Dlouho se mi to honilo hlavou a nakonec jsem se rozhoupal ke stavbě.Zatím mám jenom rozebranej rám,tlumiče a kola.Včera mi půl dne zabralo uchicení osy motoru zadního kola protože měla kyvná vydle osu jak motorka (nastrkovací z boku)Motor bych chtěl 1KW možná víc nejde ani o rychlost spíš o kroutící moment.Má někdo dobrej typ na zadní motor a ŘJ?Dále se chci zeptat jestli se někde dá koupit baterka kterou mi poskládaj dle přání?Vím že si nemůžu říct přesně rozměr ale nějaké omezené možnosti budou.Dík moc za každou radu.
Motory řj a ovládání pořídíš zde
http://www.elector.cz/konfigurator/
Baterie má taky ale jinak si vybereš zde
http://www.linergy-shop.de/index.php?cat=c2...
Lehoučké o malých rozměrech s dostatečnou kapacitou a výkonem.
Pokud bych to dělal já a nehleděl na peníze a rozhodl se jít do přímého motoru, tak Crystalyte HT3525 a aku 48V alespoň 10Ah. CL bych objednal verzi s hall senzory a abych to mohl provozovat s jednotkou Kelly. Máš to jako enduro, tak bych Kelly nastavil, aby první stupeň brždění motorem bylo po zavření plynu a další stupeň po namáčknutí brzdové páčky. Šlo by udělat i plynulou regulaci, ale tam zase by na regulaci byla potřeba delší dráha páčky, než začne brzdit normální brzda. Nicméně je dobré říct, že řešení s přímým motorem ti dost zvedne neodpruženou hmotu na zadním kole! Na horší cesty s kameny a kořeny to nebude moc dobré. Proto bych se dost možná rozhodl raději pro středový motor. Samozřejmě i to má svoje nevýhody. Musíš to zhodnotit sám podle toho co budeš s tím jezdit.
Co se týká akumulátoru, tak je tady i možnost si objednat články a BMS a sestavit si to sám. Jeden akumulátor s článků Headway jsem si sestavil a zatím pořád spokojenost. Fakt je, že jsem taky uvažoval o tom, že bude v rámu, ale nakonec je na nosiči nad zadním kolem... Tak nějak se tam nejméně plete... V rámu přeci jen je dobré se vejít cca do 10cm, jinak mám divný pocit, že nemám mezi nohama kolo ale nějakou motorku. Tak asi tak můj názor.
Jojo ta neodpružená hmota v zadním kole nebude nic moc ale zkusím to trošku dohnat pořádným balonem vzadu jinak s tím asi nic neudělám nooo.Baterku bych chtěl 10-12Ah48V.Na jednotku Kelly sliším jen samou chválu tak nejspíš padne volba na ní.Co tento motor http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/ ůplně dole?
No udělal bys s tím něco, pokud bys šel do středového motoru. :) Mám dojem, že pro stroj do terénu je to lepší. Ikdyž fakt je, že třeba KTM dělá celoodpružené kolo s BionX vzadu. Ale dle jedné recenze to v terénu není dobré... Tuším, že při testu i proskřípli duši. Dobrá zpráva je, že KTM vyvinulo nějaký menší motor než je BionX a tuším, že to je sice převodový motor, ale umí rekuperovat. Přitom by měl být lehčí a nechat si výhody BionX. Kdybych teď neměl jiné priority, tak bych se o to asi zajímal! :)
Jinak ten odkazovaný motor neznám, tak ho nemůžu nějak komentovat. Pokud tam uvádí jen točivý moment, výkon a rychlost, tak je to málo informací. U těhle motorů je důležitý průběh veličiny v závislosti na otáčkách. Tedy průběh momentu, výkonu, účinnosti, proudu ... Tady to máš http://www.ebikes.ca/simulator/ .
Sice máš připravený dobrý rám, ale na tohle není až tak vhodný. Kam plánuješ upevnit baterku? Do rámu se asi nevejde a na nosiči je to v terénu k ničemu (motor 1kW má zhruba 6,5kg, baterka 48V 12Ah dalších 5kg - do kopce se převrátíš a po zadním budeš jezdit i z kopce dolů).
Celá sada se dá koupit za cca 20 000,- třeba na e-pohony.
Jinak je svezení na takto silném kole luxusní.
Ahoj.Na baterku moc možností nemám.Pod rám:musim ji napasovat a je na "ráně"Nad rám:horší těžiště ale asi nej.místo a nebo do batohu ale to zas nebudu mít místo na sváču a lahváče.EAUTHOR vypadá pěkně.Co tam máš za motůrek a jak se chová to odpružené zadní kolo na nerovnostech?
Motor jej MagicPie (celý popis je na Aukru-kolo je na prodej).
Zadní pružení se chová rozumně - hlavně proto, ze je vzadu skutečný tlumič (Fox za nějakých 8 000,-Kč)a ne jen atrapa.Na skutečně rozbitém povrchu si občas klepne přehazovačka o pastorky, jinak bez problémů.
Můžeš prozradit, jaký je rozdíl v hmotnosti mezi původním zadním kolem a tímhle s motorem magic pie?
Vždyť píše, že motor má asi 6,5 kg.
Motor kolem 1000W seženeš asi jen přímý, takže krouťák v malých rychlostech bude oničem a spotřeba dost vysoko, moc místa na baterky na tom rámu teda není. Sadu 350W s kazetou máme, ale baterku tam asi nedostaneš.500W bezhall s převodovkou je na světě, mám ho tu coby vzorek.Potřebuješ ale cca 30A kontroler + baterku. Tyhle výkony je třeba už i chladit a mít patřičnou kabeláž, nemyslím si, že se ti povede to na tak malým rámu udělat nějak hezky...spíš se ti to na něj asi nevejde.
Tak ten krouťák v malých rychlosten o ničem mně docela pobavil.
Jel jsi někdy na takovén kole?
Jen pro zajímavost normální motor Crystalite HT pouze na 36V a proud 35A... S jednotkou Kelly a články Headway žádný problém.
Jiná věc je samozřejmě mizerná účinnost přímého motoru v režimu rozjezdu a nebo obecně když běží pomalu a dostává zabrat.
Teorie je to krásná ale ve skutečnosti to tak rozhodně není tedy alespoň u mého Crystalyte.
Baterie mám kvallitní pro trvalý odběr 50A řj. sice jen na 25A ale že bych pociťoval prudkou akceleraci tak to ani náhodou.
Do kopečka pokud motor ztratí otáčky tak "chcípne", pokud bych dodržel rychlost 12-15km/h tak to jde ale jak se dostane pod 10km/h je konec. Nakonec se o tom zmiňuje i Aleš se svou 5letou zkušeností s elektrokoly.
Tak že e-totem má naprastou pravdu, klesnou li otáčky u přímého motoru pod určitou mez, tak motor ztrácí na síle a tím i výkonu.
Takovou mám zkušenost po více jak ročním provozu motoru Crystalyte HT. Navíc tohle tvrzení mám podloženo i kvalitním měřením potřebných veličin. V tomto jsou nepřekonatelné motory s převodovkou které dovedou udržet potřebné otáčky.
Je to dost dáno řídící jednotkou. Ten graf odpovídá nastavení, že je omezen proud baterie, ale není omezen proud motoru. NE u každé jednotky si to takhle můžeš nastavit. U jednotky Kelly ano. Co vím, tak u jednotky magic je omezen proud motoru a projevuje se to tak, že při rozjezdu proud nabíhá z nějaké hodnoty a nikoli z maxima. Je to ochrana proti upečení toho motoru, protože samozřejmě v tom režimu vysokého kroutícího momentu to nemůže být dlouho, protože by se ten motor upekl.
Ono u mně to bude i tím že ja nejsem schopen tomu patřičně dopomoci vlasní silou. Ty by jsi na tom asi doslova lítal.
Možná jo. :) Fakt je, že i na tom mém silné kole Electra šlapu, ikdyž bych nemusel. Jen sem tam i v prudkém kopci přestanu šlapat, abych zase viděl, co to umí. Ale samozřejmě vždycky je lepší když tomu šlapáním pomůžu do otáček. Sice klesne kroutící moment, ale zvýší se zásadním způsobem účinnost.
Velice pěknou elektrotříkolku Scorpion má rostac. Doporučuji shlédnout, má tam motor(y) s převodem na řetěz. Jezdí frajersky!
Rosťá už ji nemá a nejezdí, mám tušení že ji v loni prodal. Já mám v merku Jurasovu trike a hodlám ji doplnit (pokud ji získám) ještě středovým motorem.
