Zdravím, od nového roku mám koupené kolo jsem amatér, ale ježdění mě strašně chytlo.
Momentálně jezdím na kole: http://www.mojekolo.cz/leader-fox-factor-black...
Bohužel jezdím každý den, ale kolo se mi rozpadá pod nohama. Dnes jsem si způsobil zranění, protože mi ostřelil zadní plášť a už jsem se opravdu naštval a chtěl bych poprosit o sériózní radu a pomoc k výběru nového kola. Investice max. 20000 CZK.
Chci, kvalitnější kolo a ne nějaký šunt, který se mi opět rozpadne.
V kolech se vůbec nevyznám nevím jaké je kvalitní značka apod. PROSÍM O RADY ... DĚKUJI
Možná by to opravdu chtělo spíš na prohlídku, zvlášť, když je to půl roku staré kolo.
Nicméně, pokud bys přece jen chtěl nové kolo, tak zvaž, k čemu jej budeš potřebovat. Jezdíš-li spíš po cestách, tak by to chtělo spíš treka. Horské kolo je zas vysloveně pouze do terénu, jinak je k ničemu. A pokud jezdíš převážně po silnicích, tak se vyplatí oprášit, nebo sehnat starého dobrého favorita.
Já osobně jezdím na Zenithovi od Authora, což je se vším vybavením(pro pravidelnou jízdu do práce, po nákupech a tak) za 20 000 a v zásadě si nemám nač stěžovat. I když jsem na začátku musel utáhnout řídítka a taky přední kolo, ale od té žádný problém. U předchozího Zenitha byl prakticky jediný problém, to že mi jej nakonec někdo ukrad.
Horske kolo spravnych rozmeru (trosku vetsi ram, nez kdyby melo byt na hrani v terenu) plne nahradi trekove kolo, jen ma kvalitnejsi komponenty a je vetsi vyber plastu a vidlic v pripade vymeny. Jedina vyhoda trekoveho kola proti horskemu 26" jsou vetsi kola. Coz ovsem 29" vyresi.
Nemyslím si, že je to jenom to. Minimálně je rozdíl v brzdách. A myslím, že špalkové brzdy na trekách jsou příjemnější, zvlášť, když je potřeba s nima něco udělat.
Ped tydnem jsem mel prvni zavadu po mnoha letech pouzivani diskovych brzd (jak hyder, tak mechanickych). A zavada byla typicka zanedbana udrzba - cvakalo a lupalo to v nich, stacilo vyndat desticky, ocistit a maznout pistky a zase brzdi OK. Ale takhle to pravdepodobne na silnici nikdo nezabahni a nejspis vetsina by si to nechala vycistit v servisu.
Jinak za ta leta jsem si odvykl, kolik je z cantiky nebo s V brzdami prace s nastavovanim spalku a kdyz jsem to nedavno rewsil na kolobezce, poradne jsem nadaval. Uz nikdy rafkove brzdy! I na silnicce bych sel radeji do silnicni verze mechanickych BB7.
Crossový kolo, jen se širšími plášti a případně menší malou plackou, zas plně nahradí Bika.
Výhodou jsou kola jako u 29-tky a lehkost jízdy crossu ;oD
Že tu lehkost jízdy neocení závodníci, a radši se trápí na MTB :-)))
To máš stejný, jako s těmi křesťany - "oni to tak chtějí" ...
:o)))
Vlastne staci i jen silnicka: https://www.youtube.com/watch?v=5z1fSpZNXhU
Jen je asi pro vetsinu jednodussi si koupit horske kolo, nez se takhle naucit jezdit. 8-)
Na silničním kole s cyklokrosovými plášti (případně rovnou na cyklokrosce) se dá vcelku dobře objet dobrá půlka mtb závodů. Třeba na takové Jiz50 je spíš potřeba umět hákovat než mít nějakou techniku.
WTF cyklokrosové pláště? Já měl zato, že cyklokros se jezdí furt na galuskách?
Ti nejlepší vozí pořád galusky, ale dělají se i pláště: http://www.kupkolo.cz/cyklokrosovy-plast...
Ono by to asi hlavně chtělo pořádnou údržbu.
Všechno zkontrolovat, podotahovat a seřídit.
A jak ti "ostřelil" plášť? To se jako za jízdy svlékl z ráfku? Tak to máš buď moc nafoukáno - patka pláště neudrží tlak a vystřelí z ráfku anebo naopak málo a plášť se v zastáčce žvýká až se vyslékne.
