Ahoj. Začal jsem jezdit denně na kole do práce (teď v létě za každého počasí), mám to 24km tam a stejně zpátky, vše asfalt. Jezdím na dahonu matrix na 26 kolech s pneu schwalbe big apple. Zadní už je sjetá a navíc mají dost valivej odpor, pocitově se zbytečně dřu pokud se snažím jet trochu rychleji. Hodlám přezout na něco letního, rychlýho a nedefektovýho, klidně užšího. Cena mne nelimituje. Na kupkolo jsem vybíral z tohoto. Poradíte? Díky.
http://www.kupkolo.cz/plast-mtb-schwalbe-kojak...
http://www.kupkolo.cz/plast-mtb-maxxis...
http://www.kupkolo.cz/plast-mtb-michelin...
Za mě osobně asi Schwalbe Marathon Racer 1,5.
Zkoušel jsem i Detonator 1,35, ale nepřišli mě nijak moc rychlé.
Mám Racer 26x1.5" Evo a nestěžuju si. Sice nemám příliš s čím srovnávat, ale přišlo mi, že jedou lépe než Supreme, navíc oproti základní variantě má Evolution o trochu hlubší vzorek, což myslím trošičku vylepšilo chování mimo asfalt, i když tam tenhle plášť opravdu nepatří.
Plášť úplně bez vzorku jsem nikdy nezkoušel, na mokru bych měl asi docela strach. Jak rychlé jsou ty tři vybrané, nedokážu posoudit.
Já bych volil ty prostřední - 26 x 1,5.
Dost mě zajímá, kam dojíždíš :-)
Vždyť píše, že do práce :o)))
Taky by mne zajímala trasa, kterou jezdí. Odpověď že do práce je dost mimoň.
Zažil jsem Kojaka na pevném karbonovém horáku v lehčím terénu, ale třeba i v močále. Špatné nejsou, rychlé jsou. Ten borec nám to s přehledem nandal, ale nutno říct, že k té rychlosti je třeba připomenout, že ten borec byl bývalý motokrosový závodník a tomu odpovídala jeho technická zdatnost.
Jestli jezdíš do práce mimo městský provoz (nikdo Tě nevytlačí na kanál nebo do díry) a nekřížíš tramvajové koleje, tak je Kojak možný. V opačném případě bych volil něco s alespoň nějakým vzorkem, třeba Marathon, pokud samozřejmě nemáš extra dobrou techniku jízdy.
Ono při dojíždění do práce si počasí nikdy dokonale nevybereš. Volba pneumatik by to měla zohledňovat.
Kojaky jsou do města v pohodě, koleje nejsou velký problém. Kojak jen oproti tlustším plášťům víc drncá.
Koukám, že o příspěvek níž píšu, že kojaky se do města nehodí. Myslím tím hlavně jejich 1,35" tloušťku. :)
Copak to je něco neobvyklého, zastávat dvě vzájemně protichůdná stanoviska? :-)
Jenže já na to mám jen jedno stanovisko. :)
Pokud budu vybírat mezi 1,5" Marathon Racerem a 1,35" Kojakem, tak do města vyberu ten Marathon Racer, kvůli tloušťce. Ale s tím Kojakem mám naježděno po městě i mimo výrazně víc.
Vozím 1,35" Kojak a 1,5" Marathon Racer v základní verzi. Ty Kojaky jedou pěkně, ale na mokru a na písku to je slabší, tam moc nedrží. Také se moc nehodí na špatné silnice a do města.
Ve větší rychlosti pravděpodobně už necítíš valivej odpor, ale aerodynamiku. A z pohledu aerodynamiky mi přijde jedno, jestli tam mám 1,35" nebo 1,5". Když jsem kdysi přezouval Eco z 2" Jablek na ty Kojaky, tak to pocitově zrychlilo, ale to byla hlavně akcelerace.
BigA jsou těžký jako kráva, 2,35" váží kilo takže rozpohybovat je vezme nemálo energie. Několikrát jsem se málem rozsekal když jsem na tom kole chvíli neseděl a pak byl překvapený jaký to má v zatáčkách moment setrvačnosti a chce to jet rovně. Jak se ty mrchy rozhejbou, a mám je nafoukané na maximum, tak to jedou velmi dobře, valivý odpor je minimální.
