Pred par dny jsem si koupil tohle kolo. Od vyzkouseni elektrokola (mel jsem pujcene cross kolo s pohonem Bion X na vikend) jsem se pro ekolo nadchnul, nasledne jsem 2 mesice shanel informace, zkusenosti porovnaval a zvazoval. Duvod, proc jsem tady zalozil tohle vlakno je, ze spoustu veci jsem proste nedohledal a vicemene si domyslel. Hodlam sem davat sve zkusenosti s timto konkretnim kolem nakolik splnilo/nesplnilo me ocekavani atp, snad to pomuze ostatnim se spravnou volbou.
Nejdriv neco o me: 196 cm, 98 Kg, 34 let. Podotykam ze jsem zdravy a vyvracim tak vseobecne tvrzeni, ze elektrokola jsou jen pro handicapovany a stary,pripadne pro zensky. Ja proste rad jezdim, ale nebavi me se drit. Jsem linej? mozna:)
Mam psa, border kolii, bohuzel kvuli narusene chrupavce v lokti nemuze skakat nebo extremne rychle behat, na druhou stranu klus mu dela spise dobre, i proto jsem hledal kolo do lehkeho az stredne tezkeho terenu tak, abych mohl vyrazit na bezne turisticke trasy a psa trosku unavil, proto jsem vyradil z vyberu mestska i vetsinu crossovych e-kol
Motor v prednim naboji jsem vyradil ze zjevnych duvodu, podobne jsem neuvazoval ani motor v zadnim naboji vzhledem ke sve vaze (zatez na zadni kolo je pak opravdu velka) a zjevne komplikovanejsi demotazi a opravam.
zbyval tedy stredovy motor a rozhodovani jestli horske nebo cross. Na zaklade mnoha clanku jsem se nakonec rozhodl pro pohon bosch, laviroval jsem mezi crosskou KTM a Apachem, prihnul jsem se k Apachi jednak z patriotickych duvodu a pak proto,ze cena je stejna,nevyhodu horskeho proti cross kolu kompenzuje prave motor a s horskym predpokladam vetsi klid v terenu.V posledni rade autorizovany servis mam 5 zastavek tramvaji,KTM je 20 km.Kazdopadne jsou to vse vicemene marginalie,KTM Macina Cross je take velmi pekne,dobre postavene kolo.
Zvazoval jsem i e-totem adrenalin 2013.Duvod proc ne je:nedostupny vetsi ram,vizualne trochu hrosi zpracovani kolem pohonu (svary ramu),vaha a ... bosch je bosch (aspon doufam :)
prvni zkusenosti v terenu:
mam minimlani zkusenosti s horskyma kolama, takze necekejte nejaky zasveceny pojednani ale pouhy subjektivni "feedback"
cestoval jsem polnackama, lesni cestou, polem, polni cestou do pomerne strmeho kopce (kdo zna brno, vyjel jsem na Medlanecky kopec z obou stran, samozrejme cesta od koleji uz je moc, tamtudy to nahoru nejde) Kolo si poradilo se vsim, trosku vetsi zaprah dostalo na Cervenym kopci - uzka kamenita cesta, pomerne strme stoupani. Tady byl problem ovsem nikoliv kola ale me nezkusenosti, spatny prevod (nepodradil jsem vcas), pak to ani turbo nevytahne:)
Motorem jsem nikdy nezavadil, pedaly ano:) Jak kolo obstalo? Nakonec zvladlo vsechno, presto sebekriticky vim, ze tady je hodne co pilovat - spotreba pujde dramaticky stahout spravnym razenim a davkovanim dopomoci.
Kolo, jak jsem psal, je nove par dni, budu s nim muset zpet do servisu s nasledujicima malickostma:
doseridit prehazku, nekdy nepreradi jak ma
pravdepodobne trochu vic vypnout retez, spadl mi z talire (kupodivu ne v terenu pri skopicinach, ale pri sjezdu z obrubniku)
brzdy - jednak paky kladou nestejny odpor, zadruhe, semtam mi skrta predni brzda (parkrat pribrzdim a zase to prestane, ale nevim)
obcas mi neco parkrat zaklape nekde u klik, ale nevim jestli je to pedal,klika nebo v motoru. 4-6x to klapne a pak to prestane, tak nevim:) ale to, pokud se to nezacne objevovat casteji, zrejme ani v servisu nezjisti,protoze jim to nemam jak ukazat
Vidím že ani za 51tis. si člověk nekoupí kvalitně seřízené kolo, vše jsou to výrobky DODO (dodělej doma). Držím palce s reklamací.
