zrejme bych si koupil SPD...
soude dle hrotu v tretrach budes jezdit v bahne - podivej se zda maji pedaly na prechodu osa/ teleso gumove tesneni.
Kdysi to mivala az rada pedalu LX(tusim727), dnes muze byt tesneni pouzito i u nizsi rady...
To by mě nenapadlo, že podle bot se vybírají a kupují pedály :-)
Koupíš nášlapové pedály pro MTB.
FORCE MTB FREE - Fluo to vyžadují :)
Zákazníci k tomuto produktu vetšinou koupili také.....
No je to tak, že zároveň při objednání treter bych si objednala rovnou i ty pedály, ale nevím přesně jaké, jasné je že budou nášlapné pro MTB :D
A co teda potřebuješ vědět víc?
No asi tady teda vypadám jako blbec ale příklad přesný které :) To si mám vybrat jakékoliv které jsou tady? :D http://www.kupkolo.cz/produkty/produkty-pedaly...
Které chceš, je to celkem jedno, prostě takové, které se ti líbí a cenově vyhovují, nejlépe ve střední ceně.
Ano.
Jen s ohledem na kompatibilitu se zbytkem bych bral nějaké SPD kompatibilní (Shimano a pár dalších).
Já mám Shimano PD-M540 a jsem s nimi spokojený.
já šetřil, koupil jen 520 a drží už čtvrtý rok celoroční provoz. údržba žádná
Přesnĕ ty jsem koupil na radu Murphyho a mám najeto s nima zatím jen 400na spokojenost, hlavnĕ že spolehlivé zacvakávají a vycvakávají.
Vybral jsem si víc designové 530ky, ale bylo mi řečeno "ty s rámem mohou nabrat v terénu bahno a pak nefungujou dobře" tak jsem cuknul k 520kám.
A ty ses rozhod potkávat bahno? Že by ses na stará kolena přesouval ze silnice do terénu? Ty takový zastánce silnice. No toto :-))
Ale vůbec ne Lelku :-)
To jen to meje sichrování, mít to bezpečný a sichr za všech okolností. Dá se předpokládat, a u nás s vysokou pravděpodobností, že na silnici bude bláto.
Jinak, nevěřil bych nikdy tomu, ale taky jsem ujel asi 300 kiláků na něčem takovémhle viz obr.
Bláto bylo občas taky, ale to jsem toho měl plné kecky a neměl jsem náladu sesednout a fotit :-)
Ale obecně, lepší takováhle hliněná cesta, než dlažební kostky nebo 40 let starej potrhanej asfalt.
Vím, že se i na podobných stezkách dá potkat bláto, ale v tom neníá problém. Věř, že je vážně dost velký rozdíl mezi tím, když Murphy napíše, že když se v terénu nabere bahno a nemusí to pak dobře fungovat a tím, že občas na stezce potkáš kaluž a mírně rozblácený povrch :-))
Murphyho představa o nabírání bahna a možném správném nefungování nášlapů odpovídá zhruba těmhle fotkám :-)
Tak jsem zase double sichrován!
To se mi líbí :-)
Tako konečně už rozumím těm řečem o praní řetězu a tak :-)
Tak to máš opravdu rozhodně na jistotu :-)
Po podobné projížďce, když se zabahní nebo zase hodně zapráší řetěz, tak je to nutné co nejdřív alespoň vystříkat vodou a jak to půjde tak i pořádně vyprat, jinak se vydře a je brzo na vyhození.
Tos neudělal dobře Jaromíre ;o)))
Ty se s blátem prakticky nepotkáš (alespoň v takovém rozsahu, abys musel mít obavy z nefunkčních pedálů) a protože i boty máš určitě spíš turistické, než rekreačně závodní s tvrdou podrážkou, je vždycky větší podpěrná plocha výhodou. Samozřejmě, že ty 520 jsou výborné pedály.
Heky mĕ doporučil tyhle:
http://www.bike-eshop.cz/cykloturisticka-obuv...
jenže to jsem ješté nic netušil o tĕch kufrech a zaklapnutí, znal jsem jen klipsny. Pak si Murphy všimnul na fotce, že nemám SPD (taky jsem musel googlit co to je) a taknjsem dospĕl k tĕm 520, protože sichr proti bahnu.
Jestli si myslíš, že by se pro mĕ jako dálkového cykloturistu hodili jiné, dej mi prosím typ, sundám 520 a dáj je nĕkomu, komu se budou hodit.