Škoda, je to krásná práce a radost jezdit :-)
Jurasova je taky krásná a doufám že radost jezdit taky.
http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/
S tím spalovacím motorem to taky není špatné. Hlavně dojezd bude super bez toho aby člověk musel šetřit výkonem a nebo mít akumulátory za 20 tisíc jak je tomu u elektropohonu. No a nepřemýšlel jsi o pořízení tříkolky, která má vzadu 26 palcové kolo v kombinaci s pohonem Crab? Taky by to nebylo špatné řešení. V tom dvourychlostním provedení by jsi vyjel absolutně všechno a přitom po rovině frčel dostatečnou rychlostí.
http://aukro.cz/elektrokolo-speed-1500w...
Tak nějak si to představuju akorát ten "špalek"co tam má se mi moc nezamlouvá a ta cena je doooost nahoře bych řekl.Ale je možné že má vše nejnej pak se to vyšplhá nooo.Jinak jsem napasoval předek o víkendu dodělám zadní kyvku a pomalu začnu s elektrifikací.
Tak pomaličku se to rýsuje.Dneska jsem pasoval zadní kotouč a čekám na zbytek dílů co se někde toulaj.Baterka bude Limn 12Ah 48V 2,4KG bobbob radil silnější ale bohužel z důvodů malé hmotnosti,rozměrů a financí vyhrála tato.Motor v zadním kole což není zrovna to nej ale zase má pár výhod oproti středovému (středovej je ale lepší uznávám) nooo.Kolo samotné má předek 150mm santour,zadek fox kolem 200mm zdvih.
To nikdo nedělá motor připravenej na diskovku?? Kazeta, nebo šroubovací? To vypadá na pěknou vykopávku , co to má stát??
Moc motorů na zadní kolo s uchicením na kotouč se teda nedělá ale to je to nejmenší soustruh,frézku mám po ruce.Co nebo kdo vypadá na pěknou vykopávku???
Většina prodejců prodává motory jak pro V brzdy tak kotoučovky, jen ecotech má Večka.
Dneska jsem doladil zadek a zejtra se chistám na výplet a koupi pláště 26x2,4nebo2,5.Nemá někdo tip na dobrou zadní gumu?
Gumu dej nejširší jaká Ti vejde do zadní stavby. Na hmotnosti tu už moc nesejde.
(Já jsem použil nějakou sjezdovou Kendu - záleží kolik do toho chceš investovat)
Jak máš vyřešeno zachycení kroutícího momentu motoru? Spoléháš jen na svěr pevné osy?
Abys pak neměl z přívodu telefonní kabel (Pro mladší ročníky: kdysi dávno měly telefony i kabely a ty byly krouceny do spirály :O)
Koukni na první příspěvek mám tam nafocenou vydlu a dva 4mm plechy.Motor by měl mít 1,5KW tak ten kroutící momemt snad nějak udržím.Zadní gumu chci něco pořádného vím jak se dobře u e-kola opravuje duše na hnacím kole.
U těch plechů bude záležet o co je opřeš (jsou docela krátké).
Defekt se opravuje docela blbě (hlavně když si k motoru nedáš konektor na kabel a musíš rozpojovat až u ŘJ).
Nejlepší je naučit se zalepit duši bez sundávání kola.
Kazetu na kilowatovém motoru jsem ještě neviděl. Hlavně by ale byla úplně zbytečná - i těch šest rychlostí které tam mám je k ničemu. Stačily by dvě. Jedna když motor funguje a jede se stejně pořád na maximum, druhá když dojde baterka a člověk musí kolo nějak dostat k nabíječce (přiznávám že je to celkem dřina).
Ta hmotnost baterky bude asi překlep, ne?
Nene 2410 gramu a parádní velikost ale i cena noooo. http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Konečně jsem pokročil,dnes dorazili dráty do zadního kola tak to už vypadá jako kolo(a trošku jako elektrokolo)Ještě čekám na baterku a bude se dokončovat testovat,ladit a hlavně jezdit.
Baterka konečně došla rozměr i váha přesně sedí akorát nechápu jak to tam nacpaly 48V 12Ah.Kolo už maká jen čekám na lepší počasí.
Tak to je dost dobrý. Třeba za rok za dva schválně dej vědět, jak si vede a kolik ztratí ze svojí kapacity a po kolika cyklech. Pokud budeš jezdit na plnej kotel a dávat tomu, co proto, tak možná půjde rychle do háje, ikdyž bude mít BMS 50A.
No když ji nebude cucat až na dno tak ty 3 až 4 roky by mohla vydržet. Pak to sní půjde asi rychle z kopce. Hodně záleží jakou péči ji bude věnovat.
To jo, necucat až na dno, necucat příliš velké proudy, nepoužívat rychlodobíjení. První dvě věci se u výkonného e-bike plní těžko.
Tak jsem včera ujel asi 5Km a klekla mi řj ach jo.Je to ta obič standartně dodávaná k motoru stejně by šla pryč ale doufal jsem že chvilku vydrží než se zpamatuju z výdajů za baterku nooo.Odborníci poradte která bude lepší?Tato KBS48051L,20A,24-48V nebo 35A?Baterka má BMS30A.Nepotřebuju kolo ani baterku ždímat na max.spíš bych potřeboval nastevit větší "spodek"Dík za radu.
Z hlediska toho že máš BMS30A je vhodné použít 20A řj. Pokud by jsi tam dal 35A řj. hrozí shoření modulu BMS na baterií. To se mně právě stalo a nyní tam mám 40A ochranný modul.
Taky si myslím že pokud máš motor v záruce tak by jsi měl tu řj. reklamovat, není možné aby po ujetí 5km šla do věčných lovišť. Pokud to máš koupeno od ECOTECHU tak s tímto prodejcem nemám příliž dobré zkušenosti. Netýká se to ale reklamací tam asi problém nebude.
Ještě dodávám že na 1,5kw ti 20A řj. stačit nebude. Můj motor ma 2kw a řj. 25A dá jen 950w.
Aby jsi z toho motoru dostal tu 1,5kw tak budeš potřebovat řj. 30-35A to ti ale ta baterie s BMS 30A asi dlouho nevydrží.
Ona se ta 35A jednotka dá nastavit na 30A tak by to nemělo dělat paseku(původně jsem chtěl 50BMS ale kolega co baterku obědnával to zblbnul).Reklamovat to asi nebudu leda že bych to nechal opravit a pak prodal.
Nastav si omezení v jednotce těsně pod omezení BMS, jinak ti to bude blbnout, resp padat. Navíc, dosažení maxima BMS mívá za následek zbytečné zahřívání obvodu. Doporučil bych tam dát tak 3A pod maximum a bude to asi ok.
Kéž by tak existovala baterka, která má vysokou hustotu energie a přitom má i dobrou životnost. Z téhle tabulky http://www.linergy-shop.de/index.php?cat=c2... je vidět, že je to něco za něco... Vyberu si lehkou baterku, tak budu mít menší životnost. Navíc jak jsi i ty někdy psal, tak ta kapacita jde postupně dolů a závisí to na velikosti vybíjecích proudů. V laboratorních podmínkách pro proudy 1C se jim to pak krásně dělá a mohou napsat 800 cyklů atp. ale skutečnost může být jiná. Takže třeba já si udělal sám pro sebe závěr, že když už kupovat tak drahou věc - baterku, tak klidně tu nejtěžší, ale ať to vydrží pár let bez velké ztráty kapacity. Tím neříkám, že nezávadím lehoučkou malou baterku danou do rámu. Byť s patrně horší životností.
Jojo je to něco za něco hmotnost+ životnost-.Ale zase na kolo do terénu nemůžu dát 20Kg olovo to bych se do stavění ani nepouštěl.Odborné hladisko je vždy rozhodujůce takže jak to vypadá???
Nevypadá to zle. Baterka je tak malá, že bych snad i zvážil podvěšení pod spodní rámovou trubku. Ale nevím jaká je tam rezerva, když se propruží přední kolo. Nakonec jdeš tedy na jaký výkon?
Jinak olověné jsem neměl na mysli. Ty jsou těžké a přitom nejsou nějak zázračně dlouhověké, myslím. Mluvil jsem o lithiových. Tam relativně s nejlepší životností vychází LiFePo4, ale také z těch běžných lithiových jsou nejtěžší.
O baterce pod rámem u šlapek jsem uvažoval ale je tam moc na ráně a z "ruky"Takto ji mam trošku místo blatníku a sundám ji po uvolnění rychloupínáku sedla.Do motoru půjde 30A a má 1500W tak nevím kolik bude dávat výkon třeba to někdo spočítá a hodí sem.Dííííík.