Jinak jak se naučíš techniku jízdy tak ti to bude dobře sloužit.
neni to ani tak reklamace, servis mam na rok zdarma, kolo bylo dovezeno autorizovanemu dealerovi na objednani z centralniho skladu vyrobce.
Jinak toto kolo je v zasade pouze drobne upravena, motorizovana verze "normalniho" kola Apache Hawk A5, cena tohoto kola je cca 19.000Kc. cena Baterie Bosch PowerPack 300 je nekde cca 13.500 kc, zbylych necelych 20.000Kc je cena upravy ramu, budiku a hlavne motoru. Proto k tomuto horskemu kolu se musi pristupovat jako k horakovi za 19k. Nicmene kolo ma velmi slusny ram a nizkou hmotnost, diky stredovemu motoru je vse mozne v pripade nespokojenosti menit za lepsi komponenty (coz mam v planu tak jak se budou opotrebovavat)
jen tady drobny koment - neni mozna kustomizace baterie, prodava se i kapacita 400Wh v cene nekde zlehka pres 17.000Kc, ale vyrobce kola neumoznuje priplatit si za lepsi aku. skoda pac ja bych ty 4 tisice navic dal.
Mám kolegu který má taky bosche a klidně tam použil svou vlastní baterií s kapacitou 20Ah.
To lze ovšem udělat až po záruce jelikož je to zásah do kabeláže. Škoda že výrobce neumožní připojení i jiné baterie než jejich předražených. To považuji za celkem velké mínus při rozhodování o koupi tohoto stroje a je to pro mě důvod to nekoupit.
uvazoval jsem nad tim, jestli by k tomu nejak inteligentne nesa napasovat jina baterie, pokud by to nekdo opravdu umel (!) asi bych to taky po zaruce vymenil, ta baterka je fakt jediny slaby misto jinak vybornyho kola a pohonu
Řetěz padat může, není tam přesmykač , který ho při zakmitnutí podrží.
Kdyby někdo měl zájem o staršího Hawka, leží nám tu jeden, má najeto asi 1600 km, nepotřebujem ho už, prodáme
Cena? Poptám se po okolí
vzdycky me pobavi komentar tohohle typu. Retez samozrejme spadnout muze uz proto, ze se mi to proste stalo:)
jinak 32.000 je slusna cena odpovida to cca 25 nabitim, tahle baterie ma garantovano myslim 500 cyklu nez zacne kapacita klesat, otazka je jen jak moc bylo s kolem slusne zachazeno, nicmene sleva 21.000 se mi zda celkem ferova.
JJ, tedy asi jsem měl napsat že u jednopřevodníku který má ale vzadu klasickou přehazovačku je to spadnutí častější, protože normálně u trojpřevodníku to jistí přesmyk. Kdyby to bylo nepříjemné, dá se tam dát vodítko, přeci jen devětadváce má dlouhou zadní stavbu a řetěz něco váží. Navíc musí z jednoho převodníku vykrýt celou šíři 9 pastorků, což se normálně nikdy nejezdí, pro skákání je vhodné se tedy držet někde uprostřed převodů, není-li tolik vykřížený, nepadá.
Dost důvodů, aby jste ten model dávali s Shimano Alfine. :) Proč to tak není?
edit... sorry. apache vlastně dělají apachové. :) popletl mě totem.
Zdravim, jak pokracuje test Vašeho kola?
da se to vyjadrit slovy "spokojeny jako blecha" :)
aktualne mam najeto neco pres 1000km. jedina slabsi stranka je kapacita baterie, sice se mi nestalo krome te hloupe priohdy hned na zacatku, ze bych zustal bez stavy, ale statisticky dojezd se skutecne pohybuje mezi 50-60km.
jezdim vetsinou na 1 stupen, sem tam dvojku, trojku vyjimecne, mezi 3. a 4. urovni dopomoci ja osobne moc rozdil nevidim.
mam pravdepodobne nejaky blby pedal, cas od casu se od nej ozyva lupani, zrejme vadny kousek, na jizdni vlastnosti to nema zadny vliv, jen je to takove neprijemne. Jinak s kolem zatim zadne problemy, po serizeni na ktere jsem jel, jestli si dobre vzpominam, po 2 tydnech, vse funguje perfektne, v terenu se kolo chova dobre, nikdy jsem nepocitil, ze by me v lese motorek treba nejak limitoval, nekolikrat uz jsem drbnul o sutr pedalem, krytem motorku nikdy.