Kup si pumpu s manometrem a foukej na tlak uvedený výrobcem na boku pláště.
Tak nějak.
Jestli jsi to kupoval v kamenném obchodě, byl jsi s tím na garančce?!?
Mnozí to podceňují, ale po těch prvních 100 - 200 km je dobré nechat kolo prohlédnout a případně nechť servis dotáhne, co se uvolnilo a došteluje potřebné.
Jestli se ti to kolo po půl roce rozpadá, tak bych chybu v rozhodně nehledala přímo v kole.
Factor opravdu není kolo na každodenní ježdění;-) Za dvacku se dá pořídit výrazně lepší.
Nechcu se navážet do kolegů v diskusi, ale před rozhodnutím cross vs. MTB nebo kotoučové brzdy vs. ráfkové bych si ujasnil, co by to kolo mělo všechno zvládnout:
Bylo by dobré napsat něco o sobě, kolik měříš a vážíš.
Pak něco o tom, co typicky jezdíš a co bys rád jezdil. Například "asfalt je pro mne sprosté slovo, nejraději pustím pořádný sjezd po kamení".
Nebo jezdíš do práce po silnici, a o víkendu rád po lese, a šetříš prachy, takže potřebuješ na všechno jedno kolo.
Nebo chceš jezdit natěžko se stanem a vařičem na měsíc na Ukrajinu.
Kolik km ujedeš maximálně za den, a kolik za rok?
Chceš jezdit i za mokra (za deště)?
Lákalo by tě zkusit to i na sněhu?
Ne, že bych řešil, jaké si mám koupit kolo. Ale tvé otázky k tomu prostě svádějí.
Když ti na ně odpovím, doporučíš mi nějaké kolo, alespoň typově?
Co takhle nejakou trikolku?
http://www.sirer.cz/tricykl-bayliss-thomas-co-1881
Tři kola už je moc, jedno by mohlo stačit. A stojí jen 10% původně navrhované ceny.
http://www.cesky-sport.cz/jednokolky/347...
Navíc je to Azub. To jsem nevěděl, že dělá i tohleto.
ahoj, děkuji za diskuzi :-)
Hele, jezdím každý den cca, 30 - 60 km průměrně někdy víc někdy naopak.
Vážím ccca. 100 kg a měřím 180 cm. Váha je hrozná proto i s tím něco chci udělat.
Terén střídavě lesy, pak kamenná cesta, pak asfaltka prostě různě. V dešti mi to nevadí, ale sníh to už mě neláká.
Kolo co mám mi ustřelilo za jízdy zadní a to tak, že se mi roztrhl plášť na okraji od ráfku.
Zašel jsem k místnímu kamennému obchodu a nabídli mi kolo maxbike: http://www.maxbike.cz/horske-kolo-kerinci/
Můžete zhodnotit experti pls.
Nepovažuju se za odborníka , abych někomu radil , ale : mám mtb 26" , už dosluhuje a tak řeším , čím ho nahradím . Jezdil jsem asi tak stejně , jako ty , a předběžně jsem vybral tohle :
http://www.hupnakolo.cz/1168-scott-scale-970
Kola 29" , komponenty Deore , hmotnost 12.8 kg... za tu cenu mi to nepřijde špatné ,
už jsem se u prodejce svezl a je to paráda , půjdu do něj .
vážím přibližně stejně, měřím asi taky tak a najezdím toho v průměru totéž. Váha mi přijde tak akorát. Ty povrchy co jezdíš tak jsou v podstatě taky stejné. I povětrnostní podmínky mám obdobné. Sníh nerad déšť se dá snést :-)
Když jsem loni řešil co koupit šel jsem do tohohle :-)
akorát ty gumy jsem vyměnil za něco co má vzorek, protože ty Schwalbe jsou fajn na silnici ale na polňačce to je na nervy.
Tohle má aspoň funční vidlici:
http://www.bradsky.cz/trek-gary-fisher-cobia-29...
Na tvoji váhu bys měl mít vzduchovou, kterou si nafoukáš podle hmotnosti.
A s tím hubnutím nevím, osobně jezdím klidně tak 300 až 400 km týdně, potřeboval bych zhubnout tak 4 kg, ale nějak to nejde. Asi moc "žeru", hlavně sladké. :-)
Tedy dovolím si zhodnotit jediné - pokud máš na to, abys každého půl roku kupoval za 20 litrů nové kolo místo toho, abys tomu dal jednou za měsíc pořádný servis, pak ti mohu garantovat, že s tvým přístupem ti nebude fungovat žádné kolo - není to o značce nebo o výbavě, je to o tobě.