Takovým "bahnem" jako Lelek jistĕ nepojedu nikdy. :-)
to je hned, já jel včera pro balík a cestou zpátky si to "zkrátil" přes stavbu protipovodňového valu. No asi 150 metrů sem musel kolo poponést, protože bláto ucpalo rám a kola se netočila. Jo a nacvaknout moc nešlo, pěknej kus sem vykopával bahno z kufrů :-DD
Tak jo, budu se držet zásady sicht je sichr.
Včera poprvé, s tĕma nášlapama, jsem to položil.
Tak jsem rád, že to dobře dopadlo a mám to za sebou.
Málem jsem se zabil. Jedu Průhonickým parkem, od potoka nahoru, proti mĕ Avie, za mnou Oktávka. Říkám si, hoši, já si nenechám nadávat do cyklobuzen, uhnu vám a pustím, nebude se za mnou ta oktávka vláčet do kopce.
Tak jsem najel do škarpy a tam nĕjaká šína či co, zastavilo mĕ to na fleku a já nemĕl vycvaknuto. Šel jsem na bok doleva, do silnice, dopadl tĕsnĕ za tu oktávku, šňupnul jsem si vejfuku.
Orazil jsem si fest koleno, tak si to snad budu pamatovat, že vycvakávat mám nejen u křižovatek ale i když jsem natlačen na rozbitou krajnici.
Nevybral sis na to zrovna vhodné místo, hlavně když to dopadlo ještě přijatelně.
Když je krizovka, tak to chce prudce škubnout nohou lehce bokem a zámek povolí, tak pevně nedrží aby nepustil. Kolikrát jsem překvapil sám sebe, jak mi bota rychle vylítla když začínalo být zle. Chce si to vycvaknutí upočátku občas zkoušet i při normální jízdě.
spadla jsem jen první den, moc těžký převod, kopeček, křižovatka auta... ale když vidím, nějakou nerovnost, nebo i zatáčku, kterou bych nemusela vybrat, tak se jednou nohou, většinou pravou vycvaknu, je to jakási jistota. Zkušení sice říkají, že je to blbost, ale vyhovuje mi to, už dlouho jsem nespadla :-)
Já už to čekal, 450 kiláků v nášlapech, a já to ještě nepoložil. Přesně jako Hanka, jakmile cejtím, že by mohlo být zle, raději levou vycvaknu.
Jenomže nějak jsem si neuvědomil, že by mohlo být zle, a už to bylo a zřejmě jsem zazmatkoval.
Bady mě říkal, že dokáže vycvaknout i když letí na hubu, že už má takovej reflex, nevím jestli to vypěstuju, bude to nějakou tu tisícku chtít najet a jak říkáš, cvičit a trénovat, aby se to dostalo do podvědomí.
Dneska mě madam sebrala vycházkovou knížku, nepustí mě ani k Sázavě, že prej mám kasárníka abych si uvědomil, že nemám právo se někde zmrzačit. Dopíšu kus Reparátu....
Většinou když už člověk letí z kola, tak to není ani tak cílené vypnutí boty jako prosté vytržení při prudkém trhnutí při pádu, myslím, že to bude podobné jako vypnutí bot z vázání lyží při pádu. Samozřejmě, že profici to trénují a mají zažité i to padání.
Pády z kola cvičit fakt nechci :-)
Tohle asi nikdy nepochopím. Nebylo by jednodušší řešit problémy až v okamžiku, kdy nastanou? A ne se jistit proti každé blbosti.
Vím, že máš tenhle názor a životní postoj.
Jsem zásdně jiný. Snažím promýšlet všechny možné varianty toho co se může přihodit, být na ně připraven a umět se s tím pokud možno rychle a bezproblémově vyrovnat. A to nejen na kole. To vůbec neznamená, že žiju v úzkostlivém stavu, jestli jsem něco nezapoměl, nebo se děsím toho, co se přihodí, naopak, jsem v klidu protože vím, že hodně věcí, které se mohou přihodit zvládnu sám i někde uprostřed polí. Na jednoduchém šlapacím kole, které vlastním, bez disků a hydrauliky se toho může přihodit poměrně málo, tedy pokud neohnu rám nebo vidle.
Duše, brzdové lanko, lanko k přehazovačce, náhradní špalíky,dva tři dráty výpletu a pár niplů, pár těch šroubů a matek co se může vytrousit, to zase není žádná tragedie a snadno to uvezu. Teď jsem přihodil tu spojku na řetěz, na kterou jsem nemyslel.