Kolo taky asi 3x slusne zmoklo, ale ani tady zadny problem s pohonem.
osobne si myslim (pokud bych mel opravdu rypat), ze vidlice je slabsim mistem kola, ne snad ze by byla vylozene spatna, je to jen subjektivni pocit, ze "uz jsem mel v rukach i lepsi"
takze suma sumarum, akumulator bych si pral lepsi, ale jinak konstrukce kola a motor jsou zcela bez vyhrad, kdybych se ted mohl rozhodnout a kolo vymenit, nemel bych k tomu zadny duvod.
Diky za odpoved. Taky hledam co by mi vyhovovalo.Neni to az tak jednoduche, vyberove moznosti se rozsiruji zvlaste ted kdyz jsou ruzne slevy a na trh prichazi 2. generace Bosch motoru. Tak at Vam to lehce jezdi.
JJ, já to vidím tak, že je důležitý aby ti sednul k tělu rám, což tenhle je dobrej, je to od KTM a viděl jsem ten samej myslím i u Scottu. Ty ostatní díly se dají snadno vyměnit, takže si s tím člověk už pak může vyhrát dle chuti. Ta druhá generace je dobrá, ale není to o několik tříd lepší než to co máš, takže bych se z toho nekácel. Jezdil jsem na tom už a pocitově je to skoro stejné, akorát možná hezčí a některé věci trochu jinak
osobne si myslim, ze nova generace motoru je spise marketingoby tah kvuli cene. mozna tam bude jinej cyklocomputer, nejaky kosmeticky zmeny, ono totiz skrzeva limity dane zakonem to porad bude pomahat max do 25km/hod s x stupnema dopomoci, mozna to bude zrat min baterku, ale nijak vyznamne, mozna pridaji rekuperaci, coz je stejne spise na woohoo efekt, nez ze by to nejak vyznamne dobijelo. Tohle kolo potrebuje jedine a to je silnejsi akumulator, takze kdybych se rozhodoval znova, az prijde nova generace, hledal bych tu starsi s odpovidajici nizsi cenou :)
Rekuperace u střeďáku je nesmysl přece...když nešlapeš, všechno stojí. Ale změny tam jsou, je jinej převod, má malý převodník, podle mě to překopali hodně, ale chtěl jsem říct že to pocitově není moc znát, on i ten starej jezdí dobře. Starší verze nebudou dál prodávat, uvádí Bosch. Baterku mají i větší v nabídce i ke starejm, ale cena bude taková západní...
A nechybi Vam prece jenom trochu vetsi pocet rychlosti? 9 mi pripada malo na fakt prudke stoupani...
Ono asi záleží na tom, co kdo považuje za fakt prudké stoupání a ještě na jakém podkladu.
Tak, ono je dost možností, jak se s tím vyrovnat, tředa Dual drive, nebo jsou k mání kazety s velkými pastorky, nový bosch má navíc úpravu převodu tak, že vepředu je malý převodník, takže za nějaké peníze se dá vymyslet řešení. V praxi je ale fakt, že s elektropohonem lidi daleko méně pracují s převody, většinou si vystačí s těžkým, lehkým a něco mezi.
Vzhledem k možnostem co nabízí náš Gearsensor je asi na spadnutí doba středových pohonů s vícepřevodníkem, sem tam už se i objeví na výstavě. Pro velké výrobce je ale zatím problém změna tvaru motoru, aby se tam převodníky vešly při dodržení geometrie řetězové linky, takže to není úplně jednoduché a taky reklamní masáž už spoustu lidí přesvědčila, že stačí jeden převodník. Faktem je, že pokud je baterka nabitá, v drtivé většině se na tom dá jet všechno, snad krom trialových prvků, vyšší rychlost je výhoda i na špatném podkladu, dává lepší stabilitu, než když v prudkém výjezdu s kameny člověk jede vynuceně pomalu, protože to ušlape jen na nejlehčí převody
"Motor v prednim naboji jsem vyradil ze zjevnych duvodu"
Jaké zjevné důvody máš na mysli?
