Zajisté jste si všimli, že některé katastrofy mají zajimavé vedlejší účinky.
Dneska jsem měl možnost si projet Smetanovo nábřeží bez aut, ovšem s korzujícími lidmi.
Výsledek ?
Zhruba stejný průjezdový čas a stejné nervy.
Chodci totiž auta bloumáním všemi směry spolehlivě nahradili.
A to tam ani nejezdily tramvaje...
Mělo to i zajímavý efekt u Karlova mostu kde turisti, vidící nulovou motodopravu ,ingnorovali semafor a vesele korzovali na červenou, nedbajíce cyklistů.
Městská policie tomu netečně přihlížela a myslím, že nám to přála:)
Ta světla na Křižovnickém měli vypnout, ale oni je nechávají zapnutá i na den bez aut :-)
Myslím, že projíždějící tramvaje by to trochu usměrnily. Já tam jel ve středu večer a pocit pohody někde úplně jinde. Za okolností autodopravních buďto lovím, jak předjet kolonu po tramvajovém pásu, nebo se, za slabšího provozu, cítím jako štvanec. To se tentokrát nějak nekonalo, dokonce jsme v těch místech mohli cestou pokecat.
Ještě výživnější jsou tyhle: http://goo.gl/maps/V3V44 Semafor pro chodce normálně funguje. Což s ohledem na to, že cesta v tuto chvíli vede jen na stavbu a "moc" aut tam nejezdí je značně pitomé.
Docela zajímavá situace tam byla po tom výbuchu plynu, kdy křižovatku u Národního řídila policie.
Vždycky tam kolonou během čekání prosákla skupina cyklistů a vytvořila minipeleton, který prostě auta musela následovat.
No a přiznám se, že s auty se většinou pracuje v centru lépe než s chodci, na pěší zóně.
99,99999999999999999 procenta aut totiž jede po jedné straně jedním směrem a stejné procento aut jede pod druhé straně druhým směrem.
Chodci, obzvlášť turisté chodí úplně bez ohledu na směry, klidně couvnou když potřebují lepší fotku a nemám dojem, že by jevili nějakou starost se neplést... k čemuž řidiče aut vede jen prostý fakt, že nemůžou uhnout mimo silnici a tak se snaží si ji sobecky udržovat průjezdnou...
Ten semafor byl fak úlet, na druhou stranu bez něj tam cyklista tím bloumajícím davem, navíc řešícím uzavřený Karlův most, moc lehce neprojel..
"No a přiznám se, že s auty se většinou pracuje v centru lépe než s chodci, na pěší zóně.
99,99999999999999999 procenta aut totiž jede po jedné straně jedním směrem a stejné procento aut jede pod druhé straně druhým směrem."
Možná je to tím, že s chodci neumíš pracovat. Ono mezi chodci je tak 20-25 km/h maximum. A musíš být samozřejmě pořád připraven na nějaký méně předvídatelný pohyb. Ale s chodci fakt takový problém není, přizpůsobí-li se rychlost. Rozhodně lepší, než se proplétat mezi auty a furt dávat pozor, aby člověk nezavadil o zrcátko, bo jen dotknout se některých plechových milášků u jejich majitelů budí zlost.
Po minulém týdnu, mám opravdu aut plný zuby.
Ty pracuješ s davy chodců rycholstí 25km/h?
Tak to tedy si na ně moc času neuděláš:-))
Maximálně. Touto rychlostí pouze v případě, že jedu v koridoru chodců prostém.
Prosím, mohl by jsi vyjasnit pojem "koridor chodců prostý"?!?
A říct, jaké ještě rozlišuješ koridory chodců.
Nikdy jsem o ničem takovém neslyšela a absolutně netuším, co či jakou hustotu chodců si pod tím pojmem mám představit.
Pro rychlost 20-25 km/hod by podle mého musela být hustota velmi nízká - navíc bez dětí a psů.
Taková noční Praha by tomu odpovídala.
Předpokládám, že se bavíme o pěších zónách.
Zase potíže s porozuměním psanému textu.
koridor který je chodců prostý je bez chodců.
Jo takhle je to míněno. Tak to pak ano.
To jsou ty problémy s podmětem a přísudkem a slovesnými druhy s tím souvisejícími.
Pak by ale měla být skladba věty (event. slova) volena tak, aby to bylo jasné a nezaměnitelné.
Ve virtuální diskuzi se leccos snadno pochopí jinak než to autor mínil a když se to napíše ještě takto...
Neřekl bych, spíš má problém písemně vyjádřit myšlenku. Tvé vysvětlení postrádá logiku, pokud by jel v koridoru bez chodců, tak by neměl důvod omezovat rychlost.
