Lámu si hlavu, jaký výplet, náboj a ráfek zadního kola zvolit, když se pode mnou ručička na váze pohybuje někde kolem 110 kg. Když k tomu přidám bagáž na nosiči, často pak praská výplet kola :) Radám prodejců moc nevěřím.
Otec má sice "jenom" cca 95kg, ale dřív mu taky praskal výplet. Nakonec se osvědčil dvojitý ráfek Remerx Dragon a nerezové dráty. Od té doby nic neprasklo a kolo skoro nikdy nepotřebuje centrovat.
Napadá mě věta o jednom slově,takže zjiné stránky(moje zkušenosti).
*ZMĚNU STRAVY! DĚLENÁ STRAVA-je fakt vynikající,není při tom pocit hladu,dost rychle se ubívá na váze.
Držím palce,ale nohama musíte hejbat sám***
Bacha na to, nevíš jestli ten člověk za to může. Třeba má 210cm a vrozenou dispozici k obezitě a jeho 110kg je potom dost málo.
Přijde na to kolik chceš do toho investovat.
Nejpodstatnější jsou ráfek (třeba Mavic EX 721 pro extreme MTB, volil bych variantu s 36 dráty) a dráty. Tak třeba nerez dráty DT Swiss, raději silnější. Náboj je až to třetí v důležitosti, neměl by být moc levný (aby vydržela osa), alespoň Shimano LX. Než se podaří hmotnost sundat dolů (usilovnou jízdou na kole), raději moc neskákat.
Všem díky za rady!
Není to pro MTB, ale pro trekkingové kole. Jezdím hlavně po asfaltu a po zpevněných polních cestách. Žádný skoky, ale sem tam se nějaké té díře nevyhnu. Nakonec jsem se rozhodl pro náboj Deore (měl by to vydržet), zesílené nerezové dráty (raději až na 2,3 mm), dvouplášťový ráfek (na doporučení asi Mavic). celkem bych se chtěl vejít do 2 max 2,5 tis.
Ještě se chci zeptat, k čemu jsou dobré kalíšky (takové to nýtování) v otvorech pro dráty na ráfku. Některé ráfky to nemají.
Mají to ty dražší, protože je to odolnější. Obyčejný otvor v hliníku se může časem trošinku vymačkat, slyšel jsem, že někdo vytáhl dráty i s niplema z ráfku při nehodě. Pokud je kalíšek protažený přes obě stěny, tak se to taky daleko líp vyplítá, protože ti furt nepropadávají niple mezi ty dvě stěny.
kalisky - jsou na dvoustennych/dutych /rafcich na rozlozeni namahani na obe 'steny" rafku. naplest s nyty, ktere zesiluji pouze jednu stenu. dalsi prijemnou vlastnosti je ze pri vypletani nemuze zapadnou nipl do dutiny rafku.
Jelikož už se několik let zabývám problematikou tandemů a mám zkušenosti s vahou kola přes 200 kg i ke čtvrt tuně, měl bych několik doporučení. Především, ráfky dvouplášťové a případně s kalíšky. Nejlepší zkušenosti máme s Remerxem a je v podstatě jedno jaký typ. Musí být na 36 špic a ty pak musí být co nejlepší. My dáváme DT Swiss, několik druhů. Náboje jsou důležité spíše z hlediska opotřebování. Proto doporučuji náboje s průmyslovými ložisky. Perfektní poměr cena/výkon mají DT Onyx. Použitelné jsou i náboje od Formuly, či Authorácké na průmyslech. Hodně důležité je, jak se to celé zaplete a kdo to udělá. Když je třeba opravdu něco pořádného, tak je třeba se po výpletu párkrát lehce projít a zase ho dotáhnou atd. Fíglů je spousta. Kdyby měl někdo opravdu stále problémy a měl dost financí, přichází do úvahy ještě speciální tandemové náboje od DT. mají 48!!! děr a čtyři průmyslová ložiska s dělenou osou. Těžká machrovina, jejíž cena se pohybuje kolem 7000 Kč. Ráfek, špice, samotný náboj a zapletení pak možné snad jen u nás v Tandemservisu. Nikdo jiný to v ČR asi není schopen zajistit. Dáváme to tak zhruba na každý třetí tandem. Když tak napište.
rafek+ naboj ...36 der, /min/
rafek kaliskovany /nytovany nestaci/
draty- po dobre zkusenosti doporucuji DT alpine III
slusny zadni naboj, doporucuji spise na strojnich loziscich, ale i Shimano LX
nemelo problemy
jo. mam 120 kg na rafku remerx jumbo /ale ten je horsky/a vyse zminenych dratech jsem ujel cca 4000 km neco z toho i s bagazi /tak 1800/ bez ztraty...
Je dulezite serizeni vypletu po sednuti, tak po prvnich 500 km- nezapomenout, on rafek bezi rovne, ale hodne se zmenilo napjeti v jednotlivych dratech.
Mam stejny problem. Musis mit dvojitej rafek, treba nejakej dobrej Mavic a vyplet z nerezovych DTcek, dole prumer 2,34, ve tretine, kde to musi pruzit 1,8 mm a na spici 2 mm. Ted jsem si to nechal udelat u mechanika jmenem Pátík, byl osm let mechanikem narodaku, jestli znas Brno, je v Bohunicich na Osove. Kolo zajedu a dam vedet, rozhodne tyhle draty jsou nejkvalitnejsi pro sjezdare, cena 12,50ks a mely by byt "vecny". Zdar Karel
mno já vás nechápu.. já mam 95kg a jezdim na tom trial.. 4x.. i Dh někdy si dam.... a mam zadní kolo bez kazety asi za 1,2K i s výpletem... a mam spotřebu tak jeden drát za měsíc a jezdim každej den