Pokud nemáte rády stoupání či prudké sjezdy, vydejte se na pohodovou cestu podél řeky Labe. Okolo tohoto toku se můžete projíždět na mnoha místech. Například v okolí Brandýsa nad Labem, případně mezi Nymburkem a Pardubicemi nebo u Ústí nad Labem. Nicméně, žhavou novinkou (psáno v květnu 2013) je zcela nová cyklostezka mezi Hradcem Králové a Kuksem.
Dobrý, ale pár nepřesností. Není to cyklostezka, ale naprostá většina je jen cyklotrasa, stezek je tam jen pár metrů.
A trasa č. 24 je jen pár metrů z Hradce Králové ke kamenému mostu na Plácka a odtud to je až do Kuksu trasa č. 2 (nikoliv 24).
Většina obyčejných lidí sice neví jaký je rozdíl mezi cyklostezkou a cyklotrasou, ale specializovaný cyklistický server by v tomto měl mít jasno. Tedy spíš autoři, kteří se sem snaží psát rádoby odborné články.
Ano, budeme-li se bavit v dopravní terminologii, považujeme jako cyklostezku komunikaci vymezenou značkami C8 případně C9, C10. V tomto případě ale máme na mysli název produktu Labská stezka či Labská cyklostezka, po které popisovaná trasa vede.
Já to o té stezce - trase napsal jen jako připomínku k ne úplně správnému označení. Kdyby v článku byl hned na úvod uvedený oficielní název úseku trasy Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks a dál se už psalo jen o cyklostezce, tak by mě ani nenapadlo to psát, ale protože v článku nic takového není a nebylo ani před úpravou článku a bylo použito jen cyklostezka, tak jsem to chtěl jen upřesnit, aby nikdo nehledal klasické označení cyklostezek a nedivil se, že ledaskde může potkat i motorová vozidla.
Jasně, s autem se tu výjimečně asi potkat dá, ale bude to spíš výjimka. Já jsem se s autem v celém úseku nepotkal, tedy kromě přejezdů klasických silnic. Docela nepřehledný místo bylo při přejezdu Labe u Předměřic - http://www.mapy.cz/s/7UhB Tam jsem dětem dělal regulovčíka :-)
Druhé podobně nebezpečné místo je o most dál v Lochenicích.
V tomhle případě bych se redakce zastal. Velká část trasy je skutečně nově postavená cyklostezka v místech, kde dřív nebylo vůbec nic. Mrzí mě vlastně jen dvě věci. Je tam dost nečistot, které omezují bruslení a chybí ještě úsek z Kuksu do Stanovic, kde je jen (blátivá) pěšinka, aby se dalo zadem dojet až do Dvora Králové.
A kolik myslíš, že mají celkem metrů dohromady všechny úseky stezky pro chodce a cyklisty na celých 30 km trasy? Téměř celý úsek je vedený normálně po účelových cestách. Na těch tuším třech krátkých úsekách to jsou kombinované stezky pro chodce a cyklisty, žádná není jen pro cykjlisty a na jeden úsek stezky mají povolen vjezd i motorová vozidla, takže z toho udělali normální účelovku a stezka to je jen jako šidítko aby na ni dostali unijní dotace.
Faktem ale je, že takhle honosně to nazvali naši mocipáni, jinak by na to zřejmě nedostali tolik milionů.
Zkusil jsem to spočítat. Nově postavených úseků (mimochodem ještě nejsou vidět na seznamáckých mapách) je zhruba 19 km, to jsou skoro dvě třetiny celé trasy. Jestli se to nazývá cyklostezka nebo účelová komunikace je mi srdečně jedno, důležité je, jak to funguje. Mířil jsem od Dvora na Hradec dost často a jediné co se dalo bylo jet po hlavní až do Jaroměře a pak zadem přes Josefov. I na těch malých zadních silničkách za začaly objevovat kamiony vyhýbající se mýtu.
Bruslaři mi na cyklostezce nijak nevadí, ostatně jejich pohyb daleko více připomíná cyklistu než chodce, ať si legislativa říká co chce. Navíc si myslím, že je nesmysl budovat vedle sebe stezky pro cyklisy a bruslaře, kvůli prachům, zabrání místa atd.
To jsi nemusel počítat, není to tak dlouho, co jsem tady psal a dával odkazy, kolik je na celé trase nových úseků a co to celé stálo.
Já jsem se jen pozastavil jak to nazývají honosně a spíš módně cyklostezka, přitom to je především jen vyznačená cyklotrasa. Stezka jako taková (pro chodce a cyklisty) může bít na celém úseku maximálně 4 km, z toho téměř na 2 km můžou jezdit i auta.
Pro cyklisty, zvlášť pro rodiny s dětmi to je velmi dobré, pohodlné a mimo ty tři místa i hodně bezpečné.
Bruslaři a jiní tam samozřejmě můžou, ale několik pěkných úseků na trase naprosto znemožňují aby tam jezdily, takže se nebojím, že by tam mimo pár dobrodruhů někdo jel na bruslích.
Ze Dvora do Hradce vůbec nebylo a není potřeba jezdit po hlavních silnicích, dá se dobře vyhnout většímu provozu.
Z Kuksu do Stanovic se dá pohodlně a kratším úsekem jet po dobré místní silnici, není potřeba asfaltovat každý metr podél řek.
Dobrá poznámka, když jsme trasu v květnu projížděli, byla ještě Labská v tomto úseku značena číslem 24. Letos ale postupně dochází k přeznačení úseku mezi Vrchlabím a Mělníkem na dvojku, aby celá Labská stezka měla jednotné značení až na hranice do Dolního Žlebu. Minulý týden jsem Labskou z HK do Jaroměře jel s dětmi a čtyřka už je na cedulích zamalovaná.
