Ahoj kolegové,
nedávno jsem pořídil nábojové dynamo Shimano Nexus. Najezdil jsem s ním cca 80 km naprázdno a pak po 30 km tichého svícení najednou začalo vrčet. Zní to jako něco mezi hučením transformátoru a brnkáním drátku o ozubené kolo. Vrčí jenom při zatížení a jenom při rychlostech od cca 7 km/h výš a mám dojem, že o trochu víc brzdí. Příčinu tipuji na nějaký uvolněný drátek někde uvnitř.
Nestalo se někomu z vás něco podobného? Jestli jo, jak jste to řešili?
Nejradši bych tu věc prostě rozebral a uvolněný drátek přilepil, ale nevím, jak na to - je to celé jakoby z jednoho kusu. Taky bych na to mohl kašlat a jezdit dál, dokud dynamo neklekne, ale to by zase znamenalo někde na silnici najednou zhasnout. Dilema :-/.
Počkal bych až klekne, a pro sichr si vozil baterku, ta tolik zase neváží.
Než dofunguje může trvat třeba taky dva roky a zbytečně bude žrát energii a bude ho brzdit. Pokud to je snadné, tak oprava, já bych u nové věci volil reklamaci a mezitím než to opraví bych tu baterku vozil taky
Já ti nevím, jak bych si poradil.
To, že se mi zdá, že to vydává divnej zvuk, bych asi reklamovat neumĕl. Ale já neumím reklamovat vlastnĕ nic, mám strach že se naseru za víc, než je škoda, kdybych tu vĕc zahodil.
Sám jsem s hub dynamem teď chvilku zápasil, mĕl jsem pocit, že nefunguje, nebo jen občas, ale problém byl v kontaktech. Tedy oni to nemají moc chytře, či spíše blbovzdornĕ vymyšlený.
To je to dilema, kdy je chyba u mĕ a kdy jinde, spíše bývá u mĕ.
Takže vyřešeno. Došla mi trpělivost a milé dynamo jsem rozebral. Vrčení způsoboval jeden z pólových nástavců - byl úplně volný a magnety s ním cukaly sem a tam. Spravilo to přetvarování okolního plastu páječkou, odmaštění a zakapání vteřiňákem. Teď je za jízdy zase klid. Doufám, že vydrží :-).
Pro zajímavost: ložiska jsou klasická kónusová, zvenku utěsněná labyrintovou prachovkou a guferem, zevnitř gumovým kroužkem. Kuliček o průměru 4,8 je 12 na každé straně. Po cca 600 km zatím beze známek opotřebení. Postup rozborky: vyšroubovat levý kónus, upnout kolo do svěráku za osmihran na pravé straně telesa náboje a povolit záběrem za celé kolo. Tím se vyndá celý vnitřek i s pravou poklicí a kónusem s kontakty.