Kdo stavěl eketrokolo, tak se s tím asi setkal. Po připojení akumulátoru k řídící jednotce přelítne na konektoru jiskra. Je to vlivem prázdných kondenzátorů. Stejná věc se děje i na kontaktech vypínače. E-pohon doporučuje zapínat přes jistič. Ten by měl mít řešen nějaký rozbíječ jisker nebo tak něco. Další možnost je doporučená z návodu k jednotce Kelly... Tam doporučují plnit nejdříve přes odpor a pak teprve připojit. Na jednom elektrokole to řeším normálně jističem a na dalším kole pro jistotu plnícím odporem a zapíná se až za tři sekundy po naplnění. Proč to sem píši. Objevil jsem nějaký speciální plnící obvod a přemýšlím jestli to koupit a jak to asi tak zapojit? Schéma tam nevidím. Pokud by se to dalo paralelně, tak nechápu v čem to je lepší než jen odpor. Věděl by někdo? Je to tohle http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Pužívám obyčejné vypínače (spínače) již 3 rok a nemám problémy s jiskřením ani opalováním kontaktů.
Koukám, máš hezkou hliníkovou bedničku na to. Já mám zapojení asi divočejší a dlouhodobě provizorní. :) Ale kupodivu to přežívá i nepříznivé podmínky.
Při přímém zapojení Kelly ta jiskra byla dost silná a opalovalo to pozlacené konce... Proto tam už dlouho mám raději ten plnící odpor. Jenže pak zapínání je rituál, kdy se nejdříve dvě tři sekundy plní a pak teprve zapíná. :) Tak si říkám, že ten plnící obd¨vod vyrábějí právě pro tyhle případy. Jen to nechápu jak se to zapojuje a v čem je to lepší než plnící rezistor.