Já jsem tu trasu projížděl taky v květnu (26.) a byla už označená jako č. 2.
Bylo to takové divné, i když to znám a vím kudy a jak trasa vede, přesto to bylo takové divné když najednou a bez upozornění zmizela trasa 24, proto jsem si toho všiml, že se jim daří dělat guláš ve značení.
Nějak mi uniká smysl proč dosud všude vedená a značená trasa 24 se přečíslování na 2.
Číslo 24 už nebude nikde použité nebo se jím přečísluje jiná trasa, a tak dál a do značení se vnese chaos, že kdo jede podle mapového značení se nebude stačit divit?
My to poprvý projížděli na začátku května. Chaos v tom teď trochu je. V tištěných mapách a i na netu je zatim 24. Smysl je takový, aby celá Labská měla jednotný značení. Teď to byla dvojka od hranic do Mělníka a od Mělníka do Vrchlabí 24.
Aha, zase Author Sport Lady...
Tak tentokrát to to bylo alespoň trochu konkrétní a odpustili si ty nesmysly o ničem jen proto aby mohly několikrát zopakovat značku kola
Já ti nevím, ale mě to pořád přijde, že z holek dělají blbky, a to se mi teda fakt nelíbí... Znám spousta holek, které se s kolem vyrovnají chlapům a znám i spoustu chlapů, kteří nesahají po kotníky babce v šátku s husou na řidítkách a s kosou přes rameno.
Bez problémů bych to viděla tak 50:50.
Reklama by měla být vedena tak, aby neurážela a tahle mě osobně teda uráží.
Author Sport Lady a nemaji tam zadne celopero? Proc tam je tedy to slovo "sport"?
Pěkná trasa, dnes jsem ji projel tam a zpátky. Je to spíš na pohodu, skoro placka. Zpomalovací retardéry jsou dost otravný, zvlášť když jedete ve dvou. Nedivil bych se, kdyby se o ně někdo rozmáz. Když je víc lidí je cyklostezka místy dost úzká. Jinak dobrý:-).
Jaký zpomalovací retardéry, kde?
Myslím takový ty branky.
Jo, jsou tam, ale to není kvůli cyklistům a jsou dobře vidět, branky jsou na dost široké cestě aby znemožnily průjezd nákladním autům, navíc jsou tam výstražné upozorňovací značky. Na té trase jsou jiné a mnohem nebezpečnější místa bez jakéhokoliv upozornění a výstrahy, ve směru od Hradce tři nepřehledné výjezdy na silnici.
Ty branky tam jsou IMHO i kvůli zpomalení cyklistů. Např. u loděnice, tuším že v Černožicích - http://www.mapy.cz/s/7UhJ , byly zjevně proto, aby se vodáci dostali s kánoemi k molům. Ale jak píšeš, jsou dost daleko od sebe, a tak se dá dobře mezi nimi prokličkovat i s vozíkem, na což se při instalaci ne vždycky myslí.
V tom místě byly zřejmě instalované kvůli přecházení a přenášení lodí. Myslím, že by vhodnější bylo jiné upozornění, protože mezi těmi brankami je dost místa na průjezd osobáku, takže cyklistu "v letu" to nemůže nijak zpomalit. Navíc co jsem si všim, tak mnohé branky na celé trase byly otevřené, resp. nezamčené (nebyly v nich zámky), takže je možné normálně je otevřít a některé otevřené byly aby nepřekážely.
Třeba se to změní a bude tam chodit nějaký správce a branky otevírat a zavírat podle potřeby, ale moc tomu nevěřím. Řekl bych, že to jsou jen vyhozené hodně velké peníze. Nevím kolik jedna (jeden pár) branka stojí, ale málo to nebude na trase jsem napočítal tuším nějak ke 30 takových zábran.
Byl jsem se projet po Labské přes Hradec do Lochenic. Docela mě potěšila řada změn a úprav. Jednak na širších stezkách vyměnili úzké zábrany za široké (fotka) a dali na ně zámky, takže neprojede už ani malý osobák a tak mají rybáři prima smolíka. Na silnicie na které vyúsťuje cyklostezka u Předměřic a u Lochenic přidali výrazná upozornění na výjezd cyklistů (fotka).
Pak jsem taky koukal, že cyklotrasa Labská byla přečíslovaná už přes celý Hradec Králové až do Pardubic (možná i dál, ale tam už jsem nejel) a tak to už není č. 24, ale č. 2. Co se mi líbí, že přečíslování udělali na všech cedulích jednoduchým pouhým přelepením číslice 4 žlutou samolepkou.
Jediná škoda je, že přes Hradec se nesmí jet po nové stezce (fotka), která je jen pro pěší na navigaci Labe mezi Hučákem a Tyršovým mostem (na mapě vyznačený úsek) http://www.mapy.cz/s/7X6Q
Jinak by to byl krásný bezkolizní průjezd městem. Takhle je přejezd přes náměstí Svobody u Pražského mostu jediné místo, kde je nutné dávat přednost a kde je stezka křížená silnicí.
Pokud přijedete do Hradce vlakem a budete se chtít před výjezdem ještě trochu cournout po městě, doporučuju kolo zaparkovat ve věži před nádražím http://www.nakole.cz/clanky/987-hradec-kralove... Osobně jsme vyzkoušeli a byl jsem nadšenej!
Přímé vlaky jezdí i z Kuksu do HK, není třeba vracet se kvůli tomu do Jaroměře.
Není to nutné, jenže jich jede výrazně míň, z Jaroměře už dost často, do Jaroměře to je kousek a ještě z kopečka.