Tak 1100W z toho řekl bych můžeš mít. 0,8*30*48
Ale samozřejmě to je pro nějaké otáčky. Při pomalé jízdě budeš mít méně... Moment sice bude vyšší, ale účinnost nižší.
Mrkni na simulator na ebikes.ca.
Nicm=ně tam mají stav, kdy řídící jednotka omezuje proud baterie a nikoli proud motoru. Pokud bys měl Kelly, tak to jsou dva dost zásadní pojmy a dá se to dobře kombinovat a nastavit tak kolo, aby třeba nemělo zbytečně brutální zátah od nuly, který by rval patky vidlice atp.
Tak to budu mít ještě foora.Od začátku počítám s 1KW silnější motor tam mám protože je velikostí a hmotností stejnej jak slabší tak třeba do budoucna mám kam přidávat.Dá se někde stáhnout českej manuál na nastavení Kelly a co k tomu potřebuju?Na takové to věci jsem blbej a musí se na mne pomalu nooo.
http://kellycontroller.com/KBShelp.php
Budes si s tím nastavováním postupně hrát a uvidíš... Taky jsem nevěděl a než na to přišel, tak odpálil 40A pojistku jako nic. Prostě budeš hýbat jenotlivými nastavením a projedeš a uvidíš co to dělá s akcelerací. Trošku komplikace je, že na nastavení proudu baterie a motoru závisí i rekuperace, která má nastavení jinde. Ale na to přijdeš. Ale musím zaklepat, že jak jsem to vyladil, tak pak jsem na to už nemusel sáhnout a prostě jenom jezdím. Mám to nastavené tak, aby nebyl zbytečně brutální zátah odspoda, ale zase se to nesmí přehnat, protože to pak taky houby rekuperuje při nízké rychlosti. Takže nakonec jsem proud motoru přeci jen trošku zvedl a proud baterie trošku dal dolu. Doufám, že už to nepletu po té době. :)
Snad se s tim nejak poperu.Rekuperaci tam zatím mít nebudu tak mám o starost při ladění méně.
Tak kelly dorazila ale bohužel se mi nedaří zapojit ji a nastavit přes počítač.Neporadí někdo jak na to?Dík moc za každou radu.
Tady máš schéma.
Nainstaloval jsem ten program na nastavení ale nejde spustit dokud není zapojen motor.
Normálně se připojí jednotka a pokud je něco špatně, tak ti to hodí zprávu. Si to už nepamatuju, ale jdu si přitáhnout kolo k počítači a řeknu jak to je. :) Jak jsem to vyladil, tak už nebyla potřeba. Tak momentík.
No, tak tedy, beru zpět, máš to hezký. A představ si tak rozbalit tu baterku a poskládat ji do prostoru v rámu, mezi ty dvě trubky. Jsem si jist, že bys to tam dostal, nějaký baterkáři by ti to jistě přebalili do patřičného tvaru, to by bylo pak čistý a i těžiště zas o fous níž...
Přemejšlel jsem o tom ale píšou tam toto: Konstrukce baterie
Naše baterie jsou slepeny profesionálně a přesně z jednotlivých buněk a bodově svařeny. A hlavně záruka by padla určitě tak to nechám jak to je,co jsem s kolem o víkendu blbnul(jen šlapal) tak o té baterce skoro nevím.
Tak už to vrní Kelly se mi podařilo napojit hlavně díky kolegům se zdejšího fora.Dalo to fušku(jinej výrobce motoru)ale jednotka pracuje suprově,během chvíle se dá naštelovat výkon od 20 do 100 procent a hlavně kroutící moment kterej je na maximum dost dobrej a pěkně se jezdí po zadním.Zatím hledám ten správnej zátah,dnes mám nastaveno na 750W což frčí dobře a budu testovat dojezd.
Tak teď ještě doplň výdrž baterie při tom zátahu.
Motor nastaven na 750W.
Dojezd 36Km (bez šlapání,po silnicích)
Průměrná rychlost 25Km/hod.
Doba provozu 1,5 hod.
Spotřeba 16Wh/Km.
Maximální rychlost 45Km/hod.
Ježděno do vypnutí BMS.
Tak ještě jednou dnes odpoledne protože mi to nedalo.Vše stejné včetně trasy a ježdění do zdechnutí.Pouze přidaná plynová rekuperace (nastavená na větší kroutící moment).Dojezd se zvíšil o 5Km takže s 36 na 41 což pro mne smiysl určitě má.
Dneska jsem to testnul s plynovou rekuperací a menšim příšlapem(rozjezd,kopec jak se mi chtělo)dojezd 50Km.Kelly je supr věcička co umí spoustu věcí,jen kolem rekuperace je hromada možností,nastavení a pokud se to vychitá a jezdí se z rozvahou nejsou potřeba ani brzdy a dá se nachitat i pár ampérek do baterky spět.Jestli o ní někdo přemejšlí tak mohu jen doporučit určo to za ty prašule stojí a posune to ebike o velkej kus kupředu.(za reklamu neberu nic ani není žádnej prodejce můj známej)
Nechci Ti brát iluze, ale ten delší dojezd bude spíš daný příšlapem, než tou rekuperací.
Ona je to v podstatě spíš taková "motorová brzda' - navíc ještě a ABS. Kdybys ale spočítal jak dlouho baterku takto nabíjíš (pokud zrovna nejedeš nějaký Alpský sjezd) tak Ti tam těch ampérek ve výsledku zrovna moc nepřibude.
U mne s ebike rekuperace v terénu běžně 10 až 15%. Jako bonus samozřejmě abs a baterie v dobré kondici a tedy s vysokým počtem cyklů... Stačí srovnat udaje o baterii bionx a bosch. Proč tam asi je tak velký rozdíl? Vnímavý čtenář se dovtípí.
A mohl bych se zeptat, jakým způsobem jsi došel k těm procentům?
Dobré je mít kombinaci plynové rekuperace a brzdy se spínačem. Pak stačí brnknout na brzdu aby se rekuperace při zavřeném plynu vypnula. Znovu se aktivuje malým pootočením plynu a zase vrátit na nulu. Mám to tak, že plynem se brzdí trošku a páčkou více. Ale na tyhle niance jsi asi už přišel či bezdy přijdeš taky, si myslím. Každopádně vybral sis dobře. :)
Rekuperace je asi nekonečné dohadování já s ní prostě najedu víc(o 5Km popsáno o něco vejš)a hlavně mi vyhovuje.10-15 procent jak píše Robikl není blbost a vychází mi to podobně.Záleží ale na terénu čím větší kopec a skopec tím lépe.Pro ježdění bez kopců je dobrá akorát na brždění.
Jinak jsem si všimnul že se dost zahřívá motor,dá se to sice regulovat jednotkou ale zatim se mi nechce ubírat aby to jelo.Motoru samotnému teplota asi nevadí ale jak znám ložiska která tam jsou tak se vazelína při zahřátí mění v olej kterej pomalu vyteče nanicovatejma guferama a začne se to točit na sucho.Zatím jsem tam přidělal 4Ks AL lopatek na odvod tepla šroubama a foukání vzduchu na motor,pokud to nebude stačit dám jich tam 8Ks nebo je zvětším.
OK - budu pro příště vědět, že rekuperace tedy funguje. Popravdě řečeno - já stejně skoro nebrzdím. Když je kolo v pořádku a má slušné pláště tak si alespoň z kopce dolů užiju trochu srandy.
Ty lopatky bych asi ale dal opačně - takto se snažíš nahánět vzduch dovnitř - opačně, než jej žene odstředivá síla (odsávání vzduchu je navíc pro chlazení účinnější, než jeho přetlak).
Nebo navrtat díry přímo do pláště motoru, aby se měnil ten ohřátý vzduch uvnitř. Vypadá to bizarně, ale borci s ebike to sem tam dělají. http://www.ebikes.ca/store/photos...
Pěkná práce! Výplet sis dělal sám? Mám tento motor objednán a zvažuji, že si ho vypletu. Zajímá mě délka/průměr drátu popř. kde objednat. Dík.
Ahoooj pokud jsi trochu zručnej tak výplet zvládneš.Dráty na ráfek 26" 180mm TL2,3mm M2,5.Je třeba zvětšit díry na niple a dát si pozor aby ti nepadaly do ráfku blbě se pak vyklepávaj ven.
Ještě pár blbůstek jako vodítko na řetěz které je do terénu nezbytnost,lopatek jsem dal nakonec osm kusů což chladí a odvádí teplo dobře a po delším zvažování jsem nechal pouze obič tachometr na kolo protože baterku odhadnu podle kontrolek na plynu a rychlost,čas,ujeté Km na tachometru mi stačej.Zatím mám najeto kolem 850Km tak půl terén půl asfalt a vše OK.