Co takový zppk a nějaký trapný rychlostí limit? Když v obci nejsou na ulici/silnici lidi etc.?
zppk ? neznám pražský dialekt
Hm typické pro člobrďi cyklopalmovského střihu, tedy na auta se neodváží ale chodce pěkně mineme 25kou.... s tím se dá pracovat :(
Tak to bych chtěl vidět ten jeho slalom.
Navíc zde hovoříme o korzu, tedy o pěší zóně, kde samozřejmě 25 km / hod je porušení zákona.
Vždycky když vidím nějakého cyklistu Na Příkopech jak to valí davem,na tý ochozený dlažbě na kole, které nevypadá, že by vůbec brzdilo, tak se za něj co cyklista stydím
Člověk napíše maximálně, a zdejší diskutéři hned berou, stále.
20-25km/h je opravdu maximum, kdy jsou dobré podmínky, relativně volno. Samozřejmě, pokud je větší hustota lidí, je třeba rychlost přizpůsobit, případně zpomalit až na rychlost chůze. Ale to fakt není problém.
Pokud to tebe a ty ostatní pitomce potěší, tak k autům jsem mnohem tvrdší než k chodcům. Stejně tak mne serou cyklisti, kteří nekoukají nalevo napravo a dělají nám ostudu.
Pitomci?!? Se.ou?!?
Ono mu není ještě ani 30 a už má nervy v háji...
Hele, zklidni se. Napsal jsi to zkrátka tak, že nebylo jasné, kdy vlastně to maximum použiješ.
Piš srozumitelněji a nebudeš muset nadávat.
Pokud je maximální rychlost výjimkou, kterou lze užít jen za určitých podmínek, tak jsi to tak měl taky napsat nebo použít nějaký standardní průměr.
Nemusel by si se tady pak rozčilovat.
Co je na tomto k nepochopení:
"Ono mezi chodci je tak 20-25 km/h maximum."
Prostě víc jak 20-25 km/h nemá smysl jet, i když máš před sebou dost volného místa. Ale rozhodně tam není psáno, že pokud to prostě podmínky nedovolují(moc lidí), tak stejně pojedu jak debil 20, respektive 25 km/h.
Takže označit vás příslušným slovem je tady na místě.
Nerozčiluj se. Třeba si to ještě vysvětlíme:-))
Napsal jsi újezďákovi, že neumí pracovat z chodci a pak, že (cituji doslova)" mezi chodci je tak 20-25 km/h maximum".
Takže tím chodců prostým koridorem míníš bezpečný průjezd mezi chodci, něco jako špalír nebo tak?
No to jsem zvědavý jak se z toho vycyklopalmovčí teď :)
Vsaď boty, že cyklopes bude zakopán v tom koridoru, znám lidi co tvrdí, že na dvoje řidítka je to už cyklodálnice, navíc člověk který je k autům mnohem tvrdší než k chodcům a zároveň tvrdí, že se meui chodci dá jet maximálně 20-25 km je u mě cyklomagor a docela věřím, že to klidně může být ten šílenec co se srazil s mým cyklokamarádem docela nedávno přímo na značené cyklotrase v místě, kde se maximálně a po správné straně dá jet 10-15 km ha hodinu a on to tam pracovalo s rychlostí blízkou kosmické .. nesrazil jste se cyklopalmovke nedávno u elsnicova náměstí s cyklistou ????
Samozřejmě je myšleno. Že pokud máš volný prostor, tak 20-25 km/h je maximum, víc ne. Mezi chodci beru jaksi celou oblast, kde dochází ke zvýšenému pohybu chodců, nikoliv, že se mají chodci míjet rychlostí 20-25 km/h. To dá snad rozum.
Sice se občas kolem Elsničáku pohybuju, ale ne, opravdu jsem se tam ani v nedávné době, ani nikdy dříve s žádným cyklistou nesrazil.
Tedy nechci tě tahat za slovíčka, ale teď zcela popíráš svoji větu "Ono mezi chodci je tak 20-25 km/h maximum." protože nyní tvrdíš, že tato rychlost je možná když máš volný prostor, tzn. bez chodců.
No nic, nechci dál krmit trolla.
Jen s těmi pitiomci by jsi se příště tak neměl ohánět, protože jak se ukázalo, tak tentokrát byl tvůj příspěvek mnohými pochopen mylně zcela oprávněně. Až když jsi ho překroutil o 180°, tedy pardon, vyjasnil, tak to bylo srozumitelné.
Zkus se příště zamyslet nad tím, že píšeš pro prostý lid, který mezi řádky čte to, co sám chce, abys taky nebyl za pitomce...
Problém je, že já pořád říkám totéž. Jen je problém ve vnímání pojmu mezi chodci. Ty bereš mezi chodci pouze velmi úzce, tedy jen v bezprostředním okolí. Já beru mezi chodci jako celou oblast, tedy celou pěší, obytnou nebo podobnou zónu.