Již třetí rok jezdím s motory v přední vidlici a bez jakýchkoliv problémů. Poslední dva roky dokonce s 2kw motorem.
chtel jsem kolo do terenu, Po meste pohon v prednim nahonu neni problem a ramcove si dovedu predstavit i nejake vyhody, napriklad lepsi rozlozeni hmotnosti v pripade baterie na nosici. Nevyhoda je ovsem v terenu prokluzovani a stabilita. Kdyz mi proklouzne zadni kolo na nejakym exponovanejsim miste, je to neprijemny, kdyz mi projede predni (pripadne predni a zadni zaroven) je to i nebezpecny.
Jo tak do terénu obvzvláště mokrého to fakt není, zato třeba z písku tě to dobře vytáhne:-)
Každopádně ten středový je uřčitě to nejleppší co mohli vymyslet to je nesporné.
Tak testuj užívej a semtam hoď report pro ty co váhají.
Dovolil bych si s tímto názorem nesouhlasit.
Když jsem na jaře jezdil po zledovatělých a zasněžených lesních cestách,určitě díky přednímu
pohonu jsem to ustál bez pádu.Tu samou mám zkušenost i s jízdou v bahně.Chce to jet na minimální
asistenci a v klidu šlapat.Ten předek krásně táhne kolo ven.
nebudu s tebou polemizovat, predni motor jako jediny jsem nezkousel cize prakticke zkusenosti s tim nemam. Teoreticky to vypada rozumne (i u auta je lepsi pohon vsech kol), realita je asi jina, kdyby byl motor vepredu takova vyhra, zrejme by se u horskych e-kol pouzival ve velkem, praxe to vsak nepotvrzuje, neznam jediny opravdovy terenni e-bike s motorem v prednim kole
Záleží na terénu. V terénu, kde nebudou moc velké stoupáky a bude tam měkký sypky terén typu písek nebo štěrk, nebo tam bude kluzko, tak by takové kolo bylo fajn. Nicméně, když se řekne terén, tak většinou to pro vyznavače horského kola znamená i pořádné stoupáky a tam samozřejmě je potřeba mít výkon hlavně na zadním kole, jelikož to přední je odlehčené.
po 3. nabiti baterie jsem vcera ujel 27 km, vyskovy profil pridan. po dojezdu z 5 carek ubyly 2 a zbyvajici dojezd byl hlasen 78 Km (?!)
protoze je kolo lehke (19Kg) cast trasy jsem se pohyboval nad 25km/hod tedy bez pohonu (cca 15%) a vetsinu cesty na Eco mode (cca 70%) cca 10% na stupen 2 (tour) a jen opravdu kdyz bylo nejhur v prudkem stoupani stupen 3
rozhodne jsem se nijak netrapil, celou cestu jsem slapal konstatnim tempem bez namahy. Prumerna rychlost 19km/hod
vcera jsem pridal dalsich cca 15km tentokrate s nekolika prudkyma stoupanima na lesnich stezkach s vyuzitim 3. stupne (dohromady necele 2 km) prace. Treti stupen uz hodne zere baterii, zaroven je dost silny, takze je potreba opravdu zridka, "ctyrka" prichazi na radu (aspon u me) pouze ve velmi exponovanych mistech a jen na chvili aby vas dostala z problemu. Dnes po prijdezdu do prace ubyla dalsi carka takze ted jsem na posledni z peti.
Na 4 carky (tzn 80%baterie) jsem tedy dohromady ujel 46,8 Km, predpokladam, ze baterie se jeste usadi a dojezd se mozna krapet protahne.