Mám to v takové brašničce, jen to přehodím z brašny do brašny.
Před těmi třiceti lety, když jsem jezdil hodně a daleko, byla řada z věcí, které jsem vyjmenoval nedostatkové zboží (a měli jsme navíc něco jako klínky co se ohýbaly nebo si ztrhnul závit, to je už pro pamětníky), takže po cestě nic neseženeš a nekoupíš. Jedině solidární pomoc kolegů a tehdy na kole do dálky nejezdilo tolik lidí jako dneska. Ve východním Německu kola našeho typu Favorit měli jen na poukaz a na západě zase ty naše stroječky byly nekompatibilní a navíc, představa že utratím hříšný západoněmecký peníz za blbou matku byla děsivá.
Tak to vláčím s sebou dodnes, i když fakt jsem šokován tím, že vůbec nic, ale ani jednu matku z toho co vozím jsem sám nepotřeboval, to kolo je už dost dobře udělanej stroječek.
Jó, klínky a nedostatkové zboží. Jako dítě jsem měl kolo, kde se vymačkal nejen klínek, ale i ta středová osa. A protože nešla sehnat nová, nechal mi to otec svařit dohromady. Jednoduché a funkční (i když nerozebiratelné).
Přesně, jak se chvilku klínek vrdlal, vytlačil osu a pak nebylo pomoci. Klínek musel být furt dotažený, ale tak, že nabušený kladivem, a zlehka klíčem, protože ukroutit mu závit bylo velmi jednoduché....
Klínky jsem vezl čtyři a jednu osičku navíc, to jsem měl ošéfovaný... :-)
Pokud se něco podobného neabsolvuje 3 x týdně a nijak moc se nespěchá, tak jednou za čas člověk zvládně i trochu bláta a když nejdou zaklapnout nášlapy, tak klacíček do ruky a šťourat a šťourat :-)
to víš musím trochu trénovat, za týden to budou pěkné bahenní orgie. Z kufrů to to bláto vždycky vybouhám kopáním do pedálu. Klacíkem štourám jen bahno z rámu.
No, začínám se toho mokra krapet děsit. Jestli tam prší jako tady, tak mám vážný obavy, že to budou krásné projížďky po asfaltu s občasným vjetím do terénu a hodinovým čištěním.
Chlapci, vždyť už jste velcí kluci, proč se pořád musíte ráchat v tom blátě?
U nás je tolik krásných okresek, kde si výmolů, skoků přes hrboly, louží a nečekaných pastí lze užít dosytosti, a po každé zimě přibývají...
To my je máme taky a vůbec ne málo a některé vážně stojí za povšimnutí :-)
I velký kluci občas rádi bahní. Krapet bláta nevadí, ale beskydské a vizovické těžké mazlavé mi nedělá dobře na pleť :-) A na víc docela vadí když musím pěšky do kopce i z kopce, na tomhle to nejde ani sjet.
Rozmlácených okresek máme v Orlických kvanta už mnoho let. Ten terén má něco do sebe. Úzký stezičky, louky, kořeny, kameny, brody, zvládnutý i nezvládnutý balancování (oboje potěší, každý jinak), někteří jiní pak ještě navrch i dávku adrenalinu. A vůbec to není o tom odložit jedno a jezdit jen v bahně. Lezu na oboje na střídačku.
No každej jsme ňákej, já se za deště bojím sject i prudší kopec, taky jsem hodinu šplhal na nějakou horu, naštěstí pozvolna, a pak pár zatáček a byl jsem dole, ale z kopce jsem jel pomaleji než na horu v panické hrůze, že se mi to rozjede, někde bude nějaký blátíčko a já se zmrzačím a bude po výletě.
Už jsem přemýšlel, že raději sesednu a z toho kopce to povedu. Úplně navopak než by to mělo bejt.
Hodně je to o tom, na jakém jedeš kole. Na dobrém horácovi se solidníma gumama bys byl překvapenej, s jakou jistotou bys to sjížděl. Podle treka se to nedá usuzovat. Nemusíš honem takový kolo kupovat, horác se (na rozdíl od jiných) dá i poměrně snadno půjčit (občas i fakt slušné kousky, doporučuju vyčíhat) a jen tak nezávazně ozkusit. Budeš překvapenej, myslím že příjemně.
Na pedály kašli, ty nikdo nevidí.