Na jízdu za mokra se hodí kotoučové brzdy, proto jsem se na to ptal. Ráfkové jsou lepší, když s tím potřebuješ něco udělat, ale pokud "něco udělat" znamená "zabrzdit za mokra", tak by se o tom dalo dost polemizovat:-)
Zkus si někde půjčit 29" kolo. chcou zálohu a stojí to prachy, ale ta zkušenost za to stojí. Velkýmu a těžkýmu člověku by to mohlo vyhovovat, ale není to pravidlem. Já mám 188cm, ale po městě, schodech a ve výtahu se mi líp manipuluje s 26" kolem:-)
Ale dnes bych čel do 29", něco takového, jak doporučují ostatní výše.
Vzduchová vidlice má výhodu, že si snadno nastavíš správnou tuhost. Na tuto váhu něco festovního se silnýma nohama (Suntour Raidon nebo lépe Epicon je osvědčená klasika).
"Ráfkové jsou lepší, když s tím potřebuješ něco udělat" - co znamena neco udelat? Nejak nemuzu prijit na zadnou vyhodu rafkovych brzd.
třeba rychlejší a levnejší ladění a udržba :-)¨.
Ladeni? To se dela u hydraulik jak? Jednou nastavis a konec, ne?
Jestli chces porovnavat mechanicke diskove proti rafkovym, porad vyhravaji diskove.
Cena udrzby? Jako desticky proti spalkum? Tak to nesleduju. Nejake spaliky mi jeste zbyly doma a to na kolobezku a stareho ocelace staci, vzhledem k tomu, kolik toho na nich najezdim, asi navzdy.
Kdyz ted kamarad probrzdil rafky a daval nova kola, uvazoval jsem prave o cene. Nejspis je s prihlednutim k cene rafku + vypleteni drazsi provoz rafkovych, ne?
A to jeste na diskovych vozim desticky z druhovyroby, ktere jsou podstatne levnejsi, nez originaly. Tim se s mene kvalitnimi destickami dostavam na cenu kvalitnejsich spalku (alespon myslim), ale porad mam podstatne lepsi brzdny ucinek.
kolik najezdil ten tvuj kolega 70-130tis. tolik na ně nakroutim ja než je vyhodim a cena na disc musí byt lepší vuči drátum co cena náby a drátu tam taky pereš 2 jakost , nába měla by bejt tužší aby pořad necvrnkal disc, co disc když ho podpališ a zkroutíš .takže ceny materialu nechme spát ....
ohledně udržby- pokud jezdíš i ve vodě a bahnu tak čistit musiš i pod deskama takže vyndavaš kolo i destičky když ne tak si koleduješ o přidíraní z jedné strany nebo i blokaci takže pokud razíš zásadu jednou vyladim a jen jezdim tak asi bahnem nejezdíš moc že.
ale perla je když jezdíš na ruzné zajezdy jako servis-men tak bomba je když si někteří sprejem nastříkaj brejle u vydle a řetěz bez krytí discu a brzd aspon hadrem tak to potom rostu dvojnásob. nehledě pokud jezdim někam na dýl tak se nemohu nabažit dojmu že dřív my stačilo do auta narvat 1 pár nahradních kol a bylo pořešeno a zažehnáno z discama je to trohu větší vopruz ale všechno má své pro a proti jen si vybrat kam se naklonit :-/.
Hadam, ze to kolo ma tak 15.000, vic ne. Jednou jsme jeli natezko ostry sjezd cca 1 km dlouhy v jilovitem bahne s kremicitym piskem. Ja tam tehdy obrousil doslova pulku spalku!
Brzdy necistim - viz prispevek vyse. Maximalne prostriknu nejakym cisticem brzd a otru.
Taky jsem jednou pri mazani retezu na lehokole namazal i predni kotouc. Dost jsem se pak divil. 8-) Ale to tam volne nakapalo. Pri mazani vidle a retezu jinak disky nijak specialne nekryju.
Bahnem jezdim tak, ze tu a tam uz to dal nejde a kus ho vlecu. Je to pro Tebe dostatecne? 8-D
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-12-05_Kocaba...
http://mur.rajce.idnes.cz/2012-05-01_Bile...
http://mur.rajce.idnes.cz/2011-06-08_Loudani/...
http://mur.rajce.idnes.cz/2010-03-20_Bahnem_na...
Je to dost?