Zaver o dojezdu z tohoto mereni je nasledujici:
Pri jizde po rovine nebo mirne zvlnenem terenu se i na Eco mod pohybujete hrave kolem 25 km/hod a s minimalni namahou si naprosto vystacite s prehazovackou. Jakmile se dostanete do tempa, kolo sviha jedna basen, spotreba je opravdu mala a troufam si rict, ze i se svyma bezmala 100 Kg bych se nekam k 80Km mel dostat celkem bez potizi, mozna i vice. tak jak ukazuje pocitac, tady bych mu opravdu veril. U delsich/prudsich kopcu, kde budete radit dvojku a pojedete rekneme na eco/tour v pomeru 60/40 se dostanete velmi pravdepodobne nad 50km i s moji vahou.
prakticky neodhadnutelny dojezd je pri pouziti 3. pripadne 4. stupne. baterie se na tyto dopomoci vybiji pomerne rychle a predpokladany dojezd na pocitaci zacne hodne skakat.
Dalsi s cim je potreba pocitat je ze pokud baterii vybijete na 80% a zbyva vam posledni carka, je lepsi nehazardovat a dobit. Mam ted najeto 46 km a nejake drobne a po prijezdu domu dam na nabijecku prestoze teoreticky bych mel jeste vic jak 10 Km dat. Ja, jakozto netrenovany e-cyklista mam s vypnutou dopomoci s kolem problem kdekoliv mimo rovinu a z kopce, zejmena rozjezd je rehole a do prace to mam do kopce:)
"vybijete na 80% a zbyva vam posledni carka, je lepsi nehazardovat a dobit. Mam ted najeto 46 km a nejake drobne a po prijezdu domu dam na nabijecku prestoze teoreticky bych mel jeste vic jak 10 Km dat"
Doporučoval bych nabíjet doma pokaždé i pokud je vybito třebas i jen 30proc zplna. Bateriím to udělá moc dobře(prodělává "mělké cykly"), "pamětový" efekt u těchto aku naštěstí neexistuje.
Co považuješ za delší a prudší kopec a s jakým povrchem cesty?
priblizim ti to jinak - pri tempu +/- 60 pohodovych slapnuti za minutu na druhy stupen. to jsem totiz odpozoroval jako priblizne nejefektivnejsi vyuziti dopomoci. Pokud jsem nucen zpomalit-zacnu slapat vic silove, cucam vic stavy z baterky.
Vsechno je to o spravnym kolecku na prehazce, pokud teda jedete na dojezd a ne na max. dopomoc a/nebo max sviznost.
Dokud jsem nemel elektrokolo, nechapal jsem, proc mi nikdo neni schopny zodpovedne rict, jaky to ma dojezd ne ktery stupen dopomoci. To je totiz tak siroke, ze to prakticky nelze zmerit, jedine co tedy muzu zodpovedne rict, ze tohle kolo je dobre sestavene, lehke a ma vyborny motor, proto vam dovoli velmi efektivne vyuzit celou kapacitu akumulatoru.
Vetsina akumulatoru ostatnich elektrokol ma vetsi kapacitu, nedokaze ji ale vyuzit stejne efektivne, jsou tezsi, nebo maji jine omezujici faktory. Pravdepodobne na vydrz tohle kolo s touto baterii nebude co do dojezdu na spici v porovnani s konkurenci, kdyby se ovsem prodavalo se stejnou baterii, troufam si tvrdit, ze ostatni kola by zustala daleko vzadu.
Nevím co máš na mysli že ostatní elektrokola nevyužiji plně kapacitu baterek.
Ja na svém elektru dokáži s přehledem využít plnou kapacitu aku. Mám celkem 30Ah o váze necelých 5kg.
Změřit dojezdy lze taky pohodlně pokud máš k tomu patřičné měření.
Pokud pojedu na svém elektrokole na dojezd a dodržím odběr 5Wh/km ujedu 216km to se mně ovšem téměř nikdy nepodaří.
Většinou jezdím něco mězi 8-10Wh/km což odpovídá dojezdu 135-108km.
Tyto údaje mám změřené opakovaně více jak 500x
od doby vlastnictví elektrokola.
Pokud se mně někdo ptá na dojezd tak mu to jednoduě vysvětlím,
"Roviny" s velmi mírným převýšením a 10Ah bat.
= 5-8Wh/km = 72-45km
mírně kopcovitá krajina = 8-12Wh/km = 45-30km
Velmi kopcovitá krajina 12-20Wh/km = 30-15km.
Tyhle údaje jsou pro přímý motor u středového se to může mírně lišit.