K novejm botkám je potřeba pořídit novou kabelku, pásek a rukavičky. Možná nĕjaký šperk na krk a nĕco do vlasů, nĕkdy i nové šaty. K tĕm je potřeba kabät, nebo sako.
Koupit boty jako první je katastrofa pro šrajtofli.
V tomhle případě spíš k novým pedálům i nové kliky a nové kolo, novou přilbu a nové ...
A výsledek je možná ještě větší katastrofa :-)
Klídek, to jen pobavila ta představa, že podle bot se mají vybírat pedály :-))
Ani písmenko informace o tom jaké kolo, pro jaký účel a po jaké cestě a jakým terénem, ale víme jaké boty. Prostě úplně obráceně :-)
A tak to nebylo myšleno podle bot pedály, ale jaké pedály na ty boty budou sedět a jaké byste doporučili... A vy tu děláte, jak já nevím co :D
Jako humorná vložka docela dobrý :-)
Už sis vybrala jaké pedály?
Tak jsem aspoň pobavila, když už nic jiného :D :)
Tady se bohužel moc nedozvíš, příliš mnoho kecalů a jen málo skutečných radilů.
Kup jakékoliv SPD kompatibilní, bývá to u pedálů napsané. Ponejvíce je to Shimano. Rozhodni se dle cenových možností a vzhledu.
A četl jsi všechno nebo jen konec?
Nnezlob se Natalí, jen jsem naznačil své zkušenosti s mojí madam a botkama. Jinak, samozřejmĕ se rozhoduje podle vzhledu, neboť cenové možnosti jsou podružným úkolem pro manžela :-)
Koukal jsem na to minulý týden, když si Murphy všimnul, že jezdím bez SPD jako geront. Tĕch kufrů, zdá se, je nĕkolik typů co odpovídají pedálům, ale šroubení tĕch kufrů do botek už se zdá být jednotné. Stejný průmĕr, stejná rozteč.
Bezpečné jistĕ je volit stejnou značku bot i pedálu, pak by kompazibilita mĕla být sichr.
Když už se tu probírají pedály, kterým rozumím zhruba tak, jak autorka vlákna... pokud bych se u lehokola nakonec rozhodla přejít na nášlapy (uvažuju o tom čím dál intenzívněji, ale vzhledem k tomu, že o koupi lehokola jsem do uskutečnění uvažovala asi čtyři roky, není to urgentní :-)
Jaké pedály mám pořizovat k němu? (A klidně rovnou i s tipem, jaké tretry :-)
Já jsem si koupil takové ty kombinované co z jedné strany mají nášlapy a z druhé rám na běžnou botu. Typ nevím, ale AZUB jich v nabídce zas tolik nemá. Boty už jsem měl z dřívějška (nějaké Specialized).
Jestli to byla dobrá volba nevím - na Favoritovi jsem měl malinké jednostranné SPD, a mám pocit, že na AZUBu se při rozjezdech trefuju na správnou stranu pedálu daleko častěji (a i když se netrefím, tak ten rám na druhé straně je lepší než nesprávná strana jednostranného SPD pedálu). Možná bych dneska koupil spíš oboustranné SPD.
Záleží na tom, jestli chceš tuhou podrážku nebo spíš něco pohodnýho i na normální chození okolo kola
Vyhovujou mi tkaničky, někdo preferuje suchý zipy (za chvíli nelepí), kluci si na poslední vyjížďce pochvalovali přezky - něco v tomhle stylu - http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/shimano-sh...
Já mám tyhle botky: http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/shimano-sh...
na rozdíl od původních http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/answer... se v nich dá i docela pohodlně chodit po kamenech a kufr na dlažbě a podobnejch materiálech "necvaká"
Kdybych chtěl do treter investovat ještě víc, asi si pořídím něco s Vibramem, ale ani tyhle moc nekloužou
A pedály ? Asi klasika - http://pedaly.heureka.cz/shimano-spd-pdm520/
P.S.: relativně dost času jezdím nenacvaknutej - a na lehu ani nepotřebuju http://pedaly.heureka.cz/shimano-sm-pd22/ (který jsem já měl při koupi u pedálů)
Já jezdím s obyčejnými tretrami SH-MT42, vypadají jako normální boty, chodit po městě se v nich dá dobře (ale na pěší výlet do terénu bych nešel v žádných tretrách s kufrem), fajn je suchý zip jako držák plandajících tkaniček. Moc jsem nevybíral, prostě první "normálně" vypadající tretry, na které jsem narazil v nějakém obchodě kdysi.