To máš tedy odvahu odhadovat baterku, ale pro tebe by nebyl asi problém to došlapat za své.
Dík za info, nějak se s tím popasuju:-)
Přidám pár postřehů z ježdění:
Dojezd:15-20Km v terénu(kalup 900W)
30-35Km silnice terén(průměr 30Km/Hod 750W
60Km 400W Pohoda po silnici s příšlapem průměr 25Km.
Měl jsem možmost se svézt na kole s motorem vepředu.Na kole do terénu je to hrůza,sice kolo vytáhne z bahna nebo písku ale nedá se přizvednout předek před překážkou a přejet menší kámen,díru,kořen je problém.Nemluvim o zatáčení a o utrpení celého předku.Do terénu jedině zadek na silnici to bude jedno. Kolo má 25KG což je dost bál jsem se že jízda bez motoru(váha,odpor motoru)bude hrůza ale není tomu tak,sice to jede hůř ale dá se v pohodě šlapat.Je to jak na normálním kole+15Kg brambor na nosiči.
Motor,baterka,jednotka zatím žádnej problém jedinej defekt(moje blbost) bylo proražení obou kol a tlačenka 5Km lesem.Skoušel jsem vyjet ostré plechové schody.
Takže zatím spokojenost je to levné,spolehlivé,může se s tím skoro všude a ježdění nestojí skoro nic.(Na enduru mě přišlo jedno ježdění na 600Kč jen za benzín+olej atd..takže tak litr na den což neprojezdim na ekole za rok)
Prosím Tě, jakou máš provozní hmotnost?
Plus mínus jak se najim nebo oblíknu rovnejch 100KG.
Časem se mi osvědčila navigace nejen že se neztratím což se mi párkrát stalo ale dost mi pomáhá informace o nadmořské výšce a vzdálenosti do cíle.Můžu skoro vybít baterku kterou pak následně cestou dolů z kopce částečně dobyju a dojedu dom.
Tak mám hotovo, díky za cenné rady. Motor Echotech 48V/1500W, baterie Turnigy Lipo 4x4s 5Ah 59,2V. Max rychlost na rovině 55 km/h, maximální hodnoty naměřené na baterii za jízdy: 29A, 1800W. Kolo používám na cesty do práce - 7 km tam i zpět, takže to ždímu nadoraz a je to fakt zážitek! Zatím mám najeto 160 km, uložení řj a baterií je provizorní, ale přes zimu to doladím. Právě mi dorazila řj Kelly KBS72101, takže študuju návod a zase budu drátovat:-)
Chápu to dobře, že používáš akupacky do RC modelů?
Ty modelářské někteří stavitelé e-bike už použili a zdá se to mít některé podstatmé výhody... Z běžných chemií baterek je to to nejlehčí řešení... Navíc ty modelářské packy umí dávat dost vysoké proudy, takže jde postavit třeba i malou a fakt lehkou baterku s šoupnout jí někam do rámu... Jiná věc je že sice to dá fakt velké proudy, ale potom člověk nemůže čekat velkou životnost... Takže je to fakt řešení pro hobíky. Když to bude trošku šetřit, tak možná dva tři roky mu to vydrží. Ale taky možná to po 100 cyklech půjde do kytek... Kdo ví. Ale uznávám, že to musí být docela legrace.
Ano, jsou to baterie s proudovým zatížením 20C tedy 100A. Při odběru max 35A nejsou tyto baterie nijak extrémně zatěžované a při jízdě "natvrdo" jsou zlehka ohřáté. Nabíjecí proud snesou až 5C což je 25A. Nabíjím proudem max 5A.
BMS nepoužívám, nabíjím nabíječkou s balancerem a za jízdy hlídám napětí každého článku.
Mne se ta myšlenka líbí. Sám používám baterky do modelů na živení světla. Moc se mi na nich líbí nízký vnitřní odpor a tedy při mém použití nezávislost napětí na vybíjecím proudu.
Chápu to dobře, že musíš každý ten 4S pack nabíjet zvlášť?
Tato baterky jsou pro modelářské použití spíše podprůměrné z hlediska proudových odběrů, ale záleží na použití a na kolo jsou dostatečné. Nemůžu posoudit, jak dlouho vydrží, ale to se uvidí časem. Nabíjím všechna čtyři packy najednou propojené paralelně jakoby to byl jeden pack(4s) o kapacitě 20Ah.
Máš někde odkaz co to jsou za baterie?
Tady je Čína:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Tady je Německo:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
Vypadá dobře.Co na tu voltáž říká motor?Nehřeje se moc?Mě to na 48V upaluje max.45Km/h.
Motor je jen zlehka teplej. Ale podle mě je to daný odběrem proudu. Ta originál ŘJ dá max 29A, takže to není nijak přetěžovaný. Uvidím až zapojím Kelly a pustím mu 35A. Chci to ještě navoltovat na 74V (20S), protože do kopce to trochu vadne.
Pane jo já se pohybuju kolem 600W pokud teda nejedu někam blbnout to potom dám Max.(na těch 600W zas dojedu v pohodě do práce jak na motorce 25Km)
Max mám 1800W, ale průměr nevím, protože měřák mám v brašně a teď už ho ani nevozím. Průměr Wh/km je ale jenom 16 na trase po který se pohybuju (kdo zná Trutnov, tak Výsluní-Volanov a zpět).
16Wh/km je dost ja jezdím tak do těch 10Wh/km ale je to v podstatě po rovině. 16Wh/km nemám ani když se jen vezu.
Trutnov ale určitě rovina není, neznám to tam.
Já spotřebu moc neřeším, mám malou kapacitu, takže jezdím akorát do práce a těch 7 km můžu jet furt naplno:-)) Kopečky jsou po cestě taky pěkný:-))
Asi jede jako drak, tak má 16Wh/km. :) Já dneska při testování nového nastavení mám 21Wh/km, ale to je fakt extrém... Zkušební rozjezdy a to samozřejmě i do kopců, maximálně svižná jízda po silnici... Jinak s tím samým kolem běžně jezdím okolo 10-12Wh/km, dle toho jak se snažím... A třeba strekingovým kolem včera jsme měl 7Wh a to přitom byli o docela prudké kopečky. Je to fakt o tom jak rychle člověk jede a jestli ej motor jen pomoc a nebo je to prostě silné e-bike.
A kvůli tomuhle krátkému úseku a navíc po rovině sis pořizoval takhle šíleně silný motor na kolo?
Ono se to nedá nijak rozumově zdůvodnit. Chodím to pěšky, jezdím to na normálním kole, no ale není nad to, strávit co nejméně času při cestě do práce, aniž bych dorazil spařenej. Teď jsem tam stejně rychle jako autem, takže pohoda:-) Navíc jízda na takto silném kole je úžasný zážitek. Nejde ani tak o rychlost, ale ten výkon se projeví nejvíce při jízdě do kopců, kde slabé motory těžce vadnou a musí se přišlápnout.To já ale nechci, mám to jako motorku na rychlopřesun, na šlapání mám normální kolo:-) Jinak si představuji optimální výkon kolem 3kW(prosím nekomentovat, kdo jezdí v kopcovitém terénu a nechce šlapat, ví své...)
Tak nějak jsem poslední dobou koukal na spotřebu a jezdím kolem těch 15-20Wh.Je to hodně vím ale zase moc nešlapu a průměrnou rychlost mám tak kolem 25-30Km/hod.Dá se jezdit třeba i 10Wh a méně ale prostě si to tak neužiju.Bude to znát na spotřebě pokud vyměním drapáky za cestovnější pneu??Nebo to je jen zanedbatelná ůspora?Nemáte někdo zkušenosti.
To umístění "všeho" do brašny do rámu je elegantní řešení... Tu brašnu sis šil sám, nebo nechal někde ušít na míru, nebo to někdo vyrábí?
Brašnu jsem koupil v Cyklopointu v Trutnově, ale už nevím kolik stála. Bylo to takový nouzový řešení, ale je to dobrá kamufláž. Na první pohled neznalý člověk nepozná, že je to elektrokolo:-) Ale není to úplně ideální, protože komponenty se v tom nedají napevno uchytit a na dírách to není úplně ideální.
Uspořádal bych ty vnitřnosti mezi dvojici desek a ty nějak ks obě stáhnul... Potom to nebude cestovat. :)
Jinak teda zaujala mě ta cena... No dobrý... Nasadil jsi mi brouka do hlavy... Ikdyby to bylo třeba jen na ty dva roky a pak se to odporoučelo, tak cena a váha stačí na zdůvodnění.