Nevím co přesně Básník jezdí, BigA jsou dobré na rozbité povrchy a rovnější úseky (a kombinaci). Pokud častěji akceleruje a současně nepotřebuje tlumit, jsou trochu otravné při rozjíždění bez toho že by ta váha navíc nesla nějaké benefity.
Jo a ještě jedna výhoda- 2,35" jsem nikdy necvaknul i když jsem to nestihnul zvednout zadní kolo a dostalo pecku od obrubníku :-)
Na kole s kterým jezdím jenom spevněné povrchy mám tenhle http://www.maniacbike.cz/Cyklo-komponenty/Kola... a je nezničitelný i s plně naloženými brašnami přejíždím obrubníky v rychlosti a ještě jsem necvaknul duši
tady ho mají taky http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page...
Ty Big Apply sou hrozně těžké, to je daň za odolnost a trvanlivost. Na 29" sem dal na doporučení Mloka Super Mota a je to fantazie, i při tlaku 1,5 Baru jedou skvěle a krásně pruží. Dělají se i v 26", sou široké 2,35", takže jako ty jabka, i vzorek je stejný, jen nemají ten reflexní pruh na bocích. http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/plast-schwalbe...
Mám je tři nebo čtyři roky, najeto kolem 15tkm. Uvažuju že bych je vyměnil, ale nijak nutně to nepotřebují, říkám si to už od loňska. Nejvíce mi vadí že jsou už docela posekané, cpe se do toho sklo a občas se nacpe až do duše a musím lepit. S novými jsem dva roky nevěděl kde mám lepení :-)
Předpokládám že píšeš o Big Applech, u těch Super Moto odhaduju životnost na nějakých 7000km. Ale rozdíl v hmotnosti, valivém odporu a tudíž v rychlejší jízdě je obrovský. Rozdíl pozná i úplný začátečník a to je co říct. :-)
Myslím že valivý odpor zaměňuješ za moment setrvačnosti. Tím jak jsou ty gumy těžké, vezme hodně energie je rozhýbat. Při rozjezdu se kolo jeví líné, nejde za pedálem. Jak se ale rozjede, tak jede :-)
Nezaměňuje. Super moto jsou mnohem rychlejší než BA (čistě valivý odpor).
A to ze dvou důvodů.
Jeden už uvedl Juras, tedy rychlejší směs. Druhý důvod je kostra pláště. Tuhá kostra pláště nikdy moc nejede. To je důvod, proč hodně odolný plášť nemůže být nikdy opravdu rychlý. A to je právě problém BA, jsou odolnější a kostra daleko tužší než u Super moto.
Zase Super moto díky tomu nejsou moc odolné a třeba na expediční ježdění bych je rozhodně nebral.
A zaměnění s vlivem hmotnosti moc nehrozí, protože i Super moto jsou pořád pěkně těžké. Třeba u mě jsou to nejtěžší pláště co v poslední době jezdím, tedy v součtu s latexovou duší (vše ostatní jezdím bez duší, Super moto jsou moc tenké šlupky, abych se s nimi trápil se zatěsňováním + bez duší jsou i příliš široké na 19mm ráfek na kterém je vozím a už by se to žvejkalo, což s dušemi pořád v pohodě).
Jj, tu hmotnost sem spletl s Marathonama Plus, ty sou těžké jako prase, 26x2" má 1100g. Jinak BA v 26x2,35" má 780g a SM 26x2,35" má 630g. Takže rozdíl v hmotnosti opravdu není velký, o to více mě udivuje o kolik lépe ty SM jedou.
Ten Detonator a Wildrun'r jsem sice nejezdil, ale myslím, že rychlé nebudou. Aby plášť jel, tak musí mít pořádnou ohebnou kostru a to u těch dvou moc nehrozí (s 33tpi to opravdu nejde). A k tomu i rychlou směs, o které tedy taky dost pochybuju u obou dvou.
U Schwalbe pokud chceš opravdu maximálně rychlý plášť je to jednoduché, jsou pouze tři možnosti:
- Kojak
- Marathon Racer
- Super Moto
To jsou jediné tři opravdu rychlé pláště u Schwalbe pokud pomíjím silniční kousky.
