Zadní se trochu sjíždí, počítám že tak v 5 tisících ho vymĕním.
Ještě je potřeba taky uvést, že jsou víc než jednou tak drahé.
Pěkný ale ta cena je fakt mimo. To by museli jezdit sami :-D
Sami nejezdí, fakt že ne, ale z mládí si pamatuju, a možná, že je to pitomost, ale někde jsem to fakt četl, že gram na ráfku dělá kilo na nosiči, protože ta setrvačnost při rotaci a tak (kluci strojaři by to mohli umět, nám jak se to začne hejbat, tak je fest průšvih), tak jsem zavolil tyhle, když už mám těžký dvojstěnný ráfky, tak aspoň lehký gumy.
Další věcí je, že oproti, těmhle:
http://www.bike-eshop.cz/plaste-velikost-28...
co mám na elektru unesou o 10 kg víc, tedy místo 110 kg až 120 kg.
Teď koukám na toho LandCruisera, ten unese 90 kg a ten CX comp snad jen 60 kg, jestli to není překlep, ale zase je hezky lehký.
Takže povolenou zátěž je možná také dobré vzít v potaz, jednak kolik sám vážíš a jednak kolik na to chceš na cestu naložit.
Nevím jestli jsem měl kliku, nebo jestli fakt jsou to takové držáky, ale prostě se mi to nepodařilo píchnout a občas taky profrčím leččíms. Jen mě mrzí, že nemůžu potvrdit Lelkovu výdrž, po 5 tisících bude zadní sjetý, přední furt jako nový, to asi také souvisí s tím nákladem na nosiči spíš, než s povrchem, po kterém jezdím.
Možná to bylo deka na nosiči, protože jinak by moje kolo musel vážit půl tuny :-)
většinou jezdím dost nalehko, nebo spíš co nejlehčeji takže zatížení neřeším. Kdybych měl 30kg elektrokolo a brašny vpředu i vzadu tak asi jo, ale jinak vyšší nosnost nepotřebuju
Když sám mám skoro metrák, k tomu 20 kilo na zadním nosiči, nepotřebuji ani motor, abych vybĕhnul z limitu (ty Marathony na elektrokole taky vydrželi dost, při tĕžce naloženém jsem všsk pomĕrnĕ zhusta prorážel duši zevnitř, o ráfek.
Pomohla až výmĕna pásek za tužší, taky od Swalbe.
Když jseš lehounkej a nalehko, bylo by asi zbytečný vyhazovat prachy za předimenzovaný gumy, ty druhý lehký, by ti mohli asi vyhovovat.
Tak se budu rozhodovat mezi Land Cruizer a Marathon(Original).
Dražší nechci, měl jsem na silničce drahý kvalitní pláště a nějakej blb se mi na ně podíval s nožem a prořízl je ve stojanu:-/
To si mu zabral místo na parkovišti či co?
To je humus.
spíš protože bylo zamčený a nešlo ukrást :-)
Jo, to dává smysl :-)
Takhle přijela holkavs autem. Přední levé kolo jen na dvou šroubech a rozříznuté. Protože na povolení tĕch zbylých nemĕli sílu, chtĕlo to pořádnou páku, zlodĕ se naprd a kolo říznul.
Nebo budu-li myslet pozitivnĕ, vlastnĕ jí zachránil život. Že má kolo prázdný, přišla po pár metrech. Na to, že visí jen na dvou šroubech by možná přišla až by jí nĕkde upadlo.
Pak, že u nás nežijí jen dobří lidé :-)
Jezdím Schwalbe CX Comp, označení LiteScin, punkture protection, rozměr 35-622.
Měl jsem je originál na cyklokrosce. Najeto zatím 1850 km, bez defektu. Opotřebení vzadu trochu vidět, ale mohli by vydržet aspoň 6-7 tisíc. Byl jsem překvapený jak pěkně sedí v lehčím terénu, hlavně na šotolině.