Něco přes zimu vymyslím:-) Ty baterky váží celkem 2kg, takže pohoda. Chtěl jsem je taky proto, že na ně mám 400W nabíječku, takže za hoďku nabito:-)
Určitě něco vymyslíš. :) Hele a když je to takhle poskládáno z en baterií, tak jak se to nabíjí: To rozpojíš a nabíjíš je každou zvlášť? A při tom sériovém zapojení při jízdě hrozí nějaké riziko, že se třeba nejslabší článek moc vybije a zničí? Hlídá to nějaká elektronika, která to případně odpojí?
Nabíjení je celkem pakárna. Baterie rozpojím a nabíjím je paralelně přes paralelní nabíjecí port jako jeden 4článek. Moje nabíječka umí 20A, takže do každého packu teče 5A což je 1C(ideální) a za hodinu mám nabito. Při vybíjení pověsím na každý pack měřák, který hlídá napětí jednotlivých článků. Při poškození článku nebo vybití pod nastavenou mez začne měřák pískat, že se něco děje. Mám to ověřeno v provozu, funguje to bezvadně. Průběh nabíjení vyfotím:-)
Aha, takže při nabíjení tam jde proud a externí elektronika hlídá, aby se nějaký článek nepřebil. Tak už mi je to jasné. Nevýhoda je, že se to musí na ty konektory všechno napíchat. Hmmm. Musím to vstřebat... Ale když tak o tom přemýšlím, tak by šlo koupit tyhle modelářské packy a koupit si BMS a sestavit si z toho normální větší baterii, kde by odpadalo tahle alchymie s nabíjením. Hmmm...
Ty baterky jsou napíchány do desky, která je pouze propojí paralelně dohromady jako jeden čtyřčlánek (4s4p). Balancování hlídá nabíječka.
Ty slabé drátky z packu jsou teda vývody z konců jednotlivých článků? Chápu to dobře?
Koukám je to věda. :) Takže u těch baterií není žádná elektronika, která by přímo hlídala, aby se nějaký článek nepřebil a nebo nepodbil? Chápu to dobře?
Samotný baterky jsou bez elektroniky. Nabíjení hlídá nabíječka, vybíjení měřáky. Je samozřejmě možné tyto baterky připojit na PCB pro li-ion baterie, které hlídá nabíjení i vybíjení a pak to jde nabíjet jednoduše jedním kabelem. Taky to zvažuju, ale našel jsem PCB na max 60V (potřebuju 74V) a nemám nabíječku, tak to odkládám na neurčito.
Ty budeš asi zkušený modelář. :) PCB je to samé jako BMS? Battery management system...
:-))))) Už o modelaření jen tak kecám, ale s baterkama lipol mám jen dobré zkušenosti. Nikdy mi nevyhořely a přežily neuvěřitelný rány(jednu můžu ještě nafotit). PCB,PCM,BMS mají prakticky stejnou funkci, ale abych tady něco neplácal, neznám přesné rozdíly.
PCB = printed circuit board, BMS = battery management system
Teda není nad to jeden konec bateri píchnout do kelly druhej v případě potřeby na nabíječku a nic víc.Ja baterku naposled vyděl při montáži od té doby je furt pod sedlem v Al bedně a doufám že ji uvidim zas až ji budu za pár let vyhazovat a kupovat novou.
Já si myslím, že to musí jít a to ikdyby měly ty baterky jinou kapacitu. Ale někteří lidé tvrdí, že se tím ty baterky ničí, protože nejsou nikdy úplně stejně a jsou tam nějaké vyrovnávací proudy. Problém je, jestli o tom každý jen nekafrá teoretické řeči a taky to někdo zkusil.
Roberte ono to jde ale musí ty baterie mít shodné napětí a kapacitu. I když u té kapacity to nemusí být pravda. Mám zato že takové spojení stejně nic navíc nepřinese. Maximální povolený odběr se nezvýší a kapacita je taky stejná.
Pokud jezdím na "doraz" tak mně to asi nic platné nebude ale vyzkoušené v praxi to nemám.
Vetšinou na vysoké proudy nejezdím. Pohybuje se to kolem 10A a když je kopec tak to jde na těch 25A vyjmečně 28A více jsem nikdy nesosal.
Tak že pro mně to význam nemá. Pro ty co sosají více by to význam mělo.
Věřím že i s tím cyclone to bude podobné a v koutku duše doufám že i lepší jelikož je tam přece jen 16 převodů. No uvidím v praxi.
Dnes jsem přidělal druhou baterku,je vyndávací a budu ji používat jen na delší trasu a spíš ježdění po silnicích.Na kratší vzdálenosti a do terénu na blbnutí ji sundám.Takže mam 2x12Ah 48V (1150Wh) dojezd ještě testnu,počítám že to bude skoro jednou tolik.
Tak to je dobrý. Ale stejně nechápu, jak to může mít více než dvojnásobnou hustotu proti mým LiFePo4. :) A jak to tak počítám, že zase o tolik dražší na watthodinu to taky není...
Budou to pravděpodobně lithium-kobaltové nebo lithium-hořčíková chemie, kde je vysoká kapacita vykoupena nízkou životností.
http://batteryuniversity.com/learn/article...
On ten článek není nejnovější, takže mohl vývoj pokročit, což jistě pokročil. Různé chemie li-polek se pak ještě dají najít na wikipedii. Zajímavý mi přijdou ty baterie s titanem.
Občas mně docela štve, že se nedozvíš, co má baterka za chemii. Jak se to nabíji na 4,2V tak napíšou jen li-pol. U těch LiFePo4 člověk ví na čem je asi jen díky tomu odlišnému napětí.
Není mi to jasné jak to tam nacpaly,třeba se za pár let povede 0.5Kg baterka a bude stačit na 500Km.
Tak jsem to dnes testnul a celkem to šlo. Tam kde jsem se nikdy s přímým motorem nevyškrábal tak dnes i přesto že jsem nemohl přeřadit na největší kolečko, tak jsem vyjel, ovšem musel jsem dost šlapat.
Nastavení jsem musel měnit a to motor 100% baterie 60% a je to ještě málo, pustí to maximálně 23A. Změna kroutící (moment) torgue,vyvážený,rychlý - nelze nijak poznat.
Teplota motoru po 20minutovém záběru na plno 40°C, jednotka kelly zato topila značně.
Závěr, změna 8koleška za sedmi s tím že největší bude odsazeno od špic na pozici dvě a bude mít 36z. Jinak je značné křížení a strhává to řetěz z malého tácu mimo něj.
Na 7 klečku rychlost 50km/h na 8 jsem raději ani nešel.
Spotřeba je poměrně vysoká do kopců ale po rovině tak do 200W
Bude to chtít trochu času, než se naučíš jezdit jinak, a doladíš ty technické detaily.
Dík za první nástřel a prosím, informuj nás.
Až to ještě technicky doladím tak budou další poznatky.
Již nyní mohu ovšem říci že volba to byla správná.
S tím čínským jednotalířovým bych neměl šanci ty kopce vyjet, tak že za vyšší cenu bych byl tam kde s tím přímým motorem.
Jsem rád že jsem to včas přehodnotil a zachránil si tak zbytečné výdaje.
Tak gratuluji. No koukal jsem na tu jednotku a má trvalý proud motoru 20A a maximální 10s 50A, takže pokud máš proud baterie 23A a využíváš kroutícího momentu naplno, tak se to asi hřát může... Hlavně to točit na ty efektivní otáčky... Pak by se i jednotka nemusela tolik hřát.. Ale chce to dostatečně lehké převody, což asi máš... A pokud ti padá řetěz kvůli řetězové lince, tak je nějaká zarážka, co se dává vedle talíře, aby řetěz nepadal... Možná to pak ale vadí přesmykači...
Na řj. jednotku přidělám chladič a asi ji dám ven. myslím že trvale by 25A snést měla. U těch převodu to bude chtít změnu kazety z 8 na 7 a největší kolco by mělo mít 36z.
T znamená že celá kazeta se posune o jdnu pozici od špic a tak se lépe srovná linka.
Nemáš někde odkaz na tu zarážku talíře?
Přesmykač tomu vadit nebude jelikož je dost vysoko, řadí ze 48z na 32z.
Je fakt že tech 23A to bralo do hrbu kde mně šlo přední kolo již vzhuru, musel jsem se hodně nahnout dopředu.
Zarážku jsme našel třeba tady... http://www.horska-silnicni-kola.cz/horska...
A jak u toho vychází vzdálenost pravé a levé kliky vůči středu? Mohl bys sem dát nějaký údaj? A máš už nějaké fotečky?
Tak to ja měl na mysli něco takového
http://www.hobby-bike.cz/nahradni-dily-na-kola...
