Po třech letech provozu mi přestávalo sloužit mé elektrokolo lectron(baterka,motor,přední vydlice a celkové opotřebení)Protože bydlím na kopci vyhrála přestavba na 500W a baterka Lifepo 36V 20AH.Zas tak jednoduché jak to vypadá to není ale zatím se dílo daří.
Vidím a poznávám :-)
E-pohon a pan Šikula, řj. Magic Pie.
Nevím jak máš řj chránĕnou, ale bál bych se tam dole vody a stejnĕ bych se bál o chlazení.
Mám řj umístĕnou na předním nosiči, tam je jí dobře. Taky bacha na kabílky od řj k motoru. Taky mají snahu se hřát a když se fáze prohřeje k hallovým kabílkům je šlus. Já fáze předrátoval na vĕtší průmĕr v mĕdi až k motoru, nehřeje a líp táhne. Ale ne každej se k e-kolu chová tak brutálnĕ jako já :-)
Jindro na těch 500W nebude potřeba nějakého extra chlazení, spíše bych se obával té vody.
Magic pie je tuším větší a má 1000W a po obvodu nemá bílé kruhy ale "vrtulky", tohle vypadá na BLDC motor 500W/36V-750W/48V. Pokud tam jsou silové dráty s průřezem 2mm2 je to dostačující.
Viz zde výpočet
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Jojo motor je BLDC 36V 500W nebo 48V 750W.Jednotku mám v krabici po staré baterce dneska jsem to dodělal.Proti ostřikující vodě to snad bude stačit a zachoval jsem klíček na vypnutí a zástrčku na nabíječku.Zejtra ještě pár drobností a půjdu testovat.
Bob má pravdu, já furt myslím v kilowatĕ.
Klíček jsem uvařil pi 3 týdnech, mám napojeno na zásuvku natvrdo.
StřIkající voda asi problém nebude, ale i tak, moc brodit asi nebudeš :-)
Co je na tom složitého?
Bobe, pro mĕ je složité pustit automatickou pračku.
Zato vyhloubit díru na tank, to zvládám v pohodĕ.
Každej jsme na nĕco :-)
Pro mne je to nové já jsem přes železo frézování,soustružení,go.motorů(benzínovejch)co se týká kabelů moje znalosti končily u opravy prodlužováku.Na kolo jsem se vrhnul dá se říct s nutnosti dojíždět a moc nešlapat jenže ono je to něco nového a začíná mne to bavit.Uvažuju do budoucna o stavbě celoodpruženého enduro elektrokola.Taková napůl motorka se šlapkama na blbnutí po trati a tak.Zatim jen tak pokukuju kde co.Bude to na delší dobu je to dost peněz a času ale zatím je nadšení a to je hlavní chichi.
Ahoj, jak psal Jindra že poznává ŘJ Magic Pie, pokud máš jen MAGIC-50A a bydlíš na kopci - tak pozor ! Nové provedení neumí rekuperaci, jen tranzistory zkratují cívky motoru a ten brzdí. Bohužel u nás jsou poměrně slušné kopce a ŘJ se z jednoho hned první den uvařila. Mám také 500W motor, teď po výměně a doplatku ŘJ Kelly a aku 36V/40Ah-5C. Do kopce max. odběr 60,2A :-) ale jen chvilkově, abych neupekl původní dráty ...
49°7'20.015"N, 17°47'6.661"E
Brzdové páky jsem nechal, tuhle šaškárnu na brždĕní jsem odstřihnul velmi rychle. Přesto, jak je ta jednotka idiotsky prokabílkovaná a za jízdy se fakt hřeje, tak jsem upekl drátky k hallovým senzorům, tedy odpojil i Hally. Při rozjíždĕní se to nĕkdy klepe, asi 2 metry, pak pohoda.
Přívod od baterie k ŘJ jsem předrátoval na 4mm průmĕr v mĕdi, totéž s kabelem k motoru, původní jsem zahodil.
ŘJ jsem dal do plastové škatule na přední nosič, s vĕtracími otvory aby se za jízdy chladila. To je problém toho Magic Pie, motor utáune lecos, ale kabeláž není dostatečnĕ nadimenzovanána vysoké proudy. ŘJ, po té co obstarává pouze spojení mezi baterii, motorem a ovládací páčlou a všechny ostatní dráty jsem vycvakal, je v pohodĕ.
To slyším poprvé, že nové provedení jednotky magic by dělalo něco takového. Odkud máš tuhle informaci? Já mám jednotku magic, která má nějaké divné omezení na max 15A, ale rekuperovat umí docela hezky. Neříkám, že šlape na paty jednotce Kelly. To ne, ale za ty peníze je to dobrý.
Ahoj.Kolo jsem testoval celej víkend najelo kolem 200KM bez šlapání.Kontrola kabelů a jednotky proběhla několikrát a nejvíc co se zahřál kabel a jednotka bylo po desetiminutové jízdě stále do kopce a na plno.Netroufám odhadovat stupně prostě trochu teplejší než okolí(vlahé).Takže bych řekl že jednotka a 500W motor si rozumněj.Rekuperaci nepoužívám příjde mi zbytečná ale nechci se hádat hmm určitě šetří alespon brzdy.
kolik jsi najel bez šlapani na jedno nabití?
Ahoj.Na jedno nabití bez šlapání 50-60km.Záleží na terénu.Dnes jsem byl na kole v práci plus courání více méně rovina,najeto 70km a odhaduju že by baterka ještě něco zvládla.
Nemá někdo zkušenosti s gelovíma dušema je to k něčemu nebo typ na něco do zadního kola místo duše co jen tak nepíchnu?
Gelovky
Někteří zde v jiných tématech o tom psali že nic moc.
Já používal většinou gel v lahvičce který se aplikoval když došlo k defektu.
Učinné to bylo jen při opravdu malém úniku.
Od té doby co jsem si koupil pořádné pláště nemám žádný defekt.
Bob má recht, kup si raději lepší plášť.
Mám Schwalbe Marathon Plus, fungují, ty nepíchneš. Problém jsem měl jinej, než jsem to vychytal.
Duše se mi zevnitř prorážela o ty díry v ráfku na niple. Bylo na duši jasně vidět jak se prostřihla v kruhu. Jak je to zadní kolo s motorem těžký, na tom náklad a ještě kulatej strejda, stačilo drcnou do díry a bylo hotovo.
Pomohla až výměna pásky do ráfku, dal jsem tam tuhou plastovou taky od Schwalbe a už se mi to nestává. Jo a taky hustit opravdu na maximum.
Dík za radu kucíííí včera jsem obědnal pláště přímo na elektrokolo zejtra dorazej tak je tam hnedle dám a tu pásku taky vystužím.Snad to bude o kus lepší,co se pamatuju tak hlavně zadek mne pořát trápil a ucházel.Ted by to bylo ještě horší baterku mám jednou takovou a motor taky přibral na váze.
Kdyby si nahradil ty čínské kabeky z bláta pořádnou mĕdí (ten původní kabel nech jen na Hally) nebude se to hřát a zvýší se dojezd.
Co protopíš to neprojedeš.
To mě už také napadlo. Kabely s větším průřezem máš jen k motoru, nebo jsi jej rozdělal a nové kabely připájel přímo dovnitř ?
Jen k motoru, zatím, nechtĕlo se mi ho rozlousknout, ale určitĕ by se to vyplatilo rozdĕlat.
Ale i tak dobrý, ten kabel je dlouhej, od řj na předním nosiči k motoru vzadu, nehřeje.
Tahle informace je přímo z Tišnova - po reklamaci ŘJ MAGIC-50A po "rekuperaci" z cca 200 m kopce. Byly spečené všechny koncové tranzistory, spálená pojistka 50A. Já můžu dobíjet aku proudem 1C = 40A, takže jsem brzdil a brzdil, a až na úpatí kopce jsem stál po 3 metrech, motor měl ŘJ zkratlé všechny 3 fáze... Motor jsem odpojil, kopec vytlačil a zbytek normálně ale znechuceně došlapal ! Bydlím v údolí, kopec na každou stranu a mým vrzajícím kolenům se to bez pomoci motoru moc nelíbí :-)
Mám pocit, že nĕco takového mĕ sundalo přes řidítka, když jsem mĕl ještĕ MagicPie v předním kole a zapojenou rekuperavi.
Vyjíždím z domu, plnĕ nabitå baterie, jedu z kopce, brzdím s najednou přední kolo stojí a já letím. Jsem přesvĕdčený, že se nĕjaká ta elektronika kousla. Po té zkušenosti šel motor dozadu a rekuperace odpojena.
Ta jednotka magic je v něčem zvláštně. Docela bych se vsadil, žes měl nastavenou regeneraci na daleko méně než 100%. Třeba to zní divně, ale pokud bys měl 100%, tak to nespálíš.
Rekuperace byla továrně nastavená, a už jsem neměl možnost po vydunění přenastavit....
Nemohu tedy posoudit :-)
ŘJ Kelly dobíjí při vyšších otáčkách i bez brzdění, na stojanu až 325W.
Aha, ono totiž u té jednotky magic při 100% se změní křivka rekuperace Ale mluvím o té, která se prodávala před cca 2 roky. NEvím, třeba je tam nějaká změna nyní.
Nevím co přesně myslíš že Kelly doníjí na stojanu. Na pohádky už nevěřím, ale asi myslíš něco jiného. Jeden fakt je, že všechny přímé motory dobíjí pro otáčky převyšující maximální otáčky pro dané napětí. Ale jak říkám, tak nechápu, jestli máš namysli zrovna tohle.
Jak jsem psal už výše, novější (loňské) ŘJ Magic-50A podle p. Šikuly NEREKUPERUJÍ, jen tranzistory zkratují fáze motoru. Proto mi také ŘJ nevydržela sjezd z prudkého kopce=plně vybavená tříkolka+já=125kg při rychlosti 50-60 km/h !
ŘJ Kelly opravdu dobíjí akumulátor již při rychlosti nad 35km/h (26" kolo), aniž bych sepnul spínač na brzdě. Měřeno
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Povolený nabíjecí proud mého 10S/5C 40Ah akumulátoru je 40A, takže prudký kopec 850 m délky je třeba využít k dobíjení a hlavně plynulému brzdění... :-) Jinak to stíhá dobíjet i v garáži na stojanu, zadní kolo ve vzduchu při pořádném šlapání. To jsem občas provozoval v zimě na zahřátí a lehké oživení aku.
Aha. Jak ty říkáš, že to dobíjí samo, tak ano a je to pro otáčky větší než jsou maximální otáčky pro dotyčný motor a použité napětí. Je to normální a funguje to i s jednotkami, které nemají rekuperaci.
Jinak co se týká ŘJ magic, tak pokud to jen něco zkratuje, tak to pak nechápu kam se odvádí ta energie? Jako že se to přímo v motoru promění v teplo? To snad ne. Nechápu to, proč by na tom tak divnou změnu udělaly. Mě starý magic rekuperoval a přežil ledacos, než jsem ho nasadil z přímého na převodový motor.