Trpi retez, trpi vidle, ale brzdy vetsinou nezabahnim.
nezlob se ale to byla jen reakce na to že nevidiš žadné výhody V"brake.
ja jenom beru to jak někteří jen jezdí a mají pocit že stačí pak kolo jen oprat hadicí a je hotovo . pokud chceš mít na kole pohodu je potřeba ho hýčkat a okolo v"je starostí prostě méně když používáš botky na špalky tak starost vyjet do deště je otazkou práce 2minut .vyhody discu jsou hlavně v tom že když křachneš rafek tak dojedeš u V"si většinou "enter",
ale tvrdit že po 1kilometru zdělaš špalky to asi na mě začnou rust poupata :-).
ale vratíme se k debatě pokud má někdo dost peněz tak koupý cokoli kdo mu co nakuká je to prodejní fakt, ale pokud nemá tolik vaty tak dělba vyberu by měla spočinout co chci jezdit pokud to maj bejt spíše sjezdy tak volit dobré brzdy(disc)na ostatní součastky není potřeba zas tolik koukat poněvač to stejně odrbete jako prase , ale pokud to má bejt kolo spíše cross country tak za ušetřenou cenu na volbě V" bude lepší vydle,řazení,atd. což je muj argument jak rozhodovat o penězích do kola .
jo jinak věř že lidi dokažou se sprejem v ruce takový věci že heslo (kdo maže ten jede)fakt sedí,jinak to jedno kolo na foto není to merida?
Jestli myslis to, co meju v potoce a oskrabavam klackem, tak to je Radon Slide AM 140.
Ty poupata Ti fakt nezavidim. 8-DDD
Lepsi razeni je co? Na mestske kolo jsem si dal Alivio, na ostatni kola sel lepsi saltr, protoze jsem chtel shadow a smyk, protoze to bylo v jednom pripade E a ve druhem zase jina specialka. Ale kdybych si osazoval XC, klidne bych nechal Alivko. Epicon (pripadne od tuning-testu) staci taky. Spis bych se dival na kvalitu stredu, protoze prepletat kolo kvuli loziskum, je to docela draha sranda.
proč suntour proč né RST fabryka hned vedle neco jako reklama na twix .pokud ti stačí tak ti stačí je to to samé jako to alivio proč né xt má v sobě dost plusu než ali třeba zrovna ty ložiska da se lepe repasovat než ali ma jemnější tah atd., ale včem souhlas je ty náby kvalita zde je dosti nutná levné jsou trochu asi vetšinou viceneně málo zakalené a trochu se ohybaj :-/.jinak vidle aspon rock shox a dál ,
jestli ti stačí suntour vpohodě montujou to dnes snad na všechno ale určitě né kuli kvalitě .
Mam Epicon na svem a pritelkyne ma Raidon - oboji v uprave od Milana Slance. Ale i bez upravy mi to prijde jako dostacujici pro nekoho, kdo si ani neni jist, jestli V nebo kotouce. Epicona mam na mestskem kole, ktere jinak jeste pouzivam na turistiku natezko. Lepsi na HT pro tyhle ucely potreba neni.
Na fullovi mam Revelation single air.
Jemny tah mne prilis nebere. Spis neco strhnu, nez ze by mi na to nestacila sila. A hodne udelaji lanka (zabrus + teflon) a bowdeny (teflon) - tedy az po vymene puvodnich.
Kotoucovky ne M48x nebo M58x prijdou dostatecne. Jasne, Formule RX na fullovi jsou o necem jinem, ale na HT vetsinou nejedu takovy teren a tak rychle.
Po zkusenosti z lehace a snowbike mi neprijdou spatne ani BB7. Brzdi skoro jako levnejsi hydrauliky (coz je porad lepsi, nez V) a jsou snadneji komplet servisovatelne a nevadi jim ani mraz, coz se o olejovkach rict neda.
Olejove jsou na udrzbu mene narocne, nez kapalinove. Olej trosku primazava kluzne plochy, kdezto kapalina ne. Takze kapalina je treba opravdu menit a pri vymene promazat, kdezto olejovky muzu mit jako blackbox a maximalne jednou za cas maznout pistky. Tolik ve zkratce slova servisaka od Bartonicka.
A propos, kde najdeš, jestli jsou olejové nebo kapalinové? Je to pro každého výrobce typické (jeden dělá kapalinu, druhý olej), nebo je v tom mrdník, jako ve všem (nejlépe model s týmž názvem jeden rok olej, druhý kapalina)?