Až jej budu mít tak otestuji a uvidím jaké budou rozdíly.
dobra, takze presneji - kapacitu baterek plne vyuziji vsechna kola, otazka je, jak efektivne, hawk patri k tem nejlehcim, slusne komponenty, stredovy pohon, troufam si tvrdit, ze kapacitu vyuziva maximalne efektivne.
vsechny tvoje dojezdy nelze brat jako bernou minci, nezohlednujes vahu jezdce ani zvolene prevody. Mirne/velmi kopcovita krajina je natolik vagni termin, ktery ma ale zasadni dopad na dojezd, ze stejne nikomu nic nerekne. stejne tak povrch po kterym se pohybujes neni zohlednen a take trenovanost jezdce ma vliv na to, kdy zarazuje jake stupne, ergo tvoje mereni se muze klidne o desitky kilometru lisit se zkusenostma nekoho jineho na stejnem kole, tot vse. Elektrokolo neni auto, kde je spotreba mnohem lepe meritelna :)
Bez ohledu na mé zkušenosti a měření platí to co jsem napsal niže s příkladem 10Ah baterie.
Budeš li odebírat v půměru xWh/km dojedeš xkm a je jedno kolik vážíš a jaký profil či povrch jedeš.
Jistě že je to jen orientační udaj pro zájemce o elektokolo. Nelíbí se mně ty lživé údaje o dojezdu 145km na 8Ah baterií. Zákazníkovi již nikdo neřekne že je to možné jen skoro bez asistence. Kdo ujede na 8Ah takovou vzdálenost rozhodně nepotřebuje utratit 50 a více tisic za elektrokolo.
Ještě dodám že všechno je měřitelné, jen chtít.
No mě spíš zajímaly hodnoty toho kopce, třeba, že to je takový, který s pevným povrchem má 10 a víc, sypký povrch, hrubé kameny a tráva nad 8 apod. a třeba délka od 500 m výš a se zvyšujícím procentem se zmenšuje vzdálenost.
Až Apache začne vyrábět e-kolo Hr, koupím ho!
1) ficel jsem si to tuhle lesem, cestou necestou, teda spis tou necestou a na posledni chvili jsem si vsiml rygolu jak prase, predni kolo jsem jeste nadhodil (jinak bych sel asi pres riditka), no zadni kolo do toho pekne huplo, rana poradna, mit pohon v zadnim naboji, to zadni kolo by to asi odneslo, Hawk nevykazuje zadne poskozeni.
2) podhustene gumy maji velky vliv na dojezd, hrubym odhadem kolem 15% kratsi
3) pri teplotach blizicich se -5 jiz pocitac hazi chybu a odpojuje baterii. (podle navodu je provozni teplota computeru i baterie -5 az +40, zjevne na tom neco bude :)
prislo mi par dotazu, jak si kolo stoji po dvou letech, tak provedu drobny update:
najeto cca 3.000km s kolem jezdim vencit psa (kdo zna brno, tak obora Jundrov, Medlanky, lesy smer Kurim. Teren - cca polovina z toho najeteho polni a lesni(turisticke) cesty, obcas i mimo cestu.
za celou dobu zadne opravy krom spotrebnich, tedy plaste, brzdove desticky (odchazi po cca 1000km) a standartni jarni servis.
Kapacita baterie bez zretelneho poklesu, pri profilu jizdy 40%nejlehci40%druhy a 20% treti stupen dopomoci dojezd kolem 50km (kopcovitejsi a teren 40-50, kopecky ale po silnici 50-60km, divocina na 2-3. stupen 30km)
motor fici, plechovy kryt funguje, parkrat dostal primy zasah.
S kolem jsem nikdy nebrodil, nicmene dest (i pomerne prudky) louze, bahno prezil motor bez problemu.
maximum ujete na jedno nabiti bylo neco pres 70km, vetsinu na 1. stupen, obcas uplne bez pripomoci neb to byl vylet se zenou na kole bez motoru, vzhledem k vyvazeni, motoru ve stredu a dobrym komponentum na rovine pri jizde s rekreacnim cyklistou motor nepotrebujete.