Na druhou stranu Šárku třeba z těhle konkrétních bolely achilovky, asi to na lehokole může být větší problém, než na klasice, pokud ti bota úplně nepadne, protože noha visí směrem dolů a opírá se o tu achilovku víc. Víc povědět neumím, prostě nepodcenit výběr bot, aby ti padly a netlačily kde nemají. ("Civilní" tretry, včetně dámského "střihu", nabízí spousta výrobců, takže prostě vyzkoušet ... "necivilní" závodní tretry samozřejmě taky, ale tuším, že tě spíš zajímá první kategorie.)
Na boty se dají přidělat kufry od různých systémů, takže tretry můžeš vybírat nezávisle. SPD je "klasika", což má tu výhodu, že ti budou boty pravděpodobně pasovat k většině jiných kol, co si třeba půjčíš a tak ... U několika lidí jsem viděl pedály "speedplay frog", které tolik nebrání otáčení paty do stran. Je ještě pár dalších systémů, co pasují na MTB tretry se dvěma šrouby, rozdíly jsem ale nikdy nezkoumal.
http://www.nakole.cz/diskuse/11736-dotaz-na-spd...
Já si tohle kupoval asi takto. Vlezl jsem do obchodu a nejbližší slečny jsem se optal, který prodavač jezdí na kole. Ukázala mi takového kluka se sportovní postavou. Tak jsem se ho zeptal zda jezdí na kole. Po kladné odpovědi jsem se ho optal zda jezdí s SPD. Po další kladné odpovědi jsem se ho zeptal co by mi doporučil. Po jeho doporučení jsem si vybral kombinaci na jedné straně SPD a obyčejná druhá strana. Pak jsem se zeptal, které boty k tomu pasujou. On se mě zeptal zda chci boty ve kterých se dá i chodit , nebo takové jenom na ježdění. Vybral jsem si takové co se v nich dá i chodit.
Pak jsem to namontoval na kolo, poladil zámky na botách tak aby mě nebolelo chodidlo, kolena a takové ty další části těla co o nich člověk neví dokud nezačnou bolet. :-)
Než jsem si na ně zvyk tak jsem párkrát hodil držku, jednou si málem zlomil vaz a teď jsem spokojený uživatel :-) A
korát ty boty co se v nich má dát i chodit, tak na chození stejnak moc nejsou. V terénu se to zasere bahnem a na chodníku to klape jak štekle. :-)
V terénu se spíš než bahna (to je "jen" nepraktické) bojím hlavně toho, že hodím hubu na nějakém kamenu/skále, až se na to místo postavím jen kufrem a bota mi uklouzne.
Na rovném chodníku tretry cvakat nemusí, pokud mají dostatečně vysokou podrážku (jsou takové a na pedály to nevadí), ale je to dost těsně, takže na hrbolech nebo kamínkách cvakají i tak (no, kamínky spíš s takovým chrupnutím kufr rozdrtí :). A guma podrážky se samozřejmě ošlape rychleji, než železo kufru, takže časem se situace zhorší. Ale na běžné ježdění do práce, po městě, na nákupy a tak mi civilní tretry přijdou naprosto v pohodě.
Prosim, ktere boty maji tak vysokou podrazku ze kufry na podlaze necvakaji?
zatim mi cvakaji vsechny... jestli to nebude mymi 120 kg....
s těmahle nemám pocit, že by někde něco cvakalo :-)
http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/shimano-sh...
http://www.tksport-ub.cz/foto/cyklisticke-boty...
S těmahle taky nemám pocit ale jistotu, že to klape :-) A to že to na kluzkým kořenu nebo na skále či kořenu klouže to je taky fakt :-)
to mi právě klapaly a klouzaly ty Answery
bota (podrážka) pevná, ale klouzavá jak sviň
sem už přemejšlel, kde do ní koupím hroty z běžeckejch treter nebo z kopaček :-))
A tak to zas podrážka v pohodě ta neklouže ale ten kus železa zespoda jo :-)
Tak nějak, Shimano stylu MT mi připadají v pohodě (na konkrétní typy, co jsem kdy okukoval fakt nemám paměť :(, ale konkrétně MT42 mně osobně necvakají), ale taky je pravda, že moje hmotnost je dost jinde. A ještě hraje roli poloha kufru, kufr hodně vepředu nebo na doraz na straně většinou cvaká víc.