Myslel jsem, že ti to sundavá z toho předního tácu?
Ano to je správně a právě něco takového bych tam potřeboval dát.
Na tom odkazu od tebe se to uchytí na rám ale u mně je tác více odsazený tak že by to nedosáhlo tam kam by mělo.
Jestli potrebujes neco podobneho na tac, tedz neco jako vetsi tac bey yubu, tak hledej "rockring". Kdyby to byl atyp, asi by to dokazali vyrobit tady: http://www.gebhardt.cz/cs/default.aspx
Možná by to chtělo jinou řj těch 20A bude málo.Třeba Kelly KBS48101L,35A,24-48V.L a budeš mít ještě rezervu já ji měl na 30A a byla jen lehce vlažná.Jsem zvědavej jakou výdrž budou mít převody,kazeta a hlavně řetěz při tom zátahu.
Ja doufám že těch 20A-25A bude stačit i tak je do značný záhul na baterie.
Včera jsem udělal dva kopce asi tak 8km a k tomu 58 rovina a sežralo mně to 21Ah. Po rovině jsem se ale hodně vezl a taky větší rychlosti, tak že tam se ta spotřeba taky dobře projevila.
Výhoda řj. kelly je fakt dobré hodpodaření s baterií, tujednu jsem vyjel skoro až na její dno ne ale napěťově ale kapacitně.
To v případě minulého motoru nebylo možné.
Na výdrž řetězu jsem taky zvědavý ale když vydrží 1000km tak to bude ok jelikož tolik km do kopcu nejezdím.:-)
Tak pokračuji dalším testem.
Dnes jsem tam hodil osmikolo megarange 34z a do kopce jsem se jen vezl bez šlapání,
sice jen rychlostí 8km/h a žralo to 10-12A
Tak že paráda, zítra ještě udělám nějaké úpravy na kazetě a bude hotovo.
Jinak je samozřejmě větší spotřeba jak u toho přímého motoru a to i po rovině.
Hodně to láká k vyšším rychlostem a to se pak odrazí i na spotřebě.
Ještě to chce vypilovat techniku jízdy a bude to ok.
Pěkné koloseum jojo.Cenovka kolem 150000Kč tež pěkná.
Pánové, KTM má postavenou opravdovou motokrosovou elektromotorku... viděl jsem jen obrázky (na výstavě), píšou že má baterky 260V 9 Ah a jezdí to 40 minut cross, nebo 1,5h silnice... Víc nic.
Krása, vypadá jak stopětadvacítka bez vejfuku.
Jestli to fakt funguje, netuším
http://www.youtube.com/watch?feature=player...
http://www.ktm.cz/katalog/motocykly/freeride...
Max 22Kw
lithium-ion 300V
95Kg
Dá se to už koupit ale cenovka je hrozně vysoko.A další velké mínus je že to není homologované takže žádná silnice.
Je fajn, že alespoň v KTM chápou potenciál elektřiny pro enduro... Škoda, že tohle nedošlo lidem v naší Jawě... Ale dobře, že alespoň KTM neujíždí vlak a naopak jsou v tomhle oboru na špici.
Kluci z e-pohonu taky stavěli motorku, tedy e-motorku, už před 2 lety, nevím jak to nakonec dopadlo.
Tak to jim držím palce... Chce to spojit se s někým, kdo rozumí motokrosovým strojům a navrhnout rám vhodný pro zástavbu elektromotoru a baterií a s dobrým odpružením a pak hodně ladit a testovat a dá se vyvinout zajímavá věc.
no, jako krosová motorka, to nemůžeš se žádnou. A vlastně s tvým kolem taky ne, takže je to o tom terénu, ne?
S mojím kolem můžu na silnici stačí nacvakat patřičnej výkon dát světla do batohu a zbytek ukecám.Cross motorka je jako magnet na policajty stačí vyjet.
Magnet, se kterým zmizíš na lesní pěšině a policajti mají smůlu.
No, to neřeš, neměl bys, protože jde o nominální výkon motoru, ne o to co je tam nacvakaný. Ale zatím to ukecáš nejspíš vždy, a hlavně už to tu bylo předmětem mnoha debat, vždy se stejným výsledkem - soukrmě je to fuk, oficiálně je bezpečnější držet se norem
Tak jsem trošku testnul novej motor.Mám ho už na jednom kole 36V 500W a nemůžu si ho vynachválit(tichej,bezudržbovej,spotřeba 20Ah na 70Km bez šlapání)Takže volba padla na ten samej akorát mu pouštím 48V 750W.Proti původnímu je daleko lepší průběh(při stejném nastavení jak u původního) hlavně "spodek"kroutící moment o což mi šlo.Spotřebu ještě nemám změřenou čekám na počasí.Příjemně mne překvapil standartně dodávanej rospojovací konektor u motoru.
Myslím že to máš dost dobře sladěný, podle spotřeby, a myslí že o moc líp už to technicky nejde, tak je otázka, jestli se to vyplatí. Pokud je to ale o tom, že tě to baví a vyplatí je až další, tak držím palec, kdo si hraje, nezlobí
Pořát je co vylepšovat a vrtat se v tom mne baví stejně jak na tom jezdit.Jasně že jsem neudělal nic zásadního je to pořát přímej motor ale je to znát mám co testovat a kolo je zas krapet zábavnější a nabízí jiné možnosti.Jak píšeš kdo si hraje nezlobí a já si potřebuju hrát stále.
Máš tam rezervy, panáčku : http://www.youtube.com/watch?v=NSbb1MyRX8A#t=162
V takových rychlostech už je to hodně nebezpečné, když je to potichu a žádný decibel není slyšet. Už jsem takto nedskočil na psovi na vodítku, bo ženská nechala psa běžet za soumraku po cestě.
No, jestli jsi mu nevygumoval chlupy na hřbetě, tak má pro příště ponaučení...
Na tom se dá ale vyblbout, to je pak stavba co se mi líbí. Jak se mi ty obludy většinou moc nezamlouvají, tak do tohoto bych šel, v terénu se asi nadělá hodně legrace. Podobně to asi plánuje zakladatel tohoto vlákna. Že tě není v lese slyšet, je možná dobře, protože tě nehoní fousatý panáčci v zelenejch kloboukách, jako to znám z motorky... zatím. I když, u nás už zavedli fotopasti, protože to lidi dost přeháněli, chce to rozum no...
Já se těm zeleným panáčkům vůbec nedivím. Nám takhle nějací blbečci ničí tratě. To má pak člověk chuť jít si tam stoupnou se sekerou v ruce. Řvoucí motorky patří na silnici a ne do lesa. Ještě možná tak na speciálně postavenou dráhu.
U takovéhleho stroje mi přijde holý nerozum to stavět jako kolo. Nebylo by lepší to stavět rovnou jako motorku na rámu a dílech motorky? Bikové díly nejsou dělané na takovéhle rychlosti.
Když jsme u toho hraní a vylepšování už delší dobu mám v hlavě přímej motor kterej se přepne na planetovej bude mít poloviční rychlost a páru do kopců,půjde krásně šlapat bez baterky nebo zpět na přímej motor s rekuperací a rychlostí(takové dva v jednom cvaknout a je to tam)750W by stačilo určitě.Něco jsem už nakreslil ale pořát to není ono a nemůžu se hnout nemá někdo nějaký nápad??
Hodil jsem dnes další díl testu svého cyclone.
Jel jsem dlouhý kopec a to bez šlapání jen jsem si občas šlápnul při řazení.
Motor tahá i ty prudké kopce bez jakýchkoli problému. Jede to jak tank třeba jen 7km/h ale pořád vpřed.
Konečně jsem našel řešení které jsem hledal tři roky. Škoda jen že jsem si před dvěma roky nevzal rady a ponaučení od Agilky k srdci, mohl jsem ušetřit více jak 20tis. Kč.
Přímý motor a kopec nejdou dohromady je to slepá cesta. Trvalo mně to tři roky než jsem tomu uvěřil.
Jojo jak říkáš je to idealní řešení hlavně do kopcu.Ja ale radši přímej motor klidně si přišlápnu a vyjedu všude.Pokud by šel ale přepnout přes převod třeba 1:2 tak by to bylo supr udělátko pro pomalou jízdu a velkou sílu.
Pokud jsi už něco nakreslil, hoď to sem i v úplně syrové verzi, ať se na to můžeme všichni kouknout. To by bylo, abychom společně něco nedokonali...
Vždyť i policajti ví že více hlav = více rozumu a proto chodí i se psem :-)
No, zablokovat převodovku by neměl být problém, napáchat tam čep a díru do držáku planet, tak to jede napřímo... Ale jak to rozumě uřídit. Myslíš jako že bys jel v terénu s převodem a na přejezdech to bloknul aby to frčelo??
Taktak prudké stoupání nebo pomalá jízda na převod a nebo zablokovat a mam přímej motor na rychlou jízdu a menší kopce s rekuperací.
Hele, kecám, docvaklo mi , že to nejde, musel bys zajistit rotor proti nábě, kdybys bloknul planetu k nábě, stojí všecko...
Což je trochu horší varianta
Právě nooo všecko se to tam točí a moc místa na další "udělátka" tam nebude.Rozdělal jsm vyměněnej motor abych dal nová ložiska (jedno pod kazetou majinko mrmlá má najeto kolem 2000KM)koupím koyo nebo skf a bude pokoj.Je vydět že se motůrek 1500W pěkně hřál a to jsem mu pouštěl max.25A.Většinou jezdil jen na 20A.
Neví někdo kde bych sehnal konektor na obrázku nebo podobnej stejné velikosti??Nejlépe u nás v ČR.
Tuším, že nějaké konektory prodává e-pohon, ale netuším,jestli shodný typ s tím na obrázku. Ale pokud by byl jiný typ, tak při nejhorším předěláš oba konce. Přiznám se, že jsem se na konektor u motoru vykašlal jak u e-bike (tam taky tenhle motor), tak u trekingového kola ... Při řešení defektu jsem prostě odjistil kabeláž a opravoval vedle kola. Navíc ty jako terénní jezdec to stejně opravíš bez sundavání kola tuším. :) Tak jen tak mimochodem proč chceš konektor?
Robikl
Jojo na tomto kole ho vlastně nepotřebuju chci ho na to druhé cestovní jsou tam blatniky,nosič,bez sundání se duše spravuje špatně a hlavně kolo sundám hnedle chibí mi tam ten konektor kterej nepotřebuju na enduru a nechse se mi vše přehazovat tak se nejdříve snažím ho sehnat.
Majinko jsem to oblatníkoval sice to na kráse nepřidá ale to pohodlí hmhm a zima je za dveřma.
Tak nejspíš jsem to doladil k obrazu svému.Motor mi vyhovuje o větším průměru protože má lepší průběh od spodu.
Naladěno mám 800W.
Spotřeba 15-20Wh/Km
Rychlost max.50Km/Hod.po rovince
Dojezd 35KM jedna baterka na obě 60-70KM s příšlapem se dá i 100Km ale taky se dá na obě jen 50Km pokud za to tahám.Baterky mám Limn a Lifepo Limn je lehčí Lifepo má lepší průběh vybíjení společně 1152Wh.Do budoucna jestli bude financ plánuju další stavbu se středovým motorem.Zatím mi to vyhovuje kde nevyjedu tak přišlápnu nebo vytlačím.
Tyjo 20Wh/km mám do kopce a bez šlapání. Teda žere ti to pěkně.
Ono se není čemu divyt mívám tak kolem 30Km/Hod.průměr.Hore háj dole háj polní cesty,trat,po předním po zadním a tak nooo.Dá se jet i na pohodu to se vejdu do deseti Wh i méně ale není to ono a po třech hodinách mne stejně bolí kostrč a celej člověk.
na tom tvým vehiklu bych se někdy chtěl projet, musí to být dost adrenalin.
Ahoj, narazil jsem na toto téma. Mé druhé ekolo je sjezdový Canyon. Nyní vybaven motorem Magic Pie 2, řídící jednotka Kelly, baterky Lifepo4 15 A 72 V (24 článků). Váha skoro 40 kg, rychlost na rovině po asfaltu 50-55 km/hod.
Ve špičce odběr 60A.
Mělo by smysl vyměnit motor za nějaký výkonější Crystalyte nebo je lépe jít cestou středového motoru a jakého? Cílem je jak vyšší rychlost i hlavně ještě zábavnější jízda v terénu :-) Asi jsem měl jít do baterií Lipo (lehčí, levnější...), ale už se stalo.
Jééé kolega ahoooj.Středovej motor má svoje velké plus v "převodovce" a rozložení hmotnosti (odpružená hmota).Láká mne to taky prubnout ale zas mě zatím vyhovuje přímej protože mám potřebu alespon občas šlapat(jezdím "jen"800W),je pěkně schovanej a bezůdržbovej.Tu větší rychlost bych nepokoušel 50Km/Hod je na kolo tak snad ještě rozumná hranice.Z motoru taháš 3,5Kw ve špici jestli dobře počítám tak pokud chseš ještě silnější přímej motor tak snad tu hubzilu nebo jak se to monstrum nazívá.Ten středovej bys do tohoto rámu asi blbě dostával hlavně baterka tam asi bude překážet.
Zdravím máš otimalizovaný kabel k motoru? Protože co jsou originál ty bys musel upalit při takovem přikonu.Zde je úprava MP2 a je to docela extrém http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Sám jsem si MP2 ted upevil na průřez drátu z 1,5mm2 na 2,5mm2 protože se to do kopce dost hřálo tak uvidím jestli to pomůže,protože ještě jsem to neprojel.
Dík za odkaz na úpravu.
Už mi jeden radil vyměnit napájecí dráty za silnější. Ptal jsem se na názor v e-pohonu a tam mi to vymlouvali, že bych tam silnější stejně neprostrčil. Jak vidět, tak mají mezery... Kabel tam mám zatím původní. Trochu se hřeje. Hlavně se ale hřeje Kellyna a v terénu také motor, neudržím na něm ruku. Při delší jízdě v terénu se občas stane, že přestane jet, ale po chvilkovém vypnutí a zapnutí řj (cca 10-30 sec.) zase jede. Zatím:-)
Jaké jsi tam dal dráty? Nějaké speciální?
Do motoru jsem nelezl, ale kabel jsem vyměnil co to šlo za pořádný měděný 3 žilový.
Koukám, že ten hoch co si to upravoval taky peče na Hally, on ten originální kabel MP2 má totiž v sobě 3 fáze a 5 drátků k Hallům.
Bez Hallů to jezdí, jen se to při rozjezdu občas klepe, občas to chce rozšlápnout.
Když motor fest zatížíš, ten kabel se docela zahřeje a mě se stalo to, že mi přetavil právě drátek k jednomu Hallu a kouslo se to, takže jsem neměl jinou možnost než to prostě předrátovat.
Asi bych také preventivně kabel měnil, jen se mi nezdá to větrání a odlehčení těma dírama. Myslím si, že mu tam může pěkně zatejkat, a udá tím slušnou paseku, to bych tedy asi nedělal.
Takto to rozvrtat je pěkná blbost protože ten dekl ztratí pevnost a praskne.Na jedné straně je brzda na druhé kazeta takže je to i o ůsta.
Kousek sobotní slunečné vyjíždky.Ve sněhu to bude horší ale taky to půjde. https://www.youtube.com/watch?v=3nnn38vm99M
Bohužel máš to udělané jako soukromé a tím si to nikdo nemůže přehrát.
Pardon já to přehlídnul.už by to mělo makat.
Hele, už se to rady řešilo, ale nevím jestli s nějakým závěrem.
Čím je tohle nasnímaný?
To vypadá slušně.
Taková prdolína.Stála 2200Kč má 720p a vydrží asi dvě hodiny.Jestli chceš písnu ti tip do SZ abych nebyl za prodejce.
S tímhle bys ani na chodník snad jezdit neměl, raději na silnici.
Pěkný hukot.
Škoda že jsem mašinu viděl jenom siluetě, vrženého stínu.
Hezký. Jakou to má maximálku na rovině? Vím, že to není hlavní parametr a více se počítá kroutak, aby to vyjelo kopec, ale jen pro zajímavost. Mám na ebike ten samý motor a myslím, žes vybral dobře.
Po rovince to frčí kolem 50Km/hod.Motůrek má i slušnej kroutící moment nepřehřívá se a víkonově má určitě víc než se uvádí těch(48V 750W)Uložení ložisek má futrované ocel.pouzdrem a celkově není "odfláklej" takže počítám dlouhou životnost.
Já to jezdím na 36V a maximálka cca kolem 35km/h...
Tak mně to na 36V sviští 60km/h a to mám ještě jedno kolečko k dispozici. To už ale nemám odvahu to zkoušet. Už mám nachystanou kazetu kde je to patřičně sníženo kvůli pokušení.
Jenom se chci zeptat, k čemu je dobrý na sjezdovém kole elektromotor?
Tě asi nenapadlo že když chceš sjíždět tak napřed musíš vyjíždět?:-)
To sice napadlo, ale podle mého právě ta elektrovýbava musí silně limitovat a omezovat při sjezdu a navíc to musí hrozně trpět a určitě to moc nevydrží.
Kolo nepoužívám jako sjezdové ale jako enduro.Sjezdovej rám je tuhej a má FUNKČNÍ zadní tlumení s dlouhým zvihem proto jsem ho použil na přestavbu.
Tak to pak jo, když se na tom nejezdí jako na kole.
Ja bych se toho nebál, kdyby mohla moje 10let stara merida mluvit tak by jsi žasnul co vydržela. Jezdil jsem s ní terény typu drtiče i když ještě bez motorizace. Ale i tak to byla zátěž.
Prosim te, na drtici a tereny? Vzdyt to je na skladacku.
Nejde o kolo, dobré vydrží hodně a sjezdové zvlášť hodně, ale jde o tu elektrovýbavu, to bych řek, že v terénu musí hodně trpět a moc nevydrží.
Tak viděl jsem to dělané vyloženě na drsné podmínky a vydrželo to. Otázka je zda to vydrží i to co se bežně prodává u nás.
Zase na druhou stranu Agilka jezdí Jizerky, lesy kamení kořeny. Ovšem má na to stavěný motor (cyclone).
Podle mě ty DH prvky obecně jsou na takový e-bike maximálně vhodné, jsou řádově odolnější než ta klasika . Geometrie rámu DH je na danej účel ideál, jezdí se na tom určitě krásně po zadním, umí to skákat a snese to přídavný zatížení elektropohonu. Mě se to Babovo líbí , jedině co bych si představoval jinak je uložení baterek, ale to on asi taky...
Tady se nejedná o kolo jako takový a ani se nikdo netváří že jo, je to prostě zábavný vozítko na bázi kola .
Jsem zvědav kam až to ve finále dožene, držím palec a POWER UP !!
Taky si myslím, že tenhle přímý motor na terén bude slabý, potřebuje otáčky, a to znamená rychlost a to může být v složitějším terénu o hubu.
Jako kdysi soutěžák (dnes enduro) třídy 250 ccm ti můžu říct jedno starý moudro, a to že nejhorší jsou pády na malý rychlosti... Tohle je blízko k motorce, podle všeho bude bezpečnější na kvaltu než pomalinku, pérování a brzdy to nějaký má, tak co...
Dokud jsem se bál a jezdil pomalu, byl jsem furt na zemi a dřina jak blázen... přitom stačí trocha plynu a hned je všecko jednodušší
Abych pravdu řekl tak toto kolo mě po dvaceti letech dokázalo sundat ze soutěžní mot.takže už kačenu opráším dvakrát za měsíc jinak jezdím pořát na ekole.Vyblbnu se na tom ůplně stejně a za ušetřené peníze na benzínu a ůdržbě si můžu koupit každé dva měsíce novou baterku na kolo.
Ale postavit fakt elektrické enduro na bázi motorky a ne na bázi kola by bylo ještě lepší ne? :) Přeci jen kolo je kolo a pro vození se je často nepohodlné. Tedy toliko moje zkušenost ze staveb... Na slabém elektrokole to je jedno, ale na ebike, kde se člověk vozí, tak není na škodu pohodlnější sedlo a posed a tak... A někdy pocitově je lepší i nižší těžiště než je na kole, kde člověk kvůli šlapání je hodně vysoko. Ne?
Jojo mít to TP a stát do 50000Kč mám ji doma. http://www.ktm.cz/katalog/motocykly/freeride... Jinak sedlo moc nepoužívám těžiště mi narušuje baterka ale je to zanedbatejné.
Hmmm, krásný. Třeba by to šlo postavit za levněji. Vzít rám z nějaké starší krosky, koupit pohon a baterie... TP bych v tom případě neřešil a jezdil mimo pozemní komunikace.
Musím to někde testnout, zajímalo by mě jak se to chová, nechce se mi věřit že by se vyrovnala klasice, ale je o vyzkoušení.
Podvozek z klasiky bude myslím zbytečně mohutnej, tady nejsou vibrace, což je hodně důležitej faktor, takže elektro se dá postavit určitě lehčí a zbyde volná váha na baterie. Moje KTM 300EXC má 98 kilo a 42kW, což neví nevím, elektrika asi stačí menší výkon, bude mít plochou křivku, ale tak 20 kW při 85 kg by to chtělo.
Takže odhadem - při 72V by to chtělo aspoň 120A proudu, 120 Ah. Odhaduju to na 45 kilo baterek, motor, jednotka a převodovka ( nebo bez ??) 15 kilo.
Když ze svý motorky odečtu motor cca 25 kg, chladič, výfuk, filtrbox možná 18 kilo, zbyde cca 55-60 kilo plus těch 60 je celkem 115-120 kilo elektromotorka.
To je dost, vzhledem k tomu že využití je tak max na motokros, protože výdrž bude max 1 hodina, na tom se na vejlet nedá. Váhově by to tedy odpovídalo čtyřtaktům 600 ccm, KTM 640 LC4 má cca 130 suchá.
Vzhledem k výdrži si ale moc nedovedu představit na tom závodit(kdyby časem vznikla kategorie elektro), to by člověk musel mít baterky navíc, klasickej motokros je 2x trening a 2 rozjížďky, dohromady tak 1,5 hodiny. Myšlenka že mi to chcípne v závodě je divná a takový rychlonabíjení teda nevím...
Ta káča elektro má ale jen 9 Ah na vyšším napětí, což by šlo nabít rychle, ale není mi jasný jak to chtěj prodávat , když nad 72V je všecko nebezpečný a musí se všelijak schvalovat. Aby to bylo ta hodinu nabitý, muselo by se tam valit cca 10A.
Nicméně, KTM píšou, že předchozí problémy s bateriemi se podařilo na úrovni bezpečnosti vyřešit, takže asi to jde, váhu mají 90 kg a výkon do 20kW, čili parametry jako cca stopětadvacítka.
Dnešek se opravdu poved.Nejdřív jsem píchnul jednou po asi 5Km podruhé pak jsem při nandávání proskřípnul plášt takže potřetí sundat v terénu.Znechucenej jsem jel domu a prásk kolo bouchlo ůplně.Tím že na pláští a duši nic nezkazím jsem po měké trávě jel samo že schořela fáze takže tlačit.No aby toho nebylo málo tak se uklepal zadní blatník namotal se do kola a urval brzdu.(vše 10 Km od baráku)Fakt den blbec.No nic jdu na to abych zejtra vyjel.
Tyjo, teď na to ještě koukám, že to nemá řazení, no, to bych předpokládal, ale že zadní brzdu hodili doleva místo spojky, to je teda ale fujtajbl pro motorkáře... (onehdy jsem sebou na zakradě pleskl na půjčeným skůtru když jsem chtěl před zastavením vymáčknout spojku a ona to byla brzda - člověk se furt učí) :D
Jestlipak tam mají i nějakej systém KERS ( http://cs.wikipedia.org/wiki/KERS ) , tady by si to přímo o to říkalo
Brzda bude o zvyku na kačeně mám předek nalevo místo spojky a už mi to ani nepříjde.Taky bych to rád prubnul ale zatím to asi nikde nemaj.Zkusím Vondráka jestli něco neví??Určitě bude zajímavej ten průběh motoru,ježdění bez randálu,řazení a smradu.Ale bude to na ježdění kolem baráku nebo zástrčky protože šlapky to nemá a tlačit 100Kg je fakt makačka.
http://www.youtube.com/watch?feature=player...
Trošku nasněžilo ale ještě se to dáááá. https://www.youtube.com/watch?v=Qy5TrIYcPgs
v sobotu jsme zahájili lyžokolovou sezónu
toto video je z minulé zimy
https://www.youtube.com/watch?v=FGAKsX-u6jc
letos máme silnější motory :-)
To musi byt lahudka, kdyz clovek dostane pedaly pres holen. Mate na to nejake chranice?
za celou sezonu zadny problem
v zime jezdime bez chranicu nebo jen neco na kolenach
nohy od sebe a jedem :-)
Hmm... Asi to nebudu zkouset, ale jeste mi prijde jako trochu nepohodlne na kole jen sedet. A zase ustat to na roztazenych nohach, kdyz se sjede nejaky hup...
Radsi se budu drzet sveho zabehleho modelu - lyze a kolo nespojovat... 8-)
Když je dost sněhu, tak jsou samozřejmě lyže nejlepší :-)
Výhoda lyžoelkola je zvládnutí terénu i s měnícím se množstvím sněhu a při dojezdu nemusí být sníh třeba žádný. Lyže na batoh a furt se jede :-) Nahoru je potřeba se dostat nejlépe po nějaké uježděné cestě a dolů pak volným terénem...