A jeste upozorneni - pokud kupujete elektrokolo sobe, kupte ho i pritelkyni/manzelce nebo vas bude na normalnim kole pri vyletech nenavidet
ted jsem koukal na stranky APACHe, nove modely, celoodpruzene elektrokolo, kazdy novy rocnik stoji o par kacek vic a bez debat ma krapet hezci design (i baterii baterii) a kapacita 400 (ja mam jeste 300) ale jinak muzu doporucit, pokud sezenete nekde z druhe ruky v dobrem stavu za dobrou cenu, klidne kupte tohle 2 roky stary (zkuste si kolik odjedete na prvni carku, jinak muzete skouknout, kolik ma natoceno, computer drzi celkovy najezd kilometru kdyz precvaknete do menu)
Budeme tu mít na prodej Apache Hawk na Boschi, kdyby někdo chtěl. Je to 27,5 MTB, dá se domluvit i prodej jako rámový set, tedy vidlice, rám a pohon(motor, baterka a vše kolem. Cenu na dotaz domluvíme. Případně pokud by to někdo chtěl, může si říct co na to za díly chce a osadíme to. Kolo nejezdilo, motor se používal jako předloha při konstrukci rámů kvůli otvorům pro kabely atd...
...ohledně té manželky mohu potvrdit. U nás to však bylo vlastně obráceně, nejdříve jsem koupil e-kolo jí, aby pořád neremcala a hlavně nezdržovala, rok na to abych nezdržoval já, jsem si jej musel pořídit také.
Zároveň konstatuji, že to byla ta nejlepší věc co jsem v posledních cca 5 letech učinil... :-)
Přidám nějaké moje zkušenosti s tímto kolem. Ke koupi mě přinutila váha mého prvního e-kola, které jsem postavil ze starého horáka, kterého jsem osadil motorem Crystalyte HT a baterií LiFePo4 36V/10Ah. Na silnici paráda, stačilo otočit rukojetí, nastavit tempomat a pohodlně se vozit. Jenže v terénu, kde jezdím nejraději, bída. Kolo je těžké.
Proto jsem koupil tohoto Apache s Boschem a od toho okamžiku jsem na staré sedal jen výjimečně.
Samozřejmě se při mé smůle stalo to, co se stát muselo. Jak tady někde zmiňoval Jeremiasz, nějakou dobu jsem taky registroval slabé lupání od kliky, ale vždycky až po ujetí několika km. Dva měsíce po uplynutí záruky a při najetých 5500km tam luplo naposledy načež jsem pět kiláků koloběžkoval domů (ještěže to nebylo dvacet). Pedály se začaly naprosto volně a bez záběru protáčet.
Dopadlo to ale dobře, po několika mailech a telefonátech se mi ozval pan Veselovský, jinak ředitel BPS Bicycle Industrial v Šumperku kde se tato kola montují. Kolo si odvezl do firmy, kde odmontovali motor a poslali do Německa k opravě. Po ne zrovna krátké době ale z Bosche poslali motor a to NOVÝ!
Čekal jsem pěknou pálku za opravu, ale nestálo mě to ani korunu. Prý vzhledem k několika málo případům se to bere jako prodloužená záruka. Kolo mi došlo domů opravené a pečlivě zabalené v kartonové krabici.
Přemýšlím, jak by dopadla taková oprava kola z Číny.
Tímto děkuji vedení a pracovníkům BPS Bicycle Industrial v Šumperku za ochotu a vstřícnost při řešení mého problému.
Tak to je jistě dobrá vizitka pro tvého prodejce a samozřejmě i pro Bosch a oba si zaslouží chválu zde napsanou. Jinak samozřejmě Bosch je super, ale je něco za něco a tady je daní technická složitost a prostě je tam toho asi už moc a má se co pokazit či opotřebit. Tak snad nekecají, že to vydrží 30 tis. km.
u me teda nastesti lupani prestalo, ani nevim kdy, ale uz jsem to dlouho neslysel (a pedaly porad zabiraji:), jinak by jsi mne asi docela znervoznil.
kazdopadne kolo fici porad stejne dobre, krom desticek brzd jsem jeste asi nic nemenil, asi vymenim sedlo teda, protoze me z nej neskutecne boli (_._)
Robikl: No ano, je to něco za něco. Můj pět let starý Crystalyte HT a baterka LiFePo4 tahá pořád spolehlivě a jsem rád, že jsem se ho nezbavil.
Jeremiasz: Doufej, že se ta smůla vyřádila na mě.
Destičky, to je kapitola sama o sobě, dojíždím třetí.