Vše ostatní je více či méně pomalejší. Např. zmiňovaný Supreme jede sice také slušně, ale je výrazně pomalejší než ty tři uvedené. Také je zase ale poměrně odolný jak má tlustší a odolnější běhoun (boky má ale také papírové).
A z těch tří bych se rozhodnul dle preferencí. Super moto je z nich asi mírně nejrychlejší a k tomu ještě je hodně pohodlný. Ale zase na druhou stranu je o dost těžší a bude mít už znatelně horší aerodynamiku. Takže záleží jaká ta trať co jezdíš je a jak to jezdíš rychle a jestli preferuješ větší pohodlí nebo ne.
V přídě Raceru bych si připlatil za EVO verzi jak kvůli RoadStar trojsměsi, tak kvůli HD Speed Guard ochraně (je o něco rychlejší než RaceGuard).
A Racer bych také bral raději než Kojak právě zase kvůli směsi, bude lépe držet. Tedy až na vyjímku, kdy bys chtěl objemnější variantu Kojaku 2" (Racer tak široký k mání není).
Racer a Kojak budou na běhounu mírně odolnější než Super moto.
Ja když něco nakupuji a moc se v tom nevyznám nebo s tím nemám zkušenosti,tak mi vždy dobře poradí v obchodě,kde nakupuji věci na kolo.Tím nemyslím,že mi radí třeba o elektrospotřebiči v kolech.Prostě nakupuji věci na kolo v jednom obchdě a vždy spokojen
A seš si jistej že ti v obchodě radí dobře? Já sem až po letech poznal, že ve většině obchodů se snaží zákazníkovi vnutit to co mají zrovna skladem a ne to co je pro zákazníka nejlepší. Když sem se začal orientovat, tak mě v tom docela někteří prodavači utvrdili, když mnou žádanou věc sepsuli jak mohli a při tom o ní po mém skrytém výslechu nic nevěděli. Takže ano, podpořím prodejce a koupím si u něj věc kterou nemá skladem i když si na ni budu muset počkat, ale jak mi začne vnucovat něco jiného, viděl mě ve svém obchodě naposled.
Mám podobnou zkušenost. Ono stačí se podívat jaké obrovské množství variant vyrábí třeba to Schwalbe (ať zůstaneme on-topic), a co z toho reálně v jednom obchodě mají. Kamenné obchody vůbec, a i u e-shopů je to tristní. A těm by přece nic nebránilo nabízet vše, co má místní distributor/velkosklad.
V zimě jsem chtěl koupit terénní pneumatiky, a už jenom zadání typu "Smart Sam 26x2.1 skládací" vyřadilo všechny kamenné obchody a většinu e-shopů (včetně těch několika co měli tohle v nabídce, ale psali že není dostupné). A přitom ještě tohle zadání v sobě zahrnuje minimálně dva modely, které Schwalbe vyrábí.
Děkuju kamarádi za diskusi a za názory. Doplním na co jste se ptali.
Jezdím z Týna nad Vltavou do Vodňan přes Temelín a Číčenice, mimo město, dlažby a koleje, dobrý asfalt, přijatelný provoz. Nebo od nás ze vsi přes Albrechtice nad Vltavou, Paseky, Nuzov, Žďár, Protivín, Milenovice a Čavyni (do Vodňan). Vše asfalt, část provoz, část úplně bez aut.
Mám schvalbe big apple 2.00 a hustím je na tlak 4,0. Na cestování s vozíkem dobrý (Janov a z5), ale do práce potřebuju trochu zrychlit a pocitově kladou odpor. 17kmh jedou, 20kmh už je dřina. Prostě něco rychlejšího.
Stavoval se u nás Honza (sete) a taky mi rozmlouval slicky. Bude ten kojak třeba v dešti klouzat?
Bude. Na mokrém asfaltu do zatáček prostě nedrží. Ale zas na druhou stranu, když si to člověk uvědomí a v dešti se z kopce krotí a neklopí tolik zatáčky, tak s ním není problém.
Od té doby, co jsem to na nich v jedné zatáčce položil a tím si uvědomil, že za deště se musí jezdit jinak, s nimi nemám problém.