No nic, nebudu krmit tro(t)lly.
Jestli ono to nebude tím, že jsou nějaké ustálené a zažité pojmy jako že celá oblast "mezi chodci" se nazývá pěší zóna a pojem "mezi chodci" je pak vnímán jako pohybovat se po této pěší zóně.
Bývá zvykem, že pokud chceš v textu užít nějaké pojmy, které nejsou ustálené nebo známé, tak se v úvodu uvede vysvětlení těchto pojmů, aby nedošlo k nepochopení.
Takže příště budu uvádět, jak přesně je myšleno každé slovo a každé spojení slov, aby lidi méně bystří, jako jsi ty, chápali, co je psáno.
Zajímalo by mě co si představíš, když napíšu, že jsem to na kole svižně protáh po lávce v davu lidí.
Pochybuju, ze to svedes, ale zkus to a davej bacha, aby sis nevynadal.
Takový trošku vtip. Máš pravdu, že by mne to fakt nebavilo. Zvlášť psát definici takových slov jako: "a, aby, sis, ale, ty, že ..." To by byla fakt lahůdka.
(Omlouvám se, ale definice slov psát nebudu.)
Ano prosím, to bych velmi uvítala - rozhodně tím předejdeme nedorozumění.
Nepředejdeme, nikdo nedokáže psát absolutně blbuvzdorně.
A to vnímání ti zjevně nebrání napsat, že když mezi chodci je 20-25 tak maximum tak, že ty máš specifické vnímání toho co je mezi chodci:)
Osobně bych řekl, že mezi všemi uživateli veřejných komunikací to většinou funguje tak, že se 99,99 procenta řidičů,motocyklistů, cyklistů, chodců a jiných kteří mě nenapadli, snaží chovat přiměřeně situaci.
Pak existuje zhruba 0,01 procenta magorů(i mezi cyklisty), kteří si stanovují podmínky za kterých, soudě dle jejich vlastního názoru je možné vnímat sitaci tak jak je to výhodné jen pro ně.
Tohle mizivé procento zapříčiní valnou většinu všech nehod na veřejných komunikacích.
Jsou to většinou lidé, kteří netolerují ostatní a přitom tvrdí , že jezdí bezpečně nebo na hranici, kterou oni vnímají jako bezpečnou.
Jsou to většinou lidé, kteří dle svého rozhodnutí smějí projet na červenou, "když je zjevně nesmyslná", můžou ignorovat maximální povolenou rychlost "když se zdá pomalá" a přitom tvrdí, že jsou vždy připraveni reagovat na nebezpečí.
Většinou jsou schopni citovat zákon nebo pravidlo, které porušují přímo z hlavy. Někteří se rovnou ohánějí listinou základních práv a svobod :)
Mají velkou zásobu výmluv, proč třeba ignorují značky, neb se jim zdají v něčem nestandartní, "třeba trošku jinak barevné". Na cyklostezce se nechtějí chovat podle zdravého roumumu, "neb to zjevně není silnice" a takové věci jako přednost zprava, přejdjíždění zleva nebo ježdění co nejvíc vpravo jim "berou svoboděnku".
Jsou schopni se do krve hádat, že na technické komunikaci zdravý rozum neplatí, protože to není komunikace, ale cesta místního JZD.
Takový lidi do dopravy nepatří, měli by si jezdit někde po lese a hádat se s kancema a medvědama :)
"A to vnímání ti zjevně nebrání napsat, že když mezi chodci je 20-25 tak maximum tak, že ty máš specifické vnímání toho co je mezi chodci:)"
Ok, pro příště budu psát přesně v jaké vzdálenosti od někoho(a jakým směrem), můžeš jet jakou rychlostí jet, aby bylo maximálně jasno.
Ne, fakt, už když přijíždíš do pěší, obytné nebo jiné podobné zóny, měl by ses chovat tak, abys byl schopný včas zareagovat na jakoukoliv nenadálou situaci, kterou případný chodec způsobí. Defakto už vjezdem do té zóny se ocitáš mezi chodci, byť kolem žádné chodce třeba nevidíš.
Je hruza, co se deje. Kdyz jsem dnes zacal bikerovi, profrcivsim krizovatku na cervenou (semafor nema rozum) vytykat, ze se to nema, proslapl mi mustek, hrubec! A okoli se k nam otocilo zady.
To tě jako fakt kopl do obličeje ?
Ale no tak, nenut me smajlikovat.
Pokud to byl pokus o ironii, tak teda smekám, nedošlo mě to ani teď a to mám školu od zdejšího hurvínků, tedy dua H+H a nevím kolika krycích nicku prvního H, jejichž polovina humoru a většina argumentace když jsou v jeteli, vychází z toho kdo co kdysi udělal M...
:(