Lze kapalinové vypustit a napustit olejem (a naopak)?
Shimano dela jen olej, Formule jen DOTku. Co delaji jini, to netusim.
Uz se to tu nekde probiralo - kapalinu a olej muzes zamenit, ale riskujes mozne naleptani nejake gumove casti. Taky bude rozdil i ve viskozite a je otazka, jestli nekde nejsou prilis uzke trubicky, nebo tak neco.
U brzd to byva psane. Na Shimanech na expanzce je neco jako "mineral oil only", na Formulich jsem to nekontroloval.
"Jemny tah mne prilis nebere. Spis neco strhnu" proč teda máš kotouče a né canti
Protoze:
- nechci probrousit rafek
- chci mit lepe davkovatelnou silu
- nemusi mi zdrevenet ruce - neradim souvisle nekolik minut, ale u brzdeni (i prerusovaneho) je to neco jineho
- nechci se porad matlat s nastavovanim spaliku (paralelogram uz cenove vyhodnejsi nez podobne brzdici hydry nebude)
- po prujezdu vodou a naslednem zmrznuti si rafkovymi prilis nezabrzdim
- podobne s bahnem
- pri vymene kola odpada kratke zdrzeni s odhaknutim lanka a na zaver odpada velke riziko zapomenuti opetovneho zahaknuti
Na fullovi mam taky 203 / 203, abych to neuhral.
protože.
-než probrousim na V rafek na hydrach měnim 3*disc a ten rafek stejně zdemoluju
-davkovat se dá i va V když nejsi tele a nechcež jit přez řídítka- pokud berež davkování jako prokluz tak to joo....
-ty dřevěný ruce to fakt nevim v čem je jiné prsty brzdit to nebo to (držim to stejně)
-pokud maš botky tak nic nenastavuješ akorad povoliš lanko (opravdu težké a složité)a ty ceny budu brat cenu v XT za hydru okolo 2400bez kotouče cena V 1800a mam tam i řazení.
-to tvé zamrznutí to je bomba co přehazka řetěz a ložiska to asi bude v suchu žejo
-vyměna to vyhačkování to si delaš prdel jako argument co nechtěné promáčknutí brzd doufam že nemusim psát co se stane
a na fullu mam taky kotouče a taky jezdim na V a sorry že by nebrzdili sem se nějak nevšiml a že nevidíš žadné výhody tak na sjezdákovi mám zrovinka jednu podstatnou a citelnou at stym prasknu na levou či pravou stranu tak dotoho rvu prachy z obouch stran u tech tvéjch odsouzenejch V je jedna strana trochu materialově bezbolestná .....
Právě jsem zjistil, že mi vzadu škrtá špalík o ráfek. Oprava ani ne 10 vteřin - pootočení šroubkem o 180st. a hotovo (předepnutí vratné pružinky).
Když slyším ty stížnosti jak kotoučovky pořád někde škrtají... :-)
Kotouc jsem jeste nikdy nemenil. Vypada to, ze pouzivam dostatecne odolne kotouce vzhledem k destickam.
Prokluzovat to trosku musi vzdycky, ne? Kdyby brzdne plochy proti soube neklouzaly, tak se jedna o totalni zaseknuti a letis pres riditka. Asi jsem nepochopil, jak to myslis.
Zamrzani je pro mne dost zasadni http://mur.rajce.idnes.cz/2012-01-30_Snow...
Na HT taky jezdim do prace i v zime.
Krom brodeni a mestske brecky neni prehazka v ohrozeni. Kdyz uz jedes rekneme v -20, snih, ktery se dostane na vychlazene komponenty netaje a nasledne ani nenamrza. Loziska myslis ktera? Jako ze bych brodil po slapaci stred nebo stredy kol? To vazne nedelam.
prehazka mi jednou zamrzla tak, ze jsem mel 3 prevody vzadu. Ale porad se spis snese, i kdybych z toho mel singla, nez kdyz ve sjezdu zjistim, ze nebrzdim.
Kdyz brzdim V, musim pouzit dva prsty a trochu zabrat, na Formulich zlehounka pritahuju jednim prstem. Takze ja to drzim jinak. Neumim si predstavit tak spatne kotoucovky (krom kol z Tesca), kde bych musel tak silne tahat za paky, jako na V nebo dokonce cantikach.
Ceny jsem myslel za desticky x spalky. Samozrejme, ze za pohodlnejsi a ucinnejsi kotoucovky si clovek musi trochu priplatit. Jenze i XT paralelogramy porad brzdi maximalne jako horsi hydry.
DH special na V? No prosim, proc ne. Tuhle disciplinu neprovozuji, tak nedokazu porovnat. Ale pri ostrejsich sjezdech na lehaci jsem kazdou chvili popobehl a kolo se valelo pres kameny. Brzdy to nikdy neodnesly.
Já jezdím prakticky výhradně za sucha (což je samozřejmě klíčové):
Ráfek dřív narazím než probrousím.
S účinností za sucha bych to tak jasně neviděl (mám LX s nastavením činného ramene páky), za sucha mi přijde, že to brzdí líp než kotouče (kolega z práce měl Deore 2011).
Špalky nastavuji jednou za jejich životnost.
Kontrola, kontrola, kontrola. V autě i na kole ihned po rozjetí zkontroluji funkci brzd.
Last but not least: 549mm ráfek je vlastně 549mm kotouč: chlazení, páka, navíc symetrické zatížení vidlice:-)
Ale jo, jenze ten Tvuj velkej kotouc pousti teplo do plaste a duse. Nedavno tu probehla diskuse o boucvhlych dusich z prehrati...
BB7 muzu taky nastavit tak 1x za zivotnost desticek. Jenze to pak neni idealni. Podobne jako u V. Na tech taky abys dotahoval lanka, ne?
Na hydrach za zivotnost desticek nenastavuju nic. 8-)
Symetricke zatizeni - predpokladam, ze vidle s tlustyma nohama tohle zatizeni zvladne. Kdyz uz zvlata to, ze jedna noho pruzi a druha tlumi...
Lanko, když na to přijde, můžu dotáhnout za jízdy. Taky dolíváš hydrauliku za jízdy? :-)
Jeste jsem si vzpomnel, ze jsem vlastne jedno kolo od Honzy Kopky s manualne ovladanymi hydrami jezdil. Byly to Hope a misto expanzky s ventilem tam byla nadrzka s dotahovacim vickem (cca jako maznice v S120 na vodni pumpe) a s tim bylo potreba trosku hybat, zvlast pri dlouhych sjezdech.
A pritom mne napada, ze tyhle brzdy brzdily pri zahrivani cim dal vic a muselo se povolovat. Podobne, jako Shimana. Zato Formule naopak brzdi mene a mene. Podle toho by asi slo poznat, jestli tam je olej nebo kapalina.
Z meho laickeho pozorovani maleho referencniho vzorky vyplyva, ze olej se teplem roztahuje, kapalina vari a bublinkami se pistky propadaji. Je to tak doopravdy?
Doporučil bych zkusit letošního MTB Krále Šumavy s Včkama. Pak pochopíš.
Vyhody kotoučů jsou nepochybné ale nadruhou stranu když jsou tak úžasné proč už véčka davno neskončily na propadlišti dějin?
Kvůli ceně, částečně kvůli hmotnosti a tuhosti. Na trekovém kole není dostatečně tuhá vidlice. Spoustě lidí se investice do kotoučovek nevyplatí (jezdí za hezkého počasí, slušných podmínek).
...historicky mají kolo bez návarky na kotouče, a nákup nového kola vyhodnotili jako zatím neefektivní (to je můj případ).
takovych kol ale už moc není... Spis by me zajimalo jak u novych prodanych kol kolik z nich ma jeste večka...
Staci se podivat do nejakeho obycejnejsiho cyklosportu nebo obecneho sportu, proste tam, kde kolo koupi nekdo, pro koho to neni ten hlavni konicek, nebo kdo vic kouka na penize.
Taky na kola s mensim prumerem (detska) se disky bezne nedavaji.
Když se stavíš v prodejně kol, tak to uvidíš. Městská, projížďková a mnoho cestovních kol mají véčka.
U horáků jako takových jsou už snad jedině kotouče, snad jen u těch městských kol co se tváří jako horská se budou někde v prodeji s véčkama. Dnes už by byla blbost prodávat horáky s véčkama, to by bylo v podstatě neprodejný kolo.
Pěkné nové staré kolo:
http://www.weltrad.de/herren.html
Asi bych vsadil na nějakou vyzkoušenou značku..Leader Fox má sice za dobrý peníze slušnou přehazku, ale rám a středy jsou nic moc...
Šel bych třeba do Scotta nebo Authora.
Author je má docela dobrý poměr cena/výbava..
http://www.nejlevnejsi-kola.cz/author-spirit...
nebo 29"
http://www.nejlevnejsi-kola.cz/author-traction...