Murphy Maxe vozil tak, že dopředu dal malé 12" kolo a pak mu nosič na rám dosáhl.
Asi takhle nějak to vypadá
JJ dobrej nápad s tím kolečkem. Asi jiné řešení nejni než tohle když nemám tažné zařízení.
jestli chceš zachovat, to co máš, tak asi jediná volba
když budeš chtít investovat do novýho nosiče, mrkni na to uchycení za přední vidlici - tomu bych možná věřil víc než malému kolečku
ještě že máme možnost volby :-))
Momentálně vozím lehokola naložená uvnitř auta, ale kdysi jsme měli takový držák, že vyndáš přední kolo a upneš ho do úchytu. Kamarád tento systém používá nyní na lehokole taky.
Podle fotek máš Espace, pamatuju si to dobře ? Tam jsem lehokolo (i normání kolo) voyil takz vevnitř. Nebo na nosiči na pátých dveřích - univerzálním. pak jsem si pořídil originál Reault na páté dveře, resp. se přidělává do lyžin pro příčníky. Ten jsem bohužel už nestačil vyzkoušet, odešel mi motor.
Na nový auto jsem přemýšlel o nosiči na tažné - každopádně ale s lyžinama, aby se kolo nemuselo na nic věšet.
No nakonec to asi ale vyhraje http://www.zbozi.cz/vyrobek/thule-outride-561/
Sice nesmím nikde yapomenout sundaný přední kolo, ale systém mi to přijde nejelegantnější.
Podobný dělá víc výrobců, např. i český HAKR - ale to není tak hezký :-))
Maxe bez problémů vozím na zadním nosiči Wjenzek typ MEDA 3 (nevím, zda je ještě dělají) v přední části videa je MEDA 2 http://www.nosic-kol.cz/cz/video/
Ahoj, pořídil jsem tohle http://www.slevyprosport.cz/www-slevyprosport... a zatím spokojenest. Výhoda je, že to nemusím z příčníků sundavat a sundám celý příčníky, který se pak i s nasazeným nosičem vejdou do kufru.
díky za odkaz ;-)
na stránkách mají i zajímavou alternativu k tomu co jsem posílal nahoře - http://www.slevyprosport.cz/www-slevyprosport...
sice není zamykací, ale to mi až tak nevadí ...
Mám doplňující informace o nosiči, jehož odkaz vložil Mamut.
Podle mě není příliš vhodný pro vyšší auta s kratší sřechou - Berlingo, Kangoo, Kombo ...
Tyto vozy mají kratší hagusy a tím je i menší prostor pro příčníky. Ty já mám od Hakrů se zámkem, takže jsou poměrně mohutné a proto jsou pak příčníky osově ještě kousek od kraje hagusů. A tady je právě ta potíž. Pár cenťáčků mě chybí.
Nosič kola umožňuje montáž na příčníky o šíři až 70mm, ale ikdyž jsem využil tento rozsah (příčníky mám 30mm široký), nestačí to a zadní kolo mě vychází na úplný kraj. Což není ideální ať už kvůli upevnění, tak i kvůli páce, která působí na plastové úchyty dílu.
Takže pokud máte zájem o tenhle nosič, chce to do ruky metr.
Stále řeším problém,ale nejni čas na dělání spešl držáku na Azuba Max.
Ted jsem si všíml ,že hodně lidí vozi kola vzadu na tažném zařízení.Má někdo zkušenost s držákem na kouli ?Vejde se to tam a jde to nějak upevnit ?
Thule atd...
Tady je odkaz např tento :
http://www.nosice-boxy.cz/10-thule-euroway-946...
Upřímně řečeno, zkušenost nemám. Ale tipla bych, že se tam vejde, upevnit půjde...ale bude hodně přečnívat nad boční obrys. I s klasickými koly na zadním nosiči je to náročnější na hlídání bočního odstupu od čehokoli, tady už bych asi měla strach, že to bude přesmoc.
Záleží na autě, mně nepřečuhuje...ale nemám Maxe..
takhle vypadá ten wjenzek s maxem, ani mi to nepřišlo, že by to nějak extra přečuhovalo.
Osobně jsem taky spíše zastánce střešního nosiče a na lehaka jsem si pořídil takový ten co se rychloupínákem přichytí přední vidlice
i když on to asi bude spíše IBEX
Max ma stejny rozvor jako klasicky horak. Kdyz neni prilis vystrceny "nos", nebude to precnivat.
Problemy nastavaji jinde. Tam, kde horaka "zkratis" natocenim predniho kola. To se ale nosice netyka.
(Jsem z ruznych duvodu odpurcem zadniho nosice a kolecko z kolobezky asi nebude problem sehnat, takze ja bych opet volil stresni nosic.)
mám TMK-11, malej, skladnej, jednoduchá montáž, tak na tři kola, 2 leha se sedačkou (zkoušeno 2x shok), možná tři bez sedačky. přes obrys (vw touran) přesahuje tak půlka převodníku, zadní kolo je cca v zákrytu).
Rychlá montáž nosiče - náročná montáž kol. Musíš to složitě vyvazovat, budu muset na to kouknout se zámečníkem a vylepšit, nebo to pošlu dál a koupím něco jiného
Už můžu doporučit i z vlastní zkušenosti Thule OutRide - s APUSem, ale to je asi jedno.
Před dovolenou jsem kupoval pro "normální" kolo Thule ProRide a pro moje kolo právě OutRide.
Ta pulminuta, kterou strávím sundavanim předního kola, za to fakt stojí - leho na nosiči drží jak přibitý.
Až budu mít po dovolené, můžu případně přidat i nějaké fotky...
http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/8/8554...
http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/8/8554...
http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/8/8554...
http://img11.rajce.idnes.cz/d1102/8/8554...
pro ilustraci
Mám - Thule Super G 807
Žádný kontakt s rámem
Jízdní kolo je uchyceno pevným sevřením přední pneumatiky a šetří rám kola. Tvarovaná kolébka pro pneumatiky a přední podpůrné rameno společně pracují a také pomáhají udržet kolo na místě při nakládání.
Sklopný pro snadné uskladnění
Přední podpůrné rameno může být pro snazší uskladnění sklopeno.
Integrovaný kabelový zámek
Maximální bezpečnost je zajištěna integrovaným kabelovým zámkem. Pokud se nepoužívá, je snadno uschován v kolejničce.
Uzamykatelný ke střešnímu nosiči
Thule SuperG lze uzamknout ke střešnímu nosiči, je možné ho uchytit na čtyřhranné i aero tyče.
Přivazuji to ještě k hagusům pro sichr a stabilitu v zatáčkách. Dá se tam měnit průměr uvazovaného kola posouváním jezdce na zvedací vidlici nosiče. Uchycuji tam Azub 4 i Maxe za zadní 26 kolo. Vejdou se tam i s nosičem nad zadním kolem. Sundavám akorát sedačku samozřejmě.
Mají ho tady:
http://www.allauto.cz/0,301,nosic-kol-thule...
Tohle jsem shanel kvuli snehulakovi a nikde to nemeli. 8-(
Mohl bys mi zmerit, jak siroke kolo se tam vejde?
(Pocitam s tim, ze by to nestalo uplne presne ve zlabcich a jen by tam bylo sevrene to predni. Na kratsi prevozy, kde nehrozi poniceni soli. Klavne aby se plast vesel mezi ramena. A vlastne taky nejvetsi prumer kola. Potreboval bych neco kolem 30 palcu...)
To je asi nejlepší, co tu bylo prezentováno na leháča 26"
No nevím, mně by to třeba kolidovalo s blatníkem…
Proc? Primacknes to i s blatnikem. 8-)
Přesně tak. Tak to dělám u Azub 4, kde chytám zadní kolo. Prostě to dole mačknu přes blatník. Nic se mu ještě nestalo ani se nepoškrábal, protože v tě posuvné opěrné noze je hluboký lavor, takže tam ten blatník v poho zapadne a v podstatě mačkám při upnutí bok běhounu nikoli jeho vrchlík.:-)
Bavíme se tu o přepravě Maxe, takže to chytneš za přední kolo a tak dlouhý blatník snad na Maxovi vpředu nemáš, ne?:-()
Nemám maxe :) Každopádně si nedovedu představit, jak bych to za přední kolo uchytil, ale možná by to šlo. Ten blatník by mi tam vadil na zadním.
Nevíte někdo jak to je ted s tažným zařízením ?Potřebuji nějaké sehnat,ale prej musím mít nové a ještě navíc odnímatelné je to pravda ?
Co zapsaní v TP nebo jde to nějak ošulit ?
Navíc na ten můj kepl Renault megane 1996 5ti dvířko nikde nic nejni.
V TP 100%.
Odnimatelnym mi hrozili uz pred 9 lety, ale nejak to slo udelat - tedy alespon u Tranzita. Obavam se, ze dnes uz jine nez odnimatelne namontovat nepujde.
http://www.levnenosice.cz/tazna-zarizeni?vp...
http://www.tazne.cz/tazne-zarizeni/renault/
tak ono je fakt asi každé s odnímatelnou koulí - měl jsem navíc za to, že musela jít sundat dokonce bez nářadí, ale vyvedli mě z omylu ;-)
každopádně na všech frontách u mě zatím vyhrálo kolo na střeše v Thule OutRide :-)
Tažný jsou třeba tady http://www.tazny.cz/m23-s281-megane-i..html a když tomu prodejci zavoláš, tak ti i všechno okolo montáže a zapsaní vysvětlí.
Tazne zarizeni dnes muzes mit neodnimatelne i odnimatelne.Pokud mas namontovane odnimatelne,mas povinnost jej sundavat.Pokud mas neodnimatelne,tak samozrejme ne.Kazde tazne musis nechat odborne namontovat.S timto potvrzenim o odborne montazi ci fakturou o provedene montazi v autorizovanem servise ci autorizovanem prodejci taz. Zarizeni schvaleneho pro montaz tohoto zarizeni a certifikatem o schvaleni daneho taz. Zarizeni pro dany typ vozidla se pak dostavis na odbor dopravy a tam Ti ho zapisi do maleho i velkeho TP.Pred rokem jsem montoval tazne zarizeni na novy vuz a mam jej neodnimatelne.Tedy pevne tak jej samozrejme nesundavam.
Tažné zařízení si můžeš přidělat sám doma, nemusíš do servisu.
Jsi-li automechanik a autoelektrikar,tak jiste. Nicmene u modernich vozidel s vsemoznymi elektron.systemy, vzhledem k tomu, ze se jedna i o elektroinstalaci, nedoporucuji u modernich vozu vyrobci svepomoci ale prave odbornou montaz,protoze se jedna dle zakona naseho i EU o zarizeni urcene k odborne montazi. Pokud to ovsem zvladnes, musis pak tusim na STK, kde to musi ohledat a za poplatech odkyvat, ze je to spravne namontovane a dat ti na to glejt.
Nemusíš být automechanik, stačí když montáž zvládneš tak jak má být. Na STK musíš jít vždy když si přiděláváš tažné, po kontrole na STK ti ho teprve zapíšou do technického průkazu. Na STK nikoho nezajímá kdo a jak ti to montoval, musí být vše jak má být a musí být funkční, jinak nedostaneš kladný protokol pro zápis do technického průkazu.
To, že se nedoporučuje si tažné montovat doma je věc jiná, ně každý to zvládne udělat správně.
Neni pravdou, ze na STK je nezajima,kdo Ti co namontoval. Ja nedavno montoval ramy a sakra je zajimalo i to,kdo to montoval a zda-li je to namontovano odborne.
Pozor, zaměňuješ domácí výrobu a montáž podomácku slepeného tažného zařízení se zakoupeným homologovaným tažným zařízením a jeho montáží na vozidlo.
Když někdo něco montuje a na vozidlo, musí to být předem homologované (schválené), nebo to musí být provedeno podle nějaké předem schválené dokumentace a pak to musí vyrobit a namontovat pouze ten kdo na to má správnou kvalifikaci a oprávnění. Když si ale zakoupíš homologované tažné zařízení, tak si hů můžeš přidělat sám, když to umíš a musíš projít technickou tak jako tak.
Tak kuprikladu ja, jsem koupil pro me vozidlo homologovane trubkove ramy, musel jsem je nechat odborne namontovat v navic pro toto autorizovanem servise a musel si nechat vystavit potvrzeni o odborne montazi. Ke vsemu jsem musel mit originalni montazni navody a zkusebni atest dle prislusne normy EU a to nejen v jazyce vyrobce ale i v jazyce ceskem,protoze urednici neznaji cizi jazyky. Vse muselo mit sve vyhradni typove oznaceni vyrazenene fyzicky na sobe a to muselo souhlasit s papirovym atestem. Nasledne jsem musel na STK na evidencni kontrolu,kde museli vse zkontrolovat a odsouhlasit podle dolozene dokumentace. Sepsali zpravu o tomto a se vsim tim jsem sel na urad. A pak si neco montujte na auto doma sami.:-ú
Jaký trubkový rám, vnitřní ochranný?
Celni,prahovy a zadni ochranny trubkovy vnejsi ram. A to tam u toho nevstupovala zadna elektrika jako u toho tazneho.:-)
No jo, ale ochranné rámy dodatečně montované do aut je úúúplně něco jiného než standardně vyráběné a montované tažné zařízení, se kterým neděláš nic jiného než že ho přišroubuješ už na připravené úchyty podle návodu. Na STK jen zkontrolují podle podle dokumentace, že to je tak jak má být, dají štempl a jedeš.
Když chceš na auto namontovat nějakou specielní nástavbu nebo doplňky nebo udělat nestandardní úpravy, tak tam, už platí něco jiného a je to mnohdy hodně moc složité a někdy i hodně drahé.
Tady šla řeč o tažném zařízení, takže to co jsem psal, platí pro prodávaná a homologovaná tažná zařízení.
Ta pravidla platí pro všechno, krom světel pro denní svícení. Je jedno, jestli odchranný rám či tažné. Je to příšlušenství jako kterékoli jiné. Myslíš, že ty rámy nejsou homologované? To nejsou žádné specielní doplňky. Přijdou namontovat rovněž do výrobcem předem připravených úchytů. Žádné vrtání či navařování.:-)Takže řeč o tažném zařízení jakožto dodatečně namontovaném příslušenství je prakticky tatáž. Leda bys měl tažné namontované přímo z výroby z automobilky.
Tak v tom případě u vás platí jiné předpisy, resp. se tamní STK a úředníci na odboru dopravy řídí něčím jiným.
Tazne musis mit odnimaci.
ale: pokud mas odnimaci bez pouziti naradi "bajonet" , mas povinnost jej sundat.
Pokud mas odnimaci na sroubech tuto povinnost nemas.
Pokud narazis do vozidla s kouli (tj ten druhy pripad) muzes pozadovat uhradu skody od pojistovny na Tvem vozidle protoze poskozeny mel upravu zvysujici poskozeni.
vitej v pravnim state :-(
(prosim, nereagujte v diskusi